ja mitä blues?

kipas

Eikös blues ole sitä mistä ne ensimmäiset rokkibiisit tehtiin? Ainakin se blues-kaava. Mitä blues on nykypäivänä?

11

3499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipas

      Kaiken paskanjauhamisen lomassa, kertoisitteko sitten vielä sen vastuksen, mitä se blues on.

    • Rimpula

      Kuunteleppas vaikka Shemekia Copelandin Levyä Turn the heat up:lta.. vaikka uusi versio married to the blues.

      • kipas

        no niinpä kuuntelenkin, avaanpa tässä radion ja sieltähän se sattuu tulemaan. En nyt lähde levykauppaan ostamaan juuri kyseistä levyä vain saadakseni selville mitä se blues on, varsinkin kun siitä ehkä saa aika kapea-alaisen käsityksen. Pyysin vain jotain näistä neroista kertomaan ihan kansankielellä miltä se on ja miltä se kuulostaa, mutta järkevää vastausta kun ei vain saa. Joten se niistä neroista kai.


      • Rimpula
        kipas kirjoitti:

        no niinpä kuuntelenkin, avaanpa tässä radion ja sieltähän se sattuu tulemaan. En nyt lähde levykauppaan ostamaan juuri kyseistä levyä vain saadakseni selville mitä se blues on, varsinkin kun siitä ehkä saa aika kapea-alaisen käsityksen. Pyysin vain jotain näistä neroista kertomaan ihan kansankielellä miltä se on ja miltä se kuulostaa, mutta järkevää vastausta kun ei vain saa. Joten se niistä neroista kai.

        Kun on tämä lukemisen ymmärrys ongelma kas yllättäen no käykö tämä blues on.. kuinka hyvin minulla menee, tai ei mene tai kuinka hyvän näköinen tyttö tai poika ystävä minulla on.. vakio teema :)


      • kipas
        Rimpula kirjoitti:

        Kun on tämä lukemisen ymmärrys ongelma kas yllättäen no käykö tämä blues on.. kuinka hyvin minulla menee, tai ei mene tai kuinka hyvän näköinen tyttö tai poika ystävä minulla on.. vakio teema :)

        Sellasta.


    • minä

      blues on kalenterin korvike. joka aamu herätään ja kaikki mitä tapahtuu tapahtuu kahdesti..ja musiikillisesti maailman parasta. Nykyään paljon muuttunut mutta loistavaa vieläkin.mene kauppaan ja osta levy ja kuuntele..niin sitä oppii. suosittelen taj mahalia..tai mayallin tuotantoa.kiitän

    • vihaaja

      Blues on sellaisesta olennosta kumpuavaa "musiikkia" jonka älykkyys on tutkitusti!!!! huomattavasti pienempi kuin ihmisen. Luultavasti kaikkien bluesista pitävien ns. "ihmisten" äo:n kanssa on samoin. Pelkään pahoin.

      • AlfredJKwak

        kirjoituksestasi päätellen olet itse oikein uppobluesmies,niin paljon se kertoo omasta älykkyydestäsi.


      • ns "ihminen"

        Kaikkea muuta voit vihata, mutta älä itseäsi. Paljastithan oman älykkyytesi tuolla kommentilla.


    • AlfredJKwak

      Nykypäivänäkin.

    • "John Lee"

      Niinpä... miten sen nyt kiteyttäisi....Blues on arkisen aitoa eikä liian monimutkaista, rehellistä,tunteisiin vetoavaa,kuitenkin monisävyistä tai monimuotoista musaa. Jonka kautta pystyy aistimaan aidon työtätekevän ihmisen..Niin puuvillapellon orjan kuin nykyisen hardworking-duunarin elämää.

    Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe