Buli buli

Nasdaq

Uimahalleissa sukeltajat aiheuttavat aina hämmästystä ja mitä moninaisempia kysymyksiä. Meillä on laitteita vaikka minkälaisia, ja niiden outous ja vierasperäisyys saa ihmiset hieman hämilleen. Odotamme yleensä heidän poistumista altaasta, ennen kuin menemme sinne itse. Tämä taitaa olla peräti jonkinlainen sääntö.

Olen onnellinen siitä että minulle on jostain sattuman syystä osunut kyky katsella asioita itseni ulkopuolelta. Toisinaan kykenen katselemaan myös itseäni jonkin toisen silmin. Lähestulkoon kenen tahansa.

Olen varmasti hämmentävä näky kaikkine romppeineni siinä altaanreunalla. Minä nautin siitä. Minä viihdyn siinä. Minä kuuntelen hiljeneviä uimisen ääniä ja vastailen lasten ja miesten kysymyksiin. Naiset eivät juuri koskaan kysy minulta mitään. Olen heidän mielestään ehkä kummajainen. En ole tästä niin varma, mutta ajattelen näin olevan.

Ja ei kun menoksi.

(reps)

33

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • portto

gali gali

• Nasdaq

Kauhean seksikästä tuo sukeltaminen. Ja jos ei vielä huku, niin saa bonuksia.

Todellisuudessa, eli altaan reunalla rojut selässä, sukeltaja on kaikkea muuta kuin seksikäs. Minusta hän on lähinnä naurettava. Mutta kun gravitaatiovoima katoaa, niin kaikki muuttuu kuin taikaiskusta ja hän lähtee kuin lentoon.

Bim.

(reps)

• Teknisesti kyllä

Voiko sukelluskamat (happilaitteet) päällä tehdä vedessä silmukoita vai pitääkö sukeltaa vaan selkä ylöspäin?

Snorkkeliin menee tietenkin vettä, mutta happipulloilla vois jo tehdä kuvioita.
      Ja oletko sukeltanut sameassa vedessä?

Ai niin ja se hottius: kyllä märkäpuku on hot.

• Nasdaq

Vedessä voi laitteilla leijua ihan miten päin tahtoo. Jos on hyvä tila- ja asentokäsityskyky, niin hetkellisiä katoamisia oman asennon statuksesta ei juuri tapahdu. Nämä ovat vähän yksilöllisiä seikkoja. Eli kukin sotkee kaiken tavallaan.

Snorkkelia käytetään vain pintauinnissa.

Olen. En pidä sellaisesta. Törmäsin järvessä valtavaan kiveen. Kuulostaa vähän typerältä, mutta siinä mennään naama edellä. Käsivarren voi tietenkin vie eteen ensimmäiseksi, mutta toisinaan sellainen saattaa unohtua.

Märkäpuku kyllä tuo muodot esiin. Siitä ei voi väitellä millään tasolla.

(reps)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

Vedessä voi laitteilla leijua ihan miten päin tahtoo. Jos on hyvä tila- ja asentokäsityskyky, niin hetkellisiä katoamisia oman asennon statuksesta ei juuri tapahdu. Nämä ovat vähän yksilöllisiä seikkoja. Eli kukin sotkee kaiken tavallaan.

Olen. En pidä sellaisesta. Törmäsin järvessä valtavaan kiveen. Kuulostaa vähän typerältä, mutta siinä mennään naama edellä. Käsivarren voi tietenkin vie eteen ensimmäiseksi, mutta toisinaan sellainen saattaa unohtua.

(reps)

Härre Gyd!

Siis olen kirjoittanut täysin asiallinen palautteen täysin asialliseen kysymykseen.

- cuul -

• aIbatrossi
        Nasdaq kirjoitti:

Härre Gyd!

Siis olen kirjoittanut täysin asiallinen palautteen täysin asialliseen kysymykseen.

- cuul -

Pelkkää potaska Nasse hölöttääpi

snorkkeli ilman pulloja ja märkäpuku suojaa harppunakalstuxessa kaiskossa

ja hauenpurmilta

kaislkooissa parhaat haukiapjat ovat

• Nasdaq
        aIbatrossi kirjoitti:

Pelkkää potaska Nasse hölöttääpi

snorkkeli ilman pulloja ja märkäpuku suojaa harppunakalstuxessa kaiskossa

ja hauenpurmilta

kaislkooissa parhaat haukiapjat ovat

Harppuunakalastuksessa camopuvut suojaavat sinut kalahavainnoilta. Koska tällainen kalastusmuoto suoritetaan kovin matalassa vedessä, niin neopreenipuvun lämmöneristysominaisuutta ei siten tarvita. Korallit ovat sangen teräviä. Eli mitä sitä itseään viiltelemään tai tietyn tahtoen palelluttamaan. Näin olen käsittänyt. En itse harppunoi mitään. Ammun tykillä.

(naurua koomakänneissä)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

Harppuunakalastuksessa camopuvut suojaavat sinut kalahavainnoilta. Koska tällainen kalastusmuoto suoritetaan kovin matalassa vedessä, niin neopreenipuvun lämmöneristysominaisuutta ei siten tarvita. Korallit ovat sangen teräviä. Eli mitä sitä itseään viiltelemään tai tietyn tahtoen palelluttamaan. Näin olen käsittänyt. En itse harppunoi mitään. Ammun tykillä.

(naurua koomakänneissä)

Tähän lipsahti pieni asiavirhe.

Siinäpä sitä hommaa.

(reps)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

Tähän lipsahti pieni asiavirhe.

Siinäpä sitä hommaa.

(reps)

Itse voin olla 5mm märkkärissä 20 asteisessa vedessä 80 minuuttia, kunnes alkaa paleltaa ja kädet vapista. Ajatelkaa kuinka lämmintä tuo vesi vielä on.

(jollon loo -reps)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

Itse voin olla 5mm märkkärissä 20 asteisessa vedessä 80 minuuttia, kunnes alkaa paleltaa ja kädet vapista. Ajatelkaa kuinka lämmintä tuo vesi vielä on.

(jollon loo -reps)

Eli palstaetiikan mukaan vastaa tässä kysymykseen kuinka miehet toimivat erilaisissa tilanteissa.

(hirn)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

Eli palstaetiikan mukaan vastaa tässä kysymykseen kuinka miehet toimivat erilaisissa tilanteissa.

(hirn)

MIkä hitto minua vaivaa? Onko minusta tullut jotenkin vakava, iloton?

(reps)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

MIkä hitto minua vaivaa? Onko minusta tullut jotenkin vakava, iloton?

(reps)

Ei vit*tu pitää vetää perseet olalle.

(reps)

• Pull not push
        Nasdaq kirjoitti:

Ei vit*tu pitää vetää perseet olalle.

(reps)

Lienee kommentissasi pientä vedätyksen makua, , ko?

• schu
        Nasdaq kirjoitti:

(reps)

Oletko vesien Schumi?

• sukeltelu on kivaa kuten kelluminenkin.
      viimeeksi käynyt uimahallissa 80-luvulla kellumas

• Nasdaq

Eikö 80-luku ollut viime vuosituhannella?

(reps)

• Nasdaq kirjoitti:

Eikö 80-luku ollut viime vuosituhannella?

(reps)

eikä ollut ku edellisellä

• Teknisesti jees

Olen kyllä mennyt snorkkelilla, mutta vain kirkkaissa vesissä ja ulkomailla.

Olen joskus miettinyt näitä palopelastus-sukeltajia, jotka naaraa sillan alustoja ja patoaltaista ...jotain ja varsinkin siltojen alla on fillareita ja muuta romua. Ja Suomen vedet on aika sameita, saa olla aika tarkkana. Ei siellä mennä snorkkelilla vaan happipullojen kanssa.

Ja toinen ryhmä on Suomen vesistöjen tutkijat. Mitä siellä näkee? Humusta ja humusta.

Ulkomailla kirkkaissa vesissä sukeltaminen on sellaista maisemasukellusta. Altaassa varmaan kivaa puuhaa.

• Pool diving!

Oi kyllä, kyllä! Miten ihanasti nuo kaakelit loistollaan sokaisevat ja saumaukset suoruudellaan ryhtiä sukeltajille antavatkaan, , , Oi, tuo mittaamattoman arvokas uimahallin ulappa, joka ikäänkuin horisontissa siintää!

• aIbatrossi
        Pool diving! kirjoitti:

Oi kyllä, kyllä! Miten ihanasti nuo kaakelit loistollaan sokaisevat ja saumaukset suoruudellaan ryhtiä sukeltajille antavatkaan, , , Oi, tuo mittaamattoman arvokas uimahallin ulappa, joka ikäänkuin horisontissa siintää!

Nasse sukltellee vaan pesufatis

Onx edes huamanno täkeimmäx välineexi------sukeltajanpuukko!!!111!!!

sameissa vesissä voi vanha kalaverkko takertua putelehin ja jumis olet ilman

sahalaitaista puukkoa------vaik onkisiimas

• Oli lähellä, että olisin päätynyt tutkijoiden sukelluskurssille, mutta määrärahojen puutteessa eivät järjestäneet sitä silloin kun olisin itse ollut paikalla.

• Nasdaq
        aIbatrossi kirjoitti:

Nasse sukltellee vaan pesufatis

Onx edes huamanno täkeimmäx välineexi------sukeltajanpuukko!!!111!!!

sameissa vesissä voi vanha kalaverkko takertua putelehin ja jumis olet ilman

sahalaitaista puukkoa------vaik onkisiimas

Ajatuksesi on oikealla tiellä mutta väärin muotoiltu. On näet niin että mukana ei saa olla mitään turhaa, eikä mitään elintärkeää saa jättää rannalle.

Toinen ja samansuuntainen ajatus on se että kaiken pitää olla niin kevyttä, että täysillä tankeilla pystyy uimaan pintaan, mutta ei kuitenkaan niin kevyttä, etteikö nousua voisi pysäyttää milloin tahansa.

(reps)

• Reilut 50 metriä on joskus mennyt ilman apuvälineitä.

• Happi loppuu

Pituutta vai syvyyttä?

• W , , E

Niin ja jos on pituutta, onko se läntistä vai itäistä pituutta?

• Miksi?

Valuuko länteen myötävirrassa nopeammin?
        Altaassakin....hhmmm...coriolisvoima ja sukeltajan massa....

• Ja, ,
        Miksi? kirjoitti:

Valuuko länteen myötävirrassa nopeammin?
        Altaassakin....hhmmm...coriolisvoima ja sukeltajan massa....

Koheesiota unohtamatta.

• Kivat naiset altaall
        Ja, , kirjoitti:

Koheesiota unohtamatta.

Koheesio? Vedänkö mä tiukkapukuisia uimarimiehiä puoleeni?
        Sellainen puolipunttinen märkäpuku on hot.

Pintajännitys ohjaa ne tänne...

• Ajautuu laidoille
        Kivat naiset altaall kirjoitti:

Koheesio? Vedänkö mä tiukkapukuisia uimarimiehiä puoleeni?
        Sellainen puolipunttinen märkäpuku on hot.

Pintajännitys ohjaa ne tänne...

Ei voi. Altaassa on aina sen verran turbulenssia.

• Golf-

Vaan pystyvätkö he uhmaamaan merivirtoja, noita ulappien petoja?

• Messias Yakov

Emmää sukeltele, enkäs uikaan

kävelen vetten päällä

• Nasse-jesse

• Boat

Eli kävelet veneessä?!? Hei haloo, istu paikallesi! Mitan voit olla varma, ettei potkuri pyörre sekoita kampaustasi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      324
      11847
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      217
      4973
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      2648
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      163
      1988
    5. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      130
      1971
    6. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      13
      1458
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      92
      1248
    8. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1156
    9. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      41
      1104
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      85
      974
    Aihe