huomio anopit

sivustaseurannut

Kertokaahan nyt minulle mikä siinä on että pitää tulla nimenomaan pojan perheeseen siivoamaan ja touhuamaan viikottain vaikka pariskunta ei halua apua muutoin kuin heille sopii ?


Mikä siinä on että pitää käskyttää ja arvostella nimenomaan pojan perheen kotia?

Ja sama homma jatkuu eron jälkeen tietenkin.

Kertokaa et miksi se on niin tärkeätä touhuta kuin omassa kodissa eikä kunnioittaa sitä että lapsella on oma perhe ja omat systeemit. Vaikka ikää on jo 40 .

10

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyyne Maria

      ... ei halua apua muutoin kuin heille sopii?
      Mitä tässä on itseasiassa tapahtunut!

      Miksi yleensä halutaan apua "silloin kun sopii"?
      Eikö nelikymppiset ole vielä siinä iässä, että siivoukset hoidetaan itse?

      Ja apu mieluummin toiseen suuntaan, anopille, jos tämä on 70 ikäinen.

    • hshsrj

      Ihan samalla tavalla ne "vaimonkin" äiteet siellä kaapeilla on järjestelemässä ja taloa siivoamassa.. mutta anoppi on vieras ja oma äiti on tuttu, joten herkemmin me miniät kiinnitämme huomiota tähän puoleen...

      Meillä taasen on just niin että anoppi ymmärtää että olen omassa talossa emäntä, mutta omalle äidille ei mene jakeluun sitten millään... olen vain huomannut tämän saman tuttavapiirissä, että meidän vaimojen äidit "saavat" vapaammin huseerata...

    • Tyyne Maria

      Niin meilläkin, miniöiden äidit huseeraavat ikkunoiden pesuissa ja muissa.

      Ittellä on neljä miniäintä, en kuunaan menisi niille siivoomaan kuin pyytämällä.

      En mene kylään kuin sopimuksesta, etukäteen hyvissä ajoin pyytäen lupaa vierailla, enkä ole jäänyt haisemaan sinne edes vuorokaudeksi.

      Kahden poikani perheissä miniän äiti on vakiokalustoa.
      Hän keittää kaffetta, tarjoilee on kuin omassaan röyhistellen minulle vihjaillen ja rivien välistä:
      - Minäpä tässä saan olla päällyskanana ja emona, sinä olet sivullinen, äläkä liikaa nokkaas työnnä tänne.

      Miniöitä ei haittaa tuo, että heidän oma äiti pyöriskelee apuna ja kuin ystävättären ja uskotun asemassa ollen parempi mummu lapsenlapsille.
      Pojan äitin asema on onneton.
      Sanot tai teet niin tai näin, niin vikapäin menee. Jos et sano, etkä tee, niin sekin on väärin.
      Kaipa pitäis ittensä haudata sen jälkeen kun on poikansa saanut avioon, ettei häiritse edes ajatuksessa miniää.

      • yx eevi

        Kuule niin se on aina ollut ja niin se on aina oleva. Olen kohta 80 ja koko aikuisikäni seurannut ilmiötä. Kaikista räikeintä oli naapurissa, poika sai vanhemmiltaan tiilitalon miniällä ei ollut kuin vaatteet päällänsä. Sielläkin oli isännän anoppi heti huseeraamassa emäntänä ja isännän sukulaiset tuskin saivat käydäkään.

        Että ei mitään uutta auringon alla.


    • Aina yhtä kamalia

      Valaiseva lause "kun heille sopii".
      Elikäs kyllä siivous kelpaa, ja kehdataan ottaa vastaan.

      Entisajan nuorelle parille olisi ollut järkytys, jos anoppi saapuisi sankoineen luuttuamaan nuorenparin lattioita, mutta nykyajan kersoille se sopii heidän määräämällään ajalla.
      Sopiiko anopille, vai onko hän niin itsekäs, että panee omat menonsa tämän edelle. Sellaisiakin palstoilla on pongattu.

    • ap234098

      Oikein valaisevaa , ei mitään uutta muutta ilmeisesti miniän ja vävyn anopit vois katsoa peiliin ja lopettaa lastensa perhe-elämään ja kotiin sotkeutumisen.

      Silloin kun anopit ovat vielä oikeasti voimissaan eivät varmasti halua miniää tai vävyä huushollaamaan kotiinsa.

      Kohteliainta on mennä kun pyydetään apua ja silloinkin voi kieltäytyä.

    • einetule

      Ei minun kotiini ole kyllä kumpikaan anoppini ollut ikinä tulossa siivoamaan.. Ilmeisesti heillä ei ole tullut siihen mitään tarvetta ;) Ts. olen pitänyt kotini senverran ojennuksessa että anoppiloissa on ollut likaisempaa.

    • Luvan varassa

      Ikinä en menisi pojan perheeseen siivoamaan.

      Ilmeisesti aloittajalla on tiedossa anoppi, jonka siivousinto riittää pojankin perheeseen.
      Miniälläkin on pokkaa ilmoittaa anopille, milloin sopii tulla.

      Kaikilla ei tällaista suhdetta ole, mutta niin vain on, että sitäkin pitää arvostella ja valittaa.
      Liika on liikaa siivouksessakin.

    • ankeatäti

      Kyllä meitä moneksi näköjään on - niin anoppeja kuin miniöitä. Itse olen nyt sekä-että roolissa ja elämänvaiheessa: minulla on vanha anoppi ja nuori miniä sekä vävy.

      Näin anoppina sanoisin, että ei tulisi mieleenikään mennä siivoamaan poikieni tai tyttärieni koteihin: miten ihmeessä ehtisin, jaksaisin, viitsisin?? Hyvä kun saan oman huushollini huollettua.

      Jos olisi hätätilanne (sairaus tai muu katasrtofi) ja minua pyydettäisiin avuksi toki auttaisin minkä pystyisin. Mutta noin muutoin elävät niinkuin elävät ja määrittävät itse kotinsa siisteystason.

      Tulevana viikonloppuna nuoret parit ovat tulossa kylään. Siivoilen ja yritän laittaa hyvää ruokaa. Kasvatustyö ja nuorten tyyrääminen on tehty.

    • oikeutusoli?

      Fiksu "ankeatäti" sinulla on ihan oikeasti järkeä. Noinhan sen kuuluis mennä. Miks pojan tai tyttären kotiin edes pitäis mennä siivoomaan tms.menisitkö kaverisi kotiin rättiä heiluttamaan ? Säännöllisesti ? Ihmettelen miksi jotkut kuvittelee sen olevan joku etuoikeus ?
      Se on kuitenkin sen perheen koti. Miksi sinne vois mennä ja tulla kun itseä huvittaa ?? Mikä oikeutus ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe