Palstalla on alettu "keskustelemaan" erilaisuuksista ..

alex.kasi

Viime aikoina on Adventismi palstalle tullut joku joka puolustaa kiven kovaa omaa uskoaan ikuiseen hel'vetin piiinaan .. Tämä on hänelle niin tärkeä asia että voi helposti hänen kirjoituksistaan huomata kuika epäilevällä kannalla tämä ihminen tosiasiassa on tässä ikuisen piina helvetin uskossaan.

Ketä me voimme syyttää siitä että jotkut ihmiset ovat joutuneet tämän petollisen uskon kouriin? Itse ihmistä ? Ei, minusta olisi väärin syyttää näitä ihmispoloisia .. sillä heidät on aivopesty uskomaan noihin hirvittäviin asioihin usein jo lapsesta asti ja heidän uskoaan ruokitaan päivittäin - ei vain sen kirkon tai lahkon taholta johon he mahdollisesti kuuluvat vaan myös esimerkiksimedian kautta. Tänään tulee lähes jokaisen ihmisen kotiin television välityksellä päivittäistä propagandaa jossa on osana ihmisen kuolematon sielu - ihmiset eivät edes ajattele enää asiaa niin luonnollista se heille on uskoa omaan kuolemattomuuteensa. Askel oma-kuolemattomuus uskosta ikuisen piinan uskoon on lyhyt - sillä ilman uskoa omaan kuolemattomuuteensa ei voi uskoa ikuiseen hel'vetin piinaan. Kun nämä - minun mielestäni - sokaistuneet ihmiset siis levittävät sitä uskoaan ikuiseen helvettiinsä ovat he vain pieni osa siiinä koko maailmaa käsittävät uskonnollisen propagandan levityksessä jonka alku sanoiksi voisi panna "Ei, ette te kuole"..

Mielestäni nämä ihmiset ovat säälittävässä asemassa - he ovat sanan täydessä merkityksessä "Propagandan uhreja". mutta heillä on valinnan vapaus ja toivoahan aina voi että yksi ja toinen pääsee irti noista piinakahleistaan - no, mielummin tietysti toivoisi että kaikki hairahtaneet tulisivat järkiinsä - mutta se tuskin tulee tapahtumaan koska "ikuisen piinan propaganda mylly" pyörii kaiken aikaa ennen näkemättömällä vauhdilla.

alex

14

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otakops
      • Ei ole, se oli ehdottomasti kielletty ottavasta yhteyttä vaivaja henkiin - koska ne eivät ole niiden henkiä joita nämä ihmispoloiset luulivat niiden olevat .. vaan näiden ..joista Pietari puhui seuraavasti :

1. Piet. 3:
        18 Sillä myös Kristus kärsi kerran KUOLEMAN syntien tähden, VANHURSKAS vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta TEHTIIN eläväksi hengessä, 19 jossa hän myös meni pois ja SAARNASI VANKEUDESSA oleville HENGILLE, 20 jotka MUINOIN eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

Jospa lukisit Raamattua ihan sellaisenaan - kokeile joskus - ala alusta ja älä muuttele sanojen merkitystä, älä arvuuttele ja kuuntele sellaista mitä nämä mustakaavut sanovat.

Minä sanon Raamatun periaatteet oat seuraavat:
        Vain ja ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus , jos joku sanoo jotain muuta - se ei ole totta ja Raamatusta selviää oikein HYVIN sekin että MIKSI näin on.

Raamattu opettaa meille että Jumala on TÄYDELLINEN Elämä - täydellinen kaikissa teoissaan, oikeudenmukaisuudessaan ja rakkaudessaan , armossaan .. jumala on täydellinen KAIKESSA .

Se on Kumalan TÄYDELLISYYS joka tekee Jumalasta kuolemattoman Elämän - se merkitsee myös että Jumala ei koskaan voisi tehdä mitään sellaista mikä sotisi hänen täydellisyyttään vastaan. Jos ymmärrät tämän olet jo oikeaal tiellä ..

Kuolemattomuuteen tarvitaan siis aina Jumalan täydellisyyttä - ja ihmiselle sitä ei ole, siitä kai olemme yhtä mieltä - me olemme EPÄTÄYDELLISIÄ - jokainen meistä ja siksi meissä ei ole iankaikkista elämää - me olemme kuoleman omia.

Raamattu kertoo kuinka Aadam valitsi oman tiensä, vaikka Jumala oli varoittanut häntä tekemästä sitä sillä jos han sen tekisi - hän kuolisi. Sillä ihminen ei voi ilman Jumalaa saavuttaa kuolemattomuutta. Ei se auta ihmistä että hän tietää mikä on hyvää tai pahaa - sillä ihmisestä ei ole tietonsa noudattajaksi - jos hän on erossa Luojastaan. Siksi Aadamista ja kaikista hänen jälkeläisistään tuli kuoleman omia - meissä itsessämme ei ole iankaikkista elämää. Me olemme vajavaisia ..ja siksi kuolevia --

Jotkut kysyvät miksi sitten Jumala antoi ihmisen itse valita - eikö Jumala tiennyt että oli mahdollisuus että ihminen valitsisi väärin? Kyllä Jumala tiesi sen, mutta sen joka haluaa iankaikkisen elämän täytyy valita se itse - sillä vain siten voin ihminen olla Jumalan yhteydessä - VAPAAEHTOISESTI - ei koskaan muuten. Iankaikkista elämää ei ole kuin täydellisessä vapaudessa, Ihmisen täytyy valita se itse, valita se Jumalan täydellisyys jossa ainoastaan on iankaikkista elämää. Nyt me tiedämme että me olemme vajavaisia ja kaukana Jumalan vanhurskaudesta ja siksi me olemme kuoleman omia. Nyt Jumala ei voisi vain armahtaa meitä sanomalla että synti ei ole kuolemaksi TÄLLÄ KERTAA..- Se ei olisi mahdollista täydelliselle Jumalalle - SIKSI Jumala lähetti meille Vapahtajan - joka tuli maailmaan ja opetti sitä Jumalan totuutta jossa ainoastaan on iankaikkinen elämä - ja jonka pahat ihmiset murhasivat (huomaa että Raamattu todella sanoo että Jeesus MURHATTIIN). Jeesuksen teot ovat aina Jumalan tahdon mukaisia ja siksi hän on yhtä iankaikkinen kuin Jumala itse - heissä on sama Jumaluus (siis se Jumalan täydellisyys jossa kuolemattomuus on). Sitä Jeesuksen kuolemaa Jumala käyttää armahtaessaan kuoleman omia ihmisiä - jos ihminen kieltää sen että Jeesus kuoli ja kieltää sen että hän itse on kuoleman oma - mitä hän silloin haluaa Jumalalta .. juu avaimet taivaaseen ..

Siinä sinulle mietittävää ..

alex

• otakops
        alex.kasi kirjoitti:

Ei ole, se oli ehdottomasti kielletty ottavasta yhteyttä vaivaja henkiin - koska ne eivät ole niiden henkiä joita nämä ihmispoloiset luulivat niiden olevat .. vaan näiden ..joista Pietari puhui seuraavasti :

1. Piet. 3:
        18 Sillä myös Kristus kärsi kerran KUOLEMAN syntien tähden, VANHURSKAS vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta TEHTIIN eläväksi hengessä, 19 jossa hän myös meni pois ja SAARNASI VANKEUDESSA oleville HENGILLE, 20 jotka MUINOIN eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

Jospa lukisit Raamattua ihan sellaisenaan - kokeile joskus - ala alusta ja älä muuttele sanojen merkitystä, älä arvuuttele ja kuuntele sellaista mitä nämä mustakaavut sanovat.

Minä sanon Raamatun periaatteet oat seuraavat:
        Vain ja ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus , jos joku sanoo jotain muuta - se ei ole totta ja Raamatusta selviää oikein HYVIN sekin että MIKSI näin on.

Raamattu opettaa meille että Jumala on TÄYDELLINEN Elämä - täydellinen kaikissa teoissaan, oikeudenmukaisuudessaan ja rakkaudessaan , armossaan .. jumala on täydellinen KAIKESSA .

Se on Kumalan TÄYDELLISYYS joka tekee Jumalasta kuolemattoman Elämän - se merkitsee myös että Jumala ei koskaan voisi tehdä mitään sellaista mikä sotisi hänen täydellisyyttään vastaan. Jos ymmärrät tämän olet jo oikeaal tiellä ..

Kuolemattomuuteen tarvitaan siis aina Jumalan täydellisyyttä - ja ihmiselle sitä ei ole, siitä kai olemme yhtä mieltä - me olemme EPÄTÄYDELLISIÄ - jokainen meistä ja siksi meissä ei ole iankaikkista elämää - me olemme kuoleman omia.

Raamattu kertoo kuinka Aadam valitsi oman tiensä, vaikka Jumala oli varoittanut häntä tekemästä sitä sillä jos han sen tekisi - hän kuolisi. Sillä ihminen ei voi ilman Jumalaa saavuttaa kuolemattomuutta. Ei se auta ihmistä että hän tietää mikä on hyvää tai pahaa - sillä ihmisestä ei ole tietonsa noudattajaksi - jos hän on erossa Luojastaan. Siksi Aadamista ja kaikista hänen jälkeläisistään tuli kuoleman omia - meissä itsessämme ei ole iankaikkista elämää. Me olemme vajavaisia ..ja siksi kuolevia --

Jotkut kysyvät miksi sitten Jumala antoi ihmisen itse valita - eikö Jumala tiennyt että oli mahdollisuus että ihminen valitsisi väärin? Kyllä Jumala tiesi sen, mutta sen joka haluaa iankaikkisen elämän täytyy valita se itse - sillä vain siten voin ihminen olla Jumalan yhteydessä - VAPAAEHTOISESTI - ei koskaan muuten. Iankaikkista elämää ei ole kuin täydellisessä vapaudessa, Ihmisen täytyy valita se itse, valita se Jumalan täydellisyys jossa ainoastaan on iankaikkista elämää. Nyt me tiedämme että me olemme vajavaisia ja kaukana Jumalan vanhurskaudesta ja siksi me olemme kuoleman omia. Nyt Jumala ei voisi vain armahtaa meitä sanomalla että synti ei ole kuolemaksi TÄLLÄ KERTAA..- Se ei olisi mahdollista täydelliselle Jumalalle - SIKSI Jumala lähetti meille Vapahtajan - joka tuli maailmaan ja opetti sitä Jumalan totuutta jossa ainoastaan on iankaikkinen elämä - ja jonka pahat ihmiset murhasivat (huomaa että Raamattu todella sanoo että Jeesus MURHATTIIN). Jeesuksen teot ovat aina Jumalan tahdon mukaisia ja siksi hän on yhtä iankaikkinen kuin Jumala itse - heissä on sama Jumaluus (siis se Jumalan täydellisyys jossa kuolemattomuus on). Sitä Jeesuksen kuolemaa Jumala käyttää armahtaessaan kuoleman omia ihmisiä - jos ihminen kieltää sen että Jeesus kuoli ja kieltää sen että hän itse on kuoleman oma - mitä hän silloin haluaa Jumalalta .. juu avaimet taivaaseen ..

Siinä sinulle mietittävää ..

alex

Alex sanoo: " Jospa lukisit Raamattua ihan sellaisenaan - kokeile joskus -"

• otakops kirjoitti:

Mitä minä (säälittävässä tilassani :) tarkoitan on esimerkiksi, että luet Raamattua siten että et muuttele sanojen merkitystä itsellesi sopivaksi, vaan esimerkiksi kutsut kuolemaa kuolemaksi, lunastusta lunastukseksi, tuhoutumista tuhoutumiseksi ja niin edelleen.

Vain näin tekemällä jo alkaa Raamattu valjeta paljon enemmän.. sinullekin ..nyt olet kirkon oppilas .. ja minä tiedän oikein hyvin mitä se tarkoittaa .. Kun luin kerran aikanani kirkon Raamattukurssia - jo sen alussa sanottiin että "Me luterilaisessa kirkossa uskomme että kuolema tarkoittaa sielun erkanemista ruumiista.. ja siinä se sitten olikin - se sulki tehokkaasti suuren osan Raamatusta kurssilaisille ..
        joiden piti nyt ajatella että kuolema voi tarkoittaa eriasioita - nyt siis sinä ja kaltaisesi muuttelette sanojen merkitystä aina TARPEEN VAATIESSA.
        Esimerkiksi josku kuolema on todella kuolema (siis elämän loppu), joskus taas synti on kuolema, joskus kuolemaa ei edes ole .. koska siitä on tullut ikuinen helvetin piina ja niin edelleen .. sama asia kun on kysymys tuhoutumisesta - joskus se tarkoittaa tuhoutumista .. mutta ei aina - tarpeen vaatiessa tuhosta tulee "kadotus" jonkinlainen katoaminen jota voidaan sitten ymmärtää lähes kuinka vain (esimerkiksi paavali ei koskaan puhu mistään kadotuksesta vaan aina tuhoutumisesta).

Kolmas asia olisi että heität sen "helvetti"-sanan pois kokonaan .. sillä se on pakanauskosta kotoisin oleva sana ja käsitys ..ja sen luullakseni sinäkin tiedät aivan hyvin ..

Siis miksi sanoa, että Jeesus puhui helvetistä vaikka hän 100% varmuudella puhui Gehennasta ja yhtä varmaa on että Gehenna oli Hinnomin laaksossa oleva kaatopaikka ..ja yhtä varmaa on että ne jotka kuuntelivat jeesuksen puhetta TIESIVÄT SEN..

Se oli muuten sama paikka jossa Israelilaiset polttivat lapsiaan pri tuhatta vuotta aikaisemmin - niinkuin varmasti tiedät) teko josta Jumala sanoi että se oli hänelle KAUHISTUS .. Ja nyt te käytätte samaa paikkaa ikuisenpiinan uskonne todisteena?!!

Tuo on aivan nurinkurista - mietihän että kun esimerkiksi kun Raamattu sanoo, että ihmiset ETSIVÄT kuolemaa, mutta kuolema pakenee heitä ..

Ilm. 9:6
        Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä..

..mitä ihmiset silloin ETSIVÄT sinun uskosi mukaan .. ? jos se ei ole kuolemaa ..minä olen (tässä säälittävässä tilassani :) aivan varma että todella etsivät kuolemaa koska he halusivat kuolla eli lopettaa elämänsä ja sen kärsimykset.

Myös se olisi hyvä että hyväksyt sen Raamatun totuuden, että iankaikkista elämää on vain Jumalan valtakunnassa..

alex :)

• Näin Raamattu sanoo
        otakops kirjoitti:

Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi.

Hepr. 10:39
        Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat tuhoon, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

Hes. 18:19
        ................Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

• alex.kasi kirjoitti:

Mitä minä (säälittävässä tilassani :) tarkoitan on esimerkiksi, että luet Raamattua siten että et muuttele sanojen merkitystä itsellesi sopivaksi, vaan esimerkiksi kutsut kuolemaa kuolemaksi, lunastusta lunastukseksi, tuhoutumista tuhoutumiseksi ja niin edelleen.

Vain näin tekemällä jo alkaa Raamattu valjeta paljon enemmän.. sinullekin ..nyt olet kirkon oppilas .. ja minä tiedän oikein hyvin mitä se tarkoittaa .. Kun luin kerran aikanani kirkon Raamattukurssia - jo sen alussa sanottiin että "Me luterilaisessa kirkossa uskomme että kuolema tarkoittaa sielun erkanemista ruumiista.. ja siinä se sitten olikin - se sulki tehokkaasti suuren osan Raamatusta kurssilaisille ..
        joiden piti nyt ajatella että kuolema voi tarkoittaa eriasioita - nyt siis sinä ja kaltaisesi muuttelette sanojen merkitystä aina TARPEEN VAATIESSA.
        Esimerkiksi josku kuolema on todella kuolema (siis elämän loppu), joskus taas synti on kuolema, joskus kuolemaa ei edes ole .. koska siitä on tullut ikuinen helvetin piina ja niin edelleen .. sama asia kun on kysymys tuhoutumisesta - joskus se tarkoittaa tuhoutumista .. mutta ei aina - tarpeen vaatiessa tuhosta tulee "kadotus" jonkinlainen katoaminen jota voidaan sitten ymmärtää lähes kuinka vain (esimerkiksi paavali ei koskaan puhu mistään kadotuksesta vaan aina tuhoutumisesta).

Kolmas asia olisi että heität sen "helvetti"-sanan pois kokonaan .. sillä se on pakanauskosta kotoisin oleva sana ja käsitys ..ja sen luullakseni sinäkin tiedät aivan hyvin ..

Siis miksi sanoa, että Jeesus puhui helvetistä vaikka hän 100% varmuudella puhui Gehennasta ja yhtä varmaa on että Gehenna oli Hinnomin laaksossa oleva kaatopaikka ..ja yhtä varmaa on että ne jotka kuuntelivat jeesuksen puhetta TIESIVÄT SEN..

Se oli muuten sama paikka jossa Israelilaiset polttivat lapsiaan pri tuhatta vuotta aikaisemmin - niinkuin varmasti tiedät) teko josta Jumala sanoi että se oli hänelle KAUHISTUS .. Ja nyt te käytätte samaa paikkaa ikuisenpiinan uskonne todisteena?!!

Tuo on aivan nurinkurista - mietihän että kun esimerkiksi kun Raamattu sanoo, että ihmiset ETSIVÄT kuolemaa, mutta kuolema pakenee heitä ..

Ilm. 9:6
        Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä..

..mitä ihmiset silloin ETSIVÄT sinun uskosi mukaan .. ? jos se ei ole kuolemaa ..minä olen (tässä säälittävässä tilassani :) aivan varma että todella etsivät kuolemaa koska he halusivat kuolla eli lopettaa elämänsä ja sen kärsimykset.

Myös se olisi hyvä että hyväksyt sen Raamatun totuuden, että iankaikkista elämää on vain Jumalan valtakunnassa..

alex :)

(alex kirjoittaa) "..nyt olet kirkon oppilas .. ja minä tiedän oikein hyvin mitä se tarkoittaa .. Kun luin kerran aikanani kirkon Raamattukurssia -"

• höpönlöpön

Raamatussa ei ole mitään kuolemattoman sielun käsitettä ollenkaan.

• Kopittelija007 kirjoitti:

(alex kirjoittaa) "..nyt olet kirkon oppilas .. ja minä tiedän oikein hyvin mitä se tarkoittaa .. Kun luin kerran aikanani kirkon Raamattukurssia -"

Sen minä tiedän mitä sinä täällä kirjoittelet.. ja niistä käy esimerkiksi selville että uskot omaan kuolemattomuuteesi ja luotujaan ikuisesti piinaavaan jumalaasi ja että sen seurauksena et tunne Raamattua kovinkaan hyvin.

Nyt sitten tiedän senkin että sanot saaneesi profetian ja että sanot sen mukana tutustuneesi Raamatun sanomaan.
        ----
        Mutta valitettavasti ..
        Nyt on niin että ei kukaan joka uskoo ikuisesti luotujaan piinaavaan jumalaan tunne Raamatun Jumalaa ja jos ei tunne Jumalaa edes sen vertaa että väittää Hänen luoneen elämää ikuiseen piinaan - silloin ei voi lukea Raamattua ihan oikein.. näin se nyt vain on - joten sinun Raamatun tuntemuksesi ei ole oikein .. ja se mikä osoittaa vieläkin enemmän kuinka väärässä olet on että et edes halua ajatella kuin sitä omaa kummallista ja aivan selvästi väärää raamatuntulkintaasi.

Sitä minä olen usein ajatellut .. että kun teille ikuiseen piinaan uskojille sanotaan asiat siten kuin ne Raamatussa tulevat esiin jos Raamattua luetaan ILMAN ennakkoluuloja - niin te alatte puhumaan siitä kuinka typeriä ihmiset jotka eivät usko Ikuiseen helvetin piinaan ovat. Se on suunnilleen sama laulu aina .. Miksi?

Mikset ota kantaa itse asiaan?
        Jos sallit niin minä uskon että se johtuu siitä että ei sitä teidän oma-kuolemattomuus-oppianne voi puolustaa millään .. siihen vain uskotaan ??!! - kuinka järjetön se sitten onkin ..

Ja jos se että ei usko olevansa kuolematon vaikka sitten helvetissä on mielestäsi "ämmäin juoruja" niin sitten on ämmät ihan oikeassa ja sinä olet väärässä. Katsos kun RAAMATTU ei anna tukea noille oma-kuolemattomuus taruille tai niiden mukana tulleille ikuisen piinan harhoille. Se on jotain mikä sinulta on jäänyt huomaamatta, nyt olet saanut senkin armon että se sinulle kerrotaan.

Minä en usko ihmisten puheisiin vaan ainoastaan Raamattuun.
        Jos et nyt satu tietämään niin en myöskään kuulu mihinkään kirkkoon tai lahkoon - olen vain vapaa ja raamatullinen - ja pidän kiinni Raamatun sanomasta .. sillä olen havainnut että se on todella uskottava - kun sen on ensin oppinut tuntemaan. Raamattu on Jumalan sanaa.. oletko ajatellut sitä ?

Valitettavasti olet yhä täynnä harhaluuloja niin Raamatun opetuksista kuin ihmisistäkin - joten en usko sinun profetoimisiisi koska et tunne Jumalsta mitään.

Asia on nimittäin niin että Raamattun sanomaa ei ole edes vaikea ymmärtää - jos ei ala lukemaan sitä siten että ENSIN USKOO johonkin ja sitten alkaa sovittamaan Raamatun kirjoituksia omiin uskomuksiinsa. Se ei käy ollenkaan .. mutta valitettavasti se on juuri siten ihmiset tavallisesti tekevät ja siksi on maailmassa vaikka kuinka monta kirkkoa ja lahkoa ja kaikissa "ollaan oikeassa" vaikka ei ollakaan ...

Mutta keskustellaan asioista ilman, että aletaan pahemmin mollaamaan ketään ..

alex

• otakops
        alex.kasi kirjoitti:

Sen minä tiedän mitä sinä täällä kirjoittelet.. ja niistä käy esimerkiksi selville että uskot omaan kuolemattomuuteesi ja luotujaan ikuisesti piinaavaan jumalaasi ja että sen seurauksena et tunne Raamattua kovinkaan hyvin.

Nyt sitten tiedän senkin että sanot saaneesi profetian ja että sanot sen mukana tutustuneesi Raamatun sanomaan.
        ----
        Mutta valitettavasti ..
        Nyt on niin että ei kukaan joka uskoo ikuisesti luotujaan piinaavaan jumalaan tunne Raamatun Jumalaa ja jos ei tunne Jumalaa edes sen vertaa että väittää Hänen luoneen elämää ikuiseen piinaan - silloin ei voi lukea Raamattua ihan oikein.. näin se nyt vain on - joten sinun Raamatun tuntemuksesi ei ole oikein .. ja se mikä osoittaa vieläkin enemmän kuinka väärässä olet on että et edes halua ajatella kuin sitä omaa kummallista ja aivan selvästi väärää raamatuntulkintaasi.

Sitä minä olen usein ajatellut .. että kun teille ikuiseen piinaan uskojille sanotaan asiat siten kuin ne Raamatussa tulevat esiin jos Raamattua luetaan ILMAN ennakkoluuloja - niin te alatte puhumaan siitä kuinka typeriä ihmiset jotka eivät usko Ikuiseen helvetin piinaan ovat. Se on suunnilleen sama laulu aina .. Miksi?

Mikset ota kantaa itse asiaan?
        Jos sallit niin minä uskon että se johtuu siitä että ei sitä teidän oma-kuolemattomuus-oppianne voi puolustaa millään .. siihen vain uskotaan ??!! - kuinka järjetön se sitten onkin ..

Ja jos se että ei usko olevansa kuolematon vaikka sitten helvetissä on mielestäsi "ämmäin juoruja" niin sitten on ämmät ihan oikeassa ja sinä olet väärässä. Katsos kun RAAMATTU ei anna tukea noille oma-kuolemattomuus taruille tai niiden mukana tulleille ikuisen piinan harhoille. Se on jotain mikä sinulta on jäänyt huomaamatta, nyt olet saanut senkin armon että se sinulle kerrotaan.

Minä en usko ihmisten puheisiin vaan ainoastaan Raamattuun.
        Jos et nyt satu tietämään niin en myöskään kuulu mihinkään kirkkoon tai lahkoon - olen vain vapaa ja raamatullinen - ja pidän kiinni Raamatun sanomasta .. sillä olen havainnut että se on todella uskottava - kun sen on ensin oppinut tuntemaan. Raamattu on Jumalan sanaa.. oletko ajatellut sitä ?

Valitettavasti olet yhä täynnä harhaluuloja niin Raamatun opetuksista kuin ihmisistäkin - joten en usko sinun profetoimisiisi koska et tunne Jumalsta mitään.

Asia on nimittäin niin että Raamattun sanomaa ei ole edes vaikea ymmärtää - jos ei ala lukemaan sitä siten että ENSIN USKOO johonkin ja sitten alkaa sovittamaan Raamatun kirjoituksia omiin uskomuksiinsa. Se ei käy ollenkaan .. mutta valitettavasti se on juuri siten ihmiset tavallisesti tekevät ja siksi on maailmassa vaikka kuinka monta kirkkoa ja lahkoa ja kaikissa "ollaan oikeassa" vaikka ei ollakaan ...

Mutta keskustellaan asioista ilman, että aletaan pahemmin mollaamaan ketään ..

alex

" Jos et nyt satu tietämään niin en myöskään kuulu mihinkään kirkkoon tai lahkoon - olen vain vapaa ja raamatullinen - ja pidän kiinni Raamatun sanomasta .."

Miksi et kuulu mihinkään seurakuntaan ?

Minä olen luterilainen vaikka en kaikessa sen "Liberaali-teologien" harhoihin uskokaan ja olenkin hyvin ekumeeninen kristitty ja raamattua seuraava ja perustelen
        ajatukseni aina raamatulla ja en tee niin kuin "eräät tekevät"

Se mitä sinä tiedät profetioista jotka johtavat elävöitettyyn sanan ymmärtämiseen, niin et nähtävästi tiedä mitään mutta minäpä tiedän !

>>>>"Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä; sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu." (2Tim 1:12)

• otakops kirjoitti:

" Jos et nyt satu tietämään niin en myöskään kuulu mihinkään kirkkoon tai lahkoon - olen vain vapaa ja raamatullinen - ja pidän kiinni Raamatun sanomasta .."

Miksi et kuulu mihinkään seurakuntaan ?

Minä olen luterilainen vaikka en kaikessa sen "Liberaali-teologien" harhoihin uskokaan ja olenkin hyvin ekumeeninen kristitty ja raamattua seuraava ja perustelen
        ajatukseni aina raamatulla ja en tee niin kuin "eräät tekevät"

Se mitä sinä tiedät profetioista jotka johtavat elävöitettyyn sanan ymmärtämiseen, niin et nähtävästi tiedä mitään mutta minäpä tiedän !

>>>>"Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä; sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu." (2Tim 1:12)

:) Jaha - mutta ei tuo sano mitään .. ei sitten yhtikäs mittää ..

Ainoa mikä sanoo on Raamattu - sinä selität omia ajatuksiasi Raamatulla - juuri niinkuin jo sanoin aikaisemmin. Ei sellainen ole oikein ajateltua.. että ensin uskoo ja sitten lukee jonkun kohdan Raamatusta ja käyttää sitä omien uskomuksiensa tueksi..

Sorry - ei kelpaa :)

alex

• Kuolemattomuus oppi on yksi paholaisen valhe. Jumala on selvästi sanonut. Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava.
      Sielunvihollinen on kuitenkin saanut ihmiset uskomaan vastakkaisen väitteen. Ette suinkaan kuole.

Ja suurin osa ihmiskuntaa on sielunkuolemattomuus opin kahleissa
      Pakanallisen kuollettavia hedelmiä ovat myöskin sielun vaellus oppi, oppi tietoisesta tilasta kuolemassa, kiirastulioppi, spiritismi, oppi jumalattomien loputtomasta kärsimyksistä helvetin tulijärvessä.

Pimeyden ruhtinas esittää Jumalan kostonhimoiseksi hirmuvatiaaksi ja epäoikeudenmukaiseksi. Täten hän saa monet ihmiset vihaamaan Jumalaa ja hänen sanaansa.

Toinen sielunvihollisen juoni on saada ihmiset uskomaan, että kun raamattu esittää Jumalan rakastavana, niin he eivät voi uskoa, että Jumala vaivaisi loputtomassa vaivassa jumalattomia.
      Mutta kun he uskovat sielunkuolemattomuuteen, niin he uskovat että viimein kaikki ihmiset pelastuu.
      Tämä petos rohkaisee ihmisiä tehdä pahaa. Ja rikollisuus lisääntyy, juuri mitä paholainen on toivonutkin.

• Hyvä Ann-Elina! Toit taas puhdasta tietoa raamatun oikeasta sanomasta. Kiitos!

Kuolemattomuus oppi on yksi paholaisen valhe. Jumala on selvästi sanonut. "Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava." Juuri niin KUOLTAVA, eikä kiduttava iankaikkisesti. Kun Jumala vetää henkesä pois ihmisestä, hän KUOLEE.

Miten voisikkaan elää ilman elämää. Kuollut on sitävarten juuri kuollut, kun häneltä puuttuu elämä, kuolema on elämän vastakohta.

• Tottakiai kuolema on ikuinen ero Jumalasta ja kaikesta muustakin, kun Jumala vetää henkensä pois, niin silloin ihminen kuolee ja muuttuu elottomaksi.

Ilman elämää ihminen on TÄYSIN kuollut.

He jotka kokevat TOISEN KUOLEMAN, niin senjälkeen ei heitä enää voi herättää kukaan, koska Jumala on lopulliseti oottanut pois antamansa elämän ja sulkenut heidät pois mielestään.

Ilman elämää ihminenkin on täysin kuollut ja tiedoton. Mutoinhan hän ei olisi kuollut jos hänellä olisi; vain elämälle yksi mahdolliset tietoisuus ja tunto jäljellä.

Mitenkähän tätä yksikertaista asiaa on niin vaikea monien ymmärtää?

Pitänee olla tällainen yksikertainen ihminen, että tajuaa tuon asian? Eikös siellä Jumalan sanassakin sanota jossain, että Jumala ottaa pois viisasten viisauden ja antaa sen lapsenmielisille ja yksinkertaisille?

• Alex.kasi vaikeroi:

[][] Viime aikoina on Adventismi palstalle tullut joku joka puolustaa kiven kovaa omaa uskoaan ikuiseen hel'vetin piiinaan .. [][{]

Kuitenkin näyttää olevan juuri alex se ainoa, joka "ikuisesta hellvetin piinasta" puhuu, Sirkka-Iitan lisäksi siis. Ymmärrän että hellvetti voi piinata ateisteja, mutta että alexia ja sirkkaa se noin riivaa - outoa.

Alexia tuntuu piinaavan lähinnä se, että hänen sielunsa on kuolematon - Jumalan luota se on annettu ja sinne se palaa tilille.
      Liitossa Kristuksen kanssa ei kuitenkaan pitäisi olla pelättävää, ei vaikka hellvettiin joutuisi.

Ps. 139:8
      Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.

Evankeliumi on ehdottoman tärkeää. Ei Kristus uhrautunut siksi, että jotkut saisivat boonusta tämän elämän jälkeen, vaan siksi että jokainen ihminen välttämättä tarvitsee pelastusta. Vaikka oletusarvoisesti sanottaisiin, ettei sielu ole kuolematon, niin typerää olisi jumalattoman tuudittautua siihen, että kuolema vapauttaa hänet tilinteosta; että hän ei ole kuolematon sielu, vaan jalostettu apina.

Luuk. 12:20
      Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
      2. Kor. 5:10
      Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

Rohkaisen jokaista tarrautumaan Kristukseen, sillä vähäisinkin ihminen on enemmän kuin kaikki maailman eläimet yhteensä.

antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3056
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2482
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2473
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2151
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      243
      1745
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      101
      1699
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      455
      1675
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1594
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1552
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      23
      1359
    Aihe