Joko pitäisi lähteä kun alan käyttäytyä väkivaltaisesti siksi kun mies ei vastaa eikä puhu. Itsehän tässä joutuu pian liriin. Kuusi vuotta olen yrittänyt huonoin tuloksin:)
Puhumaton mies ongelmana
34
1611
Vastaukset
- swanholm
MInä juutuin vastavaan tilanteeseen 30 vuodeksi.
Pikkasen liian pitkäksi ajaksi!
Syynä vanha huono selitys: Lasten takia...- Ennustaja Kaarina
Noin 7 vuotta on tavallisin aika avioliitossa . Aloittaja eroaa noin vuoden päästä .
- Vain jos saat
Ennustaja Kaarina kirjoitti:
Noin 7 vuotta on tavallisin aika avioliitossa . Aloittaja eroaa noin vuoden päästä .
hänet uskomaan satuihisi...
- rakkaus ON
mykkis = lukkoon menemistä. ei halua, ei osaa, ei jaksa vängätä. millainen riitleijä olet? tivaat,huudat, käyt päälle, LYÖT? ei ihme että on hiljaa. on niiin lukossa.
rauhoitu, tehkää yhdessä jotain kivaa, muistelkaa miksi rakastuitte. sitten voit vasta alkaa RAUHALLISESTI puhumaan omista tuinteista, kysyä häneltä mikä hänellä on. ansaitse hänen luottamus takaisin, älä nyt häntä ainakaan lyömään ala!
huh, toisinaan mietityttää näitä lukieesa, että mihin EMPATIA ja aito VÄLITTÄMINEN on kadonnut. lyödään ja huudetaan.
RAKKAUTTA JA YMMÄRTÄMISTÄ me kaikki vain tarvitsemme- TOINEN NÄKÖKULMA
JOS SULLA ON KÄDESSÄSI KIVI, HEITÄ SE POIS JA PIJÄ OMA SYDÄN LÄMPIMÄNÄ, PUHUMATTA JA PAAPOMALLA EI YKSIKÄÄN SUHDE OLE KOSKAAN TOIMINUT.
Se just ei toimi jos aina vaan joustan ja ymmärrän, se empatia puuttuu juur toisesta suunnasta. Omalle toiminnalle on aina hyvä selitys tai eihän sitä tarvitse edes vaimoparalle selvittää, tekee miten tahtoo. Minun toiminta on aina suurennuslasin alla. Siksi tässä meinaa jousto-ommel herpaantua ja katkee joku kaunis päivä. Sitä en toivo, vähiten itselle, koska silloin minusta ei ole lapsillekaan paljon iloa, jos osastolle tulevat katsomaan.
Aina aloitan keskustelun rauhallisesti, mutta jos koskaan ei tule mitään vastinetta tai se on jotain täysin ylimalkaista. Kuka tahansa hikeentyisi.- voimia!!!!!
ukkos pelaa omaa viivytyspeliään, sinut on eräällä tavalla jätetty suhteessa, tarttet pian terapiaa ellet nyt ennenkuin lähdet kykene purkamaan miehelles miten paha olo sulla on sen sulkeutuneisuuden vuoksi etkä ollenkaan tiedä ootko miehelle tärkeä, mitä se susta ajattelee, osoittais päivättäin arvostamistaan läheisyydella niin teillä ei olis tuota ongelmaa, mikä selvästi nakertaa ja polttaa sua loppuun, miten oma rakas voi katsoa vierestä toisen kärvistelyä ja kuihtumista, puhu ukolles NYT ja kerro asiat jotka vaiva mieltä, ettei erotessa laita kaikkee sun piikkiin ja joudut käymään vielä monta monta vuotta syyllisyytes takia terapiassa, näin neuvoo kokemuksen syvä rintaääni.ukkos pitää antaa enemmän, ei tuo oo reilu ja avoin parisuhde!!!!=(
Hyviä vastauksia kaikki, näillä mennään eteenpäin:) KIIIIITOS!
- ohoib
Vastahan sä olet yrittänyt 5 ja puoli vuotta jos ollaan tarkkoja. Panin kiertoon ja sulle osui. Naurattaa, kun kivireki sai uuden vetäjän.
- mykät kiduttajat
Puhumattomuus voi olla pahempaa kuin suora huuto. Kommunikoimattomuus on KIUSAAMISTA, toisen mitätöimistä, itsestäänselvyytenä ja ilmana pitämistä, hulluksi ajamista, henkistä VÄKIVALTAA! Mykkäkoulua voi pitää yllä ihan vspaasti, nimittäin yksinään jos elää. Parisuhteeseen ryhtyvän pitäs olla sen verran kypsä että pystyisi tajuamaan, ettei mikään parisuhteessa toimi jos ei kommunikaatio toimi.
Taitaa olla paras, että laitat tälle ns. miehellesi selvän pelin selväksi. Joko toiminta muuttuu tai etsii sitten toisen uhrin. Ei sinun osasi ole olla joku sylkykuppi. Tällaisille puolisoille ja parisuhteille on surutta annettava vasaraa.
- Krisu4
Tää oli avaava viestiketju, minä olen ajatellut että minussa on jotain vikaa. Ajattelin että ehkä mä härnään mun miestä liian monilla kysymyksillä kun hän aina vetäytyi ja lopetti vastaamaasta tai sitten hän vastasi muutamilla sanoilla, todella ympäripyöreillä sanoilla ja lopetti sitten täysin vastaamisen kun pyysin häntä sanomaan suoraan ja tarkemmin. Hän ikäänkuin hylkäsi minut yksin pohtimaan asioita, entistä hämmentyneempänä. Kirjoitin hänelle sähköposteja, yritin selittää mitä tunnen, mutta hän ei ikinä vastannut viesteihini, jätti ne vaan huomioitta.Muutama päivä myöhemmin hän otti yhteyttä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jätin hänet.Aloin voimaan niin huonosti. Tulkitsin hänen puhumattomuutensa niin, että hän oikeasti halusi lopettaa suhteemme, mutta hän ei uskaltanut sitä sanoa. Joten hän ajoi minut melkein hullun partaalle kunnes itse ymmärsin yskän ja lähdin..Ja edelleen ajattelen, että olinko liian vaativa eikä hän kestänyt sitä, oliko vika sittenkin minussa. Mutta tajuan että en ollut väärässä.
- 10 + 18
Niin siinä käy kun juoksee ulkonäön perässä.
- valoaallotar1
Kyllä puhumattomatkin oppii tukemaan mutta tuskallisen hitaasti:) Varmasti usein kasvatuksen tulosta niin on vaikea oppia uusille tavoille ennenkun on pakko jos silloinkaan.
- eukkonen
minä 21 vuotta kärsinyt.
- fgkjlhföiohdföoh
Mitä sä olet sille miehelles tehnyt, kun ei se sulle puhu?
- Yksi kokemus
TUNTEET! Tunteista puhuminen voi olla miehelle HYVIN vaikeaa, oli sitten kyseessä omat tai puolison tunteet! Tämä johtuu useimmiten kasvatuksesta ja ympäristöstä. Kun vaimo haluaa puhua parisuhteesta ja tunteistaan, se aiheuttaa pelkoa, ahdistusta ja ennen kaikkea tunteen siitä ettei tiedä mitä tehdä. Koska lapsuudesta asti on oppinut välttämään tunteita sekä TUNTEITA HERÄTTÄVIÄ TILANTEITA, ei tiedä miten reagoida vaimon tunteisiin tai tuntoihin parisuhteesta. Lisäksi, koska omien tunteiden tukahduttaminen lapsuudessa aiheuttaa aikuisuuteen asti jatkuvaa ahdistusta ja pahaa oloa, ihminen pyrkii vaistomaisesti välttämään tunteita aiheuttavia tilanteita.
Jos tuntuu siltä, ettei mies puhu, kannattaa ensin selvittää omat tunteet itselleen. Kannattaa miettiä, mihin haluaa vastauksia mieheltä, ja muotoilla ne yksityiskohtaisiksi kysymyksiksi!- Miksi ihmeessä
niistä tunteista muka pitää puhua? Mies rakastaa ja varmasti kertoo JOS JA KUN tilanne muuttuu. Olkaa rouvat ihan huoletta.
Ei maailmaa puhumalla ole rakennettu vaan teoilla. - munat ja kanat
Äitihän sen pojan kasvattaa. Miehet eivät itke,sanottiin. Mies lyö naulaa seinään ja nainen katsoo vierestä, että minkälaisia tuntemuksia se herättää.
- Hurlum hei!
Miksi ihmeessä kirjoitti:
niistä tunteista muka pitää puhua? Mies rakastaa ja varmasti kertoo JOS JA KUN tilanne muuttuu. Olkaa rouvat ihan huoletta.
Ei maailmaa puhumalla ole rakennettu vaan teoilla."Yksi kokemus", sulle.
Terapia on justi tollaisia tunteville! jos jopa TUNTEITA HERÄTTÄVÄT TILANTEET AHDISTAA. Hurlum hei! Kannattaa satsata siihen, et olis kykenevä parisuhteeseen. Se on kuin laittais rahaa pankkiin!
- 4+4
Itse olen puhumaton mies. En huuda tai riitele. Tosin ei naisenikaan, miksi olisimme yhdessä jos pitäisi riidellä?
Kuusi vuotta olet yrittänyt? Sitten väkivaltaa kun ei toimi? Mene nyt ihan oikeasti sinkuksi ja lopeta kaikki parisuhde pelleilyt. Meidän talossa asiat osataan hoitaa huutamatta, kiukuttelematta tai hakkaamatta...Paskat parisuhteet vaatii riitelyä ja yleensä myös ne on sitä roskasakkia kanssa.- kaksin kaunihimpi
Ei tietenkään riitely tpidä olla itsetarkoitus! mut usein se puhdistaa ilmaa, kun jos saa päästellä vähän höyryjä ulos. Toki kenenkään ei tarvi alistua sylkykupiksi eikä roskikseksi.
Mut jos pariskunnalla on erillaiset tavat "riidellä", toinen huutaa ja toinen mököttää - niin se on varmaan se epäihanteellisin tilanne. Meinnaan, jos ite "riitelisin", varmaan ennemmin just "huutaisin" kuin mököttäisin. Mut mun mielestä se mököttäminen olis yhtä kauheeta - eli kumpikaan ei riitelyssään olis toista "huonompi", vaan fifty - fifty olis tilannne. noin sen ite näkisin.
Joskus kuulee jonkun sanovan, et kun toinen ei osaa "riidellä". Itse voisin ehkä helpollakin samaistua tuon sanojaan (jos olisin siis surkeassa suhteessa). Nimittäin raivostuttavaahan se sellainen olis, jos olis kumppani, jollain olis joku ihme ideaali "riitelemättömästä hyvästä onnellisesta ihanasta kauniinsta elmästä", jossa ei kukaan koskaan korota ääntään. Et sellainen hyvä ihminen on - ei poikkipuolen sanaa koskaan. Hieman kärjistetyksti toin asiani esille, mut ymmärtänette mitä tarkoitan.
Mielestäni on taito oppia "riitelemään oikein". Tai pikemminkin hoitamaan suhdetta ja satsaamaan siihen, jottei menis kumpikaan niin lukkoon, et pitäi alkaa mököttämislinjalle. Tai niin raivostuttavaksi elämä, ja et toinen alkais niin ottaa päähän, et tulis heikkopäiseksi huutakjaksi. Molemmat yhtä pahoja ääripäitä mielestäni.
Eli kannattaa tutustella kunnolla, enen kuin lyö hynttyyt yhteen. Ja kuulostella, miten meillä nämä jutut menee.. miten synkkaa - sielujen sympatiat jos kohtaa, oi onnea! monen (potentiaalisen riitelyn alun) luulis jäävän jo pois pelkästään siitä syystä -
- Tyhmyys potuttaa
Pitäisikö hölistä turhaa ja olla koko ajan höpöttämässä turhanaikaista paskaa kuin aivoton savolainen tai italialainen mikä kulkee useimpien naisten mielessä keskusteluna ?
Jos naisen kiinnostukset on Kauniit ja Rohkeat, missit, julkkis, taitelija, shoppailu ym. tasoa joka asiassa, ei pahemmin puhuttavaa ole.- urts
Ihan oikein. Mitä sitä suotta toistamaan aiemmin sanottuja asioita. Meilläkin muija valitti etten muka koskaan sano rakastavani sitä mutta oikaisin asian kertomalla että suhteen alussa 20 vuotta sitten mää sanoin jotta rakastan sitä ja samalla sanoin että mikäli asiantila muuttuu niin ilimootan siitä kyllä. Eikä se oo muuttunu.
- urts
Jos mies on mykkä!!!????
- huomannut
Voi olla ihan vaan hiljainenkin. Ei mitenkään harvinaista tässä maassa.
- väkivalta rikkoo
huh. Kauan olet jaksanu. Tiedän tasantarkkaan ton tunteen, kuinka puhumaton (asioita pakeneva) ihminen saa raivon partaalle, kun jatkaa puhumattomuuttaan. Vaikka olis kuinka "lukossa" se mykkäkoululainen, niin henkistä väkivaltaa se on. Se kuluttaa voimat. Mun tapauksessa tää puhumaton myös valehteli, häipyi välillä puhetilanteesta kokonaan päiväksi tai pariksi ja kävi päällekin. Aikas traumaattista tuskaa aiheutti. Tulkitsin lopulta, niinkuin joku muukin tässä ketjussa tais omasta jutustaan mainita, että äijähän pitää mua vaan tyhmänä ja haluaa musta eroon, muttei uskalla sitä tehdä. Vuoden verran kestin valitettevasti. (Tosin asioista toipuminen saattaa kestää pitkään ja on vaikeaa.) Ja noi itsesyytökset asioista on kans tuttua juttua.
Tässä yksi tarina muiden joukossa. Jaksamista toipumiseen kaikille väkivaltaa kokeneille ihmisille! Henkinen väkivalta satuttaa ja lujaa, ottakaa selvää mitä se on, niin ehkä osaatte reagoida toisella tapaa ja auttaa.- Neliapila!
"ja kävi päällekin. Aikas traumaattista tuskaa aiheutti."
- Joo ja mietihän mitä traumaattista tuskaa itse aiheutit sillä jatkuvalla jäkättämisellä täysin turhista asioista? Tämän olisit voinut välttää alistumalla miehesi johtoasemaan, olisitte onnellisesti yhdessä naimisissa, olisi lapsia, mersu ja rivitalonpätkä sekä kultainen noutaja.
Mikä ihme on se tekijä joka saa naisen luopumaan kaikesta siitä hyvästä mitä elämä on tarjonnut tai mitä se voisi tarjota? Sitten mennään uuteen syliin, aletaan kälkättää ja taas saadaan turpaan. Lähdetään seuraavaan ja taas...
- ijgtykokvgguuyhbvchj
Niin kyllähän se pitää puida jokainen tärkeä asia kunnolla, jos vaikka on se kuuluisa huono olo niin jokusen tunnin puhuminen päivityäin auttaaö
- jokukukavaan
OLisi ihan kiva kuulla ap:n vastakappaleenkin mielipide ko asiaan. Ihmisillä kun on tarve liiotella ja kääntää asiaa omaksi edukseen.
Ja sitten nämä ns komppaajat. Naurattaa kun aivottomat ja vailla omaa tahtoa kulkevat yrittävät neiuvoa toisia.
Rakastakaa toisianne, ilman ehtoja. - hersy
Sun mies on varmaan kuollut ,kun ei puhu mitään:)No ei,kyllä on ihmeellistä jos jäbä ei suutaan auo,kyllä sun jollain keinoin on se kaverin suu avattava,jos ei aukea,niin suunta kohti ovea,eikä takaisin kannatte palata,tämä on miehenä mun käsitys.
- Myös kokenut
Meissä naisissa on paljon sellaisia kalkattajia jotka puhuu puhuttuaankin, ei sen puoleen voi miehistäkin löytyä. Minun ex avo oli sellainen joka valitti että en puhu. Hänen äitinsä on myös kalkkattaja joka on aina äänessä. kyllästytti käydä siellä kun kertoi joka kerran samoja juttuja jos ei uutta ollut tapahtuna tarpeeksi mistä kertoa .Itse puhun asian kerran ja selkeästi, en veivaa enkä vaivaa samaa asiaa jatkuvasti. En ole uuden mieskaverin mielestä tuppisuu. Jos mies ei puhu voi syynä olla että ei jaksa enää kuunnella sitä kaakatusta mitä toinen tekee jatkuvasti .En minä ainakaan jaksanut ja kun ex vaati keskustelua mistä en olisi halunnut keskustella , tuntui se todella ahdistavalta. Kyseenä saattoi olla vaikka jokin sukulaiseni , mistä piti saada tietää erinäisiä asioita
- halloota
Minä olen kokenut samaa kuin ap. Mykät kiduttajat- ja Voimia-nimimerkeillä kirjoittaneet ovat oikeassa. Kuten ap, vuosia yritin saada vastauksia, keskustelua. Sopii kysyä kuka on tyhmä silloin, kun odottaa että vuosia mykkä kivimies vastaa?
- Oyutta
Provinsoidut ilmeisen helposti ja siksi mies ei viitsi alkaa vänkäämään. Etsi itsellesi mies, joka ei pelkää käyttää nyrkkiään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2124213
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1042081Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.151871Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341772- 1811554
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut261441Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111263Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2151201- 391182
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331150