Appivanhusten kanssa laivalle????

OonaMarja82

Olemme poikaystäväni kanssa tapailleet n. puoli vuotta. Nyt on sitten aika ensimmäiselle yhteiselle ulkomaanreissulle tuossa Helmi- Maaliskuun vaihteessa. Menemme päivä Tukholmassa- risteilylle, mikä sinäänsä ei ole ihmeellistä. Ihmeellistä on matkaseura. Kun kaikki poppoomme jäsenet lasketaan yhteen, meitä tulee mukaan 11. Poikaystäväni, minä, poikaystäväni vanhemmat, heidän 3 tytärtä joista vanhimmalta mukaan tulee mies ja kaksi lasta ja keskimmäiseltä avopuoliso. Meille on varattu 3 neljän hengen huonetta, eli emme saa olla rauhassa yöllä. Vähän haluaisin kuulla kokemuksia siitä, miten teillä muilla on tuo puolison perheen kanssa reissaaminen onnistuu. Koko porukan kanssa tulen oikein hyvin toimeen, mutta pelkääne ttä matkalla tulee eteen jotain odottamatonta.

11

554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaffafa

Jiisus, järkytys! Mulle ei ikinä tuollaista matkaa eikä mitään yhteistä matkaa appivanhempien kanssa.

Haluaisitko kotiSuomessa asua ja nukkua yhden yön samassa huoneessa toisen appivanhemman kanssa? Jos et, niin miksi menet laivalle?

Kuulostavat aika läheisriippuvaisilta perheeltä ja suvulta.

• Jadette

Todella ihmeellistä, että sanot muita ihmeelliseksi matkaseuraksi!

Eikö sinulla ollut suuta sanoa, että haluat oman hytin poikakaverisi kanssa?
      Muutenhan tossa matkassa ei minusta ole mitään ihmeellistä.

Risteily on hauska tapa tutustua poikaystäväsi lähisukulaisiin eli omaisiin. Risteily on lisäksi sopivan lyhyt.
      Eikä teidän ole pakko noiden muiden vanavedessä kulkea koko ajan.

Ota selvää, onko mahdollisuus ottaa oma hytti. Itse tekisin niin, mutta muuten suhtautuisin ennakkoluulottomasti sukulaisiin.
      Omasta asenteesta riippuu paljon, mitä matkasta tulee.
      Iloinen ja rohkea mutta ei liian tuppautuva asenne mukaan, niin hyvin menee.

• Hellen-ki

Lähdin itse puolen vuoden seurustelun jälkeen appivanhempien kanssa samaan mökkiin viikoksi, mökissä vain yksi makuuhuone. En itse ole tottunut murehtimaan mitään etukäteen tai muutenkaan olemaan asenteellinen mitään kohtaan. Enemmän hämmästytti kavereiden reaktiot: "Ootsä hullu" "En lähtis ikänään koskaan, saati noin lyhyen seurustelun jälkeen"... jne.
      Psyykkasivat minut pelkäämään ja odottamaan pahinta -tosi ystäviä!. Onneksi ennen matkaa relasin ja ajattelin että ihmisiähän me kaikki ollaan.

Tosiasia on että näin molemmista vanhemmista pahimmat puolet tuon reissun aikana, siis puolet mitä en juuri ole sen jälkeen nähnytkään. Molemmat veti täys kännit päälle, toinen konttas ja oksensi toinen veti itkuraivareita, joita mieheni sai rauhoitella. Jos olisin ollut parikybänen pikkulikka olisin saattanut saada tuolta reissulta ikävän asenteen appivanhuksia kohtaan, mutta onneksi olin vanhempi ja nähnyt jo vaikka mitä. Tutustuinpa nyt kertaheitolla sitten uuteen perheeseen..:)

Älä sinäkään asennoidu väärin, vaan ajattele miten kiva lähteä reisuun ja tutustua rakkaasi läheisiin. Ole oma itsesi ja nauti matkasta. Kaksinkeskistä aikaa ehditte ottamaan sitten tuon parin päivän jälkeenkin... tai perinteisesti laivan vessassa ;)

• mek

Varatkaa itsellenne kahden hengen hytti niin hyvä tulee ja tise en tuolaiseen suostuisti ollenkaan kun ei ole omaa rauhaa tai sitten hytin ovi takalukkoon ettei saa ulkopuolelta auki että kerkiää risteilylläkin sekstailemaan. Itse miehnä en ole koksaan taysi-ikäiseksi tultuani lomalllut vanhempieni kanssa kun ollaan ihan eri aaltopituudella ja omat menot ja se siitä.

• oppeliini1

Mite hyvä tilaisuus perheen kokoontua yhteen! Laivalla on aina kaikille jotain tekemistä, ei tarvitse olla nenä nenää vasten aivan koko aikaa, eikä kenenkään tarvitse kokata eikä tiskata.

Sinä ja poikaystäväsi voitte aivan hyvn maksaa omista varoistanne oman hyttinne hinnan, kuten jo aiemmin ehdotettiin. Eihän teidä kaikkien tarvitse pakkautua samaan hyttiin nukkumaan.

Aivan varmasti muutkin olisivat ikionnellisia saadessaan hiukan enemmän tilaa!

• ntinäpsäkkä

"Koko porukan kanssa tulen oikein hyvin toimeen, mutta pelkääne ttä matkalla tulee eteen jotain odottamatonta. " miksi sä kehittelet ongelmaa asiasta jo varuilta?? mee mukaan avoimin mielin

Ja onko se nyt niin h**vetin kamalaa nukkua yö tai pari hieman tiiviimmin??! omasta asenteestas se on vaan kiinni eikä mistään muusta! sopu sijaa antaa ja pulinat pois.

Joku tonttu torvinen tuolla epäili myös perheen kärsivän läheisriippuvuudesta. NIIMMITÄÄH?!? onko läheisriippuvuutta se, että halutaan risteilyn merkeissä koota lähisukua yhteen ja oppia tuntemaan paremmin toinen toista? Edustaakohan monikin suomalainen tällaista nurkkakuntaista ajattelutapaa, hope not. Ei ihme, jos tolla asenteella monikaan tän palstan kirjoittajista ei tuu kumppanin tai omien sukulaisten kanssa toimeen.

• aafffa

Siis sinusta yhteinen laivaristeily, jossa yövytään samassa hytissä on ratkaisu siihen, että aletaan tuntea toinen suku paremmin?

Miksi pitäisi tuntea toisen suvun lähisukulaisen kaikki intiimit tavat eli miten se nukkuu, ja miten aikaisin herää, ja mistä aamupalasta tykkää eniten, vain koska satun olemaan naimisissa tähän sukuun?

Sori, en halua ennen nukkumaanmenoa sanoa "hyvää yötä" kenellekään muulle kuin omalle miehelleni. Ole vapaasti erilainen, minä en ole sellainen.

Yllä taasen eräs ehdotti, että viettäkää toki aikaa siellä laivalla mutta keksikää omaakin ajanvietettä, ettei päivälläkään tarvitse olla samassa paikassa. Miksi mennä sitten lomalle jos pitää viettää aikaa erillään? Itse olen mieluummin menemättä kokonaan. Enkä aiokaan mennä.

Jos en tule jonkun kanssa toimeen, niin en todellakaan ekana tai tokana sano: "Hei, varataanpa yhteinen laivaristeily ja otetaan yhteinen hytti." Yäk. Yäk. Yäk.

Mitä seuraavaksi? Alasti saunaan yhdessä? Yhteiselle enkun tunnille kansanopistoon?

Mä en seurustele sukulaisten kanssa, eikä mun tarvitse olle niiden kanssa parhaimpia ystäviä, enkä edes viihdy laivalla. En vuokraisi edes mökkiä tai varaisi hotellilomaa kotoSuomessa, jotta saisin viettää laatuaikaa sukulaisten kanssa. Sori, en aio panostaa kymppiä ja satoja euroja tuollaiseen "terapiaan" ja "loman" suunnitteluun.

• ntinäpsäkkä
        aafffa kirjoitti:

Siis sinusta yhteinen laivaristeily, jossa yövytään samassa hytissä on ratkaisu siihen, että aletaan tuntea toinen suku paremmin?

Miksi pitäisi tuntea toisen suvun lähisukulaisen kaikki intiimit tavat eli miten se nukkuu, ja miten aikaisin herää, ja mistä aamupalasta tykkää eniten, vain koska satun olemaan naimisissa tähän sukuun?

Sori, en halua ennen nukkumaanmenoa sanoa "hyvää yötä" kenellekään muulle kuin omalle miehelleni. Ole vapaasti erilainen, minä en ole sellainen.

Yllä taasen eräs ehdotti, että viettäkää toki aikaa siellä laivalla mutta keksikää omaakin ajanvietettä, ettei päivälläkään tarvitse olla samassa paikassa. Miksi mennä sitten lomalle jos pitää viettää aikaa erillään? Itse olen mieluummin menemättä kokonaan. Enkä aiokaan mennä.

Jos en tule jonkun kanssa toimeen, niin en todellakaan ekana tai tokana sano: "Hei, varataanpa yhteinen laivaristeily ja otetaan yhteinen hytti." Yäk. Yäk. Yäk.

Mitä seuraavaksi? Alasti saunaan yhdessä? Yhteiselle enkun tunnille kansanopistoon?

Mä en seurustele sukulaisten kanssa, eikä mun tarvitse olle niiden kanssa parhaimpia ystäviä, enkä edes viihdy laivalla. En vuokraisi edes mökkiä tai varaisi hotellilomaa kotoSuomessa, jotta saisin viettää laatuaikaa sukulaisten kanssa. Sori, en aio panostaa kymppiä ja satoja euroja tuollaiseen "terapiaan" ja "loman" suunnitteluun.

Huhhuh, edellinen joko provo tai sitten jollakin tuntuu ottavan sukulaiset harvinaisen koville :D

Kyllä todellakin olen sitä mieltä, että yhdessä tekeminen ja oleminen saattaa hyvässä lykyssä vähentää ennakkoluuloja puolin ja toisin, sekä lisätä henkistä hyvinvointia (onkohan tämä ilmaus kaltaisellesi edes ymmärrettävissä). Selvä asennevamma sinulla, jos päällimmäisenä näät risteilemisessä mainitsemasi asiat! Teepä tosiaan palvelus lähisuvullesi (tod.näk.olet jo näin tehnytkin), ja pysy poissa luomasta negatiivista ilmapiiriä.

• aafffa
        ntinäpsäkkä kirjoitti:

Huhhuh, edellinen joko provo tai sitten jollakin tuntuu ottavan sukulaiset harvinaisen koville :D

Kyllä todellakin olen sitä mieltä, että yhdessä tekeminen ja oleminen saattaa hyvässä lykyssä vähentää ennakkoluuloja puolin ja toisin, sekä lisätä henkistä hyvinvointia (onkohan tämä ilmaus kaltaisellesi edes ymmärrettävissä). Selvä asennevamma sinulla, jos päällimmäisenä näät risteilemisessä mainitsemasi asiat! Teepä tosiaan palvelus lähisuvullesi (tod.näk.olet jo näin tehnytkin), ja pysy poissa luomasta negatiivista ilmapiiriä.

En todellaakaan ole provo. Kirjoitan juuri niin kuten pohjimmiltani ajattelen ja elän.

Tässä ketjussa aloittaja kysyi, miten suhtautua yöpymiseen pienessä hytissä sukulaisen kanssa. Itse välttelisin tällaista kokemusta ja välttelen. Sinä varmaankin tarttuisit siihen heti innolla. Itse olen ollut tasan 2 kertaa laivalla 2000-luvulla, ja molemmat kerrat vain mieheni kanssa, meille ei siis kiitos mitään 24-h sukuristeilyjä tai jotain mökkikomennuksia korpeen.

En usko, että 24-h ristely tai mökkeily parantaisi suhteitani eksponentiaalisti miehen puolen tai omaan sukuuni. Ei ole mitään parannettavaa. Emme ole riidoissa kenenkään lähipiirimme jäsenten kanssa. Kauemmista sukulaisista -serkuista alkaen - ei ole mitään syytä välittääkään suuremmin (ei kiinnosta kuulla, onko lapsia tullut lisää) tai tapailla muuten. Kortti kerran vuodessa riittää.

Viime viikonloppuna olimme juuri sukuvierailulla, emme tosin yöpyneet. Itse olen kokenut, että tuollaisen 40-50 h työviikon jälkeen 6 h vierailu on ihan maksimi, ja siitä olemme - mieheni kanssa - pitäneet hyvin kiinni ja arvaan, että emäntä - ja isäntaparikin haluaa viettää viikonloppua kahdestaan, eikä vain sukulaisten kanssa.

Kuinka usein suosittelet yökylää nuorelle parille sukulaisiin ensimmäisen 1-5- vuoden aikana, ja miten tämä on omalla kohdallasi toiminut? Suosittelet tätä mallia kaikille pareille? Kuinka monta viikonloppua vietitte ja vietätte edelleen sukulaisissa, vähintään kerran kuussa?

Mitä enemmän öitä sukulaisissa, sitä terveempi suhde sukulaisiin? Sori, en usko tähän teoriaan.

• ole oma itsesi

Jos minä olisin sinä ketjun laittaja, en kyselisi tällaisista paikoista neuvoja. Täällä ollaan yleisesti sitä mieltä, että sinussa on jotain vikaa, jos olet yhteyksissä appivanhempiisi ja jos vieläpä pidät heistä. Miestäsi möllitään läheisriippuvaiseksi, jos olette miehen puoleisten kanssa telkemisissä.

Yksi elää yhdellä tavalla, toinen toisella tavalla. Jotkut tulevat kaikkien kanssa toimeen, jotkut eivät tule kenenkään kanssa.

Miten olisi, jos jokainen muuntelisi omaa sisimpäänsä, eikä kyselisi tyttökerholaisten itsekkäitä pinnallisia mielipiteitä.

• afafaf

Ja tässä on ilmeisesti nainen, joka on onneksi kosketuksissa pehmeään naiselliseen puoleensa, kiitos kuuluu täysin anopilleen. Anoppi is the best.

Ilman anoppia naisista kasvaa itsekkäitä tyttöjä, joilla on pinnallisia mielipiteitä.

Ottakaa kaikki nyt oppia nimmarista: ole oma itsesi. (muista rakastaa anoppiasi ja jos ehdottaa yökylää laivalle, sinun on mentävä sinne. Se pelastaa sielusi)

Anoppi is the best2.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe