Onko muita kun ovat kohdanneet että ihmisellä ja koiralla on oudon läheihenen suhde?? tai se että kaikki asiat menee koiran mukaan,tyyliin jos koira ei pääse niin en minäkään tule. kun viimisen kolmen viikon aikana koiralle huomenet toivotettu,mutta ei minulle, ja muun lämmön suhteen saan suurin piirtein itse sitä anoa,mutta koira saa ilman.
Koira ja ihminen
57
916
Vastaukset
- 19 + 7
Jos ei miellytä, ei ole pakko roikkua mukana. Kuvattu suhde/käytös ei ole asiatonta.
- Tervemenoa vain
Hyvä että koira on saanut paikan perheessä, luultavammin olisit ollut kokonaan sitä poistamassa, joten poistupa nyt itse.
Koira on ollut huushollissa ennen sinua ja on elävä olento, joten oman vihasi kautta tilanne on tähän johtanut.
Joten kerääpä kamppeesi ja mene menojasi.- vuh vuh
Ainoa joka tässä tuntuu vihaavan olet sinä.
- vuh vuh
Ihminen ennen koiraa on hyvä sääntö, mutta joillakin koiranomistajilla on pallo hukassa tämän suhteen. Miettisin kannattaako jäädä keikkumaan.
- Ei ole.
Eipä tuo nyt oudon läheinen suhde ole, taidat kuvitella outouden ihan itse. Koira on vähän kuin lapsi monelle, eli siitä kun on vastuussa, se on semmoinen höppä ja tosiaan, koiran mukaan on vähän mentävä, sitä kun ei voi tuosta vaan jättää kotiin, laittaa minne tahansa hoitoon jne. Koira on suurta sitoutumista vaativa lemmikkieläin. Ne ketkä eivät osaa sitoutua eivät ole sopivia koiran omistajia. Koira on vastuuta vaativa lemmikkieläin, joka elää pitkään, kiintyy perheeseen ja joka pitää joko ottaa oikeasti perheeseen - tai olla ottamatta kokonaan.
Jos on ns. työkoiria, nekin pitää pitää hyvin, hoitaa mahdollisimman hyvin ja niitä pitää olla monta. Koiralla ei tarvitse olla aina ihmislaumaa (mutta sitten pitää muistaa seuraukset eli vieraantuminen), mutta koira on laumaeläin. Pelkät yksinäiset "ulkokoirat" on eläinrääkkäystä. Se on sama, kun ihmiselle antaisi ulkovajan ja vaatetta päälle, mutta eristäisi muusta perheestä, antaisi tulla mukaan vaan työhön ja hyötyyn ja muuten hylkäisi takapihalle.
Joten menemiset menee koiran mukaan, se on ihan jees, mutta jos löytää luotettavan koirahoitolan, mihin on varaa, se on joskus hyvä vaihtoehto jos ei ole koiria omaavia tai kokeneita kavereita joille uskaltaa koiran antaa hoitoon: vastuu kaikesta kun on edelleen omistajalla. Ei ole samantekevää mihin koiransa siis hoitoon laittaa.
Mutta jos parisuhde ei toimi, se ei toimi. Jos anot lämpöä, kysy itseltäsi miksi. Turha siitä koiraa on syyttää. Katso itseäsi rehellisesti, katso toista ja katso suhdettanne. Koiran syyttely tuskin auttaa sinua korjaamaan omia virheitäsi, teitä parantamaan keskinäistä suhdettanne eikä toista voi muuttaa.
Rakkauden kerjäläiset usein eivät arvosta itseään, miksi sinä et arvosta itseäsi, miksi syytät koiraa, miksi elät suhteessa mikä ei toimi?
Mitä olet tehnyt ettei sinulle sanota edes huomenta ja toisaalta, sanotko itse? Jos et itse toivota huomenia, se oletkin ihan yhtälailla sinä joka jättää toisen heitteille. Joten katso peiliin, mieti omia sanojasi ja tekojasi, ovatko ne rakastavia?
Onko myöskään ihan normaalia (tai rakentavaa?!) alkaa syyttämään kumppaniaan oudosta suhteesta koiraan? Onko normaalia etsiä vikaa koirasta? Onko normaalia kerjätä ja anoa lämpöä? Mietipäs nyt asioita. Itseäsi. Ihan sillätavalla oikeasti. Jos toimit noin oikeasti, myös suhteessasi kumppaniin, en ihmettele yhtään, että hän pitää koirasta enemmän. Mieti nyt itsekin, mitä jos SINUA käytäisiin syyttämään noin!
Saattaako syytä suhteenne toimimattomuuteen sittenkin löytyä myös sinusta eikä älyttömyyksistä?
Yritä kohdata asiat rehellisemmin, pääset parempaan lopputulokseen.
Mutta mikäli suhteenne ei toimi, oli syy mikä tahansa, on syytä erota eikä kehitellä sairaita mielikuvia. - Näin..
No mulla on sellainen mies, että se saattaa vartin rapsuttaa koiraa ja puhella sille mukavia.
Mä vaan sitten sanon, että hei, riittäisikö, ja oltaisiinko me ihmiset nyt vain keskenään hetken aikaa. sitten koira tarvittaessa ajetaan huoneesta kokonaan, jos se silti vaatii huomiota.
Toki suhteen alussa sellaista ei voi oikein vaatia, koska koiran omistaja voi helposti käsittää sen niin, että vihaat koiria.
Kannattaa ottaa asia puheeksi jos välit on läheisemmät että voi asioista puhua suorempaan.
Mut vaikuttaa siltä että nainen ei ihan tajua mikä siinä voisi ärsyttää, koska ei tuo suhten alussa ainakaan oo hyvää käytöstä että koira saa huomiota enemmän kun toinen ihminen.
Kärsiihän siitä jo koirakin ja alkaa luulla olevansa pomo. Ehtishän se nainen rapsuttaa sitä koiraa myöhemminkin, kuin sun läsnäollessa vaan kokoajan.
Toisaalta koirahan voi tulla mustasukkaiseksi, jos se saa vähemmän huomiota kuin ennen, ja kakkaa sun kenkääsi kostoksi, jos ei naisesi huomioi koiraa entiseen tapaan. Voi olla siis hyväksikine ttä se saa ainakin yhtäpaljon huomiota kuin ennenkin.
Mut se mikä miehissä on monesti lapsellista, he onnistuvat olemaan mustasukkaisia koiralle, siinämielessä kun ollaan mustasukkaisia vaikkapa toisesta ihmisestä.
Ei mitään siinäkään uutta, että mies kokee mustasukkaisuuttta lapsia kohtaan niiden äidistä.
Sellainen on vain kuitenkin mies, joka pitää naista lähtökohtaisesti varaäitinään, eikä tasavertaisena kumppanina jolla on oikeus jakaa lapsille ja lemmikeille erilaista hellyyttä, kuin miehelle.- muista että
Niin, ja kannattaa ymmärtää se, että koiranomistaja saattaa sanoa, että ei tule "koska koira", mutta todellisuudessa hän ei ehkä haluaisi niinkovasti muutenkaan.
Esim itse en viihdy baareissa, enkä halua lähteä säätämään mökille ison porukan kanssa jossa läträtään viinaa, en tykkää muutenkaan juoda viinaa,
en tykkää käydä tanssimassa tai keikoilla, en tykkää olla yökylässä kenenkään luona.
Saatan monesti sanoa että "ei mä pääse, koska koiralle ei ole hoitopaikkaa"
tai että "en kun pitää ehtiä koira käyttämään iltapissalla"
jos asiat tulee lyhyellä varoitusajalla, lemmikin omistaja ei ehdi lähteä.
esim koiranomistajana jos pitäisi lähteä yöllä jonnekin, se vaatii erilaiset järjestely. Silloin olisi otettava koira mukaan, jos meinaa lähteä.
Pitää käydä kotona ja siivota ettei koiralla ole mitään tuhottavia esineitä sen ulottuvilla, pitää käyttää sitä tavallista pitempi lenkki että se väsyisi ja ei rupeasisi riehumaan kun olen yöllä poissa,.
eli lyhyen varoitusajan jutut kaatuu helposti, koska on se koira.
Mutta, pitemmän varoitusajan jutut, jos ihminen johonkin todella haluaa mennä, eli sitä kiinnostaa joku asia todella, niin sehän järjestää elämänsä vaikka kautta kiven ja kannon, että pääsisi lähtemään.
koiralle järjestyy hätätapauksessa hoito, voi ennakoida ja suunnitella menonsa nin että pääsee lähtemään ja varautuu.
Mutta, jos ei kovin paljon kiinnosta lähtöjäänkään, niin koira on helppo syy sanoa, että en mä nyt.
- moon3
Tuli varmaan ilmaistua itseäni hieman suppeasti. mutta ollaan nyt talsittu useampi kuukausi, ja ihan menemiset olisi tyyliin 2-3 h asioita että syömään ja ihmisten ilmoille käymään. totta kai se koira on tärkeä ja en vihaa eläimiä. mut liikaa on liikaa ja koirahan täällä määrää kaapin paikan ja komentaa omistajaa. ei mitään ylimääräistä missään... no sain näistä lisää näkökantaa ajatteluuni..
- kaiken ykönen
Koira on vaan paras kumppani mitä ihmisellä voi olla. Aina hyvä vastaanotto kun menet kotia. Saat läheisyyttä sitä pyytämättä ja aina koira kuuntelee sinua. Meillä sekä ukko että minä otettaisiin ensin meidän koira jos pitäisi valita :)
- vuh vuh
Onhan se kiva että läheisin kumppani elämässä osaa antaa tassua ja noutaa palloja :)
- mahtavaa!
Ettepä taida toisianne paljonkaan rakastaa, jos elukka menee toisen ihmisen edelle. Mutta jokainen tyylillään. Mä vaan en jaksa tajuta tuota. Siis ihan oikeastiko jollekin riittää läheisyydeksi se, että koira työntää kuolaavaa kuonoaan syliin, kerjää rapsutusta, nukkuu haisevana vieressä? Ja sille voi oikein puhua, kun se kuuntelee. Mutta vastaako se? Elukka kiintyy tasan siihen ihmiseen, joka sitä ruokkii. Siksi se suakin tulee vastaan, kun menet kotiin. Ja sä luulet, että se tykkää susta. Mihin sä ylipäätään miestä tarvitset tai mies sua, jos koira on se ykkösvaihtoehto, jos valita pitää?
- koira vs mies
mahtavaa! kirjoitti:
Ettepä taida toisianne paljonkaan rakastaa, jos elukka menee toisen ihmisen edelle. Mutta jokainen tyylillään. Mä vaan en jaksa tajuta tuota. Siis ihan oikeastiko jollekin riittää läheisyydeksi se, että koira työntää kuolaavaa kuonoaan syliin, kerjää rapsutusta, nukkuu haisevana vieressä? Ja sille voi oikein puhua, kun se kuuntelee. Mutta vastaako se? Elukka kiintyy tasan siihen ihmiseen, joka sitä ruokkii. Siksi se suakin tulee vastaan, kun menet kotiin. Ja sä luulet, että se tykkää susta. Mihin sä ylipäätään miestä tarvitset tai mies sua, jos koira on se ykkösvaihtoehto, jos valita pitää?
No miksiköhän mies kiintyy naiseen?
Onko syyt sen parempia kuin koiralla on ruoka syynä.
Ja asupa miehen kanssa vähän aikaa, ei mies tule vastaan enää ovelle.
Näytä mulle se mies joka tulee naistakin ovelle vastaan enää parisuhteen edetessä?
Ja mieshän se vasta haiseekin!
Koira se haisee koiralle,
mies haisee pierulle, hielle,viinalle, röökille, sipulille, valkosipulille, deodorantille ja kuselle. Kerropa että koirako haisee pahemmalle kuin keskiverto mies?
Mille haisee miehenkin aamuhengitys?
Koiralla on sama haju aina, ei ole aamuhengitystä eikä valkosipulia. - kokemus-k
koira vs mies kirjoitti:
No miksiköhän mies kiintyy naiseen?
Onko syyt sen parempia kuin koiralla on ruoka syynä.
Ja asupa miehen kanssa vähän aikaa, ei mies tule vastaan enää ovelle.
Näytä mulle se mies joka tulee naistakin ovelle vastaan enää parisuhteen edetessä?
Ja mieshän se vasta haiseekin!
Koira se haisee koiralle,
mies haisee pierulle, hielle,viinalle, röökille, sipulille, valkosipulille, deodorantille ja kuselle. Kerropa että koirako haisee pahemmalle kuin keskiverto mies?
Mille haisee miehenkin aamuhengitys?
Koiralla on sama haju aina, ei ole aamuhengitystä eikä valkosipulia.Eipä ole kummoisia miehiä sinulla ollut...
- koira vs mies
kokemus-k kirjoitti:
Eipä ole kummoisia miehiä sinulla ollut...
jaa sullako on yli inhimillisiä miehiä jotka ei koskaan haise?
Haiset itsekin, koska olet ihminen.
Hyvin hoidettu ja pidetty koira haisee paremmalta kuin edes hyvinhoidettu ja puhdaskaan ihminen. - Kokemus-taas
koira vs mies kirjoitti:
jaa sullako on yli inhimillisiä miehiä jotka ei koskaan haise?
Haiset itsekin, koska olet ihminen.
Hyvin hoidettu ja pidetty koira haisee paremmalta kuin edes hyvinhoidettu ja puhdaskaan ihminen.No meillähän miehet eivät keskimäärin haise hielle, viinalle, röökille tai kuselle. Jos sellaisille haisevia pidät "keskivertomiehinä", niin en ihmettele että pidät enemmän koirista. Koiramakusi on selkeästi parempi kuin miesmakusi.
- miesvm_1967x
Kokemus-taas kirjoitti:
No meillähän miehet eivät keskimäärin haise hielle, viinalle, röökille tai kuselle. Jos sellaisille haisevia pidät "keskivertomiehinä", niin en ihmettele että pidät enemmän koirista. Koiramakusi on selkeästi parempi kuin miesmakusi.
Niin, siisti mieskään ei sen ihmeemmin haise :D Pesin koiran joulun alla koirashamppoolla joten sen turkki tuoksui raikkaalta päivän ennenkuin se keksi livahtaa ulos ja tietysti johonkin saviojaan, sepä vasta löyhkäsi sitten. Uusi pesu oli pakko suorittaa vaiks koiraa ei sais kovin usein vuoden mittaankaan pestä. En tosin käyttäny enää shampoota, tarkka vesipesu vaan.
Normaali, terve mies kyllä huolehtii hygieniastaan eikä pläträä partavesien tai deodoranttien kanssa liikoja. Itse en edes käytä partavesiä kun en tajua niiden tarkoitustakaan. Partani ajelen perässähinattavalla eli käsiterällä, sähkökonetta mulla ei oo ollut vuosiin. Exä osti mulle aikoinaan sähkökoneen vaikka kielsin ja sitte se loukkaantu kun mä en käyttäny sitä :P
No, valkosipulia kyllä syön mutta ei siitä ole haittaa kun kumppani syö sitä kanssa mieluusti. Ja jos otan olutta niin leidi tempasee siiderin niin sekään ei ei aiheuta hajuhaittoja meidän kesken. Sitä mitä muut siitä ajattelee, on meille melko yhdentekevää. - miesvm_1967x
miesvm_1967x kirjoitti:
Niin, siisti mieskään ei sen ihmeemmin haise :D Pesin koiran joulun alla koirashamppoolla joten sen turkki tuoksui raikkaalta päivän ennenkuin se keksi livahtaa ulos ja tietysti johonkin saviojaan, sepä vasta löyhkäsi sitten. Uusi pesu oli pakko suorittaa vaiks koiraa ei sais kovin usein vuoden mittaankaan pestä. En tosin käyttäny enää shampoota, tarkka vesipesu vaan.
Normaali, terve mies kyllä huolehtii hygieniastaan eikä pläträä partavesien tai deodoranttien kanssa liikoja. Itse en edes käytä partavesiä kun en tajua niiden tarkoitustakaan. Partani ajelen perässähinattavalla eli käsiterällä, sähkökonetta mulla ei oo ollut vuosiin. Exä osti mulle aikoinaan sähkökoneen vaikka kielsin ja sitte se loukkaantu kun mä en käyttäny sitä :P
No, valkosipulia kyllä syön mutta ei siitä ole haittaa kun kumppani syö sitä kanssa mieluusti. Ja jos otan olutta niin leidi tempasee siiderin niin sekään ei ei aiheuta hajuhaittoja meidän kesken. Sitä mitä muut siitä ajattelee, on meille melko yhdentekevää.Ainiin, unohdin mainita että pissatessa pyyhkäisen aina sen "viimisen tipan" paperilla enkä tiputa sitä kalsareihini joten kuselle en ainakaan haise :D Mun kalsareissa ei siis ole kuuluisaa keltasta eessä, ruskeaa takana väriskaalaa.
Tää nyt menee vähän aloituksen ulkopuolelle tää juttu mutta kuiteskin ja suosittelen myös muille miehille kyseistä metodia. - 14+19
"... aina koira kuuntelee sinua."
Tottakai se kuuntelee, se on koiran luonto tykätä siitä kun omistaja höpisee. Mutta ei se siitä mitään tajua, eikä niitä juttuja kuuntele. Sille on aivan sama kertooko sille huolia vai punahilkkasatua. Tyhmää verrata ihmisen ja koiran kuuntelua, kun se ei ole yhtään sama asia. Jos koira tajuaisi samalla tavalla kuin ihminen, niin ei sekään välttämättä aina jaksaisi kuunnella. Ja ainakin sillä saattaisi olla eriäviä mielipiteitä. Sepäs vasta voisikin olla hankala paikka omistajlle, kun mussukka sanoisikin että nyt oot väärässä :D
Mun mielestä on yleensäkin tyhmää verrata suoraan eläintä ja ihmistä. Tietenkin ne ovat ihan eri asia. Eläin ei ikinä valita jos kaivat nenää tai selität idiootteja juttuja tai olet tyhmä tai mitä tahansa. Sitä voi olla vaikka maailman veemäisin ihminen, pedofiili ja murhaaja, ja silti koira tykkää ja "kuuntelee". Tuntuu että se on usein sellainen "pakokeino" siitä että pitäisi panostaa omaan käyttäytymiseen. Että "kun koirakin mua tälla tavalla itsestäänselvästi tällaisena rakastaa, niin eihän mun tarvitse ihmissuhteisiinkaan yhtään panostaa".
- Jänesmiäs
Koira on mulle akkaa tärkeämpi ja hyödyllisempi. Ajaahan se jäniksiä työkseen ja ei petä koskaan. Kun koira haukkuu taka ovella ja akka etu ovella, kumman päästät sisään? Koiran tietenkin sillä se lopettaa haukkumisen heti sisälle päästyään.
- Tyhjät sanat
Mitä olet tehnyt ettei sinulle sanota edes huomenta ja toisaalta, sanotko itse? Jos et itse toivota huomenia, se oletkin ihan yhtälailla sinä joka jättää toisen heitteille. Joten katso peiliin, mieti omia sanojasi ja tekojasi, ovatko ne rakastavia?
No näistä huomenen ja muiden sanomisista kotosalla. Saattaa olla, että toisen kodissa aina sanotaan perheelle huomenta ja illalla hyvää yötä. Mutta takuulla suurin osa ei perheistä ei näin toimi, joten hieman kritisoin tällaisiin pilkunviilauksiin ryhtymistä.
Monille on opetettu, että vieraille sanotaan näitä fraaseja, kotiväki ei näin keskustele, sillä minusta se jopa tuntuisi kuin olisin todella vieras puolisolleni.
Sama on näiden rakas, kulta, tai mitä niitä käytetäänkin sanojen käyttö, täyttä lätinää ja ironista. Sanaoja voi sanoa, kuka kulkuri vain, mutta aito rakkaus kyllä tuntuu ilman tyhjiä sanoja, nimenomaan sen tuntee joka hetki.- koirallinen mies
Mulla on koiria ollut 30 vuotta ja tulee olemaan niin kauan kuin elän. Koira on minun paras ystävä, luotettava ja uskollinen. Naissuhteita minulla on ollut useita. Jotkut jotka eivät ole hyväksyneet koiran kanssa elämistä, ovat saaneet lähteä heti. Sellaisiakin naisia on jotka ovat koiraihmisiä, vain sellaisen kanssa suostun suhteeseen. Jos koirani ei kelpaa johonkin paikkaan, en mene minäkään. Koirani osaa käyttäytyä paremmin kuin monet ihmiset ja pystyy olemaan mukanani aina. Joskus kun olen joutunut elämään vähän aikaa ilman koiraa, olen ollut ihan hukassa. Olen koiramies ja sillä siisti. Se ei kuitenkaan tarkoita etten pysty elämään naisen kanssa suhteessa. Varmasti pystyn ja olen vuosia elänytkin. Kun toisilleen "oikeanlaiset" ihmiset löytävät toisensa, elämä sujuu hyvin.
- miesvm_1967x
Kyllä mun talossa, vanhempieni kodissa ja isovanhempieni kodeissa aikoinaan lausuttiin huomenet eikä sukulaiset keskenään mitenkään toisistaan vieraantuneita ole. Mummivainaa pisti aina aamupalat muksuille pöytään ja kun kaikki 3 sukupolvea asetuttiin aamiaispöytään tai saavuttiin ylipäänsä keittiöön niin huomenet sanottiin puolin ja toisin.
Se on vain kohtelias tapa eikä mitään muuta. Itse saatan joskus sanoa jopa "huomenta rakas" enkä tunne sitä lässytykseksi kun oikeasti tarkoitan sitä. - 5+1
koirallinen mies kirjoitti:
Mulla on koiria ollut 30 vuotta ja tulee olemaan niin kauan kuin elän. Koira on minun paras ystävä, luotettava ja uskollinen. Naissuhteita minulla on ollut useita. Jotkut jotka eivät ole hyväksyneet koiran kanssa elämistä, ovat saaneet lähteä heti. Sellaisiakin naisia on jotka ovat koiraihmisiä, vain sellaisen kanssa suostun suhteeseen. Jos koirani ei kelpaa johonkin paikkaan, en mene minäkään. Koirani osaa käyttäytyä paremmin kuin monet ihmiset ja pystyy olemaan mukanani aina. Joskus kun olen joutunut elämään vähän aikaa ilman koiraa, olen ollut ihan hukassa. Olen koiramies ja sillä siisti. Se ei kuitenkaan tarkoita etten pysty elämään naisen kanssa suhteessa. Varmasti pystyn ja olen vuosia elänytkin. Kun toisilleen "oikeanlaiset" ihmiset löytävät toisensa, elämä sujuu hyvin.
Kokisitko sen sitten jotenkin elämän onneasi uhkaavana, jos vaikka lähtisit ravintolaan illalliselle ilman koiraasi? Tai jos vaikka veljesi olisi todella allerginen koirille, niin etkö ikinä kävisi kylässä? Käytkö ikinä hammaslääkärillä, vai saako teilläpäin ottaa koiran mukaan?
- koirallinen mies
5+1 kirjoitti:
Kokisitko sen sitten jotenkin elämän onneasi uhkaavana, jos vaikka lähtisit ravintolaan illalliselle ilman koiraasi? Tai jos vaikka veljesi olisi todella allerginen koirille, niin etkö ikinä kävisi kylässä? Käytkö ikinä hammaslääkärillä, vai saako teilläpäin ottaa koiran mukaan?
Hei sinä 5 1 onko saivartelu elämäsi suola?
- 5+1
koirallinen mies kirjoitti:
Hei sinä 5 1 onko saivartelu elämäsi suola?
Ei, mutta lause "Jos koirani ei kelpaa johonkin paikkaan, en mene minäkään" vaan kuulosti niin typerältä julistukselta, että oli pakko kommentoida.
- koira vs mies
5+1 kirjoitti:
Ei, mutta lause "Jos koirani ei kelpaa johonkin paikkaan, en mene minäkään" vaan kuulosti niin typerältä julistukselta, että oli pakko kommentoida.
Hyvä, sait itse nyt kuulostettua vähintäänkin typerämmältä.
- ..........
....................
- koirarakas
Mulla on taas tilanne toisin päin. Rakastan koiraani yli kaiken, joka on kaksi ja puoli vuotias. Yritän selittää tilannetta sinulle nyt minun näkökulmasta. Olen hoitanut koiraani siitä lähtien kun se tuli, se oli pieni ja kasvanut, olen huolehtinut siitä, se on myös nuollut kyyneleeni pois, ei ikinä pahottanut mieltäni ja se on kuin vauva. Se tuli ennen miestäni ja en varmasti luopuisi koirastani miehen vuoksi. Eli siis tottakai yhteistä aikaa pitää järjestää myös suhteessa, mutta se on koiralle aika iso muutos kun tuleekin "kolmas pyörä" ja yhtäkkiä eri säännöt ja tavat.
Mun mielestä asiasta kannattaa puhua, varovasti, sillä koira on rakas lemmikki ja perheenjäsen. Ja järjestää myös sinulle ja koiralle omaa aikaa, jotta opit tuntemaan sen ja saamaan koiran kunnioituksen ja sitä kautta myös kehittää omaa auktoriteettiä, jonka kautta taas rakkaasi on onnellisempi, kun sinä ja koira tulette hyvin toimeen. Uskon, että saat itsekin enemmän huomiota, jos et nipota, vaan autat koiran hoidossa tai leikit sen kanssa, niin emäntäsikin oppii kunnioittamaan ja näkemään sinut eri valossa. :)
Tosiaan niin kun moni tässä on sanonut, omistaja on vastuussa koirasta ihan yhtälailla niin kuin lapsesta ja monet kokevat koiransa omana lapsenaan ja perheenjäsenenään, joten koitappa vaan reipastua ja avartaa omia silmiä, jonka kautta suhde saa ehkä uuden alun. Myös koiran omistajan täytyy tulla vastaan tässä, koska (ehkä?) koira on uusi asia sinulle. :) KOMMUNIKAATIOTA IHMISET!- hmmmm
Hassua. Jos vaihtaisi tämän edellisen kirjoituksen tyylisten tekstien koiran paikalle lapsen, niin johan olisi kummallista.
Jos yh:t julistaisivat että lapsi on suurta sitoutumista vaativa juttu, joka tekee lapsen "omistajasta" aivan erinomaisen henkilön. Ja paras vaan muuttaa sitä asennetta ja tulla toimeen sen lapsen kanssa ja leikkiä sen kanssa. Eikä saa nipottaa, vaan pitää olla reipas ja positiivinen ja avartaa maailmankuvaa.
Sinänsähän nämä asiat ovat ihan totta, mutta lasten kyseessä ollessa yleensä kehotetaan unohtamaan koko suhde, jos vähänkin epäilee asiaa. Koiraperheenjäsenvauvan kyseessä ollessa pitää muuttua ja väkisin hyväksyä asia, tai muuten on jotenkin huono ja tiukkapipoinen ihminen?
Miksei voi vaan hyväksyä, että ehkä se ei ole kaikkien juttu? Eikä se ole mitään vihaa. Lemmikki pitää ottaa halusta eikä väkisin. Minäkin kyllä tykkään koirista, mutta en sellaista itselleni haluaisi. Mitäs jos joku tyrkyttäisi koiranomistajalle lehmää, että kyllä sun nyt pitää reipastua ja avartaa maailmaasi ja asua tän lehmän kanssa, kun se on aina ollut niin ihana eikä ikinä ole pahoittanut mun mieltä. Se nuolee mun kyyneleetkin pois, ethän sä voi olla niin typerä lehmänvihaaja että sä kieltäydyt elämästä sen kanssa? Kyllä kommunikaatio auttaa ja kohta lehmä nuolee sinunkin kyyneleesi! - miesvm_1967x
hmmmm kirjoitti:
Hassua. Jos vaihtaisi tämän edellisen kirjoituksen tyylisten tekstien koiran paikalle lapsen, niin johan olisi kummallista.
Jos yh:t julistaisivat että lapsi on suurta sitoutumista vaativa juttu, joka tekee lapsen "omistajasta" aivan erinomaisen henkilön. Ja paras vaan muuttaa sitä asennetta ja tulla toimeen sen lapsen kanssa ja leikkiä sen kanssa. Eikä saa nipottaa, vaan pitää olla reipas ja positiivinen ja avartaa maailmankuvaa.
Sinänsähän nämä asiat ovat ihan totta, mutta lasten kyseessä ollessa yleensä kehotetaan unohtamaan koko suhde, jos vähänkin epäilee asiaa. Koiraperheenjäsenvauvan kyseessä ollessa pitää muuttua ja väkisin hyväksyä asia, tai muuten on jotenkin huono ja tiukkapipoinen ihminen?
Miksei voi vaan hyväksyä, että ehkä se ei ole kaikkien juttu? Eikä se ole mitään vihaa. Lemmikki pitää ottaa halusta eikä väkisin. Minäkin kyllä tykkään koirista, mutta en sellaista itselleni haluaisi. Mitäs jos joku tyrkyttäisi koiranomistajalle lehmää, että kyllä sun nyt pitää reipastua ja avartaa maailmaasi ja asua tän lehmän kanssa, kun se on aina ollut niin ihana eikä ikinä ole pahoittanut mun mieltä. Se nuolee mun kyyneleetkin pois, ethän sä voi olla niin typerä lehmänvihaaja että sä kieltäydyt elämästä sen kanssa? Kyllä kommunikaatio auttaa ja kohta lehmä nuolee sinunkin kyyneleesi!Jos haluaa toisen elämään sisälle, on syytä kunnioittaa toisen arvomaailmaakin. Olkoon siinä lapsi, koira tai lehmä. Muuten on turha tunkeutua toisen elämään ellei kykene sitä ymmärtämään.
Minullakin on koira ja olen sen vuoksi joutunut kieltäytymään monista reissuista ja risteilyistä koska hoitajaa on vaikea saada omassa elämäntilanteessani. Eläinhoitoloihinkin pitäisi osata ajat varata monta aikaa etukäteen, joskus jopa kuukausia etukäteen. Koirani on iso joten sen kanssa on hankala matkustaa jos lapsetkin tulee mukaan kun takapenkille ei sitten muita mahdu kun koira. Äkkilähdöistä on siis turha haaveilla. Kylpylään olisi koiran voinut ottaa mukaan mutta kuka tommosen hevosen kanssa viittee asua jossain 6 neliön huoneessa, hoh?
Olen kuitenkin omat valintani tehnyt näin ja tyydyn siihen. Tottakai se joskus potuttaa kun ei pääse reissuun kuten haluaa mutta ei mun maailma siihen kaadu. Viihdyn ihan kotioloissakin eikä tämä ole mikään loppuelämän sinetti, tämä koirani.
Koira ei muuten määritä muiden paikkaa laumassani koska ihmislaumassa koiran paikka on aina se alin, pomottamaan sitä ei saa päästää. Se on kuin yksi lapsista, tosin tulee niidenkin jälkeen hierarkiassa viimeisenä. Koiran on syytä tyytyä siihen mitä laumanjohtaja sille tarjoaa koska parempaakaan ei ole tiedossa.
Silti pidän koirastani ja huolehdin siitä parhaani mukaan enkä minäkään voisi elää ihmisen kanssa jolle koira on ylivoimainen kynnys. Se kuuluu mun elämään ja kulttuuriin nyt ja tässä hetkessä enkä minäkään koiraa lopettaisi tms. yhdenkään naisen vuoksi. Mutta koira saa kyllä väistää ihmistä, kun laumaan tulee yksi uusi jäsen joka on ihminen, on koiran syytä oppia arvostamaan sitä ja mennä taas sinne lauman hännille :)
Mielestäni ei ole ihan tervettä ja järkevää käytöstä jos koira menee ihmisen edelle koska sen paikka on ihmislaumassa se viimonen. Koirasta kuitenkin pitää huolehtia hyvin, onhan se lauman jäsen. Lapsenkorviketta koirasta ei pitäisi tehdä, se on järjetöntä. - koirallinen nainen
hmmmm kirjoitti:
Miksei voi vaan hyväksyä, että ehkä se ei ole kaikkien juttu? Eikä se ole mitään vihaa. Lemmikki pitää ottaa halusta eikä väkisin. Minäkin kyllä tykkään koirista, mutta en sellaista itselleni haluaisi. Mitäs jos joku tyrkyttäisi koiranomistajalle lehmää, että kyllä sun nyt pitää reipastua ja avartaa maailmaasi ja asua tän lehmän kanssa, kun se on aina ollut niin ihana eikä ikinä ole pahoittanut mun mieltä. Se nuolee mun kyyneleetkin pois, ethän sä voi olla niin typerä lehmänvihaaja että sä kieltäydyt elämästä sen kanssa? Kyllä kommunikaatio auttaa ja kohta lehmä nuolee sinunkin kyyneleesi!Miksi seurustella koiran omistajan kanssa, jos ei halua koiria elämäänsä?
Sellainen suhde olisi todellakin viisainta unohtaa heti alkuunsa, koska kenelläkään ei ole oikeutta vaatia toista luopumaan lemmikistään sen enempää kuin lapsistaan ja muista tärkeistä asioista elämässään.
Jos ei hyväksy koiraa niin niin turha siinä on alkaa esittämään reipasta ja positiivista. Turha myöskään heittäytyä koiralle mustasukkaiseksi niin kuin yllättävän monet tekevät.
Parempi todeta, että tämä suhde ei tule toimimaan ja lopettaa se alkuunsa.
Itselläni on koiria ja kissakin löytyy. Olen sinkku, mutta en vannoutunut sellainen. Kuitenkin, jos elämääni ilmestyy joku tärkeä ihminen niin totta kai haluan, että hän hyväksyy myös lemmikkini. Eikä vain hyväksy vaan myös aidosti pitää niistä. Minä en ole valmis luopumaan niistä, enkä halua jatkossakaan elämää ilman koiraa. Tuskin olen ainoa ja siksi haluan kumppanin jolle lemmikit ovat myöskin itsestään selvä asia.
Olen joskus kokenut sen, kun kumppanini vihasi koiraani. Hän satutti koiraa ja yritti jopa lopettaa sen kun olin poissa kotoa, Kyllä siinä katosi nopeasti kaikki arvostus ja tunteet häneen,
Parempi etsiä sellainen ihminen, jolla on samat elämänarvot kuin yrittää väkisin sovittaa yhteen sellaista mikä ei yhteen sovi. - koira vs mies
hmmmm kirjoitti:
Miksei voi vaan hyväksyä, että ehkä se ei ole kaikkien juttu? Eikä se ole mitään vihaa. Lemmikki pitää ottaa halusta eikä väkisin. Minäkin kyllä tykkään koirista, mutta en sellaista itselleni haluaisi. Mitäs jos joku tyrkyttäisi koiranomistajalle lehmää, että kyllä sun nyt pitää reipastua ja avartaa maailmaasi ja asua tän lehmän kanssa, kun se on aina ollut niin ihana eikä ikinä ole pahoittanut mun mieltä. Se nuolee mun kyyneleetkin pois, ethän sä voi olla niin typerä lehmänvihaaja että sä kieltäydyt elämästä sen kanssa? Kyllä kommunikaatio auttaa ja kohta lehmä nuolee sinunkin kyyneleesi!Jos tapaisin miehen tai kenet vaan, joka on valmis hylkäämään parhaan ystävänsä tai edes olennaisesti muuttamaan systeemejään heti uuden ihmisen tultua elämään, siihen ihmiseen kyllä menisi hyvin nopeaa maku.
Tiedän naisia jotka seurustellessa heti unohtavat koiran uuden äijänsä takia.
Koira alkaa olla hoitopaikoissa, ei enää välitetä kenellä, kunhan koiran saa pois alta. Ennen miehen tapaamista nainen oli hyvinkin tarkka minne koiran voi viedä hoitoon. ;Kun on uusi mies, ei enää välitetäkään.
koira jätetään öiksi kotiin, jotta nainen saa olla miehen luona koska sinne ei saa koiraa viedä. Nainen silmää räpäyttämättä on valmis jättämään koiransa.
Sitten koira alkaa oireilla, ja nainen syyttää "koiran vika". Pian koira etsii uutta kotia, kun mieskin yllyttää että eihän tuosta koirasta ole kuin harmia. Emme voi "tehdä mitä halutaan" kun on se koira. Eli nainen vaihtaa parhaan ystävänsä siihen, että saa katsoa tylsiä elokuvia ja harrastaa seksiä miehen luona.
Juosta miehen perässä.
Eikö löydy sellaista miestä, joka voi tulla naisen luo kerran koirakin on siellä?
Lisääntymisvietti se on ihmiselläkin, ja on normaalia että alkuhuumassa koira ei tunnu enää elämän keskipisteeltä, mutta tilanteen pitäisi normalisoitua kyllä hyvin nopeaa.
mutta jos ei löydy pitkäjänteisyyttä ja malttamista hoitaa koiraa entiseen malliin vaan unohtaa koiran ihmissuhteensa tieltä ennenkuin edes kunnolla tuntee toista, niin mitä se lupaa tulevaisuudesta?
Unohtaako kumppaninsakin samalla tavalla aikanaan, kun saa uuden kiiman ja sille uuden kohteen.
Mä tunnen syvää halveksuntaa sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka sitoutuu ensin koiraan mutta kun tuleekin jotain muuta mihin sitoutua, koira jää.
Onko koira otettu silloin miehen korvikkeeksi? ja kun löytyy oikea mies rinnalle, niin karvamiestä ei enää tarvita?
Aloittajan juttuun sanoisinkin, että jos se kumppanisi , oli sitten mies tai nainen,
huolehtii koirasta hyvin huolimatta että kinuat siinä huomiota kuin pikkuvauva, niin tuskinpa koiraa on otettu suhteen korvikkeeksi ainakaan.
- miesvm_1967x
"Hän satutti koiraa ja yritti jopa lopettaa sen kun olin poissa kotoa"
No huhhuh!! Melkolailla luonnevikainen tyyppi. Ja lisäksi helvetin tyhmä, kuvitteliko hän kenties että jos saa koirasi häivytettyä niin teille kahdelle aukeaa onnen kukkulat? Että sinä ikäänkuin et huomaa että koirasi on kadonnut? Ei hiivatti mikä sälli, eihän tuossa ole mitään tolkkua.
"katso, tässä on koirasi, Abradakabra katso, nyt sitä ei ole"
Mun ongelma on lähinnä että kun asun koirani kanssa tällä hetkellä enimmäkseen kaksin ja toi on iso kakara ja naapurustossa on paljon juoksevia tyttöjä niin.. onhan naapurustossa nuoria jotka vois periaatteessa korvausta vastaan ruokkia ja ulkoiluttaa koiraani jos olisin vaiks vuorokauden reisussa mutta.. vastuukysymys, kun aikuisella miehelläkin on sen kanssa toisinaan tekemistä pitää aisoissa niin ei tuota äijää voi kenenkään muksun käsiin voi antaa. Siitä ei tule kuin isompi tapaturma eikä kenelläkään ole kivaa.
Ihan vaan siitä syystä olen päättänyt että pysyttelen tässä kotimaisemassa ja hoidan koirani hoidon itse kun en uskalla sitä antaa muiden ulkoilutettavaksi noista vastuusyistä. Tai no, vanhempi poikani on jo sen verran iso kolli että hän saa ulkoiluttaa kun jaksaa pitää remmin päästä kiini vaikka tulis juokseva typy vastaan. Mutta poika on vaan joka toinen vkl mun luona enkä tietty niinä viikonloppuina muutenkaan siis lähtis mihinkään niin saldo nolla :D
Koira itsessään on ihan hyväluontoinen ja tulee mainiosti toimeen myös pienten koirien kanssa. Se on vaan semmonen intoilija että välillä menee kuulo pois päältä ja alkaa menotassu vipattamaan. Niin siinäpä on pitelemistä kun menee neliveto päälle :D- koirallinen nainen
Maailmaan mahtuu monenlaista sälliä.
Nuorena likkana ei aina osannut määritellä omia tunteitaan ja tarpeitaan. Elämä on opettanut välillä aika kovastikin, mutta nyt ainakin tiedän, että minun elämääni kuuluvat lemmikkieläimet ja lähinnä koira/koirat.
Huolehdin eläimistäni enkä enää koskaan ikinä anna yhdenkään ihmisen satuttaa yhtäkään lemmikkiäni ja siinä samalla minua.
Jos se ei jollekin sovi niin se on sitten good bye.
Ja tämähän ei tarkoita, että asettaisin koiran ihmisen edelle.
Ihanaa huomata, että joku tajuaa tämän.
Toivotan sinulle paljon hauskoja hetkiä koirasi kanssa! - koira vs. mies
koirallinen nainen kirjoitti:
Nuorena likkana ei aina osannut määritellä omia tunteitaan ja tarpeitaan. Elämä on opettanut välillä aika kovastikin, mutta nyt ainakin tiedän, että minun elämääni kuuluvat lemmikkieläimet ja lähinnä koira/koirat.
Huolehdin eläimistäni enkä enää koskaan ikinä anna yhdenkään ihmisen satuttaa yhtäkään lemmikkiäni ja siinä samalla minua.
Toivotan sinulle paljon hauskoja hetkiä koirasi kanssa!Kyllä, sellaiset ihmiset jotka pitää koirista koirina, eivät ota koiria lapsenkorvikkeeksi tai miehenkorvikkeeksi. Silloin koira ei myöskään tule tarpeettomaksi, kun tulee mies tai lapsia elämään.
Koska koiraa ei ole otettu näiden korvikkeeksi, vaan koiraksi.
Lemmikit on otettu lemmikiksi.
Nainen joka ei pidä koiransa puolia, ei ole minkään arvoinen minun silmissäni.
Jos ei halua koiraa vaan halaua miehen, niin miksi pitää kokeilun vuoksi mennä ottamaan koira ensin. - miesvm_1967x
Toivotan sinulle paljon hauskoja hetkiä koirasi kanssa!No hauska hetki tulikin tuossa kust äsken kun käytiin pikku lenkillä. Naapurin 3v. tyttö juoksi pinkissä talvihaalarissa tossa meidän tiellä (isänsä käveli vieressä) niin kun koira tykkää valtavasti lapsista niin olis halunnu heti leikkimään :D En mä nyt tietty voi antaa ison koiran mennä pienen ihmisen tykö, koirahan olis pikkusen flikan tallonu vahingossa joten jouduin taas pitämään remmistä tiukemman kerran kiinni. Ja sitä koiran itkua ja valitusta kun ei päässy leikkiin mukaan, lol. Meinas taas se kuulo muuttua valikoivaksi kun jouduin komentamaan sivulle.
Siitähän tää mun koiruus on kiva että se on ystävällinen mutta eihän se tajua olevansa iso ja painava että tönii ihmiset kumoon kun innostuu leikkimään, varoa sopii siis kyllä, etenkin kun on pikkulapsia paikalla.
No, valitettavasti omistan myös vanhan auton ja joudun nyt tästä poistumaan autotalliin hiukan fiksaamaan sitä, otin sitä varten pekkaspäivänkin :P Mutta mukavaa päivänjatkoa teillekin :) - Lauman alin?
miesvm_1967x kirjoitti:
No hauska hetki tulikin tuossa kust äsken kun käytiin pikku lenkillä. Naapurin 3v. tyttö juoksi pinkissä talvihaalarissa tossa meidän tiellä (isänsä käveli vieressä) niin kun koira tykkää valtavasti lapsista niin olis halunnu heti leikkimään :D En mä nyt tietty voi antaa ison koiran mennä pienen ihmisen tykö, koirahan olis pikkusen flikan tallonu vahingossa joten jouduin taas pitämään remmistä tiukemman kerran kiinni. Ja sitä koiran itkua ja valitusta kun ei päässy leikkiin mukaan, lol. Meinas taas se kuulo muuttua valikoivaksi kun jouduin komentamaan sivulle.
Siitähän tää mun koiruus on kiva että se on ystävällinen mutta eihän se tajua olevansa iso ja painava että tönii ihmiset kumoon kun innostuu leikkimään, varoa sopii siis kyllä, etenkin kun on pikkulapsia paikalla.
No, valitettavasti omistan myös vanhan auton ja joudun nyt tästä poistumaan autotalliin hiukan fiksaamaan sitä, otin sitä varten pekkaspäivänkin :P Mutta mukavaa päivänjatkoa teillekin :)Ooksä sama jätkä joka väitti tuolla ylempänä, että koirasi on alimpana laumassa?
Ei kuulosta olevan kerran et saa sitä uskomaan vaan sun pitää hihnalla sitä hallita.
Mee kunnolliseen koirakouluun sen koirasi kanssa, jossa kerrotaan mitä se oikeasti tarkoittaa kun koira on hallinnassa, eikä vaan leikitä sen hallintaa sillä että on hihna jota tiukennetaan ainakun koira ei usko.
Sun koira ei usko sua, vaan se lähtis kuin ohjus jos hihna menee poikki.
ei todellakaan ole laumassa alimpana sellainen koira.
Sisällä varmaan tottelee, kerran ei ole muuta vaihtoehtoa, mutta hihnassa rempoo kuin hullu.
Onneksi koirasi ei satu olemaan aggressiivinen luonne, mutta ei se kyllä sulla mitenkään lapasessa kuulosta varsinaisesti olevan. - Lauman alin?
miesvm_1967x kirjoitti:
No hauska hetki tulikin tuossa kust äsken kun käytiin pikku lenkillä. Naapurin 3v. tyttö juoksi pinkissä talvihaalarissa tossa meidän tiellä (isänsä käveli vieressä) niin kun koira tykkää valtavasti lapsista niin olis halunnu heti leikkimään :D En mä nyt tietty voi antaa ison koiran mennä pienen ihmisen tykö, koirahan olis pikkusen flikan tallonu vahingossa joten jouduin taas pitämään remmistä tiukemman kerran kiinni. Ja sitä koiran itkua ja valitusta kun ei päässy leikkiin mukaan, lol. Meinas taas se kuulo muuttua valikoivaksi kun jouduin komentamaan sivulle.
No, valitettavasti omistan myös vanhan auton ja joudun nyt tästä poistumaan autotalliin hiukan fiksaamaan sitä, otin sitä varten pekkaspäivänkin :P Mutta mukavaa päivänjatkoa teillekin :)"eihän se tajua olevansa iso ja painava että tönii ihmiset kumoon kun innostuu leikkimään"
Mulla on kans iso koira, ja kummastipa osaa olla tönimättä, ja viimeistään kun sanon että ei töni niin koira ymmärtää harvinaisen hyvin ettei ihmisiä kaadeta.
Sun koiras on röyhkeä koira, joka käyttää sun sinisilmäisyyttä hyväksi ja perseilee hyppimällä ihmisiä vasten. Mutta eipä se auttaisi vaikka komentaisit, jos olet aina antanut sen tehdä noin.
Kukin tyylillään ihan miten tykkää. - koirallinen nainen
koira vs. mies kirjoitti:
Kyllä, sellaiset ihmiset jotka pitää koirista koirina, eivät ota koiria lapsenkorvikkeeksi tai miehenkorvikkeeksi. Silloin koira ei myöskään tule tarpeettomaksi, kun tulee mies tai lapsia elämään.
Koska koiraa ei ole otettu näiden korvikkeeksi, vaan koiraksi.
Lemmikit on otettu lemmikiksi.
Nainen joka ei pidä koiransa puolia, ei ole minkään arvoinen minun silmissäni.
Jos ei halua koiraa vaan halaua miehen, niin miksi pitää kokeilun vuoksi mennä ottamaan koira ensin.Siis voi olla vain koira tai vain mies ja lapset??
Minun elämääni on mahtunut nämä kaikki ja ihan ilman vastakkainasettelua.
Ainoastaan se mainitsemani surullinen nuoruuden kokemus ei menyt kuten olisin halunnut, mutta siinä ei ollut mistään korvikkeista tai vastakkainasettelusta kysymys.
Nainen joka hyökkää arvostelemaan ja tuomitsemaan toisia tietämättä asioista yhtään mitään ei ole minkään arvoinen minun silmissäni. - koira vs mies
Siis voi olla vain koira tai vain mies ja lapset??
Minun elämääni on mahtunut nämä kaikki ja ihan ilman vastakkainasettelua.
Ainoastaan se mainitsemani surullinen nuoruuden kokemus ei menyt kuten olisin halunnut, mutta siinä ei ollut mistään korvikkeista tai vastakkainasettelusta kysymys.
Nainen joka hyökkää arvostelemaan ja tuomitsemaan toisia tietämättä asioista yhtään mitään ei ole minkään arvoinen minun silmissäni.Luepa uudelleen koko viesti.
Nimenomaan ihminen joka pitää koirista koirina, pystyy yhdistämään asiat eikä hylkää koiraa miehen löydettyään.
Työnnä pääsi vessanpyttyyn ja vedä parikertaa, jospa virkistyisit sinäkin tähänpäivään. - miesvm_1967x
Lauman alin? kirjoitti:
"eihän se tajua olevansa iso ja painava että tönii ihmiset kumoon kun innostuu leikkimään"
Mulla on kans iso koira, ja kummastipa osaa olla tönimättä, ja viimeistään kun sanon että ei töni niin koira ymmärtää harvinaisen hyvin ettei ihmisiä kaadeta.
Sun koiras on röyhkeä koira, joka käyttää sun sinisilmäisyyttä hyväksi ja perseilee hyppimällä ihmisiä vasten. Mutta eipä se auttaisi vaikka komentaisit, jos olet aina antanut sen tehdä noin.
Kukin tyylillään ihan miten tykkää.Älä jauha skeidaa :D Ei se ole röyhkeä koira eikä hypi ihmisiä päin, se on vaan iloinen ja mielissään ja vatkaa häntäänsä mutta se hännän vatkaaminenkin riittää kaatamaan ihmisen jolla ei ole tasapaino kohdallaan.
Tuli näemmä kommentti ihmiseltä joka ei tunne koiria, koirarotuja eikä niiden taipumuksia, puhumattakaan yksilöllisyydestä.
Toiset koirat ovat luonteeltaan nääs lapsia monen monta vuotta eikä niihin aina komennot vaikuta koulutuksesta riippumatta. Mulla on iso sakemannin roikale ja sen luonne on ihan eri kuin jonkun Newfoundlandin tai Bernhardin puhumattakaan ylipäänsä noutajista jotka ovat perusluonteeltaan hitaita ja rauhallisia.
Sakemannit on touhukkaita, aktiivisia ja kakaroina jopa yliaktiivisia ja se on rodulle ominainen piirre. Yksilötasolla on paljon eroja myös, mulla on vilkas poika joka aktiivisesti osallistuu ihan kaikkeen, reagoi myös nopeasti kaikkeen haju- ja kuuloaistin perusteella.
Ei se kuitenkaan kenenkään päälle hypi vaikka haukkuu helposti, ihmisten kaveri se on, intoilee vaan liikaa kun on vähän korvien välistä pentu vielä.
Se on aina helppo huudella mutta tulehan kokeilemaan niin eiköhän sunkin into jäädy siihen hetkeen :D - miesvm_1967x
miesvm_1967x kirjoitti:
Älä jauha skeidaa :D Ei se ole röyhkeä koira eikä hypi ihmisiä päin, se on vaan iloinen ja mielissään ja vatkaa häntäänsä mutta se hännän vatkaaminenkin riittää kaatamaan ihmisen jolla ei ole tasapaino kohdallaan.
Tuli näemmä kommentti ihmiseltä joka ei tunne koiria, koirarotuja eikä niiden taipumuksia, puhumattakaan yksilöllisyydestä.
Toiset koirat ovat luonteeltaan nääs lapsia monen monta vuotta eikä niihin aina komennot vaikuta koulutuksesta riippumatta. Mulla on iso sakemannin roikale ja sen luonne on ihan eri kuin jonkun Newfoundlandin tai Bernhardin puhumattakaan ylipäänsä noutajista jotka ovat perusluonteeltaan hitaita ja rauhallisia.
Sakemannit on touhukkaita, aktiivisia ja kakaroina jopa yliaktiivisia ja se on rodulle ominainen piirre. Yksilötasolla on paljon eroja myös, mulla on vilkas poika joka aktiivisesti osallistuu ihan kaikkeen, reagoi myös nopeasti kaikkeen haju- ja kuuloaistin perusteella.
Ei se kuitenkaan kenenkään päälle hypi vaikka haukkuu helposti, ihmisten kaveri se on, intoilee vaan liikaa kun on vähän korvien välistä pentu vielä.
Se on aina helppo huudella mutta tulehan kokeilemaan niin eiköhän sunkin into jäädy siihen hetkeen :DNiin minkä rotuinen koira sulla on ja kuina vahvat vietit hällä on? Se määrittelee jo paljon. Mutta omistaja kantaa vastuun, aina.
- koirallinen nainen
koira vs mies kirjoitti:
Luepa uudelleen koko viesti.
Nimenomaan ihminen joka pitää koirista koirina, pystyy yhdistämään asiat eikä hylkää koiraa miehen löydettyään.
Työnnä pääsi vessanpyttyyn ja vedä parikertaa, jospa virkistyisit sinäkin tähänpäivään.Päivän jatkoja vaan sinullekin.
- koira vs. mies
miesvm_1967x kirjoitti:
Niin minkä rotuinen koira sulla on ja kuina vahvat vietit hällä on? Se määrittelee jo paljon. Mutta omistaja kantaa vastuun, aina.
Mulla on 3 kpl sakemanneja, kaksi urosta ja yksi narttu. Kaksi käyttölinjaista narttu ja toinen uros, sitten on näyttelykoirana yks.
Narttu on 1,5 v, urokset 4 ja 5 v.
Joissakin asioissa sakemannit kehittyy hitaammin kuin pienemmät rodut.
Mutta ei se yli-intoilu ole mitään rotuominaisuutta, mulla ei yksikään koira vingu ihmisten perään lenkillä ja talutan yhdellä kädellä kaikkia koiria myös liukkaalla kelillä.
Sillä mä vähän aattelinkin, että kuulostaa enemmän että oot joku noutajatyyppi joka uskoo koirastaan että "se on kaikkien kaveri"
Olitkin näköjään sakemannin omistaja, huh huh. Voi damn. - miesvm_1967x
Mulla on 3 kpl sakemanneja, kaksi urosta ja yksi narttu. Kaksi käyttölinjaista narttu ja toinen uros, sitten on näyttelykoirana yks.
Mutta ei se yli-intoilu ole mitään rotuominaisuutta, mulla ei yksikään koira vingu ihmisten perään lenkillä ja talutan yhdellä kädellä kaikkia koiria myös liukkaalla kelillä.
Sillä mä vähän aattelinkin, että kuulostaa enemmän että oot joku noutajatyyppi joka uskoo koirastaan että "se on kaikkien kaveri"
Olitkin näköjään sakemannin omistaja, huh huh. Voi damn.Mjoo, toi on hieman ylisosiaalinen tapaus. Saanut leikkiä lasten kanssa pentuna eikä sekään auta että naapurit (isot ukot) tulee sitä välillä tossa tiellä riehuttamaan. Siis toi lähin naapurikin suorastaan aina hyökkää peuhaamaan koirani kanssa kun hakee postia. Tarttis varmaan ottaa asia sen kanssa puheeksi ettei ala heiluttelemaan raajojaan jo 30 metrein päässä vaan tulis luokse rauhallisesti. Samoin takatiellä asuva vanhapoika ohi kulkiessaan alkaa heti leikittämään koiraa. Näin ollen koira kuvittelee että kasikki ihmiset haluaa leikkiä ja peuhata sen kanssa vaikka asia ei näin ole.
Onhan toi vielä nuori ja monesta huomaa ettei ole korvien välistä vielä aikuinen vaikka iän puolesta pitäisikin olla. Nuohooja kun tuli pihaan niin ekana koira kantoi pallon sen jalkoihin ja katteli anovasti että leikitäänkö, lol. Tai no ihan ensin haukkui mutta kun nuohooja oli pari minuuttia pihalla niin koira jo kantoi palloa ja keppiä sille ja toivoi leikkituntia, valitettavasti nuohoojalla ei ollut aikaa siihen ;)
Itse olen osasyyllinen sikäli että leikin sen kanssa pentuaikana ehkä liian paljon ja liian raisuja leikkejä niin se menee helposti nyt kierroksille, olenkin muuttanut omia tapojani että pyrin saamaan koiran rauhalliseksi omalla käytökselläni kun huomaan että kierrokset nousee.
Yks tuttu nainen jolla on ollut sakemanneja sanoi että hänestä tuntuu että hänen sakunsa aikuistuivat vasta 6-vuotiaina, sitä ennen nekin oli aika häsläreitä. Tuo nyt ei ole vielä ihan puolivälissäkään sitä.
Toisaalta koska koira on laumaeläin niin se tulkitsee myös sitä miten lauma toimii erilaisissa tilanteissa. Jos sun ensimmäinen koira on ollut luonteeltaan rauhallinen niin nuorempi varmasti jäljittelee sen käytöstä joten silloin uusistakin koirista tulee varmasti helpommin rauhallisia. Tällä mun tapauksella esimerkkeinä on toimineet paljolti myös mun lapset joiden leikit on kanssa välillä aika huutoa ja menoa. Kun lapset pelas pihalla vaikka palloa niin koira oli ihan tuskissaan kun ei päässyt mukaan, mahdoton itku ja ulina ja pallon kyttäys :P
Tuo ylisosiaalisuus tosiaan saattaa olla paljolti noutajien juttu mutta kyllä noita merkkejä tässäkin tapauksessa on havaittavissa. Hyppiä se ei saa ja yritän nyt muutenkin työskennellä tuon vohkaamisen pois kitkemiseksi. Oma rauhallisuus on tietty se ihan eka perusjuttu mutta paljon muutakin asiaan liittyy. Löysin artikkelin koiran ylisosiaalisuudesta.
http://www.voice.fi/ilmiot/onko-sinun-koirasi-ylisosiaalinen-nain-se-ilmenee/8/42488
Tarkoitus on kastroida jätkä jossain vaiheessa niin sekin toivon mukaan rauhoittaa sitä, kuten taisin jo mainita niin alueella on paljon narttuja ja ne kulkevat ihan tuosta talon vierestä ohi. Eihän se voi olla tuolla kärsällä niitä haistamatta saati kuulematta ääniä ulkoa. Varmaan aika tuskallista nuorelle urokselle kun luonto vaatii juoksemaan perään tekemään temput mutta kun ei pääse. Kai siinä itekin muuttuis aika levottomaksi :D - 2+4
Olitkin näköjään sakemannin omistaja, huh huh. Voi damn.Kuulostaa siltä että sun koirat osaa käyttäytyä paremmin kuin itse osaat. Kuulosta t nimittäin aika aggressiiviselta noiden vessanpönttö- ja muiden kaikkitietävien juttujesi kanssa. Sun tarviis varmaan hilata itsesi johonkin ihmiskouluun. Tai toivotaan että sun fiksut koirat osaisi tehdä sen sulle kun ne tarpeeksi katsoo että omistaja ei nyt vaan oikein osaa käyttäytyä kunnolla.
- Jadette
Oh!
Selvällä suomenkielellä ja totuus: koira on rakkaampi ja tärkeämpi kuin sinä.
Jos koiraa tervehditään, mutta ei sinua, niin sinä olet nobody, et kukaan, pelkkä esine.
Siitä voit päätellä, kannattaako pitää yllä moista ihmissuhdetta.- kokemus-k
Hassua että ongelmia näyttää kaikkien mielestä tulevan vain silloin kun on tilanne jossa koira on jo ensin ja se seurustelukumppanin tulee siihen vasta jälkeenpäin. Jos koira taas hankitaan yhdessä puolison kanssa, ei kukaan kehtaa sanoa että "kyllä se koira on niin paljon rakkaampi kuin mies".
Eri asia on tietysti jos uusi seurustelukumppani ei ole lainkaan koiraihmisiä. Silloin tulee varmasti ongelmia. Mutta kyllä hyvin monilla koiraihmisillä on oikeasti vaikeuksia sovittaa sitä toista ihmistä elämäänsä kun se on pyörinyt niin paljon (liikaa?) sen koiran ympärillä.
Ja itsellä ollut koiria niin koko lapsuuden kuin aikuisiälläkin joten en ole mikään koirien vihaaja. Ihmiset vain ovat kuitenkin ihmisiä ja jos koira menee ihmisen edelle niin se tuskin tekee suhteelle hyvää. - miesvm_1967x
kokemus-k kirjoitti:
Hassua että ongelmia näyttää kaikkien mielestä tulevan vain silloin kun on tilanne jossa koira on jo ensin ja se seurustelukumppanin tulee siihen vasta jälkeenpäin. Jos koira taas hankitaan yhdessä puolison kanssa, ei kukaan kehtaa sanoa että "kyllä se koira on niin paljon rakkaampi kuin mies".
Eri asia on tietysti jos uusi seurustelukumppani ei ole lainkaan koiraihmisiä. Silloin tulee varmasti ongelmia. Mutta kyllä hyvin monilla koiraihmisillä on oikeasti vaikeuksia sovittaa sitä toista ihmistä elämäänsä kun se on pyörinyt niin paljon (liikaa?) sen koiran ympärillä.
Ja itsellä ollut koiria niin koko lapsuuden kuin aikuisiälläkin joten en ole mikään koirien vihaaja. Ihmiset vain ovat kuitenkin ihmisiä ja jos koira menee ihmisen edelle niin se tuskin tekee suhteelle hyvää.iIhminen sen ongelman tekee eikä koira. Jokainen miettiköön kohdallaan miten asiansa hoitaa yai miten suhtautuu.
- 13 + 17
Koiriin hurahtaneisiin lässyttäjänaisiin ei pidä ihastua, siitä ei mitään tule. Ovat monesti täyttäneet jotakin elämänsä tyhjiötä ottamalla koiran, yleensä ihmissuhderintamalla ollut puutteita ja ovat pikkuhiljaa erakoituneet ja höperöityneet sen piskinsä kanssa. Pahimmilla tapauksilla menee aivan överiksi tosiaan siten, että koiraa pidetään lapsena ja kaikkien ihmisten edelle menevänä asiana. Nämä tyypit eivät osaa enää olla edes kunnolla ihmisen kanssa, ovat niin seonneet siihen miehen tai lapsen korvikkeeseensa. Eivät oikein enää luota ihmisiin, koira on turvallisempi vaihtoehto purkaa tunne-elämäänsä. Parempi kiertää kaukaa, ellet sitten ole valmis hyväksymään sitä ajattelumallia.
- Haistetaa
Ei sovi varsinkaan miehelle, joka etsii ensisijaisesti naista täyttämään oman elämänsä sisällä olevan tyhjiön..
miehet vedättää ja venyttää naisia, tahtovat pelkästään kusettaa,
kyllä mä kusetan koiraa ennemin, kuin annan miehen kusettaa mua.
- Anonyymi
Kiinteistö ns huolto kiroaa ovilla
Tekee seuraava puhunut koira haukkuu kyseessä toisen puolelle Karsikas liitää seuraava valitus huutasusälle nossta rskki riitta elkenjkaa huura Veikonkone. Kengät kengät haljaan - Anonyymi
Sauna käryä se johtuu kaukolämmön kuusi vuodot lattianrajasta Putket
- Anonyymi
Jokut vetelevät kielareita koiransa kanssa, äärimmäisen vastenmielistä ja oksettavaa. Mitähän sitten puuhailevat rakkinsa kanssa kun muut eivät näe...
- Anonyymi
Ei tuo kuulosta mitenkään oudolta. Kun elukka on kerran otettu, niin siitä pitää huoli.
Tuo, ettei voi lähteä ilman koiraa, riippuu toki tietenkin vähän siitä mihin ei voi ilman sitä koiraa lähteä. Ei sitä koiraa voi koko päiväksi yksinään jättää, eikä varsinkaan useammaksi päiväksi. Eikä jokaisella ole tuosta vaan repäistä lemmikille hoitajaa tai hoitopaikkaa. Lisäksi kaikki koirat eivät ole sellaisia, että niitä edes voisi tuosta vaan antaa muille hoitoon. Koira voi tulla hyvin toimeen ihmisten kanssa, mutta ei esim. toisten koirien ja silloin koirahoitolat on usein poissuljettu vaihtoehto. Osa koirista on myös ns. yhden ihmisen koiria, joita nyt ei vain jättää muiden hoitoon. Koirilla voi myös olla eroahdistusta ja kaikenlaisia erityistarpeita, varsinkin kun ikää kertyy. Lemmikit sitovat, eikä sille vain mahda mitään.
Koira muuten ei kiukuttele siitä, jollei sille sanota huomenta. Koira on siitä paljon ihmistä mukavampi otus, ettei se kiukuttele ja mökötä siitäkään, kun tota toista nyt rapsutettiin ja mua ei. - Anonyymi
Jatka käsin letkua imurit
- Anonyymi
🫢
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel354095Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1382565Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v952158Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen221684Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.781656Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma641415Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276121411Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e791331- 681317
Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen741286