Pitkään aikaan en olekaan saanut hylsyä auton katsastuksessa, mutta nyt oli TODELLA pienestä kiinni.
Auton viat:
Toinen rekisterikilven valo palanut.
Oikeanpuoleinen parkkivalo palanut.
Vetoakselin suojakumi vasemmalta halki.
Jarrupalat kuluneet, mutta vielä hiukan pintaa jäljellä, eivät siis raudoilla. (jarrutesterissä jarrut ok).
Moottorin pohja öljyinen (ei kuitenkaan tiputtele).
Näillä peruistein hylkäys ja auto ajokieltoon (korjaamolle sai "nilkuttaa" ja takaisin katsastukseen).
Itselleni tuli mieleen että konttorilla menee taloudellisesti huonosti ja pitää saada rahastettua pariin kertaan sama asiakas. Aikaisemmin vastaavat "ongelmat" on kyllä merkattu korttiin ja kehoitettu korjaamaan, mutta leima on silti saatu rekisteriotteeseen.
Nyt kävin toistamiseen ja sain kuin sainkin autoon leiman massiivisten korjausoperaatioiden jälkeen. Vieläkin tuli natinaa likaisesta koneesta. Onko kukaan nähnyt sellaista yli kymmenvuotiasta autoa, jossa ei jonkinlaista pientä öljyvuotoa olisi? Tai jossa olisi alta puhdas kone?
Toivottavasti uusintakäynnistä maksamani 17 euroa meni katsastusmiesten virkistyssäätiölle tai muuhun hyvään käyttöön. Sen verran väsyneen näköisiä ressukat olivat kolhiessaan rengasraudalla auton pohjaa.
Leiman saanti pienestä kiinni!
55
3330
Vastaukset
- no joo
pienistä vioista kertyy,tervetuloa uudelleen.Harmittaisi minuakin tollainen näpertely.
- Premium Luxus
Mielestäni autosi olisi pitänyt hylätä lopullisesti ja viedä romuttamolle! Arvaa vaan ottaako minua ja esim. vaimoani ajella uusilla autoilla teidän ruoste romujen seassa! Vaarannatte toisten liikenteessää liikkumisen, järkyttäviä romuja näkee päivittäin, missä joku rasva amis köröttelee nortti huulessa haalarit päällä. Onneksi asumme Espoossa meren rannalla, koska siellä harvemmin teidänlaisia törkimyksiä on!
t. Akateeminen- Hylsy
Ei ole tästäkään pitkä matka merenrantaan. Autoja on enemmän kuin yksi harrastelaitteet päälle. Teikäläisen uuden micran kierrän tuolla vanhemmallakin vehkeellä kuin keilan. Ole siis huoleti ja keksi jotain parempaa valehdeltavaa.
Muutoinkin ylimielinen asenteesi haiskahtaa luuserin puheelta. Olisi kiva tietää mistä tiedekunnasta sinunlaisiasi "Akateemisia" löytyy. Ei ainakaan tietojenkäsittelytiedettä lukemasta... :) - BOMB..
Hylsy kirjoitti:
Ei ole tästäkään pitkä matka merenrantaan. Autoja on enemmän kuin yksi harrastelaitteet päälle. Teikäläisen uuden micran kierrän tuolla vanhemmallakin vehkeellä kuin keilan. Ole siis huoleti ja keksi jotain parempaa valehdeltavaa.
Muutoinkin ylimielinen asenteesi haiskahtaa luuserin puheelta. Olisi kiva tietää mistä tiedekunnasta sinunlaisiasi "Akateemisia" löytyy. Ei ainakaan tietojenkäsittelytiedettä lukemasta... :)siis osu ja uppos! heh..heh..
- Lurium Prexus
Ei pidä olla niin saamaton, että lähtee viemään autoa leimalle tarkistamatta valojen toimivuutta. Olisit varmasti päässyt korjauskehoituksella läpi jo ekalla yrittämällä, jos olisit viitsinyt vaihtaa ne polttimot etukäteen. Sympatiani ovat katsastusmiehen puolella.
- Hylsy
... tottakai tarkastan erityisesti etu parkkivalon, lampun jota en edes normaaliajossa koskaan näe, kiitos valoautomatiikan. Ei muuten näe sitä lamppua kukaan muukaan palamassa, samasta syystä. Rekisterikilven valo on vähän samanlainen.
Itse tietysti pidin autoa varsin hyväkuntoisena kun sen sinne vein. Mitään noista vioista ei voi todeta ajon aikana. Luonnollisesti olisin mainitut viat korjauttanut muutenkin katsastuksen jälkeen. Onhan se aika helvetin tyhmää ajaa jarrut raudoille tai revenneen vetarinkumin kanssa. Itseäni lähinnä huvitti ajokielto, jota en noudattanut. Uusintakäyntiin mennyt ajanhukka ja 17 eur (100 mk) rahastus ei naurattanut pätkääkään.
Lisäksi tämä sama kaveri kopsi tosiaankin rengasraudalla pohjaa, tarkoituksena varmaankin tehdä ehjään pohjaan hyvät alut; on sitten seuraavana vuonna parit kunnon ruostevauriot löydettäväksi. - luulis
Hylsy kirjoitti:
... tottakai tarkastan erityisesti etu parkkivalon, lampun jota en edes normaaliajossa koskaan näe, kiitos valoautomatiikan. Ei muuten näe sitä lamppua kukaan muukaan palamassa, samasta syystä. Rekisterikilven valo on vähän samanlainen.
Itse tietysti pidin autoa varsin hyväkuntoisena kun sen sinne vein. Mitään noista vioista ei voi todeta ajon aikana. Luonnollisesti olisin mainitut viat korjauttanut muutenkin katsastuksen jälkeen. Onhan se aika helvetin tyhmää ajaa jarrut raudoille tai revenneen vetarinkumin kanssa. Itseäni lähinnä huvitti ajokielto, jota en noudattanut. Uusintakäyntiin mennyt ajanhukka ja 17 eur (100 mk) rahastus ei naurattanut pätkääkään.
Lisäksi tämä sama kaveri kopsi tosiaankin rengasraudalla pohjaa, tarkoituksena varmaankin tehdä ehjään pohjaan hyvät alut; on sitten seuraavana vuonna parit kunnon ruostevauriot löydettäväksi.olevan suuri vaiva silloin tällöin ennen ajoon lähtöä (auton käynnissä ollessa) käydä auton ympäri muutama askel ja tarkistaa valojen kunto...ajovaloautomatiikan ei pitäisi vaikuttaa siihen vaikeuttavasti mitenkään (ne valot saa parkeillekin ihan siitä viusta vääntämällä), vaan kyllä se on ihan laiskuutta, jos sitä ei viitsi tehdä.
Jos reksakilvenvalokin on pimeenä, niin siinä voi olla pimeällä onnettomuuspaikalta pakenemistilanteessa (tai "tahattomassa" pakenemisessa) uhrilla hieman kiperät paikat. Joten jopa sen valon palamisen tärkeyden ymmärrän erittäin hyvin.
Ja kumuloituna vikoja oli autossasi niin monta, että en ihmettele uusintakäynnin vaatimusta ollenkaan. Tiedän sanoa, että tahtoo monella jäädä pelkästään korjauskehotuksen voimalla viat monesti korjaamatta...
Ei millään pahalla. - Hylsy
luulis kirjoitti:
olevan suuri vaiva silloin tällöin ennen ajoon lähtöä (auton käynnissä ollessa) käydä auton ympäri muutama askel ja tarkistaa valojen kunto...ajovaloautomatiikan ei pitäisi vaikuttaa siihen vaikeuttavasti mitenkään (ne valot saa parkeillekin ihan siitä viusta vääntämällä), vaan kyllä se on ihan laiskuutta, jos sitä ei viitsi tehdä.
Jos reksakilvenvalokin on pimeenä, niin siinä voi olla pimeällä onnettomuuspaikalta pakenemistilanteessa (tai "tahattomassa" pakenemisessa) uhrilla hieman kiperät paikat. Joten jopa sen valon palamisen tärkeyden ymmärrän erittäin hyvin.
Ja kumuloituna vikoja oli autossasi niin monta, että en ihmettele uusintakäynnin vaatimusta ollenkaan. Tiedän sanoa, että tahtoo monella jäädä pelkästään korjauskehotuksen voimalla viat monesti korjaamatta...
Ei millään pahalla.Valoautomatiikka vaikuttaa siten, että KUKAAN ei tule KOSKAAN näkemään sitä palavaa parkkivaloa normaaliolosuhteissa. Eikä siten huomaa jos se on palanut. Koko parkkivalotoiminnon voisi suomessa ihan huoletta poistaa autoista. Näillä säännöillä niille ei juuri ole käyttöä.
Rekisterikilven valoistakin vain toinen pimeänä. Rekisterikilpi oli siis valaistu, niin että jos rikollisesti pakenisin onnettomuuspaikalta (mikäköhän ihmeen vuoksi tämmöinen edes tuli mieleesi) olisi kilpi ollut lukukelpoinen.
Summa summarum. Minusta turhaa pilkutusta ja rahastusta.
BTW: Haluanpa nähdä kuinka sinä lähdet autollasi liikkeelle. Ensin auto käyntiin, kierrät katsomassa valot, sitten vaihdat parkit, kierrät auton, sitten ilmeisesti fikkarilla katsot että jarrupalat on kunnossa jostain vanteenvälistä ja lopuksi kopeloit pohjaa ihan vain varmistaaksesi että kaikki suojakumit ovat kunnossa ja ettei vain helman ruosteensuojaus ole päässyt pettämään. Luonnollisesti tarkastat näiden lisäksi vielä turvavarusteet huolellisesti. Testaat nykäisemällä vöistä että ne varmasti lukittuvat mahdollisessa onnettomuustilanteessa. Ehkäpä vielä testerillä tarkastat ovatko pakokaasut kohdallaan, onhan se auton pidemmän keston ja ympäristönkin vuoksi paikallaan. Lisäksi öljytikkuun kannattaa katsoa ja pienellä mukana kannettavalla painemittarilla tarkistaa että renkaissa on sopivasti ilmaa. Lisäksi näin talven tullen on hyvä jollain kätevästi taskuun sujautettavalla mittarilla tarkistaa sekä jäähdytys että akkunesteen tila...
Joopa joo... :) - /////////////////////////
Hylsy kirjoitti:
Valoautomatiikka vaikuttaa siten, että KUKAAN ei tule KOSKAAN näkemään sitä palavaa parkkivaloa normaaliolosuhteissa. Eikä siten huomaa jos se on palanut. Koko parkkivalotoiminnon voisi suomessa ihan huoletta poistaa autoista. Näillä säännöillä niille ei juuri ole käyttöä.
Rekisterikilven valoistakin vain toinen pimeänä. Rekisterikilpi oli siis valaistu, niin että jos rikollisesti pakenisin onnettomuuspaikalta (mikäköhän ihmeen vuoksi tämmöinen edes tuli mieleesi) olisi kilpi ollut lukukelpoinen.
Summa summarum. Minusta turhaa pilkutusta ja rahastusta.
BTW: Haluanpa nähdä kuinka sinä lähdet autollasi liikkeelle. Ensin auto käyntiin, kierrät katsomassa valot, sitten vaihdat parkit, kierrät auton, sitten ilmeisesti fikkarilla katsot että jarrupalat on kunnossa jostain vanteenvälistä ja lopuksi kopeloit pohjaa ihan vain varmistaaksesi että kaikki suojakumit ovat kunnossa ja ettei vain helman ruosteensuojaus ole päässyt pettämään. Luonnollisesti tarkastat näiden lisäksi vielä turvavarusteet huolellisesti. Testaat nykäisemällä vöistä että ne varmasti lukittuvat mahdollisessa onnettomuustilanteessa. Ehkäpä vielä testerillä tarkastat ovatko pakokaasut kohdallaan, onhan se auton pidemmän keston ja ympäristönkin vuoksi paikallaan. Lisäksi öljytikkuun kannattaa katsoa ja pienellä mukana kannettavalla painemittarilla tarkistaa että renkaissa on sopivasti ilmaa. Lisäksi näin talven tullen on hyvä jollain kätevästi taskuun sujautettavalla mittarilla tarkistaa sekä jäähdytys että akkunesteen tila...
Joopa joo... :)etkä kerran vuodessa kykene autosi kuntoa edes suurinpiirtein tarkastamaan? Aivan oikein sulle että joudut käyttämään konttorilla uudestaan.
Autohan pitää muutenkin huoltaa vähintään kerran vuodessa!!
Tais katsastusmies oivaltaa millanen kaveri on kyseessä.
Koska olisit esimerkiksi ne jarrupalat sitten tarkastanut saati vaihtanut? Tuskin koskaan. Alkaa haista siltä. Jos luulen väärin, pyydän anteeksi. - tähän
///////////////////////// kirjoitti:
etkä kerran vuodessa kykene autosi kuntoa edes suurinpiirtein tarkastamaan? Aivan oikein sulle että joudut käyttämään konttorilla uudestaan.
Autohan pitää muutenkin huoltaa vähintään kerran vuodessa!!
Tais katsastusmies oivaltaa millanen kaveri on kyseessä.
Koska olisit esimerkiksi ne jarrupalat sitten tarkastanut saati vaihtanut? Tuskin koskaan. Alkaa haista siltä. Jos luulen väärin, pyydän anteeksi.paremmin en olisi itsekään olisi osannut kitisijälle vastata. Sarkastisesta joka päivän "tarkastusluettelosta" huolimatta tiettyjä perustarkastuksia voidaan vaatia jokaiselta autoilijalta. Turha tulla tänne sitten itkemään ylimääräistä katsastuskäyntiä.
Jos ei autostaan vaivaudu edes palaneita polttimoita vaihtamaan (tai ei osaa),niin tuskinpa mitään muutakaan turvallisuuteen vaikuttavaa tulee korjanneeksi. Joten voipi olla ihan hyvä, että sitten edes kerran vuodessa se "paha katsastusmies" pakottaa laittamaan auton edes säädylliseen kuntoon! - Hylsy
tähän kirjoitti:
paremmin en olisi itsekään olisi osannut kitisijälle vastata. Sarkastisesta joka päivän "tarkastusluettelosta" huolimatta tiettyjä perustarkastuksia voidaan vaatia jokaiselta autoilijalta. Turha tulla tänne sitten itkemään ylimääräistä katsastuskäyntiä.
Jos ei autostaan vaivaudu edes palaneita polttimoita vaihtamaan (tai ei osaa),niin tuskinpa mitään muutakaan turvallisuuteen vaikuttavaa tulee korjanneeksi. Joten voipi olla ihan hyvä, että sitten edes kerran vuodessa se "paha katsastusmies" pakottaa laittamaan auton edes säädylliseen kuntoon!... on se perkele jos olen käynyt jo reilut viisitoista vuotta autoja konttorilla näyttämässä ja nyt ensimmäisen kerran tulee tämmöinen tulos.
Perushuollot tehdään AINA autolle vähintään kerran vuodessa. Nykyään tämä tapahtuu tutulla korjaamolla. Kaverit samalla katsovat nesteet, palat, öljyt jne. Se on niidenkin leipä kiinni siitä, joten varmasti löytävät korjattavaa jos sellaista on.
Tässätapauksessa auto meni samalle korjaajalle, jolla oli ollut reilut puolivuotta aikaisemmin (öljynvaihto sekä lootaan, että koneeseen suodattimet sun muut). Oli tuokin ukko ihmeissään miksei auto mennyt läpi.
En pidä itseäni turhasta kitisijänä, vaan perkeleen sisäsiittoinen katsastusmies turhaan juoksutti näyttämään autoa (17 EUR ajanhaaskaus).
Sanohan mikä noista palaneista polttimoista vaikutti liikenneturvallisuuteen? Niinpä niin.
Itse pidän turhana kitinänä tätä kukkahattutätimäistä "hähhähhää siitäs sait" kotipoliisitoimintaa.
Vai pidätkö minua rikollisena, jolta pitäisi ottaa kortti pois ja takavarikoida auto romutettavaksi? Kun en muutenkaan tiedä miten auto pidetään turvallisena. Ne polttimotko sen turvallisuuden siihen autoon tuo?
Eiköhän siperia opeta kun sama sattuu itsellesi. Eli siitä nyt hopi hopi ulos ja tarkistamaan että auto on tip-top kunnossa mittarivaloja myöten. - taitaa
Hylsy kirjoitti:
... on se perkele jos olen käynyt jo reilut viisitoista vuotta autoja konttorilla näyttämässä ja nyt ensimmäisen kerran tulee tämmöinen tulos.
Perushuollot tehdään AINA autolle vähintään kerran vuodessa. Nykyään tämä tapahtuu tutulla korjaamolla. Kaverit samalla katsovat nesteet, palat, öljyt jne. Se on niidenkin leipä kiinni siitä, joten varmasti löytävät korjattavaa jos sellaista on.
Tässätapauksessa auto meni samalle korjaajalle, jolla oli ollut reilut puolivuotta aikaisemmin (öljynvaihto sekä lootaan, että koneeseen suodattimet sun muut). Oli tuokin ukko ihmeissään miksei auto mennyt läpi.
En pidä itseäni turhasta kitisijänä, vaan perkeleen sisäsiittoinen katsastusmies turhaan juoksutti näyttämään autoa (17 EUR ajanhaaskaus).
Sanohan mikä noista palaneista polttimoista vaikutti liikenneturvallisuuteen? Niinpä niin.
Itse pidän turhana kitinänä tätä kukkahattutätimäistä "hähhähhää siitäs sait" kotipoliisitoimintaa.
Vai pidätkö minua rikollisena, jolta pitäisi ottaa kortti pois ja takavarikoida auto romutettavaksi? Kun en muutenkaan tiedä miten auto pidetään turvallisena. Ne polttimotko sen turvallisuuden siihen autoon tuo?
Eiköhän siperia opeta kun sama sattuu itsellesi. Eli siitä nyt hopi hopi ulos ja tarkistamaan että auto on tip-top kunnossa mittarivaloja myöten."pojulla" käydä pattiin, ku ei päässytkään kotteronsa kanssa luistamaan tuosta vaan ja vaarantamaan muuta liikennettä tällä kertaa. Katsos, kerta se on ensimmäinenkin. Ja kyllä, kun tuota vuodatusta katsoo, niin arvelenpa, että lienee hylky todellakin ollut ihan aiheellinen.
Kyllä minä pidänkin autoni kunnossa; sen takia en tarvitsekaan tulla tänne itkemään, kun pahat katsastussedät kiusaa. (Huolimatta siitä, että eivät minunkaan kaikki autoni ole menneet katsastuksesta läpi ensimmäisellä kerralla, ja ainahan ne silloin hylkyyn johtaneet viat pieniltä tuntuvat...) Ja se kunnossapito onnistuu ihan ilman noita liioiteltuja toimenpiteitäsikin; olisikohan sinun tapauksessasi kyseessä jonkin sortin asennevamma ja ylenkatsova suhtautuminen liikenneturvallisuuteen...
No, mutta enpä jaksa tästä tämän enempää. Pidä autosi kunnossa, niin ei tarvitse ensi kerralla tulla tänne taas vikisemään ja joutua kaikkien meidän ilkeiden kotipoliisien uhriksi! - Hylsy
taitaa kirjoitti:
"pojulla" käydä pattiin, ku ei päässytkään kotteronsa kanssa luistamaan tuosta vaan ja vaarantamaan muuta liikennettä tällä kertaa. Katsos, kerta se on ensimmäinenkin. Ja kyllä, kun tuota vuodatusta katsoo, niin arvelenpa, että lienee hylky todellakin ollut ihan aiheellinen.
Kyllä minä pidänkin autoni kunnossa; sen takia en tarvitsekaan tulla tänne itkemään, kun pahat katsastussedät kiusaa. (Huolimatta siitä, että eivät minunkaan kaikki autoni ole menneet katsastuksesta läpi ensimmäisellä kerralla, ja ainahan ne silloin hylkyyn johtaneet viat pieniltä tuntuvat...) Ja se kunnossapito onnistuu ihan ilman noita liioiteltuja toimenpiteitäsikin; olisikohan sinun tapauksessasi kyseessä jonkin sortin asennevamma ja ylenkatsova suhtautuminen liikenneturvallisuuteen...
No, mutta enpä jaksa tästä tämän enempää. Pidä autosi kunnossa, niin ei tarvitse ensi kerralla tulla tänne taas vikisemään ja joutua kaikkien meidän ilkeiden kotipoliisien uhriksi!Ihan yleisestä uteliaisuudesta: Miten liikennettä vaarannetaan ehjällä autolla ajettaessa?
Kerrohan millaiseen onnettomuuteen olisin voinut joutua mainittujen vikojen vuoksi normaalissa ajossani?
Pyydän huomioimaan sen että kyseisessä ajopelissä jarrut olivat tasapainossa ja mitatusti pitävät, vetarit kunnossa ja se parkkipolttimokaan ei normaalissa käytössä tule koskaan ilmi.
Mutta jos pikkusielusi kehrää kuin pulska katti hylsyni ansiosta, niin ihan rauhassa voit piehtaroida pienessä onnentunteessasi. Asennevammaa lienee huomattavasti enemmän siellä päässä lankaa kuin täällä. Vahingonilo lienee sisäänrakennettu suurimpaan osaan suomalaisista. - vaikkapa
Hylsy kirjoitti:
Ihan yleisestä uteliaisuudesta: Miten liikennettä vaarannetaan ehjällä autolla ajettaessa?
Kerrohan millaiseen onnettomuuteen olisin voinut joutua mainittujen vikojen vuoksi normaalissa ajossani?
Pyydän huomioimaan sen että kyseisessä ajopelissä jarrut olivat tasapainossa ja mitatusti pitävät, vetarit kunnossa ja se parkkipolttimokaan ei normaalissa käytössä tule koskaan ilmi.
Mutta jos pikkusielusi kehrää kuin pulska katti hylsyni ansiosta, niin ihan rauhassa voit piehtaroida pienessä onnentunteessasi. Asennevammaa lienee huomattavasti enemmän siellä päässä lankaa kuin täällä. Vahingonilo lienee sisäänrakennettu suurimpaan osaan suomalaisista.Auto ei ollut ehjä. Kaksi valoa ja vetarin kumi tohjona. Vikojahan ne oli.
Jarrut olivat tosin (vielä) ehjät, mutta katsastusmies arveli että jos et viitsi edes polttimoita tarkastaa ennen katsastusta niin riittääköhän pelkkä maininta muistakaan vioista. Ymmärräkkö? - ynmärtää
vaikkapa kirjoitti:
Auto ei ollut ehjä. Kaksi valoa ja vetarin kumi tohjona. Vikojahan ne oli.
Jarrut olivat tosin (vielä) ehjät, mutta katsastusmies arveli että jos et viitsi edes polttimoita tarkastaa ennen katsastusta niin riittääköhän pelkkä maininta muistakaan vioista. Ymmärräkkö?sen takia en mokoman kanssa viitsi asiasta edes enää kinastella.
Hienoja sanontoja siltä pojulta kyllä tuntuu löytyvän kolauksen saaneen egonsa pönkittämiseksi huomattuaan olevansa tuon vikinänsä kanssa yksin. - Hylsy
ynmärtää kirjoitti:
sen takia en mokoman kanssa viitsi asiasta edes enää kinastella.
Hienoja sanontoja siltä pojulta kyllä tuntuu löytyvän kolauksen saaneen egonsa pönkittämiseksi huomattuaan olevansa tuon vikinänsä kanssa yksin.Kyllä pikkusieluisia kotipoliiseita näyttää pännivän. Edelleenkin käännän veistä haavassa ja pyydän hieman lisää perusteluja minkälaisia haavereita olisi voinut minulle sattua mainitussa kunnossa olevalla autolla.
Itse olen tästä kädenväännöstä saanut jo runsaasti hupia. Aina suomalainen kansanluonne jaksaa yllättää monimuotoisuudellaan. Etenkin jos päästää keskustelemaan todella tärkeistä asioista ja yksityiskohdista. Moni voisi kutsua tätä pilkunnussimiseksi, mutta tietty pikkutarkkuus ja virkamiesmenttaliteetti on osa suomalaisuutta. Ehkä minunkin on aika hyväksyä se graniitinlujana totuutena. Kyllä kaikki mikä ylhäältä annetaan tai vaatimuksiksi asetetaan on takuulla vain hyväksi sinulle ja minulle.
Pyydän kuitenkin teitä tekemään kuten olette luvanneet. Jos mitään asiallista lisättävää teilläkään ei tähän ole: Älkää vastatko. - kohtaloosi
Hylsy kirjoitti:
Kyllä pikkusieluisia kotipoliiseita näyttää pännivän. Edelleenkin käännän veistä haavassa ja pyydän hieman lisää perusteluja minkälaisia haavereita olisi voinut minulle sattua mainitussa kunnossa olevalla autolla.
Itse olen tästä kädenväännöstä saanut jo runsaasti hupia. Aina suomalainen kansanluonne jaksaa yllättää monimuotoisuudellaan. Etenkin jos päästää keskustelemaan todella tärkeistä asioista ja yksityiskohdista. Moni voisi kutsua tätä pilkunnussimiseksi, mutta tietty pikkutarkkuus ja virkamiesmenttaliteetti on osa suomalaisuutta. Ehkä minunkin on aika hyväksyä se graniitinlujana totuutena. Kyllä kaikki mikä ylhäältä annetaan tai vaatimuksiksi asetetaan on takuulla vain hyväksi sinulle ja minulle.
Pyydän kuitenkin teitä tekemään kuten olette luvanneet. Jos mitään asiallista lisättävää teilläkään ei tähän ole: Älkää vastatko.autosi on ollut semmoisessa kunnossa, että sitä ei katsastaja ole halunnut/voinut päästää lävitse. Taidat olla niitä samoja, jotka tuolla muilla palstoilla itkevät saamiaan ylinopeussakkoja, kun "paha valtio ja kotipoliisit kyttäävät". Niillä samoilla tuntuu aina olevan parhaat perustelut sille, miksi kaikki muut ovat väärässä ja he (yleensä siis lakia rikkoneena) ovat oikeassa. Ja ken uskaltaa näille sanoa valtiovallan ehkä olleen oikeassa, niin heti ovat sanojat kateellisia kotipoliiseja...Herää mieleen kysymys, mitähän kadehtimista mahtaa olla Sinunkaan kotterossasi, jolle mitä ilmeisimmin jäi aivan aiheesta leima antamatta...? Ai niin, kun sehän onkin tietenkin viimeistä vuosimallia oleva baijerilainen ja me oikeastaan joutaisimme tojotalla ajavina kateellisina kotipoliiseina suksimaan kuuseen mahtavan maantiekiitäjäsi tieltä...
Noh, onneksi oli katsastumies tarkkana tällä kertaa, saadaan kaltaisesi pellehermannitkin ehkä pitämään autonsa paremmassa kunnossa. Noin, ole hyvä, sainpahan minäkin tähän väliin heitettyä oman mielipiteeni. Nyt saat taas laittaa sen viimeisen sanan, joka tuntuu olevan Sinulle hyvin tärkeä, niin ettei tule vaan paha mieli Sinulle. - Hylsy
kohtaloosi kirjoitti:
autosi on ollut semmoisessa kunnossa, että sitä ei katsastaja ole halunnut/voinut päästää lävitse. Taidat olla niitä samoja, jotka tuolla muilla palstoilla itkevät saamiaan ylinopeussakkoja, kun "paha valtio ja kotipoliisit kyttäävät". Niillä samoilla tuntuu aina olevan parhaat perustelut sille, miksi kaikki muut ovat väärässä ja he (yleensä siis lakia rikkoneena) ovat oikeassa. Ja ken uskaltaa näille sanoa valtiovallan ehkä olleen oikeassa, niin heti ovat sanojat kateellisia kotipoliiseja...Herää mieleen kysymys, mitähän kadehtimista mahtaa olla Sinunkaan kotterossasi, jolle mitä ilmeisimmin jäi aivan aiheesta leima antamatta...? Ai niin, kun sehän onkin tietenkin viimeistä vuosimallia oleva baijerilainen ja me oikeastaan joutaisimme tojotalla ajavina kateellisina kotipoliiseina suksimaan kuuseen mahtavan maantiekiitäjäsi tieltä...
Noh, onneksi oli katsastumies tarkkana tällä kertaa, saadaan kaltaisesi pellehermannitkin ehkä pitämään autonsa paremmassa kunnossa. Noin, ole hyvä, sainpahan minäkin tähän väliin heitettyä oman mielipiteeni. Nyt saat taas laittaa sen viimeisen sanan, joka tuntuu olevan Sinulle hyvin tärkeä, niin ettei tule vaan paha mieli Sinulle.... edelleen jäin kaipaamaan sitä kohtaa missä te suuret viisaat kertoisitte minkälaisiin onnettomuuksiin tämä "leväperäinen" autostani huolehtiminen olisi voinut johtaa?
Omassa kotterossani ei tosiaankaan ole juuri kadehtittavaa, japanilaisvalmisteinen, vankkaa hyvää tekniikkaa. Mutta kuten kaikki maailmassa, ei näytä sekään olevan ikuinen.
Ihan lohduksi sinullekin: Vaihtamalla sen parkkilampun ja rekkarikilven toisen valon olisin minäkin päässyt katsastuksesta läpi ensimmäisellä yrittämällä. Se mikä jäi vähän kaivelemaan oli tämä katsastusmiehen tinkimättömyys. Mutta näköjään samanhenkiset säästävät sormiaan ja tinkivät vastaavasti välilyönneistäkin välimerkkien jälkeen. Samalla kun me vähän suuremmilla toleransseilla ja hieman enemmän inhimillisesti toimivat kaverit jaksamme ne välilyönnitkin sinne laittaa. - täällä
Hylsy kirjoitti:
... edelleen jäin kaipaamaan sitä kohtaa missä te suuret viisaat kertoisitte minkälaisiin onnettomuuksiin tämä "leväperäinen" autostani huolehtiminen olisi voinut johtaa?
Omassa kotterossani ei tosiaankaan ole juuri kadehtittavaa, japanilaisvalmisteinen, vankkaa hyvää tekniikkaa. Mutta kuten kaikki maailmassa, ei näytä sekään olevan ikuinen.
Ihan lohduksi sinullekin: Vaihtamalla sen parkkilampun ja rekkarikilven toisen valon olisin minäkin päässyt katsastuksesta läpi ensimmäisellä yrittämällä. Se mikä jäi vähän kaivelemaan oli tämä katsastusmiehen tinkimättömyys. Mutta näköjään samanhenkiset säästävät sormiaan ja tinkivät vastaavasti välilyönneistäkin välimerkkien jälkeen. Samalla kun me vähän suuremmilla toleransseilla ja hieman enemmän inhimillisesti toimivat kaverit jaksamme ne välilyönnitkin sinne laittaa.se poju vielä vaan vikisee. Ja kun ei muuta enää keksi niin sitten puututaan jo oikein-kirjoitus_oppiinkinkin; saadaan egolle edes hieman nostetta. No mä sentään osaan kirjoittaa tuohon edelliseen verrattuna, kun osaan näitä väli lyöntejä ja ,,,,laittaa tekstiin.
Mutta kyllä tuolla alimmassa vuodatuksessasi jo paljastitkin sen, mistä tässä loppujen lopuksi on kyse: pers'aukinen opiskelijapoju odottaa, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja vittuuntuu, kun kaikkea ei hopeavadilla eteen tuodakaan.
Niin se kapitalismi jyrää, että korjaamomiehetkin ovat ahneita (ja varmasti kateellisia ja hieman kotipoliisejakin, eikö vain?) ja sen takia haluavat ryövätä rahasi korjatessaan ruosteista kotteroasi?
Kuulepas poju, se on herätys ja tervetuloa todelliseen elämään: kaikki maksaa, valitettavasti.
Mutta kukaan ei pakota sinua ajamaan autolla. Jos autolla ajaminen ja sen mukanaan tuomat kulut ahdistavat noin paljon, niin pistä poju auto myyntiin tai seisomaan ja kulje bussilla. Eipä sitten tarvitse tulla ruikuttamaan, että muut (ja etenkin ne kateelliset kotipoliisit) kyttäävät, yrittävät ryövätä rahasi ja muutenkin ovat iloisia, kun sinulle sattuu ikäviä takaiskuja. Eivätkä pahat katsastusedätkään enää kiusaa!
Niin helpolla siitä selviää.
Joten jääpä sinä nyt nyhräämän niiden pilkkujesi ja välilyöntiesi kanssa aivan rauhassa mutta harkitse samalla tuota ehdotustani. Saattaisi helpottaa ilmeisen kiristävää pollaasi ihan jonkin verran.
Mu-ka vaaa, syksäy ; sinulee. - Hylsy
täällä kirjoitti:
se poju vielä vaan vikisee. Ja kun ei muuta enää keksi niin sitten puututaan jo oikein-kirjoitus_oppiinkinkin; saadaan egolle edes hieman nostetta. No mä sentään osaan kirjoittaa tuohon edelliseen verrattuna, kun osaan näitä väli lyöntejä ja ,,,,laittaa tekstiin.
Mutta kyllä tuolla alimmassa vuodatuksessasi jo paljastitkin sen, mistä tässä loppujen lopuksi on kyse: pers'aukinen opiskelijapoju odottaa, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja vittuuntuu, kun kaikkea ei hopeavadilla eteen tuodakaan.
Niin se kapitalismi jyrää, että korjaamomiehetkin ovat ahneita (ja varmasti kateellisia ja hieman kotipoliisejakin, eikö vain?) ja sen takia haluavat ryövätä rahasi korjatessaan ruosteista kotteroasi?
Kuulepas poju, se on herätys ja tervetuloa todelliseen elämään: kaikki maksaa, valitettavasti.
Mutta kukaan ei pakota sinua ajamaan autolla. Jos autolla ajaminen ja sen mukanaan tuomat kulut ahdistavat noin paljon, niin pistä poju auto myyntiin tai seisomaan ja kulje bussilla. Eipä sitten tarvitse tulla ruikuttamaan, että muut (ja etenkin ne kateelliset kotipoliisit) kyttäävät, yrittävät ryövätä rahasi ja muutenkin ovat iloisia, kun sinulle sattuu ikäviä takaiskuja. Eivätkä pahat katsastusedätkään enää kiusaa!
Niin helpolla siitä selviää.
Joten jääpä sinä nyt nyhräämän niiden pilkkujesi ja välilyöntiesi kanssa aivan rauhassa mutta harkitse samalla tuota ehdotustani. Saattaisi helpottaa ilmeisen kiristävää pollaasi ihan jonkin verran.
Mu-ka vaaa, syksäy ; sinulee.... ja juustoa tuohon sinunkin vikinääsi. "Mies" on kuin rasvaamaton sarana. Mitään ei taaskaan teikäläisestä saanut irti. Uutta et asiaan pysynyt tuomaan, vaikka niin kovasti lupasit.
Lisäksi tuo arvelu meikäläisen statuksesta ja habituksesta meni aika syvälle metsään. Ei voi kuin ihmetellä kuinka huonosti netti pystyy välittämään tietoa. Ehkä se johtuu siitä ettei tähän saa laitettua mukaan rautalankamallia teitä hieman hitaampia varten.
Otan osaa jos sinua elämä jatkuvasti kolhii. Minulle riitti yksi kerta tällä konttorilla missä kävin. Ensikerralla käyn jossain muualla, enkä usko että ongelmia auton läpimenossa silloin esiintyy. - soimaa
Hylsy kirjoitti:
... ja juustoa tuohon sinunkin vikinääsi. "Mies" on kuin rasvaamaton sarana. Mitään ei taaskaan teikäläisestä saanut irti. Uutta et asiaan pysynyt tuomaan, vaikka niin kovasti lupasit.
Lisäksi tuo arvelu meikäläisen statuksesta ja habituksesta meni aika syvälle metsään. Ei voi kuin ihmetellä kuinka huonosti netti pystyy välittämään tietoa. Ehkä se johtuu siitä ettei tähän saa laitettua mukaan rautalankamallia teitä hieman hitaampia varten.
Otan osaa jos sinua elämä jatkuvasti kolhii. Minulle riitti yksi kerta tällä konttorilla missä kävin. Ensikerralla käyn jossain muualla, enkä usko että ongelmia auton läpimenossa silloin esiintyy.etpä järin järjenjättiläiseltä vaikuta itsekään, kun lähdet autoasi tuommoisessa kunnossa katsastukseen tarjoamaankaan. Ammattitaitoiset korjaamot kyllä huolehtivat katsastushuollossa, että nuokin jutut ovat kunnossa (tai ainakin suosittelevat niiden hoitamista).
Vaan ehkäpä siellä sinunkin "luottokorjaamolla" ovat kyllästyneet siihen, että ruikuttajan auto pitäisi aina pistää kuntoon, mutta mikään ei saisi maksaa mitään; siinä helposti ammattitaitoinenkin korjaaja sortuu ylittämään riman sieltä, missä se on matalin.
Uutta ei ole tarvinnut täällä paljon esille tuoda (enkä muuten ole sitä edes luvannut, väitteestäsi poiketen), koska sinulle on tuolla jo muualla yritetty rautalangasta vääntää oikeutettuja perusteluja hylsyillesi. Mutta ilmeisesti juuri sinulla taitaakin olla hankaluuksia hahmottaa kokonaisuutta, vaikka rautalangasta vääntäisi. Kaikki tarjotut faktat olet kumonnut lähinnä tyyliin "niin ei voi käydä minulle", "minä en tekisi semmoista" sekä silkkaa tietämättömyyttäsi.
Joten myöntäisit vain kerrankin olevasi väärässä. Totuus on karvas eikä sitä miksikään muuta tuo jankuttaminen tai oman ylemmyytesi ja muiden alemmuuden korostaminen!
Mitä tulee tuohon arveluun habituksestasi, niin mitäpä parempaa voi arvella, jos kirjoitustesi perusteella vaikutat lähinnä ruikuttavalta pers'aukiselta opiskelijalta; itsepä sen kuvan habituksestasi olet luonut :D
Mutta nyt, kiitos maittavasta keskustelusta. Itse lopetan ajantuhlaamisen tähän aiheeseen. Sana on vapaa sinulle, ja voit esittää taas omat paremmat teoriasi siitä, kuinka elämä meitä muita selkeästi ahdistaa :D - kattilaa soimaa?
Hylsy kirjoitti:
... ja juustoa tuohon sinunkin vikinääsi. "Mies" on kuin rasvaamaton sarana. Mitään ei taaskaan teikäläisestä saanut irti. Uutta et asiaan pysynyt tuomaan, vaikka niin kovasti lupasit.
Lisäksi tuo arvelu meikäläisen statuksesta ja habituksesta meni aika syvälle metsään. Ei voi kuin ihmetellä kuinka huonosti netti pystyy välittämään tietoa. Ehkä se johtuu siitä ettei tähän saa laitettua mukaan rautalankamallia teitä hieman hitaampia varten.
Otan osaa jos sinua elämä jatkuvasti kolhii. Minulle riitti yksi kerta tällä konttorilla missä kävin. Ensikerralla käyn jossain muualla, enkä usko että ongelmia auton läpimenossa silloin esiintyy.etpä järin järjenjättiläiseltä vaikuta itsekään, kun lähdet autoasi tuommoisessa kunnossa katsastukseen tarjoamaankaan. Ammattitaitoiset korjaamot kyllä huolehtivat katsastushuollossa, että nuokin jutut ovat kunnossa (tai ainakin suosittelevat niiden hoitamista).
Vaan ehkäpä siellä sinunkin "luottokorjaamolla" ovat kyllästyneet siihen, että ruikuttajan auto pitäisi aina pistää kuntoon, mutta mikään ei saisi maksaa mitään; siinä helposti ammattitaitoinenkin korjaaja sortuu ylittämään riman sieltä, missä se on matalin.
Uutta ei ole tarvinnut täällä paljon esille tuoda (enkä muuten ole sitä edes luvannut, väitteestäsi poiketen), koska sinulle on tuolla jo muualla yritetty rautalangasta vääntää oikeutettuja perusteluja hylsyillesi. Mutta ilmeisesti juuri sinulla taitaakin olla hankaluuksia hahmottaa kokonaisuutta, vaikka rautalangasta vääntäisi. Kaikki tarjotut faktat olet kumonnut lähinnä tyyliin "niin ei voi käydä minulle", "minä en tekisi semmoista" sekä silkkaa tietämättömyyttäsi.
Joten myöntäisit vain kerrankin olevasi väärässä. Totuus on karvas eikä sitä miksikään muuta tuo jankuttaminen tai oman ylemmyytesi ja muiden alemmuuden korostaminen!
Mitä tulee tuohon arveluun habituksestasi, niin mitäpä parempaa voi arvella, jos kirjoitustesi perusteella vaikutat lähinnä ruikuttavalta pers'aukiselta opiskelijalta; itsepä sen kuvan habituksestasi olet luonut :D
Mutta nyt, kiitos maittavasta keskustelusta. Itse lopetan ajantuhlaamisen tähän aiheeseen. Sana on vapaa sinulle, ja voit esittää taas omat paremmat teoriasi siitä, kuinka elämä meitä muita selkeästi ahdistaa :D - Hylsy
kattilaa soimaa? kirjoitti:
etpä järin järjenjättiläiseltä vaikuta itsekään, kun lähdet autoasi tuommoisessa kunnossa katsastukseen tarjoamaankaan. Ammattitaitoiset korjaamot kyllä huolehtivat katsastushuollossa, että nuokin jutut ovat kunnossa (tai ainakin suosittelevat niiden hoitamista).
Vaan ehkäpä siellä sinunkin "luottokorjaamolla" ovat kyllästyneet siihen, että ruikuttajan auto pitäisi aina pistää kuntoon, mutta mikään ei saisi maksaa mitään; siinä helposti ammattitaitoinenkin korjaaja sortuu ylittämään riman sieltä, missä se on matalin.
Uutta ei ole tarvinnut täällä paljon esille tuoda (enkä muuten ole sitä edes luvannut, väitteestäsi poiketen), koska sinulle on tuolla jo muualla yritetty rautalangasta vääntää oikeutettuja perusteluja hylsyillesi. Mutta ilmeisesti juuri sinulla taitaakin olla hankaluuksia hahmottaa kokonaisuutta, vaikka rautalangasta vääntäisi. Kaikki tarjotut faktat olet kumonnut lähinnä tyyliin "niin ei voi käydä minulle", "minä en tekisi semmoista" sekä silkkaa tietämättömyyttäsi.
Joten myöntäisit vain kerrankin olevasi väärässä. Totuus on karvas eikä sitä miksikään muuta tuo jankuttaminen tai oman ylemmyytesi ja muiden alemmuuden korostaminen!
Mitä tulee tuohon arveluun habituksestasi, niin mitäpä parempaa voi arvella, jos kirjoitustesi perusteella vaikutat lähinnä ruikuttavalta pers'aukiselta opiskelijalta; itsepä sen kuvan habituksestasi olet luonut :D
Mutta nyt, kiitos maittavasta keskustelusta. Itse lopetan ajantuhlaamisen tähän aiheeseen. Sana on vapaa sinulle, ja voit esittää taas omat paremmat teoriasi siitä, kuinka elämä meitä muita selkeästi ahdistaa :D... ja ihan nokkeluutesi ylivoimaisuutta osoittaaksesi postasit saman viestin kahdesti? Eikö riittänyt kärsivällisyys odotella sen ensimmäisen läpimenemistä?
Rautalangasta: Minkälaisiin onnettomuuksiin autoni kunto olisi voinut johtaa?
Tuolla alempana väitettiin autoni olleen riski liikenteessä käytettynä. Minä en siihen usko, etkä usko siihen sinäkään. Kaikenlaista muunlaista natinaa siitä kuinka luonteeni vaikuttaa korjaamomiehiin, katsastajiin ja ilmeisesti sitä kautta muihin tielläliikkujiin on kyllä tullut runsaasti. Huomioiden ettemme tunne toisiamme saat kyllä uskomattoman paljon kirjoitettua legendaa meikäläisestä. Ikävä vain että satuilusi ja todellisuus eivät kovin monessa kohden kohtaa.
Ihailtavaa on intosi puolustaa katsastusmiehiä. Ehkä olet itsekin konttorilla töissä?
Kerrohan mitä siitä olisi seurannut, jos auto olisi heti päästetty läpi katsastuksesta. Olisinko jatkanut ajamista rikkinäisen vetarinkumin ja vanhojen jarrupalojen kanssa?
Nyt jälkitarkastuksenkin jälkeen auto saa edelleen tihkua öljyä. Kauhistuttaako se sinua? - aamen
Hylsy kirjoitti:
Kyllä pikkusieluisia kotipoliiseita näyttää pännivän. Edelleenkin käännän veistä haavassa ja pyydän hieman lisää perusteluja minkälaisia haavereita olisi voinut minulle sattua mainitussa kunnossa olevalla autolla.
Itse olen tästä kädenväännöstä saanut jo runsaasti hupia. Aina suomalainen kansanluonne jaksaa yllättää monimuotoisuudellaan. Etenkin jos päästää keskustelemaan todella tärkeistä asioista ja yksityiskohdista. Moni voisi kutsua tätä pilkunnussimiseksi, mutta tietty pikkutarkkuus ja virkamiesmenttaliteetti on osa suomalaisuutta. Ehkä minunkin on aika hyväksyä se graniitinlujana totuutena. Kyllä kaikki mikä ylhäältä annetaan tai vaatimuksiksi asetetaan on takuulla vain hyväksi sinulle ja minulle.
Pyydän kuitenkin teitä tekemään kuten olette luvanneet. Jos mitään asiallista lisättävää teilläkään ei tähän ole: Älkää vastatko."Kerrohan mitä siitä olisi seurannut, jos auto olisi heti päästetty läpi katsastuksesta. Olisinko jatkanut ajamista rikkinäisen vetarinkumin ja vanhojen jarrupalojen kanssa?"
Veikkaamma että olisit. Niin katsastusmieskin veikkasi, ja hän sentään näki kotterosi ja sinun pärstäsi aivan lähietäisyydeltä. Jos käytöksesi oli samaa luokkaa siellä kuin täällä niin taitavat muilla konttoreilla päästää läpi vain siksi ettei tartte uudestaan samaa pässiä kattella.
Emme ole vahingoniloisia. Emme ole kateellisia. Emme ole kotipoliiseja. Emme myöskään tunne myötätuntoa ääliötä kohtaan JOKA EI OSAA ITSE TARKASTAA EDES AUTONSA VALOJEN KUNTOA EDES ENNEN KATSASTUSTA. - Hylsy
aamen kirjoitti:
"Kerrohan mitä siitä olisi seurannut, jos auto olisi heti päästetty läpi katsastuksesta. Olisinko jatkanut ajamista rikkinäisen vetarinkumin ja vanhojen jarrupalojen kanssa?"
Veikkaamma että olisit. Niin katsastusmieskin veikkasi, ja hän sentään näki kotterosi ja sinun pärstäsi aivan lähietäisyydeltä. Jos käytöksesi oli samaa luokkaa siellä kuin täällä niin taitavat muilla konttoreilla päästää läpi vain siksi ettei tartte uudestaan samaa pässiä kattella.
Emme ole vahingoniloisia. Emme ole kateellisia. Emme ole kotipoliiseja. Emme myöskään tunne myötätuntoa ääliötä kohtaan JOKA EI OSAA ITSE TARKASTAA EDES AUTONSA VALOJEN KUNTOA EDES ENNEN KATSASTUSTA.Ja hauska huomata että hyvää virkamiesainesta ei tarvitse suomessa kasvattaa, sitä näköjään rehottaa ihan kaikkialla. Etenkin tuo luottamuksesi muihin ihmisiin on huikeaa luokkaa. Pelottaako kävellä ulkona iltaisin?
Mutta edelleenkin sinä joudut veikkaamaan ja minä tiedän miten hoidan autoani. Katsastusmies taas ei veikannut mitään, vaan seurasi pilkuntarkasti protokollaa ja näin päädyttiin hylkäykseen mitättömistä syistä. Sinulle tämä tietysti on ilo, joten toivotaan että olen paikalla kun itsellesi käy jotain vastavaa. Vai onko se edes mahdollista? Voiko pilkunnusijakin mokata? Oletko omnipotentti? - Omnipotentti virkamies
Hylsy kirjoitti:
Ja hauska huomata että hyvää virkamiesainesta ei tarvitse suomessa kasvattaa, sitä näköjään rehottaa ihan kaikkialla. Etenkin tuo luottamuksesi muihin ihmisiin on huikeaa luokkaa. Pelottaako kävellä ulkona iltaisin?
Mutta edelleenkin sinä joudut veikkaamaan ja minä tiedän miten hoidan autoani. Katsastusmies taas ei veikannut mitään, vaan seurasi pilkuntarkasti protokollaa ja näin päädyttiin hylkäykseen mitättömistä syistä. Sinulle tämä tietysti on ilo, joten toivotaan että olen paikalla kun itsellesi käy jotain vastavaa. Vai onko se edes mahdollista? Voiko pilkunnusijakin mokata? Oletko omnipotentti?"minä tiedän miten hoidan autoani"
Me muutkin tiedämme miten sinä hoidat autoasi.
Niin tunnollisesti ettet saa sitä edes katsastettua.
"Sinulle tämä tietysti on ilo, joten toivotaan että olen paikalla kun itsellesi käy jotain vastavaa. Vai onko se edes mahdollista? Voiko pilkunnusijakin mokata?"
Voihan se, ja tiedät sen sitten siitä että tulen tänne itkemään sitä että joku tekee työnsä.
- Lauri
asiattomasti katsastusmiehen mielestä....
- Hylsy
... ja sanoin jo silloin että tuskin katsastaa autojani toiste.
- ojennukseksi
vetoakselin suoja kannattaa korjata ennen kuin moska rikkoo vetoakselin. Samoin kannattaa jarrupalat vaihtaa ennen kuin ne rikkovat jarrulevyt. Valot pitäis muistaa tarkistaa itekki, jos ei muuten niin ainakin ennen katsastusta.
Tarkkuutta jatkossa, pysyy autokin paremmassa kunnossa.- Hylsy
... vaan miten toteat em. viat normaalissa ajossa. Tuskin kellään on tapana ryömiä auton alla tarkastamassa noita asioita. Renkaanvaihdon yhteydessä tuli ennen palat tarkastettua, mutta nykyisin sekin tulee teetettyä muilla...
Minusta pilkunnussintaa. Tottakai moni suomalainen pikkusielu on iloinen kun jollakulla käy huono tuuri. Hehkuvat riemusta kun joku tuttu tai tuntematon törmää juuri tämän katsastusmiehen kaltaiseen "tinkimättömään" aidolla virkamiesasenteella toimivaan sosiaali-impotenttiin.
Annas vaan olla jos omalle kohdalle... No silloin moni näistä rehvakkaista onkin niin kilttiä puudelia ja nielee kaiken. Suomalainen kun on oppinut nöyränä ottamaan ne murut mitä ylhäältä annetaan. Reppana korkeintaan vaimolle murisee kotiin päästyään. - Jamppa
Hylsy kirjoitti:
... vaan miten toteat em. viat normaalissa ajossa. Tuskin kellään on tapana ryömiä auton alla tarkastamassa noita asioita. Renkaanvaihdon yhteydessä tuli ennen palat tarkastettua, mutta nykyisin sekin tulee teetettyä muilla...
Minusta pilkunnussintaa. Tottakai moni suomalainen pikkusielu on iloinen kun jollakulla käy huono tuuri. Hehkuvat riemusta kun joku tuttu tai tuntematon törmää juuri tämän katsastusmiehen kaltaiseen "tinkimättömään" aidolla virkamiesasenteella toimivaan sosiaali-impotenttiin.
Annas vaan olla jos omalle kohdalle... No silloin moni näistä rehvakkaista onkin niin kilttiä puudelia ja nielee kaiken. Suomalainen kun on oppinut nöyränä ottamaan ne murut mitä ylhäältä annetaan. Reppana korkeintaan vaimolle murisee kotiin päästyään.asiaa! En halua aloittaa ikikeskustelua pikkusieluista mutta toi ajokielto on todella naurettava juttu. Mitenkähän mikään noista vioista yhdessä tai erikseen vaikuttaa auton todelliseen liikennekelpoisuuteen? Läpi pääsee kuitenkin autoja joissa on ruosteiset jarrulevyt, pimeät peruutusvalot, 100w lamput, pirusti ruostetta, sököt iskarit ja miljoona muuta pahempaa vikaa.
Asemissa ja insinööreissä on todella paljon eroja, iloitkaamme kuitenkin siitä että sun ei tarvitse ikinä edes katsoa sen aseman suuntaan... - Hylsy
Jamppa kirjoitti:
asiaa! En halua aloittaa ikikeskustelua pikkusieluista mutta toi ajokielto on todella naurettava juttu. Mitenkähän mikään noista vioista yhdessä tai erikseen vaikuttaa auton todelliseen liikennekelpoisuuteen? Läpi pääsee kuitenkin autoja joissa on ruosteiset jarrulevyt, pimeät peruutusvalot, 100w lamput, pirusti ruostetta, sököt iskarit ja miljoona muuta pahempaa vikaa.
Asemissa ja insinööreissä on todella paljon eroja, iloitkaamme kuitenkin siitä että sun ei tarvitse ikinä edes katsoa sen aseman suuntaan...... ja pelit nyt kunnossa. Mutta yhtä kaikki: Mitä tiukemmaksi menee katsastukset sitä enemmän maistuu rahastukselta. Erityisesti tätä makua on tullut jokavuotisten hinnankorotusten jälkeen.
Ja kuten sanoitkin: On niitä leimoja saatu huonompiinkin, minäkin opiskeluaikoina sain kaikenlaisiin rottelohin leiman. Yhdessä oli puolet kyljistäkin tehty plastic paddingista.
Itse kuvittelin autoa sinne viedessäni ajelevani ihan kelpo laitteella. Kun sitä ruostettakaan ei ollut tai mitään muuta aavistusta ongelmista. - oppia
Hylsy kirjoitti:
... vaan miten toteat em. viat normaalissa ajossa. Tuskin kellään on tapana ryömiä auton alla tarkastamassa noita asioita. Renkaanvaihdon yhteydessä tuli ennen palat tarkastettua, mutta nykyisin sekin tulee teetettyä muilla...
Minusta pilkunnussintaa. Tottakai moni suomalainen pikkusielu on iloinen kun jollakulla käy huono tuuri. Hehkuvat riemusta kun joku tuttu tai tuntematon törmää juuri tämän katsastusmiehen kaltaiseen "tinkimättömään" aidolla virkamiesasenteella toimivaan sosiaali-impotenttiin.
Annas vaan olla jos omalle kohdalle... No silloin moni näistä rehvakkaista onkin niin kilttiä puudelia ja nielee kaiken. Suomalainen kun on oppinut nöyränä ottamaan ne murut mitä ylhäältä annetaan. Reppana korkeintaan vaimolle murisee kotiin päästyään.Jarrupalat on pian tarkistettu, vetarin kummia ei maallikko erota onko ehjä vai ei.
Lamput pitäs kyetä viittiä kattoo itte ennen katsastusta.
No onhan se pilkunviilausta mutta siihen auttaa jos edes yrittää pitää autonsa kunnossa. Ei minunkaan autoni aina viattomia ole olleet, mutta aina niistä on päällepäin jo näkynyt että kunnosta huolehditaan. Katsastusmies on tajunnut että pelkkä suullinen maininta riittää.
Kato kun jotkut ovat sellaisia että jos katsastusmies antaa mennä läpi niin seuraavana vuonna tullaan saman vian kanssa takaisin.
Ai niin, kerran piti kevään korvilla nyppiä nastat renkaista kun ne yhdestä renkaasta olivat lähes lähteneet, silloin tietty sapetti mutta säännöt ovat sääntöjä. Eipä niissä pintakaan liiemmälti ollut joten niillä tuli sitten ajeltua pitkälle kevääseen. Nyt ainakin osaan katsoa että renkaat ovat (ainakin ennen katsastusta) asiallisessa kunnossa. - Joopajoo
Hylsy kirjoitti:
... vaan miten toteat em. viat normaalissa ajossa. Tuskin kellään on tapana ryömiä auton alla tarkastamassa noita asioita. Renkaanvaihdon yhteydessä tuli ennen palat tarkastettua, mutta nykyisin sekin tulee teetettyä muilla...
Minusta pilkunnussintaa. Tottakai moni suomalainen pikkusielu on iloinen kun jollakulla käy huono tuuri. Hehkuvat riemusta kun joku tuttu tai tuntematon törmää juuri tämän katsastusmiehen kaltaiseen "tinkimättömään" aidolla virkamiesasenteella toimivaan sosiaali-impotenttiin.
Annas vaan olla jos omalle kohdalle... No silloin moni näistä rehvakkaista onkin niin kilttiä puudelia ja nielee kaiken. Suomalainen kun on oppinut nöyränä ottamaan ne murut mitä ylhäältä annetaan. Reppana korkeintaan vaimolle murisee kotiin päästyään.On olemassa kahdenlaisia konttoreita hyviä ja huonoja:
Vein ekan autoni katsastukseen viat jotka tiesin: käkkäri ottaa vain toiseen pyörään, molemmat rekkarikilven valot pimeenä, kotelossa reikä korjattuna kitillä jne... läpi meni = asiallinen paikka, eivät puutu pikkuasioihin (mikään viosta ei ollut vaarallinen)
Seuraava kokemus
vein nykyisen autoni toiselle konttorille: ei pitänyt olla vikoja, mutta kuitenkin löytyi:
Käkkäri ei ota tasaisesti (mitä helvettiä tekee käkkärillä automaattivaihteissa takaveto autossa... aivan ei mitään)
Rekisterikilven valo näkyy liiaksi taaksepäin = pikkumainen turhasta nariseva paikka
Noo, käytämpä autoani tuolla ekassa paikassa jatkossakin... - Hylsy
Joopajoo kirjoitti:
On olemassa kahdenlaisia konttoreita hyviä ja huonoja:
Vein ekan autoni katsastukseen viat jotka tiesin: käkkäri ottaa vain toiseen pyörään, molemmat rekkarikilven valot pimeenä, kotelossa reikä korjattuna kitillä jne... läpi meni = asiallinen paikka, eivät puutu pikkuasioihin (mikään viosta ei ollut vaarallinen)
Seuraava kokemus
vein nykyisen autoni toiselle konttorille: ei pitänyt olla vikoja, mutta kuitenkin löytyi:
Käkkäri ei ota tasaisesti (mitä helvettiä tekee käkkärillä automaattivaihteissa takaveto autossa... aivan ei mitään)
Rekisterikilven valo näkyy liiaksi taaksepäin = pikkumainen turhasta nariseva paikka
Noo, käytämpä autoani tuolla ekassa paikassa jatkossakin...... itsekin ajoin erään kärryn vielä silloin kun katsastus oli halpaa suoraan toiselle konttorille kun jäi pienestä kiinni ja siellä se meni läpi. Tuli tarkastuslappuun jopa eri huomautukset... :)
- hylkäysperustehan
...noista on vain kaksi rikkinäistä polttimoa. Yksi rikkinäinen saa olla.
rikkinäisestä suojakumista ei hylätä. vaikkei olisi suojakumeja ollenkaan. lähinnä neuvotaan vaihtamaan ihan oman rahapussin hyväksi.
Jarrut testataan testerissä eikä siellä muuta hylkäysperustetta sitten taida olla kuin vuotavat putket tai hapertuneet letkut.
JAöljyinen moottorikin on vain lähinnä maininta, että vois tehdä jotain jos haluaa. Oikein öljyisestä, muta silloin yleensä myös vuotavasta voi hylätä.
Eli yhdestä polttimosta se loppujen lopuksi kiinni jäi. - ajokieltoon?
Autosi katsastusaika oli päättynyt. Se oli ollut ajokiellossa jo kyseisestä päättymispäivästä alkaen, ja tämä sinulle ystävällisesti kerrottiin. Se nyt ei katsastajaa kiinnosta ajatko ajokielto autollasi, poliisi kyllä muistaa kohdalle sattuessaan, sakko kilvet pois.
valot ainakin pystyy halutessaan tarkastamaan itse, tai sitten ne voi maksua vastaan tarkastuttaa konttorilla. "Massiivisten korjausoperaatioden jälkeen" voi voi.- Hylsy
... mutta leiman kanssa sillä olisi saanut ajaa katsastushetkestä eteenpäin.
En tainnut valittaa palvelun epäystävällisyydestä. Sen sijaan katsastustouhun lopputulos ei miellyttänyt.
Haluaisin nähdä sen virkaintoisen poliisimestarin joka ne kilvet tuosta irroittaisi nähdessään mainiot hylkäysperusteet. Ehkäpä sinussa olisi siihen ainesta? Sakkokin vielä kaupanpäälle kriminaalille. Hienoa. Hyvä pojat. Näin se valtiovalta ja kansalaiset ovat kuin yhtä perhettä.
Mutta säännöt ovat sääntöjä. Tehty meidän matosten oma edun vuoksi ja siksi että ymmärtäisime miten asioiden tulee olla. On se hyvä että isoveli valvoo ja pitää minustakin hyvää huolta. Nyt sinäkin voit nukkua rauhassa kun rottelossa palaa parkkivalo.
- pottu
jos vaikka pari päivää ennen katsastusta kehtaisi vilkaista autoaan, että palaako siellä jopa joku valokin, tai onko konehuone miten törkyinen, niin säästyisi kummasti siltä ihme kitinältä siellä konttorilla. esim. jo se, että olisit kehdannut vaihtaa ne pari polttimoa sinne valoihin, olisi voinut muuttaa katsastusmiehen näkökulmaa sinua ja autoasi kohtaan.
tosin totta on toinen puoli kirjoituksessasi. kyllähän se tahtoo välillä tuntua, että tahallaan ne osan laittaa uusintaan. mutta kyllähän niillä on siellä konttorilla joku tietty prosentti joka pitää hylätä. ihan samoin ajokokeissakin. tällä tavoin kai pyritään ylläpitämään joku tietty "taso", luulisin?!- Juppi
Katsastuksista ei vielä ole minulla kokemusta, mutta autokoulussa oli vastikään. Jokunen kaveri/tuttu on käynyt opetusluvilla, ja kyllä niistä liikkuu sellasta juttua, että niillä on jotkut kiintiöt mitä hylätään opetusluvallisista.
Ilmeisesti autokoulun käyneet pääsee helpommin läpi. Tässä muutama tapaus, minkä takia jokuselta kaverilta/tutulta hylättiin inssi (kaikki opetusluvallisia): Kaverin isoveli ajeli 40km/h alueella, kun mittari vahingossa nousi lähelle 50km/h, niin katsastusmies polkas jarrua ja tokas "katoppas vähän sitä mittaria, poika" ja jatkoi "voidaankin tästä suoraan ajaa takas konttorille".
Luokkakaverilta hylättiin inssi "liian jyrkän kaistanvaihdon takia". Kaveri sanoi, ettei siinä kaistanvaihdossa ollut mitään ihmeellistä. Ja vaikka oliskin, niin ketä haittaa vähän liian tiukka kaistanvaihto tyhjällä tiellä?
Eräs kaveri taas ajoi isommalta tieltä taajamaan (80km/h rajoitus muuttui taaja-kyltin kohdalla 50km/h), niin kaveri ei jaksanut liikenteen sujuvuuden nimissä polkasta äkkinäisesti jarrua, vaan alkoi pikkuhiljaa hidastelee. Sillein et kyltin kohdalla oli 70km/h ja nopeus laski tasasesti. Katsastusmies sanoi hylkäysperusteeks kovan ylinopeuden juuri tuossa tilanteessa.
Tien, näkyvyyden ja kaiken muun puolesta kohdassa ei ole mikään ongelma hidastaa vauhtia pikkuhiljaa. Tuossakin tilanteessa olis varmaan ollut ihan sama mitä tekee, kyl se inssi aina jonkun hylkäyssyyn keksii.
Aina luulin noita tarinoita opetusluvallisten kiusaamisesta urbaanilegendaks. Nykyään tiedän, että kyllä niistä valitettavan moni juttu on totta. Kuulemma jos haluavat oikeasti hylätä, ni ne voi keksiä ihan mitä hotsittaa. Tyyliin "jätit käyttämättä vilkkua tuossa yhdessä risteyksessä.."
Eihän siinä mitään mahda. - yks
Juppi kirjoitti:
Katsastuksista ei vielä ole minulla kokemusta, mutta autokoulussa oli vastikään. Jokunen kaveri/tuttu on käynyt opetusluvilla, ja kyllä niistä liikkuu sellasta juttua, että niillä on jotkut kiintiöt mitä hylätään opetusluvallisista.
Ilmeisesti autokoulun käyneet pääsee helpommin läpi. Tässä muutama tapaus, minkä takia jokuselta kaverilta/tutulta hylättiin inssi (kaikki opetusluvallisia): Kaverin isoveli ajeli 40km/h alueella, kun mittari vahingossa nousi lähelle 50km/h, niin katsastusmies polkas jarrua ja tokas "katoppas vähän sitä mittaria, poika" ja jatkoi "voidaankin tästä suoraan ajaa takas konttorille".
Luokkakaverilta hylättiin inssi "liian jyrkän kaistanvaihdon takia". Kaveri sanoi, ettei siinä kaistanvaihdossa ollut mitään ihmeellistä. Ja vaikka oliskin, niin ketä haittaa vähän liian tiukka kaistanvaihto tyhjällä tiellä?
Eräs kaveri taas ajoi isommalta tieltä taajamaan (80km/h rajoitus muuttui taaja-kyltin kohdalla 50km/h), niin kaveri ei jaksanut liikenteen sujuvuuden nimissä polkasta äkkinäisesti jarrua, vaan alkoi pikkuhiljaa hidastelee. Sillein et kyltin kohdalla oli 70km/h ja nopeus laski tasasesti. Katsastusmies sanoi hylkäysperusteeks kovan ylinopeuden juuri tuossa tilanteessa.
Tien, näkyvyyden ja kaiken muun puolesta kohdassa ei ole mikään ongelma hidastaa vauhtia pikkuhiljaa. Tuossakin tilanteessa olis varmaan ollut ihan sama mitä tekee, kyl se inssi aina jonkun hylkäyssyyn keksii.
Aina luulin noita tarinoita opetusluvallisten kiusaamisesta urbaanilegendaks. Nykyään tiedän, että kyllä niistä valitettavan moni juttu on totta. Kuulemma jos haluavat oikeasti hylätä, ni ne voi keksiä ihan mitä hotsittaa. Tyyliin "jätit käyttämättä vilkkua tuossa yhdessä risteyksessä.."
Eihän siinä mitään mahda."Kaverin isoveli ajeli 40km/h alueella, kun mittari vahingossa nousi lähelle 50km/h, niin katsastusmies polkas jarrua ja tokas "katoppas vähän sitä mittaria, poika" ja jatkoi "voidaankin tästä suoraan ajaa takas konttorille"."
Juu ei parane inssissä ajella muuta kuin mitä rajoitus sallii. Mieluummin alle.
"Luokkakaverilta hylättiin inssi "liian jyrkän kaistanvaihdon takia"."
Mikä on liian jyrkkä kaistanvaihto? Outoa, mutta onhan äkillinen tempaisun äkillinen tempaisu vaikkei ketään olisi näkyvissä. Inssissä pitää ajaa ennemmin korostetun varovaisesti kuin normaalin reippaasti. Kyytitettävä kun on hieman hermoherkkää lajia.
" niin kaveri ei jaksanut liikenteen sujuvuuden nimissä polkasta äkkinäisesti jarrua, vaan alkoi pikkuhiljaa hidastelee."
Kyseessähän oli selkeä ylinopeus. Vauhdin hidastaminen tulee tehdä ENNEN merkkiä. Niin se vain on. Niin ei kukaan tee mutta niin pitäisi tehdä jos tarkkoja ollaan. Ja inssissä ollaan tarkkoja. - vaan
Juppi kirjoitti:
Katsastuksista ei vielä ole minulla kokemusta, mutta autokoulussa oli vastikään. Jokunen kaveri/tuttu on käynyt opetusluvilla, ja kyllä niistä liikkuu sellasta juttua, että niillä on jotkut kiintiöt mitä hylätään opetusluvallisista.
Ilmeisesti autokoulun käyneet pääsee helpommin läpi. Tässä muutama tapaus, minkä takia jokuselta kaverilta/tutulta hylättiin inssi (kaikki opetusluvallisia): Kaverin isoveli ajeli 40km/h alueella, kun mittari vahingossa nousi lähelle 50km/h, niin katsastusmies polkas jarrua ja tokas "katoppas vähän sitä mittaria, poika" ja jatkoi "voidaankin tästä suoraan ajaa takas konttorille".
Luokkakaverilta hylättiin inssi "liian jyrkän kaistanvaihdon takia". Kaveri sanoi, ettei siinä kaistanvaihdossa ollut mitään ihmeellistä. Ja vaikka oliskin, niin ketä haittaa vähän liian tiukka kaistanvaihto tyhjällä tiellä?
Eräs kaveri taas ajoi isommalta tieltä taajamaan (80km/h rajoitus muuttui taaja-kyltin kohdalla 50km/h), niin kaveri ei jaksanut liikenteen sujuvuuden nimissä polkasta äkkinäisesti jarrua, vaan alkoi pikkuhiljaa hidastelee. Sillein et kyltin kohdalla oli 70km/h ja nopeus laski tasasesti. Katsastusmies sanoi hylkäysperusteeks kovan ylinopeuden juuri tuossa tilanteessa.
Tien, näkyvyyden ja kaiken muun puolesta kohdassa ei ole mikään ongelma hidastaa vauhtia pikkuhiljaa. Tuossakin tilanteessa olis varmaan ollut ihan sama mitä tekee, kyl se inssi aina jonkun hylkäyssyyn keksii.
Aina luulin noita tarinoita opetusluvallisten kiusaamisesta urbaanilegendaks. Nykyään tiedän, että kyllä niistä valitettavan moni juttu on totta. Kuulemma jos haluavat oikeasti hylätä, ni ne voi keksiä ihan mitä hotsittaa. Tyyliin "jätit käyttämättä vilkkua tuossa yhdessä risteyksessä.."
Eihän siinä mitään mahda.että inssi ei inssiajossa polkimiin koske. Että paskaa puhui kaverin isoveli..
- Pravda
vaan kirjoitti:
että inssi ei inssiajossa polkimiin koske. Että paskaa puhui kaverin isoveli..
... jos on aihetta. Ainakin meikäläisen inssissä kaveri hillitsi omasta mielestään liian suurta intoani lähteä tienylitykseen. Väitti etten muka olisi ehtinyt 500m päästä kohti köröttäneen auton edestä sinne toiselle puolen.
Totta on se että inssissä kannattaa ihan huoletta ajaa reilua alinopeutta, niin aikaa on enemmän ja ehtii vähän pähkäilläkin niitä risteyksiä kun ne lähestyvät hitaammin. Hitaasti ajamisesta kun ei voi rankaista... :)
- katsastaja
Kyllä on epätietoisuutta tässäkin asiassa.0-vika=huomioitavaa.1-vika=korjauskehoitus.2-vika=jälkitarkastus.3-vika=ajokielto.Ajokielto määrätään runsaiden pakokaasupäästöjen tai vakavan vian takia, esim.jarruputken pettämisen takia.Jos autossa on yli 3 1-vikaa, se määrätään myöskin jälkitarkastukseen.Jälkitarkastuksessa on kaikkien 1,2 ja 3-vikojen oltava korjattu.Ohjeen mukaan 1-viat tulee merkitä otteeseen, vaikka auto 1.kerralla hyväksyttäisiinkin.Jos auto tuodaan katsastukseen viimeisenä ajopäivänä,se saa 1kk. näyttöajan ja ajoajan.Mikäli auto tuodaan myöhässä,ajokielto jatkuu, kunnes katsastus on hyväksytty.
- Ylitarkastaja
Tekstissäsi oli 1 luokan vikoja yli 3 kpl, joten et voi kirjoittaa tälle foorumille ennen kuin olet ottanut tukiopetusta äidinkielessä ja suorittanut peruskoulun oppisuoritusta vastaavan tasokokeen.
Huomioitavaa olisi mm. välilyönnit välimerkkien jälkeen. Kiitos ja näkemiin. Tervetuloa takaisin kun asiat on kunnossa. - ?-luokalle
Ylitarkastaja kirjoitti:
Tekstissäsi oli 1 luokan vikoja yli 3 kpl, joten et voi kirjoittaa tälle foorumille ennen kuin olet ottanut tukiopetusta äidinkielessä ja suorittanut peruskoulun oppisuoritusta vastaavan tasokokeen.
Huomioitavaa olisi mm. välilyönnit välimerkkien jälkeen. Kiitos ja näkemiin. Tervetuloa takaisin kun asiat on kunnossa.Yhdysmerkki puuttuu (1 luokan). Virhellinen passiivin käyttö (huomioitavaa olisi).
- ...
?-luokalle kirjoitti:
Yhdysmerkki puuttuu (1 luokan). Virhellinen passiivin käyttö (huomioitavaa olisi).
...
- Muuan katsastusmies
Jos moottori on öljyinen, auton iästä riippumatta, pitää siitä antaa vähintään korjauskehotus. Korjaukseksi voi riittää moottorin pesu ylä- ja alapuolelta. Se voi olla merkki lähestyvästä korjaustarpeesta. Jos autoa käytetään, niin pitäähän sitä huoltaakin. Jo oma etukin edellyttää auton huoltoa. Vanhemmiten voi kampiakselin tai nokka-akselin tiivisteet vuotaa. Ne tiivisteet on usein hyvin helposti vaihdettavissa esimerkiksi jakohihnan uusimisen yhteydessä. Yleensä ne tiivisteet maksaa vain muutaman euron kappaleelta. Eihän moottori saisi öljyä tiputtaa. Palovaarasta seuraa tietysti turvallisuus riski. Kolarin sattuessa öljyinen moottori on kuin soihtu! Karmeita esimerkkitapauksia on vaikka kuinka paljon. Toivottavasti sinun autosi ei ole seuraava...
Mitä ja ketä varten autoja katsastetaan?
Enempää ei viitsi kommentoida.- Hylsy
... ne tiivisteet vaihtaisi ystävällinen ja moottoriasennustaitoinen naapuri ilmaiseksi. Ihan vain minun turvallisuuttani ajatellen.
Tässä todellisessa yhteiskunnassa ne vaihdetaan ahneen korjaamon omistajan määrittelemällä tuntihinnalla. Useimmiten ko. tiivisteet ovat tosiaan sen verran hankalia vaihdettavia ettei niitä edes harrastusmielessä kovin moni ala vaihtamaan. Saavutettuun hyötyyn nähden kustannukset karkaavat sellaiselle tasolle ettei kukaan järkeään käyttävä niitä vaihdata. Eikä tähän vaikuta se että tiiviste itsessään maksaa euron tai kaksi.
Edellä mainitusta syystä lähes kaikki kymmenvuotiaat autot vuotavat jossain määrin öljyä. Tämän varmaan katsastusmiehenä tiedät itsekin. Yleensä se vuoto kuten omassakin autossani on tihkumista tiivisteistä siten että moottorin kylki ja pohja on öljyinen. Maahan ei mitään lammikkoa muodostu vaikka seisoisi paikallaan kuukausia. Usein se vuoto ei ole vain yhdestä tiivisteestä, vaan sieltä sun täältä tihkuu pikkuhiljaa öljyä kun vanhat tiivisteet hapertuvat.
Jos noita autoja palaisi todellisuudessakin soihtuina öljyvuodon takia kovinkin usein luulisi vuodon olevan jo itsessään hylkäysperuste eikä vain huomautuksen arvoinen. Olisi hyvä jos sinulla olisi tilastollista tietoa väitteesi tueksi ja voisit esimerkiksi sanoa kuinka monta öljypaloa on syttynyt ajoneuvoissa viimeisen vuoden - kymmenen vuoden aikana?
Mutta ihan yöuniesi turvaamiseksi: Olen ajatellut pestä/pesettää em. moottorin vuotokohdan selvittämiseksi.
- keskustelu
mutta kommentoidaan nyt sen verran, että sinä todellakin selvästi olisit ajanut autollasi korjaamatta mitään.
- hörhö...
Samaa mieltä edellisen kanssa. Ja kun ei enää muuta keksinyt tuolla aiemmin,niin sitten viimeisenä oljenkortena yritti keljuilla tuplaviestistä,jotka tuntuvat aika ajoin olevan tälle palvelulle enemmän sääntö kuin poikkeus, jos viestin haluaa ylipäänä saada näkyviin.
Ai niin,mutta Sinähän olitkin viisas akateeminen, joka asuu siellä merenrantahuvilassa ja Sinulla on luonnollisesti suora satelliittiyhteys Suomi24ään. Pahoittelut,ja anteeksi alemmuuteni, kun en sattunut tätä muistamaan!- Hylsy
... olette varmaan sama henkilökin... :)
Hassuja pikkuihmisiä. Mekko ylle ja kukkahatut päähän.
Löysit sentään yhden totuudenjyvän. Näillä palstoilla kirjoitellessa tosiaankin huomaa miksi jotkut pääsevät eteenpäin elämässä. Suurin osa joutuu vain tyytymään kohtaloonsa. Vähän samaan tapaan kuin sinä ja edellinen. :) - Rontti
Hylsy kirjoitti:
... olette varmaan sama henkilökin... :)
Hassuja pikkuihmisiä. Mekko ylle ja kukkahatut päähän.
Löysit sentään yhden totuudenjyvän. Näillä palstoilla kirjoitellessa tosiaankin huomaa miksi jotkut pääsevät eteenpäin elämässä. Suurin osa joutuu vain tyytymään kohtaloonsa. Vähän samaan tapaan kuin sinä ja edellinen. :)No sinä se tosiaan näytkin päässeen ainakin henkisellä tasolla "todella pitkälle"...
- Hylsy
Rontti kirjoitti:
No sinä se tosiaan näytkin päässeen ainakin henkisellä tasolla "todella pitkälle"...
... sinne ruohonjuuritasolle huumorissakin. :)
Huumoriahan tämä koko keskustelu on ollut siitä asti kun nämä "se oli sulle oikein" ja "et kuitenkaan korjaisi" mielipiteet tulivat esiin.
Pitäisiköhän perustaa esikatsastuspalvelu-palveluita tuottava firma katsastusta pelkääville. Onhan se NOLOA jos varsinaisessa katsastuksessa autosta löytyy vikoja. :)
Lystejä kavereita. :D - niinku
Hylsy kirjoitti:
... sinne ruohonjuuritasolle huumorissakin. :)
Huumoriahan tämä koko keskustelu on ollut siitä asti kun nämä "se oli sulle oikein" ja "et kuitenkaan korjaisi" mielipiteet tulivat esiin.
Pitäisiköhän perustaa esikatsastuspalvelu-palveluita tuottava firma katsastusta pelkääville. Onhan se NOLOA jos varsinaisessa katsastuksessa autosta löytyy vikoja. :)
Lystejä kavereita. :Dargumentit pikkusen hakusessa vai?
Juurihan tuolla sadattelit, kun joudut maksamaan uusintakatsastuksesta, niin eikös noi nyt ole ihan fiksuja, jotka pistävät autonsa kuntoon ja vievät katsastukseen vasta sitten, ettei tarvi turhia ylimääräisiä tarkastusmaksuja maksella...
Kummallista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667