Palstan nimenä on helluntailaisuus, mutta suurin osa palstan aloituksista on erilaisia kristinuskoon liityviä juoruja. Ymmärrän, että suurin osa helluntailaisista karttaa juuri siksi tätä palstaa ja eivät edes seuraa, koska eivät halua lukea roskaa ja negatiivisuutta.
Kuitenkin meillä hellareilla olisi tarjottava aivan jotain muuta: ilosanoma, että Jeesus Kristus on tullut myös sitä varten, että myös epäonnistuneet saisivat uuden alun ja mahdollisuuden.
Vaatii tietenkin uskossa kasvua ja kutsumusta jaksaa kaahlata läpi kaiken maailman roskaa ( mitä täällä kohtaa): kyllähän työ kaatopaikoilla on vaikeaa ja tuntkioita ei ole mukava tonkia.
Ainakin itse toivoisin, että hellarit kertoisivat täällä uskoontulostaan, lähetystyöstä, mitä on elää kristittynä arjessa ym.
Varsinkin nuoret uskovat ja etsivät eivät jaksa seurata tällalaista eikä heitä kiinnosta jatkuva teologinen kädenvääntö.
Hyvät palstaa ehkä ensi kertaa lukevat ja harvoin täällä vierailevat, helluntailaisuus ja elämä uskossa on kaikkea muuta kuin tämä palsta antaa ymmärtää. Parhaimman käsityksen saa, kun menee reilusti paikan päälle paikalliseen helluntaiseurakuntaan.
Tämä on yleinen kristillisen elämän juorupalsta.
7
115
Vastaukset
Mistähän johtuu se, että tämä palsta näyttää olevan suosituin helluntailaisuus -keskustelupalsta Suomessa? Helluntaiherätyksen omassa Netmissionissa on monta osiota, mutta sinne ilmestyy vain vähän kirjoituksia ja nekin edustavat hyvin yksipuoleista tietoa Helluntaiherätyksestä.
Olisiko tämän palstan suosioon syynä se, että tämä on vapaa keskustelupalsta helluntailaisuudesta, jossa voi keskustella kaikesta helluntailaisuuteen liittyvästä asioista. Helluntaiseurakunnissahan ei voi keskustella kaikista asioista avoimesti ja monissa helluntaiseurakunnissa pitää ihan varoa, mitä sanoo. Netmissionissa on sitä samaa ajattelua ja siksi sitä ei monikaan koe itselleen hyvänä palstana.
Jos Sinä Hellari pidät tätä palstaa juorupalstana ja roskan ja negatiivisuuden levittäjänä, miksi sitten olet ylipäätään tällä palstalla, kun parempaakin olisi tarjolla? Sinulla on myös ollut asiallisia kirjoituksia täällä, mutta palstan leimaaminen ei ole mielestäni oikein silloin, kun täällä itse näyttää viihtyvän.
Voithan aina itse tehdä aloituksen mieleisestäsi asiasta, jos sitä ei ole vielä olemassa. Kaikkihan on täällä kirjoittajista kiinni. Pitää myös muistaa se, että vapaalla palstalla on aina monta eri mielipidettä.- HUOM!
Vai helluntailaisuuteen liittyvistä asioista. Suurin osa ei liity mitenkään helluntailaisuuteen. Ateistien kirjoitukset eivät liity myöskään helluntailaisuuteen. Solvaaminen ja syyttäminen ei liity myöskään helluntailaisuuteen. Siispä vain vähän on hellareiden asiaa palstalla. Ihan on sekalainen roskalaatikko.
- aarre saviastiassa
Sinä vertaat tätä palstaa roskalaatikkoon. Se voi olla osuva vertaus. Minä näen asian osittain toisin. Kaikkialla, missä on yksikin Jeesukseen uskova,
on myös Taivasten valtakunta läsnä.
Jeesus vertasi Taivasten valtakuntaa peltoon kätkettyyn aarteeseen.
Matt. 13:44
Taivasten valtakunta on peltoon kätketyn aarteen kaltainen, jonka mies löysi ja kätki; ja siitä iloissaan hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen pellon.
Ajattelen, että tämä palsta on pelto, jossa kasvaa jos jonkinlaista, rikkaruohojakin.
Ennen vanhaan peltoja on lannoitettu eläinten lannalla. Nykyisin on parempia lannoitteita, mutta jos nyt ajatellaan sitä vanhanaikaista.
Jeesuksen vertauksessa mies löysi pellosta, lannan ja mullan seasta sinne kätketyn aarteen.
Hän sai varmaan lapioida ja talikoida, käännellä ja väännellä aika paljon ennen kuin aarre löytyi.
Uskotko, että täältäkin, kaiken haisevan ja sekavan seasta on löydettävissä aarre. Minä uskon. Olen saanut lapioida kasakaupalla sitä ihteään, mutta on ollut ilo löytää joskus helmiä tästäkin pellosta. Kiitos siitä helmien piilottajille, veljille ja sisarille ja muillekin. Usein ihminen itse ei edes tiedä piilottaneensa aarteita, mutta kyllä niitä vain löytyy, Raamatun mukaan pimeänkin peitosta.
Jes. 45:3
Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala.
Jeesus puhui edellisen vertauksen kanssa samassa yhteydessä toisen vertauksen pellosta selittäen myöhemmin vertauksensa opetuslapsilleen, jotka pyysivät sitä
sanoen: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
Matt. 13:
24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.
37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
Annetaan siis lusteen kasvaa yhdessä viljan kanssa. Poimitaan aarre, kun kohdalle osuu, ja etsitään helmiä, josta myös löytyy Jeesuksen vertaus samasta Matteuksen evankeliumin luvusta luvusta.
2. Kor. 4:7
Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä. - ~~tähkäpää~~
aarre saviastiassa kirjoitti:
Sinä vertaat tätä palstaa roskalaatikkoon. Se voi olla osuva vertaus. Minä näen asian osittain toisin. Kaikkialla, missä on yksikin Jeesukseen uskova,
on myös Taivasten valtakunta läsnä.
Jeesus vertasi Taivasten valtakuntaa peltoon kätkettyyn aarteeseen.
Matt. 13:44
Taivasten valtakunta on peltoon kätketyn aarteen kaltainen, jonka mies löysi ja kätki; ja siitä iloissaan hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen pellon.
Ajattelen, että tämä palsta on pelto, jossa kasvaa jos jonkinlaista, rikkaruohojakin.
Ennen vanhaan peltoja on lannoitettu eläinten lannalla. Nykyisin on parempia lannoitteita, mutta jos nyt ajatellaan sitä vanhanaikaista.
Jeesuksen vertauksessa mies löysi pellosta, lannan ja mullan seasta sinne kätketyn aarteen.
Hän sai varmaan lapioida ja talikoida, käännellä ja väännellä aika paljon ennen kuin aarre löytyi.
Uskotko, että täältäkin, kaiken haisevan ja sekavan seasta on löydettävissä aarre. Minä uskon. Olen saanut lapioida kasakaupalla sitä ihteään, mutta on ollut ilo löytää joskus helmiä tästäkin pellosta. Kiitos siitä helmien piilottajille, veljille ja sisarille ja muillekin. Usein ihminen itse ei edes tiedä piilottaneensa aarteita, mutta kyllä niitä vain löytyy, Raamatun mukaan pimeänkin peitosta.
Jes. 45:3
Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala.
Jeesus puhui edellisen vertauksen kanssa samassa yhteydessä toisen vertauksen pellosta selittäen myöhemmin vertauksensa opetuslapsilleen, jotka pyysivät sitä
sanoen: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
Matt. 13:
24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.
37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
Annetaan siis lusteen kasvaa yhdessä viljan kanssa. Poimitaan aarre, kun kohdalle osuu, ja etsitään helmiä, josta myös löytyy Jeesuksen vertaus samasta Matteuksen evankeliumin luvusta luvusta.
2. Kor. 4:7
Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.Kiitos - aarre saviastiassa - ihanasta vieststäsi.
Olisin voinut kirjoittaa aivan samanlaisen näkemyksen ja kokemuksen tästä foorumista.
Paljon on pahuutta, muiden syyttelenistä ja ihan tahallista loukkaamista ja tuomitsemista, mutta kun seasta löytyy aina välillä näitä ihania aarteen kaltaisia viestejä, eivät ne rikkaviljat enää edes häiritse.
On jo oppinut jättäämään lukematta kokonaan määrättyjen henkilöiden viestit, kun ei niissä vielä koskaan ole ollut mitään positiivista, puhummattakaan, et edes yhtään ainoata helmeä olisi heidän viesteihinsä joskus eksynyt. - aarre saviastiassa
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kiitos - aarre saviastiassa - ihanasta vieststäsi.
Olisin voinut kirjoittaa aivan samanlaisen näkemyksen ja kokemuksen tästä foorumista.
Paljon on pahuutta, muiden syyttelenistä ja ihan tahallista loukkaamista ja tuomitsemista, mutta kun seasta löytyy aina välillä näitä ihania aarteen kaltaisia viestejä, eivät ne rikkaviljat enää edes häiritse.
On jo oppinut jättäämään lukematta kokonaan määrättyjen henkilöiden viestit, kun ei niissä vielä koskaan ole ollut mitään positiivista, puhummattakaan, et edes yhtään ainoata helmeä olisi heidän viesteihinsä joskus eksynyt.Kiitos kiittämästä.
Tein aloituksen otsikolla "Katsokaa".
En ole tainnut aiemmin tehdä ensimmäistäkään aloitusta, vaan seurannut vain silloin tällöin palstan kirjoituksia. Nyt tuo laulu kosketti niin syvältä, että ajattelin sen toimivan muillakin samalla tavalla.
Mutta emmehän me kaikki ole samasta puusta veistettyjä, vaikka olemmekin uskovina oksastettuja
samaan viinipuuhun.
En minäkään sentään työkseni kääntele kuonaa.
Olen oppinut, ettei kaikkea kannata lukea eikä varsinkaan vastata. Monasti olen heittänyt jo kirjoittamani pois.
Sinulla on kyky herättää hyviä voimia palstalla.
Se on Jumalan lahja. Vaali ja käytä lahjaasi.
Siunausta ja hyvää yötä!
Ja siunattua alkavaa viikkoa.
Tavataan taas - pellolla.
- muut sivustot paremp
S24:llä ei ole uskonnollista keskustelua juuri ollenkaan. Mutta "uskovaiset nuoret" ja monilla muilla sivustoilla on.
http://nuotta.com/uskovaiset-nuoret-toiminta-kehittyy-ja-laajenee - Olette tuominneet
vanhurskaan miehen.
Ootte halpamaisia parjaajia. Asko Tynjälä on Jumalan palvelija!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212348Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2142000Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611503Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1751314- 551238
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751036Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa63962Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36907- 52894
- 31855