Toivon kokemuksia laulamista harrastavilta ihmisiltä, jolla jostain syystä on poikkeavuutta laulamiseen vaikuttavissa rakenteissa, esim. leuat eivät aukea tavanomaista määrää (kuten vaikka reumaa sairastavalla). Eli oletteko pystyneet laulamaan siitä huolimatta, mitä ja miten, vai oletteko vaihtaneet instrumenttia? Oletteko saaneet opetusta/ymmärtävän opettajan?
Tiedän, että se lärvi pitäisi saada selälleen ja syyt sille, eli en kaipaa saarnoja.
Ilmoittauduin ryhmäopetukseen, joka tuntuu jo eka tunnin jälkeen katastrofilta. Olen hieman saanut lauluopetusta tähänkin mennessä, ja aiemman opettajan kanssa pärjännyt. Tämä nuori opettaja on päättänyt, että leukani rentoutetaan NYT. Kuitenkin olen ollut jumissa 40 vuotta ja välillä purentaa on korjattu purentakiskollakin, eli leukani eivät vaan rentoudu yht'äkkiä. Edes hammaslääkärissä suutani ei saada revittyä selälleen. Tilanne on paniikinomainen, kun minulta vaaditaan jotain, joka ei fyysisistä syistä ole mahdollista. Haluaisin, että asiaa hoitaa joko hammaslääkäri tai lääkäri, ei musiikinopettaja. Ja tähän hätään asialle ei olla tekemässä mitään, etenkin kun olen vain aloitteleva harrastaja.
Lopetan laulamisen heti alkuun vai? Tavoitteeni eivät edes ole kunnianhimoisia. en halua poptähdeksi, vaan lähinnä voisin luikauttaa muutaman biisin silloin tällöin karaokessa. Musiikissa - ja laulussakin - olisi varmasti ihan riittävästi oppimista, vaikka leuoilleni ei saada tähän hätään tehtyä mitään. Jos opetus ja laulaminen on tästä kiinni, niin syksyllä hakeudun pianonsoiton alkeisiin ja laulan vain yksin salaa kotona.
Jäykät leuat ja laulaminen
Jäykkäleuka
1
160
Vastaukset
- Singeri
Hanki ammattitaitoinen laulunopettaja joka ymmärtää, että laulamisessa ei todellakaan pidä, eikä saa avata leukaa ammolleen. Hyvin pieni suunavaus riittää, turha haukkominen turmelee koko äänenmuodostuksen. Älä luota puoskareihin! Ammattilaisia on kyllä kun etsii ja kyselee. Terv. Eräs laulunopettaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204974
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861762Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881622Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741574Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561448Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351207Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121180Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041129Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691111- 931064