Myyn auton, loppuuko vakuutus

oona.

Olen myymässä autoni, vakuutus on turvalla. Mutta olen ostamassa pian toisen auton. Miten käy vakuutuksen? Loppuuko se kun myyn nykyisen auton ja joudun ottamaan sitten uuden vakuutuksen toiseen autoon?

Luottotietoja ei ole minulla, vaikuttaako se jotenkin?

3

1100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otto1

Ei se mihinköön lopu, siirrät sen uuteen autoon.

• oona.

Mutta kun ei ole vielä uutta autoa ja siinä voi mennä aikaa ennen kun saan uuden. uusi laskukin tuli, eräpäivä on ensi kuussa..

• dksda

Auton vakuutukset päättyvät automaattisesti uuden omistajan rekisteröidessä sen omiin nimiinsä. Erillistä ilmoitusta vakuutusyhtiöön ei tarvita. Uudella omistajalla on 7 vuorokautta aikaa rekisteröidä auto itselleen. Suositeltavaa kuitenkin on täyttää autosta luovutuskirja ja säilyttää se itsellä, mikäli uusi omistaja laiminlöisi reksiteröintivelvollisuutensa. Luovutuskirjan perusteella saadaan esimerkiksi vakuutukset katkeamaan sinulta.

Vakuutuksia ei voi suoraa siirtää uuteen autoon, liikennevakuutukseen kertyneet bonukset kylläkin. Vakuutus on aina laskettava uudelleen uudelle ajoneuvolle, koska sen tekniset tiedot muuttuvat.

Mikäli luottotietoja ei ole, voi se vaikuttaa vakuutusmaksun eräisyyteen. Useimmiten vakuutuksen joutuu maksamaan yhdessä erässä tai vuodeksi ennakkoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      183
      5037
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4428
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3127
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      256
      2997
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2912
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2521
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27