Aine peräisin supermassiivisista kohteista!

IkuinenRakkaus

[QUOTE=IkuinenRakkaus;15286168]Kyllähän niitä sikäli havaitaan, että kaikki vetyatomien ytimet ovat peräisin näistä supermassiivista kohteista. Sinussakin olevat protonit ja neutronit ovat oman galaksimme keskustan supermassiivisesta kohteesta peräisin, joten voit itse puristella itseäsi ja tunnustella miltä se aine tuntuu joka on peräisin galaksimme keskustan supermassiivisesta kohteesta.

Näkyvässä / havaittavassa aineessa olevat protonit ja neutronit ovat vain pieni osa niistä tihentymistä joita galaksin keskustan supermassiivisesta kohteesta on näkyvän maailmankaikkeuden historian aikana työntynyt ulos.

Suurin osa työntyy kohti muita laajenevia galakseja, välittääkseen työntävää voimaa joka saa laajenevat galaksit työntymään pois päin toisistansa!

Se, ovatko galaksin keskustan supermassiivisesta kohteesta ulos työntyvät protoneiden massaiset tihentymät meidän protoneita kenties 10 vai 100 kertaa tiheämpiä ja sitä kautta pienempiä on minullekin arvoitus, mutta selkeästi se ikuinen asia on niissä tiheämpää ja pienempään tilaan puristuneena!

Jos joku ulkoinen tekijä voimistaa tällaisten erittäin monen samaan suuntaan samalla alueella työntyvän tihentymän sisäistä liikettä, niistä voi yhdistyä uusi tähti jonka tihentymien kanssa galaksin ulkopuolelta työntyvät tihentymät vuorovaikuttavat voimakkaasti ja näin uuden vetypilven tai uuden tähden aineen vauhti pois päin galaksin keskustasta hidastuu jne.

Tätä olisi kuitenkin syytä pohtia tarkemmin, koska vedessähän kaasukuplien vauhti kiihtyy nopeammin pois päin laajenevan Maapallon keskustasta ihan havaittavasti.

:D[/QUOTE]

Haluatteko todisteita väitteleni?

OK, oletteko valmiita lukemaan ja uskomaan mitä luette, heh heh?

"But once stars push this matter out of the galaxy, where does it go?

That's a good question, Hopkins says—and one that the researchers hope to answer by combining their simulations with new observations in the coming months.

"Stars and supernovae seem to produce these galactic superwinds that blow material out into what we call the circum- and intergalactic medium—the space around and between galaxies. It's really timely for us because there are a lot of new observations of the gas in this intergalactic medium right now, many of them coming from Caltech," Hopkins says. "For example, people have recently found that there are more heavy elements floating around a couple hundred thousand light-years away from a galaxy than are actually inside the galaxy itself. You can track the lost matter by finding these heavy elements; we know they are only made in the fusion in stars, so they had to be inside a galaxy at some point. This fits in with our picture and we can now actually start to map out where this stuff is going.""

http://phys.org/news/2014-01-galaxies-star-feedback-results-massive.html

:D

5

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä horiset?

      Miten tuo lainauksesi liittyi väitteeseesi, että kevyet alkuaineet ovat peräisin supernovista? Tuliko nyt väärä lainaus tähän yhteyteen?

    • Nyt kun otit hömppäsi taas puheeksi, niin miten selität Chandrasekharin kitkan eli ns. gravitaatiokitkan ilman vetävää voimaa? Entä galaksien välisen vuorovesi-ilmiön, vuorovesihännät yms.? Entä spiraaligalaksien sulautumisen elliptiseksi galaksiksi? Entä spiraalirakenteen?

      Ei onnistu ja hömppäsi on taas kerran kumottu.

      • Ikuinenrakkaus

        Jokaiseen useamman laajenevan tihentymän systeemiin kohdistuu aina ulkoinen laajeneva liike / paine joka pyrkii pitämään laajenevan systeemin samana "pakettina"!

        itsestään selvä asia!

        :D


    • IkuinenRakkaus

      RX J1532.9 3021: Extreme power of black hole revealed

      http://phys.org/news/2014-01-rx-j153293021-extreme-power-black.html

      .

      Mihin perustuu se että supermassiivista kohteista työntyy koko ajan ulos protoneiden massaisia, mutta meidän protoneita paljon tiheämpiä tihentymiä?

      Siihen että kaikki liike on aina työntävää voimaa!

      Siihen että kyseiset tihentymät kierrättävät keskenään sitä asiaa jota niissä on ja näin ne työntävät toinen toisiansa pois päin toisistansa ja samalla pois päin siitä kohteesta eli supermassiivisesta kohteesta josta ne ovat peräisin ja josta työnty jatkuvana virtauksena ulos tihentymiä jotka kierrättävät keskenään koko ajan laajenevaa asiaa!

      Mikään tihentymä, ei edes galaksin keskustan supermassiivinen tihentymä / keskittymä omaa jumalaa jota kutsutaan vetäväksi voimaksi / kaareutuvaksi avaruudeksi!

      Kaareutuva avaruus / vetävä voima on ihmisen hatustaan tempaisema jumala jota ei ole olemassa!

      .

      • tieteenharrastaja

        Perustuu vain sinun pääsi harhoihin:

        "Mihin perustuu se että supermassiivista kohteista työntyy koko ajan ulos protoneiden massaisia, mutta meidän protoneita paljon tiheämpiä tihentymiä."

        Linkittämässäsi artikkelissa kerrotaan suuren mustien aukkojen hiukkassuihkuista, jotka perustuvat aukkoon putoavan kaasun kuumenemiseen ja virtauksiin ennen aukkoon joutumistaan, ei siihen, että aukosta pääsisi jotakin ulos. Ilmiö on ennestään tunnettu, mutta tässä hyvin massiivisen aukon tapauksessa on joitakin erityispiirteitä.

        Jos olet eri mieltä, niin näytä artikkelista kohta, joka tukee väitettäsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe