Hei!
Luulen, että eräs lähiomaiseni tietää henkilötunnukseni. Hän on hyvin väkivaltainen ja lähellä psykopatiaa? Hänellä tapana vainota kohdettaan kuten exäänsä, vanhempiaan ja muita uhreja? Hän ei tiedä mun uutta osoitetta, mutta henkilötunnukseni hän varmaan tietää? Pystyykö hän selvittää uuden salaisen osoitteeni henkilötunnuksellani? Otan kommentteja nopeasti vastaan?
Vainoaja saada salaisen osoitteeni selville henkilötunnuksella?
15
282
Vastaukset
- storestore
Et siis itse ole vielä uhri? Eihän sinulla ole sitten mitään pelättävää
"Otan kommentteja nopeasti vastaan?"
Niin täältä sivusta on vaikea tietää miten todellista kokemasi pelko on, onko jotain konkreettista tapahtunut sinun kohdallasi vai pelkäätkö tapahtuvan...
Mutta ajattelisin, että kertoisit tilanteestasi/pelostasi joillekkin läheisille/naapureille ja myös poliisille... kertomastasi päätellen hän lie jo poliisin tuttu, saanut tuomioita/sakkoja väkivaltaisuutensa vuoksi, että lähestymiskiellon hakeminenkin voisi olla paikallaan...
Ikäänkuin keräisit turvaverkon itsellesi, on joku/usea ihminen joka tietää/joiden kanssa voit puhua peloistasi ja johon ottaa yhteyttä/joka tulee paikalle konkreettisen uhan hetkellä ja hätänumeroon voi aina soittaa...
Muuten kehoittaisin välttelemään liiallista yksioloa, yksinäisyydessä se pelot/möröt ja kauhuskenaariot saavat liian suuren vallan...kuuntelee jokaista risahdusta ja elimistö on jatkuvasti varuillaan...- levoton
Miksi ette vastaa kysymykseeni? Narsistit syyllistyvät perhesurmiin. Joten paha odotella olenko seuraava. Vastatkaan vaan kysymykseen.
levoton kirjoitti:
Miksi ette vastaa kysymykseeni? Narsistit syyllistyvät perhesurmiin. Joten paha odotella olenko seuraava. Vastatkaan vaan kysymykseen.
"Miksi ette vastaa kysymykseeni?"
Kuule uskoisin, että monikaan ei tiedä täysin varmaa vastausta, että kehoittaisin kääntymään viranomaisten puoleen, olettikin jos pelkäät jotain tuollaista mitä lopussa mainitset...
Se vastaako joku netin keskustelupalstalla kysymykseesi kyllä tai ei, ei auta sinua mitenkään...
- en osaa sanoa
onko sinulla joku syy pelätä? miksi hän sinusta on kiinnostunut? ei täältä saa kysymykseesi oikeita vastauksia...kysy viranomaiselta sitä,saako henkilötietojen perusteella osoitetietoja
- Jos henki on sos.
Jos henki on sosiaaliturvatunnuksen varassa, niin kehoittaisin suojautumaan paremmin.
Eli pidä yhteyttä luotettaviin ihmisiin ja sellaisiin, joille voit kertoa pelostasi ja jotka uskovat sinua. Et kertonut, minkälaista hänen vainonsa on. Täällä palstalla ollaan niin epäluuloisia, että saatetaan ajatella jopa sinun kyselevän, koska itselläsi on hallussa jonkun nimi ja henkilötunnus...
Tarvitset ehkä mielenterveysalan ammattilaisen apua ahdistukseesi ja poliisin apua jos tilanteesi sitä vaatii.- Tietysti tästä palst
Tietysti tästä palstakirjoittelustakin voi olla apua, kunhan varautuu siihen, että täällä voi joku koiranleukakin vastata.
Mutta periaatteessa täällä olemme kaikki yhtä viisaita tai... hmh. Jokainen on oman asiansa paras asiantuntija.
- Levoton
"Et kertonut, minkälaista hänen vainonsa on" Kun asuin entisessä asunnossani, hänellä oli tapana tunkeutua kotiini. Tyhmänä kun päästin hänet sisälle, jolloin hän keksi riidan, jonka seurauksena alkoi nyrkit heilua. Kun en enään päästänyt häntä sisälle, hän alkoi väijyä mua mun pihallani. Tätä jatkoi kuukausia kunnes muutin uuteen asuntoon. Muutin osoitetietoni salaiseksi. Pelkään yhä, että hän pystyy jäljittämään salaisen osoitteeni. Tämä henkilö ei ole löytänyt elämälleen tarkoitusta. Hän ei edes käy työssäkään. Sanon vaan että pelottaa ihan saatanasti.
- Varmaan pelottaakin
Varmaan pelottaakin, kun on tuollainen kokemus. Voidaanhan toivoa, että se unohtaisi sinut.. tai ainakin niin, että uskoisi, ettet halua hänen seuraansa, kun teit noin radikaalin eleen.
Tuollaiset reppanat tapaavat olla reppanoita monella tapaa. Eli etsii varmaan nopeasti uutta seuraa, kun vanha katosi. Tovotaan, että oli sillä tapaa paikkauskollinen. Mitään rakkaudentunteita tuollaisella tuskin on.
Kannattaisi ehkä muuttaa omaa lookiaankin hiukan, sen verran ettei tunnista sinua helposti. Ei ainakaan samoja vaatteita kuin hän on tottunut sinut näkemään ja kampaus myös. Nyt talvellahan on helppoa, kun voi peittää hupuilla ja pipoilla... "Tyhmänä kun päästin hänet sisälle, jolloin hän keksi riidan, jonka seurauksena alkoi nyrkit heilua. Kun en enään päästänyt häntä sisälle, hän alkoi väijyä mua mun pihallani. Tätä jatkoi kuukausia kunnes muutin uuteen asuntoon."
Niin, oletko sinä tehnyt sinuun kohdistuneista toistuvista pahoinpitelyistä ja vainoamisesta rikosilmoituksen ja niiden myötä tullut lähestymiskielto...
Onko jollain viranomaisella/läheisilläsi tieto siitä, että tuo kyseinen henkilö vainoaa sinua...
Ymmärrän, että pelottaa, onko sinulla ketään jolle voit soittaa, joka tulee käymään silloin kun olet yksin ja pelkosi on kovin voimakasta...- Levoton
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Tyhmänä kun päästin hänet sisälle, jolloin hän keksi riidan, jonka seurauksena alkoi nyrkit heilua. Kun en enään päästänyt häntä sisälle, hän alkoi väijyä mua mun pihallani. Tätä jatkoi kuukausia kunnes muutin uuteen asuntoon."
Niin, oletko sinä tehnyt sinuun kohdistuneista toistuvista pahoinpitelyistä ja vainoamisesta rikosilmoituksen ja niiden myötä tullut lähestymiskielto...
Onko jollain viranomaisella/läheisilläsi tieto siitä, että tuo kyseinen henkilö vainoaa sinua...
Ymmärrän, että pelottaa, onko sinulla ketään jolle voit soittaa, joka tulee käymään silloin kun olet yksin ja pelkosi on kovin voimakasta...En ole tehnyt rikosilmoitusta mistään. Poliisit on pari kertaa poistanut entisen asunnon oven luota hänet. Olen miettinyt lähteä avautumaan jollekin ammattilaiselle.
Levoton kirjoitti:
En ole tehnyt rikosilmoitusta mistään. Poliisit on pari kertaa poistanut entisen asunnon oven luota hänet. Olen miettinyt lähteä avautumaan jollekin ammattilaiselle.
"Olen miettinyt lähteä avautumaan jollekin ammattilaiselle"
Älä enää mieti vaan tee se, mieti vielä lisäksi tuon aiemman ehdottamani ns. turvaverkon luomista...
Kartoita kaikki ihmiset joista voisi olla apua hädän hetkellä tai joka voisi toimia kuuntelevana korvana silloin kun pelko meinaa saada yliotteen sinusta...
Tustustu naapureihisi, mene ihmisten pariin, pelkkä puhuminenkin ja toisten ihmisten läsnäolokin auttaa, yksin ei pidä pelkonsa kanssa jäädä...- Muutama neuvo
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Olen miettinyt lähteä avautumaan jollekin ammattilaiselle"
Älä enää mieti vaan tee se, mieti vielä lisäksi tuon aiemman ehdottamani ns. turvaverkon luomista...
Kartoita kaikki ihmiset joista voisi olla apua hädän hetkellä tai joka voisi toimia kuuntelevana korvana silloin kun pelko meinaa saada yliotteen sinusta...
Tustustu naapureihisi, mene ihmisten pariin, pelkkä puhuminenkin ja toisten ihmisten läsnäolokin auttaa, yksin ei pidä pelkonsa kanssa jäädä...1. Tee rikosilmoitus kaikista laittomuuksista mitä hän sinua kohtaan on tehnyt, kotirauhan rikkominen, pahoinpitely ym. Jos hän VAINOAA tai seurailee sinua se on nykyään RIKOS.
(kts. Vainon kriminalisointi googlesta).
2. Hae tarvittaessa lähestymiskieltoa. Rikosuhripäivystyksen työntekijät auttavat ja neuvovat mitä ja miten kannattaa toimia tilanteessasi. Heiltä saat tukea esim poliisilla käymiseen jne.
3. Osoitteen voi SALATA maistraatissa niin, että yksityishenkilöt eivät saa osoitettasi sieltä. Muista kuitenkin, että TraFilta yhteystietosi saa rekkarin perusteella.
4. Maistraatista voi hakea myös TURVAKIELTOA, mutta sen saamiseksi on oltava erittäin painavat todisteet. Turvakiellon omaavan tietoja ei saa kukaan edes rekkarin perusteella. Poikkeuksena toki poliisi ja muutama muu viranomainen.
5. Hae apua itsellesi pian.
6. Jos tulee väkivallan uhka tms mene turvakotiin vuorokauden ajasta välittämättä. - narsismia kanssa
Varmaan pelottaakin kirjoitti:
Varmaan pelottaakin, kun on tuollainen kokemus. Voidaanhan toivoa, että se unohtaisi sinut.. tai ainakin niin, että uskoisi, ettet halua hänen seuraansa, kun teit noin radikaalin eleen.
Tuollaiset reppanat tapaavat olla reppanoita monella tapaa. Eli etsii varmaan nopeasti uutta seuraa, kun vanha katosi. Tovotaan, että oli sillä tapaa paikkauskollinen. Mitään rakkaudentunteita tuollaisella tuskin on.
Kannattaisi ehkä muuttaa omaa lookiaankin hiukan, sen verran ettei tunnista sinua helposti. Ei ainakaan samoja vaatteita kuin hän on tottunut sinut näkemään ja kampaus myös. Nyt talvellahan on helppoa, kun voi peittää hupuilla ja pipoilla...Täällä ei jotenkin vastaajat ymmärrä narsismista mitään??? Ei narsisti unohda, ei koskaan. Kyllä kirjoittaja on vaarassa mikäli ko. henkilö hänen osoitteensa saa. Valitettavasti en tiedä tuota sotu juttua. Kysy viranomaiselta ASAP.
- ...
Onko hän mielestäsi tarpeeksi älykäs ja pitkäjänteinen (vai enemmänkin ADHD-kuumakalle) tehdäkseen jotain tuollaista vai meneekö vain siitä, mistä aita on matalin eli etsii lähimmän ja helpoimman mahdollisen kohteen? Juoruilemalla voi tietysti saada selville, ja seuraamalla sinua työpaikalta kotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731