Varkaudenestolaite autoon!

piimä

Tätä en ole patentoinut(vielä): Minulla on ollut aikojen alusta alkaen(60-luvulta saakka) autoissani oivallinen varkaanestolaite. Nykyään laitteeni toimii tehokkaasti myös itärikollisten tekoja vastaan. Oli niitä ennenkin, vaikkakin ne vyöryivätkin tositoimiin Suomeen ja muualle pohjolaan vasta "Neukkulan" hajottua ja häivyttyä 90-luvulla. Nykyisin niitä riittääkin sitten joka rikokseen.
Suomen viranomaiset eivät tehneet mitään itärikollisuuden estämiseksi tai valvomiseksi ja nyt itketään ja kauhistellaan joka päivä niiden lisääntymistä. Samaan aikaan vähennetään virkavaltaa ja valvontaa vaikka pitäisi lisätä?
No niin, varkaanestolaitteeni lyhyesti: Pilotetussa paikassa autoissani on ollut aina päävirtakatkaisija. Ei sitä muut löydä tai ainakin etsimiseen menee niin paljon aikaa, että varkaalla menee hermot tai joku huomaa.
Nykyautoissa, jotka ovat "tietokoneita", tällainen varkaanestolaite ei oikein toimi, kun "tietokone" on aina ennen lähtöä päivitettävä.
Tästä virran katkaisemisesta on tietysti muitakin etuja, joista tärkein on akkujen turhan purkautumisen esto. Jos vaikka jotakin olisi jäänyt sammuttamatta autosta kun sen jättää.
Muuten ihan vain tiedoksi, että mm. maaseudulla liiteripalojen yleisin syy on traktorien tai muiden pölyisten maatalouskoneiden palaminen sisällä tallissa. Halvin palovakuutus on vakuutusyhtiöiden mukaan unohtunut pölyisistä maatalouskoneista eli pääkytkin. Hinta 5,- euroa!

4

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autosähkömies

      Nykyautoissa taitaa pääkytkin aiheuttaa enemmän haittaa omistajalleen kuin varkaalle.
      Katkaisemalla sähköt ainakin seuraavat laitteet menevät häiriöön:
      -radio kadottaa suojakoodin, ei aukea
      -ajonesto saattaa mennä toimimattomaan modeen
      -kauko-ohjatut ovien lukot ei aukea
      -autoon ei pääse sisälle kun lukkosylintereitä ei enään ovissa ole

      Ideaa hiukan jalostamalla päästään vastaavaan toimintoon sillä samalla kytkimellä.
      -asennetaan se virtalukon ja starttimoottorin solenoidin ohjausjohdon väliin, virrat tulee mutta startti ei pyöri !

      Tuokaan ei toimi jos auto haetaan lavettiautolla ja vedetään väkisin lavalle.

      • patentomaton keksint

        Mun idea ei ole niin halpa, mutta auto ainaskin löytyy, jos se varastetaan.
        Siis mennään puhelinliikkeeseen ja ostetaan halpa puhelin .ja liittymä
        Piilotetaan se hyvin autoon
        Siihen voi liittää automaattisen latauksen, tai ladata aika ajoin.
        Ilmoittaa poliisille vain puhelinvarkaudesta, niin se löytyy, samalla löytyy varastettu auto, vaikka se olisi venäjällä.


    • pukamaleikkuri

      Kaveri laittoi filerausveitsen pystyyn kuskin penkinalle.
      Veriset penkinpäälliset kertoivat yrityksestä, eipä ole senjälkeen kukaan yrittänyt autoa viedä, taisi viidakkorumpu kertoa viestiä etteenpäin ;=)

    • ei pöllitä

      No minun auton romun voi yrittää viedä.Täytyy vain poliisille sanailla sitten kuka halusi asentaa pommin autooni kun se rejähti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe