Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaikkien aikojen Blues muusikko

Blues

Mitä mieltä olette? Vaikeahan se on valita, mutta mielestäni se on joku näistä:

B.B. King
Freddie King
Albert Collins
Muddy Waters
Robert Jonhsson
Buddy Guy
Howlin` Wolf

32

3440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlfredJKwak

      kannata yritää laittaa paremmuusjärjestykseen kun ne on kaikki hyviä.

      • Joe C.

        Ei ne kaikki ole hyviä, mutta tässä muutamia omia suosikkeja:

        - Elmore James
        - T-Bone Walker
        - Big Joe Turner
        - Wynonie Harris
        - Charles Brown
        - Floyd Dixon


      • AlfredJKwak
        Joe C. kirjoitti:

        Ei ne kaikki ole hyviä, mutta tässä muutamia omia suosikkeja:

        - Elmore James
        - T-Bone Walker
        - Big Joe Turner
        - Wynonie Harris
        - Charles Brown
        - Floyd Dixon

        ja ehkä muutama King ym.........Unohtamatta valkoisia....Peter Green,Mick Taylor Eric Clapton with Mayall´s Bluesbreakers......no joo turha niitä on ruveta järjestykseen laittamaan....


      • stewpid

        Olen samaa mieltä. Robert Johnson puuttuu ainakin joukosta, mitä musiikillisiin kykyihin tulee - kenties paras siinä aspektissa.


      • stewpid
        stewpid kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Robert Johnson puuttuu ainakin joukosta, mitä musiikillisiin kykyihin tulee - kenties paras siinä aspektissa.

        Tietenkin Robert oli listalla. Sokea piste yllätti...


    • J.B. Lenoir

      M.A. NUMMINEN

    • El Gringo

      Vaikee on Blues miehiä laittaa paremmuus järjestykseen kun bluesiakin soitetaan niin monella tyylillä.Itse oon kuunnellu viime aikoina sellasta hemmoo kun Bryan Lee.Ainakin Live At The Old Absinthe House Bar...Saturday Night,svengaa kun veritulppa.Suosittelen jos jostakin saat käsiis.Popa Chubby on myös mainio blues mies vaikka tuleekin New Yorkista eikä perinteisiltä blues alueilta.

    • I like Ike

      Jos puhutaan muusikosta,niin se on ilman muuta Ike Turner.

    • bluustypy

      Jonny Lang ja Charlie Parker.

      • jasmine

        Charlie Parker on kyllä enemmän bebop kuin blues. Toki sen ajan muusikoilla on kaikilla todella vahva blues-tausta, mutta ainakin minä puhuisin Parkerista ennemminkin jazz-muusikkona.


    • hoochie coochie man

      Muddy "Mississippi" Waters

    • Rimpula

      Ja Paul Butterfield Blues band(alkutuotanto),Keb moe,johnny otis, Stevie Ray vaughan, Elmore James,gatemouth brown...Fiiliksien mukaan, minun mielestä..Olen joskus kuullut J.B.lenoiria, mutta eikös se tehnyt vain pari levyä? Saako sitä edes cd:nä? Kun tuolla oli ehdotus..

      • Rimpula4

        Willie Dixon


    • AlfredJKwak

      George Smith,William Clarke,Kim Wilson,Ralph Shine,Blind Lemon Jefferson,Blind Willie Johnson,Hollywood Fats,Ronnie Earl,Duke Robillard,John Lee Hooker?

      • Rimpula4

        listasi tunnistanut, mutta peruskamaa mies ja kitara? John Lee yksi suosikeistani muiden ohella. Nykyään jäänyt vähälle levyjen hankinta ja kun menivät tekemään radio uudistuksia sitä ennen tuli kuuunneltua Kuloniemen ohjelmaa, nyt en tiedä tuleeko mistä ja milloin jne. Pari vuotta sain kuunneltavaksi Magic Sam:iä, tusinan kuuntelun jälkeen aukeni hieman onko tuttu? Vaikka tunnistan osan muusikoista niiden tuotanto ei kokonaisuudessan ole tuttuja. :)


      • AlfredJKwak
        Rimpula4 kirjoitti:

        listasi tunnistanut, mutta peruskamaa mies ja kitara? John Lee yksi suosikeistani muiden ohella. Nykyään jäänyt vähälle levyjen hankinta ja kun menivät tekemään radio uudistuksia sitä ennen tuli kuuunneltua Kuloniemen ohjelmaa, nyt en tiedä tuleeko mistä ja milloin jne. Pari vuotta sain kuunneltavaksi Magic Sam:iä, tusinan kuuntelun jälkeen aukeni hieman onko tuttu? Vaikka tunnistan osan muusikoista niiden tuotanto ei kokonaisuudessan ole tuttuja. :)

        osa huuliharpisteja osa kitaristeja.


    • olio

      on John Lee Hooker. Piste.

    • Minä

      Minä!

    • Lilli-65

      ..listaa laittamaan paremmuusjärjestykseen, ei sitten millään.
      Oma lista voisi näyttää tältä ja ei todellakaan ole paremmuusjärjestyksessä:

      Oreo Blue
      Bukka White
      Angela Brown
      Stevie Ray Vaughan
      Adam Holt And The Blues Congregation
      Alan Haynes
      Dick's Hat Band
      Taj Mahal
      Dana Gillespie
      Eric Bibb

      ym ym ym ym...paljon hyviä

      terveisin Nainen joka on menettänyt sielunsa blues musiikille :))

    • koljonen

      Mihinkäs kaikki naiset on jääneet listalta ?
      Mä annan ääneni Bessie Smithille =)

      • Wimmen

        Ja mä Etta Jamesille,Katie Websterille ja vaikka Gladys Knightille


    • Lightnin' Hopkins

      onhan noita monta, ei voi rankata järjestykseen koska artistit ovat jokainen omalla tavallaan ylivertaisia. keskimääräisesti parhaalta puuttuu sitten näitä ylivertaisia ominaisuuksia tasaisesti...

    • Jump Bluesia

      Ehdottomasti

      • AlfredJKwak

        kyseinen heebo.


    • jopnes

      on loisto

    • Greeny

      Ei tollasta voi sanoo. Huikeita ukkoja on tuhansia. Peter Green vuonna -69 kuitenkin yksi parhaista.

      • Lollobrigita

        En tiedä mut tuo brittibluusi o must iha paskaa suoraansanottuna. Ei se kolise ,-siin o jotain näyttelemisen makua ja kireyttä ilmassa. Ei putoo sillee relasti,---you know?


      • Mass Nutrition
        Lollobrigita kirjoitti:

        En tiedä mut tuo brittibluusi o must iha paskaa suoraansanottuna. Ei se kolise ,-siin o jotain näyttelemisen makua ja kireyttä ilmassa. Ei putoo sillee relasti,---you know?

        John Mayallin uusin levy kyllä toimii yllättävän hienosti. Sanoisin jopa että paras Mayallin tekele tähänastisista.


    • ........

      John Lee Hookerin?

      • Real bluesmusician!

        Yeah! John Lee väänti aina aurinkolasit päässä sen takii et jengi ei nähny sen itkevän ku se esiinty. Eiks täs oo jo bluusii ja paneutumista asian ytimeen? surusävelmiin ja tarinoihin elävästä elämästä.. Long live Hooker!


    • texas.flood

      John Lee Hookerin?

      • Sorry!

        Pääs just john lee Hooker unohtumaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe