Kerrostaloasunnon vessassa ei ole tuuletusikkunaa, sillä vessat sijoitetaan kustannussyistä keskelle kolhoosia. Haju on sen mukainen.
kt-asunnon puutteet, 1. osa
16
125
Vastaukset
- väärä syy
Ei meillä ole ok-talossakaan ikkunaa vessassa, eikä haise, koska ilmanvaihto toimiii.
- hmmm...
No minulla kolme vessaa jossa vain yhdessä ikkuna. Ei kyllä toimivan ilmanvaihdon takia haise...
- omakas
On niitä ikkunallisiakin asuntoja. Ja ikkunattomia ok-vessoja, eikä suurimman osan aikaa vuodesta kukaan ikkunoita pidä auki muutenkaan.
- 2. kerroksen pääty
Minulla kyllä on ikkuna. Tosin tässä on ollut turhan kylmät kelit pitää sitä auki, mutta eipä tuolla haise muutenkaan. Tuuletus toimii muutenkin.
- Proff
Kylläpä selitystä riittää. Kun meidän poika laittaa jöötit, siinä tarvitsee kunnollisen ulkotuuletuksen eikä mitään ilmastointia. Haju on saatava pois heti eikä viidestoista päivä!
KT-asunnon puutteet, osa 2:
Kodinhoitohuone.
Kasarmilla ei ole kodinhoitohuoneita, paitsi joissain kaikkein isoimmissa. Maksaisitko sinä miljoonan kodinhoitohuoneesta?- Miljooniamenee
Minä maksoin vanhan miljoonan autostani.
2 vanhaa miljoonaa veneestäni.
3 vanhaa miljoonaa lapin mökistä.
4 vanhaa miljoonaa merenrannan mökistä.
5 vanhaa miljoonaa talostamme. Mihin noita järjettömän kokoisia kodinhoitohuoneita edes tarvitaan, niiden rakentaminen maksaa saman kuin muut omakotitalon tilat (ovat itse asiassa joa kalliimmat vesieritysten vuoksi), rakennuskustannus on keskimäärin asuintilojen osalta n. 1.800 €/m2. Uusissa omakotitaloissa kokoa näissä on helposti yli 10 m2, ja tämä vaikka makuuhuoneita olisi vain kolme. Miksi siis maksaa 20.000 € tilasta jonka tarkoituksen hoitaa pesuhuoneessa oleva pesutornin paikka 1 m2 laskutaso (yhteensä 2 m2)?
- dsfgwerty34567
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Mihin noita järjettömän kokoisia kodinhoitohuoneita edes tarvitaan, niiden rakentaminen maksaa saman kuin muut omakotitalon tilat (ovat itse asiassa joa kalliimmat vesieritysten vuoksi), rakennuskustannus on keskimäärin asuintilojen osalta n. 1.800 €/m2. Uusissa omakotitaloissa kokoa näissä on helposti yli 10 m2, ja tämä vaikka makuuhuoneita olisi vain kolme. Miksi siis maksaa 20.000 € tilasta jonka tarkoituksen hoitaa pesuhuoneessa oleva pesutornin paikka 1 m2 laskutaso (yhteensä 2 m2)?
Siksi kun on varaa ja on kivaa kun on avaraa (ei aravaa).
- Proff
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Mihin noita järjettömän kokoisia kodinhoitohuoneita edes tarvitaan, niiden rakentaminen maksaa saman kuin muut omakotitalon tilat (ovat itse asiassa joa kalliimmat vesieritysten vuoksi), rakennuskustannus on keskimäärin asuintilojen osalta n. 1.800 €/m2. Uusissa omakotitaloissa kokoa näissä on helposti yli 10 m2, ja tämä vaikka makuuhuoneita olisi vain kolme. Miksi siis maksaa 20.000 € tilasta jonka tarkoituksen hoitaa pesuhuoneessa oleva pesutornin paikka 1 m2 laskutaso (yhteensä 2 m2)?
HAHAHAH!
"Mihin noita järjettömän kokoisia kodinhoitohuoneita edes tarvitaan, niiden rakentaminen maksaa"...
Just! HAHAH! Mihin niitä autoja tarvitaan, kun ne maksaa niin hirveästi? Mihin tarvitaan ulkomaanmatkoja, eihän niitä mihinkään tarvitse, ne kun maksavat kamalasti11!yksi!1yksi!!
HAHAH!
Taidankin ottaa puhtaan lampaantaljan kauniille piukkapeppuvaimolle ihan näiden naurujen kunniaksi! - Valittaja_OK
Välittäjä_LKV kirjoitti:
"Mihin noita järjettömän kokoisia kodinhoitohuoneita edes tarvitaan"
Kas kun OK talo ei ole sama kuin kuudennen kerroksen kaksio, missä pesutornin päälle on ahtauden takia pakko sulloa vielä joulukuusenkoristeet sesongin ulkopuolella.
Itse olen sitä mieltä, että khh pitää olla riittävän suuri, vaatehuone samassa yhteydessä. Ja saunaosasto on ihan oma juttunsa. Sitä ei sotketa khh:een, vaikka se olisikin märkätilojen kannalta edullista. Mieluiten lähellä keittiötä. Koneet riittävän isoja (8 kg ja amerikkalaistyylinen luukku halkaisija 80 cm) ja käyttökorkeudella. Siis vierekkäin ja noin 90 cm korkeudella. Aina parempaa mikäli makuuhuoneet ja khh ovat samassa kerroksessa.
OK asuja tekee eniten kotitöitä keittössä ja kodinhoitohuoneessa. Siihen kannattaa siis panostaa. Köyhä kassuporsas ei sitä voi koskaan tajuta.
OK talossa on muutenkin niin paljon turhia neliöitä. Kassussa on 20 neliöön sullottu keittiö, vessa, suihku, makuuhuone, eteinen, olohuone jne. Mutta se on aivan eri asia. - HUH HUH
Valittaja_OK kirjoitti:
"Mihin noita järjettömän kokoisia kodinhoitohuoneita edes tarvitaan"
Kas kun OK talo ei ole sama kuin kuudennen kerroksen kaksio, missä pesutornin päälle on ahtauden takia pakko sulloa vielä joulukuusenkoristeet sesongin ulkopuolella.
Itse olen sitä mieltä, että khh pitää olla riittävän suuri, vaatehuone samassa yhteydessä. Ja saunaosasto on ihan oma juttunsa. Sitä ei sotketa khh:een, vaikka se olisikin märkätilojen kannalta edullista. Mieluiten lähellä keittiötä. Koneet riittävän isoja (8 kg ja amerikkalaistyylinen luukku halkaisija 80 cm) ja käyttökorkeudella. Siis vierekkäin ja noin 90 cm korkeudella. Aina parempaa mikäli makuuhuoneet ja khh ovat samassa kerroksessa.
OK asuja tekee eniten kotitöitä keittössä ja kodinhoitohuoneessa. Siihen kannattaa siis panostaa. Köyhä kassuporsas ei sitä voi koskaan tajuta.
OK talossa on muutenkin niin paljon turhia neliöitä. Kassussa on 20 neliöön sullottu keittiö, vessa, suihku, makuuhuone, eteinen, olohuone jne. Mutta se on aivan eri asia.Oikein sääliksi käy kassu-uunoja, sen verran navakan fistin pamautit niiden kolviin että talit purskahtivat pitkin neukkuelementtiseiniä.
Betonisovhoosissa ei neliöillä kerskailla, kaikki survotaan samaan klönttiin ja leikitään kotia. - Joskus isäntä
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Hankipa pari mukulaa tai koiraa, joiden kanssa harrastat jotain niin tiedät. Tarvitaan pesukone, kuivausrumpu, ehkä kuivauskaappi, noin 40m pyykkinarua ja vähintään kolme pyykkikoria, että homma sujuu. Melkein tarvitsisi kaksi pesukonettakin. Sitten vielä pyyhkeille ja siivoustarvikkeille on oma kaappi ja muutama neliö laskutilaa. Emäntä on paljon tyytyväisempi, kun arki sujuu.
- Lillukanriipijä
Tsot tsot Ok-Kellokosken prinsessa!!. Koitahan pistää energiatodistukset kuntoon, ja sassiin!. Kuntotodistushan on jo... vai kuinka?!. Ok-talon myyyjähän on kovennetussa, ankarassa vastuussa mm. homevaurioista... vielä vuosien jälkeenkin. Homeen aiheuttamat terveyshaitat ratkotaan yhä useammin käräjäoikeudessa. Pakkomyyntiä pukkaa ja sekulia tulee myyntiin buahhahaa. Onkin kerrostalo-osakkeen myyvän markkinat. Ok-talostahan ei tunnetusti ole edes lainan vakuudeksi, tai ehkäpä n. 25 prosenttia käyvästä arvosta. Ok-einari luulee homemökkinsä arvoksi esim 300 000. Mutta lainanvakuudeksi käy ehkäpä 50000€.
Muuten aiheeseen: Ok-pölhökustaalle riittääkin yksi pehmeä ja mahdollisimman ympyriäinen huone. Khh on näinollen turha. - Proff
KT-asunnon puutteet, osa 3: pesuhuone.
Kasarmilla suihku on vessanpytyn vieressä ja limainen suihkuverho siinä välissä takaa sen, että ko. tilojen käyttö on harvinaisen epämiellyttävää. - Lääkäri
OK-homo rukoilen joka aamu sitä, että kuolet syöpään ja hitaasti.
- Molger
Tästä viestistä aukenee kassupettereiden sielunmaisema. Kannattaisiko hieman löysätä, kyllä sinäkin saatat päästä ok-taloon jos oikein tsemppaat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6252389Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,291187- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101026- 93925
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?93795Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229653