jossa lämmitysaika valitaan samaa kehää pyörittämällä kuin kellonaika mutta pohjaan painamalla? Olisi kiva päästä kiiittämään tätä neropattia ihan henkilökohtaisesi loistavasta insinööritaidosta!
Kuka paskiainen keksi lämmitystolpan ajastimen,
67
5491
Vastaukset
- Sormet jäässä
Lipsahtiko samassa säädössä kellonaikakin pari tuntia aikaisemmaksi? Saman kokeneena ymmärrän, että saattaa näillä keleillä ottaa päähän, kun lämmitys on vasta alkamassa mutta töissä pitäisi jo olla.
- ...
Nuo vekottimet on suunniteltu siten, että kellonaika muuttuu melkein joka kerta vahingossa kun yrittää vaihtaa lämmitysaikaa. Onneksi omassa taloyhtiössä on käytössä vielä vanhat kunnolliset ajastimet.
- Voi inssejä
No ei toi mitään, kolmas insinööri keksi ajastimen, johon piti laittaa monenko tunnin päästä auton lämmitys alkaa. Vaikka lähtisit joka aamu 7-8, mutta tulet illalla joskus 16 joskus 20, niin eikun laskemaan.
- olet kivikautinen
Voi inssejä kirjoitti:
No ei toi mitään, kolmas insinööri keksi ajastimen, johon piti laittaa monenko tunnin päästä auton lämmitys alkaa. Vaikka lähtisit joka aamu 7-8, mutta tulet illalla joskus 16 joskus 20, niin eikun laskemaan.
Eihän mikään sähköinen laite ole sinun järjellesi tuttu.
- varmaankin halpa
Voi inssejä kirjoitti:
No ei toi mitään, kolmas insinööri keksi ajastimen, johon piti laittaa monenko tunnin päästä auton lämmitys alkaa. Vaikka lähtisit joka aamu 7-8, mutta tulet illalla joskus 16 joskus 20, niin eikun laskemaan.
juu, vihonviimeinen sovellus tuollaiset jossa pitää laskeskella monenko tunnin päästä pitää lähteä liikkeelle. Ja tämä taitaa olla ihan uusia sovelluksia.
- Rutiini ei toimi
... kirjoitti:
Nuo vekottimet on suunniteltu siten, että kellonaika muuttuu melkein joka kerta vahingossa kun yrittää vaihtaa lämmitysaikaa. Onneksi omassa taloyhtiössä on käytössä vielä vanhat kunnolliset ajastimet.
Tähän lisätään vielä se, että avattu rasian kansi pimentää valaistuksen ylhäältä ja käsi edestä. Pimeässä tarvitaan siis oma valaisin varmistamaan, että rengas ei ole kiertynyt väärään asentoon. Ikämiehen pitää lisäksi kaivaa silmälasit taskusta. Ja tämä on tehtävä joka jumalan kerta, sillä koskaan ei voi olla varma asiasta tarkistamatta.
- Lämmittäjä
Aika leluja on kyllä monet
- Auh toilija.
Rutiini ei toimi kirjoitti:
Tähän lisätään vielä se, että avattu rasian kansi pimentää valaistuksen ylhäältä ja käsi edestä. Pimeässä tarvitaan siis oma valaisin varmistamaan, että rengas ei ole kiertynyt väärään asentoon. Ikämiehen pitää lisäksi kaivaa silmälasit taskusta. Ja tämä on tehtävä joka jumalan kerta, sillä koskaan ei voi olla varma asiasta tarkistamatta.
Ööh ja mihin niitä lämmittimiä tarvitsee.
Ajattelemattoman autoilijan tunnistaa siitä kun bilika parkkipaikalla on johdon eli talutushihnan jatkeena.
Kun on auto joka käynnistyy ensi pieraisusta ei tarvitse miettiä jotain v*tun jakorasioita. - matemaatikko
Voi inssejä kirjoitti:
No ei toi mitään, kolmas insinööri keksi ajastimen, johon piti laittaa monenko tunnin päästä auton lämmitys alkaa. Vaikka lähtisit joka aamu 7-8, mutta tulet illalla joskus 16 joskus 20, niin eikun laskemaan.
Pitää aivot pirteenä.
- valintoja
Muuta bahamalle........
- ----
Onneksi itse voin laittaa kaukosäätimestä webaston päälle.. ja parinkymmenen minuutin kuluttua on moottori ja sisätilat mukavan lämpimiä. Ikkunat sulina myös.
- bossi..
Se on kiva se, sihteeri töissä oottelee että tulet sinne ajoissa.
Minä en työmaalle edes lähde, sen mitä tarvee pomona niin voin
hoitaa kotoa käsin tai missä vaan, rengit hoitaa hommat, lämmittelee autonsa
ja kiiruhtaa työmaalle. - manitou
Onneksi on 22asteinen talli,niin ei tarvitse huolehtia.
Aina on kuivaa ja lämmintä.
Tulitikkua joskus muinoin käytin tolppapaikan ajastimen välissä,niin pysyi päällä 24/7.
Näppärä ohittaa koko ajastuksen tolpasta pienellä vaivalla. - pepe5
Aika paha tuo ikkunoiden sulaminen
- Idea
Ai kuka keksi? Se olin mä. Finnvera maksoi kivasti kehitysrahaa, ja lisäksi tuli sievoinen potti yritystukea. Vietän talveni nykyään Karibialla, joten itse en lämmitysajastuksia tarvitse.
- 19+2=21
Miten sen tolpan ajastaminen voi olla niin vaikeaa? Mulla oli tuollainen tolppa jo 12v sitten eikä sen oppimiseen kulunut puolta minuuttia kauempaa.
Työpaikallekin tuli tuollaiset tolpat muutama vuosi sitten ja esim. aina kun tulee uusia työntekijöitä niin tiedän jo kokemuksesta että joudun melko varmasti selittämään miten tuo tolppa oikein toimii...
Ei ole tullut vastaan vielä sellaista tolppaa jonka ajastamiseksi tarvitsisi laskea monenko tunnin päästä lämmitys aloitetaan. Mitäs vikaa siinäkään on, tuleepahan aivovoimistelua kun lasketaan montako tuntia nykyhetkestä lämmityksen aloittamiseen on.
Jos laskeminen v1tuttaa niin teitä varmaan v1tuttaa myös kirjoitella tänne s24:n kun joutuu laskemaan tuon laskutehtävän ennenkuin viesti lähtee...- xcgb
Kuka tässä puhui ajastamisen vaikeudesta? Kannattaa hieman opetella sisälukutaitoa.
Puhe oli siitä, että kun lämmitysaikaa muuttaa, niin kellonaika muuttuu melkein aina vahingossa, koska värkki on suunniteltu päin v*ttua. - olet nolo itkijä
kyllä noita kelloja on nykyään joissa pitää laskea tunnit koska aikoo lähteä liikenteeseen, valitettavasti. Ja nämä ovat vieläpä melko uusia kyhäelmiä ja ettei olisi turhan helppoa, niin kiekko on läpinäkyvä ja hailakka vihreä valo ei jaksa näyttää kiekon merkkejä kovin hyvin. Ajatushan tässä on se, että miksi pitää kehitellä huonompia systeemeitä mitä on jo ollut.
Selvisipä tämän *"yhteenlaskijan" sairauskin, eli pakonomainen numeroiden pyörittäminen ja yhteen laskeminen, tuohon ongelmaan voit hakea apua mielenterveyspalveluista. - Laskija
Tollo XD
- mies oli mulkero
Sen keksi todennäköisesti joku mulkku jonka mielestä on nerokasta tehdä hilavitkutin jota kukaan ei osaa kuitenkaan käyttää. Tai sitten sen keksijällä oli vain harvinaisen kiero huumorintaju.
Insinöörien perisynti on se, että ensin välähtää ja teknisen savun hälvettyä päästään tutkimaan vahingot. Käytäntö ja insinöörin ajattelumaailma eivät koskaan kohtaa toisiaan, valitettavasti. - Kolopappanen
Minkähänlaista mallia aloittaja mahtaa tarkoittaa?
http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionImages/Artikkelit/Artikkelit2011/lohkari.jpg
http://pena.dy.fi/ohjeet/lammitystolppa/ajastinkello1.jpg
http://www.rakentaja.fi/Kuvat/sahkoinfo/2005/8MMO25250.jpg
http://www.finpoint.fi/images//sahkonumerot/3451073.jpg
http://www.sahkonumerot.fi/3405542/id/106175/img/large/coloralt.jpg
Kaksi ensimmäistä ovat kuin kaksi marjaa ja itse kelloa on todella helppo säätää pieleen. Ideahan on sinänsä yksinkertainen, muttei välttämättä aukea ihan heti kaikille. Olen joutunut muutaman kerran näyttämään.Toimii, kunhan on tarkkana, eikä sähkökatkoja tule. Tällöinhän vähintään kello saatta seota, varsinkin mitä pidempi katkos on.
Kolmas versio on se jossa joutuu laskemaan tunteja ihan itse. Yleensä kun on kerran säädetty, niin ei paljoa tarvitse arkena muutella. Kotikäytössä viikonloppuisi varmaan eniten. Sähkökatkoille altis myös.
Pari viimeistä taitavat olla niin moderneja ettei ole edes vielä vastaan tullut. Varmasti en osaisi niitä käyttää niitä oikein : ) Taitavat olla niitä "laske itse" versioita. Ja onhan näitä mahdollisuuksia, nimenomaan väärin käyttämiselle. Noissa uusissa näyttäisi olevan hyvin ohjeet itse tolpassa. Toisessa on vain på svenska. Mahtavatkohan nämä kellot toimia vaikka tulisi sähkökatkokin, kunhan ei osu lämmityshetkeen?- diipadaii
Luulen ettei aloittajalla ole mikään noista. Meilläkin on sellainen.
Siinä on pari kikkaa. Sähkö ei kytkeydy mikäli kierrät mustan renkaan reaaliaikaan.
Musta rengas täytyy kiertää juuri ennen kytkentähetkeä mikäli aikoo välittömän lämmityksen. Toinen vaihtoehto on kiertää koko rengasta siihen saakka kunnes naksahtaa päälle. Tässä vaihtoehdossa aika menee sekaisin mutta toimiva niille joilla on aikaa käydä kytkemässä päälle.
Sinänsä huoleton kello niille jotka lähtevät aina samaan aikaan mutta jo jos lähdet kaksi kertaa päivässä, onkin jo hankala homma.
Sen kun muistaa että punainen nuoli näyttää lähtöaikaa.
http://www.sahkobit.fi/verkkokauppa/images/theben-kellokytkin-autonlammitykseen-3571934.jpg - näitä koulutetaan??
Vielä löytyy sellainen uusi malli joka on ullut jokusen vuoden markkinoilla mitä ei noista malleista löydy. Pyörivä kiekko joka on ns. poikttain noihin muihin kiekkoversioihin nähden ja siinä ei ole mitään muutakuin se yksi kiekko jota pitää säätää ja laskea monenko tunnin päästä olet lähdössä liikenteeseen, eli ei asetata aikaan ollenkaan.
Jo Pelle Miljoonakin lauloi aikanaan, että "ihminen on insinööriä viisaampi".
- Nööri
Se on se sama insinööri jonka mielestä USB-liitäntä kannattaa suunnitella epäsymmetriseksi. Hän varmaan ajatteli että sattumaltakin se menee keskimäärin 50% oikeinpäin, ei huono.
- ghkgykgh
Huono vertauskuva, koska lähes kaikki tietokonemaailman liittimet ovat epäsymmetrisiä. Symmetriset ei-koaksiaaliset liittimet lisäisivät turhaan valmistuskustannuksia.
Sen sijaan tämänkin lämpötolpan ajastimen olisi helposti voinut suunnitella siten, että lämmitysaika valitaan pyörittämällä kehää ilman pohjaan painamista ja kellonaika valitaan pohjaan painamalla, eikä päin vastoin! - Nööri
ghkgykgh kirjoitti:
Huono vertauskuva, koska lähes kaikki tietokonemaailman liittimet ovat epäsymmetrisiä. Symmetriset ei-koaksiaaliset liittimet lisäisivät turhaan valmistuskustannuksia.
Sen sijaan tämänkin lämpötolpan ajastimen olisi helposti voinut suunnitella siten, että lämmitysaika valitaan pyörittämällä kehää ilman pohjaan painamista ja kellonaika valitaan pohjaan painamalla, eikä päin vastoin!Ai se oli sinä? Nyt puhutaan loppukäyttäjän ja kuluttajan eduista. Muutama sentti USB-liitännän valmistuskuluihin ei ole mitään verrattuna epäsymmetrisyyden aiheuttamiin haittoihin. Liittimet ja liitännät kuluvat ja rikkoutuvat kun niitä sovitellaan väärinpäin ja kuinka paljon se sählääminen syö ihmisten aikaa ja hermoja.
Juuri tuo sinun ajattelutapasi takia esim. Nokian hävisi ja Apple voitti. Apple ei hyväksynyt epäsymmetristä liitäntää ja teki oman symmetrisen silläkin riskillä että se oli epästandardi. Pienet asiat tekevät paljon, kyllä on ilo liittää virtapiuha iPadiin kun se menee aina oikein. Vanhasta nokialaisesta on taas micro USB täysin löystynyt ja kaverilla meni sen takia puhelin vaihtoon kun ei toiminut enää. - USBisti
Nööri kirjoitti:
Ai se oli sinä? Nyt puhutaan loppukäyttäjän ja kuluttajan eduista. Muutama sentti USB-liitännän valmistuskuluihin ei ole mitään verrattuna epäsymmetrisyyden aiheuttamiin haittoihin. Liittimet ja liitännät kuluvat ja rikkoutuvat kun niitä sovitellaan väärinpäin ja kuinka paljon se sählääminen syö ihmisten aikaa ja hermoja.
Juuri tuo sinun ajattelutapasi takia esim. Nokian hävisi ja Apple voitti. Apple ei hyväksynyt epäsymmetristä liitäntää ja teki oman symmetrisen silläkin riskillä että se oli epästandardi. Pienet asiat tekevät paljon, kyllä on ilo liittää virtapiuha iPadiin kun se menee aina oikein. Vanhasta nokialaisesta on taas micro USB täysin löystynyt ja kaverilla meni sen takia puhelin vaihtoon kun ei toiminut enää.USB-liittimen kytkeminenkin on voimalaji, jossa ei kukkakepit pärjää.
Aika usein liittimen symbolipuoli tulee laitteen julkisivua kohden. Menee näin kerrasta oikein.
Tehtiin alihankintaa aikoinaan telecom-teollisuudelle. Silloin jo opittiin, että asentajia on kahta tyyppiä: fiksuja tai vahvoja.
- näin meillä
Vinkki.Pieni naula kellon kiekkoon eli ensin virta päälle ja naulalla jumiin.Hajottaa kellon ja toimii koko ajan.Naulankin voi ottaa muutaman viikon päästä pois jumittamasta sillä on jo hajonnut.
- näin meillä
juu ja taloyhtiö maksattaa kellon ja kaikkien sähköt sulla kun naapuri näkee naulan ja muutenkin tyhmää paahtaa lämmitintä ympäri vuorokauden, ei tee hyvää autolle.
- Darwin Award
tosi fiksua työnnellä nauloja 240V sähkölaitteeseen...
Kello on theben merkkinen ja erittäin helposti rikkuvakin,näitä minäkin vaihtelen kymmeniä vuosittain mutta sähkärin kannalta helpoimpia vaihdettavia varsinkin pakkasella.
http://www.sahkobit.fi/verkkokauppa/kellokytkin-theben-autonlammitykseen-16a-ip21-p-3438.html- diipadaii
Tuosta kun kiertää ruuvin irti, nostaa kehän ja irrottaa sen ja pistää ruuvin takaisin, ei ole huolta. Toimii aina ja on sähköteknisesti laillinen. Voi sitten laittaa johdon päähän oman ajastimen jos haluaa.
- uiooytiiyr
no kannattaisiko pyötittää sitä kehää VASTAPÄIVÄÄN. ei kello liiku etuaikaan.
- einfach
Juuri näin. Siellä tolpan laatikossa on ihan riittävät kirjalliset ohjeet. Kelloa siirretään MYÖTÄpäivään ja kun se on kohdallaan, niin ajastuskehää koko ajan rauhallisesti painaen VASTApäivään. Ei ole vaikeaa, mutta ihmiset silti sekoilee.
Ne samat saa aikaan hässäkän pysäköintilipukkeen maksulaitteessa.
- lähen vaan
Turhaa neiteilyä koko esilämmitys. Minua ei huvita repiä jotain johtoja ja väännellä pieniä nuppeja pimeässä ja 20 asteen pakkasessa. Nopeesti ainakin kaikki mopoa suuremmat bensavehkeet lämpenee ihan omin avuin.
- Työsuhdeauto
Uusissa autoissa ei esilämmitys edes säästä mitään. Ehkä moottori kuluu enemmän kylmänä, en tiedä.
- neidit läämmittää,hi
Työsuhdeauto kirjoitti:
Uusissa autoissa ei esilämmitys edes säästä mitään. Ehkä moottori kuluu enemmän kylmänä, en tiedä.
tosimies on siis tosi juntti ja tykkää lähteä liikenteeseen mahdollisimman kylmällä autolla ja mukavastihan se läskinen persevakokin jäähtyy kun istuu jääkylmälle ituimelle.
- työsuhdeauto
neidit läämmittää,hi kirjoitti:
tosimies on siis tosi juntti ja tykkää lähteä liikenteeseen mahdollisimman kylmällä autolla ja mukavastihan se läskinen persevakokin jäähtyy kun istuu jääkylmälle ituimelle.
Napsautan istuinlämmityksen päälle niin ei kestä kauan kun takapuoli jo hikoilee. Mullahan on ulkovaatteet päällä autossa, miksi palelisin siellä enempää kuin ulkona? Jos ei muutamaa minuuttia kestä kylmää autoa niin on aika neiti.
- olet nolo puskija
työsuhdeauto kirjoitti:
Napsautan istuinlämmityksen päälle niin ei kestä kauan kun takapuoli jo hikoilee. Mullahan on ulkovaatteet päällä autossa, miksi palelisin siellä enempää kuin ulkona? Jos ei muutamaa minuuttia kestä kylmää autoa niin on aika neiti.
tosi juntti kestää mitä vaan, kuten sinä ja pilkkihaalareissa parhaiten.
Minä kuitenkin pidän järkevänä lämmittää autoni ennakkoon, on mukavampi istua lämpimään autoon ja lasitkaan ei ole jäässä.
Meidän taloyhtiössä on autokatoksessa digitaaliset ajastimet niin ei tartte takuta mekaanisten kellojen kanssa.
- fauna ja biotooppi
ihanaa kun marsumiehellä on tuokin asia kunnossa, olen kateellinen onnesi kanssa.
- koettu on sekin
Saako digitaalisesta pitempiä lämmitysaikoja. Pohjoisessa olisi useinkin tarvetta tuolla ja etelässäkin joinakin talvina. Yli 30 asteen kelissä auto sanoo kahden tunnin jälkeen vaan vou-vou, mutta 4 tunnin jälkeen lähteen kuin palmun alta.
koettu on sekin kirjoitti:
Saako digitaalisesta pitempiä lämmitysaikoja. Pohjoisessa olisi useinkin tarvetta tuolla ja etelässäkin joinakin talvina. Yli 30 asteen kelissä auto sanoo kahden tunnin jälkeen vaan vou-vou, mutta 4 tunnin jälkeen lähteen kuin palmun alta.
Valitettavasti 2 tuntia on se normaali lämmitysaika, mutta itse käyn joskus laittamassa lisää aikaa kelloon. Eli kyllä sieltä saa useammankin tunnin sähköä jos tarvitsee.
- kiitos tiedosta
mersumies_ kirjoitti:
Valitettavasti 2 tuntia on se normaali lämmitysaika, mutta itse käyn joskus laittamassa lisää aikaa kelloon. Eli kyllä sieltä saa useammankin tunnin sähköä jos tarvitsee.
no onneksi kaikki ei ollutkaan mesemiehellä pelkkää iloa ja hyvää, myt kateuskin helpotti ja olen rauhallisempi.
- Maalaistollo
koettu on sekin kirjoitti:
Saako digitaalisesta pitempiä lämmitysaikoja. Pohjoisessa olisi useinkin tarvetta tuolla ja etelässäkin joinakin talvina. Yli 30 asteen kelissä auto sanoo kahden tunnin jälkeen vaan vou-vou, mutta 4 tunnin jälkeen lähteen kuin palmun alta.
Meillä asia on hoidettu kauko-ohjattavilla pistorasioilla:
http://www.clasohlson.com/fi/Ulkovastaanotin-Nexa-LGDR-3500/36-4607
Niitä ohjataan ohjelmoitavalla kauko-ohjaimella:
http://www.clasohlson.com/fi/Monitoimikauko-ohjain-Nexa-TMT-918/36-4615
Ajan saa säätää tarpeen mukaan. Ainoa harmillinen rajoite on, että viikonlopuksi pitää muistaa ottaa ajastus pois päältä, kun ohjain ei tiedä viikonpäivästä mitään.
Senkin saisi tehtyä, mutta maksaapi jo enemmän. Maalaistollo kirjoitti:
Meillä asia on hoidettu kauko-ohjattavilla pistorasioilla:
http://www.clasohlson.com/fi/Ulkovastaanotin-Nexa-LGDR-3500/36-4607
Niitä ohjataan ohjelmoitavalla kauko-ohjaimella:
http://www.clasohlson.com/fi/Monitoimikauko-ohjain-Nexa-TMT-918/36-4615
Ajan saa säätää tarpeen mukaan. Ainoa harmillinen rajoite on, että viikonlopuksi pitää muistaa ottaa ajastus pois päältä, kun ohjain ei tiedä viikonpäivästä mitään.
Senkin saisi tehtyä, mutta maksaapi jo enemmän.Minkä takia ajastus pitää ottaa viikonlopuksi pois päältä? En tajunnut.
- Maalaistollo
mersumies_ kirjoitti:
Minkä takia ajastus pitää ottaa viikonlopuksi pois päältä? En tajunnut.
No kun ei tarvitse vkl nousta kukonlaulun aikaan, niin turhaa sitä lämppäriä on huudattaa.
Maalaistollo kirjoitti:
No kun ei tarvitse vkl nousta kukonlaulun aikaan, niin turhaa sitä lämppäriä on huudattaa.
Ite huudatan aika useinkin huvikseen kun on kiinteä kk-maksu :)
- Maalaistollo
mersumies_ kirjoitti:
Ite huudatan aika useinkin huvikseen kun on kiinteä kk-maksu :)
OK. No silloinhan sillä ei ole mitään väliä. Eikä varmaan vaikuta tolppamaksuihin kunhan ei muut tee sitä.
- tosi nerokasta
mersumies_ kirjoitti:
Ite huudatan aika useinkin huvikseen kun on kiinteä kk-maksu :)
no siinähän ei ole mitään järkeä kenenkään kannalta, mutta kaikenlaisiahan meitä löytyy.
- motivan mies
kiitos tiedosta kirjoitti:
no onneksi kaikki ei ollutkaan mesemiehellä pelkkää iloa ja hyvää, myt kateuskin helpotti ja olen rauhallisempi.
Tehoton (300 W) säteilylämmitin tarvitseekin kireämmillä pakkasilla jo 3-4 tuntia aikaa saadakseen lohkon lämpenemään edes kohtuullisesti.
motivan mies kirjoitti:
Tehoton (300 W) säteilylämmitin tarvitseekin kireämmillä pakkasilla jo 3-4 tuntia aikaa saadakseen lohkon lämpenemään edes kohtuullisesti.
Onneksi minun autossa on vanhan liiton lohkolämmitin eli vastus lämmittää jäähdytysnestettä. Tosiaan kovemmilla pakkasilla olisi ihan järkevää pitää vähän kauemmin, vaikkei sillä kyllä tunnu olevan kovin paljon merkitystä.
- 13+20
Maalaistollo kirjoitti:
Meillä asia on hoidettu kauko-ohjattavilla pistorasioilla:
http://www.clasohlson.com/fi/Ulkovastaanotin-Nexa-LGDR-3500/36-4607
Niitä ohjataan ohjelmoitavalla kauko-ohjaimella:
http://www.clasohlson.com/fi/Monitoimikauko-ohjain-Nexa-TMT-918/36-4615
Ajan saa säätää tarpeen mukaan. Ainoa harmillinen rajoite on, että viikonlopuksi pitää muistaa ottaa ajastus pois päältä, kun ohjain ei tiedä viikonpäivästä mitään.
Senkin saisi tehtyä, mutta maksaapi jo enemmän.Toi on kyllä hieno!
14 kk nyt asunut täällä ja taloyhtiössä tulee sähkö koko ajan.
En illalla kotiin tullessani välttämättä vielä tiedä mihin aikaan ammulla lähden töihin niin on pirun kiva ettei esim. kello 21:00 kun tieto lähtöajasta tulee tekstarilla tarvitse mennä ulos autokatokseen pakkasessa säätämään 2 tunnin kelloa.
Lisäksi tuohon saa semmoisia auton keskuslukituksen kauko-ohjaimen näköisiä palikoita joilla sitä voi ohjata.
Autokatos on muuten sen verran tämän rivarin katveessa ettei ohjaussignaali riittänyt suoraan (matkaa noin 50 m eikä suoraa näkymää ikkunoista, tiiliverhoilu). Ratkaisuksi löytyi paristokäyttöinen toistin joka nappaa sen kaukosäätimestä ja lähettää sen uudelleen. Tuo on ulkona takapihan aidassa josta on näkymä autokatokseen.
Systeemi ei ole pettänyt kertaakaan ja tuohon kaukosäätimeen voi ohjelmoida useita vastaanotinyksiköitä ja laittaa ne toimimaan haluttuina aikoina. Meillä mm. etupihan, takapihan ja lasitetun parvekkeen valaistus ohjataan tuolla.
Periaate täällä on, että kukaan ei lämmitä ilman kelloa kun se menee taloyhtiön mittarista.
Nexalla on pirusti hienoja langattomia tuotteita, kannattaa vilkaista.
Esim:
http://www.clasohlson.com/fi/b/Sähkö/Ajastimet-kytkimet/Kaukokytkimet1
https://www.tekniikkakauppa.fi/category/90/nexa - 13+20
13+20 kirjoitti:
Toi on kyllä hieno!
14 kk nyt asunut täällä ja taloyhtiössä tulee sähkö koko ajan.
En illalla kotiin tullessani välttämättä vielä tiedä mihin aikaan ammulla lähden töihin niin on pirun kiva ettei esim. kello 21:00 kun tieto lähtöajasta tulee tekstarilla tarvitse mennä ulos autokatokseen pakkasessa säätämään 2 tunnin kelloa.
Lisäksi tuohon saa semmoisia auton keskuslukituksen kauko-ohjaimen näköisiä palikoita joilla sitä voi ohjata.
Autokatos on muuten sen verran tämän rivarin katveessa ettei ohjaussignaali riittänyt suoraan (matkaa noin 50 m eikä suoraa näkymää ikkunoista, tiiliverhoilu). Ratkaisuksi löytyi paristokäyttöinen toistin joka nappaa sen kaukosäätimestä ja lähettää sen uudelleen. Tuo on ulkona takapihan aidassa josta on näkymä autokatokseen.
Systeemi ei ole pettänyt kertaakaan ja tuohon kaukosäätimeen voi ohjelmoida useita vastaanotinyksiköitä ja laittaa ne toimimaan haluttuina aikoina. Meillä mm. etupihan, takapihan ja lasitetun parvekkeen valaistus ohjataan tuolla.
Periaate täällä on, että kukaan ei lämmitä ilman kelloa kun se menee taloyhtiön mittarista.
Nexalla on pirusti hienoja langattomia tuotteita, kannattaa vilkaista.
Esim:
http://www.clasohlson.com/fi/b/Sähkö/Ajastimet-kytkimet/Kaukokytkimet1
https://www.tekniikkakauppa.fi/category/90/nexaToi suora linkki sivulle näköjään hajoaa kun viestin lähettää.
Tämä onnistunee kun avaa tuon etusivun linkistä ja jatkaa manuaalisesti:
http://www.clasohlson.com/fi
Valitse Sähkö
Valitse Ajastimet-kytkimet
Valitse Kaukokytkimet - Maalaistollo
13+20 kirjoitti:
Toi on kyllä hieno!
14 kk nyt asunut täällä ja taloyhtiössä tulee sähkö koko ajan.
En illalla kotiin tullessani välttämättä vielä tiedä mihin aikaan ammulla lähden töihin niin on pirun kiva ettei esim. kello 21:00 kun tieto lähtöajasta tulee tekstarilla tarvitse mennä ulos autokatokseen pakkasessa säätämään 2 tunnin kelloa.
Lisäksi tuohon saa semmoisia auton keskuslukituksen kauko-ohjaimen näköisiä palikoita joilla sitä voi ohjata.
Autokatos on muuten sen verran tämän rivarin katveessa ettei ohjaussignaali riittänyt suoraan (matkaa noin 50 m eikä suoraa näkymää ikkunoista, tiiliverhoilu). Ratkaisuksi löytyi paristokäyttöinen toistin joka nappaa sen kaukosäätimestä ja lähettää sen uudelleen. Tuo on ulkona takapihan aidassa josta on näkymä autokatokseen.
Systeemi ei ole pettänyt kertaakaan ja tuohon kaukosäätimeen voi ohjelmoida useita vastaanotinyksiköitä ja laittaa ne toimimaan haluttuina aikoina. Meillä mm. etupihan, takapihan ja lasitetun parvekkeen valaistus ohjataan tuolla.
Periaate täällä on, että kukaan ei lämmitä ilman kelloa kun se menee taloyhtiön mittarista.
Nexalla on pirusti hienoja langattomia tuotteita, kannattaa vilkaista.
Esim:
http://www.clasohlson.com/fi/b/Sähkö/Ajastimet-kytkimet/Kaukokytkimet1
https://www.tekniikkakauppa.fi/category/90/nexa"Ratkaisuksi löytyi paristokäyttöinen toistin joka nappaa sen kaukosäätimestä ja lähettää sen uudelleen. Tuo on ulkona takapihan aidassa josta on näkymä autokatokseen. "
Onko sulla tämä: https://www.tekniikkakauppa.fi/product/391/nexa-langaton-extenderrepeater-signaalinvahvistin-30-m-ip56
Itse tekisi mieli laittaa kämpän reitittimeen kiinni tämä: http://www.clasohlson.com/fi/Nexa-Gateway/Pr364921000
mutta tiedän, ettei se olohuoneesta kanna autopaikalle. Sen sijaan, jos laittaisi sen signaalinvahvistimen pesuhuoneen ikkunapenkille, jossa kaukosäädin nyt on, niin varmasti kantaisi. Saisi ne viikonloputkin ohjelmoitua.
Perhanan kallis, mutta pääseepä sitten säätämään kodin sähkölaitteita vaikka reissusta. Voi vaikka räppästä valot pois muijalta, kun on nukkumaanmenoaika, jos on itte vielä baarissa. - 13+20
Maalaistollo kirjoitti:
"Ratkaisuksi löytyi paristokäyttöinen toistin joka nappaa sen kaukosäätimestä ja lähettää sen uudelleen. Tuo on ulkona takapihan aidassa josta on näkymä autokatokseen. "
Onko sulla tämä: https://www.tekniikkakauppa.fi/product/391/nexa-langaton-extenderrepeater-signaalinvahvistin-30-m-ip56
Itse tekisi mieli laittaa kämpän reitittimeen kiinni tämä: http://www.clasohlson.com/fi/Nexa-Gateway/Pr364921000
mutta tiedän, ettei se olohuoneesta kanna autopaikalle. Sen sijaan, jos laittaisi sen signaalinvahvistimen pesuhuoneen ikkunapenkille, jossa kaukosäädin nyt on, niin varmasti kantaisi. Saisi ne viikonloputkin ohjelmoitua.
Perhanan kallis, mutta pääseepä sitten säätämään kodin sähkölaitteita vaikka reissusta. Voi vaikka räppästä valot pois muijalta, kun on nukkumaanmenoaika, jos on itte vielä baarissa.Tämä vastaus tulee nyt vähän myöhään kun olin jenkeissä pari päivää enkä joutanut läppäriä käyttelemään...
Juuri tuo toistin mulla on. Tuota gateway:ta minäkin olen harkinnut!
- Eräs123
Kyllästyin kertakaikkiaan kellon kanssa pelaamiseen, kun sähkökatkoksen jälkeen,
pimeässä näpit jäässä säätelin sitä.
Hankin tällaisen: http://kotitavarakauppa.fi/tuotteet.html?id=5/1136
Nyt voin laittaa auton töpseliin kun tulen töistä. Termostaatti kytkee lohkolämmittimen päälle vasta kun kone on jäähtynyt 20 asteeseen. Termostaatti pitää lopusta huolen siihen asti kun lähden ajamaan. Ei tarvitse miettiä sitäkään,
menenkö huomenna seitsemäksi vai vasta puolille päivin. Kone on ana lämmin.
Täytyy tilata toinenkin sisätilan lämmitintä varten.- typerää touhua
Mitäh järkeä on paahtaa autoaan turhaa jos ei ole ajoon lähdössä??
- fgjfg
typerää touhua kirjoitti:
Mitäh järkeä on paahtaa autoaan turhaa jos ei ole ajoon lähdössä??
Mistä lähtien 20 astetta on ollut paahtolämpötila?
- Eräs123
typerää touhua kirjoitti:
Mitäh järkeä on paahtaa autoaan turhaa jos ei ole ajoon lähdössä??
Mootorin jäähtyminen kestää useita tunteja, jonka jälkeen termostaatti kytkee virran. Koska se ei anna moottorin jäähtyä -20 asteeseen, se ei ole koko aikaa edes päällä, vaan ylläpitää sopivaa lämpöä. Energian kulutus on kokonaisuudessaan pienempi.
- Mosse 1500M
Tuo vaan vaatii jatkuvan sähkönsyötön pistorasialle, taloyhtiöiden parkkipaikoilla näin ei ole.
- Eräs123
Ei vaadi. Näissähän aloitusaika on yleensä melko aikaisin, aamuvuoroon lähteviä ajatellen. Hyöty on tosin pienempi jos auto ehtii jäähtyä pakkasen puolelle.
- Saatanan paviaanit
Miksi te kyrvän imijät pidätte kalliita autoja ja maksatte sen ylläpidosta 30% kaikesta mitä tienaatte?
- Sumamutikka
Itse asiassa otsikko on väärin laadittu. Pitäisi kysyä, kuka e ole vielä keksinyt fiksua lämmitystolpan ajastinta. Marssiin lennetään, mutta tätä ei osata parantaa.
- Kettunen5
Lämmitystolppia ei pitäisi ajastaa ollenkaan, koska eri ihmisillä on ajallisesti eri tarpeet. Pitäisi sieltä saada virtaa päivälläkin, eiväthän kaikki mene seitsemäksi töihin. Tämä http://kotitavarakauppa.fi/tuotteet.html?id=5/1136 jo aiemmin mainittu termostaattiohjaus on järkevä vaihtoehto.
- 5+14
Kettunen5 kirjoitti:
Lämmitystolppia ei pitäisi ajastaa ollenkaan, koska eri ihmisillä on ajallisesti eri tarpeet. Pitäisi sieltä saada virtaa päivälläkin, eiväthän kaikki mene seitsemäksi töihin. Tämä http://kotitavarakauppa.fi/tuotteet.html?id=5/1136 jo aiemmin mainittu termostaattiohjaus on järkevä vaihtoehto.
Sivulla sanotaan:
"Kun tulet esimerkiksi töistä kotiin ja laitat autosi roikkaan, niin älykäs 3D termostaatti tunnistaa lämpimän moottorin, eikä kytke turhaan lämmitystä kuin vasta aamuyön tunteina."
Tulen kotiin normaalisti kello 16:00.
Nyt on pakkasta 20.1 astetta ja takaan, että tuo kytkee lämmityksen viimeistään kello 20:00 tällä kelillä.
Lisäksi sanotaan:
"Termostaatti pitää moottorin lämpötilan 20±5 °C kovillakin pakkasilla."
Nykyisillä säteilylämmittimillä näillä keleillä ei taatusti pidä. Vanhoilla vesitilaan menevillä lohkolämmittimillä olisi varmaan pitänytkin. Niitä vaan harvaan nykyautoon voi enää laittaa. Tällä kelillä kun tuo kytkee lämmityksen päälle niin päällä se sitten pysyykin liikkeelle lähtöön asti. Tai ilman lauhtumiseen.
- huh hellettä
Kyllä kelloajastin hyvin toimii, mutta kun samasta tolpasta virtaa ottaa vanha pappa, niin meni vaikeaksi.
Pappa kopeloi omaa pistokettaan ja samalla työnsi päälle uusia ajastusjaksoja minun ajastimeeni.
Kun se vanhan pää ei toimi, niin minkäs teet? Puhe ei auta, ja lyödä ei saa.
Ei auttanut muu, kuin laittaa ajastin kaapelin päähän konepellin alle piiloon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1051001