Buli buli

Nasdaq

Uimahalleissa sukeltajat aiheuttavat aina hämmästystä ja mitä moninaisempia kysymyksiä. Meillä on laitteita vaikka minkälaisia, ja niiden outous ja vierasperäisyys saa ihmiset hieman hämilleen. Odotamme yleensä heidän poistumista altaasta, ennen kuin menemme sinne itse. Tämä taitaa olla peräti jonkinlainen sääntö.

Olen onnellinen siitä että minulle on jostain sattuman syystä osunut kyky katsella asioita itseni ulkopuolelta. Toisinaan kykenen katselemaan myös itseäni jonkin toisen silmin. Lähestulkoon kenen tahansa.

Olen varmasti hämmentävä näky kaikkine romppeineni siinä altaanreunalla. Minä nautin siitä. Minä viihdyn siinä. Minä kuuntelen hiljeneviä uimisen ääniä ja vastailen lasten ja miesten kysymyksiin. Naiset eivät juuri koskaan kysy minulta mitään. Olen heidän mielestään ehkä kummajainen. En ole tästä niin varma, mutta ajattelen näin olevan.

Ja ei kun menoksi.


(reps)

33

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • portto

      gali gali

    • Nasdaq

      Kauhean seksikästä tuo sukeltaminen. Ja jos ei vielä huku, niin saa bonuksia.

      Todellisuudessa, eli altaan reunalla rojut selässä, sukeltaja on kaikkea muuta kuin seksikäs. Minusta hän on lähinnä naurettava. Mutta kun gravitaatiovoima katoaa, niin kaikki muuttuu kuin taikaiskusta ja hän lähtee kuin lentoon.

      Bim.


      (reps)

    • Teknisesti kyllä

      Voiko sukelluskamat (happilaitteet) päällä tehdä vedessä silmukoita vai pitääkö sukeltaa vaan selkä ylöspäin?

      Snorkkeliin menee tietenkin vettä, mutta happipulloilla vois jo tehdä kuvioita.
      Ja oletko sukeltanut sameassa vedessä?

      Ai niin ja se hottius: kyllä märkäpuku on hot.

      • Nasdaq

        Vedessä voi laitteilla leijua ihan miten päin tahtoo. Jos on hyvä tila- ja asentokäsityskyky, niin hetkellisiä katoamisia oman asennon statuksesta ei juuri tapahdu. Nämä ovat vähän yksilöllisiä seikkoja. Eli kukin sotkee kaiken tavallaan.

        Snorkkelia käytetään vain pintauinnissa.

        Olen. En pidä sellaisesta. Törmäsin järvessä valtavaan kiveen. Kuulostaa vähän typerältä, mutta siinä mennään naama edellä. Käsivarren voi tietenkin vie eteen ensimmäiseksi, mutta toisinaan sellainen saattaa unohtua.

        Märkäpuku kyllä tuo muodot esiin. Siitä ei voi väitellä millään tasolla.



        (reps)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Vedessä voi laitteilla leijua ihan miten päin tahtoo. Jos on hyvä tila- ja asentokäsityskyky, niin hetkellisiä katoamisia oman asennon statuksesta ei juuri tapahdu. Nämä ovat vähän yksilöllisiä seikkoja. Eli kukin sotkee kaiken tavallaan.

        Snorkkelia käytetään vain pintauinnissa.

        Olen. En pidä sellaisesta. Törmäsin järvessä valtavaan kiveen. Kuulostaa vähän typerältä, mutta siinä mennään naama edellä. Käsivarren voi tietenkin vie eteen ensimmäiseksi, mutta toisinaan sellainen saattaa unohtua.

        Märkäpuku kyllä tuo muodot esiin. Siitä ei voi väitellä millään tasolla.



        (reps)

        Härre Gyd!

        Siis olen kirjoittanut täysin asiallinen palautteen täysin asialliseen kysymykseen.


        - cuul -


      • aIbatrossi
        Nasdaq kirjoitti:

        Härre Gyd!

        Siis olen kirjoittanut täysin asiallinen palautteen täysin asialliseen kysymykseen.


        - cuul -

        Pelkkää potaska Nasse hölöttääpi

        snorkkeli ilman pulloja ja märkäpuku suojaa harppunakalstuxessa kaiskossa

        ja hauenpurmilta

        kaislkooissa parhaat haukiapjat ovat


      • Nasdaq
        aIbatrossi kirjoitti:

        Pelkkää potaska Nasse hölöttääpi

        snorkkeli ilman pulloja ja märkäpuku suojaa harppunakalstuxessa kaiskossa

        ja hauenpurmilta

        kaislkooissa parhaat haukiapjat ovat

        Harppuunakalastuksessa camopuvut suojaavat sinut kalahavainnoilta. Koska tällainen kalastusmuoto suoritetaan kovin matalassa vedessä, niin neopreenipuvun lämmöneristysominaisuutta ei siten tarvita. Korallit ovat sangen teräviä. Eli mitä sitä itseään viiltelemään tai tietyn tahtoen palelluttamaan. Näin olen käsittänyt. En itse harppunoi mitään. Ammun tykillä.


        (naurua koomakänneissä)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Harppuunakalastuksessa camopuvut suojaavat sinut kalahavainnoilta. Koska tällainen kalastusmuoto suoritetaan kovin matalassa vedessä, niin neopreenipuvun lämmöneristysominaisuutta ei siten tarvita. Korallit ovat sangen teräviä. Eli mitä sitä itseään viiltelemään tai tietyn tahtoen palelluttamaan. Näin olen käsittänyt. En itse harppunoi mitään. Ammun tykillä.


        (naurua koomakänneissä)

        Tähän lipsahti pieni asiavirhe.

        Siinäpä sitä hommaa.



        (reps)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Tähän lipsahti pieni asiavirhe.

        Siinäpä sitä hommaa.



        (reps)

        Itse voin olla 5mm märkkärissä 20 asteisessa vedessä 80 minuuttia, kunnes alkaa paleltaa ja kädet vapista. Ajatelkaa kuinka lämmintä tuo vesi vielä on.


        (jollon loo -reps)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Itse voin olla 5mm märkkärissä 20 asteisessa vedessä 80 minuuttia, kunnes alkaa paleltaa ja kädet vapista. Ajatelkaa kuinka lämmintä tuo vesi vielä on.


        (jollon loo -reps)

        Eli palstaetiikan mukaan vastaa tässä kysymykseen kuinka miehet toimivat erilaisissa tilanteissa.


        (hirn)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Eli palstaetiikan mukaan vastaa tässä kysymykseen kuinka miehet toimivat erilaisissa tilanteissa.


        (hirn)

        MIkä hitto minua vaivaa? Onko minusta tullut jotenkin vakava, iloton?



        (reps)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        MIkä hitto minua vaivaa? Onko minusta tullut jotenkin vakava, iloton?



        (reps)

        Ei vit*tu pitää vetää perseet olalle.


        (reps)


      • Pull not push
        Nasdaq kirjoitti:

        Ei vit*tu pitää vetää perseet olalle.


        (reps)

        Lienee kommentissasi pientä vedätyksen makua, , ko?


      • schu
        Nasdaq kirjoitti:

        Vedessä voi laitteilla leijua ihan miten päin tahtoo. Jos on hyvä tila- ja asentokäsityskyky, niin hetkellisiä katoamisia oman asennon statuksesta ei juuri tapahdu. Nämä ovat vähän yksilöllisiä seikkoja. Eli kukin sotkee kaiken tavallaan.

        Snorkkelia käytetään vain pintauinnissa.

        Olen. En pidä sellaisesta. Törmäsin järvessä valtavaan kiveen. Kuulostaa vähän typerältä, mutta siinä mennään naama edellä. Käsivarren voi tietenkin vie eteen ensimmäiseksi, mutta toisinaan sellainen saattaa unohtua.

        Märkäpuku kyllä tuo muodot esiin. Siitä ei voi väitellä millään tasolla.



        (reps)

        Oletko vesien Schumi?


    • sukeltelu on kivaa kuten kelluminenkin.
      viimeeksi käynyt uimahallissa 80-luvulla kellumas

      • Nasdaq

        Eikö 80-luku ollut viime vuosituhannella?


        (reps)


      • Nasdaq kirjoitti:

        Eikö 80-luku ollut viime vuosituhannella?


        (reps)

        eikä ollut ku edellisellä


    • Teknisesti jees

      Olen kyllä mennyt snorkkelilla, mutta vain kirkkaissa vesissä ja ulkomailla.

      Olen joskus miettinyt näitä palopelastus-sukeltajia, jotka naaraa sillan alustoja ja patoaltaista ...jotain ja varsinkin siltojen alla on fillareita ja muuta romua. Ja Suomen vedet on aika sameita, saa olla aika tarkkana. Ei siellä mennä snorkkelilla vaan happipullojen kanssa.

      Ja toinen ryhmä on Suomen vesistöjen tutkijat. Mitä siellä näkee? Humusta ja humusta.

      Ulkomailla kirkkaissa vesissä sukeltaminen on sellaista maisemasukellusta. Altaassa varmaan kivaa puuhaa.

      • Pool diving!

        Oi kyllä, kyllä! Miten ihanasti nuo kaakelit loistollaan sokaisevat ja saumaukset suoruudellaan ryhtiä sukeltajille antavatkaan, , , Oi, tuo mittaamattoman arvokas uimahallin ulappa, joka ikäänkuin horisontissa siintää!


      • aIbatrossi
        Pool diving! kirjoitti:

        Oi kyllä, kyllä! Miten ihanasti nuo kaakelit loistollaan sokaisevat ja saumaukset suoruudellaan ryhtiä sukeltajille antavatkaan, , , Oi, tuo mittaamattoman arvokas uimahallin ulappa, joka ikäänkuin horisontissa siintää!

        Nasse sukltellee vaan pesufatis

        Onx edes huamanno täkeimmäx välineexi------sukeltajanpuukko!!!111!!!

        sameissa vesissä voi vanha kalaverkko takertua putelehin ja jumis olet ilman

        sahalaitaista puukkoa------vaik onkisiimas


      • Oli lähellä, että olisin päätynyt tutkijoiden sukelluskurssille, mutta määrärahojen puutteessa eivät järjestäneet sitä silloin kun olisin itse ollut paikalla.


      • Nasdaq
        aIbatrossi kirjoitti:

        Nasse sukltellee vaan pesufatis

        Onx edes huamanno täkeimmäx välineexi------sukeltajanpuukko!!!111!!!

        sameissa vesissä voi vanha kalaverkko takertua putelehin ja jumis olet ilman

        sahalaitaista puukkoa------vaik onkisiimas

        Ajatuksesi on oikealla tiellä mutta väärin muotoiltu. On näet niin että mukana ei saa olla mitään turhaa, eikä mitään elintärkeää saa jättää rannalle.

        Toinen ja samansuuntainen ajatus on se että kaiken pitää olla niin kevyttä, että täysillä tankeilla pystyy uimaan pintaan, mutta ei kuitenkaan niin kevyttä, etteikö nousua voisi pysäyttää milloin tahansa.



        (reps)


    • Reilut 50 metriä on joskus mennyt ilman apuvälineitä.

      • Happi loppuu

        Pituutta vai syvyyttä?


    • W , , E

      Niin ja jos on pituutta, onko se läntistä vai itäistä pituutta?

      • Miksi?

        Valuuko länteen myötävirrassa nopeammin?
        Altaassakin....hhmmm...coriolisvoima ja sukeltajan massa....


      • Ja, ,
        Miksi? kirjoitti:

        Valuuko länteen myötävirrassa nopeammin?
        Altaassakin....hhmmm...coriolisvoima ja sukeltajan massa....

        Koheesiota unohtamatta.


      • Kivat naiset altaall
        Ja, , kirjoitti:

        Koheesiota unohtamatta.

        Koheesio? Vedänkö mä tiukkapukuisia uimarimiehiä puoleeni?
        Sellainen puolipunttinen märkäpuku on hot.

        Pintajännitys ohjaa ne tänne...


      • Ajautuu laidoille
        Kivat naiset altaall kirjoitti:

        Koheesio? Vedänkö mä tiukkapukuisia uimarimiehiä puoleeni?
        Sellainen puolipunttinen märkäpuku on hot.

        Pintajännitys ohjaa ne tänne...

        Ei voi. Altaassa on aina sen verran turbulenssia.


    • Golf-

      Vaan pystyvätkö he uhmaamaan merivirtoja, noita ulappien petoja?

    • Messias Yakov

      Emmää sukeltele, enkäs uikaan

      kävelen vetten päällä

      • Nasse-jesse

      • Boat

        Eli kävelet veneessä?!? Hei haloo, istu paikallesi! Mitan voit olla varma, ettei potkuri pyörre sekoita kampaustasi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe