päälaen kipu

Topi

Hei,

osaisiko joku sanoa, onko missään sairaudessa erityisesti oireena päälaen alueella tuntuva kipu?

10

11963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKK

Itselläni on viime aikoina alkanut pakottaa ja särkeä päälakeen, tuntuu kuin joku repisi hiuksista tai jotain. Kumma vaiva, ennen päänsärky on tuntunut ohimoilla.

• edi

yläniskan nivelten lukkotilanteissa kipusäteilyä voi tulla myöskin päälaelle, onko niska jumissa?!

• J K

Mulla on nyt viikon jatkunut juuri tuollainen repivä tai pistävä kipu päälaella. Niskat on kyllä aivan jumissa, jonka vuoksi aloitin juuri käynnit OMT-fysioterapiassa. Kipu on juuri sellainen, kuin hiusta yrittäisi nyhtää irti, tai jokin tylppä terävä esine olisi päälaella. Mielestäni kipu tulee päänahkasta tai jostain kallon ja päänahkan välistä. Olisiko nimeltään hermosärkyä? Onko teillä muilla havaittavissa, että kipupiste vaeltaa päälaen alueella? Itselläni se on pääsääntöisesti päälaen keskiviivalla, toisinaan lähempänä takaraivoa ja tosinaan lähempänä otsaa.
        Kipupisteistä on löydetävissä sormella painelemalla aristavat kohdat. Alkuun kipu vain käväisi säteilemällä, mutta nyt on muuttunut jatkuvaksi.

Tämän kanssa jaksaa selvitä, mutta kyllä kiinnostaisi tietää mistä johtuu ja loppuuko koskaan...

• päälaki..
        J K kirjoitti:

Mulla on nyt viikon jatkunut juuri tuollainen repivä tai pistävä kipu päälaella. Niskat on kyllä aivan jumissa, jonka vuoksi aloitin juuri käynnit OMT-fysioterapiassa. Kipu on juuri sellainen, kuin hiusta yrittäisi nyhtää irti, tai jokin tylppä terävä esine olisi päälaella. Mielestäni kipu tulee päänahkasta tai jostain kallon ja päänahkan välistä. Olisiko nimeltään hermosärkyä? Onko teillä muilla havaittavissa, että kipupiste vaeltaa päälaen alueella? Itselläni se on pääsääntöisesti päälaen keskiviivalla, toisinaan lähempänä takaraivoa ja tosinaan lähempänä otsaa.
        Kipupisteistä on löydetävissä sormella painelemalla aristavat kohdat. Alkuun kipu vain käväisi säteilemällä, mutta nyt on muuttunut jatkuvaksi.

Tämän kanssa jaksaa selvitä, mutta kyllä kiinnostaisi tietää mistä johtuu ja loppuuko koskaan...

Tämä on vanha viestiketju, mutta kirjoitan tähän kuitenkin, kun olen haeskellut tietoa siitä mikä tuolla omassa päässäni oikein vaivaakaan; eli oireet tuntuvat aivan samanlaisilta kuin ed. kirjoittajalla.
        Päätä särkee kyllä nyt muutenkin, tavallaan joka paikasta, mutta aivan tuossa keskellä päälakea on sellainen piste joka on eri tavalla kipeä kuin päänsärky muuten; eli tuo piste "tuntuu" - välillä häviää kyllä hetkeksi pois.
        Vuosien aikana on ollut kyllä sellaisia lyhyitä teräviä "tuikkauskipuja" nopeita..
        Nekin aina pelästyttävät! Mutta tämänhetkinen päälaki kipu / tunne on tavallaan uusi, samassa kohtaa on kyllä ollut lyhyempi kestoista jokseenkin samantapaista tuntemusta, mutta ei näin pitkään jatkunutta.. tosin vuorokauden verran tämä tuntemus on vasta ollut...mutta jotenkin pelottaa; jännityspäänsäryksi lääkärissä on vaivani luokiteltu, kun vuosien saatossa olen siellä monet kerrat ravannut. Fysikaalisessa olen myös käynyt koko ikäni niskojen takia; nyt on taas pidempi tauko tuossa, eli voisiko niskat olla nyt syynä tähän??
        Eli kuten edellinen kirjoittaja on jo maininnut, olisi kiinnostavaa tietää mistä johtuu...

• mummeli10

Vanha viestiketju, mutta nyt kohdalleni sattuneena haluan kertoa, että itselläni olen havainnut sattumalta silloin tällöin, että päälaki on erittäin "hellä" jopa tosikipeä, jos sitä painelee nimenomaan päälaella. Alue ei ole pistemäinen vaan laajempi yhtäläinen. Tämä ilmeni jo parikymmentä vuotta sitten hierojalla kun hän lopetti kokovartalohieronnan hieromalla päälaenkin, (oli muuten Sotsin kylpylän mieshieroja). Se oli ensimmäinen kerta kun tulin edes tietoiseksi, että päälakeni voi olla niin arka ja kipeä. Luulen sen johtuneen silloin työperäisestä stressistä. Nyt jo eläkkeellä ollessani silloin tällöin sattumalta koskiessani päälakeani tunnen sen arkuuden. Tuntuu että päälaen ja ihon välissä oleva pehmeä kerros olisi kuin tulehtunut ja turvonnutkin. Kun hieron sitä sitkeästi ja voimakkaasti kipu häviää sillä kertaa palatakseen taas joskus syystä, jota en tiedä. Saattaa olla stressi nytkin. Usean vuoden ajan olen kärsinyt joskus hyvinkin voimakkaasti kutisevasta päänahasta, mutta ymmärtääkseni näillä oireilla ei ole suoraa riippuvuutta. Kortisonia kutinaan lääkäri määrää vuosi vuoden jälkeen. Yritän rajoittaa sen käyttöä, koska kortisonilla on "huono maine". Siis oire ei aina ole jonkin vakavamman sairauden oire, mutta mene ja tiedä...

• Anonyymi

ok mutta jos sellainen vaikuttaa neurologiisin kognifiivissin oireisiin entä sitten?

• Anonyymi

Olet heräämässä. Tarkkale tarkkaile

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet heräämässä. Tarkkale tarkkaile

Olen samaa mieltä, olette heräämässä.

• Anonyymi

Kannattaa mitat verenpaine. Minulla korkea verenaine oireilee lievänä päänsärkynä. Samanlaisena kuin kahvin vieroitusoireet tai liika kahvi (yli litra päivässä).

• Anonyymi

Poskiontelon tulehdus tai jos omat hampaat hampaan juuressa tulehdus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe