Mitkä kaupan alan liikkeet käyttää vuokratyöfirmoja työntekijän palkkaamiseen?
Onko kellään kokemusta, miten toimii käytännössä?
kaupan ala
3
1724
Vastaukset
- vuokaattru
Aika monessa kaupassa nykyään vuokrattuja henkilöitä nykyään on. Etenkin semmoisissa, jossa kausivaihtelut on merkittäviä.
Vuokrafirmoja on ihan hyviäkin, jotka vuoroja tarjoavat ja pidempiä sopimuksia kuin tuurauksia. Täytyy kuitenkin huomioida se, että se työntilaaja, eli asiakasyritys on se, joka päättää, tarviiko jotain työntekijää.
Sitten on niitä vuokrafirmoja, jotka maksaa palkat miten sattuu, sairaspäivistä ei ilman tappelua rahoja saa ja lomia ei muka kerry ollenkaan.... - Hutun tuttu
Täällä Keski-Suomessa ainakin S-ryhmä käyttää Staff Pointia. Itse en ole ollut siellä mutta tuttuni on ja hän kertoi että niillä Staff Pointilla on nettisivuillaan sitten lista josta voi itsekin varata työvuoroja. Käytännössä en tiedä mutta kuullosti ainakin ihan toimivalta systeemiltä. Sitten tippuu kelkasta jos ei ota neljään kuukauteen mitään työvuoroja.
- Yksvuokrapässi
Pirkanmaalla olen Staffpointilla ja ainakin Suomen Lähikauppa ja Osuuskauppa käyttävät lisäksi muutama k-kauppias.
StaffBook on paikka netissä mistä vuoroja voi itselleen bookata. Tosin niitä on kyllä ollut viime aikoina vähän tarjolla. Pitää tulla rahaa jostakin muualtakin jos meinaa pärjätä. Minulla se on ansiosidonnainen joka tasaa tuloja.
Palkanmaksu on 2 viikon välein ja ihan ok on maksettu. Lomarahojakin ansaitsee joka tilissä. Sairauslomalla olen ollut yhden päivän ja se maksettiin kun oli siihen päivälle bookattu vuoro. En tiedä miten kävisi pitemmän jakson kanssa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379