Määräaikaisen työsopimuksen päättyminen ja uuden palkkaaminen

traalallaa11

Hei!

Määräaikainen työsopimukseni päätttyy helmikuun lopussa. Olen ollut noin vuoden töissä ja kaksi kertaa on sopimustani määräaikaisena jatkettu.

Nyt minulle ilmoitettiin, että sopimustani ei jatketa enää maaliskuussa vaan tilalleni palkataan uusi työntekijä. Onko minua kohdeltu väärin ja voinko tehdä jotain asialle?

4

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukeva

      Työnantaja voi valita kenet haluaa.

      Jos olet liittynyt liittoon ja työpaikalla on liiton jäseniä edustava luottamusmies, pyydä häntä selvittämään oliko noilla kahdella määräaikaisuudella lainmukainen perusteltu syy. Sitten jos ei ollut, voit miettiä, haluatko koettaa saada korvausta liiton lakimiehen avustuksella.

      Jos et ole liittynyt http://www.youtube.com/watch?v=-cefB_hGvz8

      • Kiitos vastauksesta.

        Epäilen kuitenkin, että miten tuo voi olla sallittua? Minulle on sanottu, että sopimustani ei jatketa eikä vakinaisteta, koska ei tiedetä kuinka kauan pysyn työssä.

        Tämän takia etsivät tilalleni uuden vakituisen työntekijän. Minulle on siis tarjottu aina määräaikaista työsuhdetta, vaikka paikka on pysyvä. Perustelut ovat olleet minulle aikaisemmin töiden projektiluontoisuus ja tilapäisen työvoimapulan korvaus.


      • oriente
        traalallaa11 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.

        Epäilen kuitenkin, että miten tuo voi olla sallittua? Minulle on sanottu, että sopimustani ei jatketa eikä vakinaisteta, koska ei tiedetä kuinka kauan pysyn työssä.

        Tämän takia etsivät tilalleni uuden vakituisen työntekijän. Minulle on siis tarjottu aina määräaikaista työsuhdetta, vaikka paikka on pysyvä. Perustelut ovat olleet minulle aikaisemmin töiden projektiluontoisuus ja tilapäisen työvoimapulan korvaus.

        "Yksityinen työnantaja saa palkata työsuhteeseen kenet haluaa, kunhan rekrytoinnissa ei syyllistytä tasa-arvolain ja yhdenvertaisuuslain tarkoittamaan syrjintään. Jos määräaikaisuudellesi on ollut laillinen peruste ja se päättyy, työnantajasi voi jatkaa tehtävien hoitamista palkkaamalla uuden määräaikaisen työntekijän, edellyttäen taas, että määräaikaisuudelle on laillinen peruste ja ettei sinun määräaikaisuutesi jatkamatta jättäminen johdu syrjivistä perusteista esimerkiksi sairaudesta tai raskaudesta."
        http://www.akavanerityisalat.fi/edunvalvonta/usein_tyosta_kysyttya/laillinen_maaraaikaisuuden_peruste_ja_kauanko_maaraaikaisuus_voi_kestaa

        Jos se projekti loppui ja jos se tilapäinen työvoimapula katosi, niin määräaikaisuuksille on voinut olla lailliset perusteet tai sitten ei. Sun pitää jutella teidän luottamusmiehen tai jonkun lakimiehen kanssa. Liitosta löytyy ilmaista lakineuvontaa ja muualta sitä saa rahalla.


    • Tillisilli

      Itsellä oli 3 määräaikaista, jatko on sitten ilman päättymispäivää. Se on voi voi- kun nyt ei tee vakisopparia kuka niin ei tee. Allekirjoittaissasi määräaikaista sitoudut itse siihen, että työsopimus päättyy sen sovitun mukaan- olethann jo saanut olla useamman näitä määräaikaisia.
      Oma pomoni perusteli itse vakinaistamisensa, että tilanne on tämä, ja lomat pyörineet kuten normaalistikin, että se on sinänsä sama- ja itse palkkausperuste kohdallani ei muutu...Ta on käsityksiltään ehkä inhimillinen, mutta vaatiikin et hommat rullaa- jollei, niin se on sitten oma valinta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe