Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kun ei näe itsessään vikaa

Syyllinen?

Puolisoni ei näe itsessään mitään vikaa. Ja jos näkeekin niin syy hänen käyttäytymiseen johtuu kuitenkin minusta. Jos hän saa kauheat raivarit, haukkuu mut pystyyn tms. "Sä aloitit" ja "kun sä oot niin ärsyttävä" tai "kitisit jatkuvasti jostain" tai otan liian herkästi itseeni. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä hän itse teki vaan sillä, että mitä minä tein. Aina on joku mutta. Saattaa ehkä joskus melkein myöntää jotain, mutta sitten tulee aina se "mutta". Tai sitten hän selittelee, että ei muista sanoneen tai tehneensä niin ja jos sanoikin se varmaan johtui siitä ja siitä. Löytyy joskus aika uskomattomia selityksiä. Ei nyt vielä sentää ole ufo mennyt hänen ruumiiseensa...

Sitten hän väittää, että minä olenkin se, jonka mielestä vika on aina hänessä. Ei ole, vikaa on varmasti minussakin, mutta en kyllä suostu ottamaan kaikkea syytä niskoilleni. Että se vika olisi aina minussa.

Ja pitääkö niitä syyllisiä aina edes etsiä?

En tiedä mitä tämmöisessä tilanteessa pitäisi tehdä? Tuntuu, että emme saa koskaan mitään järkevää keskustelua aikaiseksi.

23

3504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroa

      Eroa. Selvästi narsistinen tapaus, jonka käytös vain pahenee. Nimim. kokemusta 40 vuotta.

    • Eroa

      Eroa heti. Kokemuksella voin sanoa, että tuo vain pahenee. Joillekin ihmisille ei ole olemassa muita kuin he itse. Tuntomerkkejä: mitä vain voi sanoa ja tehdä toiselle, koskaan ei ole pahoillaan mistään, keksii sinusta valheita jatkuvasti, ei tee kanssasi juuri mitään, ei puhu juuri mitään paitsi silloin kun esittää syytöksiä, kertoo valmiiksi sinulle millainen olet ja mitä ajattelet, kertoo mukamas sinun mielipiteesi sinulle kysymättä sinulta mitään, haukkuu kaverisi ja sukusi, ei päästä sinua ulos tai saa raivarin jos käyt tapaamassa kavereita tai sukuasi, näkee joka asiassa jotain pahaa, sinä olet paha hänen mielestään ja hän yrittää löytää sinusta pahaa jatkuvasti, saat kuulla tehneesi asioita joita et ole tehnyt, jos olet opiskellut, matkustellut tai muulla lailla kokeneempi jossain asiassa, saat halveksuntaa osaksesi joka jatkuu kauan.

      Älä missään tapauksessa jää tuollaisen henkilön kanssa asumaan äläkä seurustele. Pyri eroon nopeasti. Älä usko maanitteluja ja itkuvirsiä joita hän pitää saadakseen pidettyä sinut itsellään. Se on kaikki vain näytelmää. Mieti, mitä kaikkea hän on tehnyt väärin. Muista, että toisesta välittävä EI TEE VIRHEITÄ. Jos tekee, eli on kaikkea edellämainittua, älä anna anteeksi missään tapauksessa, sillä hän ei koskaan muutu. Loppujenlopuksi olet hänen orjansa jos jäät vain olemaan yhdessä. Hän voi jopa tappaa sinut. Kokemukseni perusteella tuollaiset ihmiset pahenevat pahenemistaan ja heistä täytyy erota. Hyvä kun olen vielä nimittäin hengissä, joten en todellakaan suosittele sinulle muuta kuin eroa. Kiltti ja kultainen mies muuttui noin kolmessa vuodessa hirviöksi jota en ollut enää tunnistaa kun päätin lähteä. Olen nykyisin onnellinen.

      • fbjgflbf

        Ihan kiva varoitus mutta mutta...ota huomioon että sun miehesi ei ole tuo kyseinen henkilö!


      • narsissinkukkia

        No on täällä taas oikein parisuhdespesialistit neuvomassa: "jos rakastaa toista, niin EI TEE VIRHEITÄ!" ja "kun ei muutu, niin ÄLÄ ANNA ANTEEKS!" Nimimerkkinä Eroa! Siis järkee vähän tuohon touhuun! En ihmettele YHTÄÄN, että ero tulee, jos asenteet on tuolla tasolla!!!
        Ensinnäkin: K U K A A N ihminen EI OO TÄYDELLINEN, kaikki tekee virheitä, kuka enemmän, kuka vähemmän, tahattomia ja tahallisia. Siis IHAN JOKA IKINEN IHMINEN!!!
        Toisekseen: joka neuvoo, että älä vaan anna anteeks, neuvoo toista JÄÄMÄÄN ITSE ANTEEKSIANTAMATTOMUDESTA JOHTUVAAN KATKERUUDEN SUOHON!!!
        Oikea neuvo on: pyri antamaan aina anteeksi, koska silloin VAPAUTAT ITSESI siitä kahleesta, johon anteeksiantamattomuus sinut sitoo! Koska et ole itsekään täydellinen, olet velvollinen antamaan anteeksi, että olist itsekin oikeutettu SAAMAAN anteeksi muilta!
        ANTEEKSIANTO EI TARKOITA VÄÄRYYDEN TAI PAHUUDEN HYVÄKSYMISTÄ!!! Anteeksianto ei tarkoita myöskään, että pitää ehdoin tahdoin jäädä toisen kiusattavaksi. Anteeksianto vapauttaa vääryyden yläpuolelle, näkemään asiat ja ihmiset erillään, JOPA AUTTAMAAN tuota pahantekijää pois pahanteosta.
        Anteeksianto antaa VAHVUUTTA, HENKISTÄ VOIMAA, ja on aikuisempi asenne kuin tyhmä " ikinä en anna anteeks!" (Mä sanoisin semmoselle, että kiehu sitten vihan ja katkeruudensapessas! Et oo YHTÄÄN fiksumpi ku tuo ahantekijäkään!!!")
        Narsismista on tullut muoti-ilmiö, jolla voi selittää KAIKKI inhottavat ihmiset mielenvikaisiksi ja itsensä kohottaa virheettömänä ylempitasoiseks. Ei kaikki oireet ja ongelmat ole narsismia!!!


      • että sori vaan
        narsissinkukkia kirjoitti:

        No on täällä taas oikein parisuhdespesialistit neuvomassa: "jos rakastaa toista, niin EI TEE VIRHEITÄ!" ja "kun ei muutu, niin ÄLÄ ANNA ANTEEKS!" Nimimerkkinä Eroa! Siis järkee vähän tuohon touhuun! En ihmettele YHTÄÄN, että ero tulee, jos asenteet on tuolla tasolla!!!
        Ensinnäkin: K U K A A N ihminen EI OO TÄYDELLINEN, kaikki tekee virheitä, kuka enemmän, kuka vähemmän, tahattomia ja tahallisia. Siis IHAN JOKA IKINEN IHMINEN!!!
        Toisekseen: joka neuvoo, että älä vaan anna anteeks, neuvoo toista JÄÄMÄÄN ITSE ANTEEKSIANTAMATTOMUDESTA JOHTUVAAN KATKERUUDEN SUOHON!!!
        Oikea neuvo on: pyri antamaan aina anteeksi, koska silloin VAPAUTAT ITSESI siitä kahleesta, johon anteeksiantamattomuus sinut sitoo! Koska et ole itsekään täydellinen, olet velvollinen antamaan anteeksi, että olist itsekin oikeutettu SAAMAAN anteeksi muilta!
        ANTEEKSIANTO EI TARKOITA VÄÄRYYDEN TAI PAHUUDEN HYVÄKSYMISTÄ!!! Anteeksianto ei tarkoita myöskään, että pitää ehdoin tahdoin jäädä toisen kiusattavaksi. Anteeksianto vapauttaa vääryyden yläpuolelle, näkemään asiat ja ihmiset erillään, JOPA AUTTAMAAN tuota pahantekijää pois pahanteosta.
        Anteeksianto antaa VAHVUUTTA, HENKISTÄ VOIMAA, ja on aikuisempi asenne kuin tyhmä " ikinä en anna anteeks!" (Mä sanoisin semmoselle, että kiehu sitten vihan ja katkeruudensapessas! Et oo YHTÄÄN fiksumpi ku tuo ahantekijäkään!!!")
        Narsismista on tullut muoti-ilmiö, jolla voi selittää KAIKKI inhottavat ihmiset mielenvikaisiksi ja itsensä kohottaa virheettömänä ylempitasoiseks. Ei kaikki oireet ja ongelmat ole narsismia!!!

        anteeksianto ihmiselle joka ei oikeasti ymmärrä mitä on tehnyt ja miltä se toisesta on tuntunut ei auta yhtään mitään, siinä vain uhriutuu, joten vihakin voi olla kantava voima päästä eteenpäin väärin kohdelluksi tultua, ja usein on niin että tarpeeksi kiusaa osakseen saaneella (esim. avioerotilanne jossa eksä kiusaa/häiriköi/tekee aiheettomia lastensuojeluilmoituksia/muuten toimii väärin) VIHA VIHOLLISTA KOHTAAN ON AINUT KEINO PSYYKEELLÄ PYSTYÄ PYÖRITTÄMÄÄN ARKEAAN, HOITAMAAN KIUSASTA HUOLIMATTA NUO ASIAT MALLIKKAASTI.

        Jokainen antaa anteeksi siinä vaiheessa kun haluaa ja on siihen valmis, eikä siihen tarvita yhteydenottoa rikkoneeseen, väärin kohdelleeseen ihmiseen välttämättä ollenkaan.On ok tuomita ihminen teoistaan ja olla arvostamatta, kuten myös antamatta anteeksi, on ok omata periatteita ja joustaa niistä OMAN TAHTONSA ja TUNTOJENSA mukaan.


      • Järkeä peliin
        narsissinkukkia kirjoitti:

        No on täällä taas oikein parisuhdespesialistit neuvomassa: "jos rakastaa toista, niin EI TEE VIRHEITÄ!" ja "kun ei muutu, niin ÄLÄ ANNA ANTEEKS!" Nimimerkkinä Eroa! Siis järkee vähän tuohon touhuun! En ihmettele YHTÄÄN, että ero tulee, jos asenteet on tuolla tasolla!!!
        Ensinnäkin: K U K A A N ihminen EI OO TÄYDELLINEN, kaikki tekee virheitä, kuka enemmän, kuka vähemmän, tahattomia ja tahallisia. Siis IHAN JOKA IKINEN IHMINEN!!!
        Toisekseen: joka neuvoo, että älä vaan anna anteeks, neuvoo toista JÄÄMÄÄN ITSE ANTEEKSIANTAMATTOMUDESTA JOHTUVAAN KATKERUUDEN SUOHON!!!
        Oikea neuvo on: pyri antamaan aina anteeksi, koska silloin VAPAUTAT ITSESI siitä kahleesta, johon anteeksiantamattomuus sinut sitoo! Koska et ole itsekään täydellinen, olet velvollinen antamaan anteeksi, että olist itsekin oikeutettu SAAMAAN anteeksi muilta!
        ANTEEKSIANTO EI TARKOITA VÄÄRYYDEN TAI PAHUUDEN HYVÄKSYMISTÄ!!! Anteeksianto ei tarkoita myöskään, että pitää ehdoin tahdoin jäädä toisen kiusattavaksi. Anteeksianto vapauttaa vääryyden yläpuolelle, näkemään asiat ja ihmiset erillään, JOPA AUTTAMAAN tuota pahantekijää pois pahanteosta.
        Anteeksianto antaa VAHVUUTTA, HENKISTÄ VOIMAA, ja on aikuisempi asenne kuin tyhmä " ikinä en anna anteeks!" (Mä sanoisin semmoselle, että kiehu sitten vihan ja katkeruudensapessas! Et oo YHTÄÄN fiksumpi ku tuo ahantekijäkään!!!")
        Narsismista on tullut muoti-ilmiö, jolla voi selittää KAIKKI inhottavat ihmiset mielenvikaisiksi ja itsensä kohottaa virheettömänä ylempitasoiseks. Ei kaikki oireet ja ongelmat ole narsismia!!!

        "ANTEEKSIANTO EI TARKOITA VÄÄRYYDEN TAI PAHUUDEN HYVÄKSYMISTÄ!!! Anteeksianto ei tarkoita myöskään, että pitää ehdoin tahdoin jäädä toisen kiusattavaksi."

        Sinäpä sen sanoit sitten itse kuitenkin. Miksi pitäisi jäädä katselemaan ihmistä, joka ei tee muuta kuin kiusaa ja olettaa saavansa kaiken anteeksi? Missäköhän "kahleissa" sitä on jos ei anna anteeksi? Kahleissa on silloin kun antaa toisen kohdella itseään huonosti ilman mitään seuraamuksia ja kokee saman uudestaan ja uudestaan. Entä miten katkeruus liittyy asiaan? Jos toinen tekee väärin, miksi ihmeessä se PITÄÄ antaa joka kerta anteeksi? Selitäpä se jotenkin. Saako sinulle tehdä mitä vain ja saako sinua kohdella miten huonosti tahansa? Tahallaan tehty virhe on toista kunnioittamaton teko, ja sellaista oikeasti toisesta välittävä ihminen nimenomaisesti EI TEE.

        Kummallista, että jotkut yleensäkin luulevat voivansa kohdella toista ihmistä HUONOSTI!! Miksi näin on? Kukaan ei ole täydellinen, mutta miksi toista pitää tahallaan loukata ja kuvitella että se on täysin ok eikä siitä seuraa mitään?


      • lolo1
        narsissinkukkia kirjoitti:

        No on täällä taas oikein parisuhdespesialistit neuvomassa: "jos rakastaa toista, niin EI TEE VIRHEITÄ!" ja "kun ei muutu, niin ÄLÄ ANNA ANTEEKS!" Nimimerkkinä Eroa! Siis järkee vähän tuohon touhuun! En ihmettele YHTÄÄN, että ero tulee, jos asenteet on tuolla tasolla!!!
        Ensinnäkin: K U K A A N ihminen EI OO TÄYDELLINEN, kaikki tekee virheitä, kuka enemmän, kuka vähemmän, tahattomia ja tahallisia. Siis IHAN JOKA IKINEN IHMINEN!!!
        Toisekseen: joka neuvoo, että älä vaan anna anteeks, neuvoo toista JÄÄMÄÄN ITSE ANTEEKSIANTAMATTOMUDESTA JOHTUVAAN KATKERUUDEN SUOHON!!!
        Oikea neuvo on: pyri antamaan aina anteeksi, koska silloin VAPAUTAT ITSESI siitä kahleesta, johon anteeksiantamattomuus sinut sitoo! Koska et ole itsekään täydellinen, olet velvollinen antamaan anteeksi, että olist itsekin oikeutettu SAAMAAN anteeksi muilta!
        ANTEEKSIANTO EI TARKOITA VÄÄRYYDEN TAI PAHUUDEN HYVÄKSYMISTÄ!!! Anteeksianto ei tarkoita myöskään, että pitää ehdoin tahdoin jäädä toisen kiusattavaksi. Anteeksianto vapauttaa vääryyden yläpuolelle, näkemään asiat ja ihmiset erillään, JOPA AUTTAMAAN tuota pahantekijää pois pahanteosta.
        Anteeksianto antaa VAHVUUTTA, HENKISTÄ VOIMAA, ja on aikuisempi asenne kuin tyhmä " ikinä en anna anteeks!" (Mä sanoisin semmoselle, että kiehu sitten vihan ja katkeruudensapessas! Et oo YHTÄÄN fiksumpi ku tuo ahantekijäkään!!!")
        Narsismista on tullut muoti-ilmiö, jolla voi selittää KAIKKI inhottavat ihmiset mielenvikaisiksi ja itsensä kohottaa virheettömänä ylempitasoiseks. Ei kaikki oireet ja ongelmat ole narsismia!!!

        "OIKEUTETTU saamaan anteeksi muilta?" Mikä oikeus mulla olis saada kaikki anteeksi, jos vaikka lähtisin pettään äijääni tästä näin? Haloo? Eiköhän se oo mulla kirkkaana mielessä, että jos petän mun ukkoo, se jättää mut, eikä mulla oo aikaa ensinnäkään arpoo siinä antaakohan se nyt tän pettämisen anteeks?
        Sitä voi miettii katos asioita ennen kuin lähtee tekeen jotai paskaa et mitä siitä seuraa... mut tätähän ei kaikki osaa.


    • en tiedä

      Narsisti ei kestä katsoa peiliin eikä kestä kiinnijäämistä tai syyllisyyttä pienissäkään asioissa. Seuraa tilannetta myöntääkö koskaan mitään pieniäkään asioita?

    • narsismi on muotia

      tai sitten se ei vain rakasta sua enää?

    • olettesekaisin

      tai sitten vika onkin SUSSA? ;)

    • ohhoh...

      Jos ajattelet "puoliskostasi" tuolla tavalla, niin eroa. " Ei nyt vielä sentää ole ufo mennyt hänen ruumiiseensa..."
      Hoh. Tuosta on kunnioitus toista kohtaa aika hel-va-tan kaukana. Enkä sano, että toinen puolisko syytön olisi, mutta jos noin täytyy ajatella toisesta,niin olkaa erillänne. Ette ansaitse toisianne, kumpikaan.

    • argopatäoght

      ei osaa yksinkertaisesti vain riidellä vaan menee puolustuskannalle

    • ei osaa riidellä

      Meillä tuota samaa sillä tavalla että en saisi suuttua edes pienesti tai se on toiselle jo liikaa. Toinen lähtee vittuilun tielle heti jos saa toiminnastaan palautetta (minua loukattu jollain asialla) ja ydinsota on valmis, en tosin enää purskahtele itkuun van itsen itkuni toisen näkemättä ja yritän puhumalla viimeiseen saakka.

      Mutta: jokainen riita toistaa samaa minua tuhoavaa kaavaa. Toinen EI tule puolitiehen vastaan, hänen tekonsa eivät olekaan mitään, häne pakenee ja saan nuolla haavani YKSIN. Kunnes olen taas leppynyt ja menen ITSE hänen luokseen.

      Joskus kai se mitta täytyy tai ämpäri vuotaa ylitse, tämä tapa ei tunnu reilulta vaan suorastaan paskamaiselta. Ehkä joku kerta tyydyn vain sanomaan "Painu helvettiin" ja lähden viikoksi etelään. Se OLISI puolisolleni sopiva rangaistus.

    • En näe muuta ideaa

      Aloittajan jutusta juolahti joskus ajateltu: aviot ovat useimmiten kahden tavalla tai toisella enemmän tai vähemmän pipipäisen persoonan yrityksiä tallata toinen liiskaksi, jotta oma olo paranisi.

      • kuka aloitti sodan

        ei kyllä siihen riittää ihan se yksikin pipipää veetuilemaan ja hajottamaan


      • Sillä ei mtn väliä
        kuka aloitti sodan kirjoitti:

        ei kyllä siihen riittää ihan se yksikin pipipää veetuilemaan ja hajottamaan

        Väärin. Parisuhteissa on aina kaksi, joten niissä yksi ei tee yksin yhtään mitään.


      • on väliä
        Sillä ei mtn väliä kirjoitti:

        Väärin. Parisuhteissa on aina kaksi, joten niissä yksi ei tee yksin yhtään mitään.

        joskus yksi kiusaa parisuhteessa toista ja on tälle vahingollinen omaa sairauttaan tai ilkeyttään


      • Revi siitä
        on väliä kirjoitti:

        joskus yksi kiusaa parisuhteessa toista ja on tälle vahingollinen omaa sairauttaan tai ilkeyttään

        Ihminen, joka antaa kiusata itseään, on ihan yhtä pipi kuin kiusaajansakin. Tai sairas ja ilkeä - itselleen.


      • parempi katsoa itseä
        Revi siitä kirjoitti:

        Ihminen, joka antaa kiusata itseään, on ihan yhtä pipi kuin kiusaajansakin. Tai sairas ja ilkeä - itselleen.

        Minusta kiusaava on niistä kahdesta kypsymättömämpi ja alikehittyneempi.


      • Kiusaantumaton
        parempi katsoa itseä kirjoitti:

        Minusta kiusaava on niistä kahdesta kypsymättömämpi ja alikehittyneempi.

        Ei välttämättä, mutta henkisesti jälkeenjääneitä molemmat tyypit. Peili on hyvä kaveri, mutta ei auta, jos ei osaa katsoa, nähdä.


    • HilleviHillevi

      Pitkästä aikaa tulin tänne lukemaan näitä. Minun avomieheni jonka kanssa nyt tulee 9 vuotta täyteen, niin hän on kamala "möksähtelemään", eli suuttuu myös jostakin pienestä ja mököttää päiviä. Uhkailee lähtevänsä pois ja muuttavansa, on käskenyt minun muuttaa mutta nyt onneksi asutaan minun asunnossani. Nyt siis mökötys jatkuu vielä perjantaista. Minä olen siis herkkä heräämään ja mies sanoi perjantaina katsovansa Travolta juna elokuvan. Noh heräsin tietenkin just siihen aikaan kun tuo elokuva oli kellon mukaan loppunut ja menin sohvalle mitään sanomatta. En siis kysynyt mitään että loppuiko tai pyytänyt nukkumaan. Meni muutama sekunti niin tämä syöksyy sänkyyn ja arvasin että mökötys alkoi. Lauantaina lähti eikä näkynyt kuin sunnuntaina kahdeksalta illalla. Viestejä tuli muutama joissa uhkailtiin pois lähtemisellä. Haisi niin hirveälle viinalle ja tupakalle että heitin sen vaatteet ulos. Yääk!!! Tämä siis toinen reissu vuoden sisään kun mennään johonkin yöksi. Hällä ei ole mieskavereita oikeastaan vaan naisia :( Ei siis havaintoa missä on ollut enkä jaksa enää välittää. Jos muuttaa - muuttakoon mutta silloin juomakierre lähtee. Velkaa on hällä ja pakko maksaa niitä, joten kusessa kaulaa myöten. Käyn lakimiehen juttusilla viikon päästä että jos ero tulee niin miten homma parhaiten hoituu. Aluksi tämä osasi keskustella ja kiitti kun minä olen ainoa (?) nainen jonka kanssa keskustelu käy. Nyt ei vain näköjään saanut suutaan auki. Uskon että on aarre jos sellainen mies löytyy joka pystyy puhumaan vielä viiden vuoden päästä suhteen alusta tai sitten ongelmia ei ole.

      • Lähe kun voit

        Miehesi on todella lapsellinen. Jos ei tuosta aikuistu niin ainoa mitä voit tehdä on pistää hänet kävelemään. Tuo että uhkailee erolla on tosi rasittavaa. Jos hänellä on vielä velkoja niinkatso ettet joudu maksajaksi. Tosin jos ette ole avioliitossa ja et ole nimeäsi minnekään velkapapereihin pistänyt niin olet turvassa.


      • sano että lähtee

        kavereina vain naisia ja pois yötä no ei olis kyllä asiaa enää kotiin mun miehellä jos olis noin paljon nupissa pissaa ja ongelmia
        onko niin nähverö ettei uskalla lähteä, ehkä potku perseelle auttaa, taidat olla miehelle jonkinlainen äitihahmo?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe