Onhan se puoli vuotta pitkä aika ja siitä jää rikosrekisteri kun vaikuttaa siltä että kikkailemalla pystyy velvoitteista pääsemään eroon sekä elämä jatkuu vaikka toki se pitkäaikaisen passin saa sitten vasta 28-vuotiaana?
Eli siis onko se että pistää jyrkästi hanttiin ja on sitten valtion vihollinen päätyen vankilaan? Kuten Pekurinen oli tälläinen valtion vihollinen. Sehän olisi voinut vaan hakeutua niihin aseettomiin tehtäviin ja elänyt pidempään.
Minua vaan arvelluttaa sellainen että jos tehdään valtion vihollinen totaalista niin sen mielenterveys voi pettää ja siitä voi todellakin tulla sellainen. Tulee mieleen esim. desantti.
Totaali taitaa olla kuitenkin harvinaista touhua.
Miksi totaalit joutuvat vankilaan?
8
215
Vastaukset
- totaalisti hoitoa
Mitä tekee sivari tai totaalikieltäytyjä, jos oma perhe joutuu väkivallan kohteeksi? Puolustaa ei voi eikä ainakaan vetää vihollista turpaan? Tumput suoranako sivari ja totaali katselevat vieressä, kun vaimo raiskataan ja lapset hakataan?
Punaisen Ristin ensiapukoulutus olisi hyvä kieltäytyjille ja sivareille. Vähintään puolenvuoden pelastuskurssi ja haavojen ja muiden vammojen hoidon oppiminen olisi hyvä.. Siis apuhoitajankurssi sopisi, siitähän olisi hyötyä kaikissa tapaturma- ja muissa onnettomuuksissa. Jopa työpaikoillakin!- mievaan34
Kyllä minä vaan puolustaisin rakkaitani, jos sattuisin sivari olemaan. Vetäisin vaikka "vihollista" turpaan jos olisi pakko. Voisin vaikka puolustaa tätä maatakin, mutta se ei tarkoita sitä että minun pitäisi viettää 6-12kk sotaa leikkimässä. Varsinkin opiskelujen jälkeen olisi tärkeää päästä töihin, eikä mihinkään inttiin/sivariin/vankilaan.
- Wanha totaali.
Miksi en voisi puolustaa perhettäni? Aivan takuulla puolustaisin.
Oletko itse miettinyt / onkohan kukaan miettinyt sotilasVALAA VANNOESSAAN lupautuvansa puolustamaan tätä maata ja sen harjoittamaa politiikkaa oman henkensä kaupalla? Vaikka itsenäisyytemme on jo ajat sitten myyty ja eliitti vain härskisti porskuttaa yhä köyhtyvän kansan selkänahasta loisien.
En ole nähnyt näitä kulttuurin rikastajia täällä ghetossa asuvan itse näiden haalimiensa kongolaisten keskuudessa.
Mieti.
- mikko11
Samaa mieltä. Hoitajaksi sopii. Jos ihminen on kykenemätön ymmärtämään että heikkoja ja perhettä suojellaan niin punainen risti on parempi paikka oppia oikeita käytöstapoja vankilan sijasta.
- mitäs sanotte?
Pitäisikö naisetkin olla puolenvuoden pelastuskurssilla ja laittaa velvollisuuden piiriin? Näyttäisi vain kovin irvokkaalta jos kaikki olisi vain miehiä kun ennen oli Lotta Svärd ettei menisi liian hintahtavaksi.
Naisilla on tämä hoivavietti luonnostaan sekä raskaanakin voi tehdä jotain pienempää jos raskausvelvollisuus on juuri siinä puolen vuoden aikana.
Mielestäni Punainen Risti on liian kaupallinen taho kun myy ulkomaille plasmaa että pelastuskurssi voisi olla samassa missä varuskunnatkin että kaikki näkee toisiaan. Tehokkaampaa jne. - Nuuh nuuh
Itse pyöritän sormeani peräaukkollani. Sen jälkeen nuuskin sormeani. Pyllyhiki haisee hyvälle.
- Ak47
Minä teen samoin. Haju on fantastinen.
- Ak47
Ak47 kirjoitti:
Minä teen samoin. Haju on fantastinen.
Nii sä teet mitä? Ja keksi oma nimimerkki! Notta perkeles!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1244018Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3152063Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481811- 1061740
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21740IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391671Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4431526Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531272Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4431229