Uskotteko kohtaloon?

Fateand fate

Ja mitä se teille on?

Minä luulin uskovani joskus, ja alan taas uskoa. Varsinkin kohtaloon ja karmaan. Usko meni kohtaloon kun luulin että mies, joka on minulle luotu, kohtalo toi meidät yhteen pari kolme kertaa eripuolella suomea (sattumalta). Näimme ensimmäisen kerran juhannuksena, sen jälkeen toisena juhannuksena sattumalta satuttiin vierekkäisille telttapaikoille. Nähtiin myös eri kerralla baarissa paikkakunnalla, joka ei liity mitenkään meihin. Luulin, että se oli kohtaloa, mutta en ole miehestä sen koommin kuullut ja olen alkanut unohtamaan.

Nyt taas toivon, että jokainen asia minkä teen, johtaa mut unelmien miestä, duunia, mitä tahansa luo. Jokainen vastoinkäyminen ja asia. Jos asiat tapahtuu, niin ne tapahtuu, vai?

Voiko käydä niin, että jos jättää menemättä huomenna kouluun, missää jotain mitä olisi pitänyt kokea, vaikka sen unelmien miehen näkeminen, vai tuleeko se vastaan joskus kun aika on sopiva?

Voiko luottaa siihen että kohtalo johdattaa haluamimme asioiden luokse ja ei tarvitse sen kummemmin huolehtia, kunhan itse kulkee aina eteenpäin? Miten on?

9

2752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämäntarkoitus?

      Kohtalousko ja kohtalo ovatkin varsin mielenkiintoinen asia. Jos uskot kohtaloon sinun on luotettava siihenkin, että tämä kohtalo jo valmiiksi tietää mitä aiot tai tulet tekemään. Jos vaikka tietoisesti jättäisit menemättä kouluun vaikka sinun oli aluksi tarkoitus mennä, kohtalo tiesi tämän jo, tai oikeastaan kohtalo aiheutti sen sinulle. Et oikeastaan voi tehdä mitään väärin tämän uskon perusteella. Olkoon se sitten kohtaloa tai karmaa. Sanotaan, että omaa kohtaloaan ei voi muuttaa. Ja että karman laki vallitsee. Kohtalo rakentuu niistä palasista mitä on jo ennalta määrätty tehtäväksemme. Joten turha sitä on yrittäkään paeta tai säädellä: me kuljemme siihen suuntaan, mitä kukin on ansainnut. Kulje vain eteepäin kaikessa rauhassa.

    • Ota vastuu elämästä

      Kohtaloon ja karmaan uskominen on mielestäni jonkinlaista oman vastuun pakoilua.

      • Karma chameleon

        Miten niin karmaan uskominen on itsensä pettämistä? Karman ideahan on se, että mitä kylvät, sitä niität eli olet itse vastuussa siitä, saatko elämässäsi kokea hyvää vai pahaa ja voit omilla teoillasi ja valinnoillasi vaikuttaa asioihin. Ei siis todellakaan vastuun pakenemista, vaan päinvastoin vastuun ottamista.


    • fateand fate

      No mitä helvettiä? Sinähän tiedätkin millainen ole ja mitä teen elämässäni?
      Taidat itse tarvita vastuun ottamista...

      Mut kiitos tosta ekasta vastauksesta. Lisää keskustelua

    • muista tämä!

      Muistathan erottaa kohtalon sattumasta. Minun uskoni kiteytyy sanontaan "I don't believe in faith, I believe in odds".

      Tosiaan, en usko kohtaloon vaan sattumaan. Lähes kaikelle on laskettavissa edes summittainen matemaattinen todennäköisyys.

      Kyse on siis sattumasta, ei kohtalosta.

    • No totta toki!

      Mä ainakin uskon kohtaloon, eli musta mikään ei tapahdu sattumalta. Kun jokin asia tuntuu mennen huonosti, niin silloinkin voi löytää jotain hyviä puolia. Asioilla on taipumus mennä parhain päin.

    • Eedenin tarhuri

      Ei ole kohtaloa, ei karmaa eikä pääsiäispupua.
      Aika tylsä, surkea, tarkoitukseton tai julma ois kohtalo monen ihmisen kohdalla, jos ois olemassa nimittäin..

      • sammaa mieltä

        Sanoppa älä muuta! :D Itselläni sattunut niinkin kauheita asioita elämässä että elämästä ja kuolemasta ollu kyse. Totesin että, jos ois joku jumala tai kohtalo niin se kyllä on tehny selväks, että ei tahdo mua elävänä. Taistelemalla tässä elämässä selviää, eikä uskomalla että joku "ylempi voima" korjaa asiat. Mua ei ois enää olemassakaan jos ajattelisin niin. Mutta shit happens ja pitää vaan porskuttaa eteenpäin ja elää oikeesti sitä elämäänsä joka päivä.


      • Loogikko
        sammaa mieltä kirjoitti:

        Sanoppa älä muuta! :D Itselläni sattunut niinkin kauheita asioita elämässä että elämästä ja kuolemasta ollu kyse. Totesin että, jos ois joku jumala tai kohtalo niin se kyllä on tehny selväks, että ei tahdo mua elävänä. Taistelemalla tässä elämässä selviää, eikä uskomalla että joku "ylempi voima" korjaa asiat. Mua ei ois enää olemassakaan jos ajattelisin niin. Mutta shit happens ja pitää vaan porskuttaa eteenpäin ja elää oikeesti sitä elämäänsä joka päivä.

        > Mä ainakin uskon kohtaloon, eli musta mikään ei tapahdu sattumalta.

        Kun ylität kadun, katsotko tuleeko autoja tai vilkaisetko mitä väriä liikennevalot näyttävät? Kun uskoo kohtaloon, ei ole tarvetta menetellä näin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6273
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3808
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1975
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1478
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1468
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe