Lastenhoitaja/kouluavustaja, onko lävistykset kiellettyjä?

6+4

Otsikko sen jo kertoo, mutta tosiaan olisi hirmuinen himo lävistyttää madonna tuohon ylähuuleen, mutten viitsi sitä tehdä jos siitä tulee hirveä mussutus sitten työpaikkaa hakiessa. Siistejä, pieniä koruja löytyy kyllä, mutta onko joku ehdoton ei sitten niille ?

164

4824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkeä

      sanokaa mitä sanotte, mutta teette itsestänne epäsiistin näköisiä lävistyksillä ja tatuoinneilla. Tottakai niillä on vaikutusta työnsaantiin, ja varsinkin tuonne mihin ajattelet hakea. Omalla vastuulla sitten on , jos joku toinen menee ohi valinnoissa. Tiedän työpaikkoja (yrityksiä) joihin on ihan turha mennä edes haastatteluun lävistyksillä ja tatskoilla varustettuina. Miksi ihmeessä pitää reittää naamaa ??

      Ja on ihan sanomattakin selvää, että lävistyskoruja ei sitten työaikana pidetä.

      • ei oo kaunista

        "sanokaa mitä sanotte, mutta teette itsestänne epäsiistin näköisiä lävistyksillä ja tatuoinneilla. "

        Täysin samaa mieltä! nuo molluskat ylähuulessa ja nenänpielissä näyttää lähinnä joltain syylätaudin oireilta. Saduissa noita-akoilla on vastaavia.

        Samoin kuin ne ripsipidennysten korut näyttää kauempaa katsottuna ihan rähmäklimpeiltä.

        Ne lävistysreiät on tautiriski sekä itselle että ympäristölle.


      • ei oo kaunista kirjoitti:

        "sanokaa mitä sanotte, mutta teette itsestänne epäsiistin näköisiä lävistyksillä ja tatuoinneilla. "

        Täysin samaa mieltä! nuo molluskat ylähuulessa ja nenänpielissä näyttää lähinnä joltain syylätaudin oireilta. Saduissa noita-akoilla on vastaavia.

        Samoin kuin ne ripsipidennysten korut näyttää kauempaa katsottuna ihan rähmäklimpeiltä.

        Ne lävistysreiät on tautiriski sekä itselle että ympäristölle.

        Eiks noi lävärit ja tatskat oo jo mennyttä aikaa. Fossiilit niitä ittelleen laittaa


      • sssaaaaasss

        En palkkaisi lävikköä kyllä. Kyllä töissä pitää olla siisti, ehkä lävikkö menee jossakin jos asiakkaat eivät näe lävikköä.


      • keittiö työläinen

        On tosiaan epäsiistin näköisiä. Vaikkapa ravintolassa ja muissa ruokapaikoissa en tahtoisi syödä jos on kovin näkösillä tatuoinnit ja lävistykset. Tulee väkisinkin mieleen, että minkähän näköstä ja olosta se henkilökunta on sielä keittiön puolella. Siinä ei ammattitaito riitä herättämään uudelleen ruokahalua. Itekkin olen keittiössä töissä enkä halua syödä ruokaa jota joku tatuoiduin kourin mällää. Puistattaa se yks tv-kokkikin joka on koko käsivarsien mitalta tatuoitu, vaikka ammattitaito ois huipussaan ei silti ruokahalu herää.


      • tuhrijat

        Järkeä puhuu järkeä. Totta kai lävistykset vahentävät työnsaantimahdollisuuksia. Lisäksi ovat allergisoivia. Ongelmat näkyvät vuosien päästä elleivät heti.
        Tatuointi on samanlainen työmahdollisuuksien tuhooja. Tätä tosiasiaa sotkee joidenkin julkkisten TV-ohjelmissa esittelemänsä tuhritut käsivarret, joita sitten pidetään trendikkäinä ja hölmöt seuraavat. Joku julkkiskokki on sotkenut niin pahasti käsivartensa, että herää kysymys, että onkohan kaveri edes pessyt kätensä. Vaikutus ruoanlaittoon tuollaisilla käsillä on se, että ruka on likaista ja saastaista, kun laittajan kädetkin ovat kuin paskakuskilla.


      • antiikkiset käsityks
        sssaaaaasss kirjoitti:

        En palkkaisi lävikköä kyllä. Kyllä töissä pitää olla siisti, ehkä lävikkö menee jossakin jos asiakkaat eivät näe lävikköä.

        En usko, että lävistys oikeuttaa syrjinnän. Et vissiin palkkaisi myöskään henkilöä, jolla on korvakorut.


      • Mortianna
        tuhrijat kirjoitti:

        Järkeä puhuu järkeä. Totta kai lävistykset vahentävät työnsaantimahdollisuuksia. Lisäksi ovat allergisoivia. Ongelmat näkyvät vuosien päästä elleivät heti.
        Tatuointi on samanlainen työmahdollisuuksien tuhooja. Tätä tosiasiaa sotkee joidenkin julkkisten TV-ohjelmissa esittelemänsä tuhritut käsivarret, joita sitten pidetään trendikkäinä ja hölmöt seuraavat. Joku julkkiskokki on sotkenut niin pahasti käsivartensa, että herää kysymys, että onkohan kaveri edes pessyt kätensä. Vaikutus ruoanlaittoon tuollaisilla käsillä on se, että ruka on likaista ja saastaista, kun laittajan kädetkin ovat kuin paskakuskilla.

        Tatuointi ei ole likaa, se on mustetta ihon sisällä. Luomestakaan ei irtoa likaa ruokaan.


      • hyvästi suoli24
        ei oo kaunista kirjoitti:

        "sanokaa mitä sanotte, mutta teette itsestänne epäsiistin näköisiä lävistyksillä ja tatuoinneilla. "

        Täysin samaa mieltä! nuo molluskat ylähuulessa ja nenänpielissä näyttää lähinnä joltain syylätaudin oireilta. Saduissa noita-akoilla on vastaavia.

        Samoin kuin ne ripsipidennysten korut näyttää kauempaa katsottuna ihan rähmäklimpeiltä.

        Ne lävistysreiät on tautiriski sekä itselle että ympäristölle.

        painukaa jo hevonvittuun teidän invaliidi mielipiteittenne kanssa. joka viikolla on jollakin mulkulla sanottavaa kuinka vitun ällöttäviä ja rumia lävistykset ja tatuoinnit ovat, ja ne päätyy aina tänne etusivulle. vittu nyt vaihtuu sähköposti kuuklelle, ei tätä junttien valittamista jaksa enää kuunnella. jotain rajaa saatana


      • kllljhkgkgk
        hyvästi suoli24 kirjoitti:

        painukaa jo hevonvittuun teidän invaliidi mielipiteittenne kanssa. joka viikolla on jollakin mulkulla sanottavaa kuinka vitun ällöttäviä ja rumia lävistykset ja tatuoinnit ovat, ja ne päätyy aina tänne etusivulle. vittu nyt vaihtuu sähköposti kuuklelle, ei tätä junttien valittamista jaksa enää kuunnella. jotain rajaa saatana

        Vedä sinä klitoriskyttä vittu päähäsi. Lävistäkää samantien koko vitun kallonne, saatanan typerät kyrvänimijät.


      • perinteet kunniaan
        Mortianna kirjoitti:

        Tatuointi ei ole likaa, se on mustetta ihon sisällä. Luomestakaan ei irtoa likaa ruokaan.

        www.fasttubestream.com selkeitä esimerkkejä. Selkeä kieltolinja on paras.


      • Viesti
        scabbi kirjoitti:

        Eiks noi lävärit ja tatskat oo jo mennyttä aikaa. Fossiilit niitä ittelleen laittaa

        Luulen, etta rautakaupassa ei haittaa jos naama on kuin rautakauppa muutenkin. Muuten kylla tatuoinnit ja lavistykset ovat ns. slut stamp.


      • selvä se
        antiikkiset käsityks kirjoitti:

        En usko, että lävistys oikeuttaa syrjinnän. Et vissiin palkkaisi myöskään henkilöä, jolla on korvakorut.

        Ei tietenkään oikeuta, mutta sattumalta vaan sellaista ei palkata.


      • pääjohtaja

        kyllä se on totta.vaikka olisi muuten kuinka kaunis ja hakupaperit 10 luokkaa.meidän vastaus on lävistetylle.valnta ei osunut teidän kohdalle.kiitos mielenkiinnosta yritystämme kohtaan.palataan myöhemmin asiaan jos antaa aihetta.


      • Ei sama asia
        antiikkiset käsityks kirjoitti:

        En usko, että lävistys oikeuttaa syrjinnän. Et vissiin palkkaisi myöskään henkilöä, jolla on korvakorut.

        Korvakorut nyt vaan sattuu olemaan tavallinen juttu, johon kukaan ei kiinnitä huomiota. Rannekellokin on ihan tavanomainen, mutta jos sen ripustaa nenään, voi jäädä työpaikka saamatta. Huulipunakin on ihan sopivaa ainakin naisilla, mutta maalaapa sillä silmänympärystät ja kokeile hakea duunia.


      • ohhkihliöh
        sssaaaaasss kirjoitti:

        En palkkaisi lävikköä kyllä. Kyllä töissä pitää olla siisti, ehkä lävikkö menee jossakin jos asiakkaat eivät näe lävikköä.

        sano vielä kerran lävikkö niin väännän sinusta paskat pihalle


      • gggggggg
        selvä se kirjoitti:

        Ei tietenkään oikeuta, mutta sattumalta vaan sellaista ei palkata.

        missä on logiikkasi? jos ei palkata ilman järkevää syytä, mitä ei olekaan, on kyse syrjinnästä


      • kkkkkkkkk
        tuhrijat kirjoitti:

        Järkeä puhuu järkeä. Totta kai lävistykset vahentävät työnsaantimahdollisuuksia. Lisäksi ovat allergisoivia. Ongelmat näkyvät vuosien päästä elleivät heti.
        Tatuointi on samanlainen työmahdollisuuksien tuhooja. Tätä tosiasiaa sotkee joidenkin julkkisten TV-ohjelmissa esittelemänsä tuhritut käsivarret, joita sitten pidetään trendikkäinä ja hölmöt seuraavat. Joku julkkiskokki on sotkenut niin pahasti käsivartensa, että herää kysymys, että onkohan kaveri edes pessyt kätensä. Vaikutus ruoanlaittoon tuollaisilla käsillä on se, että ruka on likaista ja saastaista, kun laittajan kädetkin ovat kuin paskakuskilla.

        saattavat olla allergisoivia jos ostaa korut jostain helvetin cybershopista... useimmissa lävistysliikkeissä käytetään implanttiluokan titaania, mitä käytetään myös keinotekoisissa sisäelimissä. get your facts right.


    • työnantaja

      Mun mielestä ne lävärit naamas on naurettavia, tulee heti mieleen että on jäänyt ongenkoukku ylähuuleen/silmäkulmaan ja jos jollain on niitä monta niin meinaan aina revetä kun se näyttää kun olis epäonninen onkija joka ei osaa heittää muualle ku omaan naamaansa koukkuja.

      Ja ne pienet pallurakorutkin mitä lävärinä on niin ihan naurettavia. Mutta jos joku tykkää ni saahan se omalle naamalla tehdä mitä vaan, mutta itse en töihin ota moisia naamanrei´ittäjiä.

    • BuBu23

      Lapset tai koululaiset saattavat tarrata lävistyksestä kiinni ja repäistä.

      Itselläni on ranteessa tatuointi ja kielessä lävistys. Olen saannut koulunkäyntiavustajan töitä useista kouluista ainakin näillä (olen tehnyt sekä sijaisuuksia että vakituisia hommia). En kyllä sanoisin niitä kovinkaan näkyviksi.

      Vaikeasti vammaisten kanssa työskennellessä, oli hyvä ottaa kaikki korut (myös esim. kaulakorut, rannerenkaat, korvakorut) pois, sillä itselle olisi voinut käydä pahastikin, kun oppilas niihin tarraa kiinni.
      Koulunkäyntiavustaja voi tehdä töitä kenen tahansa avustajana missä tahansa, joten tässäkin kohtaa sanoisin, että helposti voi olla itsellesi koru vaaraksi (jälleen, jos avustettava tarraisi siihen kiinni ja repäisisi).

      Veikkaan, että yhä jyllää suurimmaksi osaksi näkemys, että lävitykset ovat juurikin epäsiistin näköisiä, merkki "teiniydestä" tai kapinointihengestä, jota kaikkialla ei pidetä hyvänä/osata arvostaa.

      Joskus teini-iässä haaveilin hirmuisesti huulilävistyksestä. En koskaan ottanut sitä enkä ole katunut :D

    • KALLE KELLO

      Jaa-a. Sinuna ajattelisin toisenkin kerran.. Oli niitä naamataulussa yksi tai kaksi, on yhtä typerän näköinen, kun niitä olisi 10.. Ei siistiä pientä fiksun näköistä lävistystä olekkaan. Oletko koskaan ajatellut, että kun naama on nyt kun Raatteen tie, niin sitten joskus kun järki on koppaan tullut, ja otat ne kaikki killuttimet ja tapit naamastas pois, niin naama on monttunen kun kuun pinta. Varmasti vaikuttaa työn saantiin, ainakin jos elintarvikkeiden kanssa olet tekemisissä ja asiakaspalvelijana asioin itse mieluummin normaalinäköisen kanssa

      • työnantaja Espoo

        Ja mä liikkeen omistajana toivon, että kierrät liikkeeni kaukaa. Vajakit jotka arvostelee ihmisiä ulkonäön perusteella saa painua mun puolesta vittuun takaisin ja mieluummin anuksen kautta.


      • Fiksunormaali
        työnantaja Espoo kirjoitti:

        Ja mä liikkeen omistajana toivon, että kierrät liikkeeni kaukaa. Vajakit jotka arvostelee ihmisiä ulkonäön perusteella saa painua mun puolesta vittuun takaisin ja mieluummin anuksen kautta.

        Sulla mitään liikettä olo mokoma köyhä räähkä. Ja Kyllä, normaali ulkonäkö on välttämätöntä monissa ammateissa, etenkin asiakaspalvelussa.
        Turha on myöskään hörhönnäköisen myyntimiehen kaupata yhtään mitään, huumeita en tarvitse.


    • Työnantaja

      Asiasta voi olla montaa mieltä. Itse olen palvelualalla ja en palkkaa henkilö jolla on näkyvillä paikoilla lävistyksiä tai tatuoiteja - valinnanvaraa on niin paljon, että uuden henkilön palkkaaminen ei ole ongelma.

      Aivan se ja sama jos joku tykkää tatuoinneista tai lävistyksistä, mutta ottakaa huomioon se karu totuus, vaikuttaa työnhakuun, ei kaikkialla mutta osassa aika selvästi.

      Tällä hetkellä tilanne on se, että jokaista avointa työpaikkaa hakee niin moni ja todella moni on pätevä työhön - silloin pienetkin asiat voivat takaista. Näin se vain on.

      • ihmettelevämummo

        Olen samaa mieltä ei lävistyksiä ja tatuointeja ihan kauheeta.Kerron esimerkin olin työ elämässä viellä niin tuli paikka auki ja siihen oli hakijoita paljon .Mutta monella tyssäsi siihen kun oli joka paikassa lävistys ja kaulaa myöten tatuointeja.Ihan hirveen näköistä paikka oli lastentarhaan.Ihan lähipiirissä on kauheita lävistyksiä kulmakarvat nenä huulet posket.Viellä yksi asia teille jotka suunnittelette ottaa tatuointeja muistakaa teidän iho vanhemmiten tulee kuin paperi ja ruttuseksi menee,kysykääpä laittajalta miten vaikuttaa.Minä olen katsonut yhtä 65v.jolla on tatuointi niin hän on kesät talvet pitkä hihaiset päällä kun häntä nolottaa nämä nuorena laitetut "töherykset"näin hän itse kuvailee.Yhdelläkin tutulla on kauheesti eikä ole täitö saannut ja hoitoalalla on töitä.Turha sanoa että olen työtön,nyt joku esimies kirjoittaa ettei vaikuta mutta hoitotyössä on vaara saada tulehdyksia lävistyksiin, sitä minä ihmettelen kun kielessäkin pitää olla ja huulet täynnä, kuinka he suutelevat tunteellisesti kun rauta edessä.


    • vanhoillinen

      Tosiasia on, että työhöni rekrytoituneet lävistyksen omistajat tai tatuoidut naiset eivät pitkään ole yrityksessämme. Vielä suurinosa ihmisistä tuomitsevat nämä "muotijutut" ja siksi palveluammatissa ne ovat suureksi haitaksi.
      En ymmärrä itsekään, että esim kokilla on tatuoidut käsivarret, ei hyvä mainos.

    • yrittäjä KP

      Minä en ole palkannut enkä jatkossakaan palkkaa töihin näkyvästi lävistettyjä henkilöitä, klitorislävistykset yms. eivät kyllä minulle eikä asiakkaille näy, joten niistä en välitä.

    • TyrkkyP

      Joo mä olen "lävistänyt" monta misua työpaikan paperivarastossa,(naisvaltainen työpaikka, jossa himokkaita peppuja pyörii tyrkyllä)..

    • ei voi mitään

      Vaikuttaa se, Oli ammatti mikä tahansa, jossa ollaan tekemisissä
      ihmisten kanssa, niin niittinaamat ja tatuoidut on epäilyttävän
      näköisiä.

      Tästä tunteesta, en pääse eroon, vaikka mitenpäin asiaa vetvon.

    • Kuntapomo

      Ei lävistys tai tatuointi ole valintaperuste työhaastattelussa.

      Itse olen tehnyt useita satoja työsopimuksia, mutta kenellälkään valitulla ei ole ollut lävistyksiä tai tatuointeja näkyvillä.

      Yleensä näiden merkattujen lyhyen haastattelun jälkeen kiitän mielenkiinnosta paikkaa kohtaan ja lupaan olla tarvittaessa yhteydessä. Haastateltavan lähdettyä pistän hakupaperit yleensä silppuriin.



      Eli mietippä vielä

    • badteacher1

      Pakko tähän on kommentoida..Sen verran oli riemullista lukea noita tekstejä....Itselläni on sekä lävistyksiä että tatuointeja, jotka eivät ole koskaan työnsaantia vaikeuttaneet. Kuvat saan vaatteilla piiloon jos on tarvis ja korut tarvittaessa pois, tosin kasvoissa ei ole näkyvillä kuin yksi lävistys. En koe itseäni älyllisesti jälkeenjääneeksi tai muuten koe että pitäisi saada huomiota näillä. Itseni vuoksi olen kaikki ottanut, niin kuvat kuin korutkin. Teen töitä vakituisena opettajana alakoulussa, enkä ole koskaan urani aikana saanut esimiehiltäni/lasten vanhemmilta negatiivista palautetta. Toki tiedostan että joitakin koruni/kuvani voivat ärsyttää, mutta kaikkia ei voi miellyttää.

    • ansa

      Työn antajana voin sanoa ,kiitos ei teille joilla on tatskoja ja lävistyksiä

      • tosi koolia

        Mitä järkeä laittaa ihon läpi ihan älytön musta nuppineulannäköinen lävistys?
        Tai kulmakarvoihin killumaan joku tappi.
        Tai venyttää korvanlehteen yhtä isoa reikää kuin vessapaperinrullan pohja?

        Ei tajua.
        Muttei onneksi tarvikkaan.


      • kiitti vinkistä!

        Kiitos vinkistä. Sinunlaisia "työn antajia" saisi olla enemmänkin. Työnteko ei ole koskaan kiinnostanut. Aion ottaa muutaman näkyvän lävistyksen ja tatuoinnin, niin en tule kovin helposti palkatuksi mihinkään, eli saan jatkaa makoilua veronmaksajien kustannuksella, eikä tarvi kieltäytyä mistään tarjotusta työstä, koska työnantaja ei halua minua töihin. Tähän asti saanut aina jännittää, jos tulee valituksi ja joutuu töihin.
        ISO KIITOS SINULLE!


    • Hip.hei..

      Voit olla varma, että vaikuttaa työn saamiseen. Palvelualoilla on ehdoton ei tatskat ja lävistys. Itellä oli nuorempana tosi pieni nenäkoru ja se piti ottaa pois, kun työnantaja niin määräsi. Sen jälkeen ei ole ollut kuin korvakorut ja ei harmita. Ihan idioottimainen päähänpisto se pelkkä nenäkorukin oli. Muutenkin nykyään vaikea saada töitä niin ne lävistykset ja muut töheröt vaikeuttaa sitä entisestään. En suosittele.

      • työnantaja Espoo

        No jos lävistys haittaa niin paljon, ettei alan erikoisosaaja kelpaa niin on kumma. Sama koskee palvelualaa. Se joka tuottavuus on huippua saa olla vaikka läpiasti tatuoitu ja metalloitu. Ne väliinputoojat jotka on perussuorittajia niin ei varmaan saa töitäkään oli lävistyksiä eli ei.


      • No joku täällä

        Ai jaa? Täällä on läheisessä ruokakaupassa myyjänä nuori nainen, jolla on parikin lävistystä naamassaan. Muuallakin olen joskus nähnyt myyjiä, joilla on jokin lävistys. Minua heidän lävistyksensä eivät ole häirinneet yhtään, eivätkä ole vaikuttaneet häiritsevän muitakaan asiakkaita. Lähihoitajinakin tiedän työskentelevän lävistettyjä ihmisiä, mutta voi olla, etteivät he pidä koruja töissä.


    • No_more_piercing

      "Mun mielestä ne lävärit naamas on naurettavia, tulee heti mieleen että on jäänyt ongenkoukku ylähuuleen/silmäkulmaan ja jos jollain on niitä monta niin meinaan aina revetä kun se näyttää kun olis epäonninen onkija joka ei osaa heittää muualle ku omaan naamaansa koukkuja. "

      - täysin samaa mieltä
      -Hyi helvete !

      totta kai se vaikuttaa siihen työpaikan saamiseen, nää kaiken maailman reiät vaikuttaa sun työn saamiseen ja saa sut näyttämään epäsiistiltä.

    • Laserilla poistaja

      Korut ja lävistykset otetaan POIS työpaikalla. Työaikana käytetään pääsääntöisesti työasua tai muuten sovittua "pukeutumisnormia".

      Se, mitä teet vapaa-ajallasi, on oma asiasi, vaikka olisit naama täynnä metallia ja tatuointeja, mutta työpaikalla ne eivät saa näkyä.

      90% ihmisistä kuitenkin katuu näitä tatuointejaan ja reikiään ihossaan jossain elämänvaiheessa (30v ylöspäin).

    • Metallinpaljastin

      Työpaikoista viis, mutta tämä suomipoika ei pussaa neitiä, jolla on metallia naamassaan. Kyä jämpti on niin. Onneksi luomuja on riittänyt.

    • rau-mat1

      vain epä siisti ihminen laittaa tatuointia ja lävistyksiä surullista katsottavaa ja terveys on mennyttä.

    • Yhdenvertaisuus

      Kyllä vaikuttaa. Itse työhön ottajana karsin heti pois hakijoista henkilöt joilla on näkyvä lävistys. Tatuointikin oli ennen merkki,että henkilö on vankilakundi .Lävistys hipoo samaa. Henkilö ei ole tasapainossa,ajattelen tuossa tilanteessa kun olen kasvotusten hakijan kanssa.
      Älä pilaa tulevaisuuttasi.Sinä olet se joka päätöksen tulevaisuudestasi teet , ei työnantajasi. Siistinä vaatteiltasi ja naamaltasi olet tasavertainen kaikkien hyvien haastateltavien kanssa.Arvot ovat muualla,ei lävistyksissä ja tatuoinneissa.

      • työnantaja Espoo

        Et reppana tiedä edes miten oma työsi kirjoitetaan. Työhön ottaja vai työhönottaja :D. Mä en ottais sua töihin vaikka olet lävistyksetön.


    • ..........

      Lävistykset eivät ile kiellettyjä. Kuten täältäkin ilmenee, niin aina on ahdasmielisiä työhaastattelijoita, jotka eivät niitä hyväksy ja tällöin ne ilman muuta vaikeuttavat työn saantia. Itselläni ei ole haastattelussa näkyviä lävistyksiä, mutta on tatuointi, joka näkyy. Sormessa siis. Joskus kesällä on myös olkapäässäni oleva tatuointi ollut haastattelussa näkyvillä. Ihan hyvin olen työpaikkoja saanut ja pitänytkin, itse olen niistä aina lähtenyt vapaasta tahdostani pois.

      Joten yhteenvetona sanoisin, että lävistys tai tatuointi ei estä työn saamista, mutta saattaa haitata sitä. Asia riippuu ihan valitsevasta henkilöstä. Toisaalta on epätodennäköistä, että tatuointi tai lävistys edesauttaisi työn saamista. Niinkin voi kuitenkin olla. Jos valinnasta päättää henkilö, joka tykkää sellaisista ja haluaa persoonallisemman näköisen ihmisen töihin (tällainen työ voisi hyvin olla esimerkiksi lastenhoitaja tai kouluavustaja), niin silloin kahdesta tasaväkisestä voi hyvinkin valikoitua se persoonallisempi. Katsos toisin kuin aikaisemmat vastaajat sinulle sanovat, myös tatuoitu tai lävistetty henkilö voi olla älykäs ja menestyvä työssään ja saattaa olla työhaastattelijana. Itselleni esimerkiksi asialla ei ole merkitystä ja usein tykkään enemmän värikkäämmistä persoonista kuin tylsistä ja tavallisista.

      • Byro B

        Jos on arvostettu ammattilainen, ei lävistyksetkään haittaa eikä tatskat. Jos kuitenkin hakee ekaa työpaikkaansa ja haluaa sen, lävärit ja tatskat ovat miinusta.
        Poikani 24v tekee palvelualan töitä opiskelun ohessa, hänellä ei ole kumpaakaan eikä ole edes värjännyt tukkaansa.
        Kulmalävärit voin hyväksyä, mutt noi suu- ja nenäjutut tekee epähygieenisen vaikutuksen, vaikka miten olisi hyvinhoidettu ihminen.
        Itsellä on korvakorut, muttei muuta. Onko naisilla poikkeuksellista, jos ei ole korvareikiä koruja varten?


    • Oulun tyttö

      Tuttavani lähti opiskelemaan ravintola-alaa, joutui tämän vuoksi luopumaan näkyvistä lävistyksistä. Hänellä oli microdermal vasemman käden keskisormessa, sekä kaksi kielikorua. Luopui toisesta kielikorusta koska se puhuessa näkyi selvemmin kuin toinen, sitä ei erikseen pyydetty poistamaan mutta välillä opettaja huomautteli asiasta.

      Toinen ystäväni taasen on toiminu päiväkodissa lastentarhanopettajana jo useamman vuoden, hänellä on kulmakoru. Eikä ole kuullut siitä mitään sanottavan, eikä aijo korusta luopua.

      Lävistykset ja tatuoinnit ovat jo aika arkipäiväsiä asioita, eikä niihin enää niin paljoa kiinnitetä huomiota jos ei ihan äärimmäisyyksiin mennä...
      Kouluavustajalla tuskin haittaa yksi lävistys kasvoissa, päiväkodissa varmaan riippuu esimiehestä ja yleisestä käytännöstä. Eli, itse lävistys ei ole este mutta huoli että joku pirpana repäsee sen irti yms.

      Huulilävistykset umpeutuvat erittäin hitaasti. Toki kun ne ovat ensin täysin parantuneet... Tarkoitan tällä että jos tuleva esimies on huolissaan korusta, voithan ottaa korun pois työpäivän ajaksi. Tässä kuitenkin painotan että lävistys on täysin parantunut!

      Itselläni on:
      Kielikoru
      Microdelman (vasen ohimo)
      Smiley
      2x tragus
      Nännikoru

      Kielikoruni ei puhuessa näy, smileyn taas halusin asennettavan reippaasti ylemmäs kuin yleensä, eli korun pallo näkyy ainoastaan kun kunnolla hymyilen.
      Microdermalissa pidän about 3mm halkasijaltaan olevaa "timanttia".
      Traguksissa on pienet mustat pallot, muutenkin korvat eivät ole täyteen lävistetyt, joten niihin ei suoraan tule kiinitettyä huomiota.
      Nännikorusta sen verran että en kulje ilman paitaa. ;)

      Pois olen ottanut kaks kulmakorua, yhden huulikorun (en muista virallista nimeä mutta suoraa alahuulen alla, se "perus"), napakorun ja sitten korvista yhteensä 5kpl.

      Huulikorun otin pois noin 7 vuotta sitten, vieläkin menee koru läpi jos vähän vaivaa näkee. Eli tuohon juuri perustan että voit työpäivän ajaksi lävistyskorun ottaa pois. :)

      Eipä nuo lävistykset ihan hirveen "epäsiistejä" ole, jos vain muistaa kohtuuden ja ulkonäkö on muuten siisti ja asiallinen. :)

      • nunnannännit

        miksi ottaa nännikoru jos sitä ei voi esitellä kellekkää,,voi turhuus..


      • Puskasuleima

        Yhres meitin kylän kaupas oli pestattu uus leipätiskim myyjä.
        Silloli siaraimis, huulis ja kulumakarvois lävistykset.
        Oli se sev verta epäsiistin näköstä, et miä lähärin toiseen kauppaan. Samal liikkeen oli vissiin teheny muutki asiakkaat, ku kaharev viikon kuluttuu sitä lävistettyy likkaa ei enää näkyny.
        Enemmistö meitist lakka vähin äänin käymäst siin kaupas, mut yks entinen kunnavvaltuutettu oli sanonu kauppiaalle, et hankkika tohol lihatiskin taakke kans tommottine reikäommeltu likka, niim pääsette erool lopuistaki asiakkaist.


      • KALLE KELLO

        Mitä hiton järkeä on jossain kielikorussa?? Kaikki joilla on kielikoru, sössöttävät ja lespaavat puhuessaan.


      • Teho Juppo
        nunnannännit kirjoitti:

        miksi ottaa nännikoru jos sitä ei voi esitellä kellekkää,,voi turhuus..

        Mieti sitä.


      • yöööksss

        oletko koskaan miettinyt, mikä määrä bakteereita pesii noissa yhä avoimina olevissa lävistysaukossasi? Ajattelet vain itseäsi, et niitä joiden elämään saatat vaikuttaa?


      • Pulp fiction
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Mitä hiton järkeä on jossain kielikorussa?? Kaikki joilla on kielikoru, sössöttävät ja lespaavat puhuessaan.

        "Helps with fellatio"


      • ei_lävistyksille
        Pulp fiction kirjoitti:

        "Helps with fellatio"

        "Helps with fellatio"

        Tästä olen täsmälleen päinvastaista mieltä.

        Olen mies, mutta en halua vaimokseni naista, jolla on lävistyskoruja.


      • korukoru
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Mitä hiton järkeä on jossain kielikorussa?? Kaikki joilla on kielikoru, sössöttävät ja lespaavat puhuessaan.

        aijaa, en mä vaan sössötä? ja olen liikkeenharjoittaja ja kaikki asiakkaat saavat selvää puheestani, taitaa olla sinun korvissa vikaa ;-)


    • ..tai..sitten ei

      Lävistäkää vaan. Ja vetäkää kokista ja kannabista niin kyllä se ura siitä aukeaa.

    • typerin lävistys

      Kaikista idioottimaisin paikka lävistykselle on tuo teinimäinen "kauneuspilkku"

      Eli lävistys poskeen / ylähuuleen. En sitten itse ainakaan yhtään ymmärrä, kuka haluaa lävistää poskensa.

      Jotenkin automaattisesti siitä tulee sellainen teinipissis meininki mieleen.

    • ei enää vapaallakaan

      Mulle nykyinen pomo sanoi suurin piirtein näin, kun aikanaan kysyin samaa: "Lävistyksesi voivat olla, mutta hiluja et niissä töissä pidä. Asia kirjataan työsopimukseen."

    • Toimelias2

      Esim. elintarvike alalla kaikki näkyvillä olevat lävistykset, korut jopa rannekello on kiellettyjä. Epähygienistä ja vaarallista . Koru voi tarttua johonkin pyörivään tai liikkuvaan koneen osaan tai tippua tuotteeseen. "Ja sitten tarjolla olisi korvakorulla ja bakteereilla mausteuttua leikkokakkua."

    • Suorastaan kiellettyjä ne taitavat olla palo- ja pelastusalalla. Metalli kun johtaa hyvin lämpöä. Siitä voi päätellä, että sama koskee myös muita töitä, joissa metallien läsnäolosta on haittaa. Jos en väärin muista, niin sairaaloissa ei ainakaan kaikissa töissä saa pitää koruja. Miten lienee keittiötöissä?

      Asiakaspalvelussa näkyviä lävistyskoruja ei suosita, koska monista asiakkaista ne ovat luotaantyöntäviä tai esimiehellä on jyrkkä asenne niitä kohtaan. Kieltäähän ei voi, mutta ei ole myöskään pakko palkata.

      Siskollani on lävistys kasvoissa, ja se on minusta jopa hauska. Hän tosin käyttää pieniä koruja. Jos metalliosia on naamassa enemmänkin, minäkään en arvosta. Vaan eihän tässä minun esteettistä mielipidettä kysyttykään. Sanoisin kuitenkin, että mitä jyrkemmin lävistykset ja tatuoinnit tuomitaan ilman vakuuttavia asiaperusteita, sitä varmemmin nuoriso niitä ottaa. Itse uskon, että ikä tekee tehtävänsä. Kyllä ne killuttimet naamalta katoavat ajallaan. Maku ja muoti muuttuvat. Tatuointien kanssa on toisin: ne pitää poistattaa, eikä se ole halpaa. Ja poistamaanhan niitä tullaan vastaisuudessa, ja paljon!

    • Kaksi kärpästä

      Semmoinen rengas, että se tavallaan niittaa huulet yhteen, ei tarvitse ehkäisystä huolehtia.

    • hoitaja2

      Lävistykset ovat hygieniasyistä kielllyjä aika monella alalla. Jos mielit jonnekin lastenosastolle hoitajaksi tai päiväkotiin pienten puolelle voit olla varma että on este. Ala-koulussa yms. vastaavissa tuskin haittaa ja voihan lävistyksen ottaa työpaivän ajaksi pois. Itse työskenten bakteerejen parissa ja siellä on ehdoton kielto, koskee myös korvakoruja.

    • 8+4

      Perisuomalaista kauhistelua ja lätkytystä jälleen tässäkin keskustelussa. Ihan kuin se olisi muilta pois jos jollakulla on lävistyksiä tai tatuointeja.
      Nykyajan nuoriso on tulevaisuuden työnantajia. Tuskin lävistyksistä jne. mussutetaan enää muutamien vuosien päästä. Onneksi ajat muuttuvat.

      http://tinyurl.com/peppupiukaksi

    • Hyvää päivää, taas samat takakireät..
      Ulkonäkö ei saa olla peruste palkkaamattomuudelle. Kertoo vain työnantajan omasta suvaitsemattomuudesta. Tahdotko tehdä töitä moiselle? :)
      Mielenterveys tai vammaispuolella suositaan ottamaan pois kaikki ylimääräinen killutin oman turvallisuuden takia :)
      Paljon onnea työnhakuun! :D

      • Samaa mieltä takakireistä.


      • PenisEnlarged3000

        Hehehehehe. Sinä se oletkin juuri raiskaantunut muuhun kuin pinnalliseen kauneuteen tai komeuteen monesti? Hehehehehehehe.


      • PenisEnlarged3000 kirjoitti:

        Hehehehehe. Sinä se oletkin juuri raiskaantunut muuhun kuin pinnalliseen kauneuteen tai komeuteen monesti? Hehehehehehehe.

        Avaatkos tuota hieman?


    • Varttaja

      Oletko yrittäny puutarha-alalle?

    • kaarinas

      Hoitoalalla ei voi käyttää lävistyskoruja, koska jos esim. nenärenkaaseensa saa bakteerin, voidaan joutua leikkaamaan koko nenä pois. Tällaisia tapauksia on todellakin ollut. Rustokudos paranee hitaasti infektioista, ja siksi joskus joudutaan leikkaamaan tulehtunut alue kokonaan pois. Lävistyskorut ovat mainio alusta sairaalabakteereille ym.

      • girrooi

        Kaiken huippu oli kerran kun olin lastensuojelulaitoksessa keikkahommissa.Siellä oli töissä läpeensä tatuoitu jätkä.Miten tälläisiä variksenpelättämiä voidaan ottaa paikkaan jossa juuri nuoret hakee omaa identiteettiä ja hoitaja on sitä identiteettiä antamassa.


      • girrooi kirjoitti:

        Kaiken huippu oli kerran kun olin lastensuojelulaitoksessa keikkahommissa.Siellä oli töissä läpeensä tatuoitu jätkä.Miten tälläisiä variksenpelättämiä voidaan ottaa paikkaan jossa juuri nuoret hakee omaa identiteettiä ja hoitaja on sitä identiteettiä antamassa.

        Tunnenpa erään erityisluokan opettajan, jolla on näkyvät tatuoinnit ja lävistykset. Kyllä se mies saa kuule siinä porukassa paljon paremman katu-uskottavuuden kuin joku mormoonin näköinen juppi kravatissaan :D


      • KALLE KELLO
        samsung60 kirjoitti:

        Tunnenpa erään erityisluokan opettajan, jolla on näkyvät tatuoinnit ja lävistykset. Kyllä se mies saa kuule siinä porukassa paljon paremman katu-uskottavuuden kuin joku mormoonin näköinen juppi kravatissaan :D

        Joo, tottakai erityisluokkalaiset tarvitsevat kaltaisensa esimerkin. Sehän on selvä. Vai minkähän takia ne kakarat onkaan joutuneet erityisluokalla.. Nehän on tulevia asiakkaita kivitaloihin


      • KÖLLI PÖLLI
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Joo, tottakai erityisluokkalaiset tarvitsevat kaltaisensa esimerkin. Sehän on selvä. Vai minkähän takia ne kakarat onkaan joutuneet erityisluokalla.. Nehän on tulevia asiakkaita kivitaloihin

        Varmaan sun kaltaisia isiä joutuneet kestämään joten vituiks meni elämä kun ei saaneet kunnon eväitä elämänsä alkutaipaleilla. Nääs se muitten vähättely kertoo vaan sun surkeudesta, ei kohteen.


      • Ja jos astuu ulos ovesta, voi jäädä auton alle.


    • Sannnnnnni

      Ajat muuttuivat jo. Lastenhoitajaksi yksityiselle ei pääse jos tyyppi ei tykkää pärstästä (joskin omalla perhepäivähoitajallani oli aikoinaan kaikki mahdolliset korut ja nahkarotsi niitein -muistan häntä lämmöllä, oli todella napakka nainen, mutta ilmeisesti vanhempienkokous oli jonkun verran asiasta keskustellut ennen kuin hänet palkattiin)

      Pienet siistit korut eivät estä mitään missään, ja aika monissa ammateissa sitä saa olla ihan minkä näköinen hyvänsä kunhan osaa asiansa (Aalto-yliopistolla on palvottu professori, viisikymppinen nainen jolla on aivan loistava ura ja viimeksi kun näin, loistavanvioletti tukka). Poikkeuksena duunit joissa jokin voi tarttua johonkin -esim vartija, poliisi -ja ruoan käsittelyyn liittyvät eivät pidä tuoreista lävistyksistä, ymmärrettävistä syistä.

      Noin yleensä kuitenkin nämä täällä märisijät jäivät eläkkeelle joskus viime vuosituhannella eivätkä ole vastuussa kenenkään palkkaamisesta minnekään; HR-porukat ovat yleensä kolmikymppisiä ja tottuneita lävistyksiin. Omat lävistykseni ovat vanhoja joten voin ottaa korut pois jos tarve vaatii -mutta olen huomannut viihtyväni parhaiten duuneissa joissa merkitsee osaaminen eikä ulkomuoto.

      • KALLE KELLO

        No joo Sannnnni-pieni.. Ei tässä vielä eläkkeelle olla päästy, tuskin koskaan pääseekään, joten voit ihan vapaasti tyyliin "muumiot ei tiedä mitään".. Mutta Sannnn-pieni, mulle aivan sama vaikka vetelisit reikiä naamaasi ja laita vaikka fillarin kettinkejä roikkumaan, omahan on pärstäkertaimesi ja kun alat rypistymään 25 ikäsenä, niin on sun turpas varmaan komia, kun maajussin kynnöspelto. Anna pimu palaa vaan


      • KÖLLI PÖLLI
        KALLE KELLO kirjoitti:

        No joo Sannnnni-pieni.. Ei tässä vielä eläkkeelle olla päästy, tuskin koskaan pääseekään, joten voit ihan vapaasti tyyliin "muumiot ei tiedä mitään".. Mutta Sannnn-pieni, mulle aivan sama vaikka vetelisit reikiä naamaasi ja laita vaikka fillarin kettinkejä roikkumaan, omahan on pärstäkertaimesi ja kun alat rypistymään 25 ikäsenä, niin on sun turpas varmaan komia, kun maajussin kynnöspelto. Anna pimu palaa vaan

        Ihan sama, mutta täällä urputat kuitenkin. Harvinaisen nuija jopa suomalaiseksi, hävettää ihan kuulua tähän herrrakansaan.


      • KALLE KELLO
        KÖLLI PÖLLI kirjoitti:

        Ihan sama, mutta täällä urputat kuitenkin. Harvinaisen nuija jopa suomalaiseksi, hävettää ihan kuulua tähän herrrakansaan.

        Kyllä on pakko nyt kirjoittaa, että on se Kölli Pölli ihan nimensä veroinen ja ihan selkeästi teini-ikäinen finninaama, joka vetää jokailta mällit lakanaan kun ei aitoakaan saa, mitähän se mamikin ajattelee


      • Sannnnnnni
        KALLE KELLO kirjoitti:

        No joo Sannnnni-pieni.. Ei tässä vielä eläkkeelle olla päästy, tuskin koskaan pääseekään, joten voit ihan vapaasti tyyliin "muumiot ei tiedä mitään".. Mutta Sannnn-pieni, mulle aivan sama vaikka vetelisit reikiä naamaasi ja laita vaikka fillarin kettinkejä roikkumaan, omahan on pärstäkertaimesi ja kun alat rypistymään 25 ikäsenä, niin on sun turpas varmaan komia, kun maajussin kynnöspelto. Anna pimu palaa vaan

        Olen kolmekymppinen, naimisissa, ja akateemista uraa teen. Mutta kerro toki miten en koskaan onnistu elämässä koruineni ja varmaan olen rumakin =)


      • Sannnnnnni
        KALLE KELLO kirjoitti:

        No joo Sannnnni-pieni.. Ei tässä vielä eläkkeelle olla päästy, tuskin koskaan pääseekään, joten voit ihan vapaasti tyyliin "muumiot ei tiedä mitään".. Mutta Sannnn-pieni, mulle aivan sama vaikka vetelisit reikiä naamaasi ja laita vaikka fillarin kettinkejä roikkumaan, omahan on pärstäkertaimesi ja kun alat rypistymään 25 ikäsenä, niin on sun turpas varmaan komia, kun maajussin kynnöspelto. Anna pimu palaa vaan

        (Ja halusin lisätä oikeasti ystävällisenä neuvona; tuo naisten tytöttely ja ulkonäön kommentointi saa työpaikalla HR'n vetämään aika hiton ison herneen nenäänsä; siitä näin tasa-arvosuunnitelmien aikana voisi seurata oikeusjuttu. Lävistyksistä ei tule ihan saman kokoluokan hankaluuksia =) . )


    • Selvitä se mahdollisuus, saatko korun irrotettua. Tai sitten hanki ensin se työpaikka ja läväri sen jälkeen. Turvaa kuitenkin selustasi liittymällä ammattiyhdistykseen ennen lävärin hankintaa. Samaa metodia käytettiin 80-luvulla, kun jätkät tulivat intistä lyhyttukkaisina ja löysivät samantien työpaikan. Kyllä fasistityönantajia harmitti, kun tukka ja parta alkoi kasvaa pituutta, eivätkä mitään voineet.
      Tänä päivän tukan pituudesta nipottanee enää valtiovalta, jonka kuitenkin pitäisi kohdella kaikkia kansalaisia tasa-arvoisesti. Mutta nyt ovat lävärit ja tatuoinnit kääkkien vihan kohteena, niiden kun pitää aina saada vihata jotakuta ja kun homojakaan ei enää täällä lännessä saisi kuitenkaan vihata. Voi voi, on niidenkin elämä hanakalaa...

    • päpätti

      Meillä ei saa olla enää korviksiakaan,voi kuulemma pudota asikkaan lautaselle.
      Olen ollu työelämässä mukana kohta nelkyt vuotta ja eka kerran piti ottaa nappikorvikset pois.

    • käykää tuolla
      • Kauhea_rikollinen84

        mitenköhän tää nyt liittyy aiheeseen mitenkään......


    • Vapaus valita ...

      Terveysriski tuo ainakin on. Jos on kaksi valittavana; lävistetty ja tatuoitu, niin arvatkaa kumpi saa työpaikan? Tatuoinnit ovat kuitenkin pahempi ja ällöttävämpi, en kyllä palkkaisi tatuoitua, kun en itsekään asioi liikkeissä joissa huomaan tatuoidun kassan tai toimihenkilön.

      • Norlyn

        Valinnan teen myös
        Jos vaikkapa ruokapaikassa näen kokin touhuissa ranteesta kainaloihin tatuoidun partaisen miehen joku sonninrengas nenässä, menen muualle. Tiedän ettei ole taattu etteikö joku samanmoinen tekisi annostani näkymättämissä, mutta menetän ruokahalun nähdessäni tatuoituja ja lävistettyjä ihmisiä. Se on ikävää, kun toisaalta tiedän ettei tatuoitu ihminen aina itsekään enää niistä tykkää, mutta poistaminen on kallista ja tulos useimmiten huono.
        Itsensä viiltely, lävistely, tatuointi on mielestäni ihmisen normaaliin kehityskaareen
        kuuluvan korostuneen minäkuvan ja itsetarkkailun kauden prosessi ja protesti.
        Mikään ei ole kauniimpaa kuin ihmisen puhdas iho!


    • tres f

      Hoitoalalla ei välttämättä kannata olla lävistyksiä ihan hygieniasyistä, koska siellä voi olla riehuvia potilaita (päihtyneitä, lapsia), jotka tarraavat kiinni vahingossa tai tahalleen esim. venykekorvakoruun tai nenärenkaaseen. Välttämättä ei ole myöskään kiva, jos jossakin laboratoriossa ruiskahtaa veri- tai virtsanäyte juuri lävistettyyn kohtaan tai että joku sylkee.

      Vartija, poliisi jne hommat ovat myös sellaisia, joissa lävistykset eivät ole hyvästä. Sähköasentajana tai autosähköasentajana on riski saada sähköisku lävistysten kautta. Likaisissa hommissa (esim. putkiasentaja, autonasentaja) lävistys voi olla lähinnä puhdistamisen tai hygieenisyyden kannalta huono, jos läväri on kasvoilla.

      Ihan tavallisessa lastentarhassakin joutuu tilanteisiin, joissa lapsi riehuu ja esim. tuommoisen 10 kg painavan lapsen täysillä voimilla päin lävistystä tuleva keho sattuu todella paljon.

      Myöskään vanhusten kanssa ei välttämättä herätä luottamusta kovin tatuoitu ja lävistetty ihminen. Useinkaan vanhoillisilla aloilla niitä ei katsota hyvällä (esim. lakiasiaintoimistot, varainhoitopalvelut).

      Itselläni ei ole lävistyksiä oikeastaan kahdesta syystä: ammattini vaatii asiakkailta luottamusta ja asiallisuutta sekä itse koen lävistykset vain trendi-ilmiöksi.

    • Sen ymmärrän, että joissain työtehtävissä ei saa käyttää mitään läväreitä turvallisuuden tai hygienian vuoksi, jos se on perusteltua. Mutta jos syy on pelkästään asenteissa, niin huonompi homma.
      Voisiko jonnekin laittaa listan niistä firmoista, jotka kieltävät läväreitä, partoja, tatuointeja, pitkiä hiuksia, ym valtavirrasta poikkeaivia ulkonäköseikkoja työntekijöiltään? Saisivat sitten sellaista suosivat ihmiset hakeutua niiden firmojen asiakkaiksi ja muut voisivat niitä boikotoida.

    • jfkfkfkfkfk

      Mites lävärit korvissa? Esim tragus tai korut tuolla ylhäällä rustossa? Menevätkö nämä sarjaan lävistykset=en palkkaisi vai vain sarjaan korvakorut=ok. Enkä nyt tarkoita että koko korvat täynnä reikiä ja kolmekymmentä killutinta vaan ihan inhimillisesti vaikkapa toisessa korvassa yksi rustolävistys normi korvakorujen lisäksi...:):)

    • Työnantaja

      En syrji mahdollisia työnhakijoita iän, uskonnollisen vakaumuksen ja kaikkein viimeisimpänä ulkoisten seikkojen vuoksi. Kurjaahan se on, että hanakasti tuomitaan ulkoisten seikkojen perusteella. Jos jostain syystä pitäisi evätä työnhakijan palkkaaminen voisi syynä olla tuollainen takapajuinen ajattelu jota tässäkin ketjussa on tullut ilmi.

    • hoitotantta

      Ainakin terveydenhuollossa lävistykset ja pitkät kynnet/ rakennekynnet/ lakatut kynnet ovat kiellettyjä, samoin sormusten ja rannekorujen, rannekellojen käyttö.
      Myös korvakoru läpi korvan on lävistys. Tarkoituksena tietenkin infektioiden ja vaurioiden estäminen ja HUOM näitä sääntöjä pitäisi myös potilaiden noudattaa omalla kohdallaan.
      Näitä kieltoja kuitenkin kierretään ja uhmataan aika surutta, urani aikana olen nähnyt jopa naislääkärin kulmakarvassa lävistysrenkaan, myös nähnyt miten alkujaan opiskelijan rannekorusta tulleeseen raapaisuun on kehittynyt vanhukselle tuskallinen haavauma.
      Olet fiksu nuori, kun ajattelet asioita etukäteen, onneksi sinunlaisiasi on. Mikä niissä lävistyksissä mahtaa viehättää, kun näin aikuisen silmin ne näyttävät lähinnä mustilta syyliltä? Olet varmaan myös huomannut, että kulmakarvan lävistykset aiheuttavat kaljun kohdan joka ei myöhemminkään kasva umpeen, vaikka lävistysikä on jäänyt taakse.
      Kaikkein kamalimpia lävistykset ovat kuitenkin ikäihmisellä, esim. pitkä rengasrivi lerppukorvan lehdellä tai tatska kurttuisella pakaralla.
      Muinoin kauniiden naisten kasvot tatuoitiin, jotta muiden heimojen miehet eivät ryöstäisi heitä. Eikö uskollisen Pelelopenkin kasvoja koristanut hämähäkinseitti?

      • Sannnnnnni

        Joku joka vaanii kulmakarva-arpia eikä todellista osaamista on toivottoman vanhanaikainen ja ei oikein ymmärrä mitä nykyään tapahtuu. Katsokaa vaikka Sofi Oksasta tai Johanna Sinisaloa tai vaikka Sini Saarelaa jota Guardianissakin juhlittiin: ei nöyryydellä ja huolellisella esivanhempien normien noudattamisella nykyään pärjätä, vaan uskaltamisella ja pahalla sisulla. (Ei niin että lävistyksistä urkenisi persoonallisuus; mutta ei se pahenekaan).

        (Tuore lävistys on toki avohaava ja tulee sellaisena kohdella; silti kuka hitto pahoinpitelee vanhuksia rannekoruilla? Kurja sairaanhoitaja ilman lävistäjää...)


    • Karjalla pakkol

      Noissa lävistyksissä aina riski saada tulehdus ja sitten sairasloma jota ei työnantaja katso hyvällä!
      Pitäisi riittää kun karja merkitään lävitämällä korvat, ei sovi ihmisille!

    • Dipl. Juppihippipunk

      Hauskaa lukea näitä kommentteja. Jos nyt aikuisten oikeesti mietitään niin kyllä se kertoo enemmän työnantajan ahdasmielisyydestä kuin työnhakijan huonoudesta. Nimittäin jos tatskat tai lävistykset työnsaantiin vaikuttaa.
      Jos katselölaan maamme taloustilannetta laajemmassa mittakaavassa, niin näkyy että työhön on otettu "sopivimmat" yksilöt useimmilla aloilla. Tasaisia keskitason suorittajia, ilman persoonallisuuta, tai omaa tahtoa. Ei ihme jos yritykset eivät suuresta massasta erotu. Jos jopa Esson baariapulaiselle on lävistys suurempi este kuin ammattitaidon puute, niin luulisi näiden rekrytointikonsulttien saavan aikaan tulosta! Vaan kun ei. Tasaista massaa, ja vailla persoonallisuutta, sitä peruskauraa, ei niillä eväillä markkinoilla edetä.
      Minulla ei henkilökuntaa palkatessani ole koskaan huomio kiinnittynyt moisiin sivuseikkoihin, ja tulosta on tullut. Joten katsotaan ihmistä kokonaisuutena, ja kannustetaan laittamaan persoonallisuutta mukaan peliin, oiva avain menestykseen!

    • hurahduksia

      Onhan niitä kaikenlaisia koristusjuttuja olemassa, mutta onko ne sen väärtejä. Eipä ole kovin kivan näköisiä työpaikoilla asiakaspalveluissa kaikenmaailman lävistykset ja tatuoinnit. Se on kurjaa kun se raha panee tekemään jotku ihan rikastuakseen noita hetken mielijohteen haluja ihmisille. Kunhan tulevat vanhemmiksi, eiköhän harmita mokomat kuvakkeet ja roikukset. Onko ne edes pidemmän päälle terveellisiäkään, kun lävistyksissä saattaa mennä tärkeiden hermopisteiden läpi, saattaa tulla ongelmia. Kuka tietää noistakaan tatuoinneista vielä. Aika näyttää.

    • Kauhea_rikollinen84

      Jaaha, mulla on nenälävistys, 2 huuliläväriä ja korvissa puolen tusinaa. JA OLEN HAUTAUSTOIMISTOSSA TÖISSÄ. Eikä ole kukaan sanonut pahaa sanaa. Juuri sain palautetta siitä, että olen tehnyt hommani todella hyvin. Eikä ole kyllä ikinä tarvinnut saikkua ottaa tulehdusten takia... =b

      • Voi ihme

        Voi hurja - oikein monta läväriä ja töissä - luuletko olevasi poikkeus?
        En ole, aika moni lävärin ottanut on töissä.


      • hiljainen asiakas

        tuossa työssä tuskin onkaan vaaraa siitä, että niiden asiakkaiden terveys vaarantuisi lävistystesi takia...


      • Kauhea_rikollinen84
        Voi ihme kirjoitti:

        Voi hurja - oikein monta läväriä ja töissä - luuletko olevasi poikkeus?
        En ole, aika moni lävärin ottanut on töissä.

        Pointtina olikin se, että eivät kaikki ole niin ahdasmielisiä kuin täällä enemmistö on. Onneksi en ole poikkeus!


      • Kauhea_rikollinen84
        hiljainen asiakas kirjoitti:

        tuossa työssä tuskin onkaan vaaraa siitä, että niiden asiakkaiden terveys vaarantuisi lävistystesi takia...

        En asioi vainajien kanssa, vaan omaisten. Olen asiakaspalvelupuolella, en ruumisautonkuljettajana.


    • Kauhea_rikollinen84

      niin joo, ja olen edelliseltä ammatilta lähihoitaja, ja ollut niissäkin töissä lävärit naamassa (ei ihan kaikissa, mutta useimmassa..)

    • se siitä

      Oma on naamasi, mutta siitä voit olla varma että erittäin todennäköisesti se saattaa vaikeuttaa sitten työnsaantiasi.

      Suosittelen sitten ainakin poistamaan nämä haastattelun ja koeajan ajaksi.

    • Vaari 62

      Kauneus on katsojan silmissä.

      Lävistykset ja tatuoinnit ovat ihan ok ja nykypäivää. Aina uusia tuulia on kauhisteltu, taannoin jo korvan päälle kasvavat hiukset olivat kauhistus.

      Se on lapsukaiset sillä tavalla, että elämässä on paljon isompia asioita ja oikeita murheita. Olkaa onnellisia, että on ruokaa, osalla työtä, eikä ole sotia sun muuta kauheata.

      Jos toisten ihmisten tyylit ja "naamavärkit" hiertää, on oman elämän sisällössä hyvin isoja puutteita. Kenellekään ei toivo esim. vakavia sairauksia tai yhteiskuntaan suurta katastrofia, että ihmiset tajuaisivat elämän arvon ja oikeat asioiden mittasuhteet. Vanhempana ihmisenä tuntuu kurjalta, ettei nuorempi polvi osaa arvostaa elämää kun se on hyvin, vaan murehtii muiden turpavärkkejä. Minulle on ihan sama, vaikka olisi millainen "niittinaama", joka mulle Siwan kassalla palvelee tai leikkaa hiuksiani.

      • Asiaa!

        Ja minun työpaikallani aikanaan koeajalla keskityttiin kylläkin ammattitaitooni ulkonäön sijasta.

        Tatuointi on, ei läväreitä. Aloittaja, ota semmoinen jos ITSE HALUAT! :)

        Surullisen tyhjä elämänkatsomus teillä jotka luette kirjasta vain kannet.


      • yök kök
        karin84 kirjoitti:

        Asiaa!

        Ja minun työpaikallani aikanaan koeajalla keskityttiin kylläkin ammattitaitooni ulkonäön sijasta.

        Tatuointi on, ei läväreitä. Aloittaja, ota semmoinen jos ITSE HALUAT! :)

        Surullisen tyhjä elämänkatsomus teillä jotka luette kirjasta vain kannet.

        Surullista jos joku pilaa hyvän kirjan huonoilla kansilla!

        hyi olkoon siis kaikille rautahuulille.


    • Luomu kunniaan

      Lävistykset ja tatuoinnit on todella ällöttäviä oli ne sitten missä tahansa. On kuin kävelevä museo ja rautakauppayhdistettynä liikkuisi paikasta toiseen esitellen itseään ja rannoilla etenkin.

      Itselläni ei ole yhtään tatuointia eikä tule. Muutamalla kaverilla on tatuointeja ja lävistyksiä ja naispuoleisilla kavereilla samoin korvakoruja varten lävistys jonka vielä hyväksyn, muut lävistykset ja tatuoinnit menee sitten jo överiksi, mauttomuuden puolelle jossa ihmiset tekevät itsestään naurettavan näköisiä. Vain pellepuku puuttuu ja joillakin on sellainen pellepuku-pukeutumistyyli jo ihan vakionakin saa myötähäpeään enkä voisi koskaan ajatella seurustelevani sellaisen ihmisen kanssa. Kylmät väreet menee jo kun ajattelenkin sellasta ällötystä, kuvotusta, elämäntyyliä. Ei siis minun juttu ollenkaan.

      Miksi juuri lävistetyt ja tatuoidut muijat on kiinnostunut minusta, en käsitä vaikka olen ihan tavallinen komeaksi kehuttu kundi. Milloin missäkin joku muija tulee jotain säätämään. Ei siinä mitään, joku tykkää ja pitää niitä siisteinä. Se on makukysymys enkä tuomitse ihmisiä sen perusteella.

      Olen kuitenkin päättänyt olla sinkkuna siihen asti kunnes löydän lävistämättömän ja tatuoimattoman kumppanin ja joka on luomu kaikin puolin. Jos on lävistysarpia tai tatuointipoistojälkiä tms. niin ne myös kuvottaa, ällöttää. Samoin on silikonirinnat, ällöttävää,

      Luomu naiset näyttää olevan kotoava luonnonvara. EIpä voi mitään.

    • toitä vähän

      Kumman ottaa töihin epäsiistin jolla lävistyksiä ja tatuointeja vai samanarvoisen ja siistin? Kyllä se on varma, että epäsiistin hakupaperit menee silppuriin. Töitä vähän pysy siistinä se neuvoni.

    • Kohitaus

      Itse en ole koulualalla, mutta yrittäjänä ja omalla kohdalla ei haittaa, vaikka asiakaspalvelutyöhön hakee lävistetty ja tatuoitu. Työ on sellaista jossa lävistykset voivat olla tiellä, joten kerron kyllä riskit ja sanon, että omalla vastuulla mennään.

      Olen saanut monta todella hyvää työntekijää juurikin näistä "epäsiisteistä" tapauksista, joten en todellakaan katso ulknäön perusteella. Vanhanaikaista puuhaa sellainen ja helposti jää ne parhaat työntekijät huomaamatta. Mutta mikä on toisen häviö on toisen voitto (:

    • Ei tatuoinnille

      Tv kokki jonka kädet ovat täynnä tatuointeja Yököttää.En menisi ikinä syömään ravintolaan jossa moinen "komistus" tekee ruokani. Käyn avantouinnissa ja sielläkin vieressä istuvat" koristellut "aiheuttavat pahaa oloa minulle.Jos Jumala olisi halunnut luoda meidät tatuoiduiksi,hän olisi sen tehnyt.Jos pitää ottaa tatuointi,niin pitäkää ne edes piilossa muiden katseilta.

    • sinne vaan

      Eiköhän seebrat kuulu korkeasaareen.

    • abzgsewtköm

      Suoli24 on viimeinen paikka jossa kannattaa kysyä. Syrjäytyneet ja katkeroituneet jotka oikeasti ei työllistä muita kuin hoitohenkilökuntaa ja sosiaalitointa nillittää täällä kaikesta ikä on muuttunut sitten 50-luvun.

    • Harkitse tarkkaan

      En millään usko että lävistys yhtään edistää työpaikan saamista.

      Onko lävistyksen ottaminen niin tärkeää että työpaikka voi mennä toiselle siitä syystä että rekrytoijaa ei tykkää lävistyksistä? Et voi vaikuttaa rekrytoijan mielipiteisiin, kannattaisiko sittenkin yrittää olla mahdollisimman siisti ja neutraali?

      Miltä lävistys huulessa näyttää kun olet 40- tai 50-vuotias? En ole ikinä törmännyt liike-elämässä henkilöön jolla olisi näkyvä lävistys.

    • Valintakriteeri

      Itse olen suuren it-talon rekrytoija. Sanon suoraan, että en ota meille ketään, jolla on muu kuin korva lävistys tai näkyvä tatuointi.

      Vaikka minkälainen guru olisi kyseessä, nuo antavat selvän viestin minulle työnhakijan arvomaailmasta ja arviointikyvystä.

      Kyllä riittää pienempiä ja vapaamielisempiä sitten noille, joille tuo liiallinen itsensäkoristelu on tarpeen.

      • Sweety pie

        Itse en ottaisi ravintolaan ripsiensä pidentänyttä työntekijää.
        Tosi noloa jos ripsi lentää piirakkaan.


    • äiti 56v

      Pieni pyöreä lävistyskoru esim. suun alapuolella ei ole sen kummempi asia kuin korvakorut korvissa. Kummatkaan eivät kerro mitään ihmisen hygienian tasosta tai älykkyydestä. En ymmärrä, miksi yhtä pientä lävistyskorua kasvoissa pidetään vaarallisempana kuin korvakoruja, paitsi jos työn sisältö vaatii kumpienkin pois ottamista työaikana.

    • hoitsu vaan...

      Oi...voi....itse työskentelen hoitoalalla....ja naamassa on jopa 3 lävistystä...Joten näin...

    • gunnar3

      Mielestäni lävikstykset ja tatuoinnit kertovat siitä, että ihmisen päässä on jotain vialla. Alhainen älykkyysosamäärä, lammasmielisyys, pinnallisuus, narsismi jne. Tatuoinnit ja lävistykset eivät anna mitään positiivista signaalia, ainoastaan negatiivisia.

      Täytyy ihmetellä, että minkä logiikan mukaan nämä ovat edes viehättäviä. Kilo rautaa naamassa kertoo aivokuoliosta, ei mistään muusta.

    • gunnar3

      Mielestäni lävikstykset ja tatuoinnit kertovat siitä, että ihmisen päässä on jotain vialla. Alhainen älykkyysosamäärä, lammasmielisyys, pinnallisuus, narsismi jne. Tatuoinnit ja lävistykset eivät anna mitään positiivista signaalia, ainoastaan negatiivisia.

      Täytyy ihmetellä, että minkä logiikan mukaan nämä ovat edes viehättäviä. Kilo rautaa naamassa kertoo aivokuoliosta, ei mistään muusta.

    • Alkuasukas nenäkorul

      Taitaa niitä kuule olla semmosiakin aloja nykyaikana joissa nenärenkaat
      ja tatskat ovat lähes pääsyvaatimuksena hyväpalkkaisiin hommiin pääsemiselle?
      Ite ainakin luulen et se o hyvä bisnes joillekuille paljon parempi ku jotkut
      kampaamo/parturi palvelut.

      • Ei tolla alalla

        Monellako tatujoijalla olet muka nähnyt tatujoinnin?


      • GamerGirl91
        Ei tolla alalla kirjoitti:

        Monellako tatujoijalla olet muka nähnyt tatujoinnin?

        Itse asiassa shokkiväriset hiukset, lävistykset ja tatuoinnit on nykypäivänä arkea kampaajilla. Tykkään, silmänruokaa.


    • Elintarviketyöläinen

      Riippuu naamakilluttimesta.
      Onhan tuollainen "sonninrengas" aika vitun kuvottava pieneen ja siistiin nenälävistykseen verraten.
      Ja riippuuhan se siitäkin, minkä alan työtä aiot hakea.
      Elintarvikealalla ainakin ollaan erittäin tarkkoja koruista(korviksetkin kielletyt).
      Kaupan kassaneideillä kyllä näkee kasvokorujakin, että sillä alalla ei kai NIIN tarkkoja olla..

    • hoh hoijaa

      Että on taas paljon ennakkoluuloisia suomijuntteja liikkeellä.. Kiitos karin84 järjen äänestä. Nykyaika on nykyaika, jotkut eivät sitä vaan tajua. Ei ne lävärit ym voi olla enää niin kamalia. Itse olen 20v parin lävärin kera ja mummot tykkää silti tulla juttelemaan, enkä usko että kaikki vanhemmat ihmiset edes välittävät... Olen myös ylioppilas sekä ollut asiakaspalvelutyössä, eikä sielläkään ole haitannut, kehuja olen saanut hyvästä asenteesta ja työnteosta. Työ, jossa hygienia on tärkeä, on tottakai ok minioida lävärien tuomat pöpöt. PS. Sitä paitsi omalla kokemuksella voin sanoa, että nuorien ongelmat eivät liity lävistyksiin vaan nimenomaan tällaisiin junttivanhempiin mihin täällä törmää!

      • leelia

        Myönnän olevani dinosaurus, mutta sille nyt ei voi mitään, että lävistykset kuvottavat ja liikaa tai mauttomasti tatuoidut herättävät kysymyksen henkilön mielentilasta. Ei tulisi tietenkään mieleenikään ryhtyä siitä henkilökohtaisesti kenellekään päätäni aukomaan, mitä mielessäni taivastelen. Erityisesti saan olla suu supussa parhaan ystävättäreni kanssa, hänen fiksu ja kaunis tyttärensä on nykyisin niittinaamainen pipopää.

        Jokaisella sukupolvella on tarve protestoida. Minun nuoruudessani oltiin stalinisteja. Se on sikäli harmottomampaa, että sen voi kuitata vähän kiusaantuneesti hymähtäen. Miten kuitataan kokovartalotatuointi sitten kun kapinavaihe on ohitse?


      • Onni K

        Niin - käsitteitä ja ihanteita on erilaisia. Toiset tykkää ja toiset ei, se heille suotakoon. En pidä tatuointeja tai lävistyksiä millään muotoa hienoina. Kun ystäväpiiriltäni olen kysynyt miksi otti lävistyksen tai tatuoinnin / mitä haluaa sillä ilmaista niin en kertaakaan ole saanut järkevää tyhjentävää vastausta. Lienee joku muotijuttu siis. Henkilökohtaisesti näen että varsinkin kasvolävistyksen ottaneen henkilön arvostelukyky on alentunut, josta teen sitten omat johtopäätökseni. Saa avata asiaa jos joku katsoo sen aiheelliseksi.
        Työn saannin kanssa sillä on aivan varmasti vaikutusta - näkeehän sen jo tämänkin sivuston kommenteista - joskaan täällä kirjoittelijoista valtaosa tuskin lienee työntarjoajia. OIkeus on ottaa tatuointi tai lävistys - mutta kantakoon sitten seuraukset. Työllistyminen vaikeutuu välittömästi - sitä lienee turha epäillä.


    • kaarinas

      Ei muuta kuin lävistyksiä sinne ja tänne, jos se on nykyaikaa, mutta hoitoalalle ainakaan ei ole asiaa. Mikä näissä lävistyksissä nuoria ja vanhempiakin viehättää?
      Kukin elää tyylillään, mutta täytyy sanoa, että kun näkee kaikenlaista lävistystä ja tatuontia, niin oksettaa. Vai onko se tarkoituskin? Mitä sillä halutaan viestiä? Olkoon miten vain, mutta muistakaa te lävistetyt ja tatuoidut infektioriskit myös. Naurattaa ajatella, miltä mm tatuointikuvio näyttää 50-60 vuotiaan iholla kun iho rupsahtaa..mutta kun tulevaisuutta ei ajatella, niin laittakaa nyt kaikkea mahdollista. Olisiko jotain muutakin, mitä ihoonsa lykkäisitte?

    • kranttu

      En tykkää,en ota,en ottas,en tykkää jos naiseni ottas ,laittas,en pidä siistinä,hyvänä enkä nättinä sellaista naista,ittellä ei ole eikä tule .Jos olisin työnantaja ei pääsis jonon hännille menis heti jos kasvoissa jotain ,muuta kuin rupee ...Jos on muualla alalla kuin asiakaspalvelutehtävissä sit menee vaikka navettaan ,ei se siellä ole väliä.Mut tatskat jos ei näkyvillä menee mun puolesta .

    • 11+18

      Kasvotatuonneilla ja kasvolävistyksillä voi varmistaa sen ettei koskaan saa työpaikkaa yksityiseltä sektorilta.

    • Mortianna

      Onpas täällä vanhoillista kansaa. Mutta kuten huomaat, sama vanhoillinen kansa saattaa tulla sinun asiakkaaksesi. Myyntityössä (kiinteistönvälitys, ovelta ovelle -myynti, B2B-työ) lävistykset eivät sovi business-lookkiin, eli jos tällaiselle alalle mielit, kannattaa jättää lävistykset suosiolla. Samoin hoitoala, ravintola-ala yms yms. Mutta jos ryhdyt kirjastonhoitajaksi, vaatemyyjäksi tai vaikkapa rekka-kuskiksi, olen varma että pienet lävistykset eivät ole esteenä.

      • Mortianna

        Kappas, ala olikin mainittu otsikossa. Mua ärsyttää kun ihmiset kertoo oleellista asiaa otsikossa mutta ei itse tekstissä.


    • Dearjohn69

      EI kukkaan järkevä lävistettyy tai tatuoituu horoo palkkaa. Kassialmaksi pääset.

    • Harkintaa

      Minun mielipiteeni on---Hyvin kriittisesti suhtaudun niihin.

    • äiti 56v

      Toisella tyttärelläni on pieni lävistyskoru suun alapuolella, toisella tatuointeja nilkassa ja selässä. Itselläni on ollut pieni kaunis tatuointi ylhäällä selässä jo muutaman vuoden ajan. Olen akateemisesti koulutettu ja vakinaisessa työpaikassa, ja molemmat tyttäreni ovat lukion käyneitä. Toinen opiskelee amk:ssa ja toinen hakee nyt tulevassa yhteishaussa opiskelemaan. Kummatkin ovat olleet lävistyksen ja tatuointien aikana kesätöissä yksityisillä työnantajilla, ja hyvin ovat pärjänneet.
      Onneksi ennakkoluulottomia työnantajiakin on.

    • Jaakko--

      Mietipä näin:

      Jos on kaksi muuten identtistä hakijaa, mutta toisella kasvolävistys niin ei tartte kauaa miettiä kumman valitsee, ellei sit hae tatuointiliikkeeseen =)

    • työnantaja

      En palkkaa lävistettyjä.

    • JonPak.

      Hyi vittu, ku lävistykset osaa olla rumia! Monet kauniit naiset pilanneet itseään sellaisilla :(. Kellä on niskassa, kellä nenässä, kellä huulessa, kellä käsivarsissa ja ties missä lävistyksiä. Yäk!! Hyväksyn korkeintaan korvakorut, mutta niitäkään ei tarvi olla korvalehti täynnä!
      Tatuoinnit on kans ihan perkeleen typerän näköisiä! Ne ihmiset, jotka ovat sellaisia menneet ottamaan, näyttävät minusta halvemmilta :(....
      Pliis kauniit naiset, älkää sotkeko itseänne lävistyksillä ja tatskoilla!!! Ja hiukset... Jos värjäätte niitä, niin mielellään luonnollisin värein. Ehdoton ei epäluonnollisille väreille, kuten esim sinisille, violeteille, monivärisille jne...

    • Mummo neljälle

      Lastenhoitaja ja kouluavustaja. Saakohan työturvallisuusriskin takia pitää lävistyskoruja kasvoissa , tai edes korvakorujakaan. ? Siellähän ne bakteerit ja virukset oikein rehottavat päivätarhoissa ja kouluissa.

      Minulla oli monta vuotta työkaverina konttorissa nuori mies jolla oli komea pitkä musta tukka, lävistyksiä kasvoissa , kulmakarvoissa, huulessa, nenässä ja niissä koruja. Hän oli tatuoitu vähän joka paikasta. käytti aina mustia vaatteita. Vapaa-aikana sitten soitti hevymetalli orkesterissaan.

      Mutta ei ne lävistykset ja tatuoinnit hänen työtään haitanneet ja hän oli todella kohtelias ja rauhallinen henkilö. Mutta sitten kuitenkin ylemmältä taholta tuli hänelle kehoitus poistaa työaikana lävistyskorut kasvoiltaan. En kyllä ymmärrä miksi . Liekö ollut syynä kun virkaa tekevä johtaja oli uskovainen.

    • luojan luoma

      Ensinnäkin lävistykset kuten myös tatuoinnit eivät kaunista ihmistä, vaan
      päinvastoin osoittavat turhamaisuutta, sekä suurta epävarmuutta omasta
      minästä.Aina kun ihminen yrittää korostaa itseään ,jollain ulkopuolisella
      tekijällä,hän hakee vääränlaista hyväksyntää itselleen.
      Tätä pakanallista toimintaa on käytetty vuosituhansia eri kulttuureissa ja
      alkuasukasheimoissa.
      Mitä tulee työnhakuun, niin lopullisessa valinnassa lävistetty turhake on aina
      epäedullisemmassa asemassa "ehjään" hakijaan nähden.

    • tilannespesifioija

      Riippuu hyvin paljon työtehtävästä, jota ajattelit hakea. Joillain aloilla voi olla kiellettyä turvallisuuden tai hygienian takia. Joillain voidaan vaatia tietynnäköisiä ihmisiä. Jossain ei luultavasti vaikuta ollenkaan.

      Yleisesti saattaa toki olla, että konservatiivisemmat ihmiset eivät katso hyvällä. Osa ihmisistä saattaa myös reagoida tiedostamattomasti. Näiden ihmisten kanssa se on tuuripeliä.

      On myös aloja, joilla lävistystä voidaan pitää hyvänä asiana (tuskin kuitenkaan täysin avoimesti).

      • Onni K

        Mikä on ala, jossa lävistys on hyvä asia? Työ tatuointistudiossa..??


    • MinneJärkiKadonnut

      Lävistykset soveltuvat vain työpaikoille, missä työtä tehdään kellarissa ilman ikkunoita ja jossa kaikilla työläisillä on lävistysiä. Ihmisten ilmoille eivät lävistetyt sovellu lainkaan. On yököttävän näköinen nuoren naama, josta roikkuu killuttimia ja pampuloita.

      • meklari

        Ihminen itsessään on arvokas taideteos!
        Jos mihinkään taideteokseen tehdään reikiä tai päällemaalauksia ,sen arvo romahtaa!
        Älä siis huutokauppaa itseäsi ,sillä koet vain pettymisen tunteen!!!!!


      • GamerGirl91
        meklari kirjoitti:

        Ihminen itsessään on arvokas taideteos!
        Jos mihinkään taideteokseen tehdään reikiä tai päällemaalauksia ,sen arvo romahtaa!
        Älä siis huutokauppaa itseäsi ,sillä koet vain pettymisen tunteen!!!!!

        MInulla on korvissa 6mm spiraalivenytykset. Olen asiakaspalvelutehtävissä ja minulla on aina tukka kiinni ja etuhiukset pinneillä kiinni. Korvat näkyy estottomasti. Tänäänki juttelin esimiehen kanssa työasioista toimistolla ja ohimennen hän kyseli minun ja mieheni uudesta asunnosta ja muuttopäivästä. Ihan niitä näitä arkijuttuja. Meillä on hyvät välit. Minulla on aina ollu hyvät välit esimiehiini.

        Olen töissä naisvaltaisella alalla.


    • 9+13

      Aloittaja tahtoo kommenttoida paria kohtaa ..

      Aloin näkemään punaista kun joku uskalsi verrata lävistettyjä narsismiin. Tiedätkö edes mitä se on? Tiedätkö miten vakava syytös se on ? Et näköjään. Te muut, jotka arvostelette lävistyksiä ja näemmä tatuointejakin: Kiitos jos osaatte ilmaista asianne asiallisesti. Kaikilla meillä on oikeus mielipiteeseen, mutta se ei silti tarkoita että pitäisi toisten mieltymyksiä haukkua (mölyt voi pitää mahassa). Lisäksi kysyin tietääkö joku onko lävistykset kiellettyjä tällä tietyllä alueella, jolloin moni eksyi aiheesta ihan pusikkoon.

      Sitten on näitä jotka arvostelevat ja turvautuvat tähän samaan vanhaan kantaan "mites kun oot vanha pappa mitäs meinaat tehdä läväreides ja kuvies suhteen". Tarvitseeko jotain tehdä? Kaikilla meillä on omat kiinnostuksenkohteemme, toiselle se on kalastus, toiselle ruoka, joku rakastaa eläimiä ja jollekkin se on lävistykset. Sehän on oma asiansa mitä tekee omalle keholleen, et sinä siitä kärsi vaan ihminen itse (jos kärsii). Ihme nipottajia. Kerran me vaan täällä eletään!

    • lapset rules

      itsellä ei ollu mitään ongelmaa hakea opiskelu/työpaikkaa vaikka onkin 2 rustoa vasemmassa korvassa, oikeassa ja vasemmassa korvassa ne pienet joka" tytön korvareijät", kielikoru tuli otettua hetkenmielijohteesta ja kulmalävistys löytyy kanssa ja pukeutumiseltaan aika rento. farkut/lökärit/haaramit toppi ja huppari ja aina pipo tai ponnari ja huivikaulassa (siis ei mikään villanen kaulahuivi vaan ihan ohut puuvilla huivi) ja tennarit

      vaikka olenkin kaksoistutkinnon kautta kouluttautumassa mediapuolen hommiin niin 3 edellisenä kesänä olen ollut kesätöissä tarhassa/iltapäiväkerhossa ja viimeisessä työtodistuksessa luki :
      rento, auttavainen, joustava, kertoo mahtavia tarinoita lapsille mm. eläytymällä lukuhetkellä näyttelemään ja muuntelemaan ääntä, saa lapset syömään ruokansa loppuun ilman pakottamista ja keksii aina uutta tekemistä ja leikkejä lasten kanssa, saa lapset ottamaan lääkkeensä ilman vastusteluja, rahoittaa lasten kiukkukohtaukset nopeasti ilman jäähyjä ja saa lapset sopimaan riitansa, puuttuu nopeasti kiusaamiseen ja vanhemmat olleet tyytyväisiä.


      ja sanoivat että mulla on paikka vapaana kun valmistun koulusta jos vielä kiinnostaa ja että mut otetaan kuulemma ilomielin tänäkin vuona kesätöihin.

      mutta tietenkin lähihoitajana yms. missä hygienia on tosi tarkkaa niin pitää ottaa lävistykset pois.

      itteni ei tarvinnut ottaa kesätöissä pois mutta kyllä mä otin korvakoruja ja kulmaa pois ja näytin lapsille millanen se on ja jokku pojat ihastu mun käsikoruihin ja siittä seuraavat 3 päivää tehny mitään muuta kuin käsikoruja ja kaulakoruja ja toissa vuonna tehtiin pikku jätkille parit avainketjut lompakon ja housujen väliin tietenkin ne tarha tädit oli vähän kauhissaan että ne kuristaa ittensä niihin, mutta kerroin pojille että niillä ei saa leikkiä koska ne menee helposti rikki ja viime vuonna yks poika sano että hän käyttää meidän yhdessä tekemää avainketjua juhlatilaisuuksissa ja hänen vanhempi veli käyttää sitä ihan avainketjuna ja kuulemma piettää sitä aina mukana.

      ja pelattiinhan me super mariota ja sade päivinä toin wiin ja sitä sitten pelattiin kaikki 20 lasta vuorotellen.

    • Olen töissä kouluavustajana ja kun minut palkattiin hommaan, minulla oli molemmissa korvarustoissa renkaat, korvanlehdissä yhteensä 6 reikää ja nenässä koru, eikä minulle sanottu siitä yhtään mitään. Toinen kouluavustajamme, päälle kolmekymppinen mies joka toimii vapaa-ajallaan rokkibändin kitaristina, on kaulaan saakka tatuoitu ja lävistetty. Sen sijaan yksi nuori nainen, sijainen, pukeutui paljastaviin asuihin, ja hänelle siitä sitten mainittiin ja kehoitettiin laittamaan vähän peittävämpää päälle. Uskon että aniharvoissa kouluissa tai ylipäätään työpaikoissa enää oikeasti välitetään siitä onko työnhakijalla joku pikku tappi naamassa vai ei.

    • uskonto vaikuttaa

      Jumalausko estää tehokkaasti työnsaannin.

    • Ei pidä palkata

      Kyllä vaikuttaa ja näitä lävistys, tatutuointu hekilöitä ei tule palkata mihinkään asiakaspalvelutehtäviin.

      Rumia, epähygieenisiä ja kielikoru ym skorotu tulee kieltää kun puheesta ei saa mitään selvää ja kieli pyörii suussa koko ajan.

      Hoitotyössä viedään erilaisia böböjä kotiin ja päinvastoin.

      Kaikki lävistykset tulee kieltää.

      Kun katsoo esimerkiksi tätä kokko ohjelmaa missä kaikki käsivarret on keittiömestarilla täysin tautoituja niin todella iljettävä näköinen.

      Muutenkin nämä henkilöt on usein jollain tavalla epävakaita henkilöitä.

    • kisupuh

      En palkkaisi ihmistä jolla on naamassa lävistyksiä. Hygieniasyistä. Pakko myöntää että itsekin voisin lävistyksen ottaa esim nenääni, mutta kun katsoo ihmisiä joilla kasvoissa lävistyksiä on niin huomaa että monesti näyttää kun räkä valuisi nenästä. Lisäksi moni lävistys naamassa näyttää ihan luomelle, niitä on monella luonnostaan, miksi niitä pitää lisätä? Kauneuspilkku on asia erikseen, tarpeen tullen litättävissä ja oikeasti kaunis.

    • korruton

      jos hakee sirkukseen töihin on plussaa ja normaali töihin niin ei mitään saumoja!

    • uiyuyughgj

      Hoitoalan ihmisille lävitykset ovat terveysriski/ potilaille riski, jos hoitajalla on lävistys. Sairaalabakteeritkin viihtyvät lävistysreiissä. Myös rakennekynnet ovat kiellettyjen listalla. Edes kynsilakkaa kun ei saa olla:)
      Miettikää siis, että onko lävistykset terveellisiä teillekään. Sen sijaan hoitajallakin saa olla tatuointi, joka on täysin parantunut, mutta henk.koht. en kyllä halua mitään allergisoivia väriaineita ihoni alle. Huom voi allergisoitua myöhemminkin ja milläs sitten poistat tatuoinnin? Laserilla ja ihonsiirteillä varmaan. Tervetuloa potilaaksi!.

    • ;;;;;;;;;;;

      Ei meille töihin mikäli edes tatuointi näkyy vaattet päällä eikä näkyviä lävistyksiä.

    • misu lesp

      voithan laittaa lävistykset kannikoihin,ja häpyhuullin eivät näy työtä hakiessa.olen joskus nähnyt että on klittaankin laitettu.

    • Goottimörkö

      Tuskin haittaa ainakaan kouluavustajan hommissa. Niistä kun ei makseta mitään ja siten ei hakijoitakaan ole valittavaksi asti. Lastenhoitoalalla taas valitsee nykyään vaihtoehtohurmoksellinen sukupuolisensitiivisyys ja feminismi, joten kaikki, mikä on erikoista, on ihanaa. Sano, että olet lesbo ja paikan saanti on varmaa.

    • cafeyrittäjä

      Työnantajana en palkkaa tämmöisiä henkilöita joilla on lävistyksiä ja tatskoja näkyvissä.Palvelualalla täytyy olla ihmisen näköinen eikä mikään mustetahra tai romupelle.

    • joku tyhmä mies

      Ihmisen suun alueen limakalvoilla on jopa terveellä ja hyvin hygieniastaan huolehtivallakin valtava ja monimuotoinen bakteerikanta; Vaitetäänkin, että ihmisen purema on tulehtumisen kannalta paljon vaarallisempi kuin esimerkiksi koiran purema. Tuon takia juuri nämä suun ja nenän limakalvojen alueelle tehdyt lävistykset ovat vaarallisia kantajalleen; vaikka kuinka hyvin luulisit pitäväsi ne lävistykset ja korut puhtaina, niin kyllä ne siitä huolimatta tarjoavat mikrobeille valtavan paljon paremman kasvualustan verrattuna ehjään terveeseen limakalvoon.
      Ulkonäkö ja kauneus ovat tietenkin aina makuasioita. Noiden edellämainittujen lävistysten tapauksessa mukaan kuvaan tulee kuitenkin myös hyvin perusteltu terveysnäkökohta; millaisen kuvan haluaa antaa itsestään, terveydestään ja hygieniastaan huolehtivana ihmisenä. Näitä lävistyksiä kohtaan inhoa tuntevat voi tietenkin aina omassa mielessään dissata tyhminä, luulotautisina ja suvaitsemattomina ihmisinä.. siinä näin dissatussa joukossa saattaa kuitenkin olla sellaisiakin ihmisiä joilla voisi muuten olla jotain merkitystä; olipa se sitten mahdollinen työhönottaja.. tai sitten joku muuten vain mielenkiintoinen ihminen.

      • ihmetyttää!

        Eihän keittiö työssä ole missään kiellettynä ripsienpidennys? Törmäsin tämmöiseen asiaan joka jäi itseäni hieman ihmetyttämään.


    • Nuori tyttö auttaa

      Mitäpä jos ensin kysyisit muilta työntekijöiltä? Itse tykkään lävistyksistä ihan sairaasti ja minulta löytyy vertical labret ja angel bitessit. Ikääkin on minulla vain 16 vuotta. Mutta kannustan suo hankkimaan sen jos itse haluat. Se on ainun elämäsi joten saat tehdä itsellesi mitä tahdot.

    • Olettepa rasistisia

      Ompa kauhean ahdasmielistä porukkaa täällä.Syrjii ja valikoi ihmisiä lävistysten ja tatuointien perusteella.Sanompa että paha asenneongelma,pahasti pääkopassa vikaa ja todella epänormaaleja ihmisiä,jotka syrjii ja valikoi ihmisiä onko lävistyksiä ja tatuointeja vai ei.Monissa palveluammateissa lävistykset ja tatuoinnit on ihan ok,ei mikään ongelma.Joten se ongelma löytyy ihan muualta,siitä että ollaan liian rasistisia,
      on vaikea kestää ja hyväksyä erilaisuutta.

    • .....-jups joo

      Heips vaaan.Oletko varmasti varma? koska monissa esim. kokkkaus työssä on lävistys otettava pois ..Itselläni on ja kampaamo,kauppa,hesburgerissa ollut ja vain siksi ja sillä ehdolla oli heses että päällä oli huomaamaton suojus...Suojuksia löytyyy : www.Suojukset.com:ista :) sinuna ottaisin ... äääksnapakorua ei edes huomaisi on kokemusta siitäkin, mutta juopumus reissujen jälkeen on saaanut senkin repeämän takia ottaaa pois

    • graafikko

      Kyllä tämä suoli24 on oikea nettimaailman likakaivo. Eksyin vahingossa tähän keskusteluun ja en voi kuin ihmetellä mitkä yhteiskunnasta syrjäytyneet reppanat täällä kirjoittelevat päivästä toiseen ja purkavat näin omaa pahaa oloaan. En usko että tällä palstalla saati tässä keskustelussa oikeasti edes pyörii mitään oikeita liikkeenomistajia ja työnantajia, vaan mielenterveysongelmista kärsiviä vanhoillisia mäkättäjiä, jotka vain tätä kautta saavat omat ahdasmieliset mielipiteensä esille.

      Itselläni on kolme huulikorua sekä useampia tatuointeja, jotka tosin harvoin näkyvät, ja aina on töitä riittänyt. Jos työhaastattelussa kerrotaan että korut pitää naamasta poistaa, eikä kyseessä ole elintarvikkeisiin yms liittyvää työtä jolloin mukana olisi hygieniariski, en vastaanota työtä. Mielestäni antaa työnantajasta pinnallisen ja nihilistisen vaikutelman jos työntekijä pitää saada valita vain ulkoisten seikkojen perusteella eikä keskitytä siihen kuinka hyvä työntekijä kyseinen henkilö on. Minä en ammattitaitoani kyseiselle yritykselle tällöin anna, enkä haluaisi itsekään työskennellä moisen työnantajan alaisuudessa. Molemmat löytävät näin ollen varmasti jotain paremmin omiin normeihin sopivaa työvoimaa ja työtä. Itse ainakin olen löytänyt.

      Lävistykset ja tatuoinnit ovat muutenkin niin arkipäiväisiä, etten tajua kuinka umpimielinen ihmisen täytyy olla ettei kestä edes katsoa kyseisiä kehonmuokkauksia. Kehottaisin myös teitä, jotka olette sitä mieltä että "lävistykset ovat epähygieenisia", ottamaan selvää aiheesta ennenkuin mutuna huutelette. Lävistys paranee kohdasta riippuen muutamassa kuukaudessa, eikä näin ollen ole "tulehtunut" tai "likainen". Aivan kuten eivät korvakorutkaan, samalla tavalla ne muutkin lävistykset paranevat.

      Näihin tunnelmiin, koittakaahan nyt vain hyväksyä se tosiasia että tatuoidut ja lävistetyt ihmiset ovat tulleet jäädäkseen ja ovat tulevaisuuden työnantajia yms joten pian teidän sukupolvenne ja ahdasmieliset näkemyksenne ovat historiaa :).

      • jepyhcc

        Kyllä meillä ainakin oli koululla avustaja, sillä oli tatskat niskassa ja sormessa, ja septum, kulma ja huuli, ja kieliläväri korvat... Pirun mukava tyyppi eikä kellään ollut mitään sitä vastaan, päin vastoin oli haluttu tyyppi joka luokkaan... Aikaa jo joku 5v silloin kun olin ala-asteella....


      • Minäpäminä

        Yks fiksuimmista kommenteista täällä =)


    • Minäpäminä

      Kiinnostais kovasti, että miksi tämä keskustelun aihe tuntuu vetävän puoleensa ihmisiä, jotka vastustavat lävistyksiä.. "Kun ne tekee susta epäsiistin näköinen ja ne tekee susta sitä ja tätä ja kauheeta kun sulla on reikiä naamassa".. Eiköhän ole paljon vakavampiakin asioita, joista huolehtia.. =)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      56
      2979
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2818
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      34
      1977
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1922
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1727
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1432
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      93
      1200
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe