Lääkäri Pekka Reinikaisen komeat visiot

emppu vain

Miksi lääk. lis. P.Reinikainen ei haasta kosmologi Kari Enqistia ja tähtitieteen professori Esko Valtaojaa TV-väittelyyn?
Siinä saattaisi tällainen tavallinen pälliäinen oppia jotain kreationismin mahtavasta voimasta.
Minua kiinnostaa kovasti, miksi maailma piti luoda juuri 6000 vuotta sitten.
Mooses on laittanut muistiin, että Aurinko luotiin neljäntenä päivänä. Mitä paikkaa Maa kiersi kolme päivää ja yötä? Vai kiersikö?

13

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi muka?

Miksi pitäisi haastaa? Enqvist ja Valtaoja ovat molemmat kristinuskon vastustajia. Miksi sellaisten kanssa pitäisi ollenkaan keskustella?

• Ei maailmaa luotu 6000 vuotta sitten - siksi.

Minusta Raamatun kertomus tulee ottaa kertomuksena siitä, että kaikella on LUOJA .. tässä adventistit mielestäni (tosin eivät varmaan kaikki adventistit) ovat jotenkin ymmärtäneet asian liian sananmukaisesti.
      Nyt minä uskon, että tätä asiaa on niin vaikea muuttaa Adventtikirkon opissa koska se liittyy sapattiin (seitsemänteen päivään jona Luoja "lepäsi") - nyt on kuitenkin myös lepääminen ymmärrettävä oikein. Se ei tarkoita että Jumala oli väsähtänyt ja tarvitsi lepoa, se tarkoittaa että Luoja lopetti sen vaiheen luomisprocessissa - mutta luominen ei tosiasiassa ole koskaan pysähtynyt ..

Jes. 43:
      18 Älkää enää menneitä muistelko, älkää muinaisia miettikö! 19 Katso: minä luon uutta. Nyt se puhkeaa esiin -- ettekö huomaa? Minä teen tien autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle. 20 Villieläimetkin kunnioittavat minua, sakaalit ja strutsit, koska olen tuonut vedet autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle antaakseni juotavaa kansalleni, valitulleni. 21 Kansa, jonka olen luonut itseäni varten, on ylistävä minua.

Tämä yllä oleva antaa myös hyvän kuvan siitä mitä luomisella tarkoitertaan .. se ei ole jokin 6 päivän asia vaan jatkuva processi .. Luoja/Jumala on päättänyt luoda itseleen kansan ja Raamattu kertoo siitä kuinka .. sen alkulehdiltä .. aina sen viimeiselle lehdelle asti.

Siis mikä on luomisen tulos tässä tapauksessa (kaiken muun lisäksi)?
      Se on : "Kansa, jonka olen luonut itseäni varten" .

Jumala loi ihmisen ja : ""Jumala siunasi heidät ja sanoi heille:
      "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu."" "1. Moos. 1:28

Jos joku uskoo tai luulee että tämä ei tapahtuiisi - on hän ymmärtämätön hetken lapsi.
      Ikuisuuden mittakaavassa luominen on lyhyt aika ja ihmisen elämä vielä lyhyempi - kuin silmänräpäys..

Jer. 51:33
      Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Tytär Babylon on kuin puimatanner, puintia varten tallattu. Vain hetki enää, ja korjuupäivä on käsillä.

Ei ihmisen tarvitse elää ja kärsiä loputtomiin vain hetki ja häntä ei enää ole..

Joskus uskovilla on tapana uskoa ikäänkuin taikatemppuihin (sen toteamiseen riittää esimerkiksi jos menee helluntailaisten huu haa kokouksiin :) ja sanoisin, että myös tämä usko maailman luomiseen kuutena 24 tuntisena päivänä kuuluu taikatemppuihin uskomiseen - joka tapauksessa minä en siihen voi uskoa - vaikka Luojaan ja luomiseen uskonkin. Minulle on Luoja koko kaikkeuden Luoja - Hän josta sanotaan "Taivasten taivaisiin sinä et mahdu" ..

Mutta tämä ei tietenkään ole mikään pelastus kysymys ..

alex

• Anelmas

Hebrealainen sana " jom" on nimenomaan 24 tunnin aikaa käsittävä termi, joten luominen tapahtui nimenomaan kuudessa kirjaimellisessa päivässä. Ellei tätä usko, pienentää Jumalansa omalle tasolleen. Aivan sama tapahtuu, kun ihminen piirtää kuvia Jumalasta. Jumala putoaa ihmisen tasolle.

Jumala on suuri ja mahtava, kaikkivaltias, kaikkitietävä, ja häneen sopivat kaikki argumentiti, mitä voimme ajatella. Ei hänelle ole mikään mahdotonta, joten kun "hän sanoi, se oli tehty" ja sillä siisti.

Sapatti on nimenomaan kultainen haka Jumalan ja hänen kansansa välillä. Ellei tätäkään hyväksy, on selvää, että asioita pitää selitellä sinne ja tänne.
        Ei Jumala tarvinnutkaan lepoa, vaan ihminen. Tästä johtuu, että meille annettiin joka seitsemäs päivä lepopäiväksi. Aikaa ei voi ottaa keneltäkään pois, jos osaa laske seitsemään. Ranskan vallankumouksen aikana pidetty 10-päiväinen viikko oli liian pitkä, ja kokeilu lopetettiin, koska ihminen ei sitä kestänyt, eivätkä eläimetkään.

Lisäksi 7 on Raamatun täydellisyyden luku, joten viikon ensimmäinen päivä(sunnuntai) ei senkään vuoksi sovi Jumalan antamaksi lepopäiväksi.

Jumala teki kaiken myös valmiiksi, ja "katso se kaikki oli sangen hyvää". Tottakai hän pitää kaikkea yllä yhä edelleen. Se on juuri sitä elämää, jota mekin elämme. Ihminen ei voi luoda elämää, joten antakaamme Luojallemme kunnia siitä, mitä hän teki jo luomisessa.

Ilm. 14:6:sta eteenpäin vetoaa juuri Jumalan luomistekoihin. Hänen tuomionsa hetki on tullut, ja hän tulee pitämään tästä kunniastaan kiinni. Vain ihminen itse voi sen omalla kohdallaan kieltää, joten valinta on jokaisella ihan oma.

• Jumala loi

Maailma on luotu kuudessa kirjaimellisessa päivässä. Jos Alex ei tätä usko, Raamatun pyhää sanaa, niin Alex on matkalla kadotukseen. Älä enää pilkkaa Luojaasi, Alex. Adventtikirkko opettaa Jumalan sanaa ja jos ei sitä usko, on matkalla Kristuksesta pois.

• anni****
        Anelmas kirjoitti:

Hebrealainen sana " jom" on nimenomaan 24 tunnin aikaa käsittävä termi, joten luominen tapahtui nimenomaan kuudessa kirjaimellisessa päivässä. Ellei tätä usko, pienentää Jumalansa omalle tasolleen. Aivan sama tapahtuu, kun ihminen piirtää kuvia Jumalasta. Jumala putoaa ihmisen tasolle.

Jumala on suuri ja mahtava, kaikkivaltias, kaikkitietävä, ja häneen sopivat kaikki argumentiti, mitä voimme ajatella. Ei hänelle ole mikään mahdotonta, joten kun "hän sanoi, se oli tehty" ja sillä siisti.

Sapatti on nimenomaan kultainen haka Jumalan ja hänen kansansa välillä. Ellei tätäkään hyväksy, on selvää, että asioita pitää selitellä sinne ja tänne.
        Ei Jumala tarvinnutkaan lepoa, vaan ihminen. Tästä johtuu, että meille annettiin joka seitsemäs päivä lepopäiväksi. Aikaa ei voi ottaa keneltäkään pois, jos osaa laske seitsemään. Ranskan vallankumouksen aikana pidetty 10-päiväinen viikko oli liian pitkä, ja kokeilu lopetettiin, koska ihminen ei sitä kestänyt, eivätkä eläimetkään.

Lisäksi 7 on Raamatun täydellisyyden luku, joten viikon ensimmäinen päivä(sunnuntai) ei senkään vuoksi sovi Jumalan antamaksi lepopäiväksi.

Jumala teki kaiken myös valmiiksi, ja "katso se kaikki oli sangen hyvää". Tottakai hän pitää kaikkea yllä yhä edelleen. Se on juuri sitä elämää, jota mekin elämme. Ihminen ei voi luoda elämää, joten antakaamme Luojallemme kunnia siitä, mitä hän teki jo luomisessa.

Ilm. 14:6:sta eteenpäin vetoaa juuri Jumalan luomistekoihin. Hänen tuomionsa hetki on tullut, ja hän tulee pitämään tästä kunniastaan kiinni. Vain ihminen itse voi sen omalla kohdallaan kieltää, joten valinta on jokaisella ihan oma.

Matt. 27:1 sanoo:
        Ja kun sapatti (lauantai) oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu (sunnuntaiaamu) koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa.

ja alla vuoden 1776 käännös todistaa samasta Matt. 27:1, ettei silloin edes vielä kovin hyvin tunnettu sunnuntai-nimistystä, koska puhutaan toisesta sabbatista seuraavasti:

Mutta sabbatin päivän lopulla, joka rupesi valaisemaan toista sabbatia , tuli Maria Magdalena ja toinen Maria katsomaan hautaa.

Vasta myöhemmin vakiitui sunnuntai-lepopäivän käytäntö, joka roomalaiskatolinen kirkko on saanut aikaan. Se kertoo ihan avoimesti, että lepopäivän muutos lauantailta eli sapatilta on muutettu sen käskystä sunnuntaille eli viikon ensimmäiselle päivälle. Sunnuntai on nimenomaan sen vallan merkki!

Voiko sitä selvemmin sanoa???

• Jumala loi kirjoitti:

Maailma on luotu kuudessa kirjaimellisessa päivässä. Jos Alex ei tätä usko, Raamatun pyhää sanaa, niin Alex on matkalla kadotukseen. Älä enää pilkkaa Luojaasi, Alex. Adventtikirkko opettaa Jumalan sanaa ja jos ei sitä usko, on matkalla Kristuksesta pois.

Juu, en usko että kyse oli 6:desta 24 tuntisesta päivästä ..jo itse kertomuskin sen todistaa. Mutta ei siinä mitään usko sinä että maailma luotiin 6 päivässä -- en minä sinua kuitenkaan tuhoon tuomitse .. :) Minulle tämä ei ole aika-kysymys vaan kysymys on siitä että kaikella on Luoja ..ja siihen minä uskon koska siitä on selvät todisteet .. kun katsoo kaikkeen olevaan ja näkee sen suunnattoman viisauden joka kaikessa on ..

alex

• nes kafe haja po
        Anelmas kirjoitti:

Jom tarkoittaa nimenomaan päivää, valoisaa aikaa, ei vuorokautta. VT.ssä on heti perään toinenkin luomistarina ja Jobissa ja mm psalmeissa katkelmia niitäkin vanhemmasta.
        Maailma ei ole syntynyt 6 päivässä vaikka silloin kun israelilaisilla jo oli sabatti maailma pantiin syntymään työpäivinä ja seitsemäs oli sitten lepopäivä sabatti jollaoin luojankaan ei tarvinnut tehdä mitään.

• [][]Miksi lääk. lis. P.Reinikainen ei haasta kosmologi Kari Enqistia ja tähtitieteen professori Esko Valtaojaa TV-väittelyyn? [][]

Siunatulla Reinikaisella on kiintoisa väittelysarja Alfa-TV:ssä. Ainakin vielä viime torstaina jatkui. Ei hänen tarvitse kaikkialla jokaisen kanssa kinata. Kumpikaan eivät siinä ohjelmassa kiihkoile ja ilmenee, että uskomus on toisella voimana ja usko toisella.

Evolutionismin perimmäinen tarkoitus on tehdä luominen tyhjäksi. Sensijaan kreationisteilla, kuten Tapio Puolimatka ja Pekka Reinikainen ovat avoimia kaikille haasteille.

Darwin totesi, ettei hän itse usko kehitysoppiinsa, sillä jos hänellä on apinan mieli, ei ole luottamista päätelmiinsä.

Kun tiede toteaa, että alkuräjähdyksestä kaikki syntyi ja kaikki lopulta palaa poroksi - niin Raamattukin itse asiassa ilmaisee - tiede ei halua sanoa, että alkuunpanija oli Raamatun Jumala.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Reinikainen
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Tapio_Puolimatka
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Esko_Valtaoja
      http://alfatv.fi/

[][]Mooses on laittanut muistiin, että Aurinko luotiin neljäntenä päivänä. Mitä paikkaa Maa kiersi kolme päivää ja yötä? Vai kiersikö?[][]

Hyvä huomio, mutta Raamattu ei ole tiedekirja, vaan kansantajulle tehty. Ja Jumalan päivät eivät tietenkään olleet sillä hetkellä vielä 24h, mutta on jouduttu käyttämään kuvakieltä. Sitäpaitsi 2. luvun kertomus poikkeaa eka luvun luomiskuvauksesta, ainakin järjestyseroavuuksia on. Tärkeintä on ihmiselle tämä:

JOHANNEKSEN ILMESTYS 1:
      7 -- Katso, hän tulee pilvissä! Kaikki ihmiset näkevät hänet, nekin, jotka hänet lävistivät, ja hänen tullessaan vaikeroivat maailman kaikki kansat. Näin on käyvä. Aamen. [Dan. 7:13 | Sak. 12:10 | Joh. 19:37 | Matt. 24:30]
      8 "Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias. [Kreikan aakkosten ensimmäinen ja viimeinen kirjain (alfa, oomega).][Ps. 90:2; Jes. 41:4]
      Johannes näkee Kristuksen

9 Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta.

• usko valheessa

"Evolutionismin perimmäinen tarkoitus on tehdä luominen tyhjäksi. Sensijaan kreationisteilla, kuten Tapio Puolimatka ja Pekka Reinikainen ovat avoimia kaikille haasteille"
        Älä valehtele!

"Darwin totesi, ettei hän itse usko kehitysoppiinsa, sillä jos hänellä on apinan mieli, ei ole luottamista päätelmiinsä."
        Taas räikeä valhe!

Mitäs raamattu sanoo valehtelemisesta?

• usko valheessa

Mikään ei ole yhtä vastenmielistä, kuin uskovaisten valehtelu

• aatami alkuihminen
        usko valheessa kirjoitti:

"Evolutionismin perimmäinen tarkoitus on tehdä luominen tyhjäksi. Sensijaan kreationisteilla, kuten Tapio Puolimatka ja Pekka Reinikainen ovat avoimia kaikille haasteille"
        Älä valehtele!

"Darwin totesi, ettei hän itse usko kehitysoppiinsa, sillä jos hänellä on apinan mieli, ei ole luottamista päätelmiinsä."
        Taas räikeä valhe!

voihan jumala voinut käyttää evoluution kaltaisia mekanismeja luodessaan ihmistä. Hetkessä tai aikojen kuluessa? Jumalalle ei ole mikään mahdotonta :)

• usko valheessa kirjoitti:

Älä valehtele!

Taas räikeä valhe!

Niin se vaan on, ettemme voi luottaa apinaihmisten oivalluksiin, emmekä sinuun joka teet simpanssista itsellesi jumalan. Tapio Puolimatka, Pekka Reinikainen ja yleensäkin aito tiede on sellaista, että ollaan valmiit kyseenalaistamaan kaikki - ja siksi löydetään uutta elikkä yhä syvemmälle totuuksiin ja Totuuteen päästään.

Jes. 43:19
        Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.

Me uskovaiset tiesimme tämän seuraavankin elikkä kaikkien aikojen suurimman lumipyryn jo paljon ennen kuin tiedemiehet:

Job 38:22 Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
        23 jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi?

Me uskovat tiesimme jo kauan sitten, miten käy maailmankaikkeudelle - tiede on vasta viime vuosikymmeninä alkanut tajuta tätä . . .

2. Piet. 3:10
        Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
        2. Piet. 3:12
        teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!

antti

• usko valheessa
        AnttiVKantola kirjoitti:

Niin se vaan on, ettemme voi luottaa apinaihmisten oivalluksiin, emmekä sinuun joka teet simpanssista itsellesi jumalan. Tapio Puolimatka, Pekka Reinikainen ja yleensäkin aito tiede on sellaista, että ollaan valmiit kyseenalaistamaan kaikki - ja siksi löydetään uutta elikkä yhä syvemmälle totuuksiin ja Totuuteen päästään.

Jes. 43:19
        Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.

Me uskovaiset tiesimme tämän seuraavankin elikkä kaikkien aikojen suurimman lumipyryn jo paljon ennen kuin tiedemiehet:

Job 38:22 Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
        23 jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi?

Me uskovat tiesimme jo kauan sitten, miten käy maailmankaikkeudelle - tiede on vasta viime vuosikymmeninä alkanut tajuta tätä . . .

2. Piet. 3:10
        Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
        2. Piet. 3:12
        teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!

antti

" Tapio Puolimatka, Pekka Reinikainen ja yleensäkin aito tiede on sellaista, että ollaan valmiit kyseenalaistamaan kaikki - ja siksi löydetään uutta elikkä yhä syvemmälle totuuksiin ja Totuuteen päästään."

Tapio Puolimatkalla ja Pelle Reinikaisella ei ole mitään tekemistä aidon tieteen kanssa! Hehän nimenomaan eivät kyseenalaista kaikkea esim. raamattua. Heidän lähtökohtana on, että raamattu on oikeassa ja kaikki tulokset sovitellaan siiihen sopivaksi( vaikka eipähän he mitään tuloksia saa mistään aikaiseksi, vaan yrittävät vaan kumota evoluutioteoriaa paukkupanoksin) toisin kuin oikeassa aidossa tieteessä jossa tulokset saadaan vasta tutkimisen ja kokeiden antamien havaintojen tuloksena. Mutta ei se mitään hyvinhän toi tuntuu teihin aivopestyihin uppoavan nämä pseudotieteilijöiden tuotanto.. Puolimatka ja Reinikainen tuskin on sieltä köyhimmästä päästä kun kirjat myy ja hönäytettäviä tuntuu riittävän..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2265
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1978
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1529
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1377
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1076
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      997
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      116
      759
    Aihe