Tahallinen synti, miksi ei kadottavaa?

ihmetystätaas

Heprealaiskirje 10:26-27
Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.

Tämä kuulemma tarkoittaa, ettei ole muuta uhria syntien sovittamiseksi kuin Jeesus. Mutta miksi tämä kuitenkin joidenkin mielestä vahvasti näyttäisi tarkoittavan sitä, että tahallinen synti olisi kadottava synti?

14

570

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ps12

Niinhän se onkin.. Jos teet tahallasi väärin, tiedät mitä pitäisi tehdä mutta et tee sitä niin se on tahallinen synti.. JOKA ikinen kerta kun teet jotakin mitä tiedät ettei pitäisi tehdä ajaa se sua kauemmaksi jumalasta... Ikävä kyl se on totuus.

• ihmetystätaas

Mutta että yksi tahallinen synti ei siis vielä mitätöi pelastusta niinkuin tuon kohdan voisi ymmärtää ja jotkut ymmärtävätkin?

• ps12

Niinkuin juudaan kirje raamatussa antaa hyvin ymmärtää, kuten kaikki loput kirjeet raamatussa... Mä ainakin otan sen vastaan niinku siinä lukee, jokainen joka lisää siihen jotakin tai ottaa siitä jotakin pois.... Jos raamatussa sanotaan jotakin niin se on hyvin yksinkertaisesti niin. PISTE. Mikä sä olet erottelemaan että mikä sun synneistä on se mikä sen pelastuksen vie ja mikä ei.. Juudaan kirjeessäkin hyvin selkeesti sanotaan että niinuin jumala pelasti kansansa ensiksi egyptistä mutta tuhosi sen jälkeen ne jotka eivät uskoneet... tämähän kertoo juuri sen että vaikka uskoon tulisitkin mutta pelastus ei ole siltikään varmaa.. Paavalikin sanoi että tehkää uupumatta työtä pelastuksenne eteen, ei niin että kun olet uskoon tullut olet varmasti taivaassa.. paskaa, raamatun mukaan.. Jos jo alussa jumala ei päästänyt luvattuun maahan niitä jotka pelasti mutta eivät uskoneet, miksi päästäisi nyttenkään... On ihan sontaa että uskovat sanovat olevansa jo pelastettuja ja varmasti taivaassa. Jos et tee mitä sana sanoo, jumalan tahtoa niin et sä todellakaan pääse perille. PISTE. Tahallinen synninteko on eri asia kuin tahaton. Jos mä varastan vaikka tiedän etten saisi varastaa, sanon olevani uskovainen mutta varastan silti ja tiedän tekeväni väärin on se tahallista syntiä. niinku Jumala sanoi aadamille ja eevalle alussa, saatte syödä mistä tahansa puusta mutta ette tästä ja mitä he tekivätkään, söivät juuri siitä mistä eivät saaneet ja MITÄ tapahtuikaan. JUMALA katkaisi yhteyden heti, ei empinyt vaan heti ja heitti heidät pihalle... Sulla on raamattu, jos sanot olevasi uskovainen, sun käsikirja on raamattu. EI SELITYKSIÄ. miten voitkaan luulla selitteleväsi tekosi jumalalle...

• Tahallinen synnin teko,totuden tuntemisen jälkeen tarkoittaa sitä, koska totuus tekee vapaaksi,sen jälkeen tekee tahallaan syntiä,onkin toinen asia,sille ei ole enään sovitusta.
      tahallinen synti olisi kadottava synti? Se on kadottava synti,tekee tietoisesti synitä,

Kaikki vääryys on syntiä, mutta sellaistakin syntiä on, joka ei johda kuolemaan1.Kor 5:17
      Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista1.Joh 3:4 tahattomasti rikkoo on anteeksi anto voimassa.
      ihmetystätaas vastaus

• Kaikki synti kadottaa,
      mutta Jeesus otti kaikki meidän syntimme päälleen,
      ja kärsi niistä aiheutuvan rangaistuksen.

"Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille,
      jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa,
      sillä elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa
      on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista." (Room 8:1)

• mikäjottei

Eikö tahallisetkin synnit saada katumalla anteeksi? Jeesus kuoli ristillä juuri siksi että synnit saataisiin anteeksi.

• jaikalii
        kalamos kirjoitti:

Hän verensä kyllä jatkuvasti puhdistaa meidät kaikesta synnistä,
        mutta Hänen verensä myös vapauttaa syntikahleista.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11496342

Oletko lopettanut kirjoittamisen helluntailaisuuspalstalla?
        Sinua ei ole siellä näkynyt viime aikoina. Miksi?

• jaikalii kirjoitti:

Oletko lopettanut kirjoittamisen helluntailaisuuspalstalla?
        Sinua ei ole siellä näkynyt viime aikoina. Miksi?

Tuo palsta on kuin kaiken maailman kaatopaikka.
        Ja vaikka peräsimessä on nyt kaksikin luotsia,
        niin täysin tuuliajolla tuo pursi on edelleen.

Ja itse asiassa,
        minä en halua keskustella helluntailaisuudesta.
        En ole muistaakseni koskaan tehnyt yhtään aloitusta,
        jolla olisin tähdännyt keskusteluun helluntailaisuudesta.
        Kaikissa aloituksissani olen halunnut keskustella Raamatusta.

Ja tällä palstallahan keskustellaan Raamatusta.
        Tämänkin ketjun otsikko johtaa meidät suoraan Raamatun äärelle.
        Se suorastaan huutaa odottaen vastausta Raamatusta.

• jaikalii
        kalamos kirjoitti:

Tuo palsta on kuin kaiken maailman kaatopaikka.
        Ja vaikka peräsimessä on nyt kaksikin luotsia,
        niin täysin tuuliajolla tuo pursi on edelleen.

Ja itse asiassa,
        minä en halua keskustella helluntailaisuudesta.
        En ole muistaakseni koskaan tehnyt yhtään aloitusta,
        jolla olisin tähdännyt keskusteluun helluntailaisuudesta.
        Kaikissa aloituksissani olen halunnut keskustella Raamatusta.

Ja tällä palstallahan keskustellaan Raamatusta.
        Tämänkin ketjun otsikko johtaa meidät suoraan Raamatun äärelle.
        Se suorastaan huutaa odottaen vastausta Raamatusta.

Tiesin vastauksesi ensimmäisen osan mutta tuota Raamattu- ja helluntailaisuuskeskustelua en ole tullut ajatelleeksi.

Minä olen kirjoittanut ja kirjoitan helluntailaisuuspalstalla tuodakseni esille Raamatun Sanaa ja keskustellakseni Raamatun opeista. Helluntailaisuuspalstalla sellaiset keskustelut jotenkuten onnistuvat vaikka onkin sellainen tunne minullakin että siellä saastan keskellä seison Jumalan Sanan kanssa. Mutta valon loistaa ja sen tulee loistaa pimeässä. Tälläkin palstalla on joku tai joitakin kirjoittajia joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä. Siksi vältän tätä palstaa. Helluntailaisuuspalstan kirjoittajiin olen jo tottunut mutta tämän palstan joihinkin kirjoittajiin en usko koskaan tottuvani, niin hirveää tekstiä täällä on ja jopa pahempaa herjaa ja saastaa kuin em. palstalla. Niin että ihmettelen että sinä jaksat tuoda Sanaa tänne vaikka vastustus on suuri. Siis voimia ja kestävyyttä toivon sinulle tänne jos täällä vielä jaksat loistaa.

• jaikalii kirjoitti:

Tiesin vastauksesi ensimmäisen osan mutta tuota Raamattu- ja helluntailaisuuskeskustelua en ole tullut ajatelleeksi.

Minä olen kirjoittanut ja kirjoitan helluntailaisuuspalstalla tuodakseni esille Raamatun Sanaa ja keskustellakseni Raamatun opeista. Helluntailaisuuspalstalla sellaiset keskustelut jotenkuten onnistuvat vaikka onkin sellainen tunne minullakin että siellä saastan keskellä seison Jumalan Sanan kanssa. Mutta valon loistaa ja sen tulee loistaa pimeässä. Tälläkin palstalla on joku tai joitakin kirjoittajia joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä. Siksi vältän tätä palstaa. Helluntailaisuuspalstan kirjoittajiin olen jo tottunut mutta tämän palstan joihinkin kirjoittajiin en usko koskaan tottuvani, niin hirveää tekstiä täällä on ja jopa pahempaa herjaa ja saastaa kuin em. palstalla. Niin että ihmettelen että sinä jaksat tuoda Sanaa tänne vaikka vastustus on suuri. Siis voimia ja kestävyyttä toivon sinulle tänne jos täällä vielä jaksat loistaa.

No. Tein hiukan parannusta,
        ja laitin sinne yhden aloituksen,
        jossa Kansan Raamattuseuran evankelistana toiminut Ilkka Puhakka
        opettaa helluntaisille armosta.

Todella sopiva tämänkin ketjun aiheeseen liittyen.
        Kannattaa kuunnella ja katsoa ja tulla mukaan keskusteluun.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12023756

• vaitekoja

Eikö luterilainen kirkko ole perinteisesti opettanut että ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden. Siinä ei teoista kyllä puhuta mitään?

• Kyllä Luther tämän totuuden valon esiin toi
        sen pimeyden keskellä, jossa suuri osa kristikuntaa tuolloin eli.

Mutta tietenkin se oli alunperin oli Paavali,
        joka Pyhän Hengen innoittamana julisti:

"Armosta te olette pelastettuja uskon kautta,
        ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskailla.
        Sillä me olemme hänen tekonsa,
        luodut Kristuksessa Jeesuksessa niitä hyviä töitä varten,
        jotka Jumala on ennalta valmistanut, vaeltaaksemme niissä." (Ef 2:8-10)

Me voimme pelastua vain armon tähden.
        Me voimme vapautua synnin orjuudesta vain armon avulla.
        Ja me voimme tehdä meitä varten valmistettuja tekoja vain armon kautta.

Laki ei pysty mihinkään näistä.
        Siksi, jos me teemme niinkuin aloituksessa mainitut hepralaiset olivat tekemässä,
        eli hylkäämme Jeesuksen ja armoliiton,
        ja yritämme saavuttaa vanhurskauden omilla teoillamme,
        niin me olemme toivottomassa tilanteessa.

• niiseooo

Jos tahallinen synti olisi kadotukseen vievä niin eihän kukaan uskova pelastuisi koska jokainen uskova tekee joskus tahallaan syntiä. Ei oikein voi ollakaan niin ettei ikinä tekisi tahallista syntiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      313
      1245
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      73
      876
    3. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      803
    4. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      120
      683
    5. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      662
    6. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      42
      659
    7. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      596
    8. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      51
      573
    9. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      39
      549
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      542
    11. 45
      527
    12. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      515
    13. 32
      511
    14. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      485
    15. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      9
      466
    16. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      19
      447
    17. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      78
      440
    18. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      437
    19. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      28
      424
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      411
    Aihe