Onko tietoa/kokemusta JATTK-työttömyyskassasta. Onko ookoo liityä?
JATTK
10
1680
Vastaukset
- kassakasa
Helppo ja edullinen tapa hotaa ansiosidonnainen työttömyysturva kuntoon. Ollessani jäsenenä, maksoin jäsenmaksun itse kerran vuodessa. Ei tainnut ollan kummoinen summa meksettavana.
Nyt on tilanne toinen ja kuulun eriin kassaan. - Ainakin-opin-jotain
Halvalla ei saa hyvää, ja muutaman kympin säästö kostautuu nopeasti.
JATTK sopii heille, joita ei haittaa odottaa kahta viikkoa kassan vastausta kiireelliseen asiaan. Se sopii myös heille, joista on mukavaa vääntää jo kassasta erottuaan kättä vuoden vanhoista päätöksistä kassan oman virheen takia.
Ongelmat alkavat heti, jos sinun on oltava yhteydessä kassaan. Puhelinpalvelu on auki ti - to klo 9.00-11.30. Loma-aikoina vielä huonommin ja vastaamassa on kesätyöntekijä, joka ei osaa auttaa.
Olen esim. soittanut torstaina useasti asiakaspalveluun ja jonottanut turhaan kunnes palvelu suljettiin klo 11.30. Sain odottaa 4 päivää kunnes palveluun pystyi taas jonottamaan.
Lisäksi JATTKin asiakaspalvelu on ollut inhottavaa. Kassan miespuolinen työntekijä puhuu asiakkaalleen pilkalliseen sävyyn kuin tämä olisi laiska ja ahne yhteiskunnan tukien väärinkäyttäjä. Itse olin tuohon aikaan työnantajan päätöksestä osa-aikatyöllistetty ja sain soviteltua päivärahaa.
Ongelmien takia vaihdoin kassaa, minkä johdosta JATTK aloitti kuin kostona vanhojen päätöstensä penkomisen. Sain viime kuussa kirjeen takaisinperinnästä, joka perustuu kesäkuussa 2017(!) tekemiini "ylitöihin". Työnanatajani on toimittanut kassalle todistuksen, jonka mukaan tein kesäkuussa n. 8 miinustuntia, en ylityötuntia.
Pyysin tarkistusta takaisinperintään useita viikkoja sitten ja olen lähettänyt perään uuden sähköpostin muutama päivä sitten. Parinsadan euron perinnän eräpäivä lähestyy, mutta vastausta ei kuulu.
Suosittelen ottamaan sen toiseksi halvimman vaihtoehdon, jos välität itsestäsi yhtään.- alennus
Taloussanomien jutusta voi katsoa, mikä on kullekin se halvin ja toiseksi halvin
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005593705.html - kkkkkkkoo
Toiseksi halvin on Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassa - JYTK
- Anonyymi
Varoitus JATTK:sta eli halvin ei todellakaan ole paras. Jäsenmaksuja saa maksaa, mutta ansiosidonnaista ei makseta vaikka ehdot täyttyvät. Tehdään laiton päätös, josta valittaminen on hankalaa ja saattaa kestää lautakunnassa 1-2 vuotta ja tuona aikana ei saa työtön korvauksia mistään. Jos haet kelasta peruspäivärahaa niin samalla valituksesi suljetaan eli työtön kiristetään luopumaan hänelle kuuluvasta ansiosidonnaisesta työttömyyspäivärahasta. En suosittele kenellekään.
- Anonyymi
Kolmen kympin säästöllä voi mennä ihan hyvin, kyseinen kassa ei taida olla kovin aktiivinen. Tai sitten liitto on kupannut sen niin tyhjäksi ettei ole varaa pitää tarpeellista määrää henkilöstöä. Edes sitä toista.
- Anonyymi
Mitähän liittoa sinä tarkoitat? JATTK-kassaan voi kuulua liittoihin kuulumattomia palkansaajia kaikilta aloilta sekä 23 eri ammattiliton jäsenet.
- Anonyymi
Varokaa tätä liittoa. Karmeita tapauksia.
- Anonyymi
Se ei ole mikään liitto. Se noudattaa samaa lainsäädäntöä kuin muutkin työttömyyskassat. Sen käsittelyajat ei ole hitaampia kuin YTK:n.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole mikään liitto. Se noudattaa samaa lainsäädäntöä kuin muutkin työttömyyskassat. Sen käsittelyajat ei ole hitaampia kuin YTK:n.
Todellakin on hitaampi käsittelyissä kuin esim. YTK.
Aariassa kestää n. 2-2,5 vkoa, että rahat on tilillä kun taas YTK tekee saman viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413103- 823024
- 1932522
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362215- 271539
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411416Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231413- 101284
- 131279
- 221251