Mersu kiilasi Toyotan

Ei keskikaiteita

Näin lehdessä kerrotaan, mutta jos olisin ollut tuon toyon kuskin paikalla en olisi kyllä ajanut päin kaidetta vaan Mersua kylkeen.

Ja miksi moottoriteille rakennetaan noita keskikaiteita? Ne ovat vaarallisia, kun ei voi yhtään väistää vasemmalle ja täysin turhia. Ovat vain rahan haaskausta.

25

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaiteet hyvä keksintö

      Motarien keskikaiteet ovat loistava keksintö estämään kohtaamisonnettomuuksia. Erittäin tarpeellisia kun porukalta lähtee auto lapasesta yli satasen vauhdeissa. Kaiteiden takia ei motareilla nokkakolareita tapahdu. Vähemmän henkilövahinkoja.

      • Ei keskikaiteita

        Ei niitä nokkakolareita kyllä ole tapahtunut ennen keskikaiteita eikä siellä missä ei niitä ole nimittäin motarilla. Itse ole joutunut muutaman kerran väistämään keskialueelle, kun on oikealta kaistalta tultu eteen ja onneksi ei ollut kaiteita ja oli kesä. Tuossa mersun kiilamisessa ei olisi varmasti tapahtunut mitään jos ei olisi ollut kaiteita.

        KESKIKAITEET POIS MOOTTORITIELTÄ!!!


    • bättre folk

      Nuo siis tuossahan olivat vastakkain korolla ja Mercedes-Benz. Mersun hinnasta ei tuossa puhuta, mutta kyllä aivan varmasti oli kyseessä tilanne, jossa heikompi aines (työtön?) riisikipollaan yritti haitata ylemmän sosiaaliluokan edustajan menemistä, ja tämä sitten käytti etuoikeuttaan ja siirsi rahvaan pois jaloista pyörimästän. Näin sen pitääkin mennä!

      • Mersumiestä ahistaa!!

        BYÄÄ....BYÄÄÄ....*sniif* Arvaapa paljonko meitä Mersukuskeja ahdistaa kun on käynyt ilmi että Mersujen laatu ja paremmuus onkin ollut harhaa?! Kun viimevuonna katsastukonttorien tilastojen mukaan Mersut on hylkyprosenteissa vain aavistuksen keskivertoa parempia ja viimeviikolla kävi ilmi ettei Mersu edes säilytä arvoaan edes niin hyvin kuin japanilaiset. *sniif* Kyllä nyt ahdistaa!! : (


      • Mersu täys paska
        Mersumiestä ahistaa!! kirjoitti:

        BYÄÄ....BYÄÄÄ....*sniif* Arvaapa paljonko meitä Mersukuskeja ahdistaa kun on käynyt ilmi että Mersujen laatu ja paremmuus onkin ollut harhaa?! Kun viimevuonna katsastukonttorien tilastojen mukaan Mersut on hylkyprosenteissa vain aavistuksen keskivertoa parempia ja viimeviikolla kävi ilmi ettei Mersu edes säilytä arvoaan edes niin hyvin kuin japanilaiset. *sniif* Kyllä nyt ahdistaa!! : (

        Mersuhan on 90-luvulta lähtien ollut pelkkä huono vitsi. Ja sitäkin aikaisemmin mersu oli mustalaisten ajopeli, mutta silloin se oli vielä hyvä ja laadukas. Nyttemmin laatu on mennyt alaspäin kuin lehmän häntä, ja se näkyy arvon putoamisenakin.

        Onhan toki olemassa hyviäkin saksalaisautoja, kuten BMW.


      • Bemari on pienille mieh
        Mersu täys paska kirjoitti:

        Mersuhan on 90-luvulta lähtien ollut pelkkä huono vitsi. Ja sitäkin aikaisemmin mersu oli mustalaisten ajopeli, mutta silloin se oli vielä hyvä ja laadukas. Nyttemmin laatu on mennyt alaspäin kuin lehmän häntä, ja se näkyy arvon putoamisenakin.

        Onhan toki olemassa hyviäkin saksalaisautoja, kuten BMW.

        Bmw on kyrvänjatke. Ei muuta! Tosin silläkään ei pili kuitenkaan kasva.


      • ijdhbgdfhr
        Mersu täys paska kirjoitti:

        Mersuhan on 90-luvulta lähtien ollut pelkkä huono vitsi. Ja sitäkin aikaisemmin mersu oli mustalaisten ajopeli, mutta silloin se oli vielä hyvä ja laadukas. Nyttemmin laatu on mennyt alaspäin kuin lehmän häntä, ja se näkyy arvon putoamisenakin.

        Onhan toki olemassa hyviäkin saksalaisautoja, kuten BMW.

        On se edelleenkin mustalaisten ajopeli.

        Ja Böömvöö on pissapäisten kakaroiden ajopeli.


      • Synergy Driver

        Saattoihan se Mertsi olla 80-luvun mallinen entinen taksi. Elikkä se heikompi aines ajoikin Mertsillä ja ylemmän luokan kansalainen Toyota-hybridillä.


      • ei ahdista
        Mersumiestä ahistaa!! kirjoitti:

        BYÄÄ....BYÄÄÄ....*sniif* Arvaapa paljonko meitä Mersukuskeja ahdistaa kun on käynyt ilmi että Mersujen laatu ja paremmuus onkin ollut harhaa?! Kun viimevuonna katsastukonttorien tilastojen mukaan Mersut on hylkyprosenteissa vain aavistuksen keskivertoa parempia ja viimeviikolla kävi ilmi ettei Mersu edes säilytä arvoaan edes niin hyvin kuin japanilaiset. *sniif* Kyllä nyt ahdistaa!! : (

        Joo joitakin se vaan ahdistaa kun mennään halvemmalla ohi. Minä yksi päivä ohitin erään kännyyn puhuvan kuljettajan auton. Ei kun sen piti heti mennä oikealta ohi ja sitten vasemmalle kaistalle.


      • fakta

        Kun ei se mene. Eikä ole mitään ylemman sosiaaliluokan edustajia. On vain autoilijoita.


      • Premiumhistoriaa
        fakta kirjoitti:

        Kun ei se mene. Eikä ole mitään ylemman sosiaaliluokan edustajia. On vain autoilijoita.

        On vain ylemmän ja alemman luokan henkensä heittäjiä. Uskokaa tai älkää, mutta 100 vuoden kuluttua olemme historiaa.


      • ei manne
        Synergy Driver kirjoitti:

        Saattoihan se Mertsi olla 80-luvun mallinen entinen taksi. Elikkä se heikompi aines ajoikin Mertsillä ja ylemmän luokan kansalainen Toyota-hybridillä.

        Mannet myös ajavat mersuilla


    • The best or nothing.

      BMW on lippispäisten amiksien auto, Mersulla ajamme me ammattikuskit.

      • muualla ei arvosteta

        Mesen ainoa hyvä malli on Vito, pakettiauto. Muut ovat täytty p:aa.


    • Mercedes Morons

      Toyota-kuski ei ainakaan uutisoinnin mukaan saanut Mersun rekisteritunnusta "ylös", kun "poliisi kaipaa tietoja paikalta poistuneesta, Mersulla liikkeellä olleesta autoilijasta.". ( http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/rattiraivoa_turunvaylalla_mersu_kiilasi_toyotan_kaiteeseen/?ref=tf_iOKisboksi_news_p3)

      Rekisteritunnus olisi tietenkin pitänyt varmuuden vuoksi kirjoittaa muistiin jo ensimmäisen kärhämän jälkeen. Ainakin itse olisin niin tehnyt.

      Kojelautakameroiden yleistyminen on erittäin suotavaa. Vaikkei niistä aina poliisille ilmoittaisikaan, ne kannattaa laittaa vaikka Youtubeen elikkä Sinäputkeen.

      • Mercedes Morons

        Viimeinen virke uusiksi:
        Vaikkei niistä rikkeistä tai rikoksista aina poliisille ilmoittaisikaan, videot kannattaa laittaa vaikka Youtubeen elikkä Sinäputkeen, niin muutkin saa kauhistella ja/tai naureskella.


    • kortti pois heti

      " Motarien keskikaiteet ovat loistava keksintö estämään kohtaamisonnettomuuksia. "

      Jos kuski ei pysy edes motarilla omilla kaistoillaan, niin kuinka hän voisi ajaa normaaleilla maanteillä, missä vastaantulijat ovat samalla tienosalla?

      • Kaiteet hyvä keksintö

        Kun edes yhdellä tietyypillä on kaiteet käytössä ja näin saadaan rajjuja nokkakolareita vältettyä on keskikaiteet osoittaneet tarpeellisuutensa. Esim. "uudella" Hki-Tku-moottoritiellä ei sen olemassaolon aikana ole ymmärtääkseni kuollut yhtään ihmistä ja kun muistaa kuinka vaarallinen vanha "ykköstie" oli niin ei ole epäilystäkään etteikö kesnikaiteet olisi selvä turvallisuusparannus.


      • tuulenpuuska
        Kaiteet hyvä keksintö kirjoitti:

        Kun edes yhdellä tietyypillä on kaiteet käytössä ja näin saadaan rajjuja nokkakolareita vältettyä on keskikaiteet osoittaneet tarpeellisuutensa. Esim. "uudella" Hki-Tku-moottoritiellä ei sen olemassaolon aikana ole ymmärtääkseni kuollut yhtään ihmistä ja kun muistaa kuinka vaarallinen vanha "ykköstie" oli niin ei ole epäilystäkään etteikö kesnikaiteet olisi selvä turvallisuusparannus.

        Höpö höpö,mitään kiilaamista ole tapahtunut!Riisipusseissahan on tunnetusti huonot ajo-ominaisuudet joten tuulenpuuska on paiskannut Corollan kaiteeseen.


      • Ei keskikaiteita
        Kaiteet hyvä keksintö kirjoitti:

        Kun edes yhdellä tietyypillä on kaiteet käytössä ja näin saadaan rajjuja nokkakolareita vältettyä on keskikaiteet osoittaneet tarpeellisuutensa. Esim. "uudella" Hki-Tku-moottoritiellä ei sen olemassaolon aikana ole ymmärtääkseni kuollut yhtään ihmistä ja kun muistaa kuinka vaarallinen vanha "ykköstie" oli niin ei ole epäilystäkään etteikö kesnikaiteet olisi selvä turvallisuusparannus.

        Jos joku ei pysy moottoritiellä omalla osuudellaan kuinka sitten voi pysyä tavallisella maanteillä missä ei ole kuin keskiviiva välissä vastaantuleviin. Tai on sitä ikävä kyllä laitettu noihin ohituskaista osuuksillekin. Kerran jouduin pari kilometriä ajamaan traktorin perässä yksikaista osuudella, kun tuo pässi jyväjemmari ajoi keskellä kaistaa eikä väistänyt yhtään.


      • Kaiteet hyvä keksintö
        Ei keskikaiteita kirjoitti:

        Jos joku ei pysy moottoritiellä omalla osuudellaan kuinka sitten voi pysyä tavallisella maanteillä missä ei ole kuin keskiviiva välissä vastaantuleviin. Tai on sitä ikävä kyllä laitettu noihin ohituskaista osuuksillekin. Kerran jouduin pari kilometriä ajamaan traktorin perässä yksikaista osuudella, kun tuo pässi jyväjemmari ajoi keskellä kaistaa eikä väistänyt yhtään.

        Oletko koskaan kuullut onnettomuuksista joissa auto ajautui vastaantulevien kaistalle tuhoisin seurauksin? ? Et ilmeisesti. Usein vielä nämä vastaantulevien kaistalle pyörivät ajautuvat sinnevieläpä tuntemattomasta syystä. Näistä onnettomuuksista saa lukea lähes päivittäin. Juuri tästä syystä ne kaiteet on tarpeellisia, eteenkin motarilla.


      • Ei keskikaiteita
        Kaiteet hyvä keksintö kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut onnettomuuksista joissa auto ajautui vastaantulevien kaistalle tuhoisin seurauksin? ? Et ilmeisesti. Usein vielä nämä vastaantulevien kaistalle pyörivät ajautuvat sinnevieläpä tuntemattomasta syystä. Näistä onnettomuuksista saa lukea lähes päivittäin. Juuri tästä syystä ne kaiteet on tarpeellisia, eteenkin motarilla.

        Ei moottoriteillä vaan tavallisilla maanteillä yleensä ohitus tilanteessa mikä on moottoritiellä tarpeeton


        Kaiteet moottoritiellä on törkeää verorahojen haaskausta


      • Ei keskikaiteita kirjoitti:

        Ei moottoriteillä vaan tavallisilla maanteillä yleensä ohitus tilanteessa mikä on moottoritiellä tarpeeton


        Kaiteet moottoritiellä on törkeää verorahojen haaskausta

        > Kaiteet moottoritiellä on törkeää verorahojen haaskausta

        Ei, vaan niillä säästetään verorahoja. Moottoritiestä ei tarvitse tehdä niin leveää, kun keskialue voidaan korvata kaiteella. Jos kaide on vielä riittävän korkea, ei välttämättä tarvitse edes vaihtaa lyhyille kohdattaessa.

        Ja ihan hyviäkin ne siellä ovat. Syyt on täällä kerrottu. Sen sijaan alle nelikaistaisille osuuksille ei koskaan pitäisi laittaa kaiteita. Siellä voi yksi tumpelo tukkia koko tien, ja ohi ei pääse...


      • Ihme porukkaa!
        Ei keskikaiteita kirjoitti:

        Ei moottoriteillä vaan tavallisilla maanteillä yleensä ohitus tilanteessa mikä on moottoritiellä tarpeeton


        Kaiteet moottoritiellä on törkeää verorahojen haaskausta

        Keskikaiteet pelastavat ihmishenkiä se aivan varma. Jokainen liikenteessä menetetty ihmishenki on vasta suurta verorahojen haaskausta ja menetystä. Uskomatonta että joku voi olla sitä mieltä että keskikaiteista ei ole hyötyä. Ne jos jotkut ovat konkreettiset turvalaitteet!


      • Ihme porukkaa! kirjoitti:

        Keskikaiteet pelastavat ihmishenkiä se aivan varma. Jokainen liikenteessä menetetty ihmishenki on vasta suurta verorahojen haaskausta ja menetystä. Uskomatonta että joku voi olla sitä mieltä että keskikaiteista ei ole hyötyä. Ne jos jotkut ovat konkreettiset turvalaitteet!

        Ei pelasta moottoriteillä ihmishenkiä. Tuotakaan kolaria mikä aloitti tämän keskustelun ei olisi tapahtunut jos ei olisi ollut kaiteita. Toyo olisi vain väistänyt keskipientareelta ja palannut taas takaisin kuten tein minä kun minun eteeni kiilattiin jos olisi silloin ollut kaiteet en tiedä kuinka olisi käynyt jokatapauksessa huonosti joko minä olisin ajanut kaiteeseen arvaamattomine seuraamuksineen tai toisen kylkeen.

        Ja miksi pitää myös ohituskaistaosuuksille rakentaa kaiteet?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      100
      3499
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      308
      1894
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1717
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      96
      1577
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      411
      1526
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      431
      1428
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1420
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1180
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      357
      1024
    10. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      27
      1018
    Aihe