Biotiini

Hiusongelma

Nostan taas tämän aiheen pöydälle, kun on ollut jo pitkään ongelmia hiusten laadun/kasvun sekä kynsien kanssa ja satuin lukemaan että monet ovat käyttäneet "eläinten" biotiini valmisteita. Kuulemma parempia ja halvempia.
Itse olen menossa huomenissa apteekkiin ostamaan jotain vastaavaa, mutta ajattelin vielä kysäistä teidän kokemuksia ja onko eläimille suunnatut vai sitten ihmisille esim. biotiini strong hair&nails parempi.
Kumminkin samanhintaisia ja kuulemma samanlaisia, mutta kokemuksia pyytelisin ja kumpi teistä parempaa?:)

14

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepjuup

      Kannatan noita biotiini forte tabuja! Itselläni on kasvanu hiukset huimasti käytön aloitettuani. Ei ole mitään sivuvaikutuksia ym.

      Suosittelen!

    • kokonaisravitsemus

      Hiustenlähtöön ja hyvään tai huonoon kuntoon vaikuttaa mm. sairaudet, hormoonit (raskaus ja imetys), ravitsemus, stressi, lääkitykset ja hiusten KÄSITTELY.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/hius.htm

      biotiinilla ei hius kasva, koska hius tarvii paljon muutakin


      Ja kiertää ne apteekit kaukaa.

      Lääkefirmat palkitsevat apteekkien työntekijöitä tuotteidensa myynnistä!

      Käytännössä kyseessä on kampanja, jossa tietyn tuotemyynnin jälkeen apteekkihenkilökuntaan kuuluvan henkilön on mahdollista saada kannustinpalkinto. Mitä enemmän henkilö myy Orionin tuotteita, sitä paremmat palkinnot hän saa.

      Kannustepalkintoina Orion tarjoaa kilpailuun osallistuneille henkilöille muun muassa Iittalan, Arabian ja Fiskarsin tuotteita.

      Orionilta asiaa ei haluta juurikaan kommentoida.

      - Tämä on Orionin ja meidän asiakkaiden normaaliin yhteistoimintaan perustuva kampanja. Oikeastaan toimialallekin tyypillinen kampanja, viestintäjohtaja Terhi Ormio totesi.

      - Kyse saattaa olla ei-lääkkeellisten itsehoitotuotteiden edistämisyhteistyöstä meidän asiakkaidemme kanssa. Ravintolisät ja voiteet käytännössä. Emme lähde tätä avaamaan, hän vielä sanoi.

      Torstaina Ormio tarkensi, että lääkkeiden osalta Orionilla ei tällaisia kampanjoita ole.

      - Puhutaan lääkkeiden ulkopuolisten itsehoitotuotteiden edistämisyhteistyöstä.

      Onko eettistä?

      Kannustinkampanjoiden eettisyys on arveluttanut muun muassa apteekkeja, joista on tehty asiaan liittyen kyselyjä apteekkialan ammattieettiselle neuvottelukunnalle. Neuvottelukunta on viime vuoden loppupuolella ottanut asiaan kantaa.

      - Eettinen ohje on, että asiakkaan etu on aina ensisijainen, asiantuntijaproviisori Johanna Salimäki Suomen Apteekkariliitosta sanoo.

      Hänen mukaansa kyseiset kampanjat liikkuvat apteekkialan eettisten pohdintojen ydinalueella.

      LÄHDE: STT

    • en ole huomannut vai

      Olen kokeillut kaiken maailman hiustenkasvuun vaikuttavia aineita, ja olen tullut siihen tulokseen että ne eivät tehoa. Ovat siis täysin turhia perusterveelle ihmiselle, jolla ei ole ongelmia esimerkiksi hiustenlähdön kanssa.

      Paljon enemmän voi vaikuttaa terveellisillä elintavoilla ja edistämällä päänahan pintaverenkiertoa vaikka hieronnalla. Eli tälläiset ihme biotiini kapselit voi minun puolestaa unohtaa kokonaan. Syö paljon proteinia, siitä saa tarpeeksi kynsille ja hiuksille tarkoitettuja "rakennusaineita".

    • yoz1

      Piimaa C biotiini, tarjoustalosta 6 e 3kk kuuri, toimii!!

    • Loralius

      Itse tuskailin saman asian kanssa. Otin käyttöön hevosille tarkoitetun biotiini jauheen, maistuu veden seassa hyvälle ja tukka kasvaa kohisten! :) Mahtavaa ainetta. Täällä ennen jälkeen kuvia http://socalledwonderland.blogspot.fi/2014/02/hiusten-kasvatusta-part-4.html

      • Mikset syö ihan

        ihmisille tarkoitettua kun siinäkin on monikymmenkertaisesti Biotiinia mitä ihminen ikinä pystyy käyttämään? Apteekin tai luontaistuotekaupan Biotin Strong. Naispuolinen spede.


    • juuupa

      ja hiusten rakennetta paikkaa parhaiten raaka kananmunankeltuainen. Protskua ja hyviä rasvoja latvoilla. Kokeilkaa!

    • täyttä humpuukia on

      biotiinilla saa finnejä ei muuta

    • Tuohon munaan

      vastaisin että totta se on. Itse en käytä lainkaan kemiallisesti valmistettuja hiusten pesu tai hoitoaineita, Turvallisuus ennenkaikkea. Raaka keltuainen toimii myös shampoon asemasta. Ei mitään turhia "myrkkyjä" minulle kiitos!
      Luomukampaamosta saatte neuvoja jos jotakuta kiinnostaa

    • kyjfhdgdgfdf

      En vaan usko, että yksi yksittäinen ravintoaine muuttaisi hiuslaadun täysin toisenlaiseksi. Jos on ravintoaineiden puutoksia, niin puutoksia on muistakin aineista. Miten D-vitamiini (yleinen puutoksen aihe). Entä rauta? Varmuuden vuoksi rautaa ei kannata syödä, vaan todettuun puutokseen. Joka tapauksessa raudanpuuteanemia aiheuttaa hiusten lähtöä.

      Väitän, että hiuksissa vaikuttaa geneettiset ominaisuudet enemmän kuin ulkoiset tekijät. Esim. on anoreetikoita, joilla on pitkät, paksut ja tuuheat hiukset, vaikka syövät tuskin mitään. Sitten mitä parhaimmat elämäntavat omaavalla ihmisellä voi olla heikko hiuslaatu.

    • tuuheatukkamulla

      Kokonaisravitsemus sekä hiusten hoito ja tottakai ne geenit vaikuttaa, millaiset hiukset on.

      Mitä vähemmän kemikaaleja laitat itteesi, sen parempi.

      Millään biotiinilla ei tukka kasva.

      Jos on biotiinista puutetta, niin on paljon muustakin.

      D-vitamiini on hyvä syödä läpi vuoden, jos ei ole kesällä paljon ulkona päivällä iho paljaana.

    • 55kokeilija

      Suosittelen kollageeni/biotekniikka yhdistelmää,henkilöille joilla oma kollagenin tuotantovähissä, eli ikää tyvät. Iho peh menee ja tulee taas kimmoisaksi. Bioteeni pitää kynnet kunnossa. Nuoret ei näitä tuotteita tarvitse, ellei puutos.

    • Muikkuun

      Olen kans kokeillut kaikkea hiustenlähdön takia, nyt ainakin uutta kasvaa paljon ja laatu parantunut kun lopetin hiusten värjäämisen ja pesin jonkun aikaa kananmunan keltuaisella. Tällä hetkellä testaan msm tabletteja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe