Digitaalipiano hankinnassa

soitasoitasoita

Opiskelijabudjetilla pitää tarkkaan miettiä, mitä hankkii, joten kysynkin täältä minkälainen digitaalipiano kannattaisi hankkia harrastussoitteluun. tähän mennessä olen selvinnyt Yamaha YPT-220:lla, mutta muutaman kerran on digipianoja tullut kokeiltua ja ovat kyllä huomattavasti mukavampia soittaa. En ole mikään hifisti, etsin hinta/laatusuhteeltaan hyviä soittimia max 500€ hintaluokassa. Sen enempää ei tähän hommaan ole laittaa, vaikka kuinka hyvä sijoitus olisikin.

4

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eimuuta.....

Oot varmaan miljoonas joka kysyy ihan samaa asiaa, kuukaudesta toiseen.

• playplayplay

Ehkä kysyjiä on niin paljon kun kukaan ei anna vastauksia?

• ez-220

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11935046

laiteella opii soitaan 100 kappaletta kohtuu nopeasti ammattilaisen sormitekniikalla
      ja jos opittuaan ottaa valo-ohjauksen pois, on pieni vaiva enään oppia soittamaan suoraan koneen realiaikaisesta nuottinäytöstä
      tämän jälkeen nuotipaperilta soitto on jo kohtuu helppoa

• Digialkajat

Jotkut manaavat Thomannin alimpaan johonkin, mutta itse tilasin sieltä puoli vuotta sitten asiakaspalautustuotteen, yksinkertaisimman Casion. Eli aiemmin en ole varsinaisesti soittanut, opettelen vielä. Soittimeni menee tuohon hintaluokkaan.

Ainakin Thomannin sivuilla luki jotain yleistä tietoakin digipianoista, ja takkuilevalla englannillani ymmärsin, että nykyisin suht' edullisissakin digipianoissa keskialueen äänet olisivat varsin hyvät, mutta ylemmät ja alemmat eroavat huomattavammin laatupeleistä. Itselleni olisi varmasti käynyt Thomannin oma merkkikin, mutta en siinä vaiheessa tykännyt sen ääninäytteiden soittoäänistä.

Ainakin soittotuntuma on soittimessani ihan kelvollinen. Kaiuttimet kehnohkot, mutta soitan kuulokkeet korvilla. Jos itse ajattelit selvitä edullisella pelillä köyhän opiskeluajan yli ja sitten investoida enemmän instrumenttiin, niin eiköhän muutaman vuoden kestä nykyajan edullisimpia digipianoita! Oma sukulaiseni on aikanaan soittanut pitkään, ja kokeili 40 vee tauon jälkeen soitintani, ja oli ihan positiivisesti yllättynyt. Kyllä se 1800-luvun norsunluukoskettimisen kyntteliköillä varustetun soittimen kanssa, johon hiiret olivat tehneet evakkoreessä pesiään, kanssa tasoihin pääsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6925
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3908
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1980
    Aihe