Mitä mieltä olette? Vaikeahan se on valita, mutta mielestäni se on joku näistä:
B.B. King
Freddie King
Albert Collins
Muddy Waters
Robert Jonhsson
Buddy Guy
Howlin` Wolf
Kaikkien aikojen Blues muusikko
32
3560
Vastaukset
- AlfredJKwak
kannata yritää laittaa paremmuusjärjestykseen kun ne on kaikki hyviä.
- Joe C.
Ei ne kaikki ole hyviä, mutta tässä muutamia omia suosikkeja:
- Elmore James
- T-Bone Walker
- Big Joe Turner
- Wynonie Harris
- Charles Brown
- Floyd Dixon - AlfredJKwak
Joe C. kirjoitti:
Ei ne kaikki ole hyviä, mutta tässä muutamia omia suosikkeja:
- Elmore James
- T-Bone Walker
- Big Joe Turner
- Wynonie Harris
- Charles Brown
- Floyd Dixonja ehkä muutama King ym.........Unohtamatta valkoisia....Peter Green,Mick Taylor Eric Clapton with Mayall´s Bluesbreakers......no joo turha niitä on ruveta järjestykseen laittamaan....
- stewpid
Olen samaa mieltä. Robert Johnson puuttuu ainakin joukosta, mitä musiikillisiin kykyihin tulee - kenties paras siinä aspektissa.
- stewpid
stewpid kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Robert Johnson puuttuu ainakin joukosta, mitä musiikillisiin kykyihin tulee - kenties paras siinä aspektissa.
Tietenkin Robert oli listalla. Sokea piste yllätti...
- J.B. Lenoir
M.A. NUMMINEN
- El Gringo
Vaikee on Blues miehiä laittaa paremmuus järjestykseen kun bluesiakin soitetaan niin monella tyylillä.Itse oon kuunnellu viime aikoina sellasta hemmoo kun Bryan Lee.Ainakin Live At The Old Absinthe House Bar...Saturday Night,svengaa kun veritulppa.Suosittelen jos jostakin saat käsiis.Popa Chubby on myös mainio blues mies vaikka tuleekin New Yorkista eikä perinteisiltä blues alueilta.
- I like Ike
Jos puhutaan muusikosta,niin se on ilman muuta Ike Turner.
- bluustypy
Jonny Lang ja Charlie Parker.
- jasmine
Charlie Parker on kyllä enemmän bebop kuin blues. Toki sen ajan muusikoilla on kaikilla todella vahva blues-tausta, mutta ainakin minä puhuisin Parkerista ennemminkin jazz-muusikkona.
- hoochie coochie man
Muddy "Mississippi" Waters
- Rimpula
Ja Paul Butterfield Blues band(alkutuotanto),Keb moe,johnny otis, Stevie Ray vaughan, Elmore James,gatemouth brown...Fiiliksien mukaan, minun mielestä..Olen joskus kuullut J.B.lenoiria, mutta eikös se tehnyt vain pari levyä? Saako sitä edes cd:nä? Kun tuolla oli ehdotus..
- Rimpula4
Willie Dixon
- AlfredJKwak
George Smith,William Clarke,Kim Wilson,Ralph Shine,Blind Lemon Jefferson,Blind Willie Johnson,Hollywood Fats,Ronnie Earl,Duke Robillard,John Lee Hooker?
- Rimpula4
listasi tunnistanut, mutta peruskamaa mies ja kitara? John Lee yksi suosikeistani muiden ohella. Nykyään jäänyt vähälle levyjen hankinta ja kun menivät tekemään radio uudistuksia sitä ennen tuli kuuunneltua Kuloniemen ohjelmaa, nyt en tiedä tuleeko mistä ja milloin jne. Pari vuotta sain kuunneltavaksi Magic Sam:iä, tusinan kuuntelun jälkeen aukeni hieman onko tuttu? Vaikka tunnistan osan muusikoista niiden tuotanto ei kokonaisuudessan ole tuttuja. :)
- AlfredJKwak
Rimpula4 kirjoitti:
listasi tunnistanut, mutta peruskamaa mies ja kitara? John Lee yksi suosikeistani muiden ohella. Nykyään jäänyt vähälle levyjen hankinta ja kun menivät tekemään radio uudistuksia sitä ennen tuli kuuunneltua Kuloniemen ohjelmaa, nyt en tiedä tuleeko mistä ja milloin jne. Pari vuotta sain kuunneltavaksi Magic Sam:iä, tusinan kuuntelun jälkeen aukeni hieman onko tuttu? Vaikka tunnistan osan muusikoista niiden tuotanto ei kokonaisuudessan ole tuttuja. :)
osa huuliharpisteja osa kitaristeja.
- olio
on John Lee Hooker. Piste.
- Minä
Minä!
- Lilli-65
..listaa laittamaan paremmuusjärjestykseen, ei sitten millään.
Oma lista voisi näyttää tältä ja ei todellakaan ole paremmuusjärjestyksessä:
Oreo Blue
Bukka White
Angela Brown
Stevie Ray Vaughan
Adam Holt And The Blues Congregation
Alan Haynes
Dick's Hat Band
Taj Mahal
Dana Gillespie
Eric Bibb
ym ym ym ym...paljon hyviä
terveisin Nainen joka on menettänyt sielunsa blues musiikille :)) - koljonen
Mihinkäs kaikki naiset on jääneet listalta ?
Mä annan ääneni Bessie Smithille =)- Wimmen
Ja mä Etta Jamesille,Katie Websterille ja vaikka Gladys Knightille
- Lightnin' Hopkins
onhan noita monta, ei voi rankata järjestykseen koska artistit ovat jokainen omalla tavallaan ylivertaisia. keskimääräisesti parhaalta puuttuu sitten näitä ylivertaisia ominaisuuksia tasaisesti...
- Jump Bluesia
Ehdottomasti
- AlfredJKwak
kyseinen heebo.
- jopnes
on loisto
- Greeny
Ei tollasta voi sanoo. Huikeita ukkoja on tuhansia. Peter Green vuonna -69 kuitenkin yksi parhaista.
- Lollobrigita
En tiedä mut tuo brittibluusi o must iha paskaa suoraansanottuna. Ei se kolise ,-siin o jotain näyttelemisen makua ja kireyttä ilmassa. Ei putoo sillee relasti,---you know?
- Mass Nutrition
Lollobrigita kirjoitti:
En tiedä mut tuo brittibluusi o must iha paskaa suoraansanottuna. Ei se kolise ,-siin o jotain näyttelemisen makua ja kireyttä ilmassa. Ei putoo sillee relasti,---you know?
John Mayallin uusin levy kyllä toimii yllättävän hienosti. Sanoisin jopa että paras Mayallin tekele tähänastisista.
- ........
John Lee Hookerin?
- Real bluesmusician!
Yeah! John Lee väänti aina aurinkolasit päässä sen takii et jengi ei nähny sen itkevän ku se esiinty. Eiks täs oo jo bluusii ja paneutumista asian ytimeen? surusävelmiin ja tarinoihin elävästä elämästä.. Long live Hooker!
- texas.flood
John Lee Hookerin?
- Sorry!
Pääs just john lee Hooker unohtumaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019