Tytöttely

Setämies.

Minkä ikäistä on vielä kohteliasta tytötellä?

18

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkitön.

Alaikäistä eli alle 18-vuotiasta. Vai pitääkö sitäkin nuorempaa kutsua naiseksi?

• Oh my

Ei minkään ikäistä.

Kunnioita toista ihmistä ja kohtele häntä kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan.

Mieti sitä. Monet avioliitotkin oilsivat paljon sopuisampia jos puolisot kohtelisivat toisiaan edes sen verran hyvin kuin he kohtelevat ventovierasta...

• jfskljgeriojeio

Onko tyttö joku haukkumasana? Sanot että minkään ikäistä ei saisi sanoa tytöksi, kyllä minusta olisi outoa sanoa esim. jotain 10 vuotiasta naiseksi.
        Kyllä vanhemmat miehet pojittelee nuorempia miehiäkin, esim. itseäni pojiteltiin vielä kolmikymppisenä. Olisiko minun pitänyt siitä raivostua?

• . . .
        jfskljgeriojeio kirjoitti:

Onko tyttö joku haukkumasana? Sanot että minkään ikäistä ei saisi sanoa tytöksi, kyllä minusta olisi outoa sanoa esim. jotain 10 vuotiasta naiseksi.
        Kyllä vanhemmat miehet pojittelee nuorempia miehiäkin, esim. itseäni pojiteltiin vielä kolmikymppisenä. Olisiko minun pitänyt siitä raivostua?

On se siinä kohtaa haukkumasana, kun ollaan esimerkiksi kokouksessa ja aikuiselle, alaansa perehtyneelle naiselle annetaan puheenvuoro sanomalla: "Kuunnellaas nyt, mitä tytöllä on asiaa."

• shovinist pig
        . . . kirjoitti:

On se siinä kohtaa haukkumasana, kun ollaan esimerkiksi kokouksessa ja aikuiselle, alaansa perehtyneelle naiselle annetaan puheenvuoro sanomalla: "Kuunnellaas nyt, mitä tytöllä on asiaa."

kuunnellaas mitä tyttö suustaan ulos päästää niin saadaan taas makeat naurut :D

• Toinen_setä

Vanhempi ihminen saa tytötellä/pojitella aivan huoletta. Kyse on harmittomasta ikäero kiusottelusta. Aikanaan kiusoiteltu muuttuu kiusoittelijaksi ihan luonnostaan ; )

• Mitäs me tytöt

Yli 80-kymppisenä toi tytöttely tuntuu jo mukavalle.

• Tetra Rex

Olen 25-vuotias mies ja tytöttelen kaikkia naisia jotka ottavat oikeudekseen pojitella minua. Monilla heistä on tosin vaikeuksia hyväksyä sitä.

• päivystävä feministi

Taas näitä naisvihaajia... minkä lie Seppo Räty -tyylisen machomiehen kasvattama tuokin s**tanan pipopäinen juntti!

• . . .

Saa tytötellä, mutta ei pidä pahastua, jos mä sitten sedättelen tai vaarittelen.

• mama from hell

Ei saa koska en ole tyttösi!

• 24v mies eikä poika

Minuakin on pojiteltu moneen kertaan ja nimenomaan vanhemmat nais kollegat ovat pojitelleet. Olen ottanut tavakseni täditellä, mammatella tai mummotella sellaisia naisia.

• Minusta tuntui vielä hölmömmältä, kun ollessani 28-vuotias minua muutaman vuoden vanhempi nainen sanoi lapselleen: "Väistähän vähän, että setäkin pääsee hissiin."

Niin muuttui pojittelu sedättelyksi. Voihan setämies sentään...

• setä... ikämies -74
        Ratikkakuski kirjoitti:

Minusta tuntui vielä hölmömmältä, kun ollessani 28-vuotias minua muutaman vuoden vanhempi nainen sanoi lapselleen: "Väistähän vähän, että setäkin pääsee hissiin."

Niin muuttui pojittelu sedättelyksi. Voihan setämies sentään...

Eihän tuossa ole mitään ihmettelemistä, olethan sinäkin jo lasten silmissä setä. Minua sedäteltiin vastaavissa tilanteissa jo varmaan 16 vuotiaana.

• Cool

No, eiköhan tervejärkinen nyt huomaa ulkoisesta olemuksesta onko kyseessä tyttö, vai nainen, ilman että henkilökorttia täytyisi iän selvittämiseksi kysyä?
      Ja jos nyt pissa meinaa housuun tulla jännityksestä, "oikean"ilmaisun käytöstä, niin voihan käyttää kiertoilmaisua, tyyliin: "väistäisitkö, että hänkin, (/hekin/muutkin, tms), pääsee hissiin

• sifh

sitä mieltä, että lapsia tytötellään, ei aikuisia!!
      Aikuisen naisen "tytöttelyssä" on aina tiettyä veemäisyyttä tai halveksuntaa. Eri asia tietty jos kyseessä on tuttu ihminen, jolloin molemmat tietää että kyse on huumorista.
      Itseä esim. kaupan kassalla työskennellessäni otti tosissaan päähän kun miehet (tai vaikka naisetkin) tytötteli, siinä oli aina sellaista käskemisen makua "kerroppas tyttö, voitkos tyttö hakea, kuules tyttö, tiedätkös tyttö," jne. Sopiva puhuttelutapa on neiti tai vanhemmasta rouva jos ei nimeä tiedä.

Eikö kenelläkään tässä maassa ole enää tapoja.

• 38-vuotiaana otan tytöttelyn naureskellen kohteliaisuutena, tädittelyä en siedä.

• En ole täti

Inhottavampaa se minusta oli, kun kassalla ollessani (olin 18-vuotias) pienten lasten äidit sanoivat minua tädiksi. Enhän minä ollut lasten täti, ja miksi pitäisi opettaa lapselle, että kaikki tuntemattomat naispuoliset henkilöt olisivat 'tätejä'? Kuulosti kyllä niin typerältä jonkun nelikymppisen naisen suusta että annapas se tuolle tädille.. Eri asia jos minua nuorempi, juurikin sellainen pieni lapsi, kutsuisi tädiksi mutta että minua puolet vanhempi ihminen... Yök. Mieluummin vaikka tyttö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      81
      3898
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3707
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      44
      2215
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2179
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2074
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      51
      1746
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1429
    8. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1173
    9. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      105
      1153
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1099
    Aihe