Haloperidoli. Toivon kokemuksia.

Lääkäri on kertonut sellaisesta vanhasta neuroleptista, haloperidoli(serenase). Siinä ja monissa muissa neurolepteis on haittavaikutuksena nämä tahdosta riippumattomat lihasten ja raajojen liikkeet. Voivat jopa jäädä pysyviksi vaikka lääke olisi lopetettu.

Eli onko kellään kokemusta tästä lääkkeestä? Annos olisi (alkuun) 1mg.

Mulla on kokeiltu tätä ennen kolmea neuroleptia ja kaikki on jouduttu lopettamaan sivuvaikutusten takia.

Toivoisin kokemuksia jos suinkin kellään olisi niitä jakaa.
75028
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Kaikissa neurolepteissa on haittavaikutuksena tahdosta riippumattomat lihasten liikkeet, jotka voivat jäädä pysyviksi. Tässä suhteessa ainoa ero neuroleptien kesken on kuinka nopeasti ja usein oireet alkavat ilmaantua. Keskiarvo taitaa olla noin 5-7% käyttäjistä per käyttövuosi saa tardiivin eli pysyvän dyskenisian.

En voi auttaa, sillä en kannatta jatkuvaa neuroleptikäyttöä lainkaan. Haloperidolista sanottakoon kuitenkin sen verran, että se on yksi lobotomoivimmista neurolepteista mitä on olemassa. Siksi sitä käytetään runsaasta esimerkiksi poliittisten vankien hiljentämiseen ja ajatuksen juoksun vammauttamiseen.

Äänestä
  • Ei noin pienellä annoksella pitäisi tulla paljoa haittavaikutuksia. Itellä sama annos ja joilla käytetää jopa 10mg päivässä.. Aluks saattaa aiheuttaa vähän lihasten jäykkyyttä ja kramppeja, ja se ettei mikään kiinnosta, mut se menee ohi yleensä nopeesti.

    Äänestä

  • Menee ohi, mutta niin menee aivotkin. Kyllä minä mielummin ryyppään pääni kuin käytän vahingollisia aineita joista ei tule edes hyvä olo päinvastoin ihan hirveä..

    Äänestä

Ketipinor on ihan samalainen lääke, ainakin muistin vaikutti tosi huonosti.

Äänestä

olen syönyt puoli vuotta. aluksi 2mg sitten nosto 4 mg viikon päästä ja aion nyt lopettaa. yritin lopettaa kuin seinään mutta ei vieroitusoireiden takia onnistunut. nyt laskenut 3mg ja sitä kaksi viikkoa sitten pudotus 2 mg. vie tunteet.

Äänestä

on vissiin pahimpia psyykelääkkeitä, mitä tiedän/kuullut

Äänestä

Söin kymmenen vuotta. Mulle ei sopinut largactil klorpromazin joten siirtyivät maksa arvojen takia serenaseen. Serenase teki suisidaaliseksi ja kokeiltiin seuraavaksi olanzapin zyprecaa johon tuli kauheat ( kymmenessä vuodessa) allergiat. Epilepsiakohtaukset ja valtavat hallitsemattomat metriset ( 100 cm keho heilui) tärinät. Ja silmiin aurat, migreenit jne. Pfizer määräilee kuka kuolee. Pfizer yban Z yprexa sun muut suisidaaliset oheistuotteet ovat kirjattuja

Äänestä

Kommentoi aloitusta


ApuaKaipaa kirjoitti:

Lääkäri on kertonut sellaisesta vanhasta neuroleptista, haloperidoli(serenase). Siinä ja monissa muissa neurolepteis on haittavaikutuksena nämä tahdosta riippumattomat lihasten ja raajojen liikkeet. Voivat jopa jäädä pysyviksi vaikka lääke olisi lopetettu.

Eli onko kellään kokemusta tästä lääkkeestä? Annos olisi (alkuun) 1mg.

Mulla on kokeiltu tätä ennen kolmea neuroleptia ja kaikki on jouduttu lopettamaan sivuvaikutusten takia.

Toivoisin kokemuksia jos suinkin kellään olisi niitä jakaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu