Apua ja neuvoja suhdeahdistukseen.

apua5

Heippa. Mitä mun pitäisi tehdä, kun tuntuu että ahdistun mun miehen piruilevasta käytöksestä aivan liikaa. Mieheni siis on usein väsynyt kun tekee paljon töitä ja sit se tiuskii mulle usein vaikka sillä ei ole mitään syytä. Toisaalta haluaisin erota, mutta ostettiin yhteinen asunto vuosi sitten ja nyt on keittiöremppaa tulossa ja tuntuu että asunnon myymiseen ei tosiaan ole oikea aika. Eikä mulla rahat riittäisi asua yksin. On meillä pari vuotias koirakin joka varmasti kärsisi meidän erosta kun joutuisi muuttamaan jommankumman kanssa kerrostaloon ja olemaan sit aina työpäivät yksin.
Kysyisinkin että kuinka tyhmältä kuulostaa yrittää jatkaa suhdetta missä ei ehkä haluaisi olla vaan taloudellisista syistä ja siitä että oma stressitaso koko elämän takia on niin korkeella, että voimavaroja eroon ei kertakaikkiaan ole? Auttakaa mua pliis, ennen kun voimat loppuu oikeesti kokonaan ja uuvun tähän elämään ihan lopullisesti.

7

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma 40v aviossa

      Ota asia RAUHALLISESTI puheeksi miehen kanssa, kerro, ilman mitään tunnekuohuja, että hänen piikittelevä käytöksensä vie sulta voimia ja tuntuu tosi pahalta ja vaikeuttaa sun jaksamistas ja että hönen pitää lopettaa sellainen käytös, ennenkuin saa aikaan sulle pahemman stressin!
      Jos on fiksu mies ja rakastaa sinua, niin hän ymmärtää kyllä asiallista, vakavaa puhetta ja kun tuot ongelman esille HÄNTÄ SYYTTÄMÄTTÄ, kertoen nimenomaan, miltä SINUSTA tuntuu ja miten hänen käytöksensä sinuun vaikuttaa, niin eiköhän hän edes yritä muuttaa käytöstään. Voit puhua hänelle, että tarvitset oikeasti myös hänen tukeaan, että SINÄKIN jaksaisit puurtaa yhteisen kotinne hyväksi.
      Oletko itse työssä vai kotona? Jos olet enemmän kotona kuin hän, älä vaan urputa kotitöistä miehelle, vaan tee, mitä suinkin ehdit, että mies voi levätä, jos tekee yhteiseksi hyväksenne pitkää päivää töitä! Nauti jaole kiitollinen siitä, että teillä ON oma koti, koira ja toisenne, ja työtä ja toimeentuloa! Al katsella itse elämää positiivisemmin ja vältä kaikkea narinaa, linkaise miehen ajattelemattomat innistelyt olan yli ja naura mokomalle kiusankappaleelle, käönnä huumoriksi, jos osaat ja kykenet. Mut vältä nalkutusta! Hoida ukkoos, kyllä hän sen huomaa ja vastaa myös Sun toiveisiis!! Yhteispeliä, toisen hyväks toimimista, kiitollisuutta ja hellyyttä. Kyllä te eteenpäin selviätte! Eroa ei kannata miettiä, ellei toinen hypi vieraissa. Parisuhteessa mennään monenlaisia vaiheita yhdessä ja nimenomaan se lujittaa suhdetta, kun kaikesta yhdessä selvitään!

    • mistämetiedetään

      Tyhmältä tuntuu. Kolmas "asiantuntija"osapuoli vasta saa selkeytettyä onko teillä hyvä, huono vai tuhoon tuomittu suhde. Käy jollakulla psykologilla juttelemassa itse.

    • Kalteritango

      Kun meikämimmiä alkoi mies ja avio ahdistaa, niin otin välimatkaa, koska "etäältä näkee paremmin". Fyysisesti en poistunut mihinkään, mutta henkisesti harppasin julmetun pitkän askeleen ja aloin elää omaa elämääni. Sillä lailla saa perspektiiviä moneen asiaan, kun siirtyy asian navasta syrjään ja alkaa katsella ulkoreunalta, mitä on tapahtumassa.

    • apua5

      Kiitos paljon vastauksista ja neuvoista. Tehdään kyllä molemmat yhtäpaljon töitä ja hyvin ollaan saatu kotityötkin hoidettua ilman, että kummankaan tarvitsee siitä narista. Nalkuttaa en edes osaa. Ehkä minussa onkin se vika, että olen niin kiltti ja siedän liikaa toisen piruilua ja suuttumisia ja siksi juuri olen henkisesti niin loppu. Olen myös kokeillut että ottaisin vähän etäisyyttä ja antaisin aikaa itselleni ja omille jutuilleni, jotka lähinnä ovat päiväunien nukkumista ja koiran kanssa harrastamista, niin siitäkin olen kuullut valitusta. Nukun kuulemma liikaa enkä jaksa olla tarpeeksi häntä varten. Ehkä tolle miehelle sopisi paremmin sellainen nainen joka jaksaisi olla kotona hellan äärellä ja huomioida miestään ja ottaa kuraa niskaan. Minä oon kai sit liian itsenäinen ja kiltti persoona kun en jaksa toiselle äidiks ja holhoojaks ruveta. Aina vapaapäivinä kyllä siivoan kotia ja hoidan asioita, koskaan en käy kavereiden kanssa missään ulkona ja harvemmin ehdin edes omia sukulaisia nähdä kun asuvat toisessa kaupungissa.
      Vielä tuosta oman ajan ottamisesta. Helpommalla tuntuu pääsevän ku tekee mitä toinen tahtoo ku muuten joutuu riitelemään, ja voimavaroja ei riitelyyn tällähetkellä ole yyhtään. Olen vaan tainnut tehdä väärän valinnan miehen suhteen.- Olisi pitänyt tajuta jo ensimmäisistä piikittelyistä ja suuttumisista ja hänen riitelöy-yrityksistä, että ei ole oikea mies mulle. Mä vaan olen niin lopen uupunut riitelyyn ja kaikkeen siihen negatiiviseen energiaan joka meidän kämpässä vallitsee.

      Ahdistaa vaan niin kovin tämä tilanne, etten tiedä mitä tehdä. Voimat on loppu.

      • jjj2

        eihän vaan olisi narsistinen mies? vaikuttaa kyllä sille todella paljon..


    • Mars ja heti !

      Lopeta nukkuminen (paitsi yöllä) ja ala tavata ystäviäsi ja sukulaisiasi. Toivottavasti koiran kanssa harrastaminen tarkoittaa pitkiä lenkkejä ulkona. Lupaan, että voimat palautuvat ja virkistyt ja jaksat panna pöntölle hanttiin. Nyt sinä pyörit ja elät liian ahtaassa piirissä, sellainen väsyttää, ahdistuttaa ja sairastuttaa.

    • sain apua

      joku laittoikin että käy juttelemassa jonkun ammattilaisen kanssa - ihan yksinäsi. älä ole kaino ja "siisti" juttuja siellä vaan anna tulla omat tuntemukset - kaunistelematta. jos ei hänen kanssaan "synkkaa" vaihda - ammatilainen ymmärtää sen ja tietää että apua saa vain sellaiselta jonka kanssa "juttu luistaa" ja apuahan sieltä haetaan. hän todennäköisesti kehoittaa sua juttelemaan miehen kanssa - tee se ettei jää harmittamaan jälkeen päin. mutta älä nyt missään nimessä jää suhteeseen jossa et voi hyvin koiran ja taloudellisten syiden takia.. yksinkin selviää, jos sen useimmat "tajuaisi" täällä olisi monta monta onnellisempaa ihmistä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2564
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      311
      2326
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1687
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1395
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    10. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      59
      1375
    Aihe