Kuinka usein vaihdatte profiilikuvaa facessa?
Kuinka usein on mielestäsi normaalia vaihtaa?
Mitä ajattelette usein kuvaa vaihtavasta? Entä sellaisesta, jolla on muu kuva kuin kasvokuva profiilissa? Esim. eläin tai maisema?
Onko huomionhakua, jos vaihtaa viikottain tai useammin?
Peukutatteko ihastuksenne profiilikuvia aina/usein/ei koskaan?
Facebookin profiilikuvan vaihto
37
3654
Vastaukset
- miehen mielipidettä
Yksi tuttu muija vaihtaa välillä kuvaansa monta kertaa päivässä. Tulee väkisinkin mieleen, että kyseessä on tasapainoton yksilö. Usein kuvaansa vaihtavasta tulee mieleen epätoivoisesti hyväksyntää kerjäävä.- En saanut kuin viisi peukkua, äkkiä uutta poseerauskuvaa kehiin. Huulet törrölleen ja meikkiä paksu pakkeli päälle, tissivakoa esiin. Piruuttaankaan en peukuta koskaan.
Minua miellyttää enemmän muija, joka ei vaihda kuvaansa liian montaa kertaa vuodessa ja silloinkin aina tuore ja luonnollisen oloinen kuva, ei liian poseerauskuva, vaan sellainen kuin muija on luonnossakin.- Make täs moi
Mä diggaan freeseist muijist.
- piskatuppeli
evvk.
- 4 kertaa/vuosi
4 kertaa vuodessa on ihan passeli. On niitäkin, joilla on joku vuoden 2006 kuva, jolloin olivat vielä laihoja.
- jonnelt
Vaihdan ehkä kerran 2 vuodessa. Voihan sitä useammin vaihtaa mutta en jaksa. Sehän on kiva jos vaihtaa usein, mutta joku raja siinäikin. Kyllä nyt jos vaihtaa kerran päivässä niin on joku mielenterveyshäiriö. Tottakai se on huomiohuoraamista ihan samoin kun twitter. Oon itekki twitterissä mut en kirjota mitään, helpompi seurata kiinnostavia ihmisiä kun on kirjautunu. Mutta perusjannut ei tee päivityksillään mitään koska KETÄÄN ei kiinnosta.
Sehän on vaan hyvä jos vaikka kerran puolessa vuodessa päivittää. Moni tuntemani nainen ei päivitiä kuviaan koska ovat lihonneet niistä edustavista kuvista. - eläinkuvan haltija
Omituisempia kuvia ovat ne, jotka ovat itse otettuja ; ihmeellinen ilme, jota henkilön naamalla ei livenä koskaan näe ja jostain ylä- tai alakulmasta, jossa on ihan tunnistamattoman näköinen. Pissis-kuvan tunnistaa tietysti kuvassa näkyvästä kännykästä. Eli kuva otettu peilistä.
Paras kuva on jonkun toisen ottama, tai ainakin sen näköinen, että voisi olla, ilme mielellään hymyilevä. Värit luonnolliset, kuva muokkaamattoman näköinen. Mielellään naisella huomaamaton meikki.
Mielenkiintoista on kuvista nähdä, millaisen näköiseksi henkilö itse kuvittelee itsensä ja mitä pitää hyvänä kuvana.- kiss face selfie
Duck face-kuva:
http://sassavenue.com/blog/wp-content/uploads/2013/06/130602-duck-face-Selfie.jpg
cat face selfie .
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/08/14/article-2392610-1B4A2E6C000005DC-359_634x631.jpg
fish face selfie:
http://images.ak.instagram.com/profiles/profile_965814409_75sq_1390671404.jpg - epäymmärrettävä
Ja yksisilmäinen kamera ottaa läheltä naamaa kuvan, jossa suu, nenä, silmät yms kasvonpiirteet näyttävät suhteettoman suurilta päähän nähden. Tätä vääryyttä voi yrittää vähentää kuvaamalla naama etäältä kauko-objektiivilla. Ihmiset katsovat sitten jo kahdella silmällä ja näkevät päätä enemmän joka puolelta.
- FGAS
kiss face selfie kirjoitti:
Duck face-kuva:
http://sassavenue.com/blog/wp-content/uploads/2013/06/130602-duck-face-Selfie.jpg
cat face selfie .
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/08/14/article-2392610-1B4A2E6C000005DC-359_634x631.jpg
fish face selfie:
http://images.ak.instagram.com/profiles/profile_965814409_75sq_1390671404.jpgJa pahimpana kaikista... https://encyclopediadramatica.es/Fat_Girl_Angle_Shot
- jeepjep
Jos naisella on eläinkuva tai maisema, tulee mieleen, että hänellä on joko mustasukkainen miesystävä, komplekseja ulkonäöstä (lihonut, vanhentunut tms.) tai masentunut. Vähän sama tulkinta lapsuuskuvassa, jos facebookissa ei ole lapsuuskuva-teemaa.
Paras on vuoden sisään otettu luonnollinen kasvokuva, jota vaihdetaan pari kolme neljä kertaa vuodessa. Vaihdan silloin kun siltä tuntuu, joskus sama kuva on kuukausia, joskus vaihdan uuteen jo muutaman päivän kuluttua. Kuvassa voi olla ihan muuta kuin kasvot, tälläkin hetkellä siellä on eräs hauska ulkomailta bongattu liikennemerkki. Kyllä ystäväni tietävät, miltä näytän, joten turha valokuvaa on ottaa niin vakavasti.
- Narsismiako?
Hyvännäköiset ihmiset vaihtavat usein profiilikuvaansa, jotkut jopa monta kertaa päivässä. Max 1 viikossa useimmat sen vaihtavat, se on jo aika usein. Mistä tuollainen mielestänne kertoo?
- Saburiina
"Narsismiako" kirjoittajalle...
Oletko tullut huomanneeksi, että yleensä nämä ns. hyvännäköiset ihmiset ovat niitä hyvännäköisiä koska jaksavat panostaa ulkonäköönsä. Ilman meikkejä ja siistejä vaatteita he näyttäisivät myös ihan tavallisilta pulliaisilta. Luultavasti on kiva ottaa itsestään uusia kuvia, kun huomaa minkälaisen muodonmuutoksen osaa tehdä meikeillä, hustenlaitolla ja vaatteilla. Tuo itsensä tällääminen on myös yllättävän aikaavievää ja yllättävää kyllä, vaivalloista. Ihminen todella näkee vaivaa laittautuakseen.
En tiedä onko se narsismia, mutta se on selvää, että ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä kuinka haluaa elämäänsä elää ja aikansa käyttää. Nämä itseään laittavat ihmiset sattuvat ehkä olemaan esteetikkoja, jotka nauttivat kauneudesta. Niin taiteesta, kauniista ihmisistä kuin omasta huolitellusta ulkonääöstäänkin.
Miksi ei vaihtaisi sitä profiilikuvaa, kun kerta voi?- facebookkimies
Parhaan vaikutuksen minuun on tehnyt nainen, jolla ei facebook-kuvassa näkynyt meikin hiventä, oli niin saunaraikkaan ja hymyilevän näköinen. Sotamaalauksen tehneet ei tämän miehen silmiin näytä kauniilta. Ne näyttää kauniilta yrittävän näköisiltä.
- Narsismiako?
Tutkimuksissa on todettu että usein profiilikuvaansa vaihtavat ihmiset ovat keskimäärin narsistisempia kuin muut. Olen tämän myös itse huomannut. Sellaiset ihmiset jotka vaihtavat usein profiilikuvaansa ovat luonteeltaan itsekeskeisiä, huomionkipeitä ja itserakkaita. Pelkällä meikillä ei saa taviksesta kaunista vaan nimenomaan sellaisesta ihmisestä jolla on hyvännäköiset piirteet. Toki se on ymmärrettävää että kauniit ihmiset vaihtavat usein profiilikuvaansa koska näyttävät kuvissa hyvältä ja saavat otettua itsestään onnistuneita kuvia varsin helposti. Mutta ihmettelen vai sitä että miksi vaihtaa profiilikuvaa niin usein? Onko se huomionkerjäämistä ja huonon itsetunnon pönkitystä? Tästä taas herää kysymys että miksi hyvännäköisellä olisi huono itsetunto? Tähän vaihtoehtoon en oikein usko. Luulen että kauniit naiset vaihtavat kuvaansa usein koska ottavat itsestään keskimäärin enemmän kuvia kuin rumat tai tavalliset naiset. Kauniit rakastavat omaa peilikuvaansa niin paljon että tykkäävät ottaa itsestään paljon kuvia ja ihailla omia kuviaan. Ihan selvää narsismiahan tuo on eikä mitään tervettä itsensä rakastamista.
- sdgsdg
Narsismiako? kirjoitti:
Tutkimuksissa on todettu että usein profiilikuvaansa vaihtavat ihmiset ovat keskimäärin narsistisempia kuin muut. Olen tämän myös itse huomannut. Sellaiset ihmiset jotka vaihtavat usein profiilikuvaansa ovat luonteeltaan itsekeskeisiä, huomionkipeitä ja itserakkaita. Pelkällä meikillä ei saa taviksesta kaunista vaan nimenomaan sellaisesta ihmisestä jolla on hyvännäköiset piirteet. Toki se on ymmärrettävää että kauniit ihmiset vaihtavat usein profiilikuvaansa koska näyttävät kuvissa hyvältä ja saavat otettua itsestään onnistuneita kuvia varsin helposti. Mutta ihmettelen vai sitä että miksi vaihtaa profiilikuvaa niin usein? Onko se huomionkerjäämistä ja huonon itsetunnon pönkitystä? Tästä taas herää kysymys että miksi hyvännäköisellä olisi huono itsetunto? Tähän vaihtoehtoon en oikein usko. Luulen että kauniit naiset vaihtavat kuvaansa usein koska ottavat itsestään keskimäärin enemmän kuvia kuin rumat tai tavalliset naiset. Kauniit rakastavat omaa peilikuvaansa niin paljon että tykkäävät ottaa itsestään paljon kuvia ja ihailla omia kuviaan. Ihan selvää narsismiahan tuo on eikä mitään tervettä itsensä rakastamista.
Nojoo, huomattu on kyllä nämä narsistiset feissarin diivat, proffukuva vaihtuu vähintään viikoittain ja raportoidaan jokainen helvetin asia makarooninkeitosta vessakäynteihin ja mikä tyrmistyttävintä, aina on joku fanijoukko tykkäämässä ja kommentoimassa joten tämä diiva saa vaan hienoa pönkitystä tunnoilleen ja jatkaa tätä naurettavaa huomionhakua.
- Outoa
Sotamaalit ovat todella säälittäviä mutta miten selitätte sen että pahimmat pakkelit ovat yleensä hyvännäköisillä naisilla? Olen huomannut että mitä kauniimpi nainen, sitä enemmän on meikkiä. Rumat ja tavikset taas ovat aika naturelleja.
- hehe..
Se johtuu siitä, että sinä oikeastipidät siitä pakkelista, etkä pidäkään luonnonkauniista, oikeasti kauniista naisista.
- tikkurilanvärikartta
Jos nainen on luonnonkaunis, eli meikittä kaunis, hän laittaa itsestään myös meikittömän kuvan välillä feissariin. Jos taas nainen on vain meikattuna kaunis, ei ole pokkaa laittaa kuvaa, etteivät kaikki huomaa, että kauneus olikin vain purkista saatu.
- Outoa
hehe.. kirjoitti:
Se johtuu siitä, että sinä oikeastipidät siitä pakkelista, etkä pidäkään luonnonkauniista, oikeasti kauniista naisista.
Pidän nimenomaan luonnonkauniista naisista, että heh heh vaan itsellesi. Mistä on tullut se käsitys että kauneus olisi meikillä tehtyä? Jos näin on niin miksi sitten kaikki naiset eivät ole meikattuina ulkonäöllisesti samaa tasoa? Ne naiset jotka ovat meikattuina kauniita ovat minun kokemukseni mukaan kauniita ilman meikkiäkin.
- ....................
Outoa kirjoitti:
Pidän nimenomaan luonnonkauniista naisista, että heh heh vaan itsellesi. Mistä on tullut se käsitys että kauneus olisi meikillä tehtyä? Jos näin on niin miksi sitten kaikki naiset eivät ole meikattuina ulkonäöllisesti samaa tasoa? Ne naiset jotka ovat meikattuina kauniita ovat minun kokemukseni mukaan kauniita ilman meikkiäkin.
Kun kaunis nainen meikkaa raskaasti, hänellä on ongelmia itsetuntonsa kanssa. Hän pitää itseään taviksena ilman meikkiä. Myös tatuoinnit ja vaihtelevat tukan värit kielivät siitä, että kaikkea pitää olla ja paljon, ei luoteta omaan, aitoon viehättävyyteen, vaan halutaan itsetehostusta. Takana ehkä haukkumista nuoruudessa, entisiä ylipaino-ongelmia, suuri halu kerätä ihailijoita, kun niitä ei ennen ollut tms.
- Outoa
.................... kirjoitti:
Kun kaunis nainen meikkaa raskaasti, hänellä on ongelmia itsetuntonsa kanssa. Hän pitää itseään taviksena ilman meikkiä. Myös tatuoinnit ja vaihtelevat tukan värit kielivät siitä, että kaikkea pitää olla ja paljon, ei luoteta omaan, aitoon viehättävyyteen, vaan halutaan itsetehostusta. Takana ehkä haukkumista nuoruudessa, entisiä ylipaino-ongelmia, suuri halu kerätä ihailijoita, kun niitä ei ennen ollut tms.
Olen samaa mieltä siitä että jonkinlaisista itsetunto-ongelmista se kertoo ettei nainen voi edes joskus olla luonnollinen vaan tarvitsee korostaakseen ulkonäköään kaikenlaisilla ylimääräisillä härpäkkeillä. Kevyt meikki on jees mutta liika on yksinkertaisesti liikaa.
- ..................
Outoa kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä että jonkinlaisista itsetunto-ongelmista se kertoo ettei nainen voi edes joskus olla luonnollinen vaan tarvitsee korostaakseen ulkonäköään kaikenlaisilla ylimääräisillä härpäkkeillä. Kevyt meikki on jees mutta liika on yksinkertaisesti liikaa.
Loputtomasti itseään tuunaava nainen on myös helposti parisuhteessa uskoton. Hänelle ei oikeasti suhteessa riitäkään yhden miehen rakkaus ja yhden miehen kehut. Niitä kehuja pitää saada myös muualta ja niitä yritetään saada lisää, kokoajan uutta, ehompaa ulkonäköä muokkaamalla.
- Out of context
.................. kirjoitti:
Loputtomasti itseään tuunaava nainen on myös helposti parisuhteessa uskoton. Hänelle ei oikeasti suhteessa riitäkään yhden miehen rakkaus ja yhden miehen kehut. Niitä kehuja pitää saada myös muualta ja niitä yritetään saada lisää, kokoajan uutta, ehompaa ulkonäköä muokkaamalla.
Miten laittautuminen liittyy siihen että pettääkö vai ei? Mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä uskottomuuden kanssa. Sekään ei kerro mitään että jos on huomionkipeä ja kerjää kehuja netissä niin tuskin sellainen nainen on sen uskottomampi kuin muutkaan, kunhan on perso kehuille ja ehkä hieman huonon itsetunnon omaava.
- utuinen katse
Miksi niitä facebook-kuvia pitää käsitellä niin rankasti? Ihmeellisiä kuvakulmia, epätarkkuuksia ja ylivalotuksia. Mitä sillä peitellään? Ai niin, todellista ulkonäköä.
- 15+17
En ole itse ainkaan ikinä vaihtanut. Vaihdan sen sitten, kun alkaa ryppyjä ilmestymään naamalle, eikä meinaa muuten tunnistaa.
- Miehen mielipide
Säälittäviä on sellaiset naiset jotka vaihtavat lähes päivittäin profiilikuvaansa. Ovat yleensä sitä naistyyppiä jotka ovat törkeän yli-meikattuja ja kasvoilla joku typerä herutusilme ja ihmeellinen asento joka kuvassa. Tällaiset ihmiset ovat todella huonoitsetuntoisia naisia jotka kerjäävät säälikehuja.
- m40v..
Minulla on facebookissa yksi tuommoinen nainen kaverina, en edes muistanut kuka se oli kun se pyysi kaveriksi, joku peruskouluaikainen puolituttu? Mutta aina noita "duckface" kuvia siltä tulee viikoittain, ihan ärsyttää niitä katsella. Yritin jopa asetuksista kerran laittaa asetusta etten sen juttuja näe, mutta ne putkahti takas esille.
- ..........
Vaihdan kerran parissa vuodessa eli käytännössä aina, kun sattuu tulemaan onnistunut kuva, jossa näytän ok:lta. Mielestäni on ihan kohtuullista silloin tällöin vaihtaa, ettei sukulaiset ja vanhat luokkakaverit luule, että olen edelleen 30-vuotiaana parikymppisen finninaaman näköinen.
Mielestäni on normaalia vaihtaa muutaman kerran vuodessa. Useammin menee jo huomionhakuisuuden puolelle.- .........
Niin ja peukutan aina kauniiden naisten kuvia. Minulla on yksi todella kaunis työkaveri, joka postaa itsestään bikinikuvia kesäisin sekä talven etelänreissuilta. Näille kuville annan aina peukkua ja vedän käteen.
- suomihuora=15nussima
Mielestäni näissä facebuukeissa ja nettitreffeissä pitäisi olla osio missä kerrotaan seksuaalinen käyttöaste epäkorrektiudestaan huolimatta. Se on kuitenkin tärkein valintakriteeri miehelle naista valittaessa heti ulkonäön jälkeen.
- Tässä
Mielenkiintoista lukea näitä kommentteja. Mieleeni hiipi vain ajatus, että tätäkin ketjua lukemaan ja kommentoimaan on eksynyt vain tietyntyyppisiä ihmisiä. Hirvittävän suppea näkökanta.
En voi käsittää, miksi se, että vaihtaa kauniita profiilikuvia olisi kehujen ja huomion kalastelua? Itse tykkään vaihdella profiilikuviani, mutta en kehtaa tehdä sitä niin usein kuin haluaisin. Mieluiten tekisin sen "salaa", niin ettei siitä tule muille ilmoitusta uutisvirtaan. Jos joku haluaa kuviani katsella, niin niitä saa mennä sivuilleni kyyläilemään, mutta en tosiaan haluaisi pakottaa ketään katsomaan tiheästi vaihtuvia proffakuviani. Facebook on vain nykyisin niin suunniteltu, että kaikki profiilikuvien vaihdot näkyy kaikille ystäville... Kuvan vaihdon jälkeen kuvan voi kyllä käydä klikkaamassa vain itselle näkyväksi. Silti se näkyy kaikille vajaan puoli minuuttia tms heidän sivuillaan..
Itse olen ilman meikkiä todella väritön harmaavarpunen. Pystyn olemaan ilman meikkiä ja joskus olen ollutkin lähes vuoden laittamatta yhtään pakkelia naamaani. Sekin puoli on siis nähty. Tykkään kuitenkin silloin tällöin laittautua ja koska osaan sen oikeasti tehdä ammattimaisesti, niin lopputuloksena olen kaunis ja täysin erinäköinen kuin ilman meikkiä ja hiustenlaittoa (osaan meikata myös luonnollisesti, joten en näytä miltään meikkipelleltä). Ihana ottaa kuvia itsestä, kun on saanut tehtyä sellaisen muodonmuutoksen. En tiedä onko tämä narsismia, aivan sama vaikka olisikin. Mielestäni niillä on ongelma, jotka valittavat kauniista profiilikuvista. Jokin ongelma itsensä kanssa? Kateus varmaan sitten? Itse nimittäin rakastan kaikkien muidenkin ihanien naisten kauniita profiilikuvia, joissa antavat naiseutensa puhjeta kukkaan. Aina tulee hyvä mieli kun näkee jostain naisesta kuvan esim. juhlissa, jonne hän on panostanut vaatteilla, hiuksilla ja meikeillä ja toki ilahdun myös luonnonkauniista kuvista esim. jossain ilta-auringossa rannalla... Ylipäänsä kauniit kuvat on ihania. En käsitä miksi joillekkin ihmisille se on niin kauhea ongelma? - josvaig
Muuten voisin vaihtaakin, mutta vaatimattomana ja huomiota kaihtavana rasittaa facebookin tyyli pistää se kuvanvaihto väkipakolla maailman tärkeimmäksi uutiseksi kaikkien etusivulle antaen minusta tykkäyksiä ja kommentteja kerjäävän luuserin kuvan.
- Naisasialooseri.
En ole vaihtanut profiilikuvaani yli neljään vuoteen.
- Hölmön hommaa
En ymmärrä niitä jotka vaihtavat päivittäin profiilikuvaansa, tulee väkisinkin mieleen että sellainen tyyppi on itserakas narsisti.
- eewa
Vaihdan kuvani Facebookissa n.kerran vuodessa,ja mieluiten jonkun toisen ottaman kuvan.Väliliä on kasvokuva,valiillä kokovartalokuva.
- epäkuvauksellinen
Minulla ei olisi facebookissa kuvaa ollenkaan jollen olisi typeryyksissäni aluksi luullut että kuva on pakollinen. Sen jälkeen en taas laiskuuttani ole viitsinyt poistaakaan sitä. Viiden vuoden päästä profiilini perustamisesta sitten lopulta vaihdoin kuvan, kun huomasin että minut tunnistaa siitä aivan liian helposti. Nykyisessä kuvassa seison sadan metrin päässä kamerasta muutaman millimetrin kokoisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179