Ex joka haluaa olla kaveri?

Otava

Erosta on yli vuos aikaa ja nyt otti ex yhteyttä ja haluaa olla kaveri käydä kahvilla kanssani.. Kun kysyin minkä takia haluaa olla "narsistinkanssa" kaveria.. Nii oon kuulemma hyvä tyyppi ja ystävä? Kertokaa kokeneemmat mitä hittoa tuo meinaa?

25

6005

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En usko sanaakaan

      Yrittää ottaa sut uudelleen jojotettavaksi. Älä mene jekutettavaksi... ja jos menet, niin älä missään tapauksessa usko sanaakaan siitä teatterista. Älä myöskään osoita mitään kiinnostusta sitä kohtaan, äläkä muutenkaan mitään tunnepitoista. Ole kuin tuo ex olisi sulle vain ilmaa... Tulet näkemään mitä uskomattomimman draamateatterin, teidän historia ja ero on "ihan uusiksi kirjoitettu" jne. Olen siis joskus käynyt kahvilla sekopaatti-exän luona, pokassa oli todellakin pidättelemistä, oli se sen verran naurettavan esityksen tilaisuutta varten väsännyt :D :D :D

    • arsgalfg

      Yksinäisyys, joku vielä vaivaa. Ei muita saatavilla.

    • 3203

      Voisin oman exän kanssa olla kaveri, mut sille on varmaan vasta nyt se katkeruusvaihde tullut. On tosi vihainen mua kohtaan, ym. Erosta on 1.5 vuotta. Se halusi ekaks olla kaveri ja oli iloinen ym, ja nyt se on kääntynyt vihaksi mua kohtaan.. Aika jännä, ku erosta on kumminki jo nii kauan.. Voiko se katkeruus/viha vaihde tulla noinkin myöhään? Kai se on viimein tajunnut et parempaa miestä ei voi löytää :D

    • ajanvietettä?

      Eksän kanssa ei valitettavasti voi enää olla ystävä vaikka olis seurustellut useitakin vuosia! Sen sanominen on usein sellainen "kohteliaisuus" joten lausu sinäkin eksällesi että "Toki voidaan olla ystäviä mutta pilaat välimme tällä jatkuvalla vanhojen asioiden kaivelulla ja yhteydenpidolla kun minulla on uusi heila. "

      • Kiskisu

        Tämä ei pidä paikkaansa. Parempaa ystävää kuin eksä ei olekaan. Häneen voit luottaa, hän tuntee sinut läpikotaisin, hän on antanut anteeksi kaiken kuten sinä olet antanut anteeksi ja rakastatte toisianne uudella, paremmalla tavalla.


      • ahiajiglf
        Kiskisu kirjoitti:

        Tämä ei pidä paikkaansa. Parempaa ystävää kuin eksä ei olekaan. Häneen voit luottaa, hän tuntee sinut läpikotaisin, hän on antanut anteeksi kaiken kuten sinä olet antanut anteeksi ja rakastatte toisianne uudella, paremmalla tavalla.

        no voit unohtaa kyllä sitten uudet suhteet jos eksän kanssa kaveruus menee vielä noin ykköseksi, myös eksä kun löytää uuden pistää viimeistään välit poikki niin se menee aina, joka kerta, joten turha jäädä roikkumaan


      • Kiskisu
        ahiajiglf kirjoitti:

        no voit unohtaa kyllä sitten uudet suhteet jos eksän kanssa kaveruus menee vielä noin ykköseksi, myös eksä kun löytää uuden pistää viimeistään välit poikki niin se menee aina, joka kerta, joten turha jäädä roikkumaan

        Minun eksäni on yksi parhaita ystäviäni nykyään. Hän on parisuhteessa, mutta pidämme silti yhteyttä silloin tällöin, varsinkin kun työnkin puolesta törmäämme.

        Kuulostaa joltain teinien eroamisilta sellaiset, ettei enää koskaan voi puhua sanaakaan. Minä en ole koskaan täysidiootin kanssa seukannut, vaan vain niin fiksujen miesten että niille on käyttöä kavereinakin.


      • Oma kokemus
        Kiskisu kirjoitti:

        Tämä ei pidä paikkaansa. Parempaa ystävää kuin eksä ei olekaan. Häneen voit luottaa, hän tuntee sinut läpikotaisin, hän on antanut anteeksi kaiken kuten sinä olet antanut anteeksi ja rakastatte toisianne uudella, paremmalla tavalla.

        Yritin olla eksän kanssa kavereita, koska tunsin, että vaikka olimme huonoja rakastavaisia, voisimme olla hyviä ystäviä. Meillä oli ollut jotain kaunista,ja tunsimme toisemme hyvin. Alun perin minä halusin katkaista suhteemme täysin ja kokonaan, mutta mies halusi vielä tavata sillon tällöin, jutella puhelimessa jne. Suostuin tähän, ja vähitellen suhteemme vaikutti normalisoituvan.

        Sitä isompi järkytys oli, kun noin puolentoista vuoden kuluttua "erostamme" mies tunnusti, että rakastaa vieläkin ja teki hyvin selväksi, että haluaa minua. Tiesi hyvin minun seurustelevan ja haukkui samaan syssyyn silloisen miesystäväni, vaikkei edes tuntenut häntä. Tunsin tulleeni petetyksi pahemman kerran. Minä olin arvostanut miestä ystävänä ja luottanut häneen, mutta eipä hällä tuntunut olevan mielessä muu kuin päästä sänkyyn. Jos se sitten olikin tosirakkautta, ei miehen käytös sitä mielestäni osoittanut.

        Uskon, että omasta puolestani ystävyys olisi voinut toimia. En eron jälkeen ajatellut eksää seksuaalisesti, jotenkin kielsin sen puolen kokonaan. Kunnioitin häntä sen verran, etten halunnut antaa hänen toivoa tai edes kuvitella mitään.


    • yks vaan

      Itse ainakin olen halunnut exän kanssa puhua kun ero oli kamala ja jäi vaivaamaan. Ex ei ikinä halunnut puhua. Mulla on uusi ja en halua exää tai kaipaa mutta asioita olisin halunnut selvittää. Ex ei halua joten väkisin en voi. Olen hyvä ystäbä yhden toisen exän kanssa ilman ongelmaa kun kumpikaan ei halua toista ja molemmilla on hyvä uusi.

      • olet ripustautuja

        mistä silti moinen läheisriippuvuus ja roikkuminen, ihmisiä on maailmassa miljardeja, eksillä pilaat vain olemassa olevat suhteesi, ei niillä kannata ylpeillä vaan rohkeasti aikuistua ja aloittaa aina uusi elämä, eksät ei tarvitse sua mihinkään etkä sä tarvitse eksiä, ellei nyt ole pakollista yhteistä kaveriporukkaa tai oltu ennen suhdetta jo vuosia ystäviä


      • ei ole noin
        olet ripustautuja kirjoitti:

        mistä silti moinen läheisriippuvuus ja roikkuminen, ihmisiä on maailmassa miljardeja, eksillä pilaat vain olemassa olevat suhteesi, ei niillä kannata ylpeillä vaan rohkeasti aikuistua ja aloittaa aina uusi elämä, eksät ei tarvitse sua mihinkään etkä sä tarvitse eksiä, ellei nyt ole pakollista yhteistä kaveriporukkaa tai oltu ennen suhdetta jo vuosia ystäviä

        No tämä ex jonka kanssa ollaan hyviä ystäviä on tosiaan ollut ystäväni 16 vuotta. Voidaan puhua mistä vaan mutta en ikinä haluaisi muuta. En missään tilanteessa. Meillä on yhteisiä ystäviä ja hän on pystynyt auttamaan vaikeissa tilanteissa minua ja miestäni. Sitä on tosi ystävyys. Silti nykyisen mieheni ja minun suhde ei häneen mitenkään kaadu. mieheni luottaa minuun etten olisi tekemisissä jos olisi pienintäkään tunnetta.

        Toinen ex jäi ahdistamaan koska ero ja kaikki muukin häneen liittyen oli kamalaa. Haluaisin ettei asiasta ikinä olisi paha olla. Tämän exän kanssa nyt ei tarvi kaveri olla. Meidän vaan on välillä pakko nähdä Ja olla tekemisissä koska on yhteinen lapsi. Olisi mukavaa jos pakollinen yhteyden pito ei olisi niin kamalaa.

        En ole ylpeä existäni mutta toinen on parhaita ystäviäni ja toista siis pakko nähdä. Nykyinen mieheni on rakas ja tärkein ihminen lapseni lisäksi. Hänen kanssaan asun ja ollaan yhdessä loppu elämä. Ei meidän suhteeseen nämä exät vaikuta mitenkään eikä miehenkään ex. Ehkä joskus ei nämä exät ole enää mitenkään elämässäni mutta nykyisen kanssa ollaan naimisissa ja aiotaan olla aina. Elämäntilanteet on eri ihmisillä niin erilaisia. En minäkään muissa tapauksissa olisi exien kanssa tekemisissä.


      • mut kukin tavallaan
        ei ole noin kirjoitti:

        No tämä ex jonka kanssa ollaan hyviä ystäviä on tosiaan ollut ystäväni 16 vuotta. Voidaan puhua mistä vaan mutta en ikinä haluaisi muuta. En missään tilanteessa. Meillä on yhteisiä ystäviä ja hän on pystynyt auttamaan vaikeissa tilanteissa minua ja miestäni. Sitä on tosi ystävyys. Silti nykyisen mieheni ja minun suhde ei häneen mitenkään kaadu. mieheni luottaa minuun etten olisi tekemisissä jos olisi pienintäkään tunnetta.

        Toinen ex jäi ahdistamaan koska ero ja kaikki muukin häneen liittyen oli kamalaa. Haluaisin ettei asiasta ikinä olisi paha olla. Tämän exän kanssa nyt ei tarvi kaveri olla. Meidän vaan on välillä pakko nähdä Ja olla tekemisissä koska on yhteinen lapsi. Olisi mukavaa jos pakollinen yhteyden pito ei olisi niin kamalaa.

        En ole ylpeä existäni mutta toinen on parhaita ystäviäni ja toista siis pakko nähdä. Nykyinen mieheni on rakas ja tärkein ihminen lapseni lisäksi. Hänen kanssaan asun ja ollaan yhdessä loppu elämä. Ei meidän suhteeseen nämä exät vaikuta mitenkään eikä miehenkään ex. Ehkä joskus ei nämä exät ole enää mitenkään elämässäni mutta nykyisen kanssa ollaan naimisissa ja aiotaan olla aina. Elämäntilanteet on eri ihmisillä niin erilaisia. En minäkään muissa tapauksissa olisi exien kanssa tekemisissä.

        monissapa tapauksissa on niin että jos se ex on niin tärkeä sen kanssa tehdään silloin tällöin muutakin muistojen verestämistä, tai toive siihen olisi ainakin jommalta kummalta suunnalta, ja vain harvoin exät jäävät edes samaan paikkaan asumaankaan vaan menevät eteenpäin elämässään kohdaten aina uusia ihmisiä. ei myöskään ole täysin ongelmatonta että exälle kerrotaan kaikki sydämenasiat ja etenkin ne oman parisuhteen ongelmat, ja vaikka, tämä uusi puoliso vaikuttaisi olevan ok asian kanssa, ei hän alitajuisesti tunnekaan kuitenkaan niin, vaan että on tuo toinen läheisempi mies tai nainen, johon on syvempi suhde, ja siihen voi loppua se mielenkiinto, ja seuraus on usein pettäminen koska monen onni ei kestä lähellä liikaa ihmisiä jotka pääsevät lähemmäksi kuin oma puoliso, intiimisti tai henkisesti


    • ei onnistu ei

      Ex: n kanssa kaveriksi haluava yrittää vielä tuppautua toisen elämään tällä hyvä ystävä-potaskalla. Eron jälkeen voidaan olla normaaleissa ja korrekteissa väleissä mutta ei taatusti hyvä ystävä. Silloinhan oltaisiin vielä yhdessä jos niin hyvioä kavereita oltaisiin, varsinkin jos seksi on jo suhteesta kuollut. Silloinhan ollaan jo suhteen aikana hyvä kaveri linjalla. Eli tätä ehdottava osapuoli yrittää pitää suhdetta vielä yllä.

    • Kiskisu

      Eksän kanssa voi käydä kahvilla huoletta. Hänellä voi olla anteeksipyydettävää, tai haluaa nähdä että sinulla on kaikki hyvin. Tai sitten hänellä on taka-ajatuksia, mutta sitä ei voi tietää, ellei mene kahville.

      Aina pitää tavata eksä ainakin kerran ja antaa mahdollisuus ystävyyteen.

      • sallisitko itse?

        voihan sitä käydä kahvilla jos haluaa mutta tuskin se siitä ystävyydeksi enää muuttuu vaikka niin sanotaan ihan kiltteyttä, uusi puoliso kuvioissa EI siedä kuvioissa exiä kun uutta suhdetta yritetään muodostaa, mieti omalle kohdallesi ;)


      • Kiskisu
        sallisitko itse? kirjoitti:

        voihan sitä käydä kahvilla jos haluaa mutta tuskin se siitä ystävyydeksi enää muuttuu vaikka niin sanotaan ihan kiltteyttä, uusi puoliso kuvioissa EI siedä kuvioissa exiä kun uutta suhdetta yritetään muodostaa, mieti omalle kohdallesi ;)

        Eksä nyt on varma asia, siitä ei ainakaan tarvitse olla mustasukkainen. Ei kai se olisi eksä, jos jotain väreilyä vielä olisi.


    • ggggtt

      On yleistä että exä halutaan takaisin. On yleistä myös että exän kanssa petetään.
      Ihan aiheesta ap siis pelkää.

      • Avaa Hakas takas

        Toinen lähestymistapa, erostani kyseiseen kihlattuuni on hirween pitkä aika, niin pitkä ettei luultavasti edes tunnistettaisi toisimamme jos törmättäisiin sattumalta.
        Totta meidänki tapauksessa on ettemme jääneet paikkakunnalle jossa tapasimme ja rakastuimme, menimme menojamme eri suuntiin.
        Kun aikaa on kulunut olen usein miettinyt uskaltaisinko ottaa tähän naiseen tai onko hän rouva nykyään, kenties, yhteyttä.
        Olen aivan varma ettei välilemme leimahtaisi mitään kipinää, mutta olisi se kiva kuulla hänestä ja vertailla tietojamme silloisista yhteisistä ystävistämme, elettyä elämää on aina mielenkiintoista päivittää.
        Mutta tuskinpa tulemme kohtaamaan, minulta ainakin puuttuu sitä munaa uskaltaa tehdä jotain asian suhteen, pelkään pakkeja?


    • rivien-välistä

      Exäs ei vaan löytänyt mitään merkittävää suhdetta ja aika kultaa muistot entiseen.. niinhän tuo tuppaa menemää. Sano sille, että olet kihloissa nykyään.. mutta kaipa sitä voi joskus käydä kahvilla.

      Pari päivää tuon jälkeen jos saat negatiivista postia puhelimeesi niin tiedät, että exäs on pahati pettynyt ettei ovi enää auennut jos sitä kaavaili.

      • ite oon eronnu kuukaus sitten ja sattuu nii saatanasti.=( tuntuu ettei pysty olee erossa ja paskinta on sen että se on jo tutustumasssa uuteen..( mutta outoa jos laitain viestiä se kuitenkin vastaaa.. miksi ihmeessä jos sil on jo toinen


      • nainen1990 kirjoitti:

        ite oon eronnu kuukaus sitten ja sattuu nii saatanasti.=( tuntuu ettei pysty olee erossa ja paskinta on sen että se on jo tutustumasssa uuteen..( mutta outoa jos laitain viestiä se kuitenkin vastaaa.. miksi ihmeessä jos sil on jo toinen

        kertokaahan miten pääse yli:(


      • mies1980-2
        nainen1990 kirjoitti:

        kertokaahan miten pääse yli:(

        Ei siitä pääse yli muuten ku lopettamalla niitten viestien laittaminen.. oon ollu samassa tilassa kolme kuukautta :/
        Sen eroprosessin joutuu joka kerta alottaan alusta kun toivonkipinä on kerran herännyt. Eikä se lopu ennenkuin lopettaa.
        Nyt oon ollu pari viikkoa "kuivilla" ja oon helpottunu.


      • en tiiä olenko hullu kun pyysin hänet takaisian ja otti mut kyl ollaa kokeiltu olee nyt yhdessä ja tuntui hyvältä noo tuli taas riitoja :( kuitenki ollaa yhessä outoo on se ettei se enää laittele viestiä että mä vaan laitan haluakooha se ees olla mun kaa vai ottiks mut vaa ku säälii vaik sanoi että rakastaa mua. taas tunteet iha sekaisin


    • enmoitiexää

      Minulla on tosi hyvät välit exän kanssa. Ei kuitenkaan soitella jatkuvasti vaan ainoastaan jos ja kun on asiaa. Muuten annetaan toistemme olla rauhassa.

    • kisunkaa

      Harvoin kyse on vain vilpittömästä kahvittelusta mutta sitäkään vaihtoehtoa ei voi sulkea pois.
      Erosin sovussa exäni kanssa ja nykyään olemme parhaat ystävät. Seurustelimme monta vuotta ja elämä olisi tuntunut tyhjältä täysin ilman häntä. Keskustelimme usein siitä että missä mennään, ettei toisen tunteet tule yllätyksenä tai kumpikaan elättele toivoa suhteen jatkumisesta. Hyvin on toiminut jo monen vuoden ajan eikä meillä ole mitään aikeita palata yhteen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe