Panacod oksettaa

Eulalia

Sain hammaslääkäriltä mahdolliseen särkyyn reseptillä Panacod-lääkettä annostuksella 1-2 tbl vissiin 1 - 4 kertaa päivässä. Harva särkylääke sopii minulle, kun suurimmalle osalle olen allerginen (lähinnä sellaisille minkä nimessä on profeiini, sekä aspiriinille) tai sitten lääke laukaisee pahan vatsakatarrin. Panacodin pitäisi olla hyvin siedetty?

Luin että se auttaisi hyvin kuukautiskipuihin, ja kokeilin sitä sitten näihin helvetillisiin kipuihin joista olen vuosikausia kärsinyt täysin ilman lääkkeiden apua. 1 tbl yöllä ei vaikuttanut sitä eikä tätä. Otin nyt tänään 2, ja herrajjumala. Kyllä lähti kipu toki, mutta KARMEA olo! Hyvä ettei pirtti pyöri ympäri silmissä, ja olen käynyt oksentamassa jo kahteen kertaan pelkkää nestettä, kun en ole tänään syömäänkään ehtinyt/kyennyt.

Onko tämän lääkkeen kanssa hyvinkin yleistä oksennella? Olen aiemmin joskus nauttinut kodeiinipitoista yskänlääkettä täysin ilman pahoinvointia! Mutta kuukautisten alussa minulla joskus on muutenkin voimakas pahoinvointi, nytkin ovat jopa kädet tärisseet jo toista päivää. Ehkäpä sen takia tuo lääke oli sitten "viimeinen niitti"?

33

19506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika

Jees. Käytin selkävaivaan yhteen väliin, kaksi kertaa sai miettiä ennenkuin otti lääkettä, että onko hoito pahempaa kuin vaivaa.

No eipä tule ainakaan riippuvaiseksi.

• Sisko

Kovaan kipuun hyvä lääke. Olen syönyt selkäkipuun noin 8000 kpl, eikä koskaan ole ollut mitään vaivaa. On ainoa joka minulle auttaa. Tiedän, että jos sapessa vikaa, voi tulla mahakipuja ja oksennus saattaa tulla oudoksesta,maha ei ole tottunut. On nimittäin aika vahva lääke, mutta ei se vaarallista ole. Otan mieluimmin oksennuksen kuin kovan kivun.

• hui!

Hui mikä annostus! Itselleni määrättiin panacodia nielurisa leikkauksen jälkeiseen särkyyn. Yhdestä poretabletista kroppa oli niin töötissä etten pystyny käveleen ja silmissä pyöri ihan pimeesti...Oksentelus ja pahoinvointi johtu todennäkösesti liian suuresta annoksesta.

Suosittelen sulle panadol comp. tabletteja joita saa ilman reseptiä apteekista. Ne on tarkotettu erilaisiin kipuihin, särkyihin ja kuumetiloihin etenkin herkkävatsaisille. Ne ei oo kovin kalliita ja on tehokkaita. Vaikuttava aine on parasetamoli! Kokeile ihmeessä ja heitä nurkkaan moiset myrkyt!

• Eulalia

Siis tässä ohjeessa oli että 1 - 2 tabletti 1 - 4 KERTAA päivässä. Ja minä otin vain 2 tbl tänään.

Pharmaca Fennica -kirjassa mainitaan (normaalina) sivuoireena pahoinvointi. Luulen että koska minulla on aika arka vatsa muutenkin, niin kai se siitä sitten hermostui. En ole koko päivänä syönyt yhtään mitään oksennettuani 4 krt, joten kyllä tämä moska saa minun puolestani olla oli annostus mikä hyvänsä. (1 tbl eilen ei tuntunut missään, eikä auttanutkaan.)

Panadolia minä yleensä ostan päänsärkyyn, mutta kuukautiskipuun sillä ei ole minkään maailman vaikutusta, vaikka ottaisin 2 kerralla. Kyllä se on vaan hammasta purtava.

• Hui!
        Eulalia kirjoitti:

Siis tässä ohjeessa oli että 1 - 2 tabletti 1 - 4 KERTAA päivässä. Ja minä otin vain 2 tbl tänään.

Pharmaca Fennica -kirjassa mainitaan (normaalina) sivuoireena pahoinvointi. Luulen että koska minulla on aika arka vatsa muutenkin, niin kai se siitä sitten hermostui. En ole koko päivänä syönyt yhtään mitään oksennettuani 4 krt, joten kyllä tämä moska saa minun puolestani olla oli annostus mikä hyvänsä. (1 tbl eilen ei tuntunut missään, eikä auttanutkaan.)

Panadolia minä yleensä ostan päänsärkyyn, mutta kuukautiskipuun sillä ei ole minkään maailman vaikutusta, vaikka ottaisin 2 kerralla. Kyllä se on vaan hammasta purtava.

Ei mullekkaan määrätty noin isoo annostusta vaikka oli kurkussa leikkauksesta avohaavat! Olen nyt 20 vuotias ja kun olin leikkauksessa olin 17 vuotias! Ihmettelen kyllä suuresti tuota annostusta! Miten ihmeessä hammassärkyyn moinen norsunkaataja annostus! Huh huh!

Panadolia on myös vahvempana joka on reseptitavaraa eli kysy lääkäriltä...

• kokenut
        Hui! kirjoitti:

Ei mullekkaan määrätty noin isoo annostusta vaikka oli kurkussa leikkauksesta avohaavat! Olen nyt 20 vuotias ja kun olin leikkauksessa olin 17 vuotias! Ihmettelen kyllä suuresti tuota annostusta! Miten ihmeessä hammassärkyyn moinen norsunkaataja annostus! Huh huh!

annostus toi 1-4tbl.1-3kertaa vrk.ssa on.tavallinen panadol ei kyllä auta voimakkaisiin kipuihin,itselläni esim. yksi panacod auttaa aika kovaankin selkäsärkyyn,kaksi kyllä tekee kieltämättä vähän huteran olon.tosi tarpeeseen käytettynä oiva lääke,etenkin,jos ei voi käyttää,kuin erittäin harvoja kipulääkkeitä.

• hui!
        kokenut kirjoitti:

annostus toi 1-4tbl.1-3kertaa vrk.ssa on.tavallinen panadol ei kyllä auta voimakkaisiin kipuihin,itselläni esim. yksi panacod auttaa aika kovaankin selkäsärkyyn,kaksi kyllä tekee kieltämättä vähän huteran olon.tosi tarpeeseen käytettynä oiva lääke,etenkin,jos ei voi käyttää,kuin erittäin harvoja kipulääkkeitä.

Jep, onhan se tehokas lääke, mutta mielestäni hammassärkyyn melko suuri annostus 1-2 tabl. 1-4 kertaa päivässä...No kukin tietää kokeilemalla mikä itselle on hyvä! Ymmärrän kyllä sen että selkäsärkyyn määrätään suuri annos koska se on niin viheliäinen kipu...En väitä olevani oikeessa...

• maija
        Eulalia kirjoitti:

Minulla sama lääke koviin kipuihin ja otan yleensä vasta illalla, sillä mua tuo lääke lähinnä nukuttaa *=0

• toisten tuskia!
        Hui! kirjoitti:

Tiätkö aina Panadol ei aina todellakaan auta. Itse söin kuukautiskipuihin eka Panadol fortea (1g per tabu) ja noh kun alkoi mennä kuutta (4g on ehdoton maksimi) päiväs niin lääkäri kirjoitti panacodia. Joten älä ala arvostelemaan toisten tuskia jos itse selviät pienemmällä.

Sitten korvatulehduksen vuoksi (tosi paha) jouduin joskus syömään panacodia 5-6kpl päiväs. Mulla ainakin toimi niin, että jos ottaa yhden niin 3h päästä alkaa vaikutus häviämään ja kipu palaa todella nopeasti ellei ota uutta.

Muuten mulla kun aloin käyttää panacodia niin oksetti, mutta se meni parin päivän päästä ohi ja elimistö tottui codeiiniin.

• Opiaatti oksettaa
        Eulalia kirjoitti:

"Pharmaca Fennica -kirjassa mainitaan (normaalina) sivuoireena pahoinvointi. Luulen että koska minulla on aika arka vatsa muutenkin, niin kai se siitä sitten hermostui."

Tuo pahoinvointi johtuu siitä, että kodeiini on opiaatti. Kaikilla opiaateilla on taipumus aiheuttaa pahoinvointia. Sen määrä riippuu lääkeaineesta ja annoksesta sekä siitä onko opiaatteihin tottumusta vai ei. Pahoinvointioire yleensä vähenee melko nopeasti käytön jatkuessa, mutta tämä on yksilöllistä.

Opiaatit siis provosoivat aivojen oksennuskeskusta. Siitä on kyse, ei vatsaärsytyksestä. Mitä Panacodiin tulee, niin itse saan siitä tympeän ja epämiellyttävän olon, mutta ei oksentelua kuitenkaan. Tramadoli aiheuttaa itselleni selvästi vähemmän noita epämiellyttäviä tuntemuksia kun kodeiini.

Parasetamolin kanssa pitää olla tarkkana, ettei annostusohjetta ylitä, koska parasetamoli yliannoksina tuhoaa maksan. Sama vaikutus on sillä, jos käyttää parasetamolia samaan aikaan, kun kehossa on ALKOHOLIA !!!

Siksi parasetamoli (esim. Panadol) on erittäin huono ja vaarallinen lääke krapulapäänsärkyyn.

• Anonyymi
        Hui! kirjoitti:

Vahvempana mutta ei ole silti. Panacodissa on kodeiini, joka muuttuu maksassa morffiiniksi. Siksi panacodia väärinkäytetään.. panadolia ei. Ja tuo 8000kpl oli varmaan käyttäjän määrä yhteensä, kauan on syönytkään. Joku vatupassi nyt taisi luulla kerta annoksena🤦🏼‍♂️

• SV joku

Aika outo juttu, onkohan nyt jotain muutakin vikaa?
      Eikä tuon 60 mg kodeiinia ja 1 g PC:a (2 x 1) pitäis myöskään maailmaa kieppumaan pistää, yksilöllisiä eroja on tietysti.

Kodeiini sinänsä voi herkille aiheuttaa pahoinvontia, mieto opiaatti kun on.

Kuukautiskipuihin voi varovasti kokeilla mm.
      myös diklofenaakkia (Motifene Dual) mutta senkin
      sopivuus on kokeiltava, jos esim. a-salisyylihappo
      on jotain haittoja aiheuttanut.

• meikällä

yksi ei tehonnut ja piti ottaa kaksi kerralla (hoitsut anto) ja kyllä tuli järkky olo sen jälkeen oksensin koko illan.

• Ovidiu

Hammaslääkärisi määräämä annosohje on aivan normaali. Ilmeisesti kodeiini ei sovi Sinulle. Toisen vaikuttavan aineen, parasetamolin, pitäisi periaatteessa olla melko mahaystävällinen, mutta siitäkin jotkut saavat oireita. Itse siedän Panacodia hyvin.

Joku kirjoittajista - taisi olla "Hui!" - ehdotti Panadol comp:ia. En kyllä ymmärrä miksi. Panadol comp. sisältää parasetamolin lisäksi adrenaaliinin tuotantoa ruokkivaa kofeiinia, joka saattaa sekin aiheuttaa tärinää!

Ehkä perus-Panadol/Para-tabs sopisi sitten Sinulle.

• anya

Minulle on ollut pelastus Panadol extend -depottabletit (665 mg). Se on reseptilääke, ja kun niitä kaksi ottaa kerralla, niin säryt kaikkoavat ilman mitään sivuvaikutuksia. Käsikauppalääkkeenä myytävät Panadolit ja Paratabsit ym. parasetamolit eivät auta yhtään.

• Hui!
        anya kirjoitti:

Minulle on ollut pelastus Panadol extend -depottabletit (665 mg). Se on reseptilääke, ja kun niitä kaksi ottaa kerralla, niin säryt kaikkoavat ilman mitään sivuvaikutuksia. Käsikauppalääkkeenä myytävät Panadolit ja Paratabsit ym. parasetamolit eivät auta yhtään.

Juuri noita extendejä tarkotin et ne vois olla hyviä!

• ei enää ikinä!

Itsellä on niin karmeet kokemukset kyseisestä lääkkeestä... Kerran otin yhden tabletin särkyyn. Lähes lakkautti verenkierron, huulet meni mustaksi ja muuten olin valkoinen kuin lakana. Olin nukkua täysin. Tämän olotilan jälkeen oksensin koko päivän. Vaati lääkärissä käynnin.Tabletin otin tyhjään mahaan, liekö sillä vaikutusta?
        Oli jopa hengenvaarallinen.Ei sovi kaikille.

• Frosen Sholder

Hyvä lääke kovempaan kipuun. Annostusohje lääkkeelle asiallinen. Kivun astehan pitkälti
        määrittelee käytön tarpeellisen määrän. Tyhjään
        vatsaan ei pitäisi yleensäkään lääkkeitä ottaa!
        Ainakin lasi maitoa alle. Lääkkeillä saattaa olla

yksilöllisesti sivu/haittavaikutuksia,
        jolloin heti tulisi ottaa yhteys omaan lääkäriin.
        Itse olen useampia kuukausia syönyt 4-6 tbl/vrk
        ilman ongelmia. Kuukauden päästä aika tarkkoihin
        tutkimuksiin ja mahdolliseen leikkaukseen. Siihen
        asti Panacodia kivun lievitykseen.

• tsemppiä

ei vaikuta tuolla tavalla kuin on kuvailtu tässä.
      Voin ottaa jopa kaksi kerrallaan eikä aina edes säryt lähde niillä. Mitään huonoa oloa ei tule eikä tärinöitä.
      Tuo lääkärin määrämä
      1-2 tbl 1 - 4 kertaa päivässä,
      on kyllä ihan yleinen mitä ne kirjoittaa purkin kylkeen. Mutta se ei tarkoita sitä että niin monta olisi vedettävä. Yleensä otetaan yksi kerrallaan tarvittaessa. Vaikutusaika on noin 6 tuntia.
      Mutta kuten huomasit, tämä ei sovi kaikille ja lääkäri varmaan määrää muita särkylääkkeitä kun vain kysyt.

• Pirtu tainnuttaa

Tässä oli sotkettu Panacod ja Panacol iloisesti. Panacolissa on Extend 665MG paras ja tehokkain lääke. Panacod ei sovi kaikille, se voi koukuttaa. Ottakaa lääkkeet niinkuin lääkäri on määrannyt. Mikään ei kuitenkaan estä ottamasta pienempää annosta, jos siitä on apua. Ylittää annoksia ei saa!

• Kokenut2

Minulla tuli Panacodista aivan sietänättömän huono olo.Kysyin jälkeen päin lääkäriltä,joka sanoi,että oksentaminen on hyvin yleistä:((

• 546454

On kokemusta. Meinasin kuolla 07 niihin ja lihasrelaksanttien suurkäytöstä
        Kipu ja niiden aikaansaama yhditelmä antoi äkillisen sappirakontulehduksen.

• mhgfchmgfghfh

Vanha aihe mutta kai jollain oli syy nostaa tuo joten pari neuvoa.

Kannattaa pyytää panacod poreena että sen voi kevyesti siemailla lasista eikä yhdellä ryypyllä. Poreessa on myös makeutusainetta ei tee vatsaa yhtä kovaksi kuin tabletti.
      Ei kannata ottaa ruoan jälkeen maha turpoaa ja jos ette oksenna siitä voi tulla kova närästys vaikuttaa aika paljon rintakivuilta.
      Voi tietysti koukuttaa huomaa siitä jos annokset nousee.

• Järki käteen

Täällä puhutaan Panacodista ja Pancolista. Niillä on aivan erilaiset vaikutukset. Kaksi kappaletta panacogia saa vähän lääkkseitä käyttäneen pään kyllä huippaamaan. Panacol exdent 665 on myöskin tavallista panacolia vahvempi lääke, jotä määrätään mm. nivelkipuihin.

• Erkmerk

Tarkoitat varmaan Panadol Extend- lääkettä ja Panacodia. Panadol Extend-lääke ei ole mitenkään erityisen vahva - se sisältää 665mg parasetamolia verrattuna reseptittä myytäviin 500 mg parasetamolia sisältäviin tabletteihin. Panadolin ja Extendin ero on vaikutusajassa eli Extend-versio vaikuttaa pidempään.
        Panacodissa parasetamolin vaikutusta tehostaa kodeiini, joka on mieto opiaatti ja sitä on käytössä esimerkiksi myös yskänlääkkeissä (tosin pienemmissä määrin). On vaan yksinkertaisesti kiputiloja, yleensä hermokipuja, joihin ei riitä pelkän parasetamolin teho. Silloin tarvitaan voimakkaampia lääkkeitä ja näistä vaihtoehdoista miedoin on Panacod. En menisi siis hirveästi leimaamaan Panacodin käyttäjiä tai maalaamaan piruja seinille. Joka lääkkeellä on sivuvaikutuksensa ja aina on niitä joille jokin lääke ei sovi. Panacodia enemmän huolestuisin tulehduskipulääkkeistä, jotka voivat aiheuttaa vakavia haittoja vatsalle ja niitä syödään kuitenkin aika paljon lääkärin määräminä sekä itsehoitona ihan tottumuksesta.

• Frank Castle
        Erkmerk kirjoitti:

Tarkoitat varmaan Panadol Extend- lääkettä ja Panacodia. Panadol Extend-lääke ei ole mitenkään erityisen vahva - se sisältää 665mg parasetamolia verrattuna reseptittä myytäviin 500 mg parasetamolia sisältäviin tabletteihin. Panadolin ja Extendin ero on vaikutusajassa eli Extend-versio vaikuttaa pidempään.
        Panacodissa parasetamolin vaikutusta tehostaa kodeiini, joka on mieto opiaatti ja sitä on käytössä esimerkiksi myös yskänlääkkeissä (tosin pienemmissä määrin). On vaan yksinkertaisesti kiputiloja, yleensä hermokipuja, joihin ei riitä pelkän parasetamolin teho. Silloin tarvitaan voimakkaampia lääkkeitä ja näistä vaihtoehdoista miedoin on Panacod. En menisi siis hirveästi leimaamaan Panacodin käyttäjiä tai maalaamaan piruja seinille. Joka lääkkeellä on sivuvaikutuksensa ja aina on niitä joille jokin lääke ei sovi. Panacodia enemmän huolestuisin tulehduskipulääkkeistä, jotka voivat aiheuttaa vakavia haittoja vatsalle ja niitä syödään kuitenkin aika paljon lääkärin määräminä sekä itsehoitona ihan tottumuksesta.

Mahtaakohan tämä Erkmerk olla sosiopaattinen psykiatri (tai muu lekuri), joka työ- ja vapaa-aikanaan kommentoi www:n eri foorumeilla...? Kaikki selviää aikanaan... ;-D

Erkmerk -nimimerkki on kommentoinut salakuuntelukohua tuolla: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10507053

• Järki kirjoituksiin

Mikä ihmeen Pancol / Panacol exdent 665??

• Koukussa Panacodiin

Panacod tabletti sisältää 500mg parasetamolia ja 30mg kodeiinia, eikä tosiaankaan sovi kaikille. En tosiaankaan suosittele kuin KOVAAN kipuun. Lisäksi on ns. kolmiolääke.

PANADOL Extend 665mg taas on läääke joka on yleensä hyvin siedettävä. Se on vaikutukseltaan myös pitkäaikainen. Hyvä troppi!!

• vanha suikkapää

Panacode 600mg sisältää parasetamoolia ja kodeiinia, joista jälkimmäinen muuttuu maksassa morfiiniksi, vastaa 30mg morfiinia. Normaali annostus hermo-kivuissa on 1-2 tab kerralla, max 6 tab /vrk. Parasetamoolin yliannostus voi aiheuttaa myrkytyksen, opiaatiin osuus alkoholin kanssa voi aiheuttaa hengityksen pysähtymisen. Ja ihan totta 1 ei vaikuta mitään, mutta 2 illalla niin aamukahvi onkin äkkiä lähimmässä pussissa.

• Farmaseut_xxx

Saatat kuulua vähemmistöön, joilla maksan CYP2D6 -entsyymi toimii tavallaan liian hyvin. Tämä entsyymi muuttaa kodeiinin morfiiniksi. Normaalisti vain noin 1% muutetaan morfiiniksi. Sinulla määrä voi olla moninkertainen. Siksi olet herkkä Panacodille.

• vee

auttaako tuohon ^ jos ottaa pienemmän määrän? nielurisaleikkaus tulossa ja pelottaa se kivun määrä jo valmiiksi. mutta tiedän, että oksennan kodeiinista (olen saanut sitä pistoksena lihakseen joskus). mutta jos ottaisi niitä tabletteja, ja vain esim. yhden kolmannesosan kerrallaan... saisikohan siitä yhtään kivunlievitystä ilman oksentelua?

• ieurru

Panacod vaan väsyttää ja maha menee ummelle....

• Anonyymi

Ei voi kamala. Älä ihmeessä ota noin paljoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      3
      3626
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2012
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      826
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      754
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      728
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      708
    7. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      705
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      692
    9. 35
      640
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      638
    Aihe