LinkedIn kaveripyynnöt - millä mielellä?

Sportti Blondi

Mitä mieltä olette LinkedIn palvelun kaveripyynnöstä ja käyttääköhän moni sitä muussakin kuin alkuperäisessä tarkoituksessa? Siis tutustumismielessä?

Huomasin että yksi charmikas mieslääkäri oli laittanut mulle pyynnön, enkä mä ole koskaan sitä nähnyt eikä edes olla soiteltu työpuheluja. Joitakin työsähköposteja olen joutunut laittamaan ryhmälle, jossa hänkin on mukana.

14

2235

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä mielellä

Se varmaan tietää, että sulla on posliini eikä pimppi hikoile.

• LockedIn

Eiköhän tällä palstalla ole enemmän niitä suljetun osaston LockedIn -käyttäjiä.. *rumpufilli*

• Ikisinkku M

Se meinaa linkittää itsensä sinun pöksyihin.

• Kympin Nainen

No enpä ole kyllä moista koskaan tullut ajatelleeksi.

Kyllä LinkedIn on ainakin oman käsitykseni mukaan pelkästään ammatillisen verkostoitumisen väline. Joko sinun asemasi on sellainen, että siitä voi olla tuolle miehelle hyötyä, tai sinulla voi olla kontakteissasi henkilöitä, joiden verkostossa mies haluaa olla. En LinkedIn:n kohdalla edes puhuisi mistään kaveripyynnöistä, vaan ammatillisista kontakteista. Kyllä minullakin on verkostossani lukuisia ihmisiä, joita en ole koskaan tavannut.

Niin, nyt sait minut sitten epäilemään tuotakin…:D

• Ikisinkku M

Eiköhän se linkedin ole ihan vastaavanlainen kaveriverkko kuin muutkin, itse oikeastaan siksi en ole sinne liittynytkään kun jotkut kokee sen verkostoitumisen niin tärkeänä. Ei hirveästi kiinnosta kontaktit, ne joilla on asiaa kyllä tavoittavat ilman linkedinejäkin. Oikeastaan ainoa syy miksi voisin liittyä olisi se että jos siellä olisi hyviä 50-l tai 60-uvun naisia mutta vähän epäilen sitä.

• Kympin Nainen
        Ikisinkku M kirjoitti:

Eiköhän se linkedin ole ihan vastaavanlainen kaveriverkko kuin muutkin, itse oikeastaan siksi en ole sinne liittynytkään kun jotkut kokee sen verkostoitumisen niin tärkeänä. Ei hirveästi kiinnosta kontaktit, ne joilla on asiaa kyllä tavoittavat ilman linkedinejäkin. Oikeastaan ainoa syy miksi voisin liittyä olisi se että jos siellä olisi hyviä 50-l tai 60-uvun naisia mutta vähän epäilen sitä.

Mielenkiintoista että sinulla on voimakas mielipide verkostosta johon et itse kuulu, ja josta sinulla ei ilmeisesti myös kokemustakaan? :)

Minulle se on todellakin ammatillinen verkosto ja jopa työväline, ei kaveriverkosto. Osan rekrytoinneista olen hoitanut (ainakin osittain) LinkedIn:n kautta, samoin kuin tutkimustyötä, joka on johtanut kauppoihin (esim. selvittänyt keneen kannattaa olla yhteydessä jossain organisaatiossa). Kuulun myös useampaan alani ryhmään joiden kautta saan ajankohtaisia tietoja joita en muuta kautta saisi. Monet työpaikat ilmoitetaan nykyään vain LinkedIn:ssä. Erityisesti kansainvälisissä kontakteissa siitä on hyötyä - ainakin minun työssäni.

Mutta hei, varmasti sitä voi muullakin tavalla käyttää - sitähän tässä aloituksessa juuri kysellään. Vaikea sanoa löytäisitkö mieleisiäsi naisia sieltä, ehkäpä et, kun heidänhän pitäisi kuitenkin tulla sinut kotoa noutamaan :)

• Ikisinkku M
        Kympin Nainen kirjoitti:

Mielenkiintoista että sinulla on voimakas mielipide verkostosta johon et itse kuulu, ja josta sinulla ei ilmeisesti myös kokemustakaan? :)

Minulle se on todellakin ammatillinen verkosto ja jopa työväline, ei kaveriverkosto. Osan rekrytoinneista olen hoitanut (ainakin osittain) LinkedIn:n kautta, samoin kuin tutkimustyötä, joka on johtanut kauppoihin (esim. selvittänyt keneen kannattaa olla yhteydessä jossain organisaatiossa). Kuulun myös useampaan alani ryhmään joiden kautta saan ajankohtaisia tietoja joita en muuta kautta saisi. Monet työpaikat ilmoitetaan nykyään vain LinkedIn:ssä. Erityisesti kansainvälisissä kontakteissa siitä on hyötyä - ainakin minun työssäni.

Mutta hei, varmasti sitä voi muullakin tavalla käyttää - sitähän tässä aloituksessa juuri kysellään. Vaikea sanoa löytäisitkö mieleisiäsi naisia sieltä, ehkäpä et, kun heidänhän pitäisi kuitenkin tulla sinut kotoa noutamaan :)

Kyllä niitä mielipiteitä pitää olla ja tuo linkedini sattuu olemaan sellainen että kun melkein kaikki muut töistä tutut siellä hörhöilee niin sitä on mukava vastustaa ihan periaatteesta, vähän niin kuin maajusseissa oli joskus se heppu jolla ei ollut kännykkää :D

Joo, tokihan sitä voi käyttää hyödykseen, sitä vartenhan se kai on mutta juurikin esim. tuo työpaikkojen sisäpiirittely kaverikerhojen kautta ei innosta, jos vaikka sattuisi pääsemään työttömäksi eihän siitä mitään tulisi kun linked-in hörhötuttavat innoissaan ilmoittelisi avoimista työpaikoista kun luulisivat että niitä töitä niin ikävä olisi, ei saisi downshiftailla rauhassa. Jotkut tahtoo luoda uraa ja joillekin ei ole niin väliksi, kuulun jälkimmäisiin.

Naisiin tutustumiseen sitä kieltämättä voisi käyttää mutta mulla kun nuo työtuttavat lahestulkoon 100%:sesti miehiä niin ei taitaisi toimia muuten kuin murtautumalla yli rajojen naisverkostoihin.

• Kympin Nainen
        Ikisinkku M kirjoitti:

Kyllä niitä mielipiteitä pitää olla ja tuo linkedini sattuu olemaan sellainen että kun melkein kaikki muut töistä tutut siellä hörhöilee niin sitä on mukava vastustaa ihan periaatteesta, vähän niin kuin maajusseissa oli joskus se heppu jolla ei ollut kännykkää :D

Joo, tokihan sitä voi käyttää hyödykseen, sitä vartenhan se kai on mutta juurikin esim. tuo työpaikkojen sisäpiirittely kaverikerhojen kautta ei innosta, jos vaikka sattuisi pääsemään työttömäksi eihän siitä mitään tulisi kun linked-in hörhötuttavat innoissaan ilmoittelisi avoimista työpaikoista kun luulisivat että niitä töitä niin ikävä olisi, ei saisi downshiftailla rauhassa. Jotkut tahtoo luoda uraa ja joillekin ei ole niin väliksi, kuulun jälkimmäisiin.

Naisiin tutustumiseen sitä kieltämättä voisi käyttää mutta mulla kun nuo työtuttavat lahestulkoon 100%:sesti miehiä niin ei taitaisi toimia muuten kuin murtautumalla yli rajojen naisverkostoihin.

Hörhöileviä hörhötuttavia? :D

Mutta se on totta, että periaatteesta kannattaa olla hörhöilyä vastaan. Mitä enemmän hörhöverkostoja, sitä suurempi riski, että joku naishörhö voisi sinut yksityiseen verkkoonsa poimia. Tai että joutuu töihin.

• Ikisinkku M
        Kympin Nainen kirjoitti:

Hörhöileviä hörhötuttavia? :D

Mutta se on totta, että periaatteesta kannattaa olla hörhöilyä vastaan. Mitä enemmän hörhöverkostoja, sitä suurempi riski, että joku naishörhö voisi sinut yksityiseen verkkoonsa poimia. Tai että joutuu töihin.

Joo, siis sehän siinä häiritsee kun on ilman verkostohörhöilyäkin niitä töitä välillä liikaa niin se liittyminen tuskin siinä asiassa ainakaan auttaisi. Jos siellä naishörhöihin olisi hyvä mahdollisuus tutustua niin olisin varmaan jo liitynyt mutta ne varmaan ei pitäisi riittävän kunnianhimoisena kun alkaisin niillekin kuitenkin hörhöilemään downshiftaamisesta uratykkeilyn sijaan.

• Sportti Nainen

Me tehdään työtä samassa projektissa, mutta tosiaan emme ole olleet muussa kuin muutamassa sähköpostiyhteydessä. Ehkä toiset sitten laittavat LinkedIn kutsuja herkemmin kuin toiset. No kumminkin onhan se mukava merkki, että joku mies haluaa olla vähän tutumpi minun kanssani. Mä aika harvoin olen siinä palvelussa, mutta ei se nyt hassumpi saitti ole hyvien tyyppien löytämiselle ;)

Tuolla alempana oli hassuja epäilyksiä siitä ettei LinkedInissä voi olla lääkäreitä. Bisnestään hekin tekevät eri tahojen kanssa.

• Breitenfeld

No rupee kyllä jo aika epätoivoista olemaan moinen.

Linkedinissä on hauska katsoa, miten joku toimistoassistentti on innokkaasti päivitellyt työhistoriaansa ja luulee olevansa joku bisnesnainen. Sitten ollaan niiiin verkostuneita, kun muutkin koirapuiston pieneläjät ovat kavereina. Onpa mukana jopa naapurin Merja! Viisi kokoa liian isoon, 70-luvun, toppatakkiin pukeutuva sosse-kärringen. Kyllä kelpaa mennä Liptonin vihreää pussiteetä lipittelemään Strindbergille. Ollaan vähän business kato!

a) Jos sulla on näyttöä, sut tunnetaan ilman, jotain irc-galleria senioriversiota.

b) Jos sä oot sossutantta, ketään ei kiinnosta.

• Noin arvaan

No harva taitaa sitä mihinkään seuranhakuun käyttää. Todennäköisintä taitaa olla se että olet saanut kutsun vahingossa. Linkedin osaa poimia email-osoitteita aiemmin käytetyistä osoitteista. Kutsu on varmaan lipsahtanut osoitekirjan kautta niillekin joille hän ei tarkoituksella kutsuja lähettänyt.

Ei kannata siis ihan ensimmäisenä olettaa että ko. charmikas mieslääkäri olisi sinusta kiinnostunut.

• keksitty juttu

Ei lääkäri mitään linkedlniä käytä.

• markkinointia

Minulla on hyvä verkosto ja voin joskus ehdottaa liittyä oikeille tyyppeille oman verkostooni. Yleensä hyvin harvoin ehdotan liittyä omaan verkostooni. Luulen, että kutsu lähetetään tavallisesti hyvää verkostointia varten ja tulevaisuutta varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      4004
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      42
      2699
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2687
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2413
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      313
      2239
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1969
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1622
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe