Etu ja pääte / äänitys.

Räkkiäkö?

Olen soitellut mallintavialla Line6 pod xt live pedaalilla ja äänitellyt vuoden päivät mutta kiinnostaisi saada ns. oikeaa / muhevaa soundia aikaiseksi ilman kaappia.
Onko tämä siis mahdollista, ajatuksissani oli siis tällaista.

Jos hommaan etu vahvistimen räkkimallisena josta siis tulee efektit ja päätevahvarin räkkimallisena tai putki nupin niin tuleeko silloin ns. oikea kitara soundi äänityksiin, siis vähän kuin olisi mallinnukset tai kitara kaappi kytkettynä?
Onkohan tuo edes mahdollista vai onko hommattava edelleen mallintava efekti.

Kaappi / mikki äänitys ei tule kysymykseen vaan olisi tarkoitus suoraan saada äänitettyä tietokoneelle materiaali.
Myös kuuloke liitäntä olisi hyvä olla ihan muuten vain jammailuun, eli miten hommat yleensä toimii.

Olen miettinyt tällaisia.
Etu:
http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_gmajor_2.htm

Pääte:
http://www.thomann.de/fi/rocktron_velocity100.htm

Tai aito putki, mutta edelleen miten se kuuloke homma?
http://www.thomann.de/fi/kustom_defender_5h.htm

Eleven Rack kiinnostaisi toki myös mutta kuulostaa säröiltään vähän tökeröltä verrattuna vaikka tuohon etuseen.

9

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän vinkkiä

Ei sillä päättärillä tee mitään ilman kaappia. Tunnustan että ei ole ikinä tullut edes mieleen tyrkätä päättärin ulostulosta piuhaa nauhoituslinjaan, mutta näin mutuna heittäisin että siinä on todella suuri vaara rikkoa joku laite.

Kaappi tekee hyvin pitkälti sen aidon soundin joten jos et halua tai ei ole mahdollista kaappi mikki yhdistelmää käyttää niin sitten ei jää muuta vaihtoehtoa kuin ne mallintavat laitteet.

• Räkkiäkö?

Kyllä vähän tätä itsekin tuossa ajattelin että kaappipakkohan se on.
        Pakko vissiin pysyä mallintavissa, harmi.
        Kiinnostaisi oikeat räkkivehkeet mutta kotiäänittelyyn pelkästään.

• Mualanammattilainen

Eleven Rackin säröt tökeröt?

Älä ny hassuja puhu, mä omistan tuollaisen ja tiedän, että on soundit kohdillaan ja säröt ihan hemmetin hyvät.

Jos Eleven Rackistä ei saa säröjä pihalle kunnollisia niin ei osaa sitä säätää ja tuon säätäminen sitä paitsi on aivan sairaan helppoa.

En tiedä mistä tuo sun käsitys Eleven Rackin säröistä johtuu mutta kenties et ole tuota pahemmin säädelly ja vinkkinä voin kertoa, että niin tuossa kuin muissakaan laitteissa ne tehdas säädöt eivät ole koskaan hyviä vaan itse pitää ne säädöt ja efektien järjestys laitella sellaisiksi kun haluaa.

Eleven Rackissä sitä paitsi on ulos tulon säädöt mitkä myös vaikuttavat soundiin, ulostulevan äänen voi säätä siten, että siinä on vaikka pelkät efektit, tai efektit ja vahvistin ilman kaappi/mikkimallinnoksia tai vaikkapa että kaikki on mukana lisäksi pitää huomoida vielä sekin, että efektejä voi olla ennen ja jälkeen ampia eli vahvaria joten jos ottaa vahvariin saakka mukaan äänet niin efektit jälkee eivät tule jne.

Mä vähän epäilen, että nickillä "Räkkiäkö?" nyt ei ole paljoa säädelly Eleven Rackiä ;D

Eleven Rack on juurikin laite jos hakee mm. putkilaitteen dynamiikkaa ja herkkyyttä, hyvää soundia, hyviä säröjä ja efektejä, eikä mun mielestä ne kaappimallinnoksetkaan huonoja ole mitä jotkut näin väittää, se mitä siinä vois olla lisää on mallinnoksia mutta tuollakin määrällä pärjää.

Kyseisessa laitteessa on vaikka mitä ominaisuuksia ja se toimii mm. itsenäisenä laitteena, tietokoneen äänikorttina, pelkkänä efektilaitteena tarvittaessa, tai pelkkänä vahvistinmallinnoksena ja tuon liitettävyys on todellakin kiitettävää luokkaa. Lisäksi tuon kautta saa soitettu niin sähkikset kuin bassonkin ja voi tuohon liittää vaikkpa sen syntikankin.

Jos tuota vertaa esim. erääseen lippulaivaan nimeltä Fractalin Axe FX II niin tuo on yli puolet halvempi ta noin kolmas osa hinnasta, silti sen vahvistin mallinnokset on vähintäänkin yhtä hyviä ellei parempia ja efektit hyviä, se missä Axe vie voiton on se, että siinä on jumalattomasti mallinnoksia ja sitä päivitetään jatkuvasti, soundillisesti Axe ei pese 11R:ää.

Putkivehkeen dynamiikkaa tuossa piisaa.

Mutta jokainen tekee mitä haluaa ja luottaa omiin korviini, niin minä teen eikä mua edes tarvi uskoa vaikka säätelenkin aika monen bändin soundeja :D
      Soundit ovat makukysymyksiä mutta se osaako säätää laitteista soundit ei ole makukysymys vaan ammattitaitoa ;D

• Räkkiäkö?

En olekaan koskaan säätänyt enkä kokeillut Eleven rackiä ja se kyllä on harkinnassa edelleen myös mallintavana, olen kyllä Podeja säädellyt niin bändissä kuin kotisoitoissa n.10 vuotta, mutta ei lukemieni sivujen ja lukuisien YouTube videoarvostelujen ja esittely soittojen perusteella soundaa kuten muut, ainakaan siis mallinnuksineen, toki kaappikytkennässä varmaan pätevä peli.

Tuossahan ei vissiin ole myöskään oikeita putkia vai onko?
        Olen tuossa useita vuosia äänitellyt mallintavilla ja siksi kiinnostaisi päästä mallinnoksista irti ja saada ns. oikeaa soundia ja räkkivehkeet, joka ei vissiin sitten ole mitenkään mahdollista ilman mikitystä kaappiin.

Hyvä mallintava räkkivehe on sitten vissiin se ainoa jota on mietittävä.
        Ei sulla sattuisi olemaan puhdasta miksaamatonta soundinäytettä missään netissä tuosta Eleven rackistä, siis ettet ole jälkikäsitellyt soundia vaan se olisi suoraan mallintavana tuosta Eleven Rackistä?

• jljkljkljkljkljkljkl
        Räkkiäkö? kirjoitti:

En olekaan koskaan säätänyt enkä kokeillut Eleven rackiä ja se kyllä on harkinnassa edelleen myös mallintavana, olen kyllä Podeja säädellyt niin bändissä kuin kotisoitoissa n.10 vuotta, mutta ei lukemieni sivujen ja lukuisien YouTube videoarvostelujen ja esittely soittojen perusteella soundaa kuten muut, ainakaan siis mallinnuksineen, toki kaappikytkennässä varmaan pätevä peli.

Tuossahan ei vissiin ole myöskään oikeita putkia vai onko?
        Olen tuossa useita vuosia äänitellyt mallintavilla ja siksi kiinnostaisi päästä mallinnoksista irti ja saada ns. oikeaa soundia ja räkkivehkeet, joka ei vissiin sitten ole mitenkään mahdollista ilman mikitystä kaappiin.

Hyvä mallintava räkkivehe on sitten vissiin se ainoa jota on mietittävä.
        Ei sulla sattuisi olemaan puhdasta miksaamatonta soundinäytettä missään netissä tuosta Eleven rackistä, siis ettet ole jälkikäsitellyt soundia vaan se olisi suoraan mallintavana tuosta Eleven Rackistä?

Ei ole oikeita putkia mutta silti se omaa putkivehkeen dynamiikan ja tekee sen yllättävän hyvin mitä ei yleisesti ottaen trankut tee.

Netistä löytyy sellainen herra kuin VisatchAtrucci, joka ottaa 11R:n soundit suoraan sellaisenaan kun ne sinne säädetty eikä jälkikäsittele niitä mitenkään.

Herran SoundClick sivustolta voi kuunnella näytteitä 11R:stä kera musiikin ja ei pitäis jäädä epäselväksi toimiiko tuon vehkeen soundit vai ei sekä dynamiikka.

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1036380

Tuo toimii niin säröillä kuin clean soundeilla.
        Mä olen säädelly soundeja podeilla, bossin GT ym. vinot pinot ja yksikään ei ole ollut niin hyvä kuin 11R.

Ei tuokaan täydellinen ole ja esim. halutessaan tuon ohjaukseen livena on midi-lankku ihan hyvä hankkia, tosin ei se paljoa maksa kun Behkuun saa sen simmin hankittua.

Kuuntele tuota VaiSatchAtruccia ja kysy vaikka häneltä sitten raitaa jos et muuten usko tuon 11R:n soundeihin.

• Räkkiäkö?
        jljkljkljkljkljkljkl kirjoitti:

Ei ole oikeita putkia mutta silti se omaa putkivehkeen dynamiikan ja tekee sen yllättävän hyvin mitä ei yleisesti ottaen trankut tee.

Netistä löytyy sellainen herra kuin VisatchAtrucci, joka ottaa 11R:n soundit suoraan sellaisenaan kun ne sinne säädetty eikä jälkikäsittele niitä mitenkään.

Herran SoundClick sivustolta voi kuunnella näytteitä 11R:stä kera musiikin ja ei pitäis jäädä epäselväksi toimiiko tuon vehkeen soundit vai ei sekä dynamiikka.

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1036380

Tuo toimii niin säröillä kuin clean soundeilla.
        Mä olen säädelly soundeja podeilla, bossin GT ym. vinot pinot ja yksikään ei ole ollut niin hyvä kuin 11R.

Ei tuokaan täydellinen ole ja esim. halutessaan tuon ohjaukseen livena on midi-lankku ihan hyvä hankkia, tosin ei se paljoa maksa kun Behkuun saa sen simmin hankittua.

Kuuntele tuota VaiSatchAtruccia ja kysy vaikka häneltä sitten raitaa jos et muuten usko tuon 11R:n soundeihin.

Pitääpä kuunnella, muuten saako tuohon 11R. ketjutettua vaikka toisen räkkikaiun?
        Mulla nimittäin on vanha mutta hyvä räkkikaiku Lexicon MPX100.

• jkjkjjkjjjljljljjkjk
        Räkkiäkö? kirjoitti:

Pitääpä kuunnella, muuten saako tuohon 11R. ketjutettua vaikka toisen räkkikaiun?
        Mulla nimittäin on vanha mutta hyvä räkkikaiku Lexicon MPX100.

Saa ketjutettua:

Esimerkkejä vaikkapa:

Kitara -> Ulkoiset efektit -> Eleven Rackin sisääntuloon (Guitar In, Mic In, Line In L ja R)

Kitara -> Eleven Rack -> Ulkoiset Efektit Efektilooppiin (Send L ja R ja Return L ja R) eli mahdollisuus laittaa vaikka kaksi täysin erillistä efektipedaalisarjaa kun noita paikkoja on kaksi molemmissa) ja painike jossa Level / Rack tai Stomboxes) tai vaikkapa kytkeä jonkin sterona tuohon.

Tuon efektilenkin tasoa voi säätää, siinä on mm. Send ja Return levelin säätö erikseen ja sitten kokonais tason säätö Mix joten hemmetin hyvin voi säätää paljon efektilenkissä oleva erillinen efekti vaikuttaa soundi ketjuun.

Lisäksi Efektilenkin paikkaa voi vaihtaa, sen voi laittaa mm. ennen amp / kaappi mallinnoksia tai jälkeen ja molemmissa on usempi paikka vaihtoehto.

Ja kun tuossa on mahdollisuus laittaa sekä ulkoisia efektejä että 11R:n omia niin soundipaletin mahdollisuus on todella laaja.

Lyhyesti olisin voinut vastata, että KYLLÄ eli saat tuon Räkkimallisen efektisi liitettyä tuohon erittäin hyvin.

• jkjkjkjkjljljljlkjkl
        jkjkjjkjjjljljljjkjk kirjoitti:

Saa ketjutettua:

Esimerkkejä vaikkapa:

Kitara -> Ulkoiset efektit -> Eleven Rackin sisääntuloon (Guitar In, Mic In, Line In L ja R)

Kitara -> Eleven Rack -> Ulkoiset Efektit Efektilooppiin (Send L ja R ja Return L ja R) eli mahdollisuus laittaa vaikka kaksi täysin erillistä efektipedaalisarjaa kun noita paikkoja on kaksi molemmissa) ja painike jossa Level / Rack tai Stomboxes) tai vaikkapa kytkeä jonkin sterona tuohon.

Tuon efektilenkin tasoa voi säätää, siinä on mm. Send ja Return levelin säätö erikseen ja sitten kokonais tason säätö Mix joten hemmetin hyvin voi säätää paljon efektilenkissä oleva erillinen efekti vaikuttaa soundi ketjuun.

Lisäksi Efektilenkin paikkaa voi vaihtaa, sen voi laittaa mm. ennen amp / kaappi mallinnoksia tai jälkeen ja molemmissa on usempi paikka vaihtoehto.

Ja kun tuossa on mahdollisuus laittaa sekä ulkoisia efektejä että 11R:n omia niin soundipaletin mahdollisuus on todella laaja.

Lyhyesti olisin voinut vastata, että KYLLÄ eli saat tuon Räkkimallisen efektisi liitettyä tuohon erittäin hyvin.

Unohtu mainita, että mikään ei myöskään estä laittamasta ulkoisia ketjuja ketjussa viimeiseksi eli Kitara -> 11R -> Muut efektit kuten kaiut, jotka kandee laittaa viimeiseksi ellei hae jotain psykedeelistä soundia :D

• Räkkiäkö?
        jkjkjkjkjljljljlkjkl kirjoitti:

Unohtu mainita, että mikään ei myöskään estä laittamasta ulkoisia ketjuja ketjussa viimeiseksi eli Kitara -> 11R -> Muut efektit kuten kaiut, jotka kandee laittaa viimeiseksi ellei hae jotain psykedeelistä soundia :D

Tämä hyvä, pitää tutustua, kaitåa sitä saattaisi tuohon siirtyä kun ei tuo Pod HD 500X versiokaan kovin enää houkuttele tai se räkkimalli.
        Pitääpä tässä harkita ja funtsia ja vielä funtsia.
        Joka tapauksessa räkkilaitteisiin olen tässä siirtymässä joka siis olisi vain kotiäänityksiin.

Jos jollakin on ideoita tai kokemuksia vielä aiheesta josta alussa kyselin niin olisi mukava jos vähän kertoisi aiheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8028
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3852
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1906
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1310
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1143
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1079
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      11
      865
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      812
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      762
    Aihe