Jatkuvasti netissä surffava mies

123susanna

Mieheni surffaa jatkuvasti kotona ollessan netissä, kenelläkään vastaavia kokemuksia? Tunnen jotenkin olevani laiminlyöty kumppani, eikä keskustelukaan ole mukavaa ihmisen kanssa, jonka edessä vilkkuvat vaihtuvat sivustot kokoajan. joitain sivuja sentään tajuaa sulkea (esim aikuisviihde) kun tulen paikalle,mutta muutoin ei ymmärrä ollenkaan,että jatkuva netissä roikkuminen alkaa olla aika vastenmielsitä seurattavaa näin kumppanin näkökulmasta.

30

3008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanasol

      No, 1. vaihtoehto on, että hankit oman harrastuksen (tai ehkä sulla jo onkin?).
      2.vaihtoehto on, että puhut miehesi kanssa, ja sovitte ns. parisuhdeajasta, jolloin olette yhdessä ja keskitytte toisiinne.
      3.vaihtoehto on, että eroatte, jos yhteistä säveltä ei löydy.

      eipä tullut nyt ainakaan muuta mieleen..

    • läppärit&muut murheet

      Sama ihmetys meillä. Olen yrittänyt ihan nätisti kertoa haluavani edes osan mieheni huomiosta mutta se ei ole johtanut yhtään mihinkään. Olen esim. jo aamulla puhunut jostain tv elokuvasta, joka olisi kiva katsoa illalla yhdessä; parhaimmassa tapauksessa olen joutunut kilpailemaan huomiosta sitten "vain" älypuhelimen kanssa. Yleensä olen katsonut leffan yksin. Riitelemään en taivu. Pistän vaikka kamat kassiin ja etsin huomaavaisempaa seuraa. Toista kun ei voi väkisin muuttaa...

    • Mörtsi

      Sitä on liikenteessä, meillä nytkin mies istuu puhelimessa kanssa ja värkkää, sitten laittaa sen pois ja ottaa tabletin....

      • urkki k.

        Miten te kestätte tommoista kohtelua?!


      • Anonyymi
        urkki k. kirjoitti:

        Miten te kestätte tommoista kohtelua?!

        Ei sitö tahdo oikein kestääkään.


    • Samassa sopassa

      Sama täällä. Koko ajan joko läppärillä, tabletilla tai kännykällä surffaa netissä. Oon kysynyt, että mitä se kattelee sieltä, niin vastaa, että kaikenlaista. Sitten ihmettelee, että miksi se on hyväksyttävämpää lukea paperisia kirjoja kuin lukea juttuja netistä. Siitä mun mielestä ei olekaan kysymys, että toinen olisi jotenkin hyväksyttävämpää toimintaa, vaan siitä, että se käyttää kaiken ajan siellä netissä. Sitten kun siltä koittaa jotain kysyä, se vastaa ja tuijottaa näyttöä. Musta toi on epäkohtelista. Mies ottaa usein jonkun laitteistaan vessaankin mukaan. Jopa kun ollaan oltu ravintolassa syömässä kaivaa kännykkänsä esiin ja surffailee. Olen huomauttanut tuosta, että pidän tuollaista käytöstä epäkohteliaana. Harmittaa, kun haluaisin mieheltä aitoa läsnäoloa ja keskustella hänen kanssaan, mutta ei tunnu onnistuvan kuin hyvin harvoin. Olisi mahtavaa jutella ja hän katsoisi silmiin, ei näyttöpäätteeseen. Joku aika sitten totesi yllättäen, että hänen pitäisi heittää kone hemmettiin ja antaa aikaa meille (muutenkin tällä hetkellä suhde takkuaa). Olin todella positiivisesti yllättynyt tuosta kommentista, mutta valitettavasti sanoja pidemmälle ei ole päässyt. Suhteen alussa keskittyi meihin ja kanssani juttelemiseen, mutta alkukuukausien jälkeen koke alkoi viedä voiton. Ollaan oltu yhdessä viisi vuotta.

      • samaa soppaa

        Kyllä viidessä vuodessa jo huomaa kenen kanssa voi keskustella aidosti jostain. Siinä mielessä siis turhaan tuhlaat aikaasi tuollaisen murehtimiseen.

        Lähde liikkeelle ja tyydytä tuo keskustelu- ja muu sellainen tarve jonkun muun kanssa, tai muilla keinoin. Ja mitä sitä katkeroitumaan ukolle, vaan anna hänen "homehtua" koneensa ääreen, sillä oletettavasti hän muuten on kelpo mies :-)

        Turha odotus saada jotain sellaiselta, jolla ei ole sitä antaa, turhauttaa.


      • Turha kiusata
        samaa soppaa kirjoitti:

        Kyllä viidessä vuodessa jo huomaa kenen kanssa voi keskustella aidosti jostain. Siinä mielessä siis turhaan tuhlaat aikaasi tuollaisen murehtimiseen.

        Lähde liikkeelle ja tyydytä tuo keskustelu- ja muu sellainen tarve jonkun muun kanssa, tai muilla keinoin. Ja mitä sitä katkeroitumaan ukolle, vaan anna hänen "homehtua" koneensa ääreen, sillä oletettavasti hän muuten on kelpo mies :-)

        Turha odotus saada jotain sellaiselta, jolla ei ole sitä antaa, turhauttaa.

        itseään tuollaisen miehen kanssa samassa "kodissa".

        Miksi asua enää yhdessä, jos ei toinen kiinnosta, vaan kännykällä tai tietokoneella netissä surffailu.

        Itse ainakin huomannut, että en viihdy kotona ja odotan lähes täysi-ikäisen lapseni muuttamista omaan asuntoon pois silmistäni. Juuri siksi ,kun ei ole läsnä muutenkaan lähes ollenkaan, vaan hoivaa älypuhelintaan jatkuvasti.

        Mieluummin asun kodissani yksin ja siivoan vain omat jälkeni, laitan ruokaa vain itselleni, kuin passaan sellaista nettiaddiktioista toista perheenjäsentä, joka ei enää keskustele mistään ja jos jotakin sanoo, niin saa vain sellaisia poissaolevia vastauksia ja väärinymmärryksiä....


    • ihme touhua

      Meillä virisi mieheni kanssa oikein keskustelua tästä nykyajan ongelmasta, että miehet pyörii vain netissä.
      Itse en voi sitä käsittää, eikä käsitä miehenikään.
      Siis on siis totta, että miehistä on tullut niin lapatossuja, että heillä ei näytä olevan muuta elämää kuin netti ! Miten tylsää!

      Minä en olisi sellaisen miehen kanssa hetkeäkään tekemisissä ,jolla ei olisi aikaa minulle. Meille netti on vain satunnaista tiedonhakua varten tai sosiaalisen median päivityksiä maksimissaan tunti päivässä. Muun vapaan ajan olemme kahdestaan:teemme ruokaa, katsomme leffaa, saunomme, ulkoilemme ja juttelemme. Mieheni tuossa juuri sanoi, että kun ollaan saatu lapset kasvatettua ja ovat jo omillaan, mikään ei ole kivempaa kuin yhteinen aika vaimon kanssa.

      Kysykää niiltä miehiltänne mihin ihmeen narikkaan he ovat aivonsa jättäneet. Ei tuollainen suhde pidemmän päälle toimi, tiedätte sen itsekin.

      • yksineläväinen

        Kyllä tuollainen paita-peppu elämä ahdistaa ainakin minua. Siksipä en halua asua kenenkään kanssa yhdessä.


    • Pad

      Tuttua tarinaa; viimeksi häpesin miestäni rankasti, kun olimme ystävänpäivän dinnerillä.. Puolisoni tuijotti älypuhelintaan kun muut ravintolan miehet tuijottivat illallisseuraansa:) huomautuksena, että itse olen tyylikäs ja katseenkestävä daami. Pitäisiköhän alkaa itsekin etsimään parempaa seuraa..kenties netistä?:)

      • mek

        Yksi tapa on että kun sinun mielesta ei sovi sinulle että mies räplää kannykkäänsä niin heität senm kannykän parikertaa seinään niin voi oppia tavoille tai jos olette syömässä niin lähdet kesken pois ja sanot mihelle että minua ei täällä tarvita kun hänella on se kännykkä ja se siitä.


    • urkki k.

      Koneitaan lempivät addiktit voi jättää omaan hautaansa, niinkun tossa joku muukin jo sanoi. Vähänkin jostain jotakin ymmärtävä ymmärtää ilmaista arvostavansa kumppaniaan, enempi kun jotain kylmää masiinaa. Tunnevammasiin ei kantsi energioitaan tuhlata.

    • Rosary

      Meillä mies pelaa kokoajan, kahdella tabletilla ja läppärälliä. Mies pelaa myös ruokapöydässä ja peräti vessassa käydessään. Kyse on yhdestä suositusta pelistä, ei rahapelistä. Ennen me kuunneltiin musiikkia ja puhuttiin kaikesta, ei enää. Teen itse töitä kotona ja olisin mukavaa vaihtaa kuulumisia työpäivän jälkeen, mutta ei. Se on mahdotonta. Voin toki puhua ja mies ehkä kuulee/kuuntelee, en ole varma. Olen huomautellut asiasta, mutta mies on aivan liian kiinni tuossa pelissään.
      Harmittaa vaan kovasti, että hyvä avioliitto kariutuu tälläiseen älyttömyyteen. Mies ei liiku, hänellä ei ole kavereita, muuta kuin minä ja se onneton peli. Hän puhuu pelistä täysin avoimesti, eikä hän salaa mitään, tällä hän varmaan oikeuttaa tuon jatkuvan pelaamisen. Kyse lienee addiktiosta, joku ryyppää toinen pelaa.....Harmittaa vain avioliiton puolesta, meillä olisi voinut olla hauskaa.

      • dsdfddfd

        onko kuukautiset taas?


    • ilman addiktiota kän

      tiiän monia kännykkäaddikteja jotka pysähtyy änykkä kädessä ihan missäpaikas vaan. eivät osaa kävellä saati istua ilman kännykkä räpläämistä. perheen isä kysees..

    • Miehenä sanon teille

      Hyvät naiset ihmettelen teidän valittamistanne, mikäli ette ole itse panostaneet suhteenne yhteisyyteen. Moni mies voi olla kyllä oikeasti addikti, mutta on tilanteita, joissa kyse ei olekaan siitä.

      Itse käytän kotona nettiä 1,5 tuntia päivittäin. Katson pääuutiset yhdestä lehdestä ja yhden tv-ohjelman. Lisäksi käytän työni vuoksi sähköpostia iltaisin. Kaiken tuon voin keskeyttää koska vaan, jos tarve. Olen siitä sanonutkin usein, että voi pyytää vaikka olisin netissä. Tämä kirjoittamiseni ei ole vaimolta pois, koska hän on lomareissussa juuri nyt.

      Vaimo lukee vastaavasti romaaneja 2-3 tuntia päivittäin, enkä ole ollut siitä koskaan sanomassa. Pyydän ainoastaan joskus palauttamaan kirjat kirjastoon. Vaimo maksaa kirjaston lainojen myöhästymissakkoja 6 kertaa vuodessa, eikä hän siltikään opi palauttamaan kirjoja ajoissa. Mutta kukin tyylillään, en ole siitä hänelle ärtynyt.

      Mutta miksi pitää olla mustasukkainen koneelle! Kone ei koskaan voi kilpailla vaimoni kanssa. Miksi vaimo ei itse tee mitään suhteen eteen. Itse halaan ja kosketan ihan päivittäin. Vastaavaa ei tapahdu toiseen suuntaan, siltikään vaikka olen sanonut haluavani itsekin kosketusta. Vain silloin vaimo koskettaa kun olemme yhdessä ulkona ihmisten keskuudessa, miksei koskaan kotona?

      Netti ei ole minulle tärkeä, huolehtisin vain työhön liittyvät sähköpostit muu voisi olla. Yhdessä olo ei vain vaimoölle maistu ja siitä hän syyllistää minua ja netiiaddiktiota. Usein käy niin, että kyselen ja yritän mennä mukaan puuhiin, joita vaimo tekee. Tällöin käy niin, että minut häädetään pois. Tekemisen puutteessa aloitan sitten esim. sen yhden päivittäisen ohjeman katsomisen.

      Miksi ei voi sanoa, josko sittenkin alkaa yhdessä tekeminen kelvata. Ei mitään puhetta! Ajatuksiako pitäisi osata lukea. Miksi ei voi tulla keskeyttämään ohjelman katsomistani. Varsinkin kun olen siihen monta kertaa erikseen kehoittanut.

      Onko teissä, jokin nalkuttamisgeeni, jonka pitää päästä toimimaan? Puhukaa sille miehellennne ja olkaa yhdessä, piruako te martyyriksi heittäydytte kun itse olette ongelmanne rakentaneet puhumattomuudellanne ja toimimattomuudellanne. Menkää sen miehenne luo edes ja ottakaa kädestä kiini, jos ette saa sanotuksi. Miehenne rakastaa teitä! Miehenne haluaa teidän läheisyyttä!

      Jos te jossakin kohtaa torjutte miehenne, ei se mies jää tekemättömänä vahtimaan milloin te olisitte valmiita seuraavan kerran yhdessä oloon. Nykyään se tekeminen valitettavasti usein on juuri se netti. Mutta tilanteessa, jossa mahdollisesti te itse olette sen miehen sinne nettiin "pakottaneet" pitäisi teidän itse se mies sieltä myös pois hakea kirjaimellisesti kädestä pitäen.

      Mies ei osaa lukea ajatuksianne!

      Mies ei edes kuule puhettanne, jos se keskittyy muuhun!

      Miestä tulee ottaa välillä kädestä ja viedä sinne yhteisyyteen.

      Näistä miehen vajavaisuuksista huolimatta mies rakastaa teitä.

    • netissäroikkuja

      Meillä nyt tämäkin asia taitaa olla toisinpäin, eli minä nainen vietän enemmän aikaa lueskellen näitä juttuja netissä ja mies valittaa. Joo näköjään kirjat vaihtu nettiin. Luin ennen tosi paljon kirjoja. Uppoudun ihan omaan maailmaan.
      Noh. Nykyään en enää kylläkään juo, alkoholia, toisin kun mies taas juo jokapäivä.
      Hän sanoo lopettavansa heti kun minä lopetan netissä roikkumisen.
      Että Näin täällä :-)

    • Jean-Jacque Rousseau

      Me molemmat vietetään paljon aikaa netistä ja toinen veti ja vetää kunnolla överiksi. hitusen kuitenkin olen omaa netti aikaani vähentänyt, kun muutkin harrastukset kiinnostaa.
      Yrittäisin rajoittaa tuota sen överi käytöstä, mutta muistuttaa minun entisistä hetkellisistä överikäytöksistäni. Touché!
      Meistä kumpikaan ei juo.

      Vielä jonain päivänä laitan sen pyörätuoliin ja palautan sen takaisin tuonne luontoon. Voi loppua ne niskavalituksetkin.

    • hessu----

      Meillä vaimo koko ajan netissä missä lie sivuilla ja näpyttää kännykkään viestiä kokoajan .

    • josvaikka_sais

      Meillä taas lähes päinvastoin, nainen roikkuu netissä vaiks vois vaikka sextailla mut netti kiinnostaa enemmän tai mitä sieltä on löytynyt...

    • Kassu111

      Meillä tuo menee juurikin päin vastoin. Vaimo surffaa, kännykällä tai läppärillä ja taas läppärillä tai kännykällä. Aamulla ensimmäisenä tarkistaa kännykällä "faset" ja illalla viimeisenä kirjoittaa viimeiset juorut "faseen". Ja sitten välillä keskellä yötä myös fasettaa jotain "...vetin" tärkeää viestiä. Ja jos ei "faseta", niin sitten naputtaa tekstareita tai soittelee reikäpäisen kaverinsa kanssa. Ja jos sitten ei tee sitäkään, niin sitten pelaa kännykällä jotain idioottimaista 5-vuotiaille tarkoitettua tasohyppelyä yms...
      Ja sitten jos näiltä "tärkeimmiltä" ehtii niin sitten ehkä käyttää 10-15min kotiin/lapsiin/minuun ennen kuin taas tarkistaa "faset".
      Voi helvetti mitä elämää, ottaisin sata kertaa mieluummin vaikka juopottelevan akan joka edes morkkiskaudella olisi läsnä tässä perheen elämässä, kuin tällaisen faseen-hitsautuneen zombin!

      Joo, ja ei tosiaankaan ollut tällainen kun mentiin naimisiin. Kyllä nain ihan erilaisen ihmisen...

      • No.jaa

        .......miksi et sano hänelle kaikkea tuota minkä tänne kirjoitit? Ehkä hänen silmät avautuisi siitä. Tai näytä tuo kirjoituksesi.......


    • 5712

      Minullakin valitettavasti menee liikaa aikaa aivottomaan netissä surffailuun. Mies ei ole asiasta valittanut, ja teemme kyllä muutakin ja kivoja juttuja yhdessä. Mun mielestä on yksinkertaisesti surullista jos joku tuhlaa suurimman osan arvokkaasta vapaa-ajastaan ruudun tuijottamiseen - mitä siitä jää käteen? mukavia muistoja? kivaa yhteistä aikaa? piristääkö ja rentouttaako se ketään aidosti? tuskin...sit ei elämä oo oikein muuta kuin duunia ja ruudun tuijottamista..how nice...mä koitan vähentää, itseni takia.

    • lähdenpois

      Mä surffaan netissä just siks, ettei tarvitse katella miestä. Kyllä hänkin onneksi kiitettävästi aikaansa sinne haaskaa eikä se minua harmita. Yöllkäkin kännykkänsä valot vilkkuvat. Minulta salaa räplää puhelintaan. Näen että viestikenttä on auki. Eipä varmasti mieskavereileen yöllä tekstaile. Sillä on joku hoito....toivottavasti...

    • Tuttua_tohinaa

      Meillä mies ravaa Tv:n ja tietokoneen välillä ja tuossa välissä jääkaapilla. Ei tykkää keskustella asioista normaalisti, se on hänestä turhaa ja keskusteluohjelmat ovat häntä ärsyttäviä. Kun Tv on auki, hän kommentoi ja usein negatiivisesti melkeinpä kaikista ohjelmista. Jos katson Tv:tä yhtä aikaa hän pälättää puhua päälle että en kuule mitä Tv:ssä sanotaan. Ok, alkaa olemaan samantekevää. Helppoa, ei tarvitse häntäkään huomata, ei huomioida, kun mielenkiinnon kohteet ovat netissä tai Tv:ssä. En kaipaa enää hänen seuraansa. Räplään itsekin tietokonetta yhä enemmän ja luen paljon sieltä kaikenlaista. Netistä on tullut yksi perheenjäsen, varmasti aivan liian monessa kodissa. Netille annetaan aikaa enemmän kun omalle perheelle ja ärsyyntyminen alkaa jos aikaa on annettava muuhunkin.

    • Anonyymi

      Nettiriippuvuus on entistä yleisempää. Koukuttaa samoin, kun pelaaminen yms. Tästä ei vain keskustella tarpeeksi. Hoitoonohjaus tulisi olla Suomessakin mahdollista. Tällä särjetään perheet, opiskelu kärsii yms.

    • Anonyymi

      Jaa, netti näyttää tekevän ihmisistä tyhmempiä. Kukin valitsee itse meneekö mukaan tähän.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Keskittymiskyky mm katoaa huomaamatta. Kouluissa matematiikan osaaminen on laskenu kesimäärin kaksi luokkaa. Netti on hyvä renki, mutta huono isäntä. Jokaisen tulisi pyrkiä siitä eroon. Algoritmit koukuttaa ja käyttäjä ei pääse siitä enää irti. Riippuvuus on saavutettu.


    • Anonyymi

      Tuttua niin tuttua. Ota sinäkin kännykkä käteen ja tee samalla lailla tai lähde vaikka lenkille. Ei sinunkaan tarvi on olla läsnä jos ei toinenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe