>Pirun harha, = synnitön ihminen. Jumalan lapset ovat Kristuksen vanhurskaudella puettuja, he ovat armahdettuja syntisiä. Kirj. heppamies<
Kertoisitteko syntisyyden kannattajat mitä syntiä pitää tehdä, ettei eläisi "pirun harhassa." Pitääkö tappaa joku, pitääkö varastaa, pitääkö kiroilla tai ajatella jotain saastasta? Antakaa joku esimerkki sellaisesta synnistä mikä tekee oikeaoppisen lestadiolaisen, tai missä synnissä on Jumalan mielenmukaista rypeä.
1 johanneksen kirje 3
"4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. 5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit. 6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. 9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. 10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään."
"Mä en voi sulle syntiseks muuttuu."
163
381
Vastaukset
- näin on
Täällä muutamilla on sellainen oppi, että sitten sitä vasta syntisisä ollaankin kun Jeesus on ensin armahtanut ja pessyt kaikesta synnistä ja vääryydestä!
Sitä ollaan sitten niin syntisiä, että ei ole armaa uskaltaako varvasta liikauttaa, ettei se jo ole omavanhurskasta toimintaa.
Siiten täälläon sellaistakin mentaalia, että Kun Jeesus on puhdistanut, sen jälkeen ei ole minkäänlaista ryppyä ei tahraa ennen ylöstempausta ja sitten sitä vasta puhtoisia ollaankin!
Raamatussa on nämä molemmat puolet esillä jos siinä opiss apysytään.
Selvää on, että se ihmisen ns. liha ei muutu yhtään miksikään siinä Jeesuksen pesussa, ainoastaan se Henki, jota Herra kateuteen asti halajaa ihmisyksilössä, se muuttuu, eli se uudestisyntyy Jumalan Hengestä, muttaliha ei koskaan tule uskoon !
Mitä jää jälelle tästä riitapesästä ?
Jälelle jää se, etä Tämän Jumalan uudestisynnyttämän Hengen annetaan hallita koko ihmistä, sitä lihaakin, nin ettei se pääse omill e syntiretkilleen, ja jos pääsee, on syntinsä tunnustavalle ja sen hylkäävälle armoa olemassa, ja taas saa jatkaa jotain oppineena!
tämä on Raamatun oppi, jota ei kukaan kuolevainen onneksi voi kumota.- teu,
"" näin on ""
Muuten Mutta kun kaikki on syntisiä . ei kukaan voi tulla synnittomäksi ,,,paitsi JEESUKSEN Kristuksen kautta ...Paitsi että siitä ei voi kukaan ihminen ottaa
pintäkään ansiota itselleen : Ei tesa eikä kukaan , . .
Väärin ,se on sanottu (että pirun harha =Synnitöän , yksikään ei ole synnitön
ei hp. ei tesa , jos jotain olette olette sitä Jeesuksessa Kristuksessa , miksi?
Siksi koska KAIKKI SYNTI ON KADOTTAVAISTA , EI TARVITSE NIMITTÄÄ
LAINKAAN.. mEIDÄN KAIKKIEN TULEE uskoa synnit anteeksi ja sillä minä
ja sinä ,ja hentun liisa tulemme autuaaksi ei millään teolla...
pieni kysymys , kuinka kauaksi Tuhlaaja poika matkusti , tämä kysymys on
ennemmän tesaslle , Eikö se sanottu jossakin kohtaa. että Omaanlihaan
siis ei sen kauemmaksi, pitäidi jo siitäkin ymmärtää , missä mennään mikä
maa.... - tesa..
teu, kirjoitti:
"" näin on ""
Muuten Mutta kun kaikki on syntisiä . ei kukaan voi tulla synnittomäksi ,,,paitsi JEESUKSEN Kristuksen kautta ...Paitsi että siitä ei voi kukaan ihminen ottaa
pintäkään ansiota itselleen : Ei tesa eikä kukaan , . .
Väärin ,se on sanottu (että pirun harha =Synnitöän , yksikään ei ole synnitön
ei hp. ei tesa , jos jotain olette olette sitä Jeesuksessa Kristuksessa , miksi?
Siksi koska KAIKKI SYNTI ON KADOTTAVAISTA , EI TARVITSE NIMITTÄÄ
LAINKAAN.. mEIDÄN KAIKKIEN TULEE uskoa synnit anteeksi ja sillä minä
ja sinä ,ja hentun liisa tulemme autuaaksi ei millään teolla...
pieni kysymys , kuinka kauaksi Tuhlaaja poika matkusti , tämä kysymys on
ennemmän tesaslle , Eikö se sanottu jossakin kohtaa. että Omaanlihaan
siis ei sen kauemmaksi, pitäidi jo siitäkin ymmärtää , missä mennään mikä
maa....>pieni kysymys , kuinka kauaksi Tuhlaaja poika matkusti , tämä kysymys on
ennemmän tesaslle<
Minulle ei kuulu kuinka kauas matkusti, mutta sen tiedän että hän teki parannuksen.
Jos on syntinen, niin silloin pitäisi tehdä parannus synneistään.
San.28:13 "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja HYLKÄÄ, se saa armon."
- tesa..
Laitoin otsikon lainausmerkkeihin. 2,47 minuuttia.
http://www.youtube.com/watch?v=EfpqmMU7tBw - Uskon kautta
Syntiseksi ei voi muuttua, koska me olemme syntisiä. Voi vain Jumalan sanan kautta TIEDOSTAA syntinsä, jos Jumalan sana
PÄÄSEE sydämeen, - paljastamaan sen todellisen tilan.
Luonnollinen siveyskin muuttaa ihmisen käyttäytymistä, samoin tekee pelko rangaistuksesta, ihminen ei riko lakia jonka rikkomisesta tietää saavansa rangaistuksen. Näillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen täydellisen puhtauden kanssa jonka Jumala omiltaan vaatii. Taivaaseen kun ei synti mene!!! Ei pieninkään synti!!!
Mutta kun Jeesus Kristus armahtaa syntisen ja pesee synnit pois pyhällä verellään, se merkitsee paitsi JUmalan vaatimaa täydellistä puhtautta, todellista muuttumista jonka seurauksena tulee HENGEN HALU, joka on elmä ja rauha Jeesuksessa Kristuksessa. Silloin me olemme tulleet soviteuksi Jumalan kanssa, ja me olemme Jumalan lapsia. Vain lapsilla joitka ovat syntyneet Isän siemenestä, on oikeus perintöön, - ei rengeillä.- tesa..
Lainaan edelleen Ymmi Hinaajaa.
Jos kaikki uskovat tekisimme syntiä päivät pitkät, niin Jumalan valtakunta ei toimisi sillä tavalla. Ei siitä tulisi mitään jos kaikki tappaisi, ryöstelisi ja vihaisi toisiaan.
>Taivaaseen kun ei synti mene!!! Ei pieninkään synti!!! <
Eli suomeksi sanottuna syntinen ei taivaanseen pääse. Vielä vähemmän "armahdettu syntinen", koska armahdettu on kerran tullut tuntemaan Kristuksen ja nyt syntiä tekemällä pilkkaa Jeesuksen sovintoverta.
Hebr 6:4 Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon, maistaneet taivaan lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä, 5 nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman voimia 6 mutta luopuneet uskostaan. Ei heitä voi toistamiseen johdattaa kääntymykseen -- niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi! - 7+14
tesa.. kirjoitti:
Lainaan edelleen Ymmi Hinaajaa.
Jos kaikki uskovat tekisimme syntiä päivät pitkät, niin Jumalan valtakunta ei toimisi sillä tavalla. Ei siitä tulisi mitään jos kaikki tappaisi, ryöstelisi ja vihaisi toisiaan.
>Taivaaseen kun ei synti mene!!! Ei pieninkään synti!!! <
Eli suomeksi sanottuna syntinen ei taivaanseen pääse. Vielä vähemmän "armahdettu syntinen", koska armahdettu on kerran tullut tuntemaan Kristuksen ja nyt syntiä tekemällä pilkkaa Jeesuksen sovintoverta.
Hebr 6:4 Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon, maistaneet taivaan lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä, 5 nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman voimia 6 mutta luopuneet uskostaan. Ei heitä voi toistamiseen johdattaa kääntymykseen -- niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi!tesalle tiedoksi: Ei armahdettu syntinen ole uskostaan luopunut vaan päinvastoin elää uskossa Herraan Jeesukseen. Sinä uskot omaan synnittömyyteesi. Katsot itsesi niin kelvolliseksi, että pilkkaat ja tuomitset heitä joiden ainoa toivo on Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen vanhurskaudessaan.
- Pyhässä valossa
7+14 kirjoitti:
tesalle tiedoksi: Ei armahdettu syntinen ole uskostaan luopunut vaan päinvastoin elää uskossa Herraan Jeesukseen. Sinä uskot omaan synnittömyyteesi. Katsot itsesi niin kelvolliseksi, että pilkkaat ja tuomitset heitä joiden ainoa toivo on Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen vanhurskaudessaan.
Kukan on katsonut huonetta pimeässä ja kirkkassa auringonvalossa, valon tullessa ikkunasta sisään, hän tietää kyllä mistä me puhumme, kun puhumme hengellisesti sokeista ihmisistä ja hengellisesti näkevistä ihmisistä. Ihminen joka ei näe omia syntejään on sokea, tai peräti kuollut.
tesan kohtalo on säälittävä. Jumalatonkin tuntee syntinsä jossakin määrin, hän ei tunne syntejään, vaikka leikkii olevansa uskova. - tesa..
7+14 kirjoitti:
tesalle tiedoksi: Ei armahdettu syntinen ole uskostaan luopunut vaan päinvastoin elää uskossa Herraan Jeesukseen. Sinä uskot omaan synnittömyyteesi. Katsot itsesi niin kelvolliseksi, että pilkkaat ja tuomitset heitä joiden ainoa toivo on Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen vanhurskaudessaan.
Jos on syntinen, niin silloin pitäisi tehdä parannus synneistään.
San.28:13 "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja HYLKÄÄ, se saa armon." - teu,
7+14 kirjoitti:
" 7 14 "
Aamen .
- lihaa ei taivaaseen
tesalle tiedoksi, että älä ole niin kärkäs latelemaan omia käsityksiäsi, kun selvästi näen, että niistä puuttuu todella paljon sitä minkä Suurempi Hengellinen ymmärrys vasta ajan myötä antaa.
Eihän se osa ihmisessä, jonka Jumala luo uudeksi Henkensä kautta voi olla muuta kuin pyhä ja puhdas, ja taas se lihan osa joka menee hautaan joka tapauksessa olkoot se enempi tai vähempi pyhittynyt, eli ei Jumala lähettänyt Poikaansa tänne meidän lihaamme pelastamaan, vaan sitä iankaikkista Henkeä jonka Hän on ihmiseen laittanut.
Nämä asiat on tärkeää pitää erillään ja osata ymmärtää oikein muuten puheemme ja vaelluksemmekin on kieroutunutta ja raskasta.
Eli sekin hokema että taivaaseen ei syntiä mene on totta, mutta sen selitykset ontuu pahoin hyvinmonta kertaa.
Siis sinne taivaaseen ei mene kenenkään liha,koska kenenkään liha ei ole tarpeksi pyhää kelvatakseen sinne, ei tesankaan, vaikak kuinka kiivailet liahsi pyhyydestä täällä.
tämä tarkoittaa vain sitä, että uskova pitää lihansa ristillä, ei siksi, että se taivaaseen menisi, vaan siksi, että sen ei saa anta aolla este Jumalan hengen työlle itsessä eikä lähimmissä, sentähden sen paikka on siellä ristillä kuten sanasta luemme.- Pyhät perivät
Eikä se ole hokema että taivaaseen ei synti mene, vaan totuus.
Siksi jokainen tarvitsee kirstukselta vanhurskauden, päästäkseen taivaaseen. - Jeesus on Herra
Pyhät perivät kirjoitti:
Eikä se ole hokema että taivaaseen ei synti mene, vaan totuus.
Siksi jokainen tarvitsee kirstukselta vanhurskauden, päästäkseen taivaaseen.Kristus on vanhaa kreikankieltä ja tarkoittaa suomeksi voideltu.
Kuningas voideltiin tehtävään. Jeesus on Kuningas ja Herra, kaikkien herrojenkin Herra ja Kaikkivaltias Pyhä Jumala.
- tesa..
Taas tuli monta tuomiota, mutta ei vastausta selvään kysymykseen.
Mitä syntiä pitää tehdä ollakseen syntinen, antakaa joku esimerkki sellaisesta synnistä mikä tekee oikeaoppisen lestadiolaisen?- totistus
Vaikka et tekisi mitään, olet syntinen. Ongelmasi on siinä, ettet tunne itseäsi ja niin ollen et tunne syntisyyttäsi.
Esim. sinun viestejäsi lukemalla näkee, että olet syntinen ja se näkyy synnin tekoina kirjoituksissasi. Näitä ovat ylpeys, katumattomuus, epäusko, tuomiohenki. Nämä ainakin näkyvät tänne. - tesa..
totistus kirjoitti:
Vaikka et tekisi mitään, olet syntinen. Ongelmasi on siinä, ettet tunne itseäsi ja niin ollen et tunne syntisyyttäsi.
Esim. sinun viestejäsi lukemalla näkee, että olet syntinen ja se näkyy synnin tekoina kirjoituksissasi. Näitä ovat ylpeys, katumattomuus, epäusko, tuomiohenki. Nämä ainakin näkyvät tänne.>Vaikka et tekisi mitään, olet syntinen. Ongelmasi on siinä, ettet tunne itseäsi ja niin ollen et tunne syntisyyttäsi.<
Miten voit tehdä parannuksen siitä mitä ei ole tehnyt, tekemälläkö sitä????
>Esim. sinun viestejäsi lukemalla näkee, että olet syntinen ja se näkyy synnin tekoina kirjoituksissasi. Näitä ovat ylpeys, katumattomuus, epäusko, tuomiohenki. Nämä ainakin näkyvät tänne.<
Näistä kaikista syytettiin Jeesustakin, eikä se tehnyt Jeesuksesta syntistä. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
>Vaikka et tekisi mitään, olet syntinen. Ongelmasi on siinä, ettet tunne itseäsi ja niin ollen et tunne syntisyyttäsi.<
Miten voit tehdä parannuksen siitä mitä ei ole tehnyt, tekemälläkö sitä????
>Esim. sinun viestejäsi lukemalla näkee, että olet syntinen ja se näkyy synnin tekoina kirjoituksissasi. Näitä ovat ylpeys, katumattomuus, epäusko, tuomiohenki. Nämä ainakin näkyvät tänne.<
Näistä kaikista syytettiin Jeesustakin, eikä se tehnyt Jeesuksesta syntistä."Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä."
- tesa..
tesa.. kirjoitti:
"Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä."
Jos ei pysy Kristuksessa niin siitä on tehtävä parannus.
- kiitos ja hyvästi
tesa.. kirjoitti:
"Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä."
Sokea ei näe että ihmisessä on tasan KAKSI puolta, niin kauan kun täällä eletään.
Koska sokean kanssa on turha keskustellan mistään mikä näkyy, me toivotamme sinulle matkaa ikuisuuteen ja sanomme hyvästi tämän palstan osalta.
Älä enää jankkaa täällä, meistä kukaan ei usko sinun valheisiisi, koska olemme uudestisyntyneitä kristittyjä.
Kuluu turhaa aikaan ja menee tilaa itsestään selvyyksien päivittäiseen jankkaamiseen, ja se on poissa Kristuksen evankeliumin julistamiselta niille jotka ottavat evankeliumin
vastaan.
Tämä ei ole jhehovantodistajille tarkoitettu keskustelupalsta, eikä myöskään adventisteille. Ja seurakunnattomat ovat pelkästään susien ruokaa kuten tiedämme. Heitä ei kiinnosta se yhteys joka Kristuksen omat sitoo toinen toisiinsa, - järki käteenjo
tesa.. kirjoitti:
Jos ei pysy Kristuksessa niin siitä on tehtävä parannus.
Ymmärrät kaiketi että jankkaamisellasi teet monenlaista lihallisuutta joka ei ole muuta kuin syntiä !
oletko siis langennut pois kristuksesta ? - tesa..
kiitos ja hyvästi kirjoitti:
Sokea ei näe että ihmisessä on tasan KAKSI puolta, niin kauan kun täällä eletään.
Koska sokean kanssa on turha keskustellan mistään mikä näkyy, me toivotamme sinulle matkaa ikuisuuteen ja sanomme hyvästi tämän palstan osalta.
Älä enää jankkaa täällä, meistä kukaan ei usko sinun valheisiisi, koska olemme uudestisyntyneitä kristittyjä.
Kuluu turhaa aikaan ja menee tilaa itsestään selvyyksien päivittäiseen jankkaamiseen, ja se on poissa Kristuksen evankeliumin julistamiselta niille jotka ottavat evankeliumin
vastaan.
Tämä ei ole jhehovantodistajille tarkoitettu keskustelupalsta, eikä myöskään adventisteille. Ja seurakunnattomat ovat pelkästään susien ruokaa kuten tiedämme. Heitä ei kiinnosta se yhteys joka Kristuksen omat sitoo toinen toisiinsa,Heppamiehelle tulee kiire ajamaan pois ettei paljastuisi.
Juud 1:4" Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi" - tesa..
järki käteenjo kirjoitti:
Ymmärrät kaiketi että jankkaamisellasi teet monenlaista lihallisuutta joka ei ole muuta kuin syntiä !
oletko siis langennut pois kristuksesta ?Ymmärrätkö järki käteen mitä Johannes kirjoittaa, vai kuulutko siihen katekoriaan joka on luikerrellut kääntämään armon riettaudeksi?
"Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä." - armon penikka
Lue tämä, mitä se sinulle kirkastaa:
14 Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty. 15 En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. 16 Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä. 17 Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti. 18 Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. 19 En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. 20 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
21 Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta. 22 Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain, 23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki. 24 Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? 25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia. armon penikka kirjoitti:
Lue tämä, mitä se sinulle kirkastaa:
14 Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty. 15 En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. 16 Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä. 17 Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti. 18 Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. 19 En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. 20 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
21 Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta. 22 Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain, 23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki. 24 Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? 25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.Voisitko lukea eteenpäin Paavalin ajatuksia. Hän ei jäänyt tuohon, vaan kasvoi uskossaan eteenpäin. Sitähän ne kolme lukua kertovat 6,7 ja 8.
Kuudes kertoo,. mitä kaste edellyttää. Sitsemäs kertoo miten siinä omalla voimalla onnistutaan. Kahdeksannessa on syntiongelman ratkaisu ja miten Jumala itse sen teki. Kannattaa ottaa uskossa vastaan.- armon penikka
vihne kirjoitti:
Voisitko lukea eteenpäin Paavalin ajatuksia. Hän ei jäänyt tuohon, vaan kasvoi uskossaan eteenpäin. Sitähän ne kolme lukua kertovat 6,7 ja 8.
Kuudes kertoo,. mitä kaste edellyttää. Sitsemäs kertoo miten siinä omalla voimalla onnistutaan. Kahdeksannessa on syntiongelman ratkaisu ja miten Jumala itse sen teki. Kannattaa ottaa uskossa vastaan.Paavali jatkaa samaa ihanaa evankeliumia:
1 [i] Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.* 2 Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. 3 Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin, 4 jotta meissä, jotka elämme Hengen emmekä lihamme mukaista elämää, toteutuisi lain vaatima vanhurskaus. 5 Lihan mukaan elävillä on lihan mukaiset pyrkimykset, Hengen mukaan elävillä Hengen mukaiset. 6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. 7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. 8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa. 10 Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi. 11 Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla.
12 Meillä on siis velvollisuuksia, veljet, mutta ei itsekästä luontoamme kohtaan; ei meidän pidä elää sen mukaan. 13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää. 14 Kaikki, joita Jumalan Henki johtaa, ovat Jumalan lapsia. 15 Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: "Abba! Isä!" 16 Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia. 17 Mutta jos olemme lapsia, olemme myös perillisiä, Jumalan perillisiä yhdessä Kristuksen kanssa; jos kerran kärsimme yhdessä Kristuksen kanssa, pääsemme myös osallisiksi samasta kirkkaudesta kuin hän. - tesa..
vihne kirjoitti:
Voisitko lukea eteenpäin Paavalin ajatuksia. Hän ei jäänyt tuohon, vaan kasvoi uskossaan eteenpäin. Sitähän ne kolme lukua kertovat 6,7 ja 8.
Kuudes kertoo,. mitä kaste edellyttää. Sitsemäs kertoo miten siinä omalla voimalla onnistutaan. Kahdeksannessa on syntiongelman ratkaisu ja miten Jumala itse sen teki. Kannattaa ottaa uskossa vastaan.Vihnelle aamen.
Jos paavali olisi jäänyt 7 luvun kuvaukseen miten omalla voimalla onnistutaan, niin hän olisi päätynyt tiedollaan helv.ettiin. Ilman 8 luvun syntiongelman ratkaisua ei edes tunne Kristusta.
1 joh 3:6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä. - voi voi ja voi voi
tesa.. kirjoitti:
Vihnelle aamen.
Jos paavali olisi jäänyt 7 luvun kuvaukseen miten omalla voimalla onnistutaan, niin hän olisi päätynyt tiedollaan helv.ettiin. Ilman 8 luvun syntiongelman ratkaisua ei edes tunne Kristusta.
1 joh 3:6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.Hyvästi, etkö ymmärrä suomenkieltä? Enkö jo sanonut että tämä ei ole jehovantodistajien tyhmyyksistä todistamiseen tarkoitettu palsta?!
On siinä meillä sahureita. Raamatun eri luvut kertovat kaikki SAMASTA asiasta. Ei ole mitään eroa Raamatun eri kirjoituksilla, kaikki on samanlaista.
Eikö polla sano mitään, jos Raamatun tekstit alkavat lyödä toisiaan korvalle? Jos ei itse osaa päätellä, niin kerron, ...
... ette hallitse Raamatun tekstejä ja kirjoituksia läheskääbn riittävästi silloin.. - armon penikka
tesa.. kirjoitti:
Vihnelle aamen.
1 joh 3:6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.Paavali kuvaa juuri toisinpäin, ettei kukaan voi omalla voimalla onnistua. Ja on samalla vastaus tesan ongelmaan, onko ihminen samalla syntinen ja synnitön!
- tesa..
armon penikka kirjoitti:
Paavali kuvaa juuri toisinpäin, ettei kukaan voi omalla voimalla onnistua. Ja on samalla vastaus tesan ongelmaan, onko ihminen samalla syntinen ja synnitön!
Voi voi ja armonpenikka ovat juuri sellaisia joista Juud. kirje varoittaa.
Juud 1:4" Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi"
Jeesuskin sanoi teistä: "Varokaa variseusten ja kirjanoppineitten hapatusta."
Tai Paavali sanoo: "Teidän olisi aikaa sitten pitänyt erottaa tällaiset".
Näiden luikertelijoiden tehtävänä on viedä muutkin mukana helv.ettiin. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Juud 1:4" Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi"
Näiden luikertelijoiden tehtävänä on viedä muutkin mukana helv.ettiin."Eksytysten pitää tulla, mutta voi niitä joiden kautta se tulee."
"Olisi parempi että myllynkivi ripustettaisiin heidän kaulaansa ja upotettaisiin meren syvyyksiin". - 7+20
armon penikka kirjoitti:
Paavali kuvaa juuri toisinpäin, ettei kukaan voi omalla voimalla onnistua. Ja on samalla vastaus tesan ongelmaan, onko ihminen samalla syntinen ja synnitön!
Näin Paavali todistaa, että ihmisessä on turmeltunut itsekäs luonto, lihamme ja uskovana Jumalasta syntynyt osa, Henki. Raamattu sanoo, että liha ja veri ei peri taivaan valtakuntaa, ei voi, koska se ei pyhity. Siksipä vasta kuolema irrottaa meidät tästä osasta itseämme. Jumalasta syntynyt osa taas ei voi syntiä tehdä, vaan uudistaa ja muuttaa meitä Hänen tahtoaan kuulemaan ja pitämään käskyt.
Ihminen joka ei pidä käskyjä Jumalalta meille annettuina, ei tahdokaan niiden mukaan vaeltaa. Emme kykene käskyjä täyttämään, siihen ylsi vain yksi, Jeesus Kristus ja juuri siksi Hän uhrasi itsensä meidän edestämme. Jumalan laki on kuin peili, sen tarkoitus ja tehtävä on ajaa Kristuksen, Vapahtajamme luokse. Ei vain kerran, vaan päivittäin. Tämä on lihan ristiin naulitsemista. Se jatkuu niin kauan kuin elämme.
Liha joka siis ei koskaan voi tehdä parannusta ja "tulla uskoon", on kaikessa vastaan Jumalan tahtoa. Siksi päivittäin kristitty tuntee kiusauksia, lankeilee ja epäilee, kun vihollinen lihasta ampuu tuottaen murhetta ja katumusta. Tätä taistelua ei kuollutuskoinen tunne itsestään.
Raamattu on kirja, jossa toinen paikka ei voi toista kumota. Jos näin ymmärtää on metsässä. - 7+20
7+20 kirjoitti:
Näin Paavali todistaa, että ihmisessä on turmeltunut itsekäs luonto, lihamme ja uskovana Jumalasta syntynyt osa, Henki. Raamattu sanoo, että liha ja veri ei peri taivaan valtakuntaa, ei voi, koska se ei pyhity. Siksipä vasta kuolema irrottaa meidät tästä osasta itseämme. Jumalasta syntynyt osa taas ei voi syntiä tehdä, vaan uudistaa ja muuttaa meitä Hänen tahtoaan kuulemaan ja pitämään käskyt.
Ihminen joka ei pidä käskyjä Jumalalta meille annettuina, ei tahdokaan niiden mukaan vaeltaa. Emme kykene käskyjä täyttämään, siihen ylsi vain yksi, Jeesus Kristus ja juuri siksi Hän uhrasi itsensä meidän edestämme. Jumalan laki on kuin peili, sen tarkoitus ja tehtävä on ajaa Kristuksen, Vapahtajamme luokse. Ei vain kerran, vaan päivittäin. Tämä on lihan ristiin naulitsemista. Se jatkuu niin kauan kuin elämme.
Liha joka siis ei koskaan voi tehdä parannusta ja "tulla uskoon", on kaikessa vastaan Jumalan tahtoa. Siksi päivittäin kristitty tuntee kiusauksia, lankeilee ja epäilee, kun vihollinen lihasta ampuu tuottaen murhetta ja katumusta. Tätä taistelua ei kuollutuskoinen tunne itsestään.
Raamattu on kirja, jossa toinen paikka ei voi toista kumota. Jos näin ymmärtää on metsässä.korjausta edelliseen.
Ei vihollinen siis aiheuta katumusta, vaan Pyhä Henki, joka muistuttaa ja ohjaa Kristuksen luokse uskossa. - sääliseon
tesa.. kirjoitti:
Näiden luikertelijoiden tehtävänä on viedä muutkin mukana helv.ettiin.Varokaa fariseuksen ja kirjanoppineen hapatusta ja nimenomaan tässä tapauksessa lihanpyhittäjän oppia. Vaikka enpä usko että tällä foorumilla siitä juurikaan on pelkoa. Tämä väärä opettaja on sekoillut jo niin monta kertaa että jokainen sen jo tietää.
tesa on eksynyt ja onkin hyvin ymmärrettävää miksi Herzigin kaltainen touhu hänelle kelpaa. - tesa..
sääliseon kirjoitti:
Varokaa fariseuksen ja kirjanoppineen hapatusta ja nimenomaan tässä tapauksessa lihanpyhittäjän oppia. Vaikka enpä usko että tällä foorumilla siitä juurikaan on pelkoa. Tämä väärä opettaja on sekoillut jo niin monta kertaa että jokainen sen jo tietää.
tesa on eksynyt ja onkin hyvin ymmärrettävää miksi Herzigin kaltainen touhu hänelle kelpaa.Ongelmanne on siinä koska te ette tunne Jeesusta.
Teille Jeesus on kuin autonmerkki, mutta ette ole koskaan ajaneet sillä.
1 johanneksen kirje 3:6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä. - teu,
tesa.. kirjoitti:
Vihnelle aamen.
1 joh 3:6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä." tesa "
Jeesuus sanoo , vaikka et tiedä tekeväsi syntiä sinä olet jo
saattanut tehdä 10000 kertaa syntiä ,.siispä kummallista
väitettä tesalta ,,toinen oli väite ettei Paavali tunne Jeesusta
melko emä valhe se olikin , Kun Sauluksena jo kohtadsi Hänet
niin pitkässä näyssä että se kesti n.3hetkeä ,,ja ennen kuin
oli saanut Kasteen , oli Jeesus ilmestyunyt 3 kertaa lisää .
Näitten kertojen lisäksi Jeesus ilmestyi hänelle aINA KUN OLI TARVIS
ja niitä kertoja oli ainakin 6-7. kertaa .. ylöskirjoitettu :
Vielä kö tesä kiukuttelee kuin pieni lapsi ja pitäätkö sinulle tuoda
esiin todella tarkasti , mitä Jeesus Kristus on sanonut .
Minä en tahdo sinun menestys tarinaa. EN PÄTKÄÄKÄÄN EIUKÄ KUKAAN
TOSI USKOVAINEN. MEILLÄ RIITTÄÄ TÄMÄ PELKKÄ JEESUKSEN SANA
SIIS SE JOKA RAAMATUSSA ON .
ME EMME TARVITSE ymmi hinaajaa: EI PÄTKÄÄKÄÄN USKOTKO NYT.
SILLÄ SANON SEN TOSISSANI . . HYVÄSTI ... - tesa..
teu, kirjoitti:
" tesa "
Jeesuus sanoo , vaikka et tiedä tekeväsi syntiä sinä olet jo
väitettä tesalta ,,toinen oli väite ettei Paavali tunne Jeesusta
melko emä valhe se olikin , Kun Sauluksena jo kohtadsi Hänet
niin pitkässä näyssä että se kesti n.3hetkeä ,,ja ennen kuin
oli saanut Kasteen , oli Jeesus ilmestyunyt 3 kertaa lisää .
Näitten kertojen lisäksi Jeesus ilmestyi hänelle aINA KUN OLI TARVIS
ja niitä kertoja oli ainakin 6-7. kertaa .. ylöskirjoitettu :
Vielä kö tesä kiukuttelee kuin pieni lapsi ja pitäätkö sinulle tuoda
esiin todella tarkasti , mitä Jeesus Kristus on sanonut .
Minä en tahdo sinun menestys tarinaa. EN PÄTKÄÄKÄÄN EIUKÄ KUKAAN
TOSI USKOVAINEN. MEILLÄ RIITTÄÄ TÄMÄ PELKKÄ JEESUKSEN SANA
SIIS SE JOKA RAAMATUSSA ON .
ME EMME TARVITSE ymmi hinaajaa: EI PÄTKÄÄKÄÄN USKOTKO NYT.
SILLÄ SANON SEN TOSISSANI . . HYVÄSTI ...>Jeesuus sanoo , vaikka et tiedä tekeväsi syntiä sinä olet jo
väitettä tesalta. kirj.teu <
Jeesus ei puhu tällaista itsekeksimää pas.kaa ( ei valehtele), mutta näin hän sanoo mitä Johanneskin.
1 johanneksen kirje 3:6 "Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy."
Siksi Jeesus sanoo että "synti on siinä ette pysy minussa." - peto on peto
7+20 kirjoitti:
korjausta edelliseen.
Ei vihollinen siis aiheuta katumusta, vaan Pyhä Henki, joka muistuttaa ja ohjaa Kristuksen luokse uskossa.7 20 20.1.2014 18:00
Käskyjen pitämisessä ei ole kysymys käskyjen täyttämisestä, vaan juuri siitä, mikä esimerkiksi tesalta puuttuu kokonaan. Käskyt osoittavat meidät joka päivä syntisiksi, josta on seurauksena se että me tarvitsemme joka hetki JUmalan armoa ja anteeksiantamusta.
Ihminen jolla ei ole synnintuntoa on hirvittävä peto lähimmäisilleen.
Esim. jehovalaisuudesta tiedämme sen, millaisia toinen toistaan kontrolloivia ja lähimmäisensä hylkäääviä petoja he ovat toinen toisilleen. Näiden pyhyys onkin oikeasti lähimmäisensä hylkäävää julmuutta. Sama ilmiö on voimakkaana jehovalaisessa Esassa kun hän hyökkää Jeesuksessa Kristuksessa pyhiä vastaan hampaat irvissä ja veren maku suussaan.
- minne matka
Onko tesalla seurakunta ja vanhimmat siellä joille on annettu tehtävä kaita myöskin tesaa yhtenä laumassa, vai oletko irrallinen sateliitti sekavalla hengen taivaalla ?
mielestäni sinussa asustaa jotensakin pöyhkeä henki, ja sen sanon pian viiskymmentävutisella kokemuksella Herran työsaralla.
Aina joskus tapaa sellaisia 110% synnittömiä pöyhkeilijöitä, mutta kunhan heitä seuraa muutaman ajan, huomaa että pitkospuille meni vaellus jossain vaiheessa.
uskon että ettet kommentoi tätäkään näkökulmaa vaan ohitat sen niinkuin henkesi vaatii.- säälittävää
tesa kirjoittaa ilkeilymielessä "heppamiehestä" osallistuen näin kristityitä pilkkaavan ja Jeesuksen Pyhän Veren tallaajan savon ukon syntiin.
Tämä itsessään pyhä pöyhkeilijä ja lihan pyhittäjä tesa. - tesa..
säälittävää kirjoitti:
tesa kirjoittaa ilkeilymielessä "heppamiehestä" osallistuen näin kristityitä pilkkaavan ja Jeesuksen Pyhän Veren tallaajan savon ukon syntiin.
Tämä itsessään pyhä pöyhkeilijä ja lihan pyhittäjä tesa.Turhaa teidän on kinata selvää Jumalan Sanaa vastaan. Jos ette tunne Jeesusta pysytte syntisinä.
1 johanneksen kirje 3:6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä. - 15+14
tesa.. kirjoitti:
Turhaa teidän on kinata selvää Jumalan Sanaa vastaan. Jos ette tunne Jeesusta pysytte syntisinä.
1 johanneksen kirje 3:6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.Ei aukea tesalle, ei sitten millään!
- näin näyttää olevan
15+14 kirjoitti:
Ei aukea tesalle, ei sitten millään!
Valitettavasti ei. Missään tapauksessa hän ei ole kristitty.Tämä fariseus vaikenee kuin muuri kun puhutaan kristinuskolle (Jeesuksen uskolle) välttämättömästä pelastuksen tiestä, usko, Kaste, Jeesuksen vihontaveri, Jeesuksen ruumiin ja veren nauttiminen.
Tämä moukka on jehovantodistaja, arteiolainen joka ei uskalla tunnustaa harhaoppiaan. Adventisteilla on joitakin samankaltaisia elkeitä, en tunne liikettä paremmin, joka tapauksessa heidän opissaan on judaismista opinkappaleita - tesa..
näin näyttää olevan kirjoitti:
Valitettavasti ei. Missään tapauksessa hän ei ole kristitty.Tämä fariseus vaikenee kuin muuri kun puhutaan kristinuskolle (Jeesuksen uskolle) välttämättömästä pelastuksen tiestä, usko, Kaste, Jeesuksen vihontaveri, Jeesuksen ruumiin ja veren nauttiminen.
Tämä moukka on jehovantodistaja, arteiolainen joka ei uskalla tunnustaa harhaoppiaan. Adventisteilla on joitakin samankaltaisia elkeitä, en tunne liikettä paremmin, joka tapauksessa heidän opissaan on judaismista opinkappaleitaRöyhkeydellänne ei ole mitään rajaa, kiellätte Jumalan Sanan ja hyökkäätte jokaisen kimppuun joka kertoo totuuden. Tämän selvemmin ei voida sanoa kuka on Jumalan lapsi ja kuka on paholaisen lapsi.
1 johanneksen kirje 3
"4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. 5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit. 6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. 9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. 10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään." - teu,
tesa.. kirjoitti:
Turhaa teidän on kinata selvää Jumalan Sanaa vastaan. Jos ette tunne Jeesusta pysytte syntisinä.
1 johanneksen kirje 3:6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä."'tesa"'
Kun sanot, että me emme tunne Jeesusta . Ja väität että syntiä ei tee kukaan
joka Hänessä pysyy , jos että tunne Jeesusta pysytty syntisinä.. "
Kun sinun Raamatrtus on niin Mahottoman pieni , että siihen mahtuu vain ..
1 Joh ,.2 joh..3 Joh. . Jaakop..ja Juudaa. en ole paljon muuta havainnut .
Ja nekin valikoidusti , sanat jotka on Syntiä ei tee kukaan joka HÄNESSÄ PYSYY
SIKSIPÄ , EI SAA UNHOITTAA , ETTÄ JEESUS ON SE jOKA KAIKEN ON
NÄHNYT ,JA KAIKEN TUNTEE , HÄN ON PITÄJÄ , SYNNIN ESTÄJÄ EIKÄ
TESA ,EIKÄ YMMI HINAAJAA .ÄLÄ TUO TOLLASIA TÄNNE.
SIIS SYNTIÄ EI TEE KUKAAN. JOKA ?? TÄSSÄ EI OLEW KYSYMYS VAIN
JAKEESTA 6, VAAN SIINÄ KOHTAA PITÄÄ LUKEA JAKEET 6-10. kOSKA
1jOH. 2:1 PUHUU YKSITTÖISESTÄ SYNNISTÄ , HETKELLISESTÄ synnin
teosta (aoristi) Eikä jatkuvasta syntielämästä .. Katuva uskova saa sen anteeksi
kun nöyrtyy ja anoo..Voisit lukea 1Joh. 1:5-2:2. ja Joh. 13. 4-15.
ja Luk. 8:11. .. - tesa..
teu, kirjoitti:
"'tesa"'
teosta (aoristi) Eikä jatkuvasta syntielämästä .. Katuva uskova saa sen anteeksi
ja Luk. 8:11. ..Voin antaa joka puolelta raamattua saman sanoman. Syntisyydestä pääsee eroon tekemällä parannuksen.
Jesaja 59 Teidän rikkomuksenne erottavat teidät Herrasta
1 Ei Herran käsi ole lyhyt pelastamaan
eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan.
2 Ei, vaan teidän rikkomuksenne erottavat teidät
Jumalastanne.
Teidän syntinne ovat saaneet hänet kääntymään pois,
niin ettei hän teitä kuule, - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Voin antaa joka puolelta raamattua saman sanoman. Syntisyydestä pääsee eroon tekemällä parannuksen.
Jesaja 59 Teidän rikkomuksenne erottavat teidät Herrasta
1 Ei Herran käsi ole lyhyt pelastamaan
eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan.
2 Ei, vaan teidän rikkomuksenne erottavat teidät
Jumalastanne.
Teidän syntinne ovat saaneet hänet kääntymään pois,
niin ettei hän teitä kuule,1 Johanneksen kirje 1:8 "Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. 9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä."
Johanneksen kirjeen alku on suora kuvaus niistä jotka eivät vielä tunne Kristusta.
1 Johanneksen kirje 2:1 "Rakkaat lapset! Kirjoitan tämän teille, jotta ette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, joka on vanhurskas: Jeesus Kristus. 2 Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman."
Tässä on kuvaus uskossaan lapsista joille voi tulla vahinko.
1 johanneksen kirje 3
7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. 9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. 10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään."
Tässä on kuvaus aikuisesta uskosta. - Häpeä saastainen
tesa.. kirjoitti:
Röyhkeydellänne ei ole mitään rajaa, kiellätte Jumalan Sanan ja hyökkäätte jokaisen kimppuun joka kertoo totuuden. Tämän selvemmin ei voida sanoa kuka on Jumalan lapsi ja kuka on paholaisen lapsi.
1 johanneksen kirje 3
7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. 9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. 10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään."PImeässä kuljet. Luuletko sinä etteivät Kristus valossa kulkevat näe
pimeässä mustissa vaatteisaan kulkevaa? Edelleen jäi sanomassa se mitä on kysytty, ja mitä täällä on arveltu. Syntiä sinulla on maan ja taivaan väli täysi, mutta synnintunto puuttuu. Olet jehovantodistaja, miksi sitä ei voi sanoa jos mielestäsi oikeassa olet? :-))))))))))
Kaikesta näkee ettei Jeesuksen veri ole saanut puhdistaa sinua, eivätkä Jeesuksen käärsimykset sinun syntiesi vuoksi ole saaneet särkeä ylpeätä sydäntäsi. - jehovantodistaja on
teu, kirjoitti:
"'tesa"'
ja Luk. 8:11. ..Tuo mies ei Raamatusta mitään ymmärrä, koska hänellä ei ole Pyhää Henkeä, joka hänelle ilmoittaisi synnin, tuomion ja vanhurskauden.
Mikään Jumalasta oleva ei tuollaiseen sydämeen mene, siihen tarvitaan Pyhä Henki joka avaa sydämen ovet vastaanottamaan
ensin tietoisuuden omista synneistä sitten oman tuomionsa ja lopuksi
kirkastaa Kristuksen, tuon armonvirran joka kuljettaa pois synnit.
Ilman elävää synnintuntoa ihminen ei tunne myöskään Kristusta ja hän on hengellisesti kuolleessa tilassa.
Jehovantodistajat eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi niin he pysyvät vakavammastakin syystä tukevasti pelastuksen ulkopuolella. - teu,
teu, kirjoitti:
"'tesa"'
ja Luk. 8:11. .."teu "
sanon sen minkä jäi sanomatta ,,Jeesxus on Herra , ja hän pitää
EI me ihmiset , Ilman Jeesuksen sanaa ja PITÄMISTÄ ei tesallakaan
ole kuin syntiä . usko nyt jo asia kun siitä puhumme . Raamatun sana
oli että jokainen on syntinen , aivan jokauinen , siksi jos Jumala haluaa
antaa synnin anteeksi , sinä saat sen ,mutta ei muuten ,tai Jeesua Kristus
antaa ,sinä saat sen anteeksi mutta et muuten ... - tesa..
teu, kirjoitti:
"teu "
sanon sen minkä jäi sanomatta ,,Jeesxus on Herra , ja hän pitää
EI me ihmiset , Ilman Jeesuksen sanaa ja PITÄMISTÄ ei tesallakaan
ole kuin syntiä . usko nyt jo asia kun siitä puhumme . Raamatun sana
oli että jokainen on syntinen , aivan jokauinen , siksi jos Jumala haluaa
antaa synnin anteeksi , sinä saat sen ,mutta ei muuten ,tai Jeesua Kristus
antaa ,sinä saat sen anteeksi mutta et muuten ...Jos teu tiedät mitä tarkoittaa: "Jeesus itse vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen", niin pyydä sitä elämääsi. "Jeesus ei tee meistä porton jäseniä".
- tesa..
Häpeä saastainen kirjoitti:
PImeässä kuljet. Luuletko sinä etteivät Kristus valossa kulkevat näe
pimeässä mustissa vaatteisaan kulkevaa? Edelleen jäi sanomassa se mitä on kysytty, ja mitä täällä on arveltu. Syntiä sinulla on maan ja taivaan väli täysi, mutta synnintunto puuttuu. Olet jehovantodistaja, miksi sitä ei voi sanoa jos mielestäsi oikeassa olet? :-))))))))))
Kaikesta näkee ettei Jeesuksen veri ole saanut puhdistaa sinua, eivätkä Jeesuksen käärsimykset sinun syntiesi vuoksi ole saaneet särkeä ylpeätä sydäntäsi."Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä."
- voi raukkoja
säälittävää kirjoitti:
Tämä itsessään pyhä pöyhkeilijä ja lihan pyhittäjä tesa.Minulle on savon ukosta muodostunut käsitys, että hän on myös jehovantodistajia kute tesakin. Miksi hän muutoin pilkkaisi Jumalan sanaa oin ryhkeän ylimieleisesti ja Kristuksen veritodistajaa Paavalia tuolla halveksittavalla tavalla. Hän myös tallaa kiroten maahan jalkojensa Jeesuksen veren. Perkeleellisiä henkilöitä kumpikin ja yhtä pyhiä omasta mielestään.
- muuttis
tesa.. kirjoitti:
1 Johanneksen kirje 1:8 "Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. 9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä."
Johanneksen kirjeen alku on suora kuvaus niistä jotka eivät vielä tunne Kristusta.
1 Johanneksen kirje 2:1 "Rakkaat lapset! Kirjoitan tämän teille, jotta ette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, joka on vanhurskas: Jeesus Kristus. 2 Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman."
1 johanneksen kirje 3
Tässä on kuvaus aikuisesta uskosta.Jeesuksen Kristuksen pyhä Veri puhdistaa kaikesta synnistä kun uskolla pysymme Hänessä. Epäusko erottaa Kristuksesta. Jos ihminen elää synnissä, hänen uskomisensa vaikeutuu ja jatkuessaan eroittaa Jeesuksesta, koska hän ei jaksa uskoa. Ensin tulee epäilys ja sitten toivottomuus, jolloin hän irtoaa Jeesuksen yhteydestä. Tämä siis koskee jo uskossa ollutta ihmistä.
Mutta niin kauan kuin Kristuksen ruumis, seurakunta on maan päällä, on mahdollisuus palata katumuksen ja parannuksen kautta kasteen armoliittoon.
Seurakuntayhteys on välttämätön, sillä yksin vaeltava joutuu helposti susien raatelemaksi ja tapettavaksi.
Siksi on Jumalan viisautta verrata uskovia lampaisiin, ne ovat laumaeläimiä ja tarvitsevat paimenia.
tesalle muistutan, että kristityn elämä on alennuksessa. "Joka itsensä ylentää, hänet alennetaan". - tesa..
muuttis kirjoitti:
Jeesuksen Kristuksen pyhä Veri puhdistaa kaikesta synnistä kun uskolla pysymme Hänessä. Epäusko erottaa Kristuksesta. Jos ihminen elää synnissä, hänen uskomisensa vaikeutuu ja jatkuessaan eroittaa Jeesuksesta, koska hän ei jaksa uskoa. Ensin tulee epäilys ja sitten toivottomuus, jolloin hän irtoaa Jeesuksen yhteydestä. Tämä siis koskee jo uskossa ollutta ihmistä.
Mutta niin kauan kuin Kristuksen ruumis, seurakunta on maan päällä, on mahdollisuus palata katumuksen ja parannuksen kautta kasteen armoliittoon.
Seurakuntayhteys on välttämätön, sillä yksin vaeltava joutuu helposti susien raatelemaksi ja tapettavaksi.
Siksi on Jumalan viisautta verrata uskovia lampaisiin, ne ovat laumaeläimiä ja tarvitsevat paimenia.
tesalle muistutan, että kristityn elämä on alennuksessa. "Joka itsensä ylentää, hänet alennetaan".>tesalle muistutan, että kristityn elämä on alennuksessa.<
Tässä on vasta toinen puoli Kristuksesta.
Paavali: "Tahdon tuntea Kristuksen ristiinnaulittuna ja hänen YLÖSNOUSEISENSA VOIMAN." - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>tesalle muistutan, että kristityn elämä on alennuksessa.<
Tässä on vasta toinen puoli Kristuksesta.
Paavali: "Tahdon tuntea Kristuksen ristiinnaulittuna ja hänen YLÖSNOUSEISENSA VOIMAN."Jos jäisimme ristin juurelle emmekä saisi omistaa ylösnousemuksen voimaa elämässämme, puuttuisi todella kilvoituksesta ja uskostakin paras osa. Olemme nimenomaan ylösnousemususkossa.
- se siitä
Jos edustat aikuista uskoa, mene seurakuntaan, ota siellä vastaan työtä mikäli sitä tarjotaan, ja lopeta täällä jankkaaminen.
Se on niin yksinkertaista.- tesa..
Jos tämä on seurakuntasi jota tarjoat, niin sanon sinulle Jumalan sanan neuvon.
1.Korinttolaiskirje:
11:17 Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
1.Korinttolaiskirje:
11:17 Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi.Job:
36:10 avaa heidän korvansa nuhtelulle ja käskee heitä kääntymään pois vääryydestä. - ei synnintuntoa :(
tesa.. kirjoitti:
Job:
36:10 avaa heidän korvansa nuhtelulle ja käskee heitä kääntymään pois vääryydestä.Hyvä kun tunnustit ettei evankeliumi koske sinua. Höpötät Jeesuksen omille hänen verellään puhtaiksi pestyille vääryydestä, vaikka olet itse jumalatontakin pahempi sokeudessasi.
- mikä lienee
ei synnintuntoa :( kirjoitti:
Hyvä kun tunnustit ettei evankeliumi koske sinua. Höpötät Jeesuksen omille hänen verellään puhtaiksi pestyille vääryydestä, vaikka olet itse jumalatontakin pahempi sokeudessasi.
tesa voi olla myös peitenimi Joensuussa asuvalle naiselle. kiihko ja hengellinen viha on samaa luokkaa. mene ja tiedä. ("oikeatakin oppia olisi") ym ym.
- teu.
mikä lienee kirjoitti:
tesa voi olla myös peitenimi Joensuussa asuvalle naiselle. kiihko ja hengellinen viha on samaa luokkaa. mene ja tiedä. ("oikeatakin oppia olisi") ym ym.
Sen vain tienee"
Meinaatko " saaraa " , en usko tesa oli jo käynnissa kun saaras vasta aloitti. - tesa..
ei synnintuntoa :( kirjoitti:
Hyvä kun tunnustit ettei evankeliumi koske sinua. Höpötät Jeesuksen omille hänen verellään puhtaiksi pestyille vääryydestä, vaikka olet itse jumalatontakin pahempi sokeudessasi.
Jatkat heppamies törkeästi niskurointia, vaikka Jumalan sana selvästi sanoo ettette edes tunne ettekä ole nähneet Jeesusta.
Oikein on Jeesus teistä sanonut:
Matt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette! - armahdettu syntinen
teu. kirjoitti:
Sen vain tienee"
Meinaatko " saaraa " , en usko tesa oli jo käynnissa kun saaras vasta aloitti.Jehovantodistaja tämän häirikön täytyy olla, koska heillä ei ole Vapahtajaa Jeesusta, niin heidän täytyy yrittää omalla vanhurskaudellaan päästä synnittömiksi. tesa Kiemurtelee kuin
mato koukussa, taikka kuumassa tuhkassa. Hänen hengellinen vihansa ja pohjaton omavanhurskautensa on kaikille meille ilmeinen,
pakoon ei pääse, olemme vuosikymmeniä elämää nähneitä eikä yhtäkään pyhää ihmistä ole vastaan kävellyt, eikä kävele. Valehtelemisessakin ja tekopyhyydessä pitäisi joku kohtuus kuitenkin olla, ettei tekisi itseään noin naurunalaiseksi.
ON se surkeata, voi voi kuinka säälittävää tämä ihmisparkojen turhat ja tyhjät ponnistelut itse itsensä vanhurskauttamiseksi. - Häpeä saastainen
tesa.. kirjoitti:
Jatkat heppamies törkeästi niskurointia, vaikka Jumalan sana selvästi sanoo ettette edes tunne ettekä ole nähneet Jeesusta.
Matt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!tesa parka. Meille Jeesuksessa Kristuksessa elävälle on turha tuollaisia valheita kertoa. Tee parannus ja usko evankeliumi niin pelastut sinäkin. Tuon uskon kanssa joka sinulla nyt on, menet kadotukseen. Jeesus tuli syntisiä pelastamaan, sinun kaltaisillesi
Jeesuksen työ menee hukkaan.
Kysyn: Mitä jehovantodistaja tulee tänne kristittyjen pariin tuomaroimaan? Jonkun lampun luulisi sinunkin päässäsi
syttyvän, teillä on oma palsta pysy siellä kaltaistesi joukossa, valheen maailmassa. Sielä valheisiisi uskotaan, täällä olet vain tyhjän panttina, häiritsemässä asiallisia keskusteluja lestadiolaisuudesta ja kristinuskosta. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Matt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!1.Korinttolaiskirje:
11:17 Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi. - tesa..
Häpeä saastainen kirjoitti:
tesa parka. Meille Jeesuksessa Kristuksessa elävälle on turha tuollaisia valheita kertoa. Tee parannus ja usko evankeliumi niin pelastut sinäkin. Tuon uskon kanssa joka sinulla nyt on, menet kadotukseen. Jeesus tuli syntisiä pelastamaan, sinun kaltaisillesi
Jeesuksen työ menee hukkaan.
Kysyn: Mitä jehovantodistaja tulee tänne kristittyjen pariin tuomaroimaan? Jonkun lampun luulisi sinunkin päässäsi
syttyvän, teillä on oma palsta pysy siellä kaltaistesi joukossa, valheen maailmassa. Sielä valheisiisi uskotaan, täällä olet vain tyhjän panttina, häiritsemässä asiallisia keskusteluja lestadiolaisuudesta ja kristinuskosta.Matteuksen evankeliumi:
6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys! - TEU,
tesa.. kirjoitti:
Job:
36:10 avaa heidän korvansa nuhtelulle ja käskee heitä kääntymään pois vääryydestä."tesa"
Job:36:10.. ELIHUN NELJÄS PUHE : JUMALA EI KETÄÄN HALVEDKSU,
VAAN VALVOO HURSKASTEN PARASTA KÄRFSIMYS ON HÄNELLÄ
VAROITUS - JA KASVATUSKEINONSA ; IHMISEN EI SOVI MESTAROIDA JUMALAA JONKA VIISAUS JA VOIMA KÄY YLI KAIKEN YMMÄ'RRYKSEN .
TÄMÄ TEKSTI OLI ; LUVUN 36 ,OTSIKOSSA ..
MUUTEN 36:10 ,, ON TARKOITETTU SUORAAN YMMÄRRETTÄVÄKSI
SIITÄ EI OLE SELITYKSIÄ ..PAITSI SANAA HEIDÄN TARKOITTAA KAIKKIA
MYÖS TESAA , JA minua ,ja KAIKKIA MUITA.. SIIS EI TARKOITA SITÄ
ETTÄ JOKU MÄTKII RANGAISTUKSIA TUOSTA VAIN EI OLLENKAAN
ENNEN KUIN ALKAA MÄTKIMÄÄN TOISTA IHMISTÄ , PITÄÄ ITSE OLLA
SANGEN TUNNETTU , JA REHELISESTI OIKEASSA ...
SYNNITÖN EI OLE KUKAN , EIKÄ TULE SYNNITTÖMAKSI KUKAAN
SITTENKIN JUMALALLA ON VALTA , MUTTA JEESUKSELLA ON VALTA
TAIVAASSA JA MAANPÄÄLLÄ ..TODELLISTA VALTAA EI OLE KELLÄÄN
MUILLA . . . USKOTKO TESA SEN ... - kaks+kuus
tesa.. kirjoitti:
1.Korinttolaiskirje:
11:17 Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi.tesa on syyttäjän, pilkkaajan ja tuomarin asialla. Hän elää hengellisessä ylpeydessä. Oma kesu haisee ja pahasti.
Synnistä tulee tehdä parannusta ja niinhän kristityt tekevätkin. Joka päiväisessä katumuksessa ja parannuksessa, sillä eilisellä armolla ei pelastu.
Mutta tesan ei tarvitse noin tehdä koska hänellä ei ole syntiä katumisen vertaa. Hän on nostanut itsensä jalustalle.
Mikä tesalta puuttuu on oma seurakunta ja se on raamattua vastaan. - tesa..
TEU, kirjoitti:
"tesa"
Job:36:10.. ELIHUN NELJÄS PUHE : JUMALA EI KETÄÄN HALVEDKSU,
VAAN VALVOO HURSKASTEN PARASTA KÄRFSIMYS ON HÄNELLÄ
VAROITUS - JA KASVATUSKEINONSA ; IHMISEN EI SOVI MESTAROIDA JUMALAA JONKA VIISAUS JA VOIMA KÄY YLI KAIKEN YMMÄ'RRYKSEN .
TÄMÄ TEKSTI OLI ; LUVUN 36 ,OTSIKOSSA ..
MUUTEN 36:10 ,, ON TARKOITETTU SUORAAN YMMÄRRETTÄVÄKSI
SIITÄ EI OLE SELITYKSIÄ ..PAITSI SANAA HEIDÄN TARKOITTAA KAIKKIA
MYÖS TESAA , JA minua ,ja KAIKKIA MUITA.. SIIS EI TARKOITA SITÄ
ETTÄ JOKU MÄTKII RANGAISTUKSIA TUOSTA VAIN EI OLLENKAAN
ENNEN KUIN ALKAA MÄTKIMÄÄN TOISTA IHMISTÄ , PITÄÄ ITSE OLLA
SANGEN TUNNETTU , JA REHELISESTI OIKEASSA ...
SYNNITÖN EI OLE KUKAN , EIKÄ TULE SYNNITTÖMAKSI KUKAAN
SITTENKIN JUMALALLA ON VALTA , MUTTA JEESUKSELLA ON VALTA
TAIVAASSA JA MAANPÄÄLLÄ ..TODELLISTA VALTAA EI OLE KELLÄÄN
MUILLA . . . USKOTKO TESA SEN ...>USKOTKO TESA SEN <
En usko, mutta tähän uskon:
1 johanneksen kirje 3
Vanhan liiton aikana eläinuhrit toimivat synnille peittona, mutta Jeesus "tuli ottamaan pois synnit." - tesa..
kaks+kuus kirjoitti:
tesa on syyttäjän, pilkkaajan ja tuomarin asialla. Hän elää hengellisessä ylpeydessä. Oma kesu haisee ja pahasti.
Synnistä tulee tehdä parannusta ja niinhän kristityt tekevätkin. Joka päiväisessä katumuksessa ja parannuksessa, sillä eilisellä armolla ei pelastu.
Mutta tesan ei tarvitse noin tehdä koska hänellä ei ole syntiä katumisen vertaa. Hän on nostanut itsensä jalustalle.
Mikä tesalta puuttuu on oma seurakunta ja se on raamattua vastaan.>Mikä tesalta puuttuu on oma seurakunta ja se on raamattua vastaan.<
Olet itse raamattua vastaan. Jos seurakuntasi opettaa sinut Jeesukseen uskovana syntiseksi, niin olet kirjaimellisesti tullut pahemmaksi.
1.Korinttolaiskirje:
11:17 Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi. - teu,
tesa.. kirjoitti:
1.Korinttolaiskirje:
11:17 Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi."TESA "
Tässä kohtaa asia ei ole jakeen mittainen ,Vaan 1Kor 11:17-34. KS:
1Kor.10 :16-17 Ehtoollisen vietto sisältää seuraavat tärkeät asiat:
1. Leivästä ja viinistä saadaan osallisuus Kristuksen Ruu´miiseen ja vereen ,
2. Se ilmaisee ja rakentaa uskovinyhteyttä;"koska leipä on yksi , niin me monet olemme yksi ruumis.(jae.17) Kaikki riitaisuudet on siksi sovitta ennen herranpöytään menoa--- Kun ehtoollinen oli Korinttossa seurakunnan yhteisen aterian osana, Monet rikkaat huolehtivat omasta syömisestä ja Juomisesta , jotkut jopa kä'yttäen Juovuttasvaa viinihumalaan asti .vaikka sellainen oli syntiä ,
1 Kor. 6:10. ja eräät eivät tehneet eroa ehtoollisvieton ja muun syömisen /juomisen välillä . Tämä oli syntiä josta JUMALA oli jo rangaissut muutamia sairauksilla ja kuolemalla . ("nukuneet pois")ks. 1Kor. 11:30 ..
Ehtoollisista on nautittava pyhän vakavuuden hengessä , koska SIINÄ
SAADAAN KRISTUKSEN RUUMIS JA VERI. Siihen on VALMISTAUDUTTAVA
ITSETUTKISTELULLA SEKÄ TARVITTAVALLA PARANNUKSEN TEOLLA .
KS. 3 MOOS. 22:6;Toistamalla kysymyksen ehtoollisen asettamisesta Apostoli muistutti sen merkitykksestä .
UUSI LIITTO ON MINUN VERESSÄNI", ks. Hebr. 8:1-13. ;10 :19:33. sekä.
1 Kor. 8:1-13. . . - tesa..
teu, kirjoitti:
"TESA "
Tässä kohtaa asia ei ole jakeen mittainen ,Vaan 1Kor 11:17-34. KS:
1Kor.10 :16-17 Ehtoollisen vietto sisältää seuraavat tärkeät asiat:
1. Leivästä ja viinistä saadaan osallisuus Kristuksen Ruu´miiseen ja vereen ,
2. Se ilmaisee ja rakentaa uskovinyhteyttä;"koska leipä on yksi , niin me monet olemme yksi ruumis.(jae.17) Kaikki riitaisuudet on siksi sovitta ennen herranpöytään menoa--- Kun ehtoollinen oli Korinttossa seurakunnan yhteisen aterian osana, Monet rikkaat huolehtivat omasta syömisestä ja Juomisesta , jotkut jopa kä'yttäen Juovuttasvaa viinihumalaan asti .vaikka sellainen oli syntiä ,
1 Kor. 6:10. ja eräät eivät tehneet eroa ehtoollisvieton ja muun syömisen /juomisen välillä . Tämä oli syntiä josta JUMALA oli jo rangaissut muutamia sairauksilla ja kuolemalla . ("nukuneet pois")ks. 1Kor. 11:30 ..
Ehtoollisista on nautittava pyhän vakavuuden hengessä , koska SIINÄ
SAADAAN KRISTUKSEN RUUMIS JA VERI. Siihen on VALMISTAUDUTTAVA
ITSETUTKISTELULLA SEKÄ TARVITTAVALLA PARANNUKSEN TEOLLA .
KS. 3 MOOS. 22:6;Toistamalla kysymyksen ehtoollisen asettamisesta Apostoli muistutti sen merkitykksestä .
UUSI LIITTO ON MINUN VERESSÄNI", ks. Hebr. 8:1-13. ;10 :19:33. sekä.
1 Kor. 8:1-13. . .30 "Sen vuoksihan teidän joukossanne on paljon heikkoja ja sairaita ja monet ovat jo nukkuneet pois."
Ensin paavali selittää mikä menee väärin ja jae 30 kertoo sen hedelmän.
Jeesus:"Hedelmistä puu tunnetaan".
Jos seurakunnassa on paljon heikkoja ja sairaita... , niin yhteiset kokoontumiset on enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Silloin seurakuntaan on peiytynyt tarttuva tauti joka tuhoaa jokaisen joka sinne kuuluu. - häpeä saastainen
tesa.. kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!Meidän Jumalassa voidentujen silmä on näkevä. Jehgovantodistaja Esan T. n silmä on sokea.
Pahinta ettei sinulla ole tarvetta tehdä parannusta ja uskoa Jeesukseen. Russel on parempi. :-))))))))))) - vauhtia vauhtia
tesa.. kirjoitti:
>Mikä tesalta puuttuu on oma seurakunta ja se on raamattua vastaan.<
Olet itse raamattua vastaan. Jos seurakuntasi opettaa sinut Jeesukseen uskovana syntiseksi, niin olet kirjaimellisesti tullut pahemmaksi.
1.Korinttolaiskirje:
11:17 Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi.Kuules nyt heppeli, tahdomme viimeinkin tietää areiolaisen harhaopin julistajan, tunnustat se suullasi nyt ja poistut täältä. Tämä on Jeesukseen uskovien palsta, ja kun Jumalan armo ja Jeesus ei sinun Herranasi ja Vapahtajanasi kiinnosta, niin saat lähteä.
- muuttis
teu. kirjoitti:
Sen vain tienee"
Meinaatko " saaraa " , en usko tesa oli jo käynnissa kun saaras vasta aloitti.tesa ei ole saara.
Saara ei ole opillisesti noin pihalla kuin tesa.
- oppiakin olisi
saaralla oli terve oppi joka suhteessa, eli häneen ei ole tarvetta puuttua millään tavalla.
sensijaan lestoilla ei ole tervettä oppia millään kohtaa, siinä on 99% isiltä perittyä sekulaaria sekaa.
tesa on ihan oma tapauksensa jolla on kiivaus hyvään mutta ei taidon mukaan.- tesa..
>tesa on ihan oma tapauksensa jolla on kiivaus hyvään mutta ei taidon mukaan.<
Kiitos palautteesta ja uskon että olet aidosti huolissasi. Kielenkäyttöni on tässä keskustelussa yksi puoli Jeesuksesta ja olen laittanut pääosin raamatunkohdat mukaan josta voitte itse tarkistaa.
Myös Jeesuksen taidollisuutta puhua fariseuksille voidaan kyseenalaistaa, eikä sillä saatu muuta kuin fariseuksien vihaa ja kivittämisyrityksiä aikaan, mutta Jeesus silti teki niin.
Matteuksen evankeliumi:
10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. - oppiakin on
tesa.. kirjoitti:
>tesa on ihan oma tapauksensa jolla on kiivaus hyvään mutta ei taidon mukaan.<
Kiitos palautteesta ja uskon että olet aidosti huolissasi. Kielenkäyttöni on tässä keskustelussa yksi puoli Jeesuksesta ja olen laittanut pääosin raamatunkohdat mukaan josta voitte itse tarkistaa.
Myös Jeesuksen taidollisuutta puhua fariseuksille voidaan kyseenalaistaa, eikä sillä saatu muuta kuin fariseuksien vihaa ja kivittämisyrityksiä aikaan, mutta Jeesus silti teki niin.
Matteuksen evankeliumi:
10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.Juu juu mutta mitään hyötyä ei ole siitä miekan kalistelusta, eikä aiheella ole todellista merkitystä silloin kun kuulijakunta on uudestisyntymätntä joukkoa, ei heiltä voi odottaa mitään synnittömyyskäsityksiä.
täydellistä puhutaan vain täydellisten seurassa ja sielläkin harkiten.
Ja edelleen ei ol emaan päällä ainuttakaan joka ei koskaan hairahdu, kuten Sanasta luemme kautt alinjan, etä vajavaisuuksia on ihmiselo täynnä.
En tarvitse kuin varttitunnin olla sama kenen seurassa niin jopas jo syntikin tulipaikalle.
näin on tesa sinun kanssasi na niin on jokaisen kanssa.
Yks ainut hairahtava ajatuksenpuolikas, kiitävä sekunti ja olet syyllinen tekosynnin tähden. Tämä on uskovankin arkitodellisuus, ja siksipä Johannes kirjoittaa mm, ja jos joku syntiä tekeekin, on meillä Puoluistaja Isäntykönä..jne...
ELi keskity oleellisiin asioihin älä näpertele detaljeissa. - tesa..
oppiakin on kirjoitti:
Juu juu mutta mitään hyötyä ei ole siitä miekan kalistelusta, eikä aiheella ole todellista merkitystä silloin kun kuulijakunta on uudestisyntymätntä joukkoa, ei heiltä voi odottaa mitään synnittömyyskäsityksiä.
täydellistä puhutaan vain täydellisten seurassa ja sielläkin harkiten.
Ja edelleen ei ol emaan päällä ainuttakaan joka ei koskaan hairahdu, kuten Sanasta luemme kautt alinjan, etä vajavaisuuksia on ihmiselo täynnä.
En tarvitse kuin varttitunnin olla sama kenen seurassa niin jopas jo syntikin tulipaikalle.
näin on tesa sinun kanssasi na niin on jokaisen kanssa.
Yks ainut hairahtava ajatuksenpuolikas, kiitävä sekunti ja olet syyllinen tekosynnin tähden. Tämä on uskovankin arkitodellisuus, ja siksipä Johannes kirjoittaa mm, ja jos joku syntiä tekeekin, on meillä Puoluistaja Isäntykönä..jne...
ELi keskity oleellisiin asioihin älä näpertele detaljeissa.>Juu juu mutta mitään hyötyä ei ole siitä miekan kalistelusta, eikä aiheella ole todellista merkitystä silloin kun kuulijakunta on uudestisyntymätntä joukkoa, ei heiltä voi odottaa mitään synnittömyyskäsityksiä.<
Ehkä silmiin näkyvää hyötyä ei ole, mutta fariseukset ja kirjanoppineetkaan eivät olleet uudestisyntyneitä ja juuri heille Jeesus puhui niin että ne ainoastaan suuttuivat. Muille Jeesus puhui kauniisti.
>En tarvitse kuin varttitunnin olla sama kenen seurassa niin jopas jo syntikin tuli paikalle. näin on tesa sinun kanssasi na niin on jokaisen kanssa.<
Olisin mielelläni vartin tutkittavanasi ja vaikka päiväkausia jos voisit nostaa edes sen puolikkaan hairahtavan ajatuksen puolikkaan ylös. Siinä nostaisit ainoastaan juurenpätkän joka ei ole Jumalasta näkyviin, niin että saisin kitkettyä sen pois. Sen jälkeen jatkaisin edelleen synnittömänä.
"Jokainen istutus joka ei ole taivaallisen Isän istuttama kitketään Juurineen pois." Ja luotan Jumalaan 100 prosenttisesti että Hän osaa tehdä sen mitä on luvannut. Edes mikroskooppisen pieni juurenpätkä ei pysty piiloutumaan Jumalan katseelta.
- oppiakin on
Ja teille jotka syytätte tesaa vaikkamillä nimillä ja samalal esiinnyt hurskaina, ettekö ymmärrä kuinka suurta syntiä siinä teette !
Ettek lue Sanasta mm, jos joku sanoo toisesta sinä tyhjänpäiväinen , on ansainnut oikeuden tuomion..jne...!
ELi jotain rajaa sentään teille pyhillekkin !- menkää omienne joukk
Syntiä ei todellakaan ole se että synti sanotaan synniksi ja areiolainen
haaskalintu paljastetaan.
Kun oikeasta opista puhutaan, niin sinä et ole se henkilö joka puhuu, sillä olet toinen jehovantiodistaja täällä, häiriköimässä toistuvasti kristittyjen sivulla - vauhtia jo menkää
Joka Jeesuksen verellä Jumalan oamsi lunastettua sanoo tyhjänpäiväiseksi, hän joutuu tilille. Samalla tavalla tuomitaan areiolaisessa harhassa elävät valhetta julistavat apostolit.
- oikeaakin oppia on
No en ole pitkällä tikullakaan ollut liki johovalaisia eivätkä he minulla käy, sen verran selvästi olen heille asioita suomentanut aikojen saatossa.
mitä tulee areiolaisuuteen, se on niin kaukana minusta kuin aurinko maasta, eli koittaka anyt vähän edes jonkinlaista tasoa ylläpitää noissa prenikanantohetkissänne heh !- hyvästi piiskuinen
SE tiedetään että kun omatunto nukkuu, niin oma pyhyys kukkuu.
Menneisyytesi on tiedosa, pysytään nyt sillä tasolla mikä on totta.
Olet syntinen ihminen, seurakuntasi jättänyt, sillat takanasi polttanut ja vapaakirkosta imet tuotteet.
Emme tarvitse yhtään itseään kehuvaa henkilöä tänne tillistelemään, vaan niitä jotka tuntevat Jumalan sanan, ja elävät sen mukaan ja jodattavat toisiakin Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen, hänen sanansa ja Sakramenttien kautta. - muuttis
hyvästi piiskuinen kirjoitti:
SE tiedetään että kun omatunto nukkuu, niin oma pyhyys kukkuu.
Menneisyytesi on tiedosa, pysytään nyt sillä tasolla mikä on totta.
Olet syntinen ihminen, seurakuntasi jättänyt, sillat takanasi polttanut ja vapaakirkosta imet tuotteet.
Emme tarvitse yhtään itseään kehuvaa henkilöä tänne tillistelemään, vaan niitä jotka tuntevat Jumalan sanan, ja elävät sen mukaan ja jodattavat toisiakin Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen, hänen sanansa ja Sakramenttien kautta.tesan omaa kertomaa: Vaimo eksynyt noituuteen. tesalla ei ole mitään seurakuntayhteyttä minnekkään vaan käy milloin missäkin hengen nostatustilaisuuksissa. Ilmeisesti on eronnut ensin eskoisista ja sitten kirkosta ja niin lie käynyt muissakin yhteisöissä, lähtö on tullut.
Hän on jo parikymmentä vuotta, muistini mukaan ollut oman hengen ohjattavana, koska ei tarvitse enää opetusta.
Ja tässä on tulos, hänestä on tullut täysin synnitön ja lihakin on jo kadonnut kokonaan. Hän elää taivaassa täällä maan päällä sanojensa mukaan. - tesa..
muuttis kirjoitti:
tesan omaa kertomaa: Vaimo eksynyt noituuteen. tesalla ei ole mitään seurakuntayhteyttä minnekkään vaan käy milloin missäkin hengen nostatustilaisuuksissa. Ilmeisesti on eronnut ensin eskoisista ja sitten kirkosta ja niin lie käynyt muissakin yhteisöissä, lähtö on tullut.
Hän on jo parikymmentä vuotta, muistini mukaan ollut oman hengen ohjattavana, koska ei tarvitse enää opetusta.
Ja tässä on tulos, hänestä on tullut täysin synnitön ja lihakin on jo kadonnut kokonaan. Hän elää taivaassa täällä maan päällä sanojensa mukaan.En voi käsittää ajatusmaailmaanne. Ensin olette syntisiä, uskotte Jeesuksen sovitustyöhön ja olette silti edelleen yhtä syntisiä. Jos teette parannuksen tai olette tekemättä, uskotte Jeesukseen tai olette uskomatta niin olette yhtä syntisiä. Mikään ei muutu.
Vanhan liiton aikana eläinuhrit oli synnin peittona. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
En voi käsittää ajatusmaailmaanne. Ensin olette syntisiä, uskotte Jeesuksen sovitustyöhön ja olette silti edelleen yhtä syntisiä. Jos teette parannuksen tai olette tekemättä, uskotte Jeesukseen tai olette uskomatta niin olette yhtä syntisiä. Mikään ei muutu.
Vanhan liiton aikana eläinuhrit oli synnin peittona.Ps. ilmankos väärän todistuksen antaminenkaan ei tunnu missään. Olette yhtä syntisiä noudatatteko käskyjä tai ette.
- armon penikka
tesa.. kirjoitti:
En voi käsittää ajatusmaailmaanne. Ensin olette syntisiä, uskotte Jeesuksen sovitustyöhön ja olette silti edelleen yhtä syntisiä. Jos teette parannuksen tai olette tekemättä, uskotte Jeesukseen tai olette uskomatta niin olette yhtä syntisiä. Mikään ei muutu.
Vanhan liiton aikana eläinuhrit oli synnin peittona.Et sitten lukenut ajatuksella Room. 7 lukua, jonka laitoin sinulle luettavaksi. Sieltä olisit saanut vastauksen. Tässä on vielä kerran sen luvun ydinkohta sinun ongelmaasi:
25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia. - tesa..
armon penikka kirjoitti:
Et sitten lukenut ajatuksella Room. 7 lukua, jonka laitoin sinulle luettavaksi. Sieltä olisit saanut vastauksen. Tässä on vielä kerran sen luvun ydinkohta sinun ongelmaasi:
25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia."sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia."
Tämän Paavali itse selittää: "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman,"
8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. 7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. 8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. - lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
"sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia."
Tämän Paavali itse selittää: "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman,"
8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. 7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. 8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.Tesa. Sinä kuolet. Ja kaikki liha. Koska se on syntinen.
- tesa..
tesa.. kirjoitti:
Ps. ilmankos väärän todistuksen antaminenkaan ei tunnu missään. Olette yhtä syntisiä noudatatteko käskyjä tai ette.
>Vaimo eksynyt noituuteen.<
Muuttis, jatkat väärän todistuksen antamista jonka Saara laittoi loukkaannuttuaan liikkeelle. Kerroin että yksi ihminen jolla oli kytköksiä noitaseurakuntaan sai avun rukouksesta ja hänen kauttaan avautui Jumalan avaama ovi sinne. Niistä tuli myös harmia ja itse olisin halunnut tuomita koko saat.anan noitaseurakunnan. Eli kerroin omasta kiusauksesta toimia tuomitsijana, koska nuhtelin Saaraa tuomitsemisesta.
Väärän todistuksen antaminen, ja monet muut synnit tuntuu olevan lestadiolaisuudessa rapatessa roiskuu juttuja. Vaikka ette uskoisikaan parannuksen tekemiseen, niin tämä kuitenkin kertoo siitä minkä arvoisena Jeesusta pidätte. Toiset taistelee verille asti syntiä vastaan, mutta täällä Jeesus ei ole teille edes vanhan tiskirätin arvoinen. - tesa..
lihan loppu kirjoitti:
Tesa. Sinä kuolet. Ja kaikki liha. Koska se on syntinen.
8:4 "jotta meissä, jotka elämme Hengen emmekä lihamme mukaista elämää, toteutuisi lain vaatima vanhurskaus."
- lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
8:4 "jotta meissä, jotka elämme Hengen emmekä lihamme mukaista elämää, toteutuisi lain vaatima vanhurskaus."
Tuo ei valitettavasti koske sinua, kun et elä Hengen mukaan, vaan olet umpilihallisessa harhassa.
- tesa..
lihan loppu kirjoitti:
Tuo ei valitettavasti koske sinua, kun et elä Hengen mukaan, vaan olet umpilihallisessa harhassa.
>Sinä kuolet.<
Tiedän että sinä kuolet kertomattasikin.
"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman," - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>Vaimo eksynyt noituuteen.<
Muuttis, jatkat väärän todistuksen antamista jonka Saara laittoi loukkaannuttuaan liikkeelle. Kerroin että yksi ihminen jolla oli kytköksiä noitaseurakuntaan sai avun rukouksesta ja hänen kauttaan avautui Jumalan avaama ovi sinne. Niistä tuli myös harmia ja itse olisin halunnut tuomita koko saat.anan noitaseurakunnan. Eli kerroin omasta kiusauksesta toimia tuomitsijana, koska nuhtelin Saaraa tuomitsemisesta.
Väärän todistuksen antaminen, ja monet muut synnit tuntuu olevan lestadiolaisuudessa rapatessa roiskuu juttuja. Vaikka ette uskoisikaan parannuksen tekemiseen, niin tämä kuitenkin kertoo siitä minkä arvoisena Jeesusta pidätte. Toiset taistelee verille asti syntiä vastaan, mutta täällä Jeesus ei ole teille edes vanhan tiskirätin arvoinen.tesa, sinä itse olet tänne nuo noitajutut kirjoittanut. Sinä et tiedä minun parannuksen teoista mitään mutta kerron että elän joka päivä parannuksen armossa.
Jos kirjoitin jotain mielestäsi väärin voinet oikaista, muistan kyllä että vaimosi oli sotkeentunut noihin noitajuttuihin ja että teillä kotona oli joitain kokoontumisia ja että sinä pakenit rukouskammioosi. Mikä meni väärin?
Mistä kummasta sinulle on tullut käsitys, ettei kristityt tee parannusta Jumalan kasvojen edessä?
Tarvitsetko itse parannusta koskaan ja kuinka se tapahtuu?
Et myöskään ymmärrä, että uskon kautta Jeesuksessa elävä kristitty on pyhä ja puhdas koska hänen syntiään ei Jumala lue syyksi Kristuksen tähden. Mutta totuus on, että itsessämme on toinen puoli, eli vanha ihminen, liha, joka ei pyhity, sillä liha ja veri ei peri taivaan valtakuntaa, se ei voi, näin Sanassa sanotaan. Minä uskon Sanaan ja myös tunnen itsessäni asuvan vanhan ihmisen vaikutukset. - lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
>Sinä kuolet.<
Tiedän että sinä kuolet kertomattasikin.
"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman,"Tesa kuolee. Etkö tiedä, että ruumiisi mätänee parhaillaan, aivosi ja kaikki toimintosi käyvät tappioon päättyvää eloonjäämistaistelua. Koska olet syntinen. Koska yrität kieltää sitä olet kaksinverroin syntinen. Työläs on potkia tutkainta vastaan.
Sinällään voimme olla iloisia, että tesalla alkaa vanhan Aatamin musta karva näkymään yhä kirkkaammin. Hengellinen viha kasvaa eläviä kristittyjä kohtaan. Vanha aatu pelkää kuolemaansa ja se näkyy vihana. Sen täytyykin kuolla, muuten tesa pysyy pimeässä. - tesa..
muuttis kirjoitti:
tesa, sinä itse olet tänne nuo noitajutut kirjoittanut. Sinä et tiedä minun parannuksen teoista mitään mutta kerron että elän joka päivä parannuksen armossa.
Jos kirjoitin jotain mielestäsi väärin voinet oikaista, muistan kyllä että vaimosi oli sotkeentunut noihin noitajuttuihin ja että teillä kotona oli joitain kokoontumisia ja että sinä pakenit rukouskammioosi. Mikä meni väärin?
Mistä kummasta sinulle on tullut käsitys, ettei kristityt tee parannusta Jumalan kasvojen edessä?
Tarvitsetko itse parannusta koskaan ja kuinka se tapahtuu?
Et myöskään ymmärrä, että uskon kautta Jeesuksessa elävä kristitty on pyhä ja puhdas koska hänen syntiään ei Jumala lue syyksi Kristuksen tähden. Mutta totuus on, että itsessämme on toinen puoli, eli vanha ihminen, liha, joka ei pyhity, sillä liha ja veri ei peri taivaan valtakuntaa, se ei voi, näin Sanassa sanotaan. Minä uskon Sanaan ja myös tunnen itsessäni asuvan vanhan ihmisen vaikutukset.>tesa, sinä itse olet tänne nuo noitajutut kirjoittanut.<
Edelleen jatkat "nuo" sanalla Saaran vihanpurkausta, totuus ei sinua kiinnosta koska se ei perustele tesan vääräoppisuutta.
>Mistä kummasta sinulle on tullut käsitys, ettei kristityt tee parannusta Jumalan kasvojen edessä?<
Teette parannuksen tai ette olette omien sanojenne mukaan syntisiä, eli mikään ei muutu (Sana ei tule elämäksi, antikristuksen henki).
Tämä näkyy myös käytännössä. Jos teitä nuhtelee synnistä, väärän todistuksen antamisesta, tuomitsemisesta yms. niin sillä ei ole mitään merkitystä ja jatkatte niin kuin Jumalan Sana ja Jeesus olisi iltasanomien arvoinen.
>Tarvitsetko itse parannusta koskaan ja kuinka se tapahtuu?<
Vastaan Jeesuksen sanoilla: "Jokainen istutus joka ei ole taivaallisesn Isämme istuttama revitään juurineen pois"
Parannus tarkoittaa väärien istutusten kitkemistä, ja joka kerta kuin yksikin väärä istutus saadaan juurineen pois "on taivaassa suurempi ilo kuin sadasta joka ei parannusta tarvitse".
Kitkeminen jatkuu niin kauan kunnes Jokainen väärä istutus saadaan juurineen pois. Anteeksipyytäminen ei kitke mitään, mutta parannuksen tekeminen kitkee ( joka lihassa kärsii, LAKKAA SYNNISTÄ"). Lopulta Jumala saa työnsä valmiiksi, niin ettei ole pienintäkään juurenpätkää jäljellä.
(Vastustakaa paholaista niin se teistä pakenee). - tesa..
lihan loppu kirjoitti:
Tesa kuolee. Etkö tiedä, että ruumiisi mätänee parhaillaan, aivosi ja kaikki toimintosi käyvät tappioon päättyvää eloonjäämistaistelua. Koska olet syntinen. Koska yrität kieltää sitä olet kaksinverroin syntinen. Työläs on potkia tutkainta vastaan.
Sinällään voimme olla iloisia, että tesalla alkaa vanhan Aatamin musta karva näkymään yhä kirkkaammin. Hengellinen viha kasvaa eläviä kristittyjä kohtaan. Vanha aatu pelkää kuolemaansa ja se näkyy vihana. Sen täytyykin kuolla, muuten tesa pysyy pimeässä.Tarjoat roomalaiskirjeen lukemista, mutta itse et ymmärrä siitä mitään. Pyydä Jumalalta että Hän avaisi ymmärryksesi.
- muuttis
tesa.. kirjoitti:
>tesa, sinä itse olet tänne nuo noitajutut kirjoittanut.<
Edelleen jatkat "nuo" sanalla Saaran vihanpurkausta, totuus ei sinua kiinnosta koska se ei perustele tesan vääräoppisuutta.
>Mistä kummasta sinulle on tullut käsitys, ettei kristityt tee parannusta Jumalan kasvojen edessä?<
Teette parannuksen tai ette olette omien sanojenne mukaan syntisiä, eli mikään ei muutu (Sana ei tule elämäksi, antikristuksen henki).
Tämä näkyy myös käytännössä. Jos teitä nuhtelee synnistä, väärän todistuksen antamisesta, tuomitsemisesta yms. niin sillä ei ole mitään merkitystä ja jatkatte niin kuin Jumalan Sana ja Jeesus olisi iltasanomien arvoinen.
>Tarvitsetko itse parannusta koskaan ja kuinka se tapahtuu?<
Vastaan Jeesuksen sanoilla: "Jokainen istutus joka ei ole taivaallisesn Isämme istuttama revitään juurineen pois"
Parannus tarkoittaa väärien istutusten kitkemistä, ja joka kerta kuin yksikin väärä istutus saadaan juurineen pois "on taivaassa suurempi ilo kuin sadasta joka ei parannusta tarvitse".
Kitkeminen jatkuu niin kauan kunnes Jokainen väärä istutus saadaan juurineen pois. Anteeksipyytäminen ei kitke mitään, mutta parannuksen tekeminen kitkee ( joka lihassa kärsii, LAKKAA SYNNISTÄ"). Lopulta Jumala saa työnsä valmiiksi, niin ettei ole pienintäkään juurenpätkää jäljellä.
(Vastustakaa paholaista niin se teistä pakenee).>tesa, sinä itse olet tänne nuo noitajutut kirjoittanut.<
Edelleen jatkat "nuo" sanalla Saaran vihanpurkausta, totuus ei sinua kiinnosta koska se ei perustele tesan vääräoppisuutta. -tesa-
Nyt muistat väärin. Saara ei tuonut "vihanpurkauksessa" yhtään mitään vaan sinä itse toit ne kirjoittamalla tänne. Saara kyllä ihmetteli tuota kertomaasi niin kuin minäkin tuolloin. Ja nyt vieläkin ihmettelen. - lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
Tarjoat roomalaiskirjeen lukemista, mutta itse et ymmärrä siitä mitään. Pyydä Jumalalta että Hän avaisi ymmärryksesi.
Kuka on sinua neuvonut välttämään tulevaisen vihan?
Kyllä netissä voi väistellä.. - tesa..
muuttis kirjoitti:
>tesa, sinä itse olet tänne nuo noitajutut kirjoittanut.<
Edelleen jatkat "nuo" sanalla Saaran vihanpurkausta, totuus ei sinua kiinnosta koska se ei perustele tesan vääräoppisuutta. -tesa-
Nyt muistat väärin. Saara ei tuonut "vihanpurkauksessa" yhtään mitään vaan sinä itse toit ne kirjoittamalla tänne. Saara kyllä ihmetteli tuota kertomaasi niin kuin minäkin tuolloin. Ja nyt vieläkin ihmettelen.Olen tämän väitteen korjannut jo useamman kerran, ja nyt jätän sen kokonaan ilokseni, riemukseni ja myös PALKAKSENI.
Matt. 5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja VALHETELLEN puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän PALKKANNE on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä. - tesa..
lihan loppu kirjoitti:
Kuka on sinua neuvonut välttämään tulevaisen vihan?
Kyllä netissä voi väistellä..>Kyllä netissä voi väistellä.<
On turha jatkaa kanssasi koska et tunne muuta kuin turmeltuneen luonnon (lihan).
8 "Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen." - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Olen tämän väitteen korjannut jo useamman kerran, ja nyt jätän sen kokonaan ilokseni, riemukseni ja myös PALKAKSENI.
Matt. 5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja VALHETELLEN puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän PALKKANNE on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.Joo lopetetaan vain tuollaisesta asiasta jauhaminen. Sinä tesa esiinnyt synnittömämä ITSESSÄSI ja kerskaat siitä sekä olet pyytänyt osoittamaan pienimmänkin syntisi jotta voisit sen kitkeä pois, et pystynyt kuitenkaan siihen. Huono muisti?
Haluaisin sunun heräävän harhastasi, siitä on kysymys, en vainoa sinua. Sinusta on maksettu yhtä kallis hinta Golgatalla kuin kaikista muistakin ihmisistä. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Joo lopetetaan vain tuollaisesta asiasta jauhaminen. Sinä tesa esiinnyt synnittömämä ITSESSÄSI ja kerskaat siitä sekä olet pyytänyt osoittamaan pienimmänkin syntisi jotta voisit sen kitkeä pois, et pystynyt kuitenkaan siihen. Huono muisti?
Haluaisin sunun heräävän harhastasi, siitä on kysymys, en vainoa sinua. Sinusta on maksettu yhtä kallis hinta Golgatalla kuin kaikista muistakin ihmisistä.Alkuperäinen keskustelu poistettiin samana päivänä joten en voi etsiä todistusaineistoa, mutta itse tiedät motivaatiosi mikä sai sinut mustamaalaamaan minua. Jääköön asia sinun ja Pyhän hengen väliseksi keskustelunaiheeksi.
- lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
>Kyllä netissä voi väistellä.<
On turha jatkaa kanssasi koska et tunne muuta kuin turmeltuneen luonnon (lihan).
8 "Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen."Pakosi siis jatkuu. Lihasi työt täällä ovat ilmeisiä. Nytkin vanha Aatu sai sinut hermostumaan.
Jatka vain pakoasi niin kauan kuin jaksat. Me rukoilemme, että pakosi päättyisi ennen ajallista kuolemaa. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Alkuperäinen keskustelu poistettiin samana päivänä joten en voi etsiä todistusaineistoa, mutta itse tiedät motivaatiosi mikä sai sinut mustamaalaamaan minua. Jääköön asia sinun ja Pyhän hengen väliseksi keskustelunaiheeksi.
Etsin ensimmäisen keskustelun aiheesta, koska alkuperäinen poistettiin.
>Luin uudelleen palautteesi, ja sain sellaisen kuvan että sinulle jäi mieleen Saaran vastaus joka karrikoiden lyttäsi kirjoitukseni. Katso uudelleen mitä kirjoitin, ei tämä ollut oma seurakuntani, vaan kerroin että olisin välillä halunut itsekkin tuomita sen synniksi ja helv.tin noitaseurakunnaksi. tesa.<
>Anteeksi hätiköidyt johtopäätökseni...olet aivan oikeassa...
Olet ilmeisen tuulisella paikalla Herran työssä ja siksi vihollinen yrittää lannistaa kaikin tavoin...tiedän tilanteen. kirj. elävässä uskossa<
Voit katsoa koko keskustelun täältä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11294318#comment-60283586 - tesa..
lihan loppu kirjoitti:
Pakosi siis jatkuu. Lihasi työt täällä ovat ilmeisiä. Nytkin vanha Aatu sai sinut hermostumaan.
Jatka vain pakoasi niin kauan kuin jaksat. Me rukoilemme, että pakosi päättyisi ennen ajallista kuolemaa.8:2 "Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista."
Jos et tiedä mitä tarkoittaa "vapauttanut", niin kannattaa katsoa sanakirjasta.
Onko äidinkielesi joku muu kuin suomi, vai onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. - lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
8:2 "Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista."
Jos et tiedä mitä tarkoittaa "vapauttanut", niin kannattaa katsoa sanakirjasta.
Onko äidinkielesi joku muu kuin suomi, vai onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.Osaan suomea vallan hyvin. Tuo vapautus ei ole tullut sinun osaksi. Olet armonvaras.
Mikset jo lyö rintoihisi?
Etkö tiedä, että tuo viha ja katkeruus ja kärsimättömyys jota parhaillaan tunnet on syntiä? - pohjasa on tukevasti
lihan loppu kirjoitti:
Osaan suomea vallan hyvin. Tuo vapautus ei ole tullut sinun osaksi. Olet armonvaras.
Etkö tiedä, että tuo viha ja katkeruus ja kärsimättömyys jota parhaillaan tunnet on syntiä?Jumalan tekeminen valehtelijaksi on tesan synti.
Jeesuksen jumaluuden kieltäminen on toinen tesan synti.
Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan kieltäminen, eli areiolaisuus,
on kolmas tesan synti.
Vapahtajan (Lunastajan) puuttuminen vie takuuvarmasti kadotukseen. Ilman viattoman veren vuodatusta ei ole syntien anteeksiantamusta.
Jeesuksen verellä puhdistautumisen puuttuminen tekee ihmisestä paholaisen oman, se on tesan synti.
Hän kieltäytyy syömästä Jeesuksen ruumista ja juomasta hänen vertaan.
Paljon siis raskaita syntejä, jotka johtuvat epäuskosta. Päätös; mitään toivoa iankaikkisesta elämästä hänellä ei ole tässä
uskossa, jossa hän nyt elää. - tesa..
lihan loppu kirjoitti:
Osaan suomea vallan hyvin. Tuo vapautus ei ole tullut sinun osaksi. Olet armonvaras.
Etkö tiedä, että tuo viha ja katkeruus ja kärsimättömyys jota parhaillaan tunnet on syntiä?Sekoitat minut itseesi. Jokainen sanasi kertoo miten itse tunnet, mitä itse tekisit ja miten itsesi näet.
Jos osaat hyvin suomea, niin jatketaan keskustelua vapaudesta. Vanhurskaus ja vapaus on oma kutsumukseni, joten keskustelen mielelläni siitä.
"vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista."
Kerro vaikka siitä miten itse olet vapautunut synnin laista, vai pitääkö synti sinua edelleen kahleissa. "Joka syntiä tekee on synnin orja".
(Vastustakaa paholaista niin se teistä pakenee). - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Etsin ensimmäisen keskustelun aiheesta, koska alkuperäinen poistettiin.
>Luin uudelleen palautteesi, ja sain sellaisen kuvan että sinulle jäi mieleen Saaran vastaus joka karrikoiden lyttäsi kirjoitukseni. Katso uudelleen mitä kirjoitin, ei tämä ollut oma seurakuntani, vaan kerroin että olisin välillä halunut itsekkin tuomita sen synniksi ja helv.tin noitaseurakunnaksi. tesa.<
>Anteeksi hätiköidyt johtopäätökseni...olet aivan oikeassa...
Olet ilmeisen tuulisella paikalla Herran työssä ja siksi vihollinen yrittää lannistaa kaikin tavoin...tiedän tilanteen. kirj. elävässä uskossa<
Voit katsoa koko keskustelun täältä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11294318#comment-60283586Lue tesa sinäkin tuo ketju, siitä selviää monta asiaa. Ja siellä on hyviä kirjoituksia. Tuskin luettuasi enää syytät minua vääristelystä tai panettelusta.
Kovaa on elämäsi ollut. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Sekoitat minut itseesi. Jokainen sanasi kertoo miten itse tunnet, mitä itse tekisit ja miten itsesi näet.
Jos osaat hyvin suomea, niin jatketaan keskustelua vapaudesta. Vanhurskaus ja vapaus on oma kutsumukseni, joten keskustelen mielelläni siitä.
"vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista."
Kerro vaikka siitä miten itse olet vapautunut synnin laista, vai pitääkö synti sinua edelleen kahleissa. "Joka syntiä tekee on synnin orja".
(Vastustakaa paholaista niin se teistä pakenee).Teen vapauttamisen helpommaksi kopioimalla kaksi jaetta.
7:23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.
8:2 "Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista."
Ensin paavali kuvaa 7 uvussa omalla voimalla vaeltamista mahdottomaksi, ja sen jälkeen kertoo 8 luvussa Kristuksesta vapauttajana. - lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
Teen vapauttamisen helpommaksi kopioimalla kaksi jaetta.
7:23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.
Ensin paavali kuvaa 7 uvussa omalla voimalla vaeltamista mahdottomaksi, ja sen jälkeen kertoo 8 luvussa Kristuksesta vapauttajana.Miksi yrität vaihtaa aihetta? Ja vielä noin läpinäkyvästi? Yrität lisäksi ulkoistaa syntisi minuun.
Jokainen lukija on nähnyt kieroilusi, petät enää itseäsi.
Henki ja morsian sanovat: tule.
Miksi viivyttelet - tesa..
muuttis kirjoitti:
Lue tesa sinäkin tuo ketju, siitä selviää monta asiaa. Ja siellä on hyviä kirjoituksia. Tuskin luettuasi enää syytät minua vääristelystä tai panettelusta.
Kovaa on elämäsi ollut.Pyhä Henki valvoo jokaista sanaani jonka tänne kirjoitan, koska pyydän jatkuvasti että jokainen ajatukseni, sanani, tekoni ja motivaationi punnitaan Jumalan vaa-alla. Jeesus on kivi jonka päälle rakennan ja Hän on myös kivi joka murskaa sen mikä ei ole Jumalasta.
Otan palautteet kiitollisuudella vastaan ihmisiltä, mutta varmistan asian myös Pyhältä Hengeltä. Koska itse muistin mitä olin kirjoittanut ja Henki todisti sen, niin etsin keskustelun josta sait itse lukea. Saara ja elävässä uskossa on hyviä ystäviäsi joihin voit luottaa. Molemmat uskalsi sanoa sanottavansa eikä kumpikaan puhunut korvasyyhyn mukaan miellistellääkseen kavereitaan. - tesa..
lihan loppu kirjoitti:
Miksi yrität vaihtaa aihetta? Ja vielä noin läpinäkyvästi? Yrität lisäksi ulkoistaa syntisi minuun.
Jokainen lukija on nähnyt kieroilusi, petät enää itseäsi.
Henki ja morsian sanovat: tule.
Miksi viivytteletEn vaihda aihetta vaan olen koko roomalaiskirjeen ytimessä jonka ympärille koko kirje on kirjoitettu. Tämä on myös suoraa puhetta syntisyys / synnittömyys aiheeseen.
8:2 "Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista." - tee parannus
tesa.. kirjoitti:
En vaihda aihetta vaan olen koko roomalaiskirjeen ytimessä jonka ympärille koko kirje on kirjoitettu. Tämä on myös suoraa puhetta syntisyys / synnittömyys aiheeseen.
8:2 "Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista."Vapauttanut synnin ja kuoleman laista. Ammen, kiitos Jeesuksen joka tämän teki, sovittamalla Jumalan vihan ruumiinsa ja verensä uhrilla.
Kuolemallaan kuoleman voitti!
Ja nyt tesalle tiedoksi mikä on synnin ja kuoleman laki:
Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Koska sinä tesa parka et tiedä synnin ja kuoleman laistakaan
mitään, niin et tiedä myöskään sitä millaista on päästä tuosta
laista vapaaksi.
Kehomme kuolema johtuu geneettisessä perimässämme olevasta, pois ottamattomasta synnistä.
IHminen jolla ei ole henkilökohtaista synnintuntoa on hengellisesti kuollut. - tesa..
tee parannus kirjoitti:
Vapauttanut synnin ja kuoleman laista. Ammen, kiitos Jeesuksen joka tämän teki, sovittamalla Jumalan vihan ruumiinsa ja verensä uhrilla.
Kuolemallaan kuoleman voitti!
Ja nyt tesalle tiedoksi mikä on synnin ja kuoleman laki:
Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Koska sinä tesa parka et tiedä synnin ja kuoleman laistakaan
mitään, niin et tiedä myöskään sitä millaista on päästä tuosta
laista vapaaksi.
Kehomme kuolema johtuu geneettisessä perimässämme olevasta, pois ottamattomasta synnistä.
IHminen jolla ei ole henkilökohtaista synnintuntoa on hengellisesti kuollut.Sanoit että osaat suomea oikein hyvin, siksi odotan että käytät sitä osaamistasi.
Jatkan sen jälkeen kanssasi keskustelua vapauttamisesta. - lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
Sanoit että osaat suomea oikein hyvin, siksi odotan että käytät sitä osaamistasi.
Jatkan sen jälkeen kanssasi keskustelua vapauttamisesta.Minä en ole tuo toinen.
Miksi et tee parannusta vihastasi?
Miksi yrität nostaa itsesi lapsellisella kommentilla minun yläpuolelleni?
Älä siirrä parannusta. - tesa..
lihan loppu kirjoitti:
Minä en ole tuo toinen.
Miksi et tee parannusta vihastasi?
Miksi yrität nostaa itsesi lapsellisella kommentilla minun yläpuolelleni?
Älä siirrä parannusta.>Minä en ole tuo toinen.<
Koskee silti sinuakin, jos osaat hyvin suomea niin odotan että käytät sitä osaamistasi. Sen jälkeen olen valmis jatkamaan keskustelua vapauttamisesta. - lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
>Minä en ole tuo toinen.<
Koskee silti sinuakin, jos osaat hyvin suomea niin odotan että käytät sitä osaamistasi. Sen jälkeen olen valmis jatkamaan keskustelua vapauttamisesta.Laitat ehtoja minulle, se on ylpeyden syntiä.
Miksi et tee parannusta selvistä synneistäsi, vaan pakenet ylpeyteesi? - tesa..
lihan loppu kirjoitti:
Laitat ehtoja minulle, se on ylpeyden syntiä.
Miksi et tee parannusta selvistä synneistäsi, vaan pakenet ylpeyteesi?Jos sanoilla kirjoitetaan, niin ensimmäisenä odotan että puhumme samaa kieltä.
- lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
Jos sanoilla kirjoitetaan, niin ensimmäisenä odotan että puhumme samaa kieltä.
Suomenkielen sanoilla kirjoitettu yksinkertainen ja helposti ymmärrettävä kysymys:
Miksi et tee parannusta ylpeyden synnistä?
Toinen kysymys:
Voitko vastata?
Ja kolmas:
Jos et, niin miksi et? - tesa..
lihan loppu kirjoitti:
Suomenkielen sanoilla kirjoitettu yksinkertainen ja helposti ymmärrettävä kysymys:
Miksi et tee parannusta ylpeyden synnistä?
Toinen kysymys:
Voitko vastata?
Ja kolmas:
Jos et, niin miksi et?>Miksi et tee parannusta ylpeyden synnistä?
Miksi yrität nostaa itsesi lapsellisella kommentilla minun yläpuolelleni?<
Johtuisikohan siitä että sinun kannattaisi esittää peilille nämä kysymukset. - lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
>Miksi et tee parannusta ylpeyden synnistä?
Miksi yrität nostaa itsesi lapsellisella kommentilla minun yläpuolelleni?<
Johtuisikohan siitä että sinun kannattaisi esittää peilille nämä kysymukset.Ei johdu minusta.
Vastaisitko nyt puolestasi minun kysymyksiini? - tesa..
lihan loppu kirjoitti:
Ei johdu minusta.
Vastaisitko nyt puolestasi minun kysymyksiini?>Ei johdu minusta.<
Mikä ei johdu sinusta? Eikö sinulla ole peiliä vai oletko sokea? - lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
>Ei johdu minusta.<
Mikä ei johdu sinusta? Eikö sinulla ole peiliä vai oletko sokea?On peili. En ole sokea.
Voisitko nyt vastata minunn kysymyksiini? - tesa..
lihan loppu kirjoitti:
On peili. En ole sokea.
Voisitko nyt vastata minunn kysymyksiini?Vastaan mielelläni, mutta ensin minun täytyy tietää, mikä ei johdu sinusta?
Vastasin jo kerran, >Johtuisikohan siitä että sinun kannattaisi esittää peilille nämä kysymukset? - lihan loppu
tesa.. kirjoitti:
Vastaan mielelläni, mutta ensin minun täytyy tietää, mikä ei johdu sinusta?
Vastasin jo kerran, >Johtuisikohan siitä että sinun kannattaisi esittää peilille nämä kysymukset?Piirileikki loppu. Synti näkyy.
- tesa..
Room. 8:2 "Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet VAPAUTTANUT sinut synnin ja kuoleman laista."
Johanneksen evankeliumi:
8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin ORJA.
Toisin sanoin: VAPAUTTANUT ORJUUDESTA.
Synnin orjian tuntomerkkejä. (Kuulemme väärin).
Jos itse tuomitsemme, kuulemme toisten sanoissa tuomiota.
Jos itse halveksimme, kuulemme toisten sanoissa halveksuntaa.
Jos itse olemme orjuudessa, kuulemme vapaiden sanoissa pullistelua.
Jos itse olemme syntisiä, kuulemme toisten sanoissa tekopyhyyttä.
Jos itse elämme valheessa, kuulemme toisten sanoissa valhetta.
Vastaavasti vapautetun tuntomerkkejä. ( Kuulemme jopa vihollisen hyökkäyksissä siunaavia sanoja).
Jos itse siunaamme, kuulemme toisten sanoissa siunausta.
Jos itse vapautamme, kuulemme toisten sanoissa vapautusta.
Jos itse armahdamme, kuulemme toisten sanoissa armoa.
Jos itse olemme totuudessa, kuulemme toisten sanoissa totuutta.
Jos itse rakastamme, kuulemme toisten sanoissa rakkautta.
Jos itse olemme hyviä, kuulemme toisten sanoissa hyvyyttä.
Jos itse olemme uskollisia, kuulemme toisten sanoissa uskollisuutta.
Jos itse olemme lempeitä, kuulemme toisten sanoissa lempeyttä.
Markuksen evankeliumi:
4:24 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin.
Kaikki mitä sanomme tai teemme toisille, tulee elämässä eteemme ja vielä kertoimilla. Saamme niittää sitä mitä olemme kylväneet 30, 60 ja jopa 100 kertaisesti. Jos hyvä peltomaa tuotti moninkertaisen hedelmän, niin myös huono peltomaa saa palkkansa jo tässä elämässä.
Jeesus on vapauttanut synnin ja kuoleman laista, mutta se ei tule itsestään. Saavutamme sen pala palalta ojentautumalla (usko on luja luottamus siihen mitä ei vielä näe ja OJENTAUTUMISTA sen mukaan).- muuttis
Jeesus on vapauttanut synnin ja kuoleman laista, mutta se ei tule itsestään. Saavutamme sen pala palalta ojentautumalla (usko on luja luottamus siihen mitä ei vielä näe ja OJENTAUTUMISTA sen mukaan). -tesa
"Hän on yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt täydelliseksi ne jotka pyhitetään".
Ottamalla tyhjin käsin uskolla vastaan Jeesuksen Kristuksen on jo saanut Hänen täydellisen vanhurskautensa, sillä sydän puhdistuu uskolla. Ei sitä "tienata" vähän kerrassaan pyhittymällä.
Uskosta seuraa väistämättä mielen- ja elämän muutos.
Kaikki ihmiset kuolevat tästä ajallisesta elämästä, se on syntiinlankeemuksen seuraus. Siitä seuraa myös se ettei liha ja veri koskaan voi periä taivaan valtakuntaa vaan maatuu. Mutta uskossa Herraan Jeesukseen kuolleet herätetään uuteen elämään ja net, jotka uskossa elävät täällä kun Jeesus tulee, muuttuvat noustessaan ylös.
Mielen muutos ja se voima joka sen saa aikaan ei ole omaa vaan saatu Herraltamme Pyhän Hengen kautta. Sillä voimalla kilvoittelemme tällä matkallamme ja sodimme maailmaa, perkelettä ja omaa lihaa vastaan. Sota loppuu vasta kun saamme kerran uskossa siirtyä rajan taa. Se tarkoittaa ojentautumista Jumalan sanan alla, tehden parannusta uskossa. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Jeesus on vapauttanut synnin ja kuoleman laista, mutta se ei tule itsestään. Saavutamme sen pala palalta ojentautumalla (usko on luja luottamus siihen mitä ei vielä näe ja OJENTAUTUMISTA sen mukaan). -tesa
"Hän on yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt täydelliseksi ne jotka pyhitetään".
Ottamalla tyhjin käsin uskolla vastaan Jeesuksen Kristuksen on jo saanut Hänen täydellisen vanhurskautensa, sillä sydän puhdistuu uskolla. Ei sitä "tienata" vähän kerrassaan pyhittymällä.
Uskosta seuraa väistämättä mielen- ja elämän muutos.
Kaikki ihmiset kuolevat tästä ajallisesta elämästä, se on syntiinlankeemuksen seuraus. Siitä seuraa myös se ettei liha ja veri koskaan voi periä taivaan valtakuntaa vaan maatuu. Mutta uskossa Herraan Jeesukseen kuolleet herätetään uuteen elämään ja net, jotka uskossa elävät täällä kun Jeesus tulee, muuttuvat noustessaan ylös.
Mielen muutos ja se voima joka sen saa aikaan ei ole omaa vaan saatu Herraltamme Pyhän Hengen kautta. Sillä voimalla kilvoittelemme tällä matkallamme ja sodimme maailmaa, perkelettä ja omaa lihaa vastaan. Sota loppuu vasta kun saamme kerran uskossa siirtyä rajan taa. Se tarkoittaa ojentautumista Jumalan sanan alla, tehden parannusta uskossa."Kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu, mutta SAATTE SEN Kristuksen tuntemisen mukaan."
Toinen tuntee Kristuksen paremmin ja toinen tuntee huonommin ja saamme sen mukaan. Joka tuntee hyvin on hänen elämänsä jo täällä niin kuin taivaassa. "Tapahtukoon Sinun tahtosi myös maanpäällä niin kuin taivaassa."
"Anokaa niin teille annetaan, että ilonne olisi täydellinen".
Taivaassa kaikki on täydellisesti taipunut Jumalan tahtoon, eli mitä ikinä odotat taivaastasi on Jumalan tahdon mukaista anoa tänne maanpäälle.
Jeesuksen seuraamisessa on ristin molemmat puolet.
Paavali: "Tahdon tuntea Jeesuksen ristiinnaulittuna ja Hänen YLÖSNOUSEMISENSA VOIMAN." - tesa..
tesa.. kirjoitti:
"Kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu, mutta SAATTE SEN Kristuksen tuntemisen mukaan."
Toinen tuntee Kristuksen paremmin ja toinen tuntee huonommin ja saamme sen mukaan. Joka tuntee hyvin on hänen elämänsä jo täällä niin kuin taivaassa. "Tapahtukoon Sinun tahtosi myös maanpäällä niin kuin taivaassa."
"Anokaa niin teille annetaan, että ilonne olisi täydellinen".
Taivaassa kaikki on täydellisesti taipunut Jumalan tahtoon, eli mitä ikinä odotat taivaastasi on Jumalan tahdon mukaista anoa tänne maanpäälle.
Jeesuksen seuraamisessa on ristin molemmat puolet.
Paavali: "Tahdon tuntea Jeesuksen ristiinnaulittuna ja Hänen YLÖSNOUSEMISENSA VOIMAN.""YLÖSNOUSEMISENSA VOIMAN."
Tämä toinen puoli rististä on yhtä tärkeä.
Jumalan kirkkaus tuli niin vahvasti että taivas tuli maanpäälle.
Ihmeet ja merkit, voimateot ja rohkeus julistaa evankeliumia. Kukaan ei kärsinyt puutetta, sairaat parani ja myös Jumalan tuomio tuli välittömästi (Ananias ja Safira).
Apt. 4:34 Kukaan ei kärsinyt puutetta.
Apt 5:15 Ihmiset toivat sairaita kaduille ja panivat heidät vuoteille ja paareille, jotta Pietarin kulkiessa ohi edes hänen varjonsa koskettaisi jotakuta heistä. 16 Myös Jerusalemin ympärillä olevista kaupungeista tuli ihmisiä suurin joukoin. He toivat mukanaan sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja kaikki nämä tulivat terveiksi. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
"YLÖSNOUSEMISENSA VOIMAN."
Tämä toinen puoli rististä on yhtä tärkeä.
Jumalan kirkkaus tuli niin vahvasti että taivas tuli maanpäälle.
Ihmeet ja merkit, voimateot ja rohkeus julistaa evankeliumia. Kukaan ei kärsinyt puutetta, sairaat parani ja myös Jumalan tuomio tuli välittömästi (Ananias ja Safira).
Apt. 4:34 Kukaan ei kärsinyt puutetta.
Apt 5:15 Ihmiset toivat sairaita kaduille ja panivat heidät vuoteille ja paareille, jotta Pietarin kulkiessa ohi edes hänen varjonsa koskettaisi jotakuta heistä. 16 Myös Jerusalemin ympärillä olevista kaupungeista tuli ihmisiä suurin joukoin. He toivat mukanaan sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja kaikki nämä tulivat terveiksi.tesa, taivaassa olemme uusia luomuksia, kirkastettuina myös ruumiin osalta., täällä vielä liha on kiusana.Kunnes se multaan maatuu.
- tesa..
muuttis kirjoitti:
tesa, taivaassa olemme uusia luomuksia, kirkastettuina myös ruumiin osalta., täällä vielä liha on kiusana.Kunnes se multaan maatuu.
Katoamaton asuu katoavassa kunnes saamme uuden kirkastetun ruumiin.
Paavali: "Kaikki emme kuitenkaan kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme." - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Katoamaton asuu katoavassa kunnes saamme uuden kirkastetun ruumiin.
Paavali: "Kaikki emme kuitenkaan kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme."Vaikka katoamaton joutuu asumaan täällä katoavassa (savimajassa joka kerran puretaan), ei siltä tarvitse puuttua mitään. Esim. "Mooses oli kuollessaan 120 vuotias eikä silmä ollut hämärtynyt eikä ruumis heikentynyt". 120 vuotiaana nuoren miehen voimissa.
Haanok ja Elia menivät elävinä taivaaseen, josta voi päätellä että "muuttuminen" oli tapahtunut jo täällä.
- tesa..
Mitä TÄYDELLINEN RAKKAUS on?
1 Johanneksen kirje 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Psalmit:
91:1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
91:2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan."
91:3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
91:4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
91:5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
91:8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
91:9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani." - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
91:10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
91:12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
91:13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."- tesa..
Paavali: "Tahdon tuntea Jeesuksen ristiinnaulittuna ja Hänen YLÖSNOUSEMISENSA VOIMAN."
Jos tunnemme ainoastaan Jeesuksen ristiinnaulittuna, niin emme tunne vielä täydellistä rakkautta. Täydelliseen rakkauteen tarvitaan ristin molemmat puolet.
Pietarin varjon koskettaessa sairaat parani, mitä tapahtuukaan kun olemme "Kaikkivaltiaan varjossa"? - 15+2
tesa.. kirjoitti:
Paavali: "Tahdon tuntea Jeesuksen ristiinnaulittuna ja Hänen YLÖSNOUSEMISENSA VOIMAN."
Jos tunnemme ainoastaan Jeesuksen ristiinnaulittuna, niin emme tunne vielä täydellistä rakkautta. Täydelliseen rakkauteen tarvitaan ristin molemmat puolet.
Pietarin varjon koskettaessa sairaat parani, mitä tapahtuukaan kun olemme "Kaikkivaltiaan varjossa"?Joo, mutta kuinka selität apostoleiden vainon ja marttyyrikuoleman? He Johannesta lukuunottamatta joutuivat tapettaviksi, kärsivät vankiloissa ja vainoissa.
Miksi odotat itsellesi helppoa elämää vaikka monet uskolliset Herran työmiehet ovat saaneet kärsiä ajallisesti? Nykyäänkin on kovat vainot kristityitä kohtaan monessa maassa, heitä kidutetaan, omaisuus riistetään ja tapetaan niin paljon, ettei koskaan ennen? He mieluummin kuolevat kuin suostuvat kieltämään Jeesuksen. - sen pituinen se
15+2 kirjoitti:
Joo, mutta kuinka selität apostoleiden vainon ja marttyyrikuoleman? He Johannesta lukuunottamatta joutuivat tapettaviksi, kärsivät vankiloissa ja vainoissa.
Miksi odotat itsellesi helppoa elämää vaikka monet uskolliset Herran työmiehet ovat saaneet kärsiä ajallisesti? Nykyäänkin on kovat vainot kristityitä kohtaan monessa maassa, heitä kidutetaan, omaisuus riistetään ja tapetaan niin paljon, ettei koskaan ennen? He mieluummin kuolevat kuin suostuvat kieltämään Jeesuksen.tesa onkin jehovantodistaja ei hän ole kristitty. Muutakaan tietoa emme ole häneltä saaneet, ja kristinuskoa hän ei missään tapauksessa edusta.
- tesa..
15+2 kirjoitti:
Joo, mutta kuinka selität apostoleiden vainon ja marttyyrikuoleman? He Johannesta lukuunottamatta joutuivat tapettaviksi, kärsivät vankiloissa ja vainoissa.
Miksi odotat itsellesi helppoa elämää vaikka monet uskolliset Herran työmiehet ovat saaneet kärsiä ajallisesti? Nykyäänkin on kovat vainot kristityitä kohtaan monessa maassa, heitä kidutetaan, omaisuus riistetään ja tapetaan niin paljon, ettei koskaan ennen? He mieluummin kuolevat kuin suostuvat kieltämään Jeesuksen.>Joo, mutta kuinka selität apostoleiden vainon ja marttyyrikuoleman?<
Tämä on ristin toinen puoli, ja samat apostolit ovat esimerkkinä myös yltäkylläisestä elämästä. Kipuun ja kärsimykseen on helppoa samaistua, ja niiden aikana ihmisillä on eniten hengellisiä kokemuksia Jumalan yliluonnollisesta huolenpidosta. Kärsimyksen aikana ihmiset helpommin huutaa Jumalaa avuksi, kuin yltäkylläisyyden keskellä kiittäisivät ja ylistäisivät Jumalaa (molemmat toimii).
Mark.10:28 Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua."
10:29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
10:30 ja joka ei saisi satakertaisesti: NYT TÄSSÄ AJASSA taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää. - 17+19
tesa.. kirjoitti:
>Joo, mutta kuinka selität apostoleiden vainon ja marttyyrikuoleman?<
Tämä on ristin toinen puoli, ja samat apostolit ovat esimerkkinä myös yltäkylläisestä elämästä. Kipuun ja kärsimykseen on helppoa samaistua, ja niiden aikana ihmisillä on eniten hengellisiä kokemuksia Jumalan yliluonnollisesta huolenpidosta. Kärsimyksen aikana ihmiset helpommin huutaa Jumalaa avuksi, kuin yltäkylläisyyden keskellä kiittäisivät ja ylistäisivät Jumalaa (molemmat toimii).
Mark.10:28 Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua."
10:29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
10:30 ja joka ei saisi satakertaisesti: NYT TÄSSÄ AJASSA taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.Palkan maksu tapahtuu vasta tämän ajan loputtua.
On totta, että Herra on kärsivän lähellä ja kantaa häntä. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
>Joo, mutta kuinka selität apostoleiden vainon ja marttyyrikuoleman?<
10:30 ja joka ei saisi satakertaisesti: NYT TÄSSÄ AJASSA taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.Satakertainen sato tuli apt 2 Helluntaipäivänä, ja apt 4 entistä suurempana hengen vuodatuksena. "Seurakunta myi ylimmääräisiä talojaan ja toivat rahat Apostoleille, "eikä kukaan kärsinyt puutetta."
Sama Jeesuksen lupaus koski niitä jotka antoivat omaisuutensa, hekin saivat kertoimilla takaisin ja näin "syntisten tavara siirtyi vanhurskaille". (Tätä ei ole kerrottu Apt: ssä, mutta Jeesuksen antama lupaus kertoo sen.)
Jatko kertoo.
Apt 5:17 Silloin kiihko valtasi ylipapin ja hänen kannattajansa, koko saddukeusten ryhmäkunnan. 18 He ottivat kiinni apostolit ja panivat heidät vankilaan. 19 Mutta yöllä Herran enkeli avasi vankilan ovet, vei heidät ulos ja sanoi: 20 "Lähtekää täältä. Menkää temppeliin ja julistakaa kansalle kaikki tämän uuden elämän sanat." 21 Apostolit tekivät niin. Kun päivä koitti, he menivät temppeliin ja alkoivat opettaa. - tämä on tiedettävä
tesa.. kirjoitti:
Satakertainen sato tuli apt 2 Helluntaipäivänä, ja apt 4 entistä suurempana hengen vuodatuksena. "Seurakunta myi ylimmääräisiä talojaan ja toivat rahat Apostoleille, "eikä kukaan kärsinyt puutetta."
Sama Jeesuksen lupaus koski niitä jotka antoivat omaisuutensa, hekin saivat kertoimilla takaisin ja näin "syntisten tavara siirtyi vanhurskaille". (Tätä ei ole kerrottu Apt: ssä, mutta Jeesuksen antama lupaus kertoo sen.)
Jatko kertoo.
Apt 5:17 Silloin kiihko valtasi ylipapin ja hänen kannattajansa, koko saddukeusten ryhmäkunnan. 18 He ottivat kiinni apostolit ja panivat heidät vankilaan. 19 Mutta yöllä Herran enkeli avasi vankilan ovet, vei heidät ulos ja sanoi: 20 "Lähtekää täältä. Menkää temppeliin ja julistakaa kansalle kaikki tämän uuden elämän sanat." 21 Apostolit tekivät niin. Kun päivä koitti, he menivät temppeliin ja alkoivat opettaa.Älä enää kiertele, nyt selväksi oletko jehovantodistaja!
Jauhamisesi eivät kuulu tälle palstalle. - tesa..
tämä on tiedettävä kirjoitti:
Älä enää kiertele, nyt selväksi oletko jehovantodistaja!
Jauhamisesi eivät kuulu tälle palstalle.>Älä enää kiertele, nyt selväksi oletko jehovantodistaja!<
Olet heppamies julistanut minua monta viikkoa jehovantodistajaksi eri kirjoitusten väliin ja tehnyt aiheesta aloituksiakin, ja nyt kysyt olenko Jehovantodistaja.
koska olet antanut tuomiosi ennen kuin edes kysyt, niin olet kauempana Jumalan valtakunnasta kuin maallinen tuomioistuin. Nekin kysyvät syytetyltä, kuulevat todistajia ja syyttäjää ennen kuin antavat tuomionsa.
"OIKEUS on Jumalan valtakunnan perustus".
Ps. En ole jehovantodistaja. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Satakertainen sato tuli apt 2 Helluntaipäivänä, ja apt 4 entistä suurempana hengen vuodatuksena. "Seurakunta myi ylimmääräisiä talojaan ja toivat rahat Apostoleille, "eikä kukaan kärsinyt puutetta."
Jatko kertoo.
Apt 5:17 Silloin kiihko valtasi ylipapin ja hänen kannattajansa, koko saddukeusten ryhmäkunnan. 18 He ottivat kiinni apostolit ja panivat heidät vankilaan. 19 Mutta yöllä Herran enkeli avasi vankilan ovet, vei heidät ulos ja sanoi: 20 "Lähtekää täältä. Menkää temppeliin ja julistakaa kansalle kaikki tämän uuden elämän sanat." 21 Apostolit tekivät niin. Kun päivä koitti, he menivät temppeliin ja alkoivat opettaa.7 19: lle
Sananlaskut:
13:22 Hyvä jättää perinnön lastensa lapsillekin, mutta syntisen tavara talletetaan vanhurskaalle.
Eli Jeesuksen lupaus satakertaisesti takaisin ja san. 13:22 yhdessä, lupasi myös niille jotka antoivat talonsa Apostoleile" tässä ajassa takaisin". - elä sie uhoa
tesa.. kirjoitti:
>Älä enää kiertele, nyt selväksi oletko jehovantodistaja!<
Olet heppamies julistanut minua monta viikkoa jehovantodistajaksi eri kirjoitusten väliin ja tehnyt aiheesta aloituksiakin, ja nyt kysyt olenko Jehovantodistaja.
koska olet antanut tuomiosi ennen kuin edes kysyt, niin olet kauempana Jumalan valtakunnasta kuin maallinen tuomioistuin. Nekin kysyvät syytetyltä, kuulevat todistajia ja syyttäjää ennen kuin antavat tuomionsa.
"OIKEUS on Jumalan valtakunnan perustus".
Ps. En ole jehovantodistaja.Advetistit eli mooseksenuskoiset judaistit ruoka ja sabatti säädöksineen ovat yhtä kaukana totuudesta.
KUkaan kristitty ei sano itseään synnittömäksi koska sitä hän ei ole.
Vain pimeydessä elävä uskoo itsestään kaikenlaisia valheita. - tesa..
elä sie uhoa kirjoitti:
Advetistit eli mooseksenuskoiset judaistit ruoka ja sabatti säädöksineen ovat yhtä kaukana totuudesta.
KUkaan kristitty ei sano itseään synnittömäksi koska sitä hän ei ole.
Vain pimeydessä elävä uskoo itsestään kaikenlaisia valheita.Ei tämä heppamies ole sen vaikeampaa kuin, tee parannus synneistäsi niin voit sinäkin sanoa itseäsi synnittömäksi. Jeesus tuli sinuakin varten, mutta sinun itse on uskottava, kukaan voi tehdä sitä puolestasi.
- tesa..
"SYNTISEN TAVARA TALLETETAAN VANHURSKAALLE".
Sananlaskut:
13:22 Hyvä jättää perinnön lastensa lapsillekin, mutta syntisen tavara talletetaan vanhurskaalle.
Vanhurskas (oikeamielinen). Oikeamieliset tulevat perimään kaiken, myös katoavan tavaran, ja syntinen tulee menettämään kaiken tavaransa. "Jos Herra ei huonetta rakenna niin ne turhaa työtä tekevät".
Kuljemme kohti vanhurskauden (oikeamielisten) aikaa. Ja jokainen tulee saamaan palkkansa tekojensa mukaan. Maailman historian vaikeinta aikaa syntisille ja maailmanhistorian parasta aikaa vanhurskaille. Lopun aikana kaikki uskovatkin koetellaan, eikä kukaan pääse Jumalan oikeudenmukaista tuomiota karkuun. "Vanhurskas saa palkkansa vanhurskautensa mukaan" ja synnintekijä syntiensä mukaan.
Jes 60-62 kuvaa palkanmaksua vanhurskaille. (Kannattaa lukea molemmat luvut, sillä tämä aika on alkamassa).
Jes 60:1 Nouse, loista kirkkaana, Jerusalem,
sillä sinun valosi saapuu
ja Herran kirkkaus koittaa sinun yllesi.
2 Katso, pimeys peittää maan,
yön synkkyys kansat.
Mutta sinun taivaallesi kohoaa aamunkoi,
Herran kirkkaus hohtaa sinun ylläsi.
3 Niin kansat tulevat sinun valosi luo ja kuninkaat sinun aamunkoittoosi.- tesa..
Jeesus sanoo, kun näette lopun aikojen merkkien tapahtuvan niin "NOSTAKAA PÄÄNNE, sillä vapautuksenne on lähellä"
Jes 60-62 kuvaa tätä aikaa "nostakaa päänne".
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Jes.60.html - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Jeesus sanoo, kun näette lopun aikojen merkkien tapahtuvan niin "NOSTAKAA PÄÄNNE, sillä vapautuksenne on lähellä"
Jes 60-62 kuvaa tätä aikaa "nostakaa päänne".
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Jes.60.htmlLopunajan viimeisiä päiviä eletään. Kukaan ei tiedä kuinka pitkä aika nuo "viimeiset päivät" on.
Siksi tulee olla valvomassa ja pitää evankeliumia esillä sen mukaan, kuinka on lahjaa ja voimaa Herralta saanut.
Ajan merkkejä käsketään raamatussa tarkata. Noita merkkejä on ja ne esiintyvät yhä voimakkaampina tässä ajassa, jossa elämme.
Mutta vielä on pelastuksen aika ja armon päivä. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Lopunajan viimeisiä päiviä eletään. Kukaan ei tiedä kuinka pitkä aika nuo "viimeiset päivät" on.
Siksi tulee olla valvomassa ja pitää evankeliumia esillä sen mukaan, kuinka on lahjaa ja voimaa Herralta saanut.
Ajan merkkejä käsketään raamatussa tarkata. Noita merkkejä on ja ne esiintyvät yhä voimakkaampina tässä ajassa, jossa elämme.
Mutta vielä on pelastuksen aika ja armon päivä.>Ajan merkkejä käsketään raamatussa tarkata. Noita merkkejä on ja ne esiintyvät yhä voimakkaampina tässä ajassa, jossa elämme.<
Juuri tästä on kysymys ja haluan nostaa esille myös ristin toisen puolen joka on yhtä tärkeä. Jes 60- 62 on hyvä kuvaus tästä ajasta.
Jes 60:2 Katso, pimeys peittää maan,
yön synkkyys kansat.
Herran kirkkaus hohtaa sinun ylläsi. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>Ajan merkkejä käsketään raamatussa tarkata. Noita merkkejä on ja ne esiintyvät yhä voimakkaampina tässä ajassa, jossa elämme.<
Juuri tästä on kysymys ja haluan nostaa esille myös ristin toisen puolen joka on yhtä tärkeä. Jes 60- 62 on hyvä kuvaus tästä ajasta.
Jes 60:2 Katso, pimeys peittää maan,
yön synkkyys kansat.
Herran kirkkaus hohtaa sinun ylläsi.Minä toivoisin että Jeesus tulisi pian. Ei Hän viivyttele, tiedän. Hän odottaa että Hänellä on täysi määrä sisaria ja veljiä, jotka Jumala on Hänelle luvannut.
- viikatemies
Tässä keskusteluketjussa on jo siteerattu Raamatun Sananlaskuja ja tässä olisi vielä yksi kohta liittyen syntisyys-aiheeseen.
Sananl. 20:9: " Kuka voi sanoa: " Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"? "
Otetaan vielä Martti Lutherin näkemys asiaan.
Kirjaan "Martti Luther, YKSIN ARMOSTA, 365 päivää Martti Lutherin seurassa" on valittu Lutherin päivittäisiä raamatunselityskohtia kirkkovuoden teemojen mukaan. Kirjassa päivän 21. tammikuuta kohdalla Luther selittää seuraavaa Raamatun kohtaa (huom. suomentaja on kirjassa käyttänyt vuoden 1992 Kirkkoraamattua):
1. Joh 1:8 "Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, niin me petämme itseämme eikä totuus ole meissä."
Luther:
"Kristuksen valtakunta on synnin valtakunta. Jokaisen pyhimyksenkin on täällä tunnustettava: "Oi Jumala, tunnustan olevani köyhä syntinen, vapauta minut vanhasta velastani !" Kaikkien on yhdyttävä pyyntöön: "Isä meidän, anna meille meidän velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi velallisillemme - -."
Jos tapaat jonkun, joka sanoo: "Olen synnitön!", voit olla varma, että kysymyksessä on Antikristus eikä aito kristitty, tosiasiassa hän on Paholainen, suoraan helvetistä."
Tuo teksti on em. kirjassa sivulla 28. Luther ei todellakaan kaunistele asioita, mutta minä itse en ajattele aivan noin jyrkästi.- tesa..
1 Johanneksen kirje 1:8 "Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. 9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä."
1 johanneksen kirje 3
Tässä on kuvaus aikuisesta uskosta. - viikatemies
tesa.. kirjoitti:
1 johanneksen kirje 3
Tässä on kuvaus aikuisesta uskosta.Nimim. "tesa"
"Johanneksen kirjeen alku on suora kuvaus niistä jotka eivät vielä tunne Kristusta."
Et taida tietää, kenelle Johanneksen 1. kirje on kirjoitettu, siis koko kirje. Se käy ilmi kirjeen 5 luvusta jae 13:
"Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä."
Raamatunhistorian tutkijat otaksuvat, että kirjeen kirjoittaja on ollut huolissaan harhaoppisten opettajien opetuksista.
Kannattaa ottaa ensin selvää apostolien kirjeiden historiallisista taustoista, ennenkuin tekee omia välikommenttejaan siitä, mitä ne kuvaavat. - tesa..
viikatemies kirjoitti:
Nimim. "tesa"
"Johanneksen kirjeen alku on suora kuvaus niistä jotka eivät vielä tunne Kristusta."
Et taida tietää, kenelle Johanneksen 1. kirje on kirjoitettu, siis koko kirje. Se käy ilmi kirjeen 5 luvusta jae 13:
"Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä."
Raamatunhistorian tutkijat otaksuvat, että kirjeen kirjoittaja on ollut huolissaan harhaoppisten opettajien opetuksista.
Kannattaa ottaa ensin selvää apostolien kirjeiden historiallisista taustoista, ennenkuin tekee omia välikommenttejaan siitä, mitä ne kuvaavat."Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla."
Tämä on lähtökohta kaikilla.
9 "Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."
Kun luet eteenpäin niin Johannesta on mahdotonta ymmärtää väärin. - viikatemies
tesa.. kirjoitti:
"Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla."
Tämä on lähtökohta kaikilla.
9 "Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."
Kun luet eteenpäin niin Johannesta on mahdotonta ymmärtää väärin.Nimim. "tesalle"
Kyllä, kyllä ... oikein ovat nuo Raamatun kohdat. Haluan kuitenkin vielä palata välikommenttiisi:
Mielestäni asia ei ole näin, vaan Johannes kirjoitti omilleen ja se on kuvausta seurakunnissa julistetusta harhaopista.
Otetaan vaikka tuo kohta 1. Joh. 1:8 "Jos väitämme, ettemme ole syntisiä ..." eli harhaopettajat olivat opettaneet, että "...me (uskovaiset) emme ole syntisiä...", minkä opetuksen Johannes tuossa jakeessa kumoaa.
Entä sitten kirjeen kohta 3:9 "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta." ja sama asia on myös kohdassa 5:18. Miksi Johannes kirjoittaa nyt näin; ovatko nämä kohdat ristiriidassa jakeen 1:8 kanssa ?
Eivät nuo ole ristiriidassa, sillä syy, miksi Johannes on noin kirjoittanut selviää kohdasta 1. Joh. 2:1 "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."
Eli kukaan kuolevainen ihminen ei voi todeta "Olen synnitön!", sillä se on harhaoppia. Uusi ihminen meissä uudestisyntyneissä uskovaisissa on Jumalan armosta puhdistettu synnistä, mutta vanha ihminen on edelleen lain alla syntinen. Ja vanhasta ihmisestä emme pääse täysin eroon niin kauan kuin täällä maan päällä vaellamme. - muuttis
viikatemies kirjoitti:
Nimim. "tesalle"
Kyllä, kyllä ... oikein ovat nuo Raamatun kohdat. Haluan kuitenkin vielä palata välikommenttiisi:
Mielestäni asia ei ole näin, vaan Johannes kirjoitti omilleen ja se on kuvausta seurakunnissa julistetusta harhaopista.
Otetaan vaikka tuo kohta 1. Joh. 1:8 "Jos väitämme, ettemme ole syntisiä ..." eli harhaopettajat olivat opettaneet, että "...me (uskovaiset) emme ole syntisiä...", minkä opetuksen Johannes tuossa jakeessa kumoaa.
Entä sitten kirjeen kohta 3:9 "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta." ja sama asia on myös kohdassa 5:18. Miksi Johannes kirjoittaa nyt näin; ovatko nämä kohdat ristiriidassa jakeen 1:8 kanssa ?
Eivät nuo ole ristiriidassa, sillä syy, miksi Johannes on noin kirjoittanut selviää kohdasta 1. Joh. 2:1 "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."
Eli kukaan kuolevainen ihminen ei voi todeta "Olen synnitön!", sillä se on harhaoppia. Uusi ihminen meissä uudestisyntyneissä uskovaisissa on Jumalan armosta puhdistettu synnistä, mutta vanha ihminen on edelleen lain alla syntinen. Ja vanhasta ihmisestä emme pääse täysin eroon niin kauan kuin täällä maan päällä vaellamme.viikatemiehen todistukseen sanon aamen. Sama harhaoppi mellasti jo tuolloin kuin nytkin. Maailmassa nämä henkivallat ovat yhä edelleen vaikuttaen eksytystä ja luopumusta.
- tesa..
muuttis kirjoitti:
viikatemiehen todistukseen sanon aamen. Sama harhaoppi mellasti jo tuolloin kuin nytkin. Maailmassa nämä henkivallat ovat yhä edelleen vaikuttaen eksytystä ja luopumusta.
7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
Tässä teille on harhaopin tuntomerkit.
"Jeesus itse vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen", eikä hän vaikuta syntisyyttä. Päinvastoin Jeesus vaikuttaa vanhurskautta ja tuli tekemään tyhjäksi Paholaisen teot. "Jeesuksella on kaikki valta MAANPÄÄLLÄ ja taivaassa."
Hän sanoo VAIKUTTAVANSA tekemisen ja tahtomisen, eli ei tee sitä puolestamme vaan vaikuttaa meissä tekemisen ja tahtomisen.
Jos haluaa tutkia mikä on harhaoppia, niin kannattaa katsoa mitä raamattu siitä kirjoittaa. - lopeta jo ihminen
tesa.. kirjoitti:
7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
Tässä teille on harhaopin tuntomerkit.
"Jeesus itse vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen", eikä hän vaikuta syntisyyttä. Päinvastoin Jeesus vaikuttaa vanhurskautta ja tuli tekemään tyhjäksi Paholaisen teot. "Jeesuksella on kaikki valta MAANPÄÄLLÄ ja taivaassa."
Hän sanoo VAIKUTTAVANSA tekemisen ja tahtomisen, eli ei tee sitä puolestamme vaan vaikuttaa meissä tekemisen ja tahtomisen.
Jos haluaa tutkia mikä on harhaoppia, niin kannattaa katsoa mitä raamattu siitä kirjoittaa.Etkö sinä vieläkään tiedä kuka teki Jumalan tahdon ja on vanhurskas?
Kun näin on ettet tiedä kenestä puhumme, et voi myöskään tietää sitä kuka vanhurskauttaa syntiset, päästää heidät synneistään pyhällä verellään.
Ole hyvä ja lopeta, olet jo kertonut itsestäsi riittävästi. - tesa..
lopeta jo ihminen kirjoitti:
Etkö sinä vieläkään tiedä kuka teki Jumalan tahdon ja on vanhurskas?
Kun näin on ettet tiedä kenestä puhumme, et voi myöskään tietää sitä kuka vanhurskauttaa syntiset, päästää heidät synneistään pyhällä verellään.
Ole hyvä ja lopeta, olet jo kertonut itsestäsi riittävästi.>Etkö sinä vieläkään tiedä kuka teki Jumalan tahdon ja on vanhurskas?<
Ei se heppamies sinua auta jos itse et tee Jumalan tahtoa, Jeesus kyllä teki ja pyytää sinuakin tekemään. Jos sinä et tee, olet Jeesuksen kuvaama tyhmä mies joka hiekalle rakensi. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
>Etkö sinä vieläkään tiedä kuka teki Jumalan tahdon ja on vanhurskas?<
Ei se heppamies sinua auta jos itse et tee Jumalan tahtoa, Jeesus kyllä teki ja pyytää sinuakin tekemään. Jos sinä et tee, olet Jeesuksen kuvaama tyhmä mies joka hiekalle rakensi.Kerro heppamies miksi Jeesus VAIKUTTAA tekemisen ja tahtomisen jos kerran Hän on jo tehnyt sen puolestasi?
Ilm.22: 11 Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä.
- oi joi älä naulaa
Siinäkö menee koko elämä puolusteaessa lihan hengissä olemista !
KUn Raamattu ssnoo, että naulitkaa lihanne ristille, ja toisaalla vastapainoksi, pukeutukaan Jumalan koko sota-asuun, niin ette lihan himoa täytä, niin kertokaa meille joillekkin mikä noissa on sitä epäselvää josta pitää tapella koko loppuelämä ?
Sanokaa siis, mikä erikoislupa lestadiolaisilla on jättää nuo edellämainitut asiat sikseen ja loikata kolmiloikkaa siinä kohdalla, ja samalla ollaan NIIN oikeita ja nIIN hurskaita ?
KUn lapsikin ymmärtää että ei kukaan voi mitään Jumalan työtä harjoittaa ellei lihaa ole paaaaljon nujerrettu ristille, ja nujerretaan kaiken aikaa, eli ei ole ristiriitaa Raamatun sanan ja uskovan elämän välillä jos se on todellista USKOA.
Mikä mättää siis ?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1432956- 502442
- 1072401
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382101Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2361633- 991632
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4231509Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141482Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81469R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201269