Mitä lyhyt mies voi tehdä...

Hämärän rajoilta

...ettei sitä tulkittaisi epätoivoiseksi yritykseksi kompensoida mittaansa jotenkin?

Kehonrakennus ei ainakaan tule kyseeseen. Kauas erottuvilla lihaksilla ei ole muuta vaikutusta kuin se, että ihmiset voivat kuvitella muskelipygmille tämän itsetunto-ongelmat jo matkan päästä.

Entäpä hienon auton hankkiminen? Toimii, kunnes hukkapätkä astuu ulos ohjaamosta. Sillä hetkellä kuitenkin kaikki uskovat ymmärtävänsä, mistä on kyse.

Miehen luonnekin koetaan eri tavalla. Kun pitkä mies on määrätietoinen, ottaa johtajan asemaa yhteisössä ja etenee urallaan, sitä pidetään luonnollisena: miestä ihaillaan, häntä katsotaan sekä kuvaannollisesti että konkreettisesti ylöspäin. Kun lyhyt mies tekee tai yrittää samaa, hänelle nauretaan selän takana ja tehdään kyökkipsykologisia tulkintoja, joiden mukaan rääpäleen on pakko yrittää kyykyttää muita vaikealla luonteellaan ja olla helvetinmoinen kiipijä yhteiskunnallisesti, koska fyysisesti hänet on tuomittu ikuiseen alemmuuteen.

Ja niin edelleen. Mitä tahansa manlet tekeekin, teon tulkintakontekstina on aina miehen mitta. Ja jos hän sitten päättääkin olla tekemättä mitään, jotta kukaan ei vain ajattelisi hänestä ja lyhyydestään mitään negatiivista... Ei auta sekään. Välittömästi joku kaivaa esille tutkimukset, joiden mukaan johtajat ja menestyvät ovat keskimääräistä pidempiä. Siinäs näit, vitun kääpylä: ihan oikein että syrjäydyit, kun ei kaltaisistasi tilastollisestikaan ole mihinkään!

Mitä siis pitäisi tehdä (tai olla tekemättä), jotta se näyttäisi ulospäin vain omalta jutultani, ei lyhyen miehen huvittavalta taistelulta realiteetteja vastaan?

29

663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pituus komplex

Ottaa itseään pidemmän kauniin naisen. Niistä pareista muut sanoo että onpa miehellä hyvä itsetunto. Eräs ystäväni sanoi että muijan mitta lisää miehen mittaa.

• .....
    • Taidan tietää, mitä

Yritätkö kompensoida tällä kysymyksellä jotakin?

• Life is Short

Hämärän rajoilta kirjoittelee yleensä pitkiä viestejä tälle palstalle, koska mitään muuta pitkää hänessä ei sitten olekaan.... paitsi legendaarinen munansa

• Kympin Nainen

Onko vain kaksi vaihtoehtoa? Janan ääripäissä yrittäminen/kompensointi ja toisessa päässä syrjäytyminen?

Mitäs jos asettuisi siihen keskiväliin? Ei yrittäisi kompensoida asiaa vaan hyväksyisi asian.

”Mitä siis pitäisi tehdä (tai olla tekemättä), jotta se näyttäisi ulospäin vain omalta jutultani, ei lyhyen miehen huvittavalta taistelulta realiteetteja vastaan?”

Pitäisi nimenomaan keskittyä siihen omaan juttuun välittämättä siitä miltä se ulospäin näyttää, koska naapurin Martille se näyttää yhdeltä, Liisalle toiselta ja Jennalle kolmannelta riippumatta siitä mitä teet.

• Hämärän pieru

Ei ihmiset ajattele oikeasti noin eikä sitä lyhyyttä tarvitse mitenkään kompensoida. Kunhan vaan on oma itsensä, säteilee positiivisuutta ja omaa nätin pojan kasvot niin johan naiset flirttailevat ja katsovat pitkään. Sä kun olet tollanen umpitollo joka ajattelee tolla tavalla koska luulee että näillä tällaisilla kirjotuksilla olisi jotenkin kova jätkä.

Ihmisessä merkkaa vain se mikä ihminen _todellisesti_ on eikä mikään ulkonäkö. Naiset haluavat hyvän parisuhteen mukavan ja kunnollisen miehen kanssa, ei mitään suomi24 palstan 100 ÄÖ:n junttia, joka on käynyt amiksen ja "haluaa pillua". Ei ihmiset oikeasti ole tollaisia. Mene oikeisiin töihin äläkä yritä vaikuttaa joltain auktoriteetiltä. Tämän palstan jutut on pahoja ja eivät kuvasta sitä millaisia naiset ja miehet oikeasti ulkomaailmassa ovat.

Ei mun ole koskaan tarvinnut pituuttani kompensoida millään tavalla tai mulle oltaisiin naurettu muuten. Mä olen hyvä tyyppi, mun sukuni on täynnä menestyjiä ja mä olen ihan yhtä hyvä kuin kaikki muutkin. Miksi sun tarvitsee aina vihata tai haukkua joitain sun kirjoituksissasi( esim. naisia tai lyhyitä miehiä), jotta sä näyttäisit itse jotenkin fiksulta?

Ulkonäkö ja seksi on yliarvostettuja asioita. Sä itse olet joku nice guy sovinisti joka kirjoittelee teemanaan viha ja oikeasti pelkää elää omana itsenään. Lyhyys on vahvuus, koska silloin naisia saa helpommin kun isot miehet oikeasti( kuten isot koirat) pelottavat pienikokoisia naisia. Mä en edes ymmärrä että mitä vittua sä oikein selität tässä ketjussa.

Onko nää suomi24 palstalaiset oikeasti hyviä missään vaan vaan tämmöisiä kiukkuisia sadisteja ja muita yhteiskunnan rosvoja. Mene töihin, pyyhi perseesi tällä sun avauksellasi ja koita luoda edes yksi merkityksellinen ihmissuhde tai keskustelu. Sä olet pelkkä paskaperse joka ei ole saanut isän rakkautta ja täällä sitten esität jotain väkivaltaelokuvien filmitähteä. Mikä vitun kingi tai ruhtinas sä oikein luulet olevasi? Oletko pelkkä yh huoran kasvattama puppeli poika ja äpärä? Et tiedä mitä on olla rohkea, miehekäs ja sydämellinen mies. Tämmösen paskapalstan vajaaälyiset jutut ovat kaikkein pahinta maailmassa. Täällä on jotain sadisteja ja paskiaisia jotka vihaavat aina jotain ihmistyyppiä ja jokaisessa ketjussa on sama tarina eli haukutaan joku stereotyyppi lyttyyn. Ette te ole mitään oikeita ihmisiä vaan nice guy luusereita.

• Peilikuvasi

Kuulostat kiukkuiselta sadistilta.

• H. rajoilta pieraisi

Ps. Mä tiedän monta muakin lyhyempää miestä mutta en mä niille naura tai halua pahaa. Mä haluan auttaa ihmisiä ja kaikille hyvää. Menisit puppeli poika töihin vaikka nuorten tai vanhuksien auttamiseen. Noin pahaa, sadistista ja ikävää tyyppiä en tiedä kuin sä Hämärän rajoita että tiedä sä vaan se!!!!! Mene oikeisin töihin paskiainen. Et sä edes ole tykätty naisten tai miestenkään toimesta. Mä saan naisia koko ajan kun mä olen aito, iloinen, kunnollinen ja rehti mies. Sä et tiedä sitä kun oma isä rakastaa. Siksi et ole edes mies olet vain roskasukupolven rappioitunut idiootti.

• joo no

Muuten ihan hyvä vastaus, mutta pituus on kyllä oikeasti miehellä plussaa ja viimeisessä kappaleessa aloit sittenkin kompensoida lyhyyttäsi hirveällä kiroilu-uholla.

Oma lyhyt vastaukseni aloitukseen on, että tee mitä ikinä huvittaa, äläkä anna vittujakaan muiden mielipiteistä. Ei siis niin, että EN ANNA VITTUJAKAAN MIELIPITEESTÄSI (kuten mgtowit, jotka painottavat agendaansa), vaan tyynen rauhallisesti jatkat sitä, mitä olit tekemässäkin.

• Hämärä
        Peilikuvasi kirjoitti:

Kuulostat kiukkuiselta sadistilta.

Perustele. Mä oon kuitenkin töissä ja mulla on oikeita ystäviä toisin kun sulla junttiperseellä. Täällä paskapalstassa pitääkin olla just kiukkuinen sadisti kuten jokainen vähä älyinen massasuomi24 persereikä onkin.

• Peilikuvasi
        Hämärä kirjoitti:

Perustele. Mä oon kuitenkin töissä ja mulla on oikeita ystäviä toisin kun sulla junttiperseellä. Täällä paskapalstassa pitääkin olla just kiukkuinen sadisti kuten jokainen vähä älyinen massasuomi24 persereikä onkin.

MOT.

• Hämärän pieru
        joo no kirjoitti:

Muuten ihan hyvä vastaus, mutta pituus on kyllä oikeasti miehellä plussaa ja viimeisessä kappaleessa aloit sittenkin kompensoida lyhyyttäsi hirveällä kiroilu-uholla.

Oma lyhyt vastaukseni aloitukseen on, että tee mitä ikinä huvittaa, äläkä anna vittujakaan muiden mielipiteistä. Ei siis niin, että EN ANNA VITTUJAKAAN MIELIPITEESTÄSI (kuten mgtowit, jotka painottavat agendaansa), vaan tyynen rauhallisesti jatkat sitä, mitä olit tekemässäkin.

Eikun täällä pitääkin olla just kiukkuinen, vihamieline, vähä älyinen, heikko lahjainen juntti joka vihaa kaikkea ja on tosi iso kingi. En mä edes ole lyhyt eikä mua parempia ole jotkut ryyppäävät keskiverto älyiset suomi24 persereiät. Mä tulen rikkaasta suvusta ja olen keskivertoa älykkäämpi. Mulla on kaikki asiat ihan avoinna ja kaikki ässät hihassa. Että tiedä sä vaan se ja kaikki muut isättömät luuserit ja suom24 homoperseet.

• PohPuhPih
        H. rajoilta pieraisi kirjoitti:

Ps. Mä tiedän monta muakin lyhyempää miestä mutta en mä niille naura tai halua pahaa. Mä haluan auttaa ihmisiä ja kaikille hyvää. Menisit puppeli poika töihin vaikka nuorten tai vanhuksien auttamiseen. Noin pahaa, sadistista ja ikävää tyyppiä en tiedä kuin sä Hämärän rajoita että tiedä sä vaan se!!!!! Mene oikeisin töihin paskiainen. Et sä edes ole tykätty naisten tai miestenkään toimesta. Mä saan naisia koko ajan kun mä olen aito, iloinen, kunnollinen ja rehti mies. Sä et tiedä sitä kun oma isä rakastaa. Siksi et ole edes mies olet vain roskasukupolven rappioitunut idiootti.

Olet ihan oikealla palstalla...

• militaristijuntit
        Hämärän pieru kirjoitti:

Eikun täällä pitääkin olla just kiukkuinen, vihamieline, vähä älyinen, heikko lahjainen juntti joka vihaa kaikkea ja on tosi iso kingi. En mä edes ole lyhyt eikä mua parempia ole jotkut ryyppäävät keskiverto älyiset suomi24 persereiät. Mä tulen rikkaasta suvusta ja olen keskivertoa älykkäämpi. Mulla on kaikki asiat ihan avoinna ja kaikki ässät hihassa. Että tiedä sä vaan se ja kaikki muut isättömät luuserit ja suom24 homoperseet.

Me kotiseudun militaristijuntit olemme eri mieltä!

• Ei kovin pitkä

Kappas, joku muukin on huomannut saman ilmiön. Olen tälläkin palstalla ihmetellyt useampaan kertaan kuinka jotkut naiset olettavat lyhyen miehen tapauksessa kaiken johtuvan miehen lyhyydestä. Mitä tahansa mies tekeekin, niin se on jotain kompensointia.

Jos mies käy salilla, se komponsoi lyhyyttään. Jos hän on kunnianhimoinen opisskelun tai uran suhteen, hän kompensoi lyhyyttään. Jos hän pyrkii johtotehtäviin, hän kompensoi lyhyyttään. Jos on agressiivinen, se johtuu lyhyydestä. Paras väite täällä taisi olla että jonkun lyhyen miehen maahanmuuttokriittisyys johtuu hänen lyhyydestään. Jestas mitä johtopäätöksiä.

Suurinta osaa noista edellisistä pidetäänkin hyvinä juttuina jos mies ei ole lyhyt, mutta lyhyellä ne ovat automaattisesti jotain lyhyyden kompensointia. Voisiko joku nainen nyt kertoa, että miksi oletatte että miehen lyhyys määrittää koko miehen ja koko luonne on kiinni siitä? Eikö pitkällä miehellä voi olla mitään komplekseja? Onko lyhyellä automaattisesti pakko olla kompleksi pituudestaan, tai onko teidän sitten pakko yrittää sellaista hänelle aiheuttaa jatkuvalla lyhyydestä jankuttamisella?

Vai onko kyse ihan vaan siitä, että kun nainen itse halveksuu lyhyitä miehiä, niin hän haluaa vähätellä kaikkea mitä mies tekee? Että saavutukset ym. eivät olekaan yhtä arvostettavia, koska mies on lyhyt? Jotkut tuntuvat jopa ajattelevan, että lyhyen miehen kohdalla saa unohtaa ihan tavalliset käytöstavatkin vain siksi että mies on lyhyt. Uskomattoman tökeröä käytöstä.

• Hämärä xxx

Samoja sadisteja ja rasistihullua on tämä koko suomi24 palstat täynnä. Aina joku pitää lyödä maahan. Mä olen enemmän amerikkalainen ja kansainvälinen iloinen ja avoin tyyppi kuin joku tämmöine suomi24 vihamielinen homperse.

• höpsispöpsis

Paitsi että noista mikään muu ei ole hyvä juttu kuin kunnianhimo uran tai opiskelun suhteen. Sekin varauksella. Lyhyen miehen tapauksessa vain tiedetään, mistä nuo huonot piirteet _mahdollisesti_ johtuvat. Siksi siitä kommentoidaan.

• olet siis sadisti
        Hämärä xxx kirjoitti:

Samoja sadisteja ja rasistihullua on tämä koko suomi24 palstat täynnä. Aina joku pitää lyödä maahan. Mä olen enemmän amerikkalainen ja kansainvälinen iloinen ja avoin tyyppi kuin joku tämmöine suomi24 vihamielinen homperse.

Mutta amerikkalaiset ovat maailman sadistisin kansa, joka kiduttaa, tappaa ja sortaa kaikkia heikompia kansoja.

• Kaaossoturi
        olet siis sadisti kirjoitti:

Mutta amerikkalaiset ovat maailman sadistisin kansa, joka kiduttaa, tappaa ja sortaa kaikkia heikompia kansoja.

Tarkoitat kai muslimeja? Siinähän nyt ei ole todellakaan mitään väärää, jos vähän luet mitä heidän pyhä kirjansa pitää sisällään liittyen meihin!

• Pikku-Pete

Saatanan sadistit, mä olen 172 senttinen, mutta vetäisin turpaan jokaista tämän ketjun paskapäätä!!!

• Vanhapiika muuan kas

Mikä ihana mies! Tehdään niin kuin herra määräilee.

• fghhgf

lopeta näitten nettipalstojen lukemiset.

usko jo ei se totuus täält palstoilta löydy

mene ulos elämään oikeaa elämää eläkä elä virtuaalimaailmassa.

• Onni odottaa

Kyllä sulle joku joskus jostain löytyy. Muistat vaan käydä suihkussa ja harjata hampaat.

• The Grey

Teet juuri sitä omaa juttuasi siksi, että rakastat sitä mitä ikinä teetkin.

Sitäpaitsi mitään muutakaan et voi tehdä, kuin kulkea eteenpäin omana itsenäsi ja olla välittämättä. Se on ainoa tapa välttää kohtalonomainen kompensointi.

Sosiaaliset ennustukset ovat tällätavoin itseään toteuttavia, koska ne ovat sidottu yksilön rooliin ryhmässä. Kun yksilö hyväksytään vain kollektiivisen Tahdon antamassa roolissa, tuo rooli toteutuu kuin kohtalo. Meille annetaan ryhmässä jokin rooli, joka voi olla täysin väärä. Jos emme suostu rooliin, meidät suljetaan ryhmän ulkopuolelle. Pienen miehen rooli laumahierarkiassa on siten kompensoida pituuttaan. Jos et alistu ryhmän sinulle varaamaan rooliin, ainoa vaihtoehto on olla niin vahva, että kestää ulkopuolelle hylkäämisen.

En ole lyhyt(178), mutta yläasteella olin koulukiusattu. Minua ei myöskään kertaakaan kutsuttu luokkabileisiin jne. Kun aikuisiällä luokkakokouksessa 25-25 vuotiaana olin ainoa, joka ravintolassa uskaltautui tanssilattialle, kaikki muut poistuivat 5-minuutin aikana ravintolasta ja hylkäsivät sinne minut yksin. Löysin heidät sitten toisesta bubista. Mutta kukaan ei tullut kertomaan minulle asiasta.

Selitys tälle on varsin yksinkertainen. Heillä oli varattuna valmis rooli minulle, millä ehdoilla he hyväksyvät minut. Minun piti olla edelleen se koulukiusattu nyhverö, joka ei ollut kyllin cool luokkabileisiin. Kun muut eivät uskaltaneet tanssilattialle, kuka ujouttaan, kuka koska tyttöystävä oli kieltänyt, heidän oli pakko poistua paikalta voidakseen säilyttää omat käsityksensä niin itsestään kuin minusta.

Voi olla, että jossakin kyllin älykkäiden ihmisten seurassa, voisit olla aidosti vain oma itsesi. Mutta ihmisillä kulkee mukanaan myös primitiivisempi ryhmätietoisuus, joka perustuu kollektiiviselle Tahdolle, ei yksilölliselle Järjelle. Kollektiivinen Tahto on varannut sinulle roolin laumasielussa. Sinun on vain alistuttava alfan tai ryhmän tahtoon ja toteutettava tuo rooli. Dominoivat ekstrovertti alfat eivät hyväksy laumassa sinun tahtoasi ylitse heidän, vaikka muutoin olisitkin heitä järkevämpi ja älykkäämpi. Jos tahdot olla oma itsesi, etkä hyväksy roolia tai alistu alfojen tahtoon, sinun on lähdettävä ryhmästä tai taisteltava.

Tahto on kollektiivista. Se on ekstroverttien alfojen ja laumasielujen aluetta. He ovat tahto-ohjautuvia. Heidän hierarkiansa on pyramidi, jossa alistat toiset tahtoosi tai tulet alistetuksi. Pyramidia johtaa aina psykopaatin ja ekstrovertin ominaisuuksilla varustettu alfa. 90% ihmisistä on alistuvia. He ovat niitä jotka ihailevat, samaistuvat ja palvovat narsistisia kuuluisuuksia.

Järki on yksilöllistä. Se on järkiohjautuvien introverttien ominta reviiriä. Heidän hierarkiansa on pyöreä pöytä. Jokainen voi johtaa omalla erikoistumisalueellaan. Valta perustuu toisen osaamisen kunnioitukseen, ei alistamiseen ja hyväksikäyttöön.

Etsi järkiohjautuvaa seuraa, jotka eivät juurikaan välitä kollektiivisesta Tahdosta. Älykkäilläkään naisilla ei tosin valitettavasti ole suurta motiivia pyrkiä itsenäiseen järkiohjautuvuuteen, koska tahto-ohjautuvien lauma suojelee naista usein paremmin ja he myös saavat huomiota miehiltä jokatapauksessa pysyessään ryhmässä.

• Tiedän sen

Dark Fear on taatusti lyhytkasvuinen.

• tee kuten naiset

Osta korkokengät.

• Onki ja vapa

Kyllähän miehen viehättävyys piilee yleensä jossain ihan muussa kuin pituudessa.
      Mutta valitettavasti yhteiskunta tuputtaa pituusvaadetta ja sitten se uskomus leviää kuin rutto ja alkaa toteuttamaan omaa missiota. Eli ihminen miettii olenko pätkä? Miten kompensoin sitä? Ja koska huonolla itsetunnolla ja epäilyksillä on herkkyyttä lisääntyä...tää on noidankehä.

Oikeasti, asenne ja kaikki muu miehessä on se joka tekee hänestä viehättävän ja attraktiivisen. Ja se asenne on iloinen, tekevä, eteenpäinmenevä, hyvällä itsetunnolla etenevä mieli.

Miten se hyvä itsetunto rakennetaan jos jo pojannulikasta lähtien on ruoskinut itseään vajaaksi tai vialliseksi? Sillä sun sisäisellä dialogilla on Waltava merkitys. Ja jos kuulet haukkuja 1) voit tapella vastaan: itsepuolustus on tärkeä taito, mutta jatkuva tappelu kuluttaa tai 2) voi sivuuttaa sen ja jatkaa matkaasi. JA valita seurasi niin, että olet siellä missä sinut hyväksytään sinuna. Se mitä toistelet itsellesi on vieläkin suurempi merkitys.

Valitettavasti ihmisen pitää opetella puolustautumaan sanoilla ja joskus jollain muullakin. Haukkuja ja vähättelyä pursuaa jokapaikasta ja ihmisen pitää osata näyttää missä oma sietoraja kulkee. Koska tuolla on ihmisiä jotka ylittävät sen mielellään, ellet sinä laita stoppia.

Pitkä ja komea ihminen voi olla vaikka kuinka paS`ka ja silti hän saa naisen. Ulkonäkö kompensoi huonoa käytöstä. Mutta kaiken mittaiset ja kokoiset etenevät luonteella. Huono käytös kyl kostautuu ajan kanssa.

Ja miettikää nyt mitä te arvostatte ihmisessä? Haluatko sinä naisen joka arvostaa vain pituutta tai rahaa? Sellaiset vieheet kuin mitä on hakemassa.
      Eikö?

• No ei kai se salilla käynti tms. sinänsä ole se asia joka saa naisen karsastamaan lyhyitä miehiä, vaan enemmänkin se joistakin lyhyistä miehistä paistava kiukku koko maailmaa kohtaan. Varmastikin näitä kiukkumiehiä on vain pieni osa lyhyistä miehistä, mutta pakko myöntää, että aina tällaisen tavatessani ajattelen jotenkin automaattisesti, ettei tyyppi ole sinut lyhyytensä kanssa, ja tästä taas seuraa helposti ajatus, että melkein kaikki asiat joissa tyyppi yrittää erityisesti päteä, olisivat sitä lyhyyden kompensointia (vaikka ei olisi tottakaan).

Itseasiassa kun nyt aattelen, niin oikeastaan lähes kaikki tuntemani lyhyet (about

• Hmmm....

Terroristi Carloskin on pieni (ja pyöreä) mies, jolla on naisia riittänyt joka sormelle ja varpaalle.

Tietty kyseessä on "jännä" mies, joten siinä mielessä teillä on eroa...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4683
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3798
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      3210
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3061
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2884
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2548
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      247
      1987
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36