Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

laastarisuhteet

eronnut nainen1

Mitä mieltä ootte näistä? Mulla tullut ero pitkästä avioliitosta ime kesänä ja sen jälkeem samana viikonloppuna oli jo uusi mies kun muutin omaan asuntoon. Tätä suhdetta kesti tähän päivään asti, ero tuli nyt. Suunnittelen jo uutta suhdetta, ajatteli et mitä nopeemmin niim sitä parempi .laastareitahan nää on sen tiedän, mutta yksin en halua olla. Olin viime kesääm asti jo teininä tapaamani miehen kanssa ja meillä on yhteisiä lapsiakin. Olen yli 30 vuotias nainen ja takana 2 suhdetta, se pitkä suhde ja tää yks laastarisuhde. Oonko sekoomassa kun oon aina ollut vaan pitkien suhteiden kannalla. En vaan pysty olla yksin...tiedän että pitäisi.

13

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eronnut nainen1

      Ja tässä laastarissa mikä oli nyt mies halusi erota en minä. Mulla olis ollu halu jatkaa ja halu en tehdä suhteen eteen kaikki, eikä vaan käyttää toista hyväksi.

      • Älä jää toistamaan

        Hei, kannattaisi varmasti miettiä miksi aiemmat suhteesi päättyivät. Suosittelen kirjaa Jälleenrakennus - kun suhteesi päättyy. Kirjaa käytetään perusteoksena eroseminaareissa. Kirjan avulla voi oppia paljon itseestään ja menneistä suhteistaan ja saa myös työkalut toimivampien ihmissuhteiden rakentamiseen jos toiveesi on saada pidempiaikainen suhde. Voit myös osallistua eroseminaariin jos sellaista järjestetään paikkakunnallasi. Uuden suhteen aloittaminen heti eron tultua voi olla sinun selviytymiskeinosi erotilanteessa. Uusi suhde estää tai häiritse eroprosessia jolloin aiempien suhteiden käsittelemättä jättäminen taas häiritsee uuden suhteen kehittymistä. Ehkä et kuitenkaan pääse noilla keinoilla riittävän hyvin eteenpäin omassa elämässäsi? Itse sain hyvin paljon eväitä aikanaan eroseminaarista joten suosittelen sitä omasta kokemuksesta.


      • Eronnut nainen1
        Älä jää toistamaan kirjoitti:

        Hei, kannattaisi varmasti miettiä miksi aiemmat suhteesi päättyivät. Suosittelen kirjaa Jälleenrakennus - kun suhteesi päättyy. Kirjaa käytetään perusteoksena eroseminaareissa. Kirjan avulla voi oppia paljon itseestään ja menneistä suhteistaan ja saa myös työkalut toimivampien ihmissuhteiden rakentamiseen jos toiveesi on saada pidempiaikainen suhde. Voit myös osallistua eroseminaariin jos sellaista järjestetään paikkakunnallasi. Uuden suhteen aloittaminen heti eron tultua voi olla sinun selviytymiskeinosi erotilanteessa. Uusi suhde estää tai häiritse eroprosessia jolloin aiempien suhteiden käsittelemättä jättäminen taas häiritsee uuden suhteen kehittymistä. Ehkä et kuitenkaan pääse noilla keinoilla riittävän hyvin eteenpäin omassa elämässäsi? Itse sain hyvin paljon eväitä aikanaan eroseminaarista joten suosittelen sitä omasta kokemuksesta.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olet ihan oikeassa. Tiedän että näin ei pitäisi toimia. Jotenkin se yksinjääminen on vaan niin hirmuisen pelottavaa, varsinkin kun ei ole koskaan ollut yksin (teini-iässä suoraan vanhempien luota miehen luokse minkä kanssa 14 vuotta ja siitä suoraan tähän laastarisuhteeseen mikä loppui nyt) varmasti vaikutti tämän uuden suhteen loppumiseen se että en ollut käsitellyt vielä eroani kunnolla ja yksin. Toisaalta mietin nyt että syksy oli ihan järjettömän rankka vaikka oli tuo uusi mies kuvioissa, jotenka mietin että kuinka pohjalla sitä olisi yksin ollutkaan. Mietin kuitenkin että kuinka paljon. Ihmiset käyttääkin jotaki toista laastaria eron tultua, varmaan aika paljon. Nyt mietinkin että ehkäpä ei kannata enää hypätä mihinkään suhteeseen vaan katella ja nauttia sinkkuudesta ja ehkäpä sitä voi jotakin tapailla, onhan sitä jotain iloa oltava elämässä ;)


    • Setä Toivo

      Sä et ole kasvanut itsenäiseksi aikuiseks. Erojen ja parisuhteiden myöten olet vaan elänyt muiden kautta ja sinun oma kehitys on jäänyt taka-alalle. Nyt et osaa olla yksin, koska et tiedä miten itsesi kanssa ollaan.

    • Itsenäiseksi kasvu

      Älä pelkää elämää ilman miestä, kerroit sinulla olevan lapsia, elä nyt heidän kanssaan. Osallistu paljon lasten mukana erilaisiin tilaisuuksiin, saat varmasti aikuiskeskustelua sitä kautta.

      Jos olet vanhempiesi läheisyydessä, yritä käydä heidän luonaan tai pyydä heidät luoksesi ja pyydä heiltä myös lastenhoito-apua.

      Koeta nyt välttää liikaa juhlimista, toisaalta unohda kaikki baarit ja pippalot vähäksi aikaa. Toki naisystävien kanssa voitte pitää koti-iltoja ja missään nimessä jatkoille kapakoihin.
      Kotiin palaat ajoissa lastesi luokse nukkumaan.
      On aika ottaa täysi vastuu lapsista ja samalla kasvaa aikuiseksi naiseksi, joka ei riipu miehissä kiinni.

      Kyllä sinä pärjäät.

    • olet hyväksikäyttäjä

      miten pystyt olemaan miesten kanssa noin pitkään vaik tiedät että tulet lopulta satuttamaan miestä tosi pahasti ja johdat harhaan, ei tuo ole oikein millään muotoa.

      • kivaaonpa

        miulla on sama tilanne meneillään. paitsi, et on monta laastarisuhetta jo takana. ero alunperin meille tuli, kun miulla oli yksi vakavampi suhe jo kun olin naimisissa. sen piti jatkua, kun eroisin mut eihän se kestänytkään. nyt on jo tie kuin mones suhe meneillään. näistä ei vaan pääse irti. aina on uus odottamassa ku nykyine loppuu. kivaahan tää vaan on.


      • muista tämä!
        kivaaonpa kirjoitti:

        miulla on sama tilanne meneillään. paitsi, et on monta laastarisuhetta jo takana. ero alunperin meille tuli, kun miulla oli yksi vakavampi suhe jo kun olin naimisissa. sen piti jatkua, kun eroisin mut eihän se kestänytkään. nyt on jo tie kuin mones suhe meneillään. näistä ei vaan pääse irti. aina on uus odottamassa ku nykyine loppuu. kivaahan tää vaan on.

        kylhän se on sallittuu jos ei esitä et sitoutuu parisuhteeseen vaan pelin säännöt on molemmille selvät, eikä seurustella, eli et voi vaatia toiselta sitoutumista jos tarkoitus on vain käyttää seurana/hyväksi jonkun aikaa, eli eti sellasia joille tuo kuvio on jees, älä leiki viattomien tunteilla ja satuta, se kun käy omaan nilkkaan niin sit tuntuu


    • Portelli

      Vai kivaa, ei ainakaan läheisten silmin katsottuna.
      Siinä läheiset näkevät kuinka olet täysin vailla järkeä, sotket oman sekä toisten elämän ja varsinkin lastesi jos niitä on siunaantunut suhteistasi.

      On järkyttävää katso esim. oman lapsen alamäkeä, kun pitää tuota portellia.

      • piipana36

        Mulla on ollut samat meiningit jo pitemmän aikaan. Aikanaan mulla liitto kaatui pettämiseen (mun virhe). Enään en tee sitä virhettä, että virallistaisin suhteen koskaan. näin on hyvä. ukot vaan vaihtuu. Heille ei tarvii mitään selitellä. kun kyllästyn niin vaihdan uuteen. Varatut ovat kaikista parhaita,kun eivät jää perään huutelemaan ja roikkumaan. Kannatan laastarijuttuja.
        -Pia36-


      • 12+16
        piipana36 kirjoitti:

        Mulla on ollut samat meiningit jo pitemmän aikaan. Aikanaan mulla liitto kaatui pettämiseen (mun virhe). Enään en tee sitä virhettä, että virallistaisin suhteen koskaan. näin on hyvä. ukot vaan vaihtuu. Heille ei tarvii mitään selitellä. kun kyllästyn niin vaihdan uuteen. Varatut ovat kaikista parhaita,kun eivät jää perään huutelemaan ja roikkumaan. Kannatan laastarijuttuja.
        -Pia36-

        Kuulostat vanhalta akalta, et miltään 36-vuotiaalta. Kannattaisikohan vähän miettiä että vanhentaako tuo sun tyyli ajatella sut ennen aikoja. Siis henkisesti sillä tavalla, että yhtäkkiä olet vaan täysin kyllästynyt kaikkeen ja mikään ei tunnu miltään, ja vuosiakaan ei vielä paljon mittarissa.

        Sä olet varmaan sellainen että et helposti opi virheistä, alat vaan välttämään asioita, juokset pakoon. Se johtaa siihen ettet kasva ihmisenä mihinkään, ja junnaat tossa samassa mielentilassa koko loppuikäsi. Ala ajattelemaan asioita vähän syvemmin, on neuvoni. Mieti että mikä sulle on elämässä tärkeää, ja mene sen perään. Vaikka pelottaisikin.


      • eiturhii
        12+16 kirjoitti:

        Kuulostat vanhalta akalta, et miltään 36-vuotiaalta. Kannattaisikohan vähän miettiä että vanhentaako tuo sun tyyli ajatella sut ennen aikoja. Siis henkisesti sillä tavalla, että yhtäkkiä olet vaan täysin kyllästynyt kaikkeen ja mikään ei tunnu miltään, ja vuosiakaan ei vielä paljon mittarissa.

        Sä olet varmaan sellainen että et helposti opi virheistä, alat vaan välttämään asioita, juokset pakoon. Se johtaa siihen ettet kasva ihmisenä mihinkään, ja junnaat tossa samassa mielentilassa koko loppuikäsi. Ala ajattelemaan asioita vähän syvemmin, on neuvoni. Mieti että mikä sulle on elämässä tärkeää, ja mene sen perään. Vaikka pelottaisikin.

        Mie komppaa pippaa. Turhii murheita vain ottaa, jos liiankin vakavast elon ottaa. Mieki käytän vain varattui miehiä. Se elämässä on tärkeää, et löysästi asiat ottaa.


    • laastarilta terkkuja

      tuolla alla on sulta kypsä kommentti - yksin olemisesta. kuten tossa sulle kerrottu laastari suhde voi olla sulle "pelastus", mutta laastarille pitkä korjaantumis prosessi edessä kun suhde kaatuu ja onko oikein "käyttää" toisen elämää - ei.

      tyly totuus on että kun osaat elää yksin osaat elää myös toisen kanssa, arvostat toista ja itseäsi - siitä se oikea parisuhde kootaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe