Miksi totaalit joutuvat vankilaan?

kertokaa toki

Onhan se puoli vuotta pitkä aika ja siitä jää rikosrekisteri kun vaikuttaa siltä että kikkailemalla pystyy velvoitteista pääsemään eroon sekä elämä jatkuu vaikka toki se pitkäaikaisen passin saa sitten vasta 28-vuotiaana?

Eli siis onko se että pistää jyrkästi hanttiin ja on sitten valtion vihollinen päätyen vankilaan? Kuten Pekurinen oli tälläinen valtion vihollinen. Sehän olisi voinut vaan hakeutua niihin aseettomiin tehtäviin ja elänyt pidempään.

Minua vaan arvelluttaa sellainen että jos tehdään valtion vihollinen totaalista niin sen mielenterveys voi pettää ja siitä voi todellakin tulla sellainen. Tulee mieleen esim. desantti.

Totaali taitaa olla kuitenkin harvinaista touhua.

8

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totaalisti hoitoa

      Mitä tekee sivari tai totaalikieltäytyjä, jos oma perhe joutuu väkivallan kohteeksi? Puolustaa ei voi eikä ainakaan vetää vihollista turpaan? Tumput suoranako sivari ja totaali katselevat vieressä, kun vaimo raiskataan ja lapset hakataan?

      Punaisen Ristin ensiapukoulutus olisi hyvä kieltäytyjille ja sivareille. Vähintään puolenvuoden pelastuskurssi ja haavojen ja muiden vammojen hoidon oppiminen olisi hyvä.. Siis apuhoitajankurssi sopisi, siitähän olisi hyötyä kaikissa tapaturma- ja muissa onnettomuuksissa. Jopa työpaikoillakin!

      • mievaan34

        Kyllä minä vaan puolustaisin rakkaitani, jos sattuisin sivari olemaan. Vetäisin vaikka "vihollista" turpaan jos olisi pakko. Voisin vaikka puolustaa tätä maatakin, mutta se ei tarkoita sitä että minun pitäisi viettää 6-12kk sotaa leikkimässä. Varsinkin opiskelujen jälkeen olisi tärkeää päästä töihin, eikä mihinkään inttiin/sivariin/vankilaan.


      • Wanha totaali.

        Miksi en voisi puolustaa perhettäni? Aivan takuulla puolustaisin.

        Oletko itse miettinyt / onkohan kukaan miettinyt sotilasVALAA VANNOESSAAN lupautuvansa puolustamaan tätä maata ja sen harjoittamaa politiikkaa oman henkensä kaupalla? Vaikka itsenäisyytemme on jo ajat sitten myyty ja eliitti vain härskisti porskuttaa yhä köyhtyvän kansan selkänahasta loisien.

        En ole nähnyt näitä kulttuurin rikastajia täällä ghetossa asuvan itse näiden haalimiensa kongolaisten keskuudessa.

        Mieti.


    • mikko11

      Samaa mieltä. Hoitajaksi sopii. Jos ihminen on kykenemätön ymmärtämään että heikkoja ja perhettä suojellaan niin punainen risti on parempi paikka oppia oikeita käytöstapoja vankilan sijasta.

    • mitäs sanotte?

      Pitäisikö naisetkin olla puolenvuoden pelastuskurssilla ja laittaa velvollisuuden piiriin? Näyttäisi vain kovin irvokkaalta jos kaikki olisi vain miehiä kun ennen oli Lotta Svärd ettei menisi liian hintahtavaksi.

      Naisilla on tämä hoivavietti luonnostaan sekä raskaanakin voi tehdä jotain pienempää jos raskausvelvollisuus on juuri siinä puolen vuoden aikana.

      Mielestäni Punainen Risti on liian kaupallinen taho kun myy ulkomaille plasmaa että pelastuskurssi voisi olla samassa missä varuskunnatkin että kaikki näkee toisiaan. Tehokkaampaa jne.

    • Nuuh nuuh

      Itse pyöritän sormeani peräaukkollani. Sen jälkeen nuuskin sormeani. Pyllyhiki haisee hyvälle.

      • Ak47

        Minä teen samoin. Haju on fantastinen.


      • Ak47
        Ak47 kirjoitti:

        Minä teen samoin. Haju on fantastinen.

        Nii sä teet mitä? Ja keksi oma nimimerkki! Notta perkeles!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe