Ystävän laulu

sanoitus?

Moniko nainen tai mies allekirjoittaa ..Ystävän laulun sanat?
Arja Saionmaahan laulaa kyseistä laulua ..Koko sydämestään!
Mites on . Kelpaako sanat?

3

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • greeneye

Heti allekirjoitan

• sanoitus.

..ai tämänkö?
      Mistä tunnet sä ystävän , onko oikea sulle hän- Anna meren se selvittää kuka viereesi jää.,,

Laulussa kerrotaan että sellainen EI ole hyvä ystävä joka rannalla ruikuttaa tai joka pelkää esimerkiksi myrskyä?

Tulee vain mieleeni että on erikoinen henkilö jolle ei kelpaa laulun tekstein kuvattu henkilö.

Ajatellaanpas että on joku läheinen jonka elämäntilanne on sellainen että hänelle on tullut esimerkiksi taloudellisia vaikeuksia. On puutetta rahasta, on ollut ehkä sairautta jonka vuoksi hänen on täytynyt jättää työnsä. Aviopuoliso on saattanut menehtyä. Lasten koulutus maksaa . ja kaikkeen tarvitaan rahaa ja lähimmäisten tukea jotta hän jaksaa.Lisäksi hänen elämän laatunsa on saattanut heikentyä että
      häntä saattaa pelottaa tulevaisuus.

Kyseinen ..vaikka nainen kaipaisi tukea lähimmäiseltä ja ehkäpä myöskin lämmintä olkapäätä johon edes hetken nojata. Ja yleensäkin kerrotun lainen nainen tarvitsee YSTÄVÄN JOLLE VOISI KERTOA HUOLIANSA!

Mutta tuo kuviteltu ystävä ei jaksa häntä kuunnella koska hän pelkää rajuilmaa
      ja lisäksi hän kertoo suruistaan ja huolistaan.

Mitä tekee tuo nainen ystävän laulun sanoin?

Hän jättää kylmästi rannalle ruikuttamaan tuon naisen joka kaipaisi vain ystävän tukea ja ehkä myös sitä olkapäätä johon voisi edes hetken nojata.

Tällaisenko laulun sinä hetimiten allekirjoitit?

Oletpa sinä julma!

• Riippuu tulkinnasta

Minä olen aina mieltänytkin tuon laulun sanat ironisiksi. Siinähän ensin vaaditaan toista tukemaan ja auttamaan myrskyissä ja tuntureissa ja heitetään heikot ruikuttajat rantaan. Lopussa sitten todetaan, että ystävyys punnitaan siinä, että kun on vaikeaa, ystävät jää ja muut menevät menojaan. Se joka jättää myrskyissä pelkääjän rannalle, ei tue eikä auta. Hän menee menojaan. Hän ei siis ole ystävä, vaan ainoastaan turha tuttavuus.

Eli tuossa tekstissä minusta hyvin kuvataan sitä, kuinka yksipuolista ja itseriittoista monien ystävyys on. Muilta kyllä pitää saada varauksetonta tukea ja apua, mutta itse heitetään myrskyissä ruikuttajat rannalle. Heikkoutta ei siedetä muissa, mutta itselle vaaditaan ehdotonta tukea hädän hetkellä. Mielestäni laulun sanat siis ohjaavat ironian avulla miettimään sitä, onko itse hyvä ystävä. Vaatiiko muilta, muttei itse sitten annakaan takaisin?

Jos niitä sanoja miettii tuolta kannalta, se on oikeastaan aika mielenkiintoinen laulu. Minään ystävyyden ylistyksenä en sitä laulua osaa ajatella, vaikka monen niin tiedän tekevänkin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      92
      2007
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1480
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1269
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      71
      1107
    5. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      225
      1082
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      87
      1044
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      974
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      237
      928
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      906
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      881
    Aihe