Akkua ei saa ladata pakkasella?

hassuomo

Ostin laturin jonka pakkauksen sisällä oli tarra jossa mainitaan ettei laturia saa käyttää alle 0c.
Mitä helvetin virkaa tällaisella laturilla sitten on? maksoikin 50e.
Paketin kyljessä ei ole mainintaa pakkasrajasta.

12

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --"--

köyhän ei kannata ostaa halpaa, itse noudatan tätä periaatetta, eikä tule pettymyksiä ;-))

• bv bgvfg

Tuskin siinä luki "ettei laturia saa käyttää alle 0c."

• Jutelias

Minkä valmistajan laturi tuo on? Jo pelkkä sähköjohto on ainakin minun Bosch laturissani sitä luokkaa, että ulkokäyttö on arveluttavaa. Ei suojamaata kaapeli on muutenkin sisäkäyttöön tehty. Silti olen käyttänyt, koska on ollut pakko.

• hassuomo

CTEK, Prisma mm myy

• laddar bra

Vanhoissa Salama ja Terrier -latureissani oli kumikaapelit, mutta näissä nykyisissä Modernum 4A ja ctek 3,5 A vehkeissäni on muovintapaista kaapelia, mitä ei uskalla vetää pakkauksestaan suoraksi pakkasessa, vaan olen aina oikaissut ne jo sisällä ja vasta sitten vienyt lataustehtäviin ulos. Kärsii niitä kyllä pakkasessa kurnuttaa, ctek jopa lumihiutaleasennolla
        Laitteet lämpenevät niin mukavasti, että se lämmittää itse itsensä.
        Tuo ctek tulee jopa melkoisen kuumaksi kylmälläkin ilmalla.

• Noista johdoista se pakkasraja tosiaan johtuu.
      Itsellä kaksi Ctek laturia joista pienemmässä muovikaapelit ja siinä mainittu tuo pakkasraja.
      Isommassa laturissa verkkojohto kumia ja akun kaapelit jotain silikoonikaapelia joten siinä ei ole mainintaa pakkasrajasta.

• fbgdfg

Huijausmarkkinointi on mahtavaa.
      Itsekin ostin laturin jossa piti olla elvytys/desulfatisointi-toiminto, ajattelin että jees vois kokeilla elvytellä vanhoja kapasiteettiaan menettäneitä akkuja. No paketin sisältä sitten paljastui kirjasta lukiessa että tämä toiminto onkin automaattinen ja toimii vain jos akun jännite on 7-10 voltin välillä. No se siitä akkujen elvyttelystä, kyllä noissa jänöt vielä 12 päälle on mutta startit pyörii aika laiskasti. Eikä taida tehdä akulle ainakaan hyvää imeä sitä alle 10 voltin että sais tuon elvyttelyn toimimaan.

• hassuomo

Terve Osmo,

O,8 Ampeerin pienissä latureissamme on mukana tuo mainitsemasi tarra.

Kaikissa muissa Euroopan maissa kyseiset (täysin samat) laturimallit on speksattu toimimaan lämpötila-alueella -20c / 50c. Suomessa on poikkeuksellinen säädös virtakaapeleiden pakkaskestävyydelle, joka kieltää PVC-vaippaisen virtakaapelin käytön ulkona pakkasessa. Tämän Suomen pykälissä olevan poikkeuksen vuoksi paketissa on mukana tuo tarra.

Kun PVC-vaippaista virtakaapelia taitellaan riittävän ponnekkaasti kovassa pakkasessa, se saattaa murtua ja aiheuttaa vaaratilanteen. Muutoin laturin rakenne on speksattu kestämään tuon -20 asteen pakkasen.

Ystävällisin terveisin,

• 3213213

Mitenkäs Defan vihreät liitäntäjohdot?

• njhki666
        3213213 kirjoitti:

Mitenkäs Defan vihreät liitäntäjohdot?

Nehän voivat olla vaaralliset tuon värin takia...

• anna mennä vaan.

tervehdys hassuhomo,

ei muuta kun pistät ladaten vaan sillä etkä mieti sen enempää asiaa.
      Turha tehdä ongelmia asiasta joissa ei ole mitään ongelmaa.

• Hej po dej!

Mikset poikarukka ostanut HANDY 70 merkkistå laturia jolla käyttölämpötila -40- 50. Hyvin pelittänyt ja maksa esim.Motonetissa 75e. Kannattais vähä kysellä ja vertailla, ettei tänne tarvitse tulla parkumaan. Useasti kun suunsa aukaisee myyjän edessä, niin asiat selviävät. Ps.näitä tuotteita myyvät myös tarvikeliikkeet, josta myös itse ostin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe