Anteeksi ei anneta

pulassa1ja2

Voi kunpa olisi osannut valita sellaisen kumppanin, joka osaa antaa anteeksi. Hän palaa aina ajassa taaksepäin ja riidoissa pahoittaa mielensä niin pahasti, että ei ikinä anna sitä anteeksi kokonaan.
Vaikka keskustelemme ja sovimme niin hänen haavansa eivät parannu. Ei vaikka mitä kävisi.

En voi ymmärtää kuinka tällainen tuomitseminen voi olla mahdollista.
Vasta kun kunnolla hän näkee, että kärsin ja itken, hän saattaa leppyä.

Toisaalta jos jotain hyvää minulle käy, niin sitten hän pahoittaa mielensä. Ihan outoa. Tämän olen huomannut tässä pikkuhiljaa. Ikäänkuin haluaa hallita rankaisun uhalla ja painostaa ja uhkailla että jos teet lisää virheitä, niin...
Eikä puhu heti vaan sulloo sisään kaikki viat ja sitten räjähtää silmille.

Nyt tuli kuitenkin jo niin rankkaa tekstiä, että tämä riita saattaakin jäädä viimeiseksi.

5

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikeaa?

      Mitä oikein kuvittelet? Että lakkaat kuulemasta asioista ja virheistä joita olet tehnyt ja saat ne aina ja joka kerta anteeksi? Ei toista kohdella huonosti ja hänelle puhutaan kuin aikuiselle, vaikka onkin vain vähäpätöinen olento eli nainen. Kato kun ne on ihmisiä. Jos et kunnioita toista, älä vaan oleta että sua kunnioitettaisiin. Pyydät anteeksi ja se ei tehoa? Mietipä sitä käyttäytymistäs hetken ja muuta se pysyvästi arvostavaksi ja älä sorru virheisiin. Toisesta välittävä ihminen ei tee mitään virheitä.

    • don'tshitwhereyoueat

      Kyllähän jokainen joskus virheitä tekee, siltä ei voi välttyä. Siinä olen kuitenkin samaa mieltä, että jos toisesta välittää aidosti, ei tällöin ole tarvetta toistuvasti loukata toista ja olettaa sitten että se on myöhemmin ihan ok. Pitäisi joskus ajatella ennen kuin toimii. Monet ihmiset tuntuvat ajattelevan, että toiselle voi kiukuspäissään sanoa mitä törkeyksiä tahansa, ja selvitä vain huikkaamalla anteeksi.
      Ja tietysti anteeksi täytyy osata antaa jos mielii jatkaa parisuhdetta, mutta kynnysmatoksi ei kenenkään tarvitse ruveta. Molemminpuolinen kunnioitus tuntuu olevan nykyään niin aliarvostettua..

    • vanha nainen

      Sanotaan, että kuka vanhoja kaivelee, sitä tikulla silmään. Ilmeisesti olet tehnyt jotain, jota kumppanisi ei pysty unohtamaan ja anteksiantamaan ja palaa riidoissa aina siihen samaan asiaan. Anteeksianto ja unohdus ovat asioita, joita kaikki eivät pysty tekemään. Haluatko, että kaikki toistuu kerta toisensa jälkeen samana? Tuskimpa. On asiasi miettiä miten tästä eteenpäin. Onko sinussa tarpeeksi voimaa jatkaa vai joko haluat luovuttaa? Ratkaisu on yksin sinun.

      • Ounouu

        Sitä olisi voinut miettiä, että saakohan anteeksi jos tekee tai toimii tietyllä tavalla. Anteeksianto on vaikeaa, koska ihminen muistaa yleensä sen, mitä hänelle on tapahtunut ja kuka sen teki. Miksi aloittajan on vaikea ymmärtää tätä?

        En itse juurikaan ymmärrä sitä taktiikkaa, että jos halutaan hyvä ihmissuhde, siinä törttöillään olan takaa ties monettako kertaa ja yhtäkkiä halutaan anteeksi. Miksi? Mitä hän tekee koko sillä tiedolla, että on saanut anteeksi? Haluaisiko anteeksipyytäjä itse tulla kohdelluksi huonosti?

        Koko homma on yksi törttöilyn ja anteeksiantamisen ja pyytämisen kierre josta ei pääse millään pois paitsi eroamalla törttöilijästä, joka ilmeisesti ei osaa tai ei halua toimia toisella tavalla. Jos yhtään kunnioittaa toista, niin on se tosiaan ihme jos pitää tehdä jotain täysin väärin häntä kohtaan.


    • Surusilmä

      Minulla on ihan sama tilanne. Minulla syntyi pieni riita kavarini kanssa. Olisin tahtonut sopia riidan jo samana iltana, mutta ei. Ajattelin, että riidan voi sopia seuraavana päivänä, mutta sama juttu. Lisäksi minulla on paniikkihäiriö.
      Sen laukaisia aikoinaan isäni kuolema.
      Soitin hänelle. Hän sanoi, että itkeminen ei auta yhtään. Sitten hän löi vain luuria kovaa. Minä toivoin, että asia olisi selvitetty. Yritin sopua kaikin keinoin. Kun vastarannan kiiski ei antanut periksi, niin minulle tuli kova paniikkikohtaus. Kädet hakkasivat ja en pystynyt puhumaan. Sitten hän kehtaa kirjoittaa, että onko minulla kaikki kotona, vaikka tiesi minun paniikkihäiriöstäni. Sitten hän sanoo, että en ole sellainen kuin pitäisi.
      Hän ei kuitenkaan kerron millainen minun pitäisi olla?
      Enkä ole kohdellut häntä niin huonosti, että pitäisi ladella tuollaista. Olen ostanut hänelle, kännykän, koruja, muumi astioita sekä polkupyörän. Silti hän kohtelee minua noin. En ymmärrä alkuunkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3438
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2108
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1672
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1527
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1107
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      946
    Aihe