Ei eroa koirien takia

vaikeatolanne

Mies ei halua viettää kanssani yhteistä aikaa, kommunikaatio ei pelaa yms. Eroa olen miettinyt mutta ongelma se että minulla on kaksi koiraa, toisen otimme myöhemmin mutta ikäväksemme kävi niin, etteivät koirat tule toimeen keskenään. Joudumme pitämään koiria erillään. Elämä yksin kahden ison koiran kanssa kuulostaa todella raskaalta ja vaikealta sillä koirien hoito vaikeaa eristämisien takia, mies ei halua toista koiraa ottaa. Koen olevani umpikujassa.

23

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko kiire

      Ehkä se mies auttaa sinua koirien kanssa, kun kumminkin tykkää sinusta?

      Minun mielestä avoliitossa ei ainakaan nuoren ihmisen kannata roikkua, ellei se johda avioliittoon. Toisaalta kaikkiin suhteisiin kuuluu heikompiakin jaksoja ja jopa kriisejä, eikä niiden takia pidä suin päin erota. Katsele ja mieti tuota tilannetta vielä, että onko sen miehen kanssa toivoa yhteisestä elämästä vai ei.

      • ap...

        Hoidetaan yhdessä koiria mutta kun ollaan joskus asiasta puhuttu, hän on sanonu että ei halua ottaa kumpaakaan mun koirasta itselleen jos ero tulisi.


    • voi jestas

      Kaikkea sitä kuuleekin. Ei voi erota, vaikka huonosti menee ja kumpikaan ei ole onnellinen, kun on kaksi elukkaa riesana. Kun koirat on sun, niin sun niistä on huolehdittava. Jos koirat on sulle tärkeämpiä kuin hyvä parisuhde, niin tyydy siihen ja elä koirien ehdoilla eli jatka roikkumista liitossa, jossa kumpikin on onneton.

      • ap..

        Koirien ehdoilla? Pitäiskö toine koirista sitte lopettaa? Et tajua kuinka raskasta elämä kahden eristettävän koiran kanssa on, kyse isosta rodusta. Yksin järjestelyt olis helvetin raskaat.


      • voi jestas
        ap.. kirjoitti:

        Koirien ehdoilla? Pitäiskö toine koirista sitte lopettaa? Et tajua kuinka raskasta elämä kahden eristettävän koiran kanssa on, kyse isosta rodusta. Yksin järjestelyt olis helvetin raskaat.

        Anna koirat uuteen kotiin, jossa niillä on tilaa. Ihmisille, jotka jaksaa opettaa niitä tulemaan toimeen keskenään. Käsittääkseni kouluttamalla koirista saadaan hyvinkin sosiaalisia toisiaan kohtaan. En mä lopettamaan käskenyt.
        Miksi sä ylipäätään otit isoja koiria, jos et kykene niitä kunnolla kouluttamaan? Ihan oikeasti, sä käytät koiria tekosyynä, koska sä et osaa olla yksin. Eikös niin?


      • ap..
        voi jestas kirjoitti:

        Anna koirat uuteen kotiin, jossa niillä on tilaa. Ihmisille, jotka jaksaa opettaa niitä tulemaan toimeen keskenään. Käsittääkseni kouluttamalla koirista saadaan hyvinkin sosiaalisia toisiaan kohtaan. En mä lopettamaan käskenyt.
        Miksi sä ylipäätään otit isoja koiria, jos et kykene niitä kunnolla kouluttamaan? Ihan oikeasti, sä käytät koiria tekosyynä, koska sä et osaa olla yksin. Eikös niin?

        Edelleenki epäilen että mun koirat tottelee mua tuhat kertaa paremmin ku joku sun lässyn lää piski. Koulutuksesta ei ole kyse idiootti. Jos on vaan pään aukomista nii älä tuu turpaas tänne aukoon. Mee kouluttaa koiraas.


      • ja ikää oli?
        ap.. kirjoitti:

        Edelleenki epäilen että mun koirat tottelee mua tuhat kertaa paremmin ku joku sun lässyn lää piski. Koulutuksesta ei ole kyse idiootti. Jos on vaan pään aukomista nii älä tuu turpaas tänne aukoon. Mee kouluttaa koiraas.

        Ymmärrän avokkiasi. Kommunikaatiotaitosi ovat sanotaanko.. ettei sinulla oikeastaan ole kommunikaatiotaitoja ollenkaan. Kuka tuollaisen rääväsuun kanssa haluaisikaan viettää aikaa!


    • Nainen...

      Aika mielenkiintoista.. Eläinrakkaana ihmisenä silti en tuollaista ymmärrä. Vaihtoehtoja on muitakin kuin koiran lopettaminen. Anna toinen koira pois. Kuten aiempi sanoi, kouluta niitä tulemaan toimeen.

      Onko toi nyt oikein miestäsi kohtaan? Mieti jos joku sulle sanois tyyliin kuolinvuoteellaan, et "hei muuten, emmä sua oikeesti rakastanut, mut ku noitten koirien/kissojen/hamstereiden/kilpikonnien kanssa ois ollu nii vaikeeta yksin, ni jäin sit sun kaa." Mitäpä luulet,miltä tuntuu kuulla sellaista myöhemmin? Mitäpä luulet, haluaisiko miehes elää sellaista elämää?Mun mielestä lastenkin takia pas.kaan parisuhteeseen jääminen on väärin kaikkia kohtaan, mutta että koirat? Huhhuh.

      Ps. jos koirarotu on niiiin suuri ja vaikea hoitaa, miksi hankit niitä kaksi? Mikset antanut toista koiraa pois, heti sen jälkeen kun huomasit, ettei kuvio toimi? Etkö luule, että koirat kärsii?

      • ap..

        Oot täys paska. Olen kilpaillut voittajaluokan tasolla koirien kans joten pidä turpa kiinni kouluttamisen suhteen. Joskus koirat ei tuu toimeen keskenään. Pikkupiskien omistajat ei koulutuksesta tiedä mitään.


      • Nainen...
        ap.. kirjoitti:

        Oot täys paska. Olen kilpaillut voittajaluokan tasolla koirien kans joten pidä turpa kiinni kouluttamisen suhteen. Joskus koirat ei tuu toimeen keskenään. Pikkupiskien omistajat ei koulutuksesta tiedä mitään.

        Ohh, menipäs multa nyt jauhot suuhun, ku paskaksi haukutaan :D Argumenttien taso vaan paranee..

        Asiaan. Pikkupiskiä minulla ei ole koskaan ollutkaan, isoja koiria ainoastaan. Olen saanut myös ison koiran tulemaan toimeen toisen ison koiran kanssa. Ja kissan ja koirankin olen saanut tykkäämään toisistaan. Mutta mistäpä minä tiedän, kun en ole kilpaillut voittajaluokassa. Taitaa olla kärpästestä tehty härkänen tässä hommassa. ;)


    • 6t976

      Oletko uusavuton?

      • ap..

        Sä ainaki oot idiootti


    • cho-

      Onko aloittaja nuori henkilö? Ainakin vastaukset viittaavat siihen, mutta asiaan.. Kukaan ei ole koulutustapojasi tai koirienpitoasi millään pahalla tavalla kommentoinut. Lopettamis viestejä en 2 koiran omistajana myöskään ymmärä, vaan paras vaihtoehto olisi tietenkin sijoittaa toinen koirista joko uuteen kotiin kaverille, sukulaisille tms.

      Huonossa suhteessa roikkuminen mistään syystä on aina huono vaihtoehto. Omassa tilanteessa tietenkin tuntuu vaikealta lähteä, saattaahan sitä toista vielä kuitenkin rakastaa vaikka tietääkin ettei suhteella ole tulevaisuutta. Suurien päätösten tekeminen on vaikeaa, mutta asiolla on tapana järjestyä joten isojenkaan päätösten tekemistä ei kannata pelätä.

      Aplle tsemppiä asian ratkaisemiseksi, oli päätös miehen/koirien suhteen mikä tahansa!

      • ap..

        Jos koen että mulle ollaan ilkeitä niin varmasti tulee takas tekstiä. Molemmat koirat on kiintyneitä muhun niin paljon, että ne ei pärjäis toisessa kodissa ja rotu haasteellinen (2x käyttölinja saksanpaimenkoiraa) että erittäin osaaviin ja hyviin käsiin pitäis mennä. Ja ne koirat olen pennusta asti kouluttanut, side on molemmin puolin liian vahva että voisin ajatella luopumista.


      • ljekgsdklfj
        ap.. kirjoitti:

        Jos koen että mulle ollaan ilkeitä niin varmasti tulee takas tekstiä. Molemmat koirat on kiintyneitä muhun niin paljon, että ne ei pärjäis toisessa kodissa ja rotu haasteellinen (2x käyttölinja saksanpaimenkoiraa) että erittäin osaaviin ja hyviin käsiin pitäis mennä. Ja ne koirat olen pennusta asti kouluttanut, side on molemmin puolin liian vahva että voisin ajatella luopumista.

        Saksanpaimenkoira on tämä maailmaa mullistava rotu? Ihan tosi? Eikä tietenkään pärjää ilman sinua, kukaan ei pysty elämään ilman sinua! Haloo...! Kyllä ne koirulit olisi aikansa surullisia ilman sinua, mutta tuskin ne itselleen mitään tekisi jos sinä katoaisit. Ihmisillä on hassu taipumus inhimillistää eläimiä..

        Mulla muuten on ollut tässä elämäni aikana 3 saksanpaimenkoiraa.. Mukavia seurakoiria, kun hyvin kasvattaa. Ei tietoakaan haasteellisuudesta, siis uhmaiän jälkeen. Silloin piti olla hetken tiukkana, mutta muuten ihan rennosti.

        Älä ota asioita ihan noin vakavasti :D


      • koitas rauhoittua
        ap.. kirjoitti:

        Jos koen että mulle ollaan ilkeitä niin varmasti tulee takas tekstiä. Molemmat koirat on kiintyneitä muhun niin paljon, että ne ei pärjäis toisessa kodissa ja rotu haasteellinen (2x käyttölinja saksanpaimenkoiraa) että erittäin osaaviin ja hyviin käsiin pitäis mennä. Ja ne koirat olen pennusta asti kouluttanut, side on molemmin puolin liian vahva että voisin ajatella luopumista.

        Kyllä vaan pärjäisivät. Koirat niinkuin muutkin elukat kiintyy tasan tarkkaan siihen ihmiseen, joka niille ruokaa eteen kantaa. Turha sun on kehua, että oot hyvä koirankasvattaja. Et ole, jos et saa koiria edes tottumaan toisiinsa.
        Sun miehelläsi ei siis ole teidän suhteessa muuta tekemistä kuin pitää huolta sun toisesta koirasta. Eipä ihme, että häntä kyllästyttää. Mietihän vähän kirjoituksiasi ja ole vähemmän agressiivinen. Kun koirat tuntuu niin älykkäiltä, niin eiköhän ne vaistoa myös omistajansa mielentilan. Jos sä olet koko ajan vihainen, niin tuskin sun koirasikaan mitään malliyksilöitä on.
        Mihin sä ylipäätään tarvitset miestä, jos koirat on sulle tärkeintä elämässä? Tästä ketjusta näkee taas sen surullisen asian, että eläimen omistajille ei merkkaa mikään mitään, elukka kävelee yli kaiken. Onko se oikein puolisoa kohtaan? Mun mielestä ei.


      • ap..
        ljekgsdklfj kirjoitti:

        Saksanpaimenkoira on tämä maailmaa mullistava rotu? Ihan tosi? Eikä tietenkään pärjää ilman sinua, kukaan ei pysty elämään ilman sinua! Haloo...! Kyllä ne koirulit olisi aikansa surullisia ilman sinua, mutta tuskin ne itselleen mitään tekisi jos sinä katoaisit. Ihmisillä on hassu taipumus inhimillistää eläimiä..

        Mulla muuten on ollut tässä elämäni aikana 3 saksanpaimenkoiraa.. Mukavia seurakoiria, kun hyvin kasvattaa. Ei tietoakaan haasteellisuudesta, siis uhmaiän jälkeen. Silloin piti olla hetken tiukkana, mutta muuten ihan rennosti.

        Älä ota asioita ihan noin vakavasti :D

        Ja sulla varmasti on tosiaan ollu niitä näyttelylinjasia seurakoiria, sillo et tosiaa tiedä koulutuksesta mitää


    • vissi_on

      Näytä tämä keskusteluketju miehelle, niin mies voi hoitaa päätöksenteon puolestasi. Kuka haluaa olla joku toisen koirien hoitoavustaja, ja joku, jonka kanssa ollaan yhdessä, koska siten saa apua koirien hoitoon? Jos olisin samassa tilanteessa ja saisin kuulla kumppaniltani jotain tämänsuuntaisia ajatuksia, niin homma olis sillä selvä ja päättäisin omalta osaltani erosta samantien.

    • Hiiteen tuollainen m

      Koiria ei anneta noin vain pois, jos on hankittu pitää myös hoitaa.
      Jos ukko on tullut perheeseen , jossa koirat on jo olemassa, hän on tiennyt ja hänen pitää hyväksyä ne edelleen.

      Joten ukon on viisainta kalppia tiehensä, ei hänellä ole oikeutta alkaa aivopestä perhettä eikä määritellä asioita.

      Kyllä minä tuossa näkisin jo, että tuota miestä en kotini katon alle laskisi, sillä hänhän todella yrittää sanoa kaiken.

      • Mene itse hiiteen

        Pitäiskö sun lukea viestit uudestaan ajatuksen kanssa? Höpiset ihan omiasi.


    • tuota noin

      Erotkaa. Löydät uuden kodin toiselle koiralle läheltä itseäsi? Kunhan omistaja on äärimmäisen vastuullinen koiraihminen, ystävällinen koiralle ja sopiva omistajaksi. Tai sitten hoitoapua koirille. Voit kysyä kennelliitosta tai kasvattajalta neuvoja.

      Älä luovuta miehelle koiraa josta hän ei pidä tai josta ei jaksa huolehtia. Koira voi joutua kaltoin kohdelluksi, jos toista ei kiinnosta aidosti. Eli vain motivoitunut omistaja seuraavaksi, jolle voi mennä myöhemmin kyläilemään ja katsomaan koiraa. Ei vääriin käsiin eikä pentutehtailuun, ettei myy kenelle tahansa. Jonkun hyvän tahon kautta voisi miettiä myymistä tai antamista (joka varmistaa uuden omistajan sopivuuden), jos et itse voi pitää mitenkään. Koiraongelmiin voi myös saada apua nykyään.

    • vinkunvonkun

      Tässäpä taitaa olla kyse siitä, ettei avokkisi jostain syystä halua sinun lähtevän kuitenkaan. Kiristämällä tällä koira-asialla yrittää saada sinut pysymään siinä . Syytä toki ihmettelen.

    • hgdhgdh

      Kylläpä on aloittajalla isot ongelmat. *haukotus*

      Ja ihan umpikujassa. Voi ihme. Nyt itkettää...

      Hankihan ihan oikea ongelma, ja tule sitten vasta valittamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe