Olen myymässä autoni, vakuutus on turvalla. Mutta olen ostamassa pian toisen auton. Miten käy vakuutuksen? Loppuuko se kun myyn nykyisen auton ja joudun ottamaan sitten uuden vakuutuksen toiseen autoon?
Luottotietoja ei ole minulla, vaikuttaako se jotenkin?
Myyn auton, loppuuko vakuutus
3
984
Vastaukset
- otto1
Ei se mihinköön lopu, siirrät sen uuteen autoon.
- oona.
Mutta kun ei ole vielä uutta autoa ja siinä voi mennä aikaa ennen kun saan uuden. uusi laskukin tuli, eräpäivä on ensi kuussa..
- dksda
Auton vakuutukset päättyvät automaattisesti uuden omistajan rekisteröidessä sen omiin nimiinsä. Erillistä ilmoitusta vakuutusyhtiöön ei tarvita. Uudella omistajalla on 7 vuorokautta aikaa rekisteröidä auto itselleen. Suositeltavaa kuitenkin on täyttää autosta luovutuskirja ja säilyttää se itsellä, mikäli uusi omistaja laiminlöisi reksiteröintivelvollisuutensa. Luovutuskirjan perusteella saadaan esimerkiksi vakuutukset katkeamaan sinulta.
Vakuutuksia ei voi suoraa siirtää uuteen autoon, liikennevakuutukseen kertyneet bonukset kylläkin. Vakuutus on aina laskettava uudelleen uudelle ajoneuvolle, koska sen tekniset tiedot muuttuvat.
Mikäli luottotietoja ei ole, voi se vaikuttaa vakuutusmaksun eräisyyteen. Useimmiten vakuutuksen joutuu maksamaan yhdessä erässä tai vuodeksi ennakkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203