Tumma uloste/verta ulosteessa/paha mahakipu

Oon nuori alle 20v tyttö.
Oon jo muutaman viikon kärsinyt pahoista vatsakivuista.
Kipu tuntuu koko oikeassa alavtatsassa ylhäältä ihan alas.
Ulosteen mukana on paperiin tullut verta.
Vessassa joudun käymään päivässä 6-7 kertaa ja aina on vatsa ihan sekaisin.
Huomasin myös, että ulosten on tummempaa kuin normaalisti, melkein mustaa.
Nyt se on vain pahentunut, juoksen edelleen vessassa sen 6´7 kertaa jokä päivä mutta nyt siihen on lisääntynyt myös oksentaminen ja kuume.
11425
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

Kiireesti lääkäriin!

Äänestä

Ota nyt nopsaan itsellesi lääkärinaika, ennenkuin tulee suurempaa vahinkoa.

Äänestä

Mene lääkäriin mahdollisimman pian. Musta uloste viittaa vatsassa olevaan ongelmaan, kirkas veri suolen ongelmiin.

Äänestä

Kyllä lääkäriin tai päivystysvastaanotolle heti tänäiltana!!
Ei tuollaisia vaivoja kannata jäädä tällaiselle palstalle ihmettelemään.
Minusta tuo kuulostaa aika vakavalta.

Äänestä

Mulla on huomenna aamupäivällä lääkäri aika.
Täytyy luultavasti kirjottaa nää kaikki ylös paperille, että muistaa kertoa asiat.

Äänestä
  • Tsemppiä!!

    Äänestä

  • paranemista <3 kirjoitti:

    Tsemppiä!!

    Kiitos

    Äänestä

Haluatko kertoa mitä lääkäri sanoi?

Äänestä
  • Lähetti sairaalaan. Sielä epäiltiin crohnin tautia ja tiistaina menen tähystykseen.

    Äänestä

Toivottavasti ei heti tarvinnut leikkauspöydälle mennä.

Äänestä
  • Siis pelkästään jo tuo taaja ja ripulintäyteinen vessassa ravaaminen saa peräaukon reunat verille happaman eritteen seurauksena. Sen huomaa kyllä kirvelystäkin pyyhittäessä ja veri on tuolloin punaista.
    Mitä itse ripulin aiheuttajaan tulee, se on useinmiten jokin ulkopuolinen elimistölle sopimaton valmiste tai puolivalmiste. Omalta kohdaltani olen saanut karvaasti havaita, että natriumglutamaatti, jota esim. arominvahventeena (E621) käytetään eineksissä, saa tuon aikaan pidempiaikaisessa käytössä. Edelleen tietyt lääkeaineet, kuten kolesterolilääkkeet (statiinit) eivät vatsalle sovi laisinkaan. Onneksi niitä ei nykyään enää kovin helpolla määrätäkään runsaan negatiivisen palautteen johdosta. Myöskin antibioottien ja sienilääkkeiden käyttö on koko myrkkyä vatsan toiminnalle ja käytön lopettamisen jälkeenkin menee pitkä tovi ennen kuin vatsan normaali bakteerikanta elpyy.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Mitä ihmettä? kirjoitti:

Oon nuori alle 20v tyttö.
Oon jo muutaman viikon kärsinyt pahoista vatsakivuista.
Kipu tuntuu koko oikeassa alavtatsassa ylhäältä ihan alas.
Ulosteen mukana on paperiin tullut verta.
Vessassa joudun käymään päivässä 6-7 kertaa ja aina on vatsa ihan sekaisin.
Huomasin myös, että ulosten on tummempaa kuin normaalisti, melkein mustaa.
Nyt se on vain pahentunut, juoksen edelleen vessassa sen 6´7 kertaa jokä päivä mutta nyt siihen on lisääntynyt myös oksentaminen ja kuume.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu