Uskallanko ottaa yhteyttä?

Epäröivä21v

Minua on alkanut kiinnostamaan oma sukuni ja olen saanutkin selvitettyä joitain linjoja 1600-luvulle asti. Sukukirjasta olen saanut hyvin apuja, mutta sekään ei kaikkea kerro. 1900-luvun alussa isoisäni isän sisko muutti USA:han miehensä kanssa ja perustivat näinollen perheensä sinne. Heidän jälkeläisistään ei sukukirjassa ole muita mainintoja kuin nimet, syntymävuodet ja syntymäosavaltiot. Yhteydenpito Suomeen ja toisin päin on katkennut viimeistään 80-luvulla, näin ainakin uskoisin. Onnistuin, ainakin luulen niin, löytämään äitini pikkuserkun niinkin ihmeellisestä paikasta kuin facebookista. Ikä täsmää, osavaltio täsmää, hänen lapsensa ovat saman nimisiä kuin mitä sukukirjassa lukee... Uskallanko ottaa häneen yhteyttä sukututkimuksen kannalta? Mitä te ajattelisitte, jos joku teidän pikkuserkkunne lapsi ottaisi yhteyttä toiselta puolelta maailmaa?

5

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen4

      Ota ihmeessä yhteyttä, luulen että on ihan innoissaan.

    • tyttö14vee

      Ota! ;) muuten jää kaivamaan mieltä esim. jos ehtivät kuolla :( Otin itse liian myöhään yhteyttä isoisääni :(

    • Chicago__

      Aloittaja, ota ihmeessä yhteyttä! Meidän suvusta yksi haara asuu Suomessa ja toinen Jenkeissä ja on ollut tosi hauska nähdäkin niitä, kun muutama heistä on käynyt Suomessa. Tosi hauskaa!

    • sydän auki!

      Älä epäröi, ota yhteyttä!
      Iitselle kävi niin, että löysin(tai jotain tiesinkin tästä) että isäni puolelta eräs henkilö perheineen oli loikannut joskus -20 luvulla Venäjälle.
      Tämä henkilö (mies) oli kohta pian kyyditetty johonkin leirille johon hyvin äkkiä sitten kuoli. Perhe, vaimo ja 2 lasta oli kuljetettu jonnekin "Uralin taakse", enempää ei asiasta tiedetty. Hävisivät sille tielleen. Mitään tietoa ei tietenkään sieltä päin saatu.
      Kunnes sitten siskoni,innokas sukututkija pääsi heidän jäljilleen sen verran kuin se mahdollista oli. No kun nimet tiedettiin, löytyi tämän perheen tytär, joka oli opiskellut opettajaksi. Hänellä kaksi lasta, tyttö ja poika. Molemmat puhuu jopa ihan käyttökelpoista suomea, ja poika käynytkin Suomessa nyt rajojen aukeamisen jälkeen! Aikuisia ihmisiä tietysti molemmat.Heidän lapsensa eivät suomea puhu.
      Valtavasti mielenkiintoista ja traagista tietoa on saatu, ja olen niin iloinen kun siskoni rohkeni ottaa yhteyttä heihin! Eikä siinä mitään menetä, päinvastoin! Rohkeasti yhteydenottoon!

    • joosejuuso

      Tietenkin uskallat ottaa yhteyttä. Mitä tuota edes miettimään! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3141
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      109
      2549
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      379
      2439
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1877
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1287
    7. 168
      1280
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1121
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      977
    Aihe