Kysymys metallikitaristeille
Eli soitatteko soolot samoilla vahvistimen asetuksilla kuin riffit ja soinnut?
Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen kun rupeaa soittamaan sooloja, niin ne ei soi tarpeeksi hyvin, Riffit ja soinnut soi ja kuuluu hyvin mutta joudun vahvistimesta laittamaan compressorin päälle (vahvistin mallintava) jotta saisi ääniin pidempää soundia ja vaikutuksen näkee heti tappingeissa, hammer-on:ssa ja pull-offeissa, ne soi hyvin. Miinuksena pientä ylimääräistä kohinaa ja häiriöääniä syntyy sekä kieliä joutuu vaimentamaan mutta mallintavassa on laajat säätömahdollisuudet, tällä hetkellä kompromissina compressor puoliteholla.
vahvistimen asetukset/metalli
3
135
Vastaukset
- puujalka
Reeneissä tulee aika usein vedettyä samoilla soundeilla kun ei muista/jaksa aina kaivaa pedaalia esiin.
Varsinkin keikoilla käytän sitten pienen pientä buustausta kaikua ja sillä olen ihan hyvin pärjännyt.
Kompurahan tasaa vain piikkejä joten ainakin itse kuvittelisin että käytännön tasolla pelkkä volumen nostattaminen tekee ihan samat asiat ja jopa paremmin/luonnollisemmin.
Tuosta kuvauksesta päätellen sinun kompura tekee juurikin niin että se vahvistaa sitä ääntä
Puoliteho ei sano itsessään vielä yhtään mitään. Mikä arvot sinulla on siinä käytössä?- BuBol
Compressorissa on kaksi säätöä, sensitive ja level asteikolla 0-129 (en muista tarkalleen maximi lukua). Olen kokeillut monenlaista eri säätöä sensitiven ja levelin välillä, en itseasiassa tiedä mitkä siel nyt on tallennettu kun olen erossa musakamoista pari päivää. Joo olen huomannut saman että kun volumea laittaa niin sillon ei periaatteessa compressoria tarvii, korvatulppia kylläkin...
- 3+18-4
BuBol kirjoitti:
Compressorissa on kaksi säätöä, sensitive ja level asteikolla 0-129 (en muista tarkalleen maximi lukua). Olen kokeillut monenlaista eri säätöä sensitiven ja levelin välillä, en itseasiassa tiedä mitkä siel nyt on tallennettu kun olen erossa musakamoista pari päivää. Joo olen huomannut saman että kun volumea laittaa niin sillon ei periaatteessa compressoria tarvii, korvatulppia kylläkin...
Oikeasta kompurasta pitäisi löytyä ainakin treshold, ratio, knee, attack ja release -säädöt, minkä lisäksi mahdollisesti input ja output gainit.
Multiefektimallintavat on joskus siitä huonoja että niistä ei löydy kuin noita sinne päin säätöjä. :-(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937728
- 403712
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241130
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28963Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703